Strafbaar allicht niet, maar dat dit zo doorgang kan vinden vind ik echt bijzonder vreemd. Stel dat je als individu op eigen houtje ergens gaat staan, auto's proberen te stoppen en de bestuurders vragen naar hun papieren, reisdoel en dat je ze even wilt controleren. Denk dat je binnen de korste keren wordt gevraagd op te hoepelen omdat je de boel hindert, tevens dikke kans dat er gedacht wordt dat je niet goed bij je hoofd bent.quote:
Zie je daar ook staan als een soort van A-Team zonder enkele bevoegdheid.quote:Op zondag 8 juni 2025 15:28 schreef bianconeri het volgende:
Gelukkig met volle foto online! Politie kan deze gekke racisten direct oppakken.
Weg met dit soort mafketels.
Nee hoor, wij moeten niks. Zeker niet als het komt van iemand die in het grote, ruime Estland woont en denkt dat hier in het overbevolkte Nederland er nog wel zoveel 1000den per jaar bij kunnen.quote:
Ja hoor, daar is Pipo de clown weer met zijn raciiiiiiiisme kaart.quote:Op zondag 8 juni 2025 15:28 schreef bianconeri het volgende:
Gelukkig met volle foto online! Politie kan deze gekke racisten direct oppakken.
Wist je al dat we hier te maken hebben met een woningnood? En zoja, besef je ook dat het dan niet zo slim is om gewoon door te blijven gaan met het binnenhalen van mensen?quote:Op zondag 8 juni 2025 15:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ze willen hier zijn. En dat begrijp ik best. We moeten alles op alles zetten om binnen de mogelijkeden zoveel mogelijk vluchtelingen te verwelkomen.²
Weet jij wat "binnen de mogelijkheden" betekent? Nee hè?quote:Op zondag 8 juni 2025 16:15 schreef Hathor het volgende:
Wist je al dat we hier te maken hebben met een woningnood? En zoja, besef je ook dat het dan niet zo slim is om gewoon door te blijven gaan met het binnenhalen van mensen?
We hebben geen mogelijkheden meer, het water staat ons tot aan de lip.quote:Op zondag 8 juni 2025 16:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Weet jij wat "binnen de mogelijkheden" betekent? Nee hè?²
Nou ja, als je maandelijks ongestraft hele snelwegen kan blokkeren.....al tientallen keren.quote:Op zondag 8 juni 2025 16:12 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Strafbaar allicht niet, maar dat dit zo doorgang kan vinden vind ik echt bijzonder vreemd. Stel dat je als individu op eigen houtje ergens gaat staan, auto's proberen te stoppen en de bestuurders vragen naar hun papieren, reisdoel en dat je ze even wilt controleren. Denk dat je binnen de korste keren wordt gevraagd op te hoepelen omdat je de boel hindert, tevens dikke kans dat er gedacht wordt dat je niet goed bij je hoofd bent.
De macht van groepen, he. Nog zo'n zorgelijke trend.
Juist. Ik noem dit dweilen met kraan open.quote:Op zondag 8 juni 2025 16:18 schreef Hathor het volgende:
[..]
We hebben geen mogelijkheden meer, het water staat ons tot aan de lip.
Op zich begrijp ik je wel. Maar ik lees tussen lijnen voornamelijk "Ik wil elke dag een lekker sudderlapje en vrijdags heerlijke witvis op mijn bord maar al die importgasten brengen dat in gevaar". Meestal dus een stukje egoïsme wat met argumenten wordt verkocht. Eigenlijk dus drogredenen.quote:Op zondag 8 juni 2025 16:14 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee hoor, wij moeten niks. Zeker niet als het komt van iemand die in het grote, ruime Estland woont en denkt dat hier in het overbevolkte Nederland er nog wel zoveel 1000den per jaar bij kunnen.
Ja, vooral de woningnood is een groot probleem. Heb echt te doen met jonge stellen die lekker akoestisch van bil willen gaan maar dit zo wat in de huiskamer met pa en ma in het kielzog moeten doen door gebrek aan woningen.quote:Op zondag 8 juni 2025 16:18 schreef Hathor het volgende:
[..]
We hebben geen mogelijkheden meer, het water staat ons tot aan de lip.
Het is een overduidelijke rage baiting troll.quote:Op zondag 8 juni 2025 16:15 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja hoor, daar is Pipo de clown weer met zijn raciiiiiiiisme kaart.
[..]
Wist je al dat we hier te maken hebben met een woningnood? En zoja, besef je ook dat het dan niet zo slim is om gewoon door te blijven gaan met het binnenhalen van mensen?
Dat is dan helemaal jouw interpretatie.quote:Op zondag 8 juni 2025 16:20 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Op zich begrijp ik je wel. Maar ik lees tussen lijnen voornamelijk "Ik wil elke dag een lekker sudderlapje en vrijdags heerlijke witvis op mijn bord maar al die importgasten brengen dat in gevaar". Meestal dus een stukje egoïsme wat met argumenten wordt verkocht. Eigenlijk dus drogredenen.²
Dat is onterecht. Eerlijk is eerlijk.quote:Op zondag 8 juni 2025 16:19 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Juist. Ik noem dit dweilen met kraan open.
En als ik dan adviseer eerst de kraan dicht te draaien, wordt ik weggezet als racist.
Dat klopt niet, elke burger heeft bevoegdheden, rechten en plichten. Blijkbaar is het niet strafbaar een auto te laten stoppen binnen de gegeven context. Dat zagen we al bij het jezelf vastplakken aan het wegdek om het verkeer tot stoppen te dwingen.quote:Op zondag 8 juni 2025 16:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zie je daar ook staan als een soort van A-Team zonder enkele bevoegdheid.
Man man man.²
Er is nogal een verschil tussen 'elke dag een sudderlapje of witvis' willen of niet in een kelderbox of achterbank van je auto willen slapen.quote:Op zondag 8 juni 2025 16:20 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Op zich begrijp ik je wel. Maar ik lees tussen lijnen voornamelijk "Ik wil elke dag een lekker sudderlapje en vrijdags heerlijke witvis op mijn bord maar al die importgasten brengen dat in gevaar". Meestal dus een stukje egoïsme wat met argumenten wordt verkocht. Eigenlijk dus drogredenen.²
Ze zijn niet om aan te gluren, maar dit geeft toch wel erg goed weer wat er mis is hier.quote:Op zondag 8 juni 2025 15:28 schreef bianconeri het volgende:
Ja, inderdaad. De woningnood is een van de grootste uitdagingen. 100%quote:Op zondag 8 juni 2025 16:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Er is nogal een verschil tussen 'elke dag een sudderlapje of witvis' willen of niet in een kelderbox of achterbank van je auto willen slapen.
NWS / In heel Nederland wonen kinderen in auto's en garageboxen
Ja precies, dan is het toch onverantwoord om maar door te blijven gaan met het binnenhalen van migranten? Op deze manier door blijven gaan betekent dat je afstevent op een onoplosbaar probleem. Hoe graag we ook vluchtelingen willen helpen, soms moet je even pas op de plaats maken.quote:Op zondag 8 juni 2025 16:21 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, vooral de woningnood is een groot probleem. Heb echt te doen met jonge stellen die lekker akoestisch van bil willen gaan maar dit zo wat in de huiskamer met pa en ma in het kielzog moeten doen door gebrek aan woningen.²
In "het beste" geval gaan de immigranten terug Duitsland in en naar de volgende grensovergang.quote:Op zondag 8 juni 2025 14:15 schreef Hathor het volgende:
Vrij zinloos dit. Ik begrijp het sentiment maar dit is gewoon nutteloos. Dit zou een taak van de overheid moeten zijn maar die geven gewoon geen neuk. Dan kan je wel een geel hesje aantrekken en stoer met een zaklamp gaan lopen zwaaien, maar wat ga je dan doen als je daadwerkelijk een illegaal aantreft? Zodra je tot geweld overgaat ben je zelf strafbaar en reken maar dat de politie er dan als de kippen bij is om je in je nekvel te grijpen.
Ja, dat is wel een steekhoudend argument. Ik denk zelf dat we nu al voorbij het punt of no return zijn.quote:Op zondag 8 juni 2025 16:24 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja precies, dan is het toch onverantwoord om maar door te blijven gaan met het binnenhalen van migranten? Op deze manier door blijven gaan betekent dat je afstevent op een onoplosbaar probleem. Hoe graag we ook vluchtelingen willen helpen, soms moet je even pas op de plaats maken.
Goed feitelijk en on topic hoorquote:Op zondag 8 juni 2025 16:14 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee hoor, wij moeten niks. Zeker niet als het komt van iemand die in het grote, ruime Estland woont en denkt dat hier in het overbevolkte Nederland er nog wel zoveel 1000den per jaar bij kunnen.
Dit is het resultaat. Paar kneusjes die zichzelf tot grenswachters hebben uitgeroepen. Nu wordt er nog lacherig over gedaan, maar over een paar maanden kan dit escaleren. En dan doet de overheid wat de overheid altijd doet.
Drinken een glas, doen een plas en alles blijft zoals het was.
quote:If social cohesion is lost, the state threatens to fail. It becomes a "failed state." The population divides into hostile groups. This process begins with the deterioration of community facilities such as schools and infrastructure. In the next step, parts of the population are marginalized. In the final stage, public safety can no longer be guaranteed, the crime rate explodes, and the power supply also collapses.
Tussen op een snelweg zitten en auto's stoppen en doorzoeken zit wel een heel groot verschil.quote:Op zondag 8 juni 2025 16:22 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dat klopt niet, elke burger heeft bevoegdheden, rechten en plichten. Blijkbaar is het niet strafbaar een auto te laten stoppen binnen de gegeven context. Dat zagen we al bij het jezelf vastplakken aan het wegdek om het verkeer tot stoppen te dwingen.
Precies. Vandaar mijn verwijzing naar Estland waar Biancoro woont. Nederland heeft ruim 18 miljoen inwoners, Estland (zelfde oppervlakte als Nederland) telt slechts 1,3 miljoen inwoners.quote:Op zondag 8 juni 2025 16:24 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. De woningnood is een van de grootste uitdagingen. 100%²
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |