abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 juni 2025 @ 10:08:12 #226
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217891717
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 07:21 schreef Chadi het volgende:

[..]
Als je het niet meer weet, zeg je gewoon dat ze Hamas waren.
181 journalisten die allemaal voor hamas werken.
Nee hoor, niet allemaal direct voor Hamas. Een groot deel wel. Het grootste deel met de zegen van Hamas en dus politiek niet heel fris zeg maar.

Van een klein deel geloof ik ook nog wel dat ze expres zijn omgelegd in de hitte van de strijd of door kwaadwillende soldaten die tegen hun orders ingaan en zich niet gedragen.

Mijn punt is dat Hamas nogal wat slachtoffers presenteert als "burgers", "dokters", "humanitaire werkers", "journalisten" terwijl het eigenlijk actieve militanten zijn met een bijtaak. Daarnaast werken ze de verwarring expres in de hand door hun strijders in burgerkleding tussen de burgers te laten opereren.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 9 juni 2025 @ 10:08:52 #227
485843 crew  Jippie
pi_217891723
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 10:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Komt ook mede dat hamas de lanceerlokaties specifiek op scholen en ziekenhuizen uitzoekt he
Babies die al onderwijs volgen?
  maandag 9 juni 2025 @ 10:09:16 #228
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217891725
quote:
2s.gif Op maandag 9 juni 2025 10:06 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ik denk niet dat de bommen van Israël op Gaza de babies daar spaart.
Er bestaan geen bommen die babies sparen Jippie. Werden babies gespaard bij de bombardementen op Duitsland? Op Raqqa? Mosul? Is het doel van het werpen van de bommen om babies te vermoorden / ontvoeren?

Hamas had als expliciet doel babies om te leggen of te ontvoeren. Dat is niet het doel waarmee Israël bommen werpt.
  maandag 9 juni 2025 @ 10:09:29 #229
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217891727
quote:
2s.gif Op maandag 9 juni 2025 10:07 schreef Jippie het volgende:

[..]
Wel met het gemak waardoor er burgerslachtoffers vallen om hun doel te bereiken.
Hamas gebruikt burgers als schild.
Hamas vindt dat totaal niet erg. De leiding moedigt het zelfs aan dat te doen.

Wederom: niet israels schuld
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 9 juni 2025 @ 10:10:14 #230
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217891729
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 10:01 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Er vallen burgerslachtoffers in Gaza, maar niet door hetzelfde soort gedrag.

Israël trekt toch niet al plunderend, ontvoerend, op iedereen die ze tegenkomen schietend, verkrachtend en babies ontvoerend door Gaza met als enige doel in het achterhoofd houdend maximale terreur te zaaien?
Niet standaard nee. Er zijn excessen en zeker weten dingen die onder oorlogsmisdaden vallen maar het is niet correct om het gedrag van het IDF te vergelijken met dat van Hamas.
  maandag 9 juni 2025 @ 10:12:25 #231
396550 Richestorags
pi_217891738
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 10:10 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Niet standaard nee. Er zijn excessen en zeker weten dingen die onder oorlogsmisdaden vallen maar het is niet correct om het gedrag van het IDF te vergelijken met dat van Hamas.
Exact. Maar als zoveel mensen op dit punt al de mist ingaan hebben we een extreem vertroebelde discussie. Het wakkert onbedoeld ook antisemitisme aan als er een beeld ontstaat dat Israël even erg is Hamas in haar doelstellingen.
  maandag 9 juni 2025 @ 10:12:32 #232
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217891740
quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2025 10:09 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Er bestaan geen bommen die babies sparen Jippie. Werden babies gespaard bij de bombardementen op Duitsland? Op Raqqa? Mosul? Is het doel van het werpen van de bommen om babies te vermoorden / ontvoeren?

Hamas had als expliciet doel babies om te leggen of te ontvoeren. Dat is niet het doel waarmee Israël bommen werpt.
Bij ontvoeringen heb je nog de keuze. Laat ik die baby liggen of gebruik ik die als maximaal impact op mn vijand.

Je hebt niet veel keuze als een lanceerinstallatie gericht op jou land en burgers uitgeschakeld moet worden op een ziekenhuis staat.
1947-2016
pi_217891750
quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2025 10:08 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nee hoor, niet allemaal direct voor Hamas. Een groot deel wel. Het grootste deel met de zegen van Hamas en dus politiek niet heel fris zeg maar.

Van een klein deel geloof ik ook nog wel dat ze expres zijn omgelegd in de hitte van de strijd of door kwaadwillende soldaten die tegen hun orders ingaan en zich niet gedragen.

Mijn punt is dat Hamas nogal wat slachtoffers presenteert als "burgers", "dokters", "humanitaire werkers", "journalisten" terwijl het eigenlijk actieve militanten zijn met een bijtaak. Daarnaast werken ze de verwarring expres in de hand door hun strijders in burgerkleding tussen de burgers te laten opereren.
Dan kan je van de 181 vast noemen wie er voor hamas werkte en in weekje functie.
  maandag 9 juni 2025 @ 10:14:32 #234
396550 Richestorags
pi_217891755
quote:
2s.gif Op maandag 9 juni 2025 10:07 schreef Jippie het volgende:

[..]
Wel met het gemak waardoor er burgerslachtoffers vallen om hun doel te bereiken.
Ook dat gemak is niet hetzelfde. Er zitten wapenfabrieken, wapenopslagplaatsen in Gaza en Hamas verschuilt zich onder de burgerbevolking en gebruikt deze als schild.

Oorlog in stedelijk gebied is extreem lastig en niemand heeft een oplossing gevonden hoe dat gedaan kan worden zonder een hoog aantal burgerslachtoffers en veel vernieling.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 9 juni 2025 @ 10:15:41 #235
485843 crew  Jippie
pi_217891760
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 10:03 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Nou ja zodra ik ga doorvragen en met alternatieven kom voor wat Israël zou kunnen doen wordt het niet echt concreet anders dan elk burgerslachtoffer is er één te veel. Dat wordt ook niet bij andere conflicten zo strak gehanteerd, omdat dat helemaal niet kan.
Ik heb ook geen oplossing hoe het dan wel moet, want ik ben geen militair expert. Maar vind dat er zoveel mogelijk burgers gespaard moeten blijven van oorlogsgeweld waar ook ter wereld. En daar zie ik geen pogingen toe.
pi_217891764
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 10:07 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik ga je niet belonen met een reactie hierop. Kom maar terug als je post enig inzicht bevat in wat er nog meer is gebeurd in de tussentijd.
Je weet dat je weer onzin uitkraamt om dit soort barbaarse aanvallen op burgers en genocide goed te lullen. Tijd is geen issue want je had inmiddels alle gijzelaars terug kunnen hebben. Vorig jaar maart al. Het is onverschilligheid wat hier een rol speelt. Zolang de slachtoffers maar Palestijnen zijn, maakt het niet uit hoeveel.
  maandag 9 juni 2025 @ 10:18:23 #237
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217891774
quote:
2s.gif Op maandag 9 juni 2025 10:08 schreef Jippie het volgende:

[..]
Babies die al onderwijs volgen?
Ajb niet zo gaan doen.

Overigens, isis die een peuter een pistool gaf om een jordaanse piloot te executeren. Uit naam van islam.

Herinner je je dat nog? Scheelt niet veel he. Hamas handelt vanuit hetzelfde oogpunt, de heilige oorlog, jihad. Hamas indoctrineert kinderen ook vanaf het prilste begin.

Dat praat kindermoorden niet goed he, alleen maar constaterende dat islam koters graag gebruikt in de (mentale) frontlinie en het dus niet zo raar is dat veel kinderen de dood vinden.
1947-2016
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 9 juni 2025 @ 10:22:54 #238
485843 crew  Jippie
pi_217891814
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 10:12 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Exact. Maar als zoveel mensen op dit punt al de mist ingaan hebben we een extreem vertroebelde discussie. Het wakkert onbedoeld ook antisemitisme aan als er een beeld ontstaat dat Israël even erg is Hamas in haar doelstellingen.
Ho ho, Israël staat voor mij niet gelijk aan het jodendom. Maar de huidige regering heeft geen probleem om terreur te zaaien in Gaza, dat is het joodse geloof niet aan te rekenen. Net als dat de Islam niet gelijk staat aan Islamistisch terreur.
  maandag 9 juni 2025 @ 10:23:24 #239
396550 Richestorags
pi_217891815
quote:
2s.gif Op maandag 9 juni 2025 10:15 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ik heb ook geen oplossing hoe het dan wel moet, want ik ben geen militair expert. Maar vind dat er zoveel mogelijk burgers gespaard moeten blijven van oorlogsgeweld waar ook ter wereld. En daar zie ik geen pogingen toe.
Die pogingen zijn er wel degelijk: verspreiden pamfletten dat er aanvallen gaan plaatsvinden, inbellen dat aanvallen gaan plaatsvinden, waarschuwingsbommen voordat de echte bom komt, scheiden burgers van de oorlogszone, creëeren van corridors etc.
  maandag 9 juni 2025 @ 10:25:52 #240
396550 Richestorags
pi_217891825
quote:
2s.gif Op maandag 9 juni 2025 10:22 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ho ho, Israël staat voor mij niet gelijk aan het jodendom. Maar de huidige regering heeft geen probleem om terreur te zaaien in Gaza, dat is het joodse geloof niet aan te rekenen. Net als dat de Islam niet gelijk staat aan Islamistisch terreur.
Ik zei onbedoeld dus ik zeg niet dat jij dat vindt :) ik denk ook niet dat je het vindt overigens. Maar het is wel een gevolg van de normalisatie in de discussie dat Israël even erg is als Hamas, wat niet zo is. Veel mensen maken dat onderscheid totaal niet.

Israël en bij extentie Joden worden weggezet als een bloeddorstig volk dat babies en onschuldigen vermoordt (wat Hamas doet). Het was een trope die je veel hoorde op de kanalen tijdens de Jodenjacht in Amsterdam.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 9 juni 2025 @ 10:26:15 #241
485843 crew  Jippie
pi_217891827
Onderlinge beschuldigingen van islamofobie en antisemitisme worden geveegd, dus bespaar jezelf de moeite.
pi_217891829
? Waarom mag je iemand niet op enorme hypocrisie wijzen en wordt mijn reactie verwijderd?
pi_217891834
quote:
2s.gif Op maandag 9 juni 2025 10:26 schreef Jippie het volgende:
Onderlinge beschuldigingen van islamofobie en antisemitisme worden geveegd, dus bespaar jezelf de moeite.
Ik beschuldig hem niet van antisemitisme, maar van hypocrisie.
pi_217891845
quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2025 10:25 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik zei onbedoeld dus ik zeg niet dat jij dat vindt :) ik denk ook niet dat je het vindt overigens. Maar het is wel een gevolg van de normalisatie in de discussie dat Israël even erg is als Hamas, wat niet zo is. Veel mensen maken dat onderscheid totaal niet.

Israël en bij extentie Joden worden weggezet als een bloeddorstig volk dat babies en onschuldigen vermoordt (wat Hamas doet). Het was een trope die je veel hoorde op de kanalen tijdens de Jodenjacht in Amsterdam.
Misschien is er een reden dat mensen dat beginnen te vinden, dat Israël even erg is. Zoals bijv het aanvallen van hulpverleners, VN vertegenwoordigers, of paar honderd Palestijnen/burgers opblazen omdat er een Hamas commandant tussen verstopt zit.

Bespaar je ook de moeite hier op te reageren.
pi_217891846
quote:
2s.gif Op maandag 9 juni 2025 10:22 schreef Jippie het volgende:

[..]
De Israëlische regering 'zaait geen terreur' Er is een oorlog bezig.
  maandag 9 juni 2025 @ 10:30:05 #246
396550 Richestorags
pi_217891848
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 10:29 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Misschien is er een reden dat mensen dat beginnen te vinden, dat Israël even erg is. Zoals bijv het aanvallen van hulpverleners, VN vertegenwoordigers, of paar honderd Palestijnen/burgers opblazen omdat er een Hamas commandant tussen verstopt zit.

Bespaar je ook de moeite hier op te reageren.
Lol.
pi_217891864
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 10:31 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ja nu begrijp ik ook waarom zoveel kindjes onder de 5 gesneuveld zijn. In action zoals jij het zegt.

Zoals de 9 kinderen van de artsen die onlangs zijn gebombardeerd toen moeder naar het ziekenhuis was. Of de stroom die van de incubators was afgehaald waardoor 35 neonaten aan hun lot werden overgelaten. En zo is er een waslijst aan misdaden waardoor deze kinderen om zijn gekomen.
Het past in de zionistische ideologie. Het land moet gezuiverd worden van jong en oud. En als er een excuus te vinden is, is het prima naar zo niet dan ook goed.
Wat een hol gelul weer. De Gazastrook is een van de meest monoculturele gebieden op aarde, samen met Noord-Korea. Israël is daarentegen een zeer multicultureel land.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 9 juni 2025 @ 10:33:41 #248
485843 crew  Jippie
pi_217891866
quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2025 10:25 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Israël en bij extentie Joden worden weggezet als een bloeddorstig volk dat babies en onschuldigen vermoordt (wat Hamas doet).
Nee, de Israëlische regering/IDF staan voor mij niet gelijk aan het jodendom.

quote:
Het was een trope die je veel hoorde op de kanalen tijdens de Jodenjacht in Amsterdam.
Een echte jodenjacht in Amsterdam vond plaats tussen 1940-1945 waar de gemeente Amsterdam ook nog een kwalijke rol in heeft gespeeld.

Het recente gerel in Amsterdam was een jacht op Israëliërs die door een stel randdebielen op een walgelijke manier werd aangekondigd als 'jodenjacht'.
pi_217891893
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 10:30 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Lol.
En snel weer terug naar je pseudo intellectuele bullshit vol met aannames ;) lol.
  maandag 9 juni 2025 @ 10:37:57 #250
3542 Gia
User under construction
pi_217891897
quote:
2s.gif Op maandag 9 juni 2025 10:06 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ik denk niet dat de bommen van Israël op Gaza de babies daar spaart.
Er is een verschil tussen bijkomende slachtoffers en doelbewuste slachtoffers. Hamas verkrachtte en vermoorde doelbewust vrouwen, vermoordde iedereen op hun pad. Israel schiet op hamas doeleinden, waarbij ook burgerdoden vallen, helaas. Maar dat komt doordat hamas burgers als schild gebruikt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')