Hier 1 dag op kantoor en 3 dagen thuis (ben overigens per 1 juni een dag minder gaan werken, dus dit is nog maar sinds een week

daarvoor was het 1 op kantoor en 4 dagen thuis).
Ik kan er niet zo een eenduidig antwoord op geven wat ik nou eigenlijk fijner vind. Ik woonde altijd in mijn eentje, op ongeveer 20 minuten rijden van kantoor en toen ging ik 5 dagen erheen. Anderhalf jaar geleden ben ik samen gaan wonen en is het voor mij ongeveer 50 minuten rijden geworden. Ook is er een baby gekomen (in maart 2024 dus ook alweer dik een jaar geleden), waardoor het thuiswerken fijn is geworden. Ik hoef nu niet die lange ritten te maken en ik heb de volledige vrijheid om tussen het werken door om mijn vrouw te helpen met de kleine en zelfs om tijdens het werken op te passen (als je dat zo kan noemen bij je eigen kind

) op die spaarzame momenten dat de dienst van mijn vrouw (in de zorg, dus die kan niet thuis werken) overlapt met mijn werktijden en de kleine niet op de opvang is.
Toch vind ik mijn kantoordag nog steeds erg lekker. Ik merk gewoon dat ik het heel lastig vind om na het thuiswerken om te schakelen van "werkmodus" naar "privémodus". De rit naar huis vind ik gewoon heel lekker om even af te schakelen. Dat momentje mis ik echt bij het thuiswerken. Daarom ging ik dus elke dag naar kantoor toen ik nog dichtbij woonde. Nu is het thuiswerken gewoon handig in verband met mijn veel drukker geworden privéleven en toegenomen reistijd, maar desondanks zou ik toch nog altijd graag vaker gaan dan 1 keer per week. Ik merk nog steeds dat ik mijn kantoordag fijner vind, ondanks de lange rit.
Werkinhoudelijk is het soms ook wel fijner. Hoewel mijn leidinggevende (en op 1 parttimer na eigenlijk iedereen waar ik direct mee samen werk) in het buitenland zit en ik dus sowieso moet bellen of chatten voor contact onafhankelijk van of ik thuis of op kantoor ben, is de aard van mijn werk (Finance) wel zo dat ik vaak kleine, ad hoc vragen voor mensen heb (en zij ook voor mij). Dat is 100x simpeler op te lossen op kantoor, door even bij iemand z'n bureau langs te lopen of bij de koffieautomaat een vraag te stellen ofzo. Via Teams is de drempel voor die kleine vraagjes toch net iets hoger, of iemand negeert je vraag waardoor je niet verder kan (terwijl je op kantoor dus direct antwoord hebt).