Haha wij hebben straks nog 1 dagdeel met z'n allen en dat lijkt me inderdaad wel echt heel gezellig en thuis werk ik inderdaad ook wel fijn, maar ik ga nu nog 3 dagen naar kantoor eigenlijk ook wel grotendeels voor de gezelligheid, want thuis ben ik maar alleen.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 13:43 schreef heywoodu het volgende:
Eén dag per week op kantoor, en dat vind ik echt wel genoeg
Het is achteraf altijd wel een leuk dagje, veel lachen enzo, maar daarna thuis weer daadwerkelijk normaal kunnen werken is toch ook wel fijn, en een uur of drie per dag extra eigen tijd vergeleken met een kantoordag is natuurlijk helemaal mooi. Als we thuis werken hebben we overigens ook gewoon regelmatig contact, dus we raken niet geïsoleerd
Ja, als je verder weinig met collega's samen hoeft te werken kan het lastiger zijn denk ik. Afhankelijk van hoe goed je elkaar kunt kun je natuurlijk alsnog wel af en toe gewoon even bellen over niks, doen wij ook wel eens, zeker als er net een of ander lang overleg is geweest of een moeilijk iets is opgelostquote:Op dinsdag 10 juni 2025 13:47 schreef Donna het volgende:
[..]
Haha wij hebben straks nog 1 dagdeel met z'n allen en dat lijkt me inderdaad wel echt heel gezellig en thuis werk ik inderdaad ook wel fijn, maar ik ga nu nog 3 dagen naar kantoor eigenlijk ook wel grotendeels voor de gezelligheid, want thuis ben ik maar alleen.
Via verschillende kanalen is er idd ook wel contact mogelijk, maar mijn collega's werken voornamelijk samen en werken of bellen dan ook samen met hun naaste collega zeg maar. Wat dat betreft is mijn werk al een beetje op zichzelf. Heb niet iemand waarmee ik moet overleggen of dingen samen doen.
Ben wel heel benieuwd of mijn wasmand straks ook altijd leeg is.
Ik heb nooit Teams meetings met passie.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 16:09 schreef Metalfreak het volgende:
1x per week thuiswerken is voor mij meer dan voldoende. Ik word doodongelukkig van het vele thuiswerken eerlijk gezegd. Ik ben in 5 a 10 minuten op het werk met de fiets, dus reistijd is voor mij niet relevant. Ik krijg op het werk veel meer mee en ik haat Teams meetings met passie.
Nouja er zijn straks misschien dagen dat ik geen andere volwassenen zie. Of misschien zelfs de hele dag de deur niet uit hoef/ga.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 15:19 schreef Dven het volgende:
Zou overigens niet weten waarom een kantooromgeving nodig is om sociaal op niveau te blijven.
Ik heb thuis ook een goede setup, maar nu valt kantoor wat tegen qua comfort.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 17:45 schreef Doedezemaar het volgende:
Mijn echtgenoot wilde nooit thuiswerken en toen kwam covid en moest hij wel en nu wil hij liever niet meer op kantoor werken. We zijn in die periode ook nog wat verder van zijn werk verhuisd omdat hij toch veel thuiswerkt. Gemiddeld over een jaar werkt hij 1 dag per 2 weken ergens op locatie en dat vindt hij eigenlijk vooral vermoeiend en hij vindt dat hij dan niet aan werken toekomt. Nu zijn die afspraken op kantoordagen natuurlijk gewoon onderdeel van het werk, maar toch…
Hij boven heeft een aparte werkkamer die goed ergonomisch is ingericht. Als ik dan zie dat de buurman altijd met z’n laptop en telefoon aan de keukentafel zit (in het drukke gezin met 3 pubers en een hele bups huisdieren) dan snap ik daar niks van. Ik zou hem niet zo in de ruimte van het gezin willen hebben zitten. Symph zit gewoon in z’n eigen hok met een noisecancelling koptelefoon, de deur van de werkkamer staat vanaf dat ik ook opgestaan ben de hele dag open en ik loop af en toe langs of binnen als ik boven moet zijn (en soms ben ik zowat een collega en kijk ik even mee naar een oplossing of het formuleren van een reactie).
Dat thuiswerken heeft ons veel gebracht, waaronder een boel vrije tijd die in plaats van de reistijd is gekomen. Naast dat de koffie thuis lekkerder schijnt te zijn
Dat laatste is zeker een risico. Het is wel belangrijk dat je een aparte werkruimte hebt, waarvan je de deur kan dicht doen aan het einde van de dag. En dan iets doen om even los van werk te komen, rondje lopen, of douchen vind ik zelf wel lekker. En zorg voor een min of meer vast ritme. Ik kan werken wanneer ik wil, maar in de praktijk werk ik toch het liefst van 9 to 5. En daarna ben ik ook echt vrij. In het weekend werk ik ook nooit.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 19:49 schreef Donna het volgende:
Tijdens de Corona thuiswerk periode was ik ziek door zwangerschap en met verlof, dus ik heb dat toen helemaal gemist. Heb dus echt geen idee hoe het voor mij voelt om veel thuis te werken.
Dusja ergens wel spannend.
Maar ik zie ook veel voordelen. Kan straks bijv. altijd helpen op school, daar ben ik erg blij mee!
Alleen ben ook wel bang dat de scheiding tussen privé en werk heel snel verdwijnt.
Ik vond loondienst ook veel te veel tijd kosten. Alsof je hele leven in het teken staat van werk en je bijna nergens anders meer tijd voor hebt.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 15:36 schreef Evangelion het volgende:
Corona-pandemie is het beste wat me ooit overkomen is. Thuiswerken is LIFE. Die uren extra slapen en sporten per week is life-changing qua humeur, motivatie en gezondheid.
1x per week kantoor is genoeg. Iets meer als ik aan nieuw project begin indien nodig.
Inderdaad. Beter 8 uur per dag aan een kantoor gebonden zijn dan 'tering autistisch' 5/6 uur verspreid over een dag werken en de rest van de dag tijd hebben voor bijvoorbeeld hobbies of met vrienden een zonnig terras te pakken. Niet te benijden.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 20:15 schreef Cockwhale het volgende:
Als ik alleen maar ga thuiswerken, kan ik mijzelf wel gaan ophangen, dagenlang alleen thuis in huis zitten, pfff.
Daar moet je wel echt tering autistisch voor zijn of de werkzaamheden van je baan super geweldig voor vinden...
Dat risico kun je deels mitigeren door bewust een thuiswerkplek in te richten en die werklaptop alleen daar te gebruiken. Daarmee koppel je een bank en eettafel in je hoofd ook echt aan ontspannenquote:Op dinsdag 10 juni 2025 19:49 schreef Donna het volgende:
Tijdens de Corona thuiswerk periode was ik ziek door zwangerschap en met verlof, dus ik heb dat toen helemaal gemist. Heb dus echt geen idee hoe het voor mij voelt om veel thuis te werken.
Dusja ergens wel spannend.
Maar ik zie ook veel voordelen. Kan straks bijv. altijd helpen op school, daar ben ik erg blij mee!
Alleen ben ook wel bang dat de scheiding tussen privé en werk heel snel verdwijnt.
Er is straks helemaal geen kantoor meer, dus dat wordt lastig haha!quote:Op woensdag 11 juni 2025 09:22 schreef Puala het volgende:
[..]
Dat risico kun je deels mitigeren door bewust een thuiswerkplek in te richten en die werklaptop alleen daar te gebruiken. Daarmee koppel je een bank en eettafel in je hoofd ook echt aan ontspannenOm die reden ga ik bijv ook niet, ondanks lekker weer, aan de tuintafel zitten werken. Want ik wil dat die tuintafel echt van mij en mijn ontspanning blijft
![]()
En mag je echt niet meer naar kantoor? Of zit dan je eigen team er 'gewoon' niet maar andere mensen?
oh dat is inderdaad onmogelijk danquote:Op woensdag 11 juni 2025 09:38 schreef Donna het volgende:
[..]
Er is straks helemaal geen kantoor meer, dus dat wordt lastig haha!
Maar zo'n verdeling is inderdaad wel slim. Al gebruik ik mijn werklaptop ook weer privé en daar gaat het dus vaak al mis.
Ik zou dan ook in een eigen prive laptop investeren, dat heb ik ook gedaan, want als je elke keer 's avonds als je een film wil kijken of lekker wil fokken ofzo, eerst alle werkschermen en -applicaties moet sluiten, zorgt dat ervoor dat je werk in je vrije tijd gaat overlopen.quote:Op woensdag 11 juni 2025 09:38 schreef Donna het volgende:
[..]
Er is straks helemaal geen kantoor meer, dus dat wordt lastig haha!
Maar zo'n verdeling is inderdaad wel slim. Al gebruik ik mijn werklaptop ook weer privé en daar gaat het dus vaak al mis.
Je vrienden werken niet, of wat?quote:Op woensdag 11 juni 2025 08:20 schreef Dven het volgende:
[..]
Inderdaad. Beter 8 uur per dag aan een kantoor gebonden zijn dan 'tering autistisch' 5/6 uur verspreid over een dag werken en de rest van de dag tijd hebben voor bijvoorbeeld hobbies of met vrienden een zonnig terras te pakken. Niet te benijden.
Ik heb meer dan vijftien jaar thuisgewerkt, ik werkte gewoon aan mijn bureau in de woonkamer (waar ook mijn eigen computer stond), laptop weg => werk klaar.quote:Op woensdag 11 juni 2025 09:22 schreef Puala het volgende:
[..]
Dat risico kun je deels mitigeren door bewust een thuiswerkplek in te richten en die werklaptop alleen daar te gebruiken. Daarmee koppel je een bank en eettafel in je hoofd ook echt aan ontspannenOm die reden ga ik bijv ook niet, ondanks lekker weer, aan de tuintafel zitten werken. Want ik wil dat die tuintafel echt van mij en mijn ontspanning blijft
![]()
En mag je echt niet meer naar kantoor? Of zit dan je eigen team er 'gewoon' niet maar andere mensen?
Oh, mij lijkt zzp'en juist kut, omdat je dan naast je werk ook nog allemaal tijd moet steken in randzaken. Administratie voeren, klanten zoeken, offertes opstellen etc. Ik wil gewoon mijn werk doen, daarna klaar zijn en aan het einde van elke maand een bedrag overgemaakt krijgen waar ik geen omkijken meer naar heb omdat alle belastingen/premies/pensioenen etc al ingehouden zijn.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 22:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik vond loondienst ook veel te veel tijd kosten. Alsof je hele leven in het teken staat van werk en je bijna nergens anders meer tijd voor hebt.
Mensen die 4 / 3.5 / 3 dagen werken snap ik wel. Veel betere balans.quote:Op woensdag 11 juni 2025 11:06 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Oh, mij lijkt zzp'en juist kut, omdat je dan naast je werk ook nog allemaal tijd moet steken in randzaken. Administratie voeren, klanten zoeken, offertes opstellen etc. Ik wil gewoon mijn werk doen, daarna klaar zijn en aan het einde van elke maand een bedrag overgemaakt krijgen waar ik geen omkijken meer naar heb omdat alle belastingen/premies/pensioenen etc al ingehouden zijn.
De hoeveelheid randtaken hangt van je activiteit af. Bij mij valt dat allemaal reuze mee. Een half uurtje boekhouden per maand en de rest gaat naar de accountant, die doet de belastingaangifte etc. Bij mijn activiteit hoef ik geen offertes op te stellen, er wordt van tevoren een tarief afgespoken en ik ontvang aan het einde van de maand een inkooporder waar ik dan een globale factuur van maak. Aangezien de samenwerking meestal meerdere jaren duurt, hoef ik alleen de tarieven te updaten na een bepaalde periode. Nieuwe klanten zoeken mij op via LinkedIn en andere zakelijke sociale media. Ik heb al jaren meer dan genoeg werk en hoef ze dus zelf niet te zoeken. Fiscaal heb ik het geoptimaliseerd om zo min mogelijk gedoe te hebben op dat gebied.quote:Op woensdag 11 juni 2025 11:06 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Oh, mij lijkt zzp'en juist kut, omdat je dan naast je werk ook nog allemaal tijd moet steken in randzaken. Administratie voeren, klanten zoeken, offertes opstellen etc. Ik wil gewoon mijn werk doen, daarna klaar zijn en aan het einde van elke maand een bedrag overgemaakt krijgen waar ik geen omkijken meer naar heb omdat alle belastingen/premies/pensioenen etc al ingehouden zijn.
Die kunnen inderdaad ook gewoon zelf bepalen waar en wanneer ze werken.quote:Op woensdag 11 juni 2025 11:00 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Je vrienden werken niet, of wat?
Ik hoef echt niet 8/9 uur vol te knallen op kantoor als er niks te doen is. Dan kun je ook gewoon weggaan.
Ah, hebben ook wajong dus.quote:Op woensdag 11 juni 2025 14:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Die kunnen inderdaad ook gewoon zelf bepalen waar en wanneer ze werken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |