abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217902354
GRONINGEN - De beelden van drie mannen die schaterlachend knuffels weghaalden van de plek in Winschoten waar de kinderen Jeffrey en Emma door hun vader werden meegesleept in de dood, brachten het hele land in rep en roer. Alleen Mohamed K. en Sadeddin N. waren zich van geen kwaad bewust, bleek dinsdag tijdens een snelrechtzitting in de rechtbank van Groningen.

Mohamed K. beweerde dat hij niet wist waarvoor de knuffels daar lagen omdat hij geen nieuws volgt. Dat hij een gedenkplek zou hebben vernield, vond hij niet. „Ik heb niks kapotgemaakt.” Sadeddin N. zei dat hij niet besefte dat wat hij deed verboden was. „Dan had ik het niet gedaan. Ik wilde de knuffels aan mijn broertjes geven om hun kamer te versieren.”

Ze werden beiden veroordeeld tot een taakstraf van zestig uur voor hun volgens de politierechter „volstrekt verwerpelijk gedrag.” Het is zeer de vraag of de twintigers echt niet wisten waarom op die plek langs de Renselweg honderden knuffels, bloemen, foto’s, brieven en tekeningen lagen. Rechter: „U leeft toch niet onder een steen?”

Op het filmpje dat ze zelf maakten van hun actie is Mohamed K. te horen die schaterlachend en luid en duidelijk zegt „dat die mensen toch dood zijn.” Sadeddin N. zei dat hij vooral plezier had omdat „die beer net zo groot was als ik. Ik zei dat ik bang was dat hij tot leven zou komen. Zoals in een horrorfilm.”

Een politieagent zag het filmpje en herkende Mohamed K. Hij ging naar het huis van diens ouders om hem aan te houden, maar ook om te voorkomen dat boze mensen het recht in eigen hand zouden nemen. Er was inmiddels veel ophef ontstaan over de beelden. Mohamed K. was niet thuis, zeiden zijn ouders aanvankelijk. Maar gestommel op de bovenverdieping verraadde hem. Hij bleek zich te hebben verstopt in een kast op zijn slaapkamer.

Ook tijdens zijn verhoor bij de politie zag hij wat hij had gedaan nog vooral als een goeie grap. De ophef begreep hij niet. „Het moest klein blijven. Niet dat heel Nederland het over ons heeft”, vond hij. Sadeddin N. werd herkend door personeel van het asielzoekerscentrum waar hij toen verbleef. Tot beide jongemannen drong na het viraal gaan van het filmpje wel snel door hoe er over ze werd gedacht. Ze kregen allebei forse bedreigingen. De familie van Sadeddin N. werd om die reden overgebracht naar een ander AZC. Volgens de advocaten van beide verdachten was er geen sprake van een strafbaar feit. Advocaten Natanya Spijker en Piet Huisman betoogden dat er geen sprake kon zijn van diefstal, omdat de knuffels waren neergelegd door mensen die daarmee hun eigendomsrecht opgaven. Spijker: „Ze zouden niet terugkomen om ze weer op te halen.” Huisman noemde het „een domme jongensactie”.

De politierechter dacht er anders over. „Het ging niet om spullen die waren prijsgegeven aan het luchtledige. Het waren blijken van medeleven voor de nabestaanden. Door de knuffels weg te halen was er wel degelijk sprake van het beschadigen van een gedenkplek.

Bron: https://www.telegraaf.nl/(...)s-zijn/70942873.html

Wat een flutstraf :') Die daders ook. Nul komma nul schuldbesef, enkel kletspraat om hun gedrag goed te praten. :r
pi_217902411
quote:
82s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:43 schreef Halcon het volgende:

Wat een flutstraf :') Die daders ook. Nul komma nul schuldbesef, enkel kletspraat om hun gedrag goed te praten. :r
Welke straf had je wel passend gevonden?
  dinsdag 10 juni 2025 @ 15:50:54 #3
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217902414
Misschien wel even goed voor deze knullegies, wat maatschappelijke betrokkenheid. Blijf het toch altijd maar vreemd vinden hoe ze het aantal uur toewijzen, maar dat is meer een persoonlijk dingetje.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  dinsdag 10 juni 2025 @ 15:51:00 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217902417
Lijkt me juist typisch iets voor een werkstraf. Laten we de gevangenissen niet gaan belasten met dit soort kruimeldiefstallen.
pi_217902429
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:50 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Een straf waarmee ze uitgezet kunnen worden. Dit soort gedrag... En dan nog die typische zandbak-smoesjes achteraf om het goed proberen te praten.
pi_217902440
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:50 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Enkeltje Syrie
  dinsdag 10 juni 2025 @ 15:54:07 #7
503714 SebbeSwensje
pi_217902442
Het verweer van Huisman is wel wat sterker dan die van Spijker, man man man... ga lekker hamburgers flippen.
Appears.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 15:54:14 #8
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_217902443
  dinsdag 10 juni 2025 @ 15:55:22 #9
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_217902456
Wat een pech.
Volgende keer maar gewoon weer knuffels voor je broertje uit de winkel jatten.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_217902463
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:52 schreef Halcon het volgende:

[..]
Een straf waarmee ze uitgezet kunnen worden. Dit soort gedrag... En dan nog die typische zandbak-smoesjes achteraf om het goed proberen te praten.
Ouders mogen ook wel mee:
quote:
Mohamed K. was niet thuis, zeiden zijn ouders aanvankelijk. Maar gestommel op de bovenverdieping verraadde hem. Hij bleek zich te hebben verstopt in een kast op zijn slaapkamer.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_217902475
quote:

[..]
Dus deze daad staat gelijk aan bijvoorbeeld het aansluiten bij een terroristische organisatie zoals IS en daarvoor naar oorlogsgebieden afreizen en gaan vechten voor een islamitische staat? Want dat is dezelfde straf: het afpakken van het Nederlandse paspoort
pi_217902482
quote:

[..]
Hoe verrassend, een topic die gaat verzanden in buutenlanderszijnkut-reacties.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 15:58:09 #13
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_217902490
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:54 schreef SebbeSwensje het volgende:
Het verweer van Huisman is wel wat sterker dan die van Spijker, man man man... ga lekker hamburgers flippen.
Ik vond Jack Spijkerman ook nooit zo sterk overkomen inderdaad.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  dinsdag 10 juni 2025 @ 15:58:31 #14
503714 SebbeSwensje
pi_217902496
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ouders mogen ook wel mee:
[..]

Dat is ergens wel een tikje kwalijk ja. Er zit een wereld van verschil tussen actief aangeven en actief verborgen houden als er naar je wordt gezocht.
Appears.
pi_217902514
Wat een ratten zijn die advocaten toch ook he. Je zult maar (moeten) pleiten voor dit tuig en dan nog daadwerkelijk je best doen.
pi_217902522
quote:
Advocaten Natanya Spijker en Piet Huisman betoogden dat er geen sprake kon zijn van diefstal, omdat de knuffels waren neergelegd door mensen die daarmee hun eigendomsrecht opgaven.
Dit vind ik een heel gevaarlijk gedachtegoed. Wellicht hebben ze juridisch gezien enigszins gelijk, maar dit is niet wat wij met zijn allen moeten willen.
pi_217902557
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:59 schreef 03f het volgende:
Wat een ratten zijn die advocaten toch ook he. Je zult maar (moeten) pleiten voor dit tuig en dan nog daadwerkelijk je best doen.
Meh, je kan het advocaten niet kwalijk nemen advocaat te zijn.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_217902560
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:56 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Dus deze daad staat gelijk aan bijvoorbeeld het aansluiten bij een terroristische organisatie zoals IS en daarvoor naar oorlogsgebieden afreizen en gaan vechten voor een islamitische staat? Want dat is dezelfde straf: het afpakken van het Nederlandse paspoort
Hebben ze een Nederlands paspoort dan?
  dinsdag 10 juni 2025 @ 16:05:05 #19
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_217902580
quote:
Mohamed K. beweerde dat hij niet wist waarvoor de knuffels daar lagen omdat hij geen nieuws volgt. Dat hij een gedenkplek zou hebben vernield, vond hij niet. „Ik heb niks kapotgemaakt.” Sadeddin N. zei dat hij niet besefte dat wat hij deed verboden was. „Dan had ik het niet gedaan. Ik wilde de knuffels aan mijn broertjes geven om hun kamer te versieren.”
quote:
Op het filmpje dat ze zelf maakten van hun actie is Mohamed K. te horen die schaterlachend en luid en duidelijk zegt „dat die mensen toch dood zijn.”
Meineed.

Is strafbaar.

Of zou iig strafbaar moeten zijn.

Liegen tijdens in de rechtszaal (een demonstratie van ontlopen van verantwoording) zou bovendien ook een negatief effect moeten hebben op de hoogte van de straf.

Is die 60 uur nadat dat is meegenomen of negeert de rechtelijke macht in dit soort situaties maar de feiten
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_217902596
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 16:05 schreef SpecialK het volgende:

[..]
[..]
Meineed.

Is strafbaar.

Zou strafbaar moeten zijn.

Liegen tijdens in de rechtszaal (een demonstratie van ontlopen van verantwoording) zou bovendien ook een negatief effect moeten hebben op de hoogte van de straf.

Is die 60 uur nadat dat is meegenomen of negeert de rechtelijke macht in dit soort situaties maar de feiten
Het is geen meineed, want hij is geen getuige. Een verdachte mag liegen wat hij wil. Wel mee eens dat het meer nadelig effect zou mogen hebben. Deze lieden hebben duidelijk geen enkel schuldbesef. Ze vinden het vooral vervelend dat ze er last mee krijgen en komen dan met allerlei achterlijke smoesjes om proberen onder straf uit te komen en hun gedrag goed te praten.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 16:11:33 #21
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_217902626
Ik hoop dat ze worden doodgeschoten of een pijnlijke door sterven.
Le Diable
pi_217902740
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 16:01 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Tuurlijk wel.

Gebrek aan moreel besef is altijd iets om iemand kwalijk te nemen.
"Pools are perfect for holding water"
  Miss 200.000.000! dinsdag 10 juni 2025 @ 16:20:32 #23
367000 roos94
pi_217902745
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 16:11 schreef SemperLibertas het volgende:
Ik hoop dat ze worden doodgeschoten of een pijnlijke door sterven.
@Politie
pi_217902746
En ook weer dat schijnheilige gedrag en gelieg, zelfs als ze op heterdaad betrapt zijn. Typisch voor deze usual suspects. Ouders liegen ook gewoon met stalen gezicht tegen de politie, dus verbaast mij ook weer niks.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 16:23:11 #25
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_217902770
NOS heeft "jongeren" vervangen door "de mannen" :')
pi_217902777
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 16:20 schreef Cockwhale het volgende:
En ook weer dat schijnheilige gedrag en gelieg, zelfs als ze op heterdaad betrapt zijn. Typisch voor deze usual suspects. Ouders liegen ook gewoon met stalen gezicht tegen de politie, dus verbaast mij ook weer niks.
Ja, typische zandbak mentaliteit.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 16:25:32 #27
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_217902790
Het is echt in en in triest. Die ratten gaven gewoon toe dat ze in hun ogen niets verkeerds hebben gedaan.

Opsluiten dit soort mongolen. Of uitzetten. Want jezus man man man dit soort kneuzen wil je toch niet in de samenleving?
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 10 juni 2025 @ 16:28:36 #28
503714 SebbeSwensje
pi_217902822
Ouders waren wellicht ook een beetje geschrokken van de aandacht en dan is een eerste beschermingsimpuls, om vervolgens terug te kunnen trekken en overleggen, ook geen hele gekke gedachte. We moeten dit vooral niet groter maken dan het is. Moord, berovingen, verkrachtingen, inbraken, en mishandelingen zijn zaken waar we ons druk om moeten maken.
Appears.
pi_217902823
Ik gun ze eenzelfde situatie als het gezin uit Voorschoten. Kijken of je dan nog steeds lacht.

Mooi dat die ouders hun zoon verbergen, laat zien wat voor volk het is.

Qua straf weet ik niet wat je dat soort teringlijers moet geven, goed komen gaat het toch niet en die zitten binnen no-time weer voor de rechter. Ben blij dat ik geen rechter ben daar te emotioneel voor.

[ Bericht 1% gewijzigd door Filosoofert op 10-06-2025 16:35:02 ]
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_217902856
Goed dat ze gepakt en veroordeeld zijn. En een taakstraf klinkt gepast.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 16:33:38 #31
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_217902877
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 16:31 schreef probeer het volgende:
Goed dat ze gepakt en veroordeeld zijn. En een taakstraf klinkt gepast.
Vind je dat echt? Voor wat in principe neerkomt op diefstal, grafschennis?

En dan ook nog 0,0 grijntje besef hebben van de impact hiervan, of dat ze iets fouts hebben gedaan

Nee wij hebben niets kapot gemaakt zeiden ze!

En dan vind jij 60 uur schoffelen prima?

Dat zijn twee weken man
pi_217902910
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 16:33 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

En dan ook nog 0,0 grijntje besef hebben van de impact hiervan, of dat ze iets fouts hebben gedaan

Dat zijn twee weken man
Als een bloedhond zijn strafbaar was hadden ze wel meer gekregen maar je mag gewoon een kutjanus zijn in NL
pi_217902924
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 16:33 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Is toch prima in lijn met andere straftoemetingen bij diefstal en grafschennis? Naar mijn weten is dat niet iets waar men de bak voor indraait.

quote:

Mjah, triest en kwalijk. En waarschijnlijk werkt die houding ook wel een tikkeltje strafverzwarend.

quote:

Dat zijn twee weken man
Passend, ja.

8 zaterdagen.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 16:45:53 #34
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_217903024
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 16:37 schreef probeer het volgende:

[..]
Is toch prima in lijn met andere straftoemetingen bij diefstal en grafschennis? Naar mijn weten is dat niet iets waar men de bak voor indraait.
[..]
Mjah, triest en kwalijk. En waarschijnlijk werkt die houding ook wel een tikkeltje strafverzwarend.
[..]
Passend, ja.

8 zaterdagen.
En dan ondertussen muziek luisteren, jointjes en peukies roken, beetje chillen en lachen met de boys.

Wat een straf
pi_217903037
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:59 schreef 03f het volgende:
Zonder heb je geen rechtsstaat. Er moet ook iemand met kennis van de wet echt aan de kant van de verdachte staan, anders krijg je willekeur, en schijnprocessen.

Anders gezegd: als de Nederlandse Staat mensen opsluit of te werk stelt zonder eerlijk proces, hoeveel beter zijn ze dan bijvoorbeeld ontvoerders?
  dinsdag 10 juni 2025 @ 16:48:50 #36
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_217903056
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 16:01 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat je ze wel kwalijk kan nemen is dat ze blijkbaar meer van hun cliënten houden dan van de wet.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_217903165
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 16:48 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Wat je ze wel kwalijk kan nemen is dat ze blijkbaar meer van hun cliënten houden dan van de wet.
Nee, iemand moet 100% voor de verdachte staan.

Je moet de documentaire eens kijken over de advocaten van Benno L...
Vond ik heel verhelderend en heeft mijn beeld veranderd
pi_217903179
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 16:48 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Deze vind ik wel grappig; ik voel iets moois opbloeien O+ O+ O+
  dinsdag 10 juni 2025 @ 17:17:42 #39
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_217903350
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 16:07 schreef Halcon het volgende:

[..]
Het is geen meineed, want hij is geen getuige. Een verdachte mag liegen wat hij wil. Wel mee eens dat het meer nadelig effect zou mogen hebben. Deze lieden hebben duidelijk geen enkel schuldbesef. Ze vinden het vooral vervelend dat ze er last mee krijgen en komen dan met allerlei achterlijke smoesjes om proberen onder straf uit te komen en hun gedrag goed te praten.
Goed punt. Dat besef had ik even niet.

Maar een rechter mag dit soort feiten niet zelf ook meenemen in het bepalen van de strafmaat?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_217903360
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 17:17 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Goed punt. Dat besef had ik even niet.

Maar een rechter mag dit soort feiten niet zelf ook meenemen in het bepalen van de strafmaat?
Ja, dat doen ze ook. En dat zal wel negatief mee hebben gewogen voor de verdachten. Als ze enorm schuldbewust waren geweest, zouden ze (denk ik) nog wel minder dan 60 uur werkstraf hebben gekregen.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 17:29:32 #41
117098 Hathor
Effe niet
pi_217903438
Flikker ze er maar uit, Syriers hebben hun welkom overschreden, zeker met zulk gedrag. Ouders ook weg, die proberen notabene nog een arrestatie te verhinderen. Alle schaamte voorbij dat volk.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 18:06:35 #42
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_217903857
Dit soort eikels maakt dat de PVV zo groot wordt en zorgt er voor dat zoveel mensen een teringhekel hebben aan asielzoekers.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  dinsdag 10 juni 2025 @ 18:16:50 #43
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_217903959
Maar ze hebben trauma enzo het zijn echt geen intens slechte sociopaten hoor
  dinsdag 10 juni 2025 @ 18:23:47 #44
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_217904011
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:51 schreef Hexagon het volgende:
Lijkt me juist typisch iets voor een werkstraf. Laten we de gevangenissen niet gaan belasten met dit soort kruimeldiefstallen.
Ik vraag me al sinds de eerste nieuwsberichten af hoe je dat eigenlijk juridisch aan wil pakken. diefstal van een knuffel.

Hoe ziek ik het ook vind en wat ik ook vind wat ze met de daders mogen doen vroeg ik me eigenlijk wel af hoe de wet dit alles opvat, wat kun je er juridischtechnisch gezien mee? Wat heb je concreet in handen om ze ten laste te leggen? hoe heet de aanklacht?

Ik denk ik niet alleen.
Het valt me dan ook 100% mee dat dit wordt aangemerkt als "het schenden van een gedenkplek."
  dinsdag 10 juni 2025 @ 18:35:18 #45
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_217904121
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 16:20 schreef Cockwhale het volgende:
Ze zijn niet op heterdaad betrapt. Ze hebben de beelden zelf gemaakt en geupload.

Ze hadden nog geen strafblad. Met dit gedrag kan dat twee dingen betekenen: of ze zijn nooit eerder gepakt of er was onvoldoende bewijs om tot vervolging over te gaan.

100% zeker dat deze heren vaker met justitie te maken gaan krijgen. Is gewoon tuig :r
  dinsdag 10 juni 2025 @ 18:58:32 #46
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217904327
quote:
82s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:43 schreef Halcon het volgende:
Wat een flutstraf
Wat is dit nu weer voor onzin.
Zullen we ze knieschoten geven of jarenlange opsluiting vanwege een paar kut knuffels? :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 19:00:09 #47
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_217904337
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:57 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Hoe verrassend, een topic die gaat verzanden in buutenlanderszijnkut-reacties.
Tja, wie valt dit nu te verwijten?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 19:00:28 #48
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217904341
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:51 schreef Hexagon het volgende:
Dit dus.
Flinke geldboete was ook goed geweest.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_217904770
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 18:35 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]
Ze zijn niet op heterdaad betrapt. Ze hebben de beelden zelf gemaakt en geupload.

Komt op hetzelfde neer, als hun handelen via video vastgelegd is. Tenminste zolang AI nog niet zulke specifieke video's kan fabriceren...
  dinsdag 10 juni 2025 @ 20:36:25 #50
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_217905142
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 19:00 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dit dus.
Flinke geldboete was ook goed geweest.
60 uur werkstraf. Reken het om naar werken en je zit op een boete van 8-900 euro ofzo.

Mwah, van mij hadden er ook nog proceskosten bij mogen komen.

Maar op zich vind ik de straf ook wel redelijk ok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')