abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217900639
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 12:00 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nee, maar die veroordelingen zijn er ook gewoon:
https://www.businessinsid(...)jan-6-rioters-2021-8

Het is vooral een populair praatpuntje, dat niet heel erg veel basis in de realiteit heeft. Je gooit er wat willekeurige ernstige misdrijven tegenaan en roept even dat daar niemand voor vervolgd is. Dat is gewoon plat populisme.
Maar heel weinig als je ziet hoe massaal die misdaden gepleegd werden.
Maar elke die veroordeeld is is mooi meegenomen. ^O^
  dinsdag 10 juni 2025 @ 12:16:36 #177
117098 Hathor
Effe niet
pi_217900670
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 12:09 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Oh, dan is president Trump zeker een crimineel. :s)
Dat is hij in principe ook, en nog veroordeeld ook.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_217900673
quote:

[..]
Pff daar kan je dan een hele lijst van gaan maken.
pi_217900744
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 12:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Doe eens zo'n filmpje dan.
Of is dit verzonnen huilstruikendrek?
Vraag eens aan een Amerikaanse Fokker of hij zo'n reclamefilmpje op YouTube wil posten. John Olivier had er een hele uitzending over, maar die post regelmatig zulke dingen, dus die heb ik nog niet kunnen vinden.
pi_217900749
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 09:23 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Maar wie ben jij of wie zijn wij om oordelen te vellen over andere landen? Wij hebben blijkbaar besloten dat wij de democratie willen; in de VS is dat een flawed of twijfelachtige democratie. Prima toch? Ik zie niet dat daar veel weerstand tegen is in de VS. Misschien werken andere bestuursvormen wel beter in andere landen. Sommige landen hebben wellicht behoefte aan een sterke leider met meer macht.
Ik zeg toch ook nergens dat een democratie het allerbeste is of wel dan?
Er is zeker in hogere kringen wel opstand, vanuit de rechters en universiteiten bv.

quote:
Dat vetorecht heeft Trump ook niet zomaar gekregen. Dat zit ook in het systeem ingebakken toch?
Zeg ik ergens van niet?
Dat heeft de president daar en dat is dus zo gevaarlijk. Hij kan alles doen wat hij zelf wil en zelfs tegen de wet in (want dan ontslaat hij de rechter wel even).
Bij een normale president is dat geen probleem, maar als er een gek aan de macht komt wel.

quote:
En dat jij het nu niet eens bent met de meerderheid omdat je denkt dat ze maar "1 hersencel" hebben ... typische linkse gedachten weer. Denken dat alle mensen die rechts stemmen domme racisten en fascisten zijn. Ik zou willen stellen dat dat juist de oorzaak is van de opkomst van populistisch rechts: het feit dat een hele bevolkinsgroep door linkse elite stelselmatig is onderschat en ondermijnd.

Die linkse elite zijn namelijk ook niet de mensen die last ondervinden van hun eigen opengrenzenbeleid, regeltjesneukerij, klimaatbeleid etc. Dat zijn altijd de hardwerkende midden- en onderklassen die relatief weinig verdienen en in slechtere buurten wonen. En de rijkere ondernemers natuurlijk ook.
De meerderheid wil Trump echt niet hoor lol.
Iemand die op Trump stemt mist wel echt een paar hersencellen hoor. Dat lijkt mij vrij duidelijk.

Ik zeg niet of links of rechts beter is. Sure, links heeft ook wel eens mindere keuzes gemaakt. Echter onder links ging het in de VS altijd zeer goed. En stemmen op rechts is gewoon een onderbuikgevoel, meer niet.
Alleen omdat iemand meer meer meer wil en denken dat alles links is stemmen ze uit protest op rechts.
pi_217900753
quote:

[..]
Uhm, ja. Hij is veroordeeld.
pi_217900759
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 12:13 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Maar heel weinig als je ziet hoe massaal die misdaden gepleegd werden.
Maar elke die veroordeeld is is mooi meegenomen. ^O^
Nee, je projecteert gewoon je onderbuik op de realiteit.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_217900780
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 12:27 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nee, je projecteert gewoon je onderbuik op de realiteit.
Nee ik gebruik gewoon mijn ogen.
Live streams zonder geknipte fragmenten die je voorgeschoteld krijgt van de media.
En van daaruit kan ik zeggen dat er echt zo goed als niemand is veroordeeld als ik die aantallen lees.
pi_217900785
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 11:00 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
De mensen zien daar regelmatig reclamefilmpjes van hun politie in de trend van:

"Droom jij er ook van in een grote, gepantserde auto rond te scheuren en misdadigers van de weg te rammen? Of samen met je collega's in volledig gevechtstenue, met helm, kogelvrij vest en een AR-15 overal naar binnen te stormen en orde op zaken te gaan stellen? Eerst schieten en dan pas vragen stellen!

Als je dat wel ziet zitten, bel dan dit nummer voor een sollicitatiegesprek!"
Daar had John Oliver jaren geleden wel een leuk informatief stukje over.

Bekijk deze YouTube-video
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_217900789
Beetje matige rellen dit. Dit is niks vergeleken met de cl winst van psg
pi_217900802
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 12:30 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Live streams zonder geknipte fragmenten die je voorgeschoteld krijgt van de media.
En van daaruit kan ik zeggen dat er echt zo goed als niemand is veroordeeld als ik die aantallen lees.
"je ogen" geeft natuurlijk al aan dat je bepaalde hoeken van het internet frequenteert waar eindeloos beelden worden gedeeld zonder context die ook zo maar decennia oud kunnen zijn. Zonder concrete objectieve cijfers kun je dit soort dingen niet stellen en die heb je niet. Je hebt enkel je onderbuik.
pi_217900812
quote:

[..]
Heel goed Gizmogirl28, zeg het ze.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 12:37:45 #188
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_217900831
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 12:33 schreef Monolith het volgende:

[..]
"je ogen" geeft natuurlijk al aan dat je bepaalde hoeken van het internet frequenteert waar eindeloos beelden worden gedeeld zonder context die ook zo maar decennia oud kunnen zijn. Zonder concrete objectieve cijfers kun je dit soort dingen niet stellen en die heb je niet. Je hebt enkel je onderbuik.
Het is maar net in welke fuik je zit, online.
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 10 juni 2025 @ 12:38:09 #189
501164 KinKiJan
[redacted]
pi_217900834
quote:

[..]
Mwah, je haalde BLM en Antifa erbij in reactie op mijn post terwijl dat er verder niets mee te maken had.
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_217900844
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 12:33 schreef Monolith het volgende:

[..]
Live stream. Je weet wel dingen die je ziet op het moment dat het gebeurd.
Die je later in de media ziet maar dan alleen de stukjes waarbij ze aankomen en het als vreedzaam wegzetten.

Ik zou je eigen onderbuik maar eens na laten kijken.

:|W
  dinsdag 10 juni 2025 @ 12:40:13 #191
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217900854
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 12:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je verzet de doelpalen. Het ging over vlaggen.
[..]

Opeens. Jaaaaaaaja.
En als het om het 'juiste' onderwerp gaat is het wel geoorloofd.

Hou toch op joh
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 10 juni 2025 @ 12:41:03 #192
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217900863
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 12:12 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Diezelfde democratisch ingestelde wetten waar al eeuwen checks and balances in gebakken zitten om te voorkomen dat 1 persoon met macht het leger naar eigen inrichting kan inzetten?
Lees er maar overheen, draai het maar om. Want je weet zelf dat het hypocriet is.
Zo kennen we het weer. De bekende discussie tactiek.
1947-2016
  dinsdag 10 juni 2025 @ 12:41:29 #193
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217900867
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 12:25 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Vraag eens aan een Amerikaanse Fokker of hij zo'n reclamefilmpje op YouTube wil posten. John Olivier had er een hele uitzending over, maar die post regelmatig zulke dingen, dus die heb ik nog niet kunnen vinden.
Ik vraag het aan jou. Jij komt met de bewering.
Dan zal je het vast wel weten.
1947-2016
pi_217900869
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 12:38 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Mwah, je haalde BLM en Antifa erbij in reactie op mijn post terwijl dat er verder niets mee te maken had.
Omdat die er ook altijd waren.
pi_217900876
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 12:39 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Live stream. Je weet wel dingen die je ziet op het moment dat het gebeurd.
Die je later in de media ziet maar dan alleen de stukjes waarbij ze aankomen en het als vreedzaam wegzetten.

Ik zou je eigen onderbuik maar eens na laten kijken.

:|W
Ja dat is precies het punt. Livestreams geven je helemaal geen realistisch beeld van de aantallen daadwerkelijk gepleegde misdaden en het aantal bijbehorende arrestaties en opvolgende veroordelingen.
En laten we wel wezen, bij grootschalige ongeregeldheden gaan er inderdaad helaas de nodige misdaden onbestraft omdat nou eenmaal niet alles wordt vastgelegd of mensen op heterdaad worden betrapt. Dat geldt voor alles van uit de hand lopende demonstraties tot voetbalrellen. Maar jij rept nota bene over moorden die doodleuk onbestraft zouden zijn gebeleven. Heb je die ook op livestreams gezien?
pi_217900888
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 12:37 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Het is maar net in welke fuik je zit, online.
Sociale media niet als primaire nieuwsbron gebruiken helpt al veel.
pi_217900925
quote:

[..]
Vanuit een livestream met rellen weet je absoluut niet wie er daarna nog opgepakt wordt je praat net zoals veel populisten verfieerbare onzin. :D
pi_217900938
Het blijft grappig om te zien hoe users hier het helemaal prima vinden dat die ice gestapo razzia's houdt, mensen oppakt en uitzet zonder enige vorm van proces. Een overheidsorganisatie die zich niet aan de wet houdt.

Maar mensen worden daarover uiteindelijk zo pissed dat ze gaan demonstreren waarbij uiteraard ook wat mensen gaan rellen, ja dàt kan natuurlijk niet.

En juichen dat het leger wordt ingezet tegen eigen burgers door een corrupte veroordeelde crimineel, zonder dat daar enige noodzaak voor is, is al helemaal van het padje af.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_217900941
Bekijk deze YouTube-video

Zou jij deze willen rubberen? @de_boswachter
pi_217900944
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 12:42 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ja dat is precies het punt. Livestreams geven je helemaal geen realistisch beeld van de aantallen daadwerkelijk gepleegde misdaden en het aantal bijbehorende arrestaties en opvolgende veroordelingen.
En laten we wel wezen, bij grootschalige ongeregeldheden gaan er inderdaad helaas de nodige misdaden onbestraft omdat nou eenmaal niet alles wordt vastgelegd of mensen op heterdaad worden betrapt. Dat geldt voor alles van uit de hand lopende demonstraties tot voetbalrellen. Maar jij rept nota bene over moorden die doodleuk onbestraft zouden zijn gebeleven. Heb je die ook op livestreams gezien?
Ja een aantal moorden heb ik live gezien.
Een gepensioneerde militair die door zijn hoofd werd geschoten omdat hij het lef had een juwelier te bewaken die ze wouden plunderen.
De rellen plus de hele rechtzaak van Kyle Rittenhouse gevolgd waar slachtoffers zijn gevalllen.
Huizen en winkls die in de brand werden gestoken, auto's omdat ze een Amerikaanse vlag hebben hangen.

Ik kwam erachter dat er veel informatie verzwegen werd en beelden weggelaten in de media dus ik ben het zelf uitgebreid gaan volgen.
Ik heb beelden gezien die ik niet wou zien, maar ik weet nu wel dat het niet allemaal zo is als dat het voorgedaan word.

En dat is waarom mijn mening is dat deze walgelijke protesten keihard aangepakt moeten worden. Desnoods met het leger.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')