Dat zegt Jahr00n, ik niet.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 07:26 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Waarom zou je ze in Nederland laten afgaan?
quote:Investeren in 10 kernbommen die bij een aanval op ons grondgebied automatisch worden geactiveerd. Dan kunnen we de rest van ons leger opdoeken.
En atoomschuilkelders?quote:Op zaterdag 12 juli 2025 09:40 schreef theunderdog het volgende:
Laten we als Nederland alsjeblieft een ding niet doen en dat is investeren in kernwapens. Wat een nutteloze investering zou dat zijn zeg.
Minder onzinnig, maar desalniettemin zou ik de prioriteiten nog steeds elders hebben. De kans dat Nederland wordt wakker gemaakt met een kernaanval is zo ongeveer 0.quote:
En dan gooien ze er een atoombom op, want we kunnen toch niets terugdoen. Lachen.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 10:02 schreef theunderdog het volgende:
En precies Jahr00n snapt er weinig van. Kernwapens zorgen niet voor bescherming tegen conventionele wapens.
Rusland lacht zich te pletter als Nederland gaat investeren in kernwapens en dan defensie opdoekt.
In eerste instantie had Poetin wel oren naar een diplomatiek oplossing dat een einde maakt aan de oorlog. Met name omdat het land financieel in moeilijk vaarwater verkeerd. Echter, toen een bestand nabij was heeft China roet in het eten gegooid en aangegeven Poetin te steunen zodat de oorlog langer blijft duren. China wil niet dat Rusland verliest, maar ook niet dat Europa verliest. Ze willen dat deze situatie zo lang mogelijk duurt, want het maakt beide concurrenten zwakker en China dus alleen maar sterker.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 09:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Klopt. Al lijkt het er nu sterk op dat ook Trump inziet dat er met Putin niet te onderhandelen valt.
quote:Op maandag 9 juni 2025 21:40 schreef Shreyas het volgende:
[..]
maar een leger hebben dat ongeveer even sterk is
Europa wordt er alleen niet zwakker vanquote:Op zaterdag 12 juli 2025 23:39 schreef Shreyas het volgende:
[..]
In eerste instantie had Poetin wel oren naar een diplomatiek oplossing dat een einde maakt aan de oorlog. Met name omdat het land financieel in moeilijk vaarwater verkeerd. Echter, toen een bestand nabij was heeft China roet in het eten gegooid en aangegeven Poetin te steunen zodat de oorlog langer blijft duren. China wil niet dat Rusland verliest, maar ook niet dat Europa verliest. Ze willen dat deze situatie zo lang mogelijk duurt, want het maakt beide concurrenten zwakker en China dus alleen maar sterker.
Oorlog is al 3.5 jaar bezig, geen enkel Europees land anders dan Polen heeft nog concreet iets gedaan aan defensie. Niemand heeft verder opgeschaald, de wapenindustrie draait nauwelijks, geen enkele investering in wapen-en/of rakettechnologie.quote:
Ik weet niet of jij wel eens het nieuws meekrijgt maar zowel Nederland als Duitsland hebben enorme investeringen in nieuwe wapens gedaan/aangekondigd. Van 100den nieuwe tanks dat tientallen gevechtsvliegtuigen, raketartillerie en luchtafweer.quote:Op zondag 13 juli 2025 01:54 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Oorlog is al 3.5 jaar bezig, geen enkel Europees land anders dan Polen heeft nog concreet iets gedaan aan defensie. Niemand heeft verder opgeschaald, de wapenindustrie draait nauwelijks, geen enkele investering in wapen-en/of rakettechnologie.
Tegelijkertijd worden Russische en Chinese studenten nog steeds niet geweerd van Europese universiteiten en relevant industrieën. Dan vraag je er eigenlijk gewoon om natuurlijk.
Inderdaad. Hebben ze ook al gedaan met Oekraine.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 15:07 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
En dan gooien ze er een atoombom op, want we kunnen toch niets terugdoen. Lachen.
We zijn nu afhankelijk van Frankrijk voor een atoomparaplu.
Hij gooit alles op 1 hoop ook. We investeren in defensie, maar weren nog geen Chinese studenten. Ja, dan gaat alles fout !quote:Op zondag 13 juli 2025 08:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik weet niet of jij wel eens het nieuws meekrijgt maar zowel Nederland als Duitsland hebben enorme investeringen in nieuwe wapens gedaan/aangekondigd. Van 100den nieuwe tanks dat tientallen gevechtsvliegtuigen, raketartillerie en luchtafweer.
Ja, snel alle atoombommen bij het oud vuil, want ze hebben toch geen nut. En dan hoeft de VS ook niet binnen te vallen omdat je massavernietigingswapens hebt.quote:Op zondag 13 juli 2025 09:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Inderdaad. Hebben ze ook al gedaan met Oekraine.
Hij blijft gewoon onze duimschroeven aandraaien zolang we niet een grote berg Amerikaanse producten en wapens kopen.quote:Op zondag 13 juli 2025 09:57 schreef theunderdog het volgende:
Wat ik mij wel afvraag: nu weer met die 30% heffing van Trump. Moet je dat nu echt volledig los zien van de band die wij hebben met Amerika in de NAVO-context, of is zo'n heffing toch ook wel slecht voor de onderlinge verhoudingen (ook in NAVO verband)?
Dit moet snel veranderen. Duitsland en Zweden moeten ook snel kernwapens in elkaar gaan schroeven.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 15:07 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
En dan gooien ze er een atoombom op, want we kunnen toch niets terugdoen. Lachen.
We zijn nu afhankelijk van Frankrijk voor een atoomparaplu.
ah excuses. dat had ik niet gelezen.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 09:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat zegt Jahr00n, ik niet.
[..]
Kernwapens zijn een afschrikmiddel tegen grootschalige aanvallen.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 10:02 schreef theunderdog het volgende:
En precies Jahr00n snapt er weinig van. Kernwapens zorgen niet voor bescherming tegen conventionele wapens.
Rusland lacht zich te pletter als Nederland gaat investeren in kernwapens en dan defensie opdoekt.
stop hiermee man, het is je al meerdere malen te kennen gegeven dat we helemaal niet (meer zoveel) wapens van de de Amerikanen kopenquote:Op zondag 13 juli 2025 14:34 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Hij blijft gewoon onze duimschroeven aandraaien zolang we niet een grote berg Amerikaanse producten en wapens kopen.
Dat zeg ik toch ook niet? Ik heb het er over, dat Trump zelf tijdens een bespreking heeft gezegd dat de NAVO norm verder omhoog moest omdat we (als in: de landen binnen de EU) te weinig Amerikaanse wapens kopen. En al die importtarieven zijn ook puur om ons te dwingen meer Amerikaanse spullen te kopen. Dat heeft hij ook vaak genoeg gezegd. Hij stelt ons gewoon ultimatums. Hij wil dat we hun (als in: de VS) heel veel dollars geven.quote:Op zondag 13 juli 2025 20:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
stop hiermee man, het is je al meerdere malen te kennen gegeven dat we helemaal niet (meer zoveel) wapens van de de Amerikanen kopen
laatste nieuwe aanwinsten zijn PULS uit Israel, Leopard uit Duitsland, onderzeeboten en helikopters uit Frankrijk en ga zo maar door
en ja ook drones en meer JSF en meer Chinook uit de VS
grotere landen als Frankrijk, Duitsland en Italie kopen nauwelijks Amerikaanse spullen
we gaan niet meer kopenquote:Op zondag 13 juli 2025 21:19 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook niet? Ik heb het er over, dat Trump zelf tijdens een bespreking heeft gezegd dat de NAVO norm verder omhoog moest omdat we (als in: de landen binnen de EU) te weinig Amerikaanse wapens kopen. En al die importtarieven zijn ook puur om ons te dwingen meer Amerikaanse spullen te kopen. Dat heeft hij ook vaak genoeg gezegd. Hij stelt ons gewoon ultimatums. Hij wil dat we hun (als in: de VS) heel veel dollars geven.
Ja, dat weet ik. En van de eerste trance via de EU regeling moeten alle wapens uit de EU komen. En dus verhoogt Trump de NAVO norm. Het is gewoon onzin dat hij vind dat we op eigen benen moeten staan. Dat is het verkooppraatje.quote:Op zondag 13 juli 2025 21:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
we gaan niet meer kopen
huidige trend is minder
wij zouden helemaal niet afhankelijk moeten zijn van Amerikaanse troepenquote:Op zondag 13 juli 2025 21:25 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. En van de eerste trance via de EU regeling moeten alle wapens uit de EU komen. En dus verhoogt Trump de NAVO norm. Het is gewoon onzin dat hij vind dat we op eigen benen moeten staan. Dat is het verkooppraatje.
Hij is toch ook legerbasissen aan het sluiten omdat het land waar die ligt er niet (genoeg) voor betaalt? Officieel ook omdat ze duur zijn en wij dat zelf moeten doen. In het echt wil hij gewoon dat wij alle kosten en wat extra winst betalen.
Oud vuil? waar heb je het toch allemaal over.quote:Op zondag 13 juli 2025 14:32 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, snel alle atoombommen bij het oud vuil, want ze hebben toch geen nut. En dan hoeft de VS ook niet binnen te vallen omdat je massavernietigingswapens hebt.
Kernwapens zijn vooral een afschrikmiddel tegen andere kernwapens. Bovendien is er in theorie al een Europees kernwapen arsenaal. Namelijk met die van de Franse en de Britten. Maar dat maakt de situatie niet heel anders dan nu, waar wij qua kernwapens afhankelijk zijn van de Amerikanen.quote:Op zondag 13 juli 2025 15:48 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Kernwapens zijn een afschrikmiddel tegen grootschalige aanvallen.
Natuurlijk doek je defensie niet op. Maar als europa gezamelijk een arsenaal kernwapens heeft en dan een europees leger om de grenzen te bewaren dan kan elk europees land een stuk minder investeren in defensie in de zin van mankracht en meer inzetten op technologie.
Europeanen zijn minder bereid om zelf het groen aan te trekken maar heel erg bereid om geld te spenderen dus in die richting zal je het moeten zoeken
Klopt. Alleen nu bijvoorbeeld omtrent Oekraine zijn wij wel heel blij dat het er sterk op lijkt dat Amerika vandaag gaat aankondigen Oekraine weer flink te gaan helpen met wapensystemen. Niet?quote:Op zondag 13 juli 2025 20:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
stop hiermee man, het is je al meerdere malen te kennen gegeven dat we helemaal niet (meer zoveel) wapens van de de Amerikanen kopen
laatste nieuwe aanwinsten zijn PULS uit Israel, Leopard uit Duitsland, onderzeeboten en helikopters uit Frankrijk en ga zo maar door
en ja ook drones en meer JSF en meer Chinook uit de VS
grotere landen als Frankrijk, Duitsland en Italie kopen nauwelijks Amerikaanse spullen
Waarom zoiden we dat niet zijn?quote:Op maandag 14 juli 2025 10:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Klopt. Alleen nu bijvoorbeeld omtrent Oekraine zijn wij wel heel blij dat het er sterk op lijkt dat Amerika vandaag gaat aankondigen Oekraine weer flink te gaan helpen met wapensystemen. Niet?
We moeten zeker blij ermee zijn. Maar het lijkt mij wel dat het een slechte zaak is als je daarin zo afhankelijk bent van Amerika. Zeker omdat die zich eigenlijk liever richten op China. Trump wilde een snelle deal. Maar Putin bleek een fantast te zijn.quote:
Ja klopt. Maar de afhankelijkheid van Amerika is nu nog te groot. En dat zie je met Oekraine.quote:Op maandag 14 juli 2025 10:20 schreef sp3c het volgende:
Ja hoe dan ook
Punt was dat de verhoging van de bidgetten vooral bedoelt is om de US wapenindustrie te spekken en die gaat er weinig tot niets van merken vermoed ik
Iets meer orders en de rest blikft ergens in europa hangen
dit zijn 2 totaal verschillende onderwerpen, reageer op iemand die het er wel over wil hebbenquote:Op maandag 14 juli 2025 10:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja klopt. Maar de afhankelijkheid van Amerika is nu nog te groot. En dat zie je met Oekraine.
Afhankelijkheid zelf is overigens helemaal niet erg. Want dat is Amerika net zo goed van ons. Maar er moet wel een balans zijn.
Jij moet echt eens leren je emoties te reguleren. Je doet net alsof ik je verplicht te reageren.quote:Op maandag 14 juli 2025 10:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
dit zijn 2 totaal verschillende onderwerpen, reageer op iemand die het er wel over wil hebben
En waarom zou dat nodig moeten zijn, het is toch echt krankjorem dat we met zn allen zo bang gemaakt worden dat rusland binnenkort aan de grens staat.quote:Op maandag 9 juni 2025 21:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Provoceren?
Het wordt gewoon tijd om ons leger te moderniseren.
We kunnen momenteel nog niet eens 1 grote stad langdurig van luchtafweer voorzien, laat staan heel Nederland.
Wat Rusland er van vindt boeit me niet zoveel.
nee je zit een te drammen iedere keer en daar zet ik dan een streep onder op een gegeven momentquote:Op maandag 14 juli 2025 10:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij moet echt eens leren je emoties te reguleren. Je doet net alsof ik je verplicht te reageren.
I know right?quote:Je bent een bijzonder figuur.
Je reageerde op iemand die het had over die afhankelijkheid, waarin jij stelt dat wij helemaal niet zoveel wapens kopen van de Amerikanen.quote:Op maandag 14 juli 2025 10:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee je zit een te drammen iedere keer en daar zet ik dan een streep onder op een gegeven moment
we hebben het nu niet over onze al dan niet grootse afhankelijkheid van de Amerikanen, snap dat jij het er wel over wil hebben en dat kan prima als het relevant is maar we hebben het nu ff ergens anders over
je moet af en toe proberen mee te praten ipv alleen maar te praten
lezen, luisteren, leren enzo
[..]
I know right?
nee hier reageerde ik opquote:Op maandag 14 juli 2025 10:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je reageerde op iemand die het had over die afhankelijkheid, waarin jij stelt dat wij helemaal niet zoveel wapens kopen van de Amerikanen.
is onzinquote:Op zondag 13 juli 2025 14:34 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Hij blijft gewoon onze duimschroeven aandraaien zolang we niet een grote berg Amerikaanse producten en wapens kopen.
nee daar gaat het niet over, het gaat over het ophogen van de defensiebudgetten, dat zou alleen gebeuren omdat de Amerikanen wapens willen verkopen die wij dan verplicht zijn af te nemen oidquote:Op maandag 14 juli 2025 10:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En dat gaat niet over afhankelijkheid? ben jij een gymrat? want je ego is echt groot.
Symbolic stelt dat als wij die duimschroeven niet aandraaien, we dus afhankelijk blijven van die Amerikaanse producten.quote:Op maandag 14 juli 2025 10:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee daar gaat het niet over, het gaat over het ophogen van de defensiebudgetten, dat zou alleen gebeuren omdat de Amerikanen wapens willen verkopen die wij dan verplicht zijn af te nemen oid
is onzin
want mijn ego hiermee te maken heeft is me onduidelijk en de laatste keer dat ik in de gym was mocht ik in de VS nog geen biertjes kopen
Nee hij stelt dat bij ons de duimschroeven worden aangedraaid tenzij we een grote berg amerikaamse producten kopenquote:Op maandag 14 juli 2025 10:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Symbolic stelt dat als wij die duimschroeven niet aandraaien, we dus afhankelijk blijven van die Amerikaanse producten.
Jij mag het onzin vinden. Hij denkt daar anders over. We mogen hier gewoon van mening verschillen. Je reageerde op hem ook al zo absurd agressief.quote:Op maandag 14 juli 2025 10:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nee hij stelt dat bij ons de duimschroeven worden aangedraaid tenzij we een grote berg amerikaamse producten kopen
Dat is onzin, daar is helemaal geen sprake van
Dat viel allemaal wel mee maar misschien zit je zelf wat te hoog in de emotiequote:Op maandag 14 juli 2025 10:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij mag het onzin vinden. Hij denkt daar anders over. We mogen hier gewoon van mening verschillen. Je reageerde op hem ook al zo absurd agressief.
Stop daarmee.
Projectie.quote:Op maandag 14 juli 2025 11:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat viel allemaal wel mee maar misschien zit je zelf wat te hoog in de emotie
Zou wel verklaren waarom je hele korte duidelijke zinnen zo extreem anders interpreteerd steeds om weer terug op je stokpaardje terecht te kunnen komen
Surequote:
Ja, net zoals het nieuwe plan, waarbij de VS weer wapens voor Oekraïne gaat leveren, zodra de EU de rekening betaalt.quote:Op maandag 14 juli 2025 10:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nee hij stelt dat bij ons de duimschroeven worden aangedraaid tenzij we een grote berg amerikaamse producten kopen
Dat is onzin, daar is helemaal geen sprake van
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |