Hoeveel van die mensen zijn door Obama naar El Salvadoriaanse hell holes gestuurd?quote:Op zondag 8 juni 2025 13:30 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ah ja, toen Obama en Biden kinderen in kooien opsloot. Chief of deportation was Obama toch? Toen geen rellen
[ afbeelding ]
Had Duitsland maar zulke mensen toen ze in de jaren 30 van de vorige eeuw in dezelfde situatie zaten waar de VS nu in zit.quote:Op zondag 8 juni 2025 13:43 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, dit zou je lokale politicus maar zijn.
[ twitter ]
Ik zou zeggen: leest het projectplan, maak een lijstje van de voorgestelde maatregelen en kijk in hoe verre dat overeen komt met een definitie daarvan.quote:Op zondag 8 juni 2025 13:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, en dit kun je natuurlijk ook wel onderbouwen aan de hand van enkele bronnen?
Tja, als je daadwerkelijk denkt dat die situaties vergelijkbaar zijn, dan zou ik eens een geschiedenisboek openslaan.quote:Op zondag 8 juni 2025 13:47 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Had Duitsland maar zulke mensen toen ze in de jaren 30 van de vorige eeuw in dezelfde situatie zaten waar de VS nu in zit.
Jij stelt dat men onder meer de slavernij weer wilt invoeren. Waarom kun je daar niet een voorbeeld van geven?quote:Op zondag 8 juni 2025 13:48 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: leest het projectplan, maak een lijstje van de voorgestelde maatregelen en kijk in hoe verre dat overeen komt met een definitie daarvan.
Een land die mensen uitzet is niet verantwoordelijk waar diegene geplaatst wordt, als dat land diegene wil opsluiten in een zogenoemde hell hole dan is dat land verantwoordelijk. Niet het land waar hij illegaal verbleef.quote:Op zondag 8 juni 2025 13:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoeveel van die mensen zijn door Obama naar El Salvadoriaanse hell holes gestuurd?
Ik denk dat Trump de immigratie voor meerdere generaties gaat beperken! Daar is niet onderuit te komen zelfs niet als de dems over 4 jaar weer aan de macht komen.quote:Op zondag 8 juni 2025 13:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, het belangrijkste is dat illegale migranten uit het land worden gezet. Hoe dat dan wordt gedaan is helemaal niet relevant.
Wel kan ik mij voorstellen dat de huidige maatregel long-term gewoon erg effectief gaat zijn ook door het afschrikwekkende effect ervan. Bovendien zegt het aantal mensen dat wordt uitgezet niet alles. Je moet ook kijken naar hoeveel mensen er het land binnen hebben weten te komen in de voorgaande jaren.
Waarover? Over het beoogde effect van Project 2025? Over de definitie van slavernij?quote:Op zondag 8 juni 2025 13:49 schreef HowardRoark het volgende:
En het antwoord is natuurlijk omdat je glashard aan het liegen bent.
Nee, El Salvador is niet toevallig gekozen:quote:Op zondag 8 juni 2025 13:50 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Een land die mensen uitzet is niet verantwoordelijk waar diegene geplaatst wordt, als dat land diegene wil opsluiten in een zogenoemde hell hole dan is dat land verantwoordelijk. Niet het land waar hij illegaal verbleef.
Kan je beter boos worden op El Salvador haar president.
Nee hoor. Dat is een vraag voor de werkgever, geen maatschappelijk vraagstuk. Het is ook maar de vraag of het werk uberhaupt wel moet gebeuren.quote:Op zondag 8 juni 2025 13:48 schreef SymbolicFrank het volgende:
Het is natuurlijk ook maar de vraag wie dat werk van die illegalen moeten gaan doen als die weg zijn.
Het is nog een maatregel die de prijzen flink opdrijft. Import plus tarieven. En de landelijke inkomsten verlaagt. Minder productie en salarissen.quote:Op zondag 8 juni 2025 14:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat is een vraag voor de werkgever, geen maatschappelijk vraagstuk. Het is ook maar de vraag of het werk uberhaupt wel moet gebeuren.
Lonen en arbeidsproductiviteit moeten omhoog, en dat is op termijn veel beter.quote:Op zondag 8 juni 2025 14:11 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het is nog een maatregel die de prijzen flink opdrijft. Import plus tarieven. En de landelijke inkomsten verlaagt. Minder productie en salarissen.
Lonen wel, of we moeten leven om te werken of andersom is dan weer een andere discussie.quote:Op zondag 8 juni 2025 15:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Lonen en arbeidsproductiviteit moeten omhoog, en dat is op termijn veel beter.
Het punt is dat als je gewoon eventjes 20 sinaasappelplukkers kunt ophalen die zich voor 5 dollar per uur laten uitbaten en die je elk moment weer kunt dumpen, er geen prikkel is om de arbiedsproductiviteit te verhogen.quote:Op zondag 8 juni 2025 16:23 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Lonen wel, of we moeten leven om te werken of andersom is dan weer een andere discussie.
https://www.volkskrant.nl(...)os-angeles~b370a739/quote:Op zaterdag 7 juni 2025 22:32 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Waar is het NL nieuws die hierover rapporteert?
Ik vind daar iig niks grappigs aan. Ik vind wel dat ze ouders die willens en wetens baby's meenemen naar dat soort evenementen uit de ouderlijke macht ontzet moeten worden.quote:Op zondag 8 juni 2025 13:27 schreef Barbusse het volgende:
Dat iemand het grappig vind dat een baby in aanraking komt met traangas zegt veel over z'n moreel kompas.
We weten alleen nog niet eens of dat ook wel echt aan de hand was. Het zou kunnen dat het zo was. Maar even goed waren het toevallige voorbijgangers.quote:Op zondag 8 juni 2025 17:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik vind daar iig niks grappigs aan. Ik vind wel dat ze ouders die willens en wetens baby's meenemen naar dat soort evenementen uit de ouderlijke macht ontzet moeten worden.
Bedoelde gisteravond toen alles stil wasquote:Op zondag 8 juni 2025 17:13 schreef Arcee het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)os-angeles~b370a739/
Je raakt niet toevallig in dit soort situaties verzeild.quote:Op zondag 8 juni 2025 17:22 schreef xpompompomx het volgende:
We weten alleen nog niet eens of dat ook wel echt aan de hand was. Het zou kunnen dat het zo was. Maar even goed waren het toevallige voorbijgangers.
Ja, al die bouwvakkers die je nieuwe huis aan het bouwen zijn. De landarbeiders die jouw eten oogsten. Je werkster. Uitschot zijn het allemaal! Hoe durven ze hier voor een appel en een ei te komen werken! Het is gewoon crimineel!quote:Op zondag 8 juni 2025 17:27 schreef kun_bbongal het volgende:
al die "protesters" opsluiten. Snap niet wat voor een achterlijk persoon protesteert tegen het uitzetten van criminelen. Dan moet je echt een steekje los hebben.
Ze willen hun nieuwe slaven dus niet kwijt?quote:Op zondag 8 juni 2025 17:50 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, al die bouwvakkers die je nieuwe huis aan het bouwen zijn. De landarbeiders die jouw eten oogsten. Je werkster. Uitschot zijn het allemaal! Hoe durven ze hier voor een appel en een ei te komen werken! Het is gewoon crimineel!
Zijn t-shirts soms verboden in gevangenissen in El Salvador?quote:Op zondag 8 juni 2025 13:56 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nee, El Salvador is niet toevallig gekozen:
[ afbeelding ]
Kijk die arme jongens, ze willen alleen maar fruit gaan plukken en ouderen gaan verzorgen enzoquote:Op zondag 8 juni 2025 13:56 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nee, El Salvador is niet toevallig gekozen:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |