Welke straf had je wel passend gevonden?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 15:43 schreef Halcon het volgende:
Wat een flutstrafDie daders ook. Nul komma nul schuldbesef, enkel kletspraat om hun gedrag goed te praten.
Een straf waarmee ze uitgezet kunnen worden. Dit soort gedrag... En dan nog die typische zandbak-smoesjes achteraf om het goed proberen te praten.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 15:50 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Welke straf had je wel passend gevonden?
Enkeltje Syriequote:Op dinsdag 10 juni 2025 15:50 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Welke straf had je wel passend gevonden?
Ouders mogen ook wel mee:quote:Op dinsdag 10 juni 2025 15:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een straf waarmee ze uitgezet kunnen worden. Dit soort gedrag... En dan nog die typische zandbak-smoesjes achteraf om het goed proberen te praten.
quote:Mohamed K. was niet thuis, zeiden zijn ouders aanvankelijk. Maar gestommel op de bovenverdieping verraadde hem. Hij bleek zich te hebben verstopt in een kast op zijn slaapkamer.
Dus deze daad staat gelijk aan bijvoorbeeld het aansluiten bij een terroristische organisatie zoals IS en daarvoor naar oorlogsgebieden afreizen en gaan vechten voor een islamitische staat? Want dat is dezelfde straf: het afpakken van het Nederlandse paspoortquote:Op dinsdag 10 juni 2025 15:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een straf waarmee ze uitgezet kunnen worden. Dit soort gedrag... En dan nog die typische zandbak-smoesjes achteraf om het goed proberen te praten.
Hoe verrassend, een topic die gaat verzanden in buutenlanderszijnkut-reacties.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 15:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik vond Jack Spijkerman ook nooit zo sterk overkomen inderdaad.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 15:54 schreef SebbeSwensje het volgende:
Het verweer van Huisman is wel wat sterker dan die van Spijker, man man man... ga lekker hamburgers flippen.
Dat is ergens wel een tikje kwalijk ja. Er zit een wereld van verschil tussen actief aangeven en actief verborgen houden als er naar je wordt gezocht.quote:
Dit vind ik een heel gevaarlijk gedachtegoed. Wellicht hebben ze juridisch gezien enigszins gelijk, maar dit is niet wat wij met zijn allen moeten willen.quote:Advocaten Natanya Spijker en Piet Huisman betoogden dat er geen sprake kon zijn van diefstal, omdat de knuffels waren neergelegd door mensen die daarmee hun eigendomsrecht opgaven.
Meh, je kan het advocaten niet kwalijk nemen advocaat te zijn.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 15:59 schreef 03f het volgende:
Wat een ratten zijn die advocaten toch ook he. Je zult maar (moeten) pleiten voor dit tuig en dan nog daadwerkelijk je best doen.
Hebben ze een Nederlands paspoort dan?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 15:56 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Dus deze daad staat gelijk aan bijvoorbeeld het aansluiten bij een terroristische organisatie zoals IS en daarvoor naar oorlogsgebieden afreizen en gaan vechten voor een islamitische staat? Want dat is dezelfde straf: het afpakken van het Nederlandse paspoort
quote:Mohamed K. beweerde dat hij niet wist waarvoor de knuffels daar lagen omdat hij geen nieuws volgt. Dat hij een gedenkplek zou hebben vernield, vond hij niet. „Ik heb niks kapotgemaakt.” Sadeddin N. zei dat hij niet besefte dat wat hij deed verboden was. „Dan had ik het niet gedaan. Ik wilde de knuffels aan mijn broertjes geven om hun kamer te versieren.”
Meineed.quote:Op het filmpje dat ze zelf maakten van hun actie is Mohamed K. te horen die schaterlachend en luid en duidelijk zegt „dat die mensen toch dood zijn.”
Het is geen meineed, want hij is geen getuige. Een verdachte mag liegen wat hij wil. Wel mee eens dat het meer nadelig effect zou mogen hebben. Deze lieden hebben duidelijk geen enkel schuldbesef. Ze vinden het vooral vervelend dat ze er last mee krijgen en komen dan met allerlei achterlijke smoesjes om proberen onder straf uit te komen en hun gedrag goed te praten.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 16:05 schreef SpecialK het volgende:
[..]
[..]
Meineed.
Is strafbaar.
Zou strafbaar moeten zijn.
Liegen tijdens in de rechtszaal (een demonstratie van ontlopen van verantwoording) zou bovendien ook een negatief effect moeten hebben op de hoogte van de straf.
Is die 60 uur nadat dat is meegenomen of negeert de rechtelijke macht in dit soort situaties maar de feiten
Tuurlijk wel.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 16:01 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Meh, je kan het advocaten niet kwalijk nemen advocaat te zijn.
@Politiequote:Op dinsdag 10 juni 2025 16:11 schreef SemperLibertas het volgende:
Ik hoop dat ze worden doodgeschoten of een pijnlijke door sterven.
Ja, typische zandbak mentaliteit.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 16:20 schreef Cockwhale het volgende:
En ook weer dat schijnheilige gedrag en gelieg, zelfs als ze op heterdaad betrapt zijn. Typisch voor deze usual suspects. Ouders liegen ook gewoon met stalen gezicht tegen de politie, dus verbaast mij ook weer niks.
Vind je dat echt? Voor wat in principe neerkomt op diefstal, grafschennis?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 16:31 schreef probeer het volgende:
Goed dat ze gepakt en veroordeeld zijn. En een taakstraf klinkt gepast.
Als een bloedhond zijn strafbaar was hadden ze wel meer gekregen maar je mag gewoon een kutjanus zijn in NLquote:Op dinsdag 10 juni 2025 16:33 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Vind je dat echt? Voor wat in principe neerkomt op diefstal, grafschennis?
En dan ook nog 0,0 grijntje besef hebben van de impact hiervan, of dat ze iets fouts hebben gedaan
Nee wij hebben niets kapot gemaakt zeiden ze!
En dan vind jij 60 uur schoffelen prima?
Dat zijn twee weken man
Is toch prima in lijn met andere straftoemetingen bij diefstal en grafschennis? Naar mijn weten is dat niet iets waar men de bak voor indraait.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 16:33 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Vind je dat echt? Voor wat in principe neerkomt op diefstal, grafschennis?
Mjah, triest en kwalijk. En waarschijnlijk werkt die houding ook wel een tikkeltje strafverzwarend.quote:En dan ook nog 0,0 grijntje besef hebben van de impact hiervan, of dat ze iets fouts hebben gedaan
Nee wij hebben niets kapot gemaakt zeiden ze!
Passend, ja.quote:En dan vind jij 60 uur schoffelen prima?
Dat zijn twee weken man
En dan ondertussen muziek luisteren, jointjes en peukies roken, beetje chillen en lachen met de boys.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 16:37 schreef probeer het volgende:
[..]
Is toch prima in lijn met andere straftoemetingen bij diefstal en grafschennis? Naar mijn weten is dat niet iets waar men de bak voor indraait.
[..]
Mjah, triest en kwalijk. En waarschijnlijk werkt die houding ook wel een tikkeltje strafverzwarend.
[..]
Passend, ja.
8 zaterdagen.
Zonder heb je geen rechtsstaat. Er moet ook iemand met kennis van de wet echt aan de kant van de verdachte staan, anders krijg je willekeur, en schijnprocessen.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 15:59 schreef 03f het volgende:
Wat een ratten zijn die advocaten toch ook he. Je zult maar (moeten) pleiten voor dit tuig en dan nog daadwerkelijk je best doen.
Wat je ze wel kwalijk kan nemen is dat ze blijkbaar meer van hun cliënten houden dan van de wet.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 16:01 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Meh, je kan het advocaten niet kwalijk nemen advocaat te zijn.
Nee, iemand moet 100% voor de verdachte staan.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 16:48 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Wat je ze wel kwalijk kan nemen is dat ze blijkbaar meer van hun cliënten houden dan van de wet.
Deze vind ik wel grappig; ik voel iets moois opbloeienquote:Op dinsdag 10 juni 2025 16:48 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Wat je ze wel kwalijk kan nemen is dat ze blijkbaar meer van hun cliënten houden dan van de wet.
Goed punt. Dat besef had ik even niet.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 16:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is geen meineed, want hij is geen getuige. Een verdachte mag liegen wat hij wil. Wel mee eens dat het meer nadelig effect zou mogen hebben. Deze lieden hebben duidelijk geen enkel schuldbesef. Ze vinden het vooral vervelend dat ze er last mee krijgen en komen dan met allerlei achterlijke smoesjes om proberen onder straf uit te komen en hun gedrag goed te praten.
Ja, dat doen ze ook. En dat zal wel negatief mee hebben gewogen voor de verdachten. Als ze enorm schuldbewust waren geweest, zouden ze (denk ik) nog wel minder dan 60 uur werkstraf hebben gekregen.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 17:17 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Goed punt. Dat besef had ik even niet.
Maar een rechter mag dit soort feiten niet zelf ook meenemen in het bepalen van de strafmaat?
Ik vraag me al sinds de eerste nieuwsberichten af hoe je dat eigenlijk juridisch aan wil pakken. diefstal van een knuffel.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 15:51 schreef Hexagon het volgende:
Lijkt me juist typisch iets voor een werkstraf. Laten we de gevangenissen niet gaan belasten met dit soort kruimeldiefstallen.
Ze zijn niet op heterdaad betrapt. Ze hebben de beelden zelf gemaakt en geupload.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 16:20 schreef Cockwhale het volgende:
En ook weer dat schijnheilige gedrag en gelieg, zelfs als ze op heterdaad betrapt zijn. Typisch voor deze usual suspects. Ouders liegen ook gewoon met stalen gezicht tegen de politie, dus verbaast mij ook weer niks.
Wat is dit nu weer voor onzin.quote:
Tja, wie valt dit nu te verwijten?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 15:57 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Hoe verrassend, een topic die gaat verzanden in buutenlanderszijnkut-reacties.
Dit dus.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 15:51 schreef Hexagon het volgende:
Lijkt me juist typisch iets voor een werkstraf. Laten we de gevangenissen niet gaan belasten met dit soort kruimeldiefstallen.
Komt op hetzelfde neer, als hun handelen via video vastgelegd is. Tenminste zolang AI nog niet zulke specifieke video's kan fabriceren...quote:Op dinsdag 10 juni 2025 18:35 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Ze zijn niet op heterdaad betrapt. Ze hebben de beelden zelf gemaakt en geupload.
60 uur werkstraf. Reken het om naar werken en je zit op een boete van 8-900 euro ofzo.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 19:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit dus.
Flinke geldboete was ook goed geweest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |