abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 9 juni 2025 @ 10:38:39 #251
485843 crew  Jippie
pi_217891902
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 10:31 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ja nu begrijp ik ook waarom zoveel kindjes onder de 5 gesneuveld zijn. In action zoals jij het zegt.

Zoals de 9 kinderen van de artsen die onlangs zijn gebombardeerd toen moeder naar het ziekenhuis was. Of de stroom die van de incubators was afgehaald waardoor 35 neonaten aan hun lot werden overgelaten. En zo is er een waslijst aan misdaden waardoor deze kinderen om zijn gekomen.
Het past in de zionistische ideologie. Het land moet gezuiverd worden van jong en oud. En als er een excuus te vinden is, is het prima naar zo niet dan ook goed.
Kap even met dat gezwam over een Zionistische ideologie die dood en verderf wil in Gaza.
  maandag 9 juni 2025 @ 10:42:48 #252
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217891920
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 08:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]
1: Lees eens hoe de hamas leiding 'in de wedstrijd zit'. Het offeren van de bevolking voor hun doelen is glorieus. Ofso. Zat info gisteren gedeeld hier.
2: hamas verstopt zich tussen burgers. Hetliefste tussen kinderen en ouderen om ze als schild te gebruiken.
3: getallen komen van hamas zelf. Enige terughoudendheid is geboden
4: hamas schiet zelf ook op burger, die afgelopen week bij dat ghf punt waarvan israel de schuld kreeg en later beelden kwamen van schietende terorristen
5: het is het hoogst haalbare binnen de islam, het Martelaarschap.

Handvol redenen. Maar nergens zie ik 'Israel' staan.
De grap is dat het aantal burgerslachtoffers in Gaza best wel eens fors lager had kunnen zijn als Israël had gekozen voor een grondoffensief, in plaats van een massale luchtoorlog tijdens het begin van de strijd.

Dit zou natuurlijk wel meer Israëlische militairen hebben gekost, en het zou politieke gevolgen hebben gehad in Israël, met name wat betreft de steun voor Netanyahu’s aanpak. Maar het is een keuze geweest, geen natuurwet.

Wat betreft je punt over dat in de islam het martelaarschap het "hoogst haalbare" is: dit komt uit historische oorlogsretoriek en moderne propaganda. Het wordt misbruikt in conflicten door beide partijen. De ene partij misbruikt het om zieltjes te winnen voor de (meestal asymmetrische) strijd (anders had je die zieltjes niet nodig), en de andere partij misbruikt het om die ene partij vervolgens weer in diskrediet te brengen.

In dat licht heb ik trouwens even de (tijdens conflicten) meest gebruikte / misbruikte islamitische termen opgezocht:

Jihad (inzet / strijd)

- De werkelijke betekenis: totale inzet op Gods weg, van innerlijke zelfverbetering tot, in uiterste geval, defensieve bewapende bescherming

- Hoe het wordt misbruikt: vernauwd tot "heilige oorlog" of willekeurig geweld, jihadisten en anti-moslim­retoriek reduceren het tot permanente agressie

Shahīd (getuige / martelaar)

- De werkelijke betekenis: iemand die onvrijwillig sterft terwijl hij standvastig blijft in geloof of plicht, spiritueel geëerd maar niet het hoogste ideaal

- Hoe het wordt misbruikt: verheerlijkt als doelbewuste zelfmoord­strategie en propaganda-symbool om geweld te legitimeren of een hele cultuur te demoniseren

Taqiyya (voorzichtigheid / bescherming)

- De werkelijke betekenis: noodtoestemming, vooral in sjiitische traditie, om geloof te verzwijgen of te ontkennen onder reëel levensgevaar

- Hoe het wordt misbruikt: bestempeld als algemene "leugen-licentie" waardoor elke moslimuitspraak verdacht wordt gemaakt

(vul maar aan als je er eentje mist)
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 9 juni 2025 @ 10:45:30 #253
485843 crew  Jippie
pi_217891934
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 10:37 schreef Gia het volgende:

[..]
Er is een verschil tussen bijkomende slachtoffers en doelbewuste slachtoffers. Hamas verkrachtte en vermoorde doelbewust vrouwen, vermoordde iedereen op hun pad. Israel schiet op hamas doeleinden, waarbij ook burgerdoden vallen, helaas. Maar dat komt doordat hamas burgers als schild gebruikt.
Als je een bom afschiet op een woonwijk weet je zeker dat er burgerslachtoffers vallen, ik kan dat geen bijkomende slachtoffers noemen. De grenzen dicht gooien voor voeding en medicatie en het afsluiten van water is een regelrechte aanval op burgers, daar is niets bijkomend aan.
pi_217891938
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 10:37 schreef Gia het volgende:

[..]
Er is een verschil tussen bijkomende slachtoffers en doelbewuste slachtoffers. Hamas verkrachtte en vermoorde doelbewust vrouwen, vermoordde iedereen op hun pad. Israel schiet op hamas doeleinden, waarbij ook burgerdoden vallen, helaas. Maar dat komt doordat hamas burgers als schild gebruikt.
Wel knap dat er nog paar honderd gijzelaars Gaza levend bereikt hebben dan.
pi_217891943
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 10:46 schreef Joppiez het volgende:
Ja, plusje voor hamas...
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 9 juni 2025 @ 10:48:36 #256
485843 crew  Jippie
pi_217891944
quote:

[..]
Ga nou niet die walgelijke moordpartijen op 7 Oktober lopen bagatelliseren.
  maandag 9 juni 2025 @ 10:49:46 #257
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217891952
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 08:49 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Wat heeft dit te maken met moeders in Gaza die volgens jou allemaal graag hun kinderen opofferen als martelaren? Niets.

Daarnaast pak je één momentopname en verkoop je die als "de waarheid". De peiling van PSR die je linkte is al anderhalf jaar oud. Deze liet toen, in december 2023, gemiddeld 72% steun zien voor 7 oktober (Westbank 85%, Gaza 57%). Dezelfde onderzoeksgroep meet echter vaker. Inmiddels (mei 2025) zitten we op gemiddeld 50% steun voor 7 oktober (Westbank 59%, Gaza 37%). Wees a.u.b. objectief i.p.v. selectief.

Maar het zegt dus niets over wat een moeder in Gaza haar zoon toewenst. Zelfs ouders die gewapend verzet legitiem vinden, hopen nog steeds dat hun kinderen levend thuiskomen, net zoals moeders in Israël die de bezetting steunen geen begrafenis voor hun kinderen wensen. De cartoon die jij hier post reduceert 2 miljoen mensen tot barbaarse karikaturen, en jij presenteert het alsof het een feit is. Je lijkt wel een antisemiet.

Wat betreft die walgelijke video's van kinderen met doods­wensen, die komen vrijwel allemaal uit propagandakanalen (MEMRI, Hamas-TV) die selecteren op de meest extreme quotes omdat dat scoort, net zoals jij nu de meest extreme cijfers uitkiest. Dat is geen bewijs voor "de Palestijnse cultuur", maar simpelweg "cherry-picking".

Vergeet niet dat ook jij een verantwoordelijkheid draagt om feiten volledig weer te geven. Eenzijdige cartoons die een hele bevolkingsgroep ontmenselijken dragen bij aan polarisatie en aan precies het soort haat dat jij Hamas verwijt. Je haalt moslimfundamentalisme, antisemitisme en barbarisme aan, maar pas dan dezelfde morele meetlat toe op jouw eigen anti-Palestijnse stereotypering. Anders word je wat je verafschuwt.

Laten we het gesprek voeren op basis van volledige informatie en noodzakelijke nuance, en niet op basis van shock-clips en snapshots.

Alles minder dan dat is propaganda, ook als het in jouw bubbeltje goed voelt.
Nee hoor, de tweet die ik heb geplaatst laat iets zien over de algemene sentimenten binnen de Palestijnse en de Israëlische samenleving. Alleen het is merkbaar dat jij dit simpelweg niet wil geloven, dus alles wat dit verder onderstreept wegzet als eenzijdige propaganda, die niet het echte beeld van de Palestijnen zou laten zien.

Het is natuurlijk prima dat jij (en schijnbaar ook veel andere Westerse mensen) zichzelf dit willen voorhouden, maar het is niet gebaseerd op de realiteit. Dat zulke beelden er in grote hoeveelheid zijn, laat ook zien dat het geen uitzonderingen zijn.

De Palestijnse samenleving en cultuur staat dan ook bol van het barbarisme en dat hebben we op 7 oktober 2023 wederom allemaal kunnen zien. En zoals ik al aangaf wil dat dus niet zeggen dat er geen uitzondering zijn zoal al eerder benoemd, maar helaas zijn die in de minderheid.

En wellicht moet je jezelf afvragen waarom het jou zoveel doet en tevens waarom je zoveel moeite hebt met deze realiteit te accepteren? Je wordt nu op mij boos en legt het probleem bij mij dat ik feiten benoem die niet aansluiten bij jouw wensdenken en de utopieën die jezelf voorhoudt mbt Palestijnen. Dat is geen oplossing, maar enkel je kop nog dieper in de grond steken.
quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2025 08:58 schreef Stefanovich het volgende:
Dit topic gaat echt de fok! Geschiedenisboeken in als de meest walgelijke mensonterende topic reeks op fok ooit. Het ontkennen en zelfs toejuichen van de continue slachtpartijen daar is onbegrijpelijk.
Ik probeer even in de huid van al die bloeddorstige oorlogwappies die hier posten te kruipen: Als je al vindt dat Israël in zijn recht staat om dit te doen, onder het mom van zelfverdediging, zou je het kunnen vergelijken met een Oekraïne wat opeens heel Rusland uitmoord en letterlijk van de kaart veegt. Je bent vrij ziek in je hoofd als je dat OK vindt. Besef je dat a.u.b.
Israël staat inderdaad volledig in het recht dit te doen, deze hele situatie is het resultaat van de Palestijnen zelf. Zij zijn deze oorlog begonnen en zorgen vervolgens voor onnodig veel burgerslachtoffers door hun eigen strijders tussen en onder hun burgers te verbergen. Het staat de Palestijnen nog steeds elke vrij hun wapens neer te leggen en de gijzelaars vrij te laten.
quote:
2s.gif Op maandag 9 juni 2025 09:58 schreef Jippie het volgende:

[..]
Hamas zijn ook smeerlappen van het laagste soort die het verdienen om geëxecuteerd te worden.

Het gaat mij om hetzelfde soort gedrag van Israël waardoor er burgerslachtoffers in Gaza vallen.
Dat komt dus ook door de manier waarop de Palestijnen zelf vechten. Dit is al decennialang zo, er wordt structureel geen scheiding gemaakt tussen burger en slachtoffer. Elke burger die om het leven komt wordt gezien als een martelaar voor de Palestijnse zaak. Dit heeft een Hamas gezaghebber recent nog verteld.
quote:
2s.gif Op maandag 9 juni 2025 10:06 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ik denk niet dat de bommen van Israël op Gaza de babies daar spaart.
Het is dan ook de taak van de Palestijnen om dit zelf te doen. Zoals ik net al aangaf, dient elke partij een scheiding te maken tussen burger en strijder, waarbij de strijders de burgers beschermen. Elke normale samenleving doet dit. De Palestijnen laten dit doelbewust na, wat ook weer genoeg zegt over de cultuur in de samenleving daar.
quote:
2s.gif Op maandag 9 juni 2025 10:15 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ik heb ook geen oplossing hoe het dan wel moet, want ik ben geen militair expert. Maar vind dat er zoveel mogelijk burgers gespaard moeten blijven van oorlogsgeweld waar ook ter wereld. En daar zie ik geen pogingen toe.
Gezien de situatie in de Gazastrook, waarbij:

- De Gazastrook een klein en zeer dichtbevolkt gebied is
- Er dus geen scheiding tussen burger en strijder is
- Mensen niet mogen vluchten van Egypte en de internationale gemeenschap
- Israël al enorm veel bombardementen heeft uitgevoerd

Zou een aantal slachtoffers van 25,000 tot 30,000 burgers, zeer weinig zijn en juist laten zien dat Israël er alles aan doet om dit te beperken.
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 10:29 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Misschien is er een reden dat mensen dat beginnen te vinden, dat Israël even erg is. Zoals bijv het aanvallen van hulpverleners, VN vertegenwoordigers, of paar honderd Palestijnen/burgers opblazen omdat er een Hamas commandant tussen verstopt zit.

Bespaar je ook de moeite hier op te reageren.
De reden dat mensen vinden dat Israël even erg zou zijn is het resultaat van in propaganda trappen en zich laten leiden door emoties zonder ook maar iets te weten dit conflict. Daarnaast spelen zoals we weten in een aantal gevallen helaas ook nog andere motieven een rol.

Emoties zijn een slechte raadgever zoals we weten en daarom zien we ook dat als mensen zich laten meeslepen in emoties, je al snel aan de verkeerde kant van dit conflict komt te staan en een samenleving aan het verdedigen bent (de Palestijnse) waar simpelweg geen heel prettige sentimenten de norm zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217891956
quote:
2s.gif Op maandag 9 juni 2025 10:33 schreef Jippie het volgende:

[..]
Nee, de Israëlische regering/IDF staan voor mij niet gelijk aan het jodendom.
[..]
Een echte jodenjacht in Amsterdam vond plaats tussen 1940-1945 waar de gemeente Amsterdam ook nog een kwalijke rol in heeft gespeeld.

Het recente gerel in Amsterdam was een jacht op Israëliërs die door een stel randdebielen op een walgelijke manier werd aangekondigd als 'jodenjacht'.
quote:
En dan schakelen we nu LIVE over naar de rechtbank van Amsterdam voor de zaak van de eerste vijf Bengels uit het Buurthuis: de personen Dorreboom, Önal, Barakat (Syriër met Palestijnse achtergrond, bekend van Nieuwsuur), Ouaalit en Abushabab (asielzoeker uit Gaza, ook bekend van Nieuwsuur), met morgen nog de personen Akdag en Singh, allen in de leeftijd van 19 tot 32 jaar. Ze staan onder meer terecht voor openlijk geweld; meneer Mahmoud Abushabab draait vanmiddag op voor poging doodslag. Hallucinante reconstructie van de appgroep 'Buurthuis 2' gisteren in Het Parool, waaruit bleek dat er wel degelijk sprake was van een vooropgezet plan om over te gaan tot een Jodenjacht in Amsterdam, en dat het vingerwijzen naar die hooligans van Maccabi (ook geen lieverdjes) een haastig erin gefrommelde en kwaadaardige omdraaiing van het narratief was. "Laten we massaal op Joden jacht gaan in de stad", klonk het in de appgroep. En: "Allemaal vergassen." En: "WE MOETEN DIE KK JODEN LATEN VOELEN WAT ZE ONZE BROEDERS AAN HEBBEN GEDAAN." Wat het Openbaar Ministerie en de rechters vinden van wat zij de 'KK JODEN' hebben aangedaan horen we NU in de rechtbank. Belleman is erbij, updates volgen HIERONDER, later meer!

Verdachte 1
Update - De eerste verdachte is Lucas D. uit Monnickendam. Riep 'de kankerjoden moeten dood', 'dood aan Israël', strooide met Cobra's en smeet stenen naar de politie
Update - De OvJ eist een gevangenisstraf van een half jaar (de helft voorwaardelijk) tegen Lucas D. Uitspraak: 24 december.
Update - Hier een video met Lucas aan het woord

Verdachte 2
Update - Sefa Ö. "Hij schopt, slaat, stompt mensen op meerdere locaties."
Update - Sefa betrokken bij 'in elk geval vier geweldsincidenten'. "Het OM eist een gevangenisstraf van 2 jaar, waarvan een half jaar voorwaardelijk tegen de 32-jarige Sefa Ö."

Verdachte 3
Update - Mohammed B. (niet die) is volgens de OvJ 'zeer gefrustreerd over de situatie in Gaza'. Zijn zaak wordt aangehouden

Verdachte 4
Update - Rachid O. schreef dingen als: "Insha allah zijn er doden gevallen bij de Jode", "Laffe kk joden" en "Deze kans krijg ik misschien nooit meer om kk joden te slaan jerusalem"
Update - Eis: halfjaar tegen Rachid, waarvan twee maanden voorwaardelijk
Update - Tolk Arabisch voor de laatste zaak (de zwaarste zaak) is slechts tot 16.00 uur beschikbaar. Lekker geregeld

Verdachte 5
Update - Abushabab Mahmoud is een asielzoeker uit Gaza. Hij had in ieder geval genoeg reden om zich op te winden
Update - De zaak van de asielzoeker uit Gaza (die daar ellende heeft meegemaakt) wordt aangehouden. "De zaak wordt aangehouden tot morgen half 1. Dan krijgt Boumanjal de kans om zijn verzoek tot aanhouding nader te bepleiten. Dan moet het OM wel zorgen voor een tolk. De rechtbank vindt persoonlijkheidsonderzoek bij Abushabab M. wel nodig."

https://www.geenstijl.nl/5180311/jodenjacht
Het was een jacht op joden.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 9 juni 2025 @ 10:51:50 #259
485843 crew  Jippie
pi_217891971
quote:
14s.gif Op maandag 9 juni 2025 10:49 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, de tweet die ik heb geplaatst laat iets zien over de algemene sentimenten binnen de Palestijnse en de Israëlische samenleving. Alleen het is merkbaar dat jij dit simpelweg niet wil geloven, dus alles wat dit verder onderstreept wegzet als eenzijdige propaganda, die niet het echte beeld van de Palestijnen zou laten zien.

Het is natuurlijk prima dat jij (en schijnbaar ook veel andere Westerse mensen) zichzelf dit willen voorhouden, maar het is niet gebaseerd op de realiteit. Dat zulke beelden er in grote hoeveelheid zijn, laat ook zien dat het geen uitzonderingen zijn.

De Palestijnse samenleving en cultuur staat dan ook bol van het barbarisme en dat hebben we op 7 oktober 2023 wederom allemaal kunnen zien. En zoals ik al aangaf wil dat dus niet zeggen dat er geen uitzondering zijn zoal al eerder benoemd, maar helaas zijn die in de minderheid.

En wellicht moet je jezelf afvragen waarom het jou zoveel doet en tevens waarom je zoveel moeite hebt met deze realiteit te accepteren? Je wordt nu op mij boos en legt het probleem bij mij dat ik feiten benoem die niet aansluiten bij jouw wensdenken en de utopieën die jezelf voorhoudt mbt Palestijnen. Dat is geen oplossing, maar enkel je kop nog dieper in de grond steken.
[..]
Israël staat inderdaad volledig in het recht dit te doen, deze hele situatie is het resultaat van de Palestijnen zelf. Zij zijn deze oorlog begonnen en zorgen vervolgens voor onnodig veel burgerslachtoffers door hun eigen strijders tussen en onder hun burgers te verbergen. Het staat de Palestijnen nog steeds elke vrij hun wapens neer te leggen en de gijzelaars vrij te laten.
[..]
Dat komt dus ook door de manier waarop de Palestijnen zelf vechten. Dit is al decennialang zo, er wordt structureel geen scheiding gemaakt tussen burger en slachtoffer. Elke burger die om het leven komt wordt gezien als een martelaar voor de Palestijnse zaak. Dit heeft een Hamas gezaghebber recent nog verteld.
[..]
Het is dan ook de taak van de Palestijnen om dit zelf te doen. Zoals ik net al aangaf, dient elke partij een scheiding te maken tussen burger en strijder, waarbij de strijders de burgers beschermen. Elke normale samenleving doet dit. De Palestijnen laten dit doelbewust na, wat ook weer genoeg zegt over de cultuur in de samenleving daar.
[..]
Gezien de situatie in de Gazastrook, waarbij:

- De Gazastrook een klein en zeer dichtbevolkt gebied is
- Er dus geen scheiding tussen burger en strijder is
- Mensen niet mogen vluchten van Egypte en de internationale gemeenschap
- Israël al enorm veel bombardementen heeft uitgevoerd

Zou een aantal slachtoffers van 25,000 tot 30,000 burgers, zeer weinig zijn en juist laten zien dat Israël er alles aan doet om dit te beperken.
[..]
De reden dat mensen vinden dat Israël even erg zou zijn is het resultaat van in propaganda trappen en zich laten leiden door emoties zonder ook maar iets te weten dit conflict. Daarnaast spelen zoals we weten in een aantal gevallen helaas ook nog andere motieven een rol.

Emoties zijn een slechte raadgever zoals we weten en daarom zien we ook dat als mensen zich laten meeslepen in emoties, je al snel aan de verkeerde kant van dit conflict komt te staan en een samenleving aan het verdedigen bent (de Palestijnse) waar simpelweg geen heel prettige sentimenten de norm zijn.
Zou je je epistels iets genuanceerder willen houden. Hamas staat niet gelijk aan 'Palestijnen'.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 9 juni 2025 @ 10:53:13 #260
485843 crew  Jippie
pi_217891985
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 10:50 schreef oblo het volgende:

[..]
[..]
Hoe kunnen ze een religie controleren door naar het paspoort te vragen.
pi_217892004
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 10:50 schreef oblo het volgende:

[..]
[..]
Natuurlijk niet. Ze bedoelen overduidelijk gewoon Israeliers. Dat Geenstijl, natuurlijk uberhaupt geen bron het anders ziet moeten zij weten.
pi_217892008
quote:
2s.gif Op maandag 9 juni 2025 10:15 schreef Jippie het volgende:
Ik heb ook geen oplossing hoe het dan wel moet, want ik ben geen militair expert. Maar vind dat er zoveel mogelijk burgers gespaard moeten blijven van oorlogsgeweld waar ook ter wereld. En daar zie ik geen pogingen toe.
Dat je die pogingen niet ziet vind ik vrij bijzonder.
Israël waarschuwt vooraf, ze gooien eerst een waarschuwingsbom, ze richten zich op selectieve doelwitten (ze kunnen namelijk ook gewoon een compleet gebied bombarderen als ze zouden willen). Ze gebruiken drones op bepaalde doelwitten te identificeren en te volgen, ze maken gebruik van precisiewapens.

Dat er nog steeds burgerslachtoffers vallen is triest, maar in een dichtbevolkt Gaza vrijwel onoverkomelijk. Maar je kan ook op een heel andere manier oorlog voeren dan Israël doet waarbij het aantal burgerslachtoffers vele malen hoger zou komen te liggen.
  maandag 9 juni 2025 @ 10:59:56 #263
3542 Gia
User under construction
pi_217892018
quote:
2s.gif Op maandag 9 juni 2025 10:45 schreef Jippie het volgende:

[..]
Als je een bom afschiet op een woonwijk weet je zeker dat er burgerslachtoffers vallen, ik kan dat geen bijkomende slachtoffers noemen. De grenzen dicht gooien voor voeding en medicatie en het afsluiten van water is een regelrechte aanval op burgers, daar is niets bijkomend aan.
Als hamas zich schuilhoudt in die woonwijk, dan is het een aanval op hamas. Die kunnen zich ook overgeven en zo burgerdoden sparen.

Wat betreft die hongersnood: ik heb weleens beelden gezien van mensen in hongersnood, uitgemergelde kinderen in Afrika. Ik heb in gaza nog geen uitgemergelde kinderen of volwassenen gezien. Ze zien er nog allemaal goed doorvoed uit. Dat ze heel zielig, voor de camera, hun handen uitstrekken, 'bedelend om eten', betekent nog niet dat ze uitgehongerd worden. Die uitgestoken handen zijn nog steeds mollig, de polsen ook, wat een teken is dat ze niet vermageren.

Maar, alles voor de propaganda.

Ook wb deze hulpgoederen van de Madleen. Daarover heeft Israël al gezegd dat ze deze in gaza gaan bezorgen. Ze mogen het alleen niet zelf gaan brengen.

Honger in Afrika

Honger in gaza

En ja, er zijn ook beelden van een uitgemergelde jongen in een ziekenhuisbed, maar of dat door de honger komt, of dat dit een ernstig ziek kind betreft, dat is niet duidelijk. Feit is wel dat de kinderen op straat in Gaza er gezonder uitzien dan de kinderen in een gebied met hongersnood in Afrika. Ik denk dat de sterfte daar ook wel wat hoger ligt.
  maandag 9 juni 2025 @ 11:01:28 #264
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217892027
quote:
2s.gif Op maandag 9 juni 2025 10:51 schreef Jippie het volgende:

[..]
Zou je je epistels iets genuanceerder willen houden. Hamas staat niet gelijk aan 'Palestijnen'.
Als eerste is Hamas natuurlijk democratisch verkozen in de Gazastrook. De realiteit is dat een meerderheid van de Palestijnen wilde deze terreurgroepering als hun beleidsbepalers hebben.

En als we bijvoorbeeld kijken naar de beelden van 7 oktober 2023, waar een grote juichende menigte aan mensen in de straten staan terwijl er doodgemartelde Israëlische burgers worden rondgereden in pick-up trucks. Als de Palestijnen niets met een terreurgroepering zoals Hamas zou hebben, dan zouden we dit toch niet zien?

Soortgelijke beelden (zij het in kleine aantallen) zagen we ook bij de vrijlating van de gijzelaars en zelfs de doodskisten van de familie Bibas, weer Palestijnen die daar omheen staan te dansen en juichen en schreeuwen hoe Joden dood zouden moeten.

Ik vind het zelf zo onbegrijpelijk dat mensen dit gewoon maar willen negeren doen alsof de Palestijnen totaal iets anders zijn dan de Palestijnse terreurgroeperingen (want Hamas is niet de enige). Deze bewegingen bestaan nota bene uit Palestijnen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 9 juni 2025 @ 11:03:27 #265
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217892036
quote:
2s.gif Op maandag 9 juni 2025 10:45 schreef Jippie het volgende:

[..]
Punt is, dat eerste deed de internationale coalitie ook gewoon toen Raqqa en Mosul werden bevrijd van IS. Niemand kent een andere manier in stedelijk gebied.
pi_217892038
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 10:58 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Dat je die pogingen niet ziet vind ik vrij bijzonder.
Israël waarschuwt vooraf, ze gooien eerst een waarschuwingsbom, ze richten zich op selectieve doelwitten (ze kunnen namelijk ook gewoon een compleet gebied bombarderen als ze zouden willen). Ze gebruiken drones op bepaalde doelwitten te identificeren en te volgen, ze maken gebruik van precisiewapens.

Dat er nog steeds burgerslachtoffers vallen is triest, maar in een dichtbevolkt Gaza vrijwel onoverkomelijk. Maar je kan ook op een heel andere manier oorlog voeren dan Israël doet waarbij het aantal burgerslachtoffers vele malen hoger zou komen te liggen.
Israel maakt voornamelijk burgerslachtoffers. Ze proberen niet eens dat te voorkomen. Bijzonder dat je beweert dat ze niet hele gebieden met de grond gelijkgemaakt hebben.
pi_217892041
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 10:33 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Wat een hol gelul weer. De Gazastrook is een van de meest monoculturele gebieden op aarde, samen met Noord-Korea. Israël is daarentegen een zeer multicultureel land.
Ik vind echt niet kunnen dat je nog met een diesel rijdt.
pi_217892043
Als je van te horen gaat verkondigen “we gaan op moslimjacht en alle moslims moeten ****” en nog 100 andere walgelijke uitspraken jegens moslims. Maar dan in de praktijk alleen een groep Indonesiërs aanvalt, dan ben je nog steeds op moslimjacht gegaan.
  maandag 9 juni 2025 @ 11:05:14 #269
396550 Richestorags
pi_217892046
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 10:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Natuurlijk niet. Ze bedoelen overduidelijk gewoon Israeliers. Dat Geenstijl, natuurlijk uberhaupt geen bron het anders ziet moeten zij weten.
Als je Israëliërs bedoelt praat je over Israëliërs en niet over KK Joden.
  maandag 9 juni 2025 @ 11:06:56 #270
396550 Richestorags
pi_217892056
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 10:42 schreef Hallulama het volgende:

[..]
De grap is dat het aantal burgerslachtoffers in Gaza best wel eens fors lager had kunnen zijn als Israël had gekozen voor een grondoffensief, in plaats van een massale luchtoorlog tijdens het begin van de strijd.

Dit zou natuurlijk wel meer Israëlische militairen hebben gekost, en het zou politieke gevolgen hebben gehad in Israël, met name wat betreft de steun voor Netanyahu’s aanpak. Maar het is een keuze geweest, geen natuurwet.

Wat betreft je punt over dat in de islam het martelaarschap het "hoogst haalbare" is: dit komt uit historische oorlogsretoriek en moderne propaganda. Het wordt misbruikt in conflicten door beide partijen. De ene partij misbruikt het om zieltjes te winnen voor de (meestal asymmetrische) strijd (anders had je die zieltjes niet nodig), en de andere partij misbruikt het om die ene partij vervolgens weer in diskrediet te brengen.

In dat licht heb ik trouwens even de (tijdens conflicten) meest gebruikte / misbruikte islamitische termen opgezocht:

Jihad (inzet / strijd)

- De werkelijke betekenis: totale inzet op Gods weg, van innerlijke zelfverbetering tot, in uiterste geval, defensieve bewapende bescherming

- Hoe het wordt misbruikt: vernauwd tot "heilige oorlog" of willekeurig geweld, jihadisten en anti-moslim­retoriek reduceren het tot permanente agressie

Shahīd (getuige / martelaar)

- De werkelijke betekenis: iemand die onvrijwillig sterft terwijl hij standvastig blijft in geloof of plicht, spiritueel geëerd maar niet het hoogste ideaal

- Hoe het wordt misbruikt: verheerlijkt als doelbewuste zelfmoord­strategie en propaganda-symbool om geweld te legitimeren of een hele cultuur te demoniseren

Taqiyya (voorzichtigheid / bescherming)

- De werkelijke betekenis: noodtoestemming, vooral in sjiitische traditie, om geloof te verzwijgen of te ontkennen onder reëel levensgevaar

- Hoe het wordt misbruikt: bestempeld als algemene "leugen-licentie" waardoor elke moslimuitspraak verdacht wordt gemaakt

(vul maar aan als je er eentje mist)
Daarom doet niemand sec een grondoffensief. Dat kan je niet verwachten en het internationale recht verwacht dat ook niet.
  maandag 9 juni 2025 @ 11:07:40 #271
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217892062
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 11:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Israel maakt voornamelijk burgerslachtoffers. Ze proberen niet eens dat te voorkomen. Bijzonder dat je beweert dat ze niet hele gebieden met de grond gelijkgemaakt hebben.
Israël maakt niet voornamelijk burgerslachtoffers, want naar schatting is de helft van de slachtoffers Palestijnse terroristen wat de ook kunnen zien aan het feit dat talloze kopstukken van Hamas zijn uitgeschakeld.

En sinds wanneer heb jij überhaupt moeite met burgerslachtoffers? Je omschreef hier zelf nota bene de brute aanslagen van de Palestijnse terroristen op 7 oktober 2023, gericht op Israëlische burgers, als 'terecht'.
  maandag 9 juni 2025 @ 11:08:19 #272
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217892064
quote:

[..]
Dat is het punt van het hele fenomeen. Als je ze allemaal afmaakt heb je geen onderhandelmateriaal.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217892066
quote:
2s.gif Op maandag 9 juni 2025 10:53 schreef Jippie het volgende:

[..]
Hoe kunnen ze een religie controleren door naar het paspoort te vragen.
Als je een Israelisch paspoort hebt dan is de kans groot dat je jood bent.

Als je een Marokkaans paspoort hebt is de kans groot dat je moslim bent.

Snap jij dat niet?

Als iemand een jodenjacht organiseert, en dan als filter mensen om een israelisch paspoort vraagt dan blijft het een jodenjacht.
  maandag 9 juni 2025 @ 11:09:19 #274
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217892068
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 10:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Hmm zo noemden de aanjagers ervan het zelf niet... Die typten gewoon Joden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 9 juni 2025 @ 11:09:53 #275
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217892073
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 11:04 schreef oblo het volgende:
Als je van te horen gaat verkondigen “we gaan op moslimjacht en alle moslims moeten ****” en nog 100 andere walgelijke uitspraken jegens moslims. Maar dan in de praktijk alleen een groep Indonesiërs aanvalt, dan ben je nog steeds op moslimjacht gegaan.
Het antisemitische geweld in Amsterdam van vorig jaar november was dan ook niets anders dan pure Jodenhaat. We weten ook dat dit binnen Arabische en Islamitische contreien en groot probleem is. Niet voor niets waren min of meer alle daders van Marokkaanse komaf. Helaas vonden bepaalde (links en progressieve) media het nodig dit nog te bagatelliseren ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')