Maar heel weinig als je ziet hoe massaal die misdaden gepleegd werden.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee, maar die veroordelingen zijn er ook gewoon:
https://www.businessinsid(...)jan-6-rioters-2021-8
Het is vooral een populair praatpuntje, dat niet heel erg veel basis in de realiteit heeft. Je gooit er wat willekeurige ernstige misdrijven tegenaan en roept even dat daar niemand voor vervolgd is. Dat is gewoon plat populisme.
Dat is hij in principe ook, en nog veroordeeld ook.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:09 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Oh, dan is president Trump zeker een crimineel.
Pff daar kan je dan een hele lijst van gaan maken.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:09 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Vraag eens aan een Amerikaanse Fokker of hij zo'n reclamefilmpje op YouTube wil posten. John Olivier had er een hele uitzending over, maar die post regelmatig zulke dingen, dus die heb ik nog niet kunnen vinden.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Doe eens zo'n filmpje dan.
Of is dit verzonnen huilstruikendrek?
Ik zeg toch ook nergens dat een democratie het allerbeste is of wel dan?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 09:23 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Maar wie ben jij of wie zijn wij om oordelen te vellen over andere landen? Wij hebben blijkbaar besloten dat wij de democratie willen; in de VS is dat een flawed of twijfelachtige democratie. Prima toch? Ik zie niet dat daar veel weerstand tegen is in de VS. Misschien werken andere bestuursvormen wel beter in andere landen. Sommige landen hebben wellicht behoefte aan een sterke leider met meer macht.
Zeg ik ergens van niet?quote:Dat vetorecht heeft Trump ook niet zomaar gekregen. Dat zit ook in het systeem ingebakken toch?
De meerderheid wil Trump echt niet hoor lol.quote:En dat jij het nu niet eens bent met de meerderheid omdat je denkt dat ze maar "1 hersencel" hebben ... typische linkse gedachten weer. Denken dat alle mensen die rechts stemmen domme racisten en fascisten zijn. Ik zou willen stellen dat dat juist de oorzaak is van de opkomst van populistisch rechts: het feit dat een hele bevolkinsgroep door linkse elite stelselmatig is onderschat en ondermijnd.
Die linkse elite zijn namelijk ook niet de mensen die last ondervinden van hun eigen opengrenzenbeleid, regeltjesneukerij, klimaatbeleid etc. Dat zijn altijd de hardwerkende midden- en onderklassen die relatief weinig verdienen en in slechtere buurten wonen. En de rijkere ondernemers natuurlijk ook.
Uhm, ja. Hij is veroordeeld.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:09 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee, je projecteert gewoon je onderbuik op de realiteit.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:13 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Maar heel weinig als je ziet hoe massaal die misdaden gepleegd werden.
Maar elke die veroordeeld is is mooi meegenomen.
Nee ik gebruik gewoon mijn ogen.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee, je projecteert gewoon je onderbuik op de realiteit.
Daar had John Oliver jaren geleden wel een leuk informatief stukje over.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 11:00 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
De mensen zien daar regelmatig reclamefilmpjes van hun politie in de trend van:
"Droom jij er ook van in een grote, gepantserde auto rond te scheuren en misdadigers van de weg te rammen? Of samen met je collega's in volledig gevechtstenue, met helm, kogelvrij vest en een AR-15 overal naar binnen te stormen en orde op zaken te gaan stellen? Eerst schieten en dan pas vragen stellen!
Als je dat wel ziet zitten, bel dan dit nummer voor een sollicitatiegesprek!"
"je ogen" geeft natuurlijk al aan dat je bepaalde hoeken van het internet frequenteert waar eindeloos beelden worden gedeeld zonder context die ook zo maar decennia oud kunnen zijn. Zonder concrete objectieve cijfers kun je dit soort dingen niet stellen en die heb je niet. Je hebt enkel je onderbuik.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:30 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Nee ik gebruik gewoon mijn ogen.
Live streams zonder geknipte fragmenten die je voorgeschoteld krijgt van de media.
En van daaruit kan ik zeggen dat er echt zo goed als niemand is veroordeeld als ik die aantallen lees.
Heel goed Gizmogirl28, zeg het ze.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:30 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Live streams zonder geknipte fragmenten die je voorgeschoteld krijgt van de media.
En van daaruit kan ik zeggen dat er echt zo goed als niemand is veroordeeld als ik die aantallen lees.
Het is maar net in welke fuik je zit, online.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
"je ogen" geeft natuurlijk al aan dat je bepaalde hoeken van het internet frequenteert waar eindeloos beelden worden gedeeld zonder context die ook zo maar decennia oud kunnen zijn. Zonder concrete objectieve cijfers kun je dit soort dingen niet stellen en die heb je niet. Je hebt enkel je onderbuik.
Mwah, je haalde BLM en Antifa erbij in reactie op mijn post terwijl dat er verder niets mee te maken had.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:30 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Live stream. Je weet wel dingen die je ziet op het moment dat het gebeurd.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
"je ogen" geeft natuurlijk al aan dat je bepaalde hoeken van het internet frequenteert waar eindeloos beelden worden gedeeld zonder context die ook zo maar decennia oud kunnen zijn. Zonder concrete objectieve cijfers kun je dit soort dingen niet stellen en die heb je niet. Je hebt enkel je onderbuik.
Opeens. Jaaaaaaaja.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je verzet de doelpalen. Het ging over vlaggen.
[..]
Lees er maar overheen, draai het maar om. Want je weet zelf dat het hypocriet is.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:12 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Diezelfde democratisch ingestelde wetten waar al eeuwen checks and balances in gebakken zitten om te voorkomen dat 1 persoon met macht het leger naar eigen inrichting kan inzetten?
Ik vraag het aan jou. Jij komt met de bewering.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:25 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Vraag eens aan een Amerikaanse Fokker of hij zo'n reclamefilmpje op YouTube wil posten. John Olivier had er een hele uitzending over, maar die post regelmatig zulke dingen, dus die heb ik nog niet kunnen vinden.
Omdat die er ook altijd waren.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:38 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Mwah, je haalde BLM en Antifa erbij in reactie op mijn post terwijl dat er verder niets mee te maken had.
Ja dat is precies het punt. Livestreams geven je helemaal geen realistisch beeld van de aantallen daadwerkelijk gepleegde misdaden en het aantal bijbehorende arrestaties en opvolgende veroordelingen.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:39 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Live stream. Je weet wel dingen die je ziet op het moment dat het gebeurd.
Die je later in de media ziet maar dan alleen de stukjes waarbij ze aankomen en het als vreedzaam wegzetten.
Ik zou je eigen onderbuik maar eens na laten kijken.
Sociale media niet als primaire nieuwsbron gebruiken helpt al veel.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:37 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het is maar net in welke fuik je zit, online.
Vanuit een livestream met rellen weet je absoluut niet wie er daarna nog opgepakt wordt je praat net zoals veel populisten verfieerbare onzin.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:30 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ja een aantal moorden heb ik live gezien.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja dat is precies het punt. Livestreams geven je helemaal geen realistisch beeld van de aantallen daadwerkelijk gepleegde misdaden en het aantal bijbehorende arrestaties en opvolgende veroordelingen.
En laten we wel wezen, bij grootschalige ongeregeldheden gaan er inderdaad helaas de nodige misdaden onbestraft omdat nou eenmaal niet alles wordt vastgelegd of mensen op heterdaad worden betrapt. Dat geldt voor alles van uit de hand lopende demonstraties tot voetbalrellen. Maar jij rept nota bene over moorden die doodleuk onbestraft zouden zijn gebeleven. Heb je die ook op livestreams gezien?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |