abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 juni 2025 @ 16:07:31 #201
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217953203
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 15:34 schreef Halcon het volgende:

[..]
Wat iemand hier boven al zij. Investeerders plukken de vruchten, maar Nederland zelf heeft er niet veel aan. Die werknemers drukken alleen maar. Op de woningmarkt, op de infrastructuur, op de zorg, etc.
Serieus?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_217953223
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 16:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Serieus?
Ja, stom. Hij zei het ook niet, maar hij schreef het. Voor jouw gemoedsrust heb ik het maar even aangepast.
pi_217953477
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 15:34 schreef Halcon het volgende:

[..]
Wat iemand hier boven al schreef. Investeerders plukken de vruchten, maar Nederland zelf heeft er niet veel aan. Die werknemers drukken alleen maar. Op de woningmarkt, op de infrastructuur, op de zorg, etc.
Heb het vaker gehoord maar ik geloof niet dat mensen die hier komen werken (!!) ons netto geld kosten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_217953534
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 14:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
VVD-leider Yesilgöz haalt uit naar 'elitair' GL-PvdA, maar PVV is écht geen optie

Tenzij het natuurlijk de enige manier is om op het pluche te blijven.
VVD die PvdA/GL elitair noemt. Nee VVD is er voor jan modaal…
pi_217953676
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 16:44 schreef Astro_boy het volgende:

[..]
VVD die PvdA/GL elitair noemt. Nee VVD is er voor jan modaal…
https://twitter.com/ardjanboersma/status/1933971944065441831
twitter
pi_217953747
quote:
Pardon, de aardappel in mijn keel zit in de weg. "Vooral elitairrrrr, dat valt mij op."
Blijkbaar het narratief van de VVD de komende verkiezingen. Gelukkig niet al te doorrrrzichtig.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_217960234
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 16:39 schreef ludovico het volgende:

[..]
Heb het vaker gehoord maar ik geloof niet dat mensen die hier komen werken (!!) ons netto geld kosten.
Het is niet alleen of ze netto betaler of ontvanger zijn natuurlijk.
pi_217961027
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 10:55 schreef Halcon het volgende:

[..]
Het is niet alleen of ze netto betaler of ontvanger zijn natuurlijk.
Haal er allerhande externaliteiten bij, dan kun je een hele hoop verzinnen, maar dan blijft onder aan de streep - naar mijn idee - de opmerking staan:

quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 10:55 schreef Halcon het volgende:
ik geloof niet dat mensen die hier komen werken (!!) ons netto geld kosten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_217987132
Wanneer gaat Dilan/VVD GLPvdA uitsluiten?

twitter

https://x.com/JanWBakkerNL/status/1935700969297215748
pi_217988331
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 19:31 schreef Nober het volgende:
Wanneer gaat Dilan/VVD GLPvdA uitsluiten?

[ x ]
https://x.com/JanWBakkerNL/status/1935700969297215748
Ik vind het onderscheid tussen verdedigings- en aanvalswapens in deze wel wat ridicuul. Wat Israël op dit moment doet in Gaza en richting Iran is natuurlijk totaal van de pot gerukt. Ik begrijp dus best dat er politiek wat beweging is om te zoeken naar manieren om de machtspositie van Israël in het Midden-Oosten niet verder te verstevigen.

Ik zie niet heel veel verschil tussen het gedrag van Israël jegens Gaza en Iran enerzijds en Rusland tegen Oekraïne anderzijds. Ja, er was een grote terroristische aanslag op Israël vanuit extremisten, maar dat is geen reden voor genocide of het platgooien van burgerdoelen, lijkt me.
  donderdag 19 juni 2025 @ 21:26:52 #211
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217988356
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 21:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik vind het onderscheid tussen verdedigings- en aanvalswapens in deze wel wat ridicuul. Wat Israël op dit moment doet in Gaza en richting Iran is natuurlijk totaal van de pot gerukt. Ik begrijp dus best dat er politiek wat beweging is om te zoeken naar manieren om de machtspositie van Israël in het Midden-Oosten niet verder te verstevigen.

Ik zie niet heel veel verschil tussen het gedrag van Israël jegens Gaza en Iran enerzijds en Rusland tegen Oekraïne anderzijds. Ja, er was een grote terroristische aanslag op Israël vanuit extremisten, maar dat is geen reden voor genocide of het platgooien van burgerdoelen, lijkt me.
Heb je niet opgelet hier? ALLE Palestijnen in Gaza zijn immers Hamas-leden, zelfs de kinderen, dus die mogen uitgeroeid worden. Zelfverdediging.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_217988390
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 21:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Heb je niet opgelet hier? ALLE Palestijnen in Gaza zijn immers Hamas-leden, zelfs de kinderen, dus die mogen uitgeroeid worden. Zelfverdediging.
Ow, sorry. Dat wist ik niet.

Wat ik wel weet is dat er in Iran al een aantal jaar een groeiende beweging is van mensen die 'het Westen' en Israël niet meer als het grote kwaad zien. Mensen waarvan familieleden nu in Europa wonen en die horen hoe het daar is en dat dat op sommige punten veel fijner leven is dan in hun Iran.

Mensen die eigenlijk wel toe zijn aan een democratie, maar nu de grond in gebombardeerd worden door Israël en zien dat het Westen het eigenlijk wel prima vindt. Er wordt weer een generatie of drie aan haat gecreëerd op dit moment.
pi_217988656
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 16:39 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als je minder dan gemiddeld verdiend betaalt een ander in principe belasting voor de voorzieningen die je net zo goed gebruikt. Zij die meer dan gemiddeld verdienen hebben vaak ook nog de 30% regeling. Je zou kunnen zeggen dat alleen bovengemiddelde belastingbetalers netto bijdragen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_217988708
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 21:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Je hebt zelf niet opgelet kennelijk. Er wordt niemand uitgeroeid. Typisch links om dit soort vals geraaskal in de schoenen te schuiven van mensen die pro Israël zijn
pi_217988730
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 22:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Als je minder dan gemiddeld verdiend betaalt een ander in principe belasting voor de voorzieningen die je net zo goed gebruikt. Zij die meer dan gemiddeld verdienen hebben vaak ook nog de 30% regeling. Je zou kunnen zeggen dat alleen bovengemiddelde belastingbetalers netto bijdragen.
50% werkt al niet of voor de staat(!). Doe dat loon maar x3!
pi_217988796
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 22:05 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Je hebt zelf niet opgelet kennelijk. Er wordt niemand uitgeroeid. Typisch links om dit soort vals geraaskal in de schoenen te schuiven van mensen die pro Israël zijn
Jij ziet geen genocide?
pi_217988933
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 22:08 schreef ludovico het volgende:

[..]
50% werkt al niet of voor de staat(!). Doe dat loon maar x3!
Ik werk voor de overheid en weet vrij zeker dat ik netto bijdraag aan voorzieningen die jij gebruikt. Niet alleen met de belasting die ik betaal, maar ook met het werk dat ik doe.

Graag gedaan trouwens.
pi_217989059
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 22:13 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Jij ziet geen genocide?
Nope. Ik zie burgerslachtoffers die helaas onvermijdelijk zijn gelet op de smerige manier van oorlog voeren door Hamas. De leugen dat er een 'genocide' plaats zou vinden, maakt het geen waarheid omdat je het maar vaak genoeg herhaalt. Ik vind het kwalijk dat zelfs in de Tweede Kamer politici en public over 'genocide' praten, zonder te worden tegengesproken. Ik hoorde het Dassen bijvoorbeeld zeggen.
  donderdag 19 juni 2025 @ 22:57:56 #219
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_217989236
quote:
18s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 21:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
word. 'Jij' staat erachter, dan krijg je gewoon de stam, zonder t. Je kunt het altijd checken door het werkwoord te vervangen door een vorm van ' lopen'. Hoor je daar geen t, dan krijgt het ww dat je wilt gebruiken ook geen t.
Ik gebruik al m'n hele leven het werkwoord poepen daarvoor. Werkt feilloos. :)
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 07:52:35 #220
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_217990235
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 22:39 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Nope. Ik zie burgerslachtoffers die helaas onvermijdelijk zijn gelet op de smerige manier van oorlog voeren door Hamas. De leugen dat er een 'genocide' plaats zou vinden, maakt het geen waarheid omdat je het maar vaak genoeg herhaalt. Ik vind het kwalijk dat zelfs in de Tweede Kamer politici en public over 'genocide' praten, zonder te worden tegengesproken. Ik hoorde het Dassen bijvoorbeeld zeggen.
A, ok. Check. :')
  vrijdag 20 juni 2025 @ 08:00:49 #221
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217990272
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 22:57 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ik gebruik al m'n hele leven het werkwoord poepen daarvoor. Werkt feilloos. :)
Ah leuk man
pi_217990821
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 22:29 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik werk voor de overheid en weet vrij zeker dat ik netto bijdraag aan voorzieningen die jij gebruikt. Niet alleen met de belasting die ik betaal, maar ook met het werk dat ik doe.

Graag gedaan trouwens.
Gast, je loon is betaald met belasting.

Met jouw werk heeft niemand te eten, daar heb je een boer voor nodig.

En of jij netto een plusje bent is erg specifiek, doch ook geen argument tegen een efficiente overheid.

Waarom moet de staat ieder jaar groeien? Ik denk niet dat we daar een toename van welvaart van terugkrijgen, hoor, hoewel bepaalde functies uiteraard wel belegd moeten worden bij de staat.

Meer en meer regels frustreert de boel alleen maar. Ik merk het zelf bij het willen exploiteren van een zonnepark met batterij, die vergunning verlening kost me meerdere jaren.

Vervolgens 3x een ecologie bedrijf zitten spekken die dan komt kijken of er een groene brulkikker op het perceel zit.
Indien het geval wordt het project alsnog afgeblazen.

Ik weet niet waar dit om gaat hoor, het frustreert meer dan het goed doet.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 09:52:58 #223
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_217991094
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 09:19 schreef ludovico het volgende:

[..]
Gast, je loon is betaald met belasting.

Met jouw werk heeft niemand te eten, daar heb je een boer voor nodig.

En of jij netto een plusje bent is erg specifiek, doch ook geen argument tegen een efficiente overheid.

Waarom moet de staat ieder jaar groeien? Ik denk niet dat we daar een toename van welvaart van terugkrijgen, hoor, hoewel bepaalde functies uiteraard wel belegd moeten worden bij de staat.

Meer en meer regels frustreert de boel alleen maar. Ik merk het zelf bij het willen exploiteren van een zonnepark met batterij, die vergunning verlening kost me meerdere jaren.

Vervolgens 3x een ecologie bedrijf zitten spekken die dan komt kijken of er een groene brulkikker op het perceel zit.
Indien het geval wordt het project alsnog afgeblazen.

Ik weet niet waar dit om gaat hoor, het frustreert meer dan het goed doet.
Lijkt me prima dat zo'n perceel goed gecheckt wordt voor dat jij het commercieel gaat uitbuiten. Sterker nog, zonneparken zijn me een doorn in het oog en mogen wat mij betreft volledig geweigerd worden.

Totaal onnodige manier om land te gebruiken.
pi_217995451
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 09:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Lijkt me prima dat zo'n perceel goed gecheckt wordt voor dat jij het commercieel gaat uitbuiten. Sterker nog, zonneparken zijn me een doorn in het oog en mogen wat mij betreft volledig geweigerd worden.

Totaal onnodige manier om land te gebruiken.
Wat moet je nou weer checken _O- er ligt gras te groeien dat is alles.
Huidige zonneparken zijn "Natuurinclusief" of in combi met agrarisch, zie SDE++ voorwaarden.

Dus defacto goed voor de natuur, extensief bemaaien en inzaaien met bloemen waar bijen van houden.
Men zit altijd te stressen over "monocultuur Engels Raaigras" daar is dit initiatief toch juist positief in?

Weet verder ook niet hoe vermogend je mij inschat maar ik kan geen hectares vullen met zonnepanelen. Het is allemaal vrij beperkt en ik verwacht ook nauwelijks te zien vanaf de openbare weg.
pi_217995594
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 22:29 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

Graag gedaan trouwens.
Het is niet onmogelijk dat je met een baan bij de overheid bijdraagt aan de samenleving.
Maar de finaciele bijdrage is natuurlijk nul of zelfs negatief, kost alleen maar geld.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')