Niet?quote:Op maandag 9 juni 2025 21:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je hebt nog geen antwoord gegeven.
In hoeverre bepalen bepaalde verzen uit Matteus en Johannes je anti-Joodse Israelische houding?
Niemand hier op FOK! is anti-joden lol....quote:Op maandag 9 juni 2025 21:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Het gaat onze huis-antisemieten vooral om het gelijkstellen van Israël aan Nazi-Duitsland. Dat dat voorbij alle fatsoen is, een blijk is van op z'n mildst domheid en op z'n ergst bewuste Jodenhaat, moet gewoon benoemd worden.
jij neemt Joh. 8,44 letterlijk... dat is duidelijk..quote:Op maandag 9 juni 2025 21:36 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Niet?
Ik ben al helemaal niet anti-joods. En ook niet per se anti-Israel.
Alleen kan ik nooit achter een land staan dat genocide pleegt. Dat zo ongelofelijk veel gruwelijkheden pleegt.
[..]
Niemand hier op FOK! is anti-joden lol....
En het vergelijken met Israel en Nazi-Duitsland is een hele logische. Beide landen zijn agressors, beide landen staan voor de vernietiging van mensen en het bezetten van gebied. Beide landen plegen/pleegden genocide.
Omdat de er in de tijd nog geen concrete Palestijnse nationaliteit was zoals we die nu kennen, er waren Arabieren. Als de je dus het gehele gebied neemt dat de Britten onder controle hadden, dat wil zeggen inclusief Transjordanië, 85% van dat naar pakweg 1.5 miljoen Arabieren was gegaan en 15% naar een half miljoen Joden. Dat is een behoorlijk goed aanbod lijkt mij. Het is namelijk altijd geweest dat vooral Transjordanië dé Arabische staat zou worden.quote:Op maandag 9 juni 2025 21:27 schreef Hallulama het volgende:
@:HowardRoark, kun je mij dit eens uitleggen (VN Partitieplan):
Zionists attributed Arab rejection of the plan to mere intransigence. Palestinian Arabs opposed the very idea of partition but reiterated that this partition plan was unfair: the majority of the land (56%) would go to a Jewish state, when Jews at that stage legally owned only 6–7% of it and remained a minority of the population (33% in 1946). There were also disproportionate allocations under the plan and the area under Jewish control contained 45% of the Palestinian population. The proposed Arab state was only given 45% of the land, much of which was unfit for agriculture. However, most of the proposed Jewish state was the Negev desert. The Negev desert land was sparsely populated and unsuitable for agriculture but also a "vital land bridge protecting British interests from the Suez Canal to Iraq".
Bron: Wikipedia
Waarom zouden de Arabieren daarmee akkoord moeten zijn gegaan?
En:quote:There is a constant infiltration of Arab labor, on which there can scarcely be a practical check, from neighboring Arab lands. It will increase as the country's prosperity increases.
The crossings of the River Jordan are barred for eastward Jewish traffic; but there is traffic westwards for the Arabs of Transjordan. Now Transjordan, while it is part of the mandated territory and under the same Administrator, does not fall within the terms of the Balfour Declaration.
The Jews are not permitted to develop Transjordan; its Arab inhabitants are free to come into Palestine to take advantage of op portunities of employment which do not exist in their own country and which have only been created in Palestine by Jewish capital and Jewish enterprise.
Bron p. 685
Zeg dat.quote:
Ja hahaha.quote:
Veiliger dan iedere Palestijn in Gaza.quote:Op maandag 9 juni 2025 21:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
Joden zijn super veilig in Nederland, mensen. Echt.
lol.
Ik waardeer je antwoord. Dit had je inderdaad al geschreven. Ik was eigenlijk meer benieuwd naar je antwoord hierop:quote:Op maandag 9 juni 2025 21:34 schreef Jippie het volgende:
[..]
Omdat er werd gevraagd naar het paspoort, zodra ze een Israëlische man troffen werd die in elkaar getrapt. Er werd dus op Israëli gejaagd.
Van 1940-1945 was er een echte Jodenjacht in Amsterdam, waarbij de gemeente overigens een bedenkelijke rol heeft gespeeld.
Dat een stel opgefokte randdebielen het Jodenjacht noemen, maakt het nog geen daadwerkelijke Jodenjacht.
Religies staan niet vermeld in het paspoort. Hoewel veel Israëli het Joodse geloof aanhangen is niet iedereen Joods.
volgens mij heb ik dit al eerder geschreven vandaag
quote:"hey Achmed laten we op jodenjacht gaan"
"ja laten we die **** **** vergassen"
"hey kijk een groepje joden laten we ze pakken"
"hey *** joden hebben jullie een Israelisch paspoort?"
"nee"
"ok dan laten we jullie met rust en dan gaan we op zoek naar *** joden met een Israelisch paspoort"
Denk je dat het zo zou zijn gegaan?
Proest...quote:Op maandag 9 juni 2025 20:57 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.pewresearch.o(...)srael-and-netanyahu/
[..]
Goed nieuws! Wel tekenend dat het precies de landen zijn waar je niet wil wonen die vooral een positief beeld hebben
Ook een mooi feitelijk beeld van de echte meningen daar veel mensen doen alsof de meerderheid achter dat land staat.
Overigens zelf ook niet verwacht dat het zo'n grote meerderheid was. Geeft me wat vertrouwen. Zelfs 72% van de rechtse mensen.
Stukje projectie.quote:Op maandag 9 juni 2025 21:45 schreef SpaceOddity het volgende:
''Meeste mensen hebben negatief beeld op Israël, 78% van Nederlanders''
[..]
Ja hahaha.
Top toch dat joden al jaren niet meer met keppel over straat kunnen en dat synagogen, joodse instellingen al jaren en jaren permanente beveiliging nodig hebben.
En de usefull idiot voor Hamas en de islam zag dat het goed was. Ja, fijn dat deze mensen er zijn, want zo gaat het dus echt helemaal niet goed komen met de gelijkheid man/vrouw, rechten/vrijheden homo's, trans, queers (en daar in het verlengde daarvan; vrouwen en niet-moslims), de mogelijkheid om te denken, ontwikkelen in alle vrijheid en te kunnen uiten zonder (gewelddadige) consequenties.
Fucking gestoord.
Wat hebben Joodse Nederlanders daar mee van doen?quote:Op maandag 9 juni 2025 21:45 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Veiliger dan iedere Palestijn in Gaza.
quote:Op maandag 9 juni 2025 21:46 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Stukje projectie.
Ik denk (zeker weten doe ik het niet) dat de gemiddelde autochtone Nederlander echt wel het verschil tussen Israël en een willekeurige Jood kennen hoor.
Laf? Leg mij maar eens uit wat er laf is aan mijn post?quote:Op maandag 9 juni 2025 21:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zeg dat.
Ik kan heel slecht tegen ongebreidelde lafheid
Buk nog wat dieper, en veeg weer een beetje.
Dat is niet hetgeen wat ik beweerquote:Op maandag 9 juni 2025 21:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
Joden zijn super veilig in Nederland, mensen. Echt.
lol.
Het was écht geen Jodenjacht jongens... echt niet...
Die lieve <Knip> taxirijders waren gewoon bezig met hooligans en Ajax en Maccabi. Echt.
Ja nou wordt die mooi. Jij komt ermee aanzetten en ik mag het gaan verantwoorden.quote:Op maandag 9 juni 2025 21:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat hebben Joodse Nederlanders daar mee van doen?
Joh 8:44 heeft letterlijk niets met wat je allemaal babbelt te maken lol....quote:Op maandag 9 juni 2025 21:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
jij neemt Joh. 8,44 letterlijk... dat is duidelijk..
Uhm ja,quote:Op maandag 9 juni 2025 21:48 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ja nou wordt die mooi. Jij komt ermee aanzetten en ik mag het gaan verantwoorden.
Is dit je standaard reactie als je op inhoud niet verder kunt of wat is je doel in dit topic precies?quote:
Wat een onzin zeg.quote:Op maandag 9 juni 2025 21:45 schreef SpaceOddity het volgende:
''Meeste mensen hebben negatief beeld op Israël, 78% van Nederlanders''
[..]
Ja hahaha.
Top toch dat joden al jaren niet meer met keppel over straat kunnen en dat synagogen, joodse instellingen al jaren en jaren permanente beveiliging nodig hebben.
En de usefull idiot voor Hamas en de islam zag dat het goed was. Ja, fijn dat deze mensen er zijn, want zo gaat het dus echt helemaal niet goed komen met de gelijkheid man/vrouw, rechten/vrijheden homo's, trans, queers (en daar in het verlengde daarvan; vrouwen en niet-moslims), de mogelijkheid om te denken, ontwikkelen in alle vrijheid en te kunnen uiten zonder (gewelddadige) consequenties.
Fucking gestoord.
Dat is een walgelijke oproep tot geweld.quote:Op maandag 9 juni 2025 21:46 schreef oblo het volgende:
[..]
Ik waardeer je antwoord. Dit had je inderdaad al geschreven. Ik was eigenlijk meer benieuwd naar je antwoord hierop:
[..]
Echt niet? Misschien die verzen uit Matteus hoe de Joden Christus hebben vermoord en hun bloed over hun komt, en hun nazaten,quote:Op maandag 9 juni 2025 21:48 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Joh 8:44 heeft letterlijk niets met wat je allemaal babbelt te maken lol....
Het enige waar je dat op kunt toepassen is dat het IDF constant leugens de wereld in helpt en dus niet aan de goede kant staan.
Ik vraag me vooral af wat jou insteek precies is.quote:Op maandag 9 juni 2025 21:49 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Is dit je standaard reactie als je op inhoud niet verder kunt of wat is je doel in dit topic precies?
Dat is echt heel wat anders dan Joh 8:44quote:Op maandag 9 juni 2025 21:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Echt niet? Misschien die verzen uit Matteus hoe de Joden Christus hebben vermoord en hun bloed over hun komt, en hun nazaten,
Ik denk dat je zelf de Nederlandse Joden niet van Israël los kunt zien. Als dat wel zo is laat je het niet blijken.quote:
Integendeel.quote:Op maandag 9 juni 2025 21:51 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik denk dat je zelf de Nederlandse Joden niet van Israël los kunt zien. Als dat wel zo is laat je het niet blijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |