abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 juni 2025 @ 01:32:31 #176
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217890787
quote:
14s.gif Op maandag 9 juni 2025 01:29 schreef Ali_boo het volgende:
Here we go

[ x ]

[ x ]
En die 100 kg meel dan ;(
pi_217890793
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 00:48 schreef Joppiez het volgende:
Ik voel me toch wel erg ongemakkelijk bij dat hele Gaza gedoe, hebben meer mensen dat? Zo’n slachtpartij wat daar plaatsvindt, en iedereen (overheden) houdt zich min of meer stil. Maargoed, ik houd het weer voor gezien hier.
Nee geen last van. Ik zou mezelf namelijk vrij hypocriet vinden als ik me ongemakkelijk voel bij de Gaza oorlog, maar m'n schouders ophaal voor de situatie in bijvoorbeeld Soedan. De enige reden waarom mensen zich ongemakkelijk voelen bij Gaza is omdat Palliewappies zoveel (negatieve) aandacht genereren en doordat we via de NOS alleen maar gekleurde jankverhalen te zien krijgen in plaats van een neutrale verslaggeving zoals je zou mogen verwachten van een nieuwszender.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 9 juni 2025 @ 01:45:51 #178
485843 crew  Jippie
pi_217890795
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 01:31 schreef Richestorags het volgende:
Sowieso, word eens consistent in wat je Israël verwijt.

Journalisten precies omleggen, mensen doden als hun familie thuis is maar wel lukraak gebouwen bombarderen. Het ene moment is hyperprecisie de terreur en de andere keer een soort carpet bombing. Het kan niet allebei waar zijn.

Voedsel toelaten na een zogenaamd geënsceneerde hongersnood en dan vervolgens mensen neerschieten die het voedsel komen ophalen dat je zojuist weer hebt toegelaten.

Klinkt allemaal heel logisch en consistent.
Israël heeft alle recht om zich te verdedigen, maar er vallen veel te veel burgerslachtoffers in Gaza. Dat ze Hamas leden willen elimineren snap ik, en daar geef ik ze groot gelijk is. Maar het is momenteel als Enola Gay inzetten op een wespennest, buiten proporties.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 9 juni 2025 @ 01:47:24 #179
485843 crew  Jippie
pi_217890798
Geveegd

maandag 9 juni 2025 @ 01:52:36 #180
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217890801
Zal s tijd worden dat dit potje uitdagen en utlokken stopt.

Go israel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 9 juni 2025 @ 06:06:40 #181
396550 Richestorags
pi_217890904
quote:
2s.gif Op maandag 9 juni 2025 01:45 schreef Jippie het volgende:

[..]
Israël heeft alle recht om zich te verdedigen, maar er vallen veel te veel burgerslachtoffers in Gaza. Dat ze Hamas leden willen elimineren snap ik, en daar geef ik ze groot gelijk is. Maar het is momenteel als Enola Gay inzetten op een wespennest, buiten proporties.
Wat is dan te veel en wat moet Israël laten om te voorkomen dat er minder slachtoffers vallen? De oorlog staken? Ander type oorlogshandelingen?

Oorlog staken kan ook. Groot nieuw hek eromheen, mijnenveld aanleggen en laat het ze zelf maar uitzoeken daar.
pi_217890987
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 01:11 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ervan uitgaand dat je met "beiden" het woord "feiten" bedoelde: is het ook geen feit dat een flink aandeel van de actieve journalisten daar actief Hamas-lid was? We hebben tot nu toe gezien: journalisten die meededen aan 7 oktober, journalisten die gijzelaars vasthielden, journalisten die op eigen beeldmateriaal keer op keer op verschillende wijze doodgaan.

Hoeveel keer is Mr. FAFO meegeteld?
Als je het niet meer weet, zeg je gewoon dat ze Hamas waren.
181 journalisten die allemaal voor hamas werken.
pi_217891169
twitter
  maandag 9 juni 2025 @ 08:44:08 #184
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217891173
quote:
2s.gif Op maandag 9 juni 2025 01:45 schreef Jippie het volgende:

[..]
1: Lees eens hoe de hamas leiding 'in de wedstrijd zit'. Het offeren van de bevolking voor hun doelen is glorieus. Ofso. Zat info gisteren gedeeld hier.
2: hamas verstopt zich tussen burgers. Hetliefste tussen kinderen en ouderen om ze als schild te gebruiken.
3: getallen komen van hamas zelf. Enige terughoudendheid is geboden
4: hamas schiet zelf ook op burger, die afgelopen week bij dat ghf punt waarvan israel de schuld kreeg en later beelden kwamen van schietende terorristen
5: het is het hoogst haalbare binnen de islam, het Martelaarschap.

Handvol redenen. Maar nergens zie ik 'Israel' staan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 9 juni 2025 @ 08:49:49 #185
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217891217
quote:
14s.gif Op zondag 8 juni 2025 22:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, het is geen minderheid, het is helaas een aanzienlijke meerderheid.

Hoe weten we dit? Driekwart van de Palestijnen steunde de aanslagen van 7 oktober en zelfs uit recent onderzoek, na ruim 1,5 jaar oorlog werd nog duidelijk dat een meerderheid van Palestijnen niet wil dat Hamas de wapens neerlegt of kopstukken van Hamas worden uitgeleverd in ruil voor een eind aan de huidige oorlog.

Ook zijn er talloze videos die laten zien wat onder jonge Palestijnse kinderen het sentiment is en dat zijn hele schrikbarende beelden. Kinderen van pakweg 10 jaar oud die zeggen klaar te zijn te sterven als martelaar en met een auto over Joden te willen rijden of ze te willen neersteken. En dit nota bene gewoon op scholen die wordt bestuurd door UNRWA.

Dit is wellicht een ongemakkelijke waarheid als je jezelf blijft voorhouden dat het om land draait en niet om etniciteit en religie en tevens dat de overgrote meerderheid van de Palestijnen vredelievende mensen zijn, die gewoon een tweestatenoplossing willen, maar dit is simpelweg jezelf voor de gek houden.

Er zullen vast en zeker normale Palestijnen die dit gelukkig wél willen, maar het grote probleem is dat juist zij in de minderheid zijn en de Palestijnse cultuur over het algemeen doordrenkt is van moslimfundamentalisme, antisemitisme en barbarisme.
Wat heeft dit te maken met moeders in Gaza die volgens jou allemaal graag hun kinderen opofferen als martelaren? Niets.

Daarnaast pak je één momentopname en verkoop je die als "de waarheid". De peiling van PSR die je linkte is al anderhalf jaar oud. Deze liet toen, in december 2023, gemiddeld 72% steun zien voor 7 oktober (Westbank 85%, Gaza 57%). Dezelfde onderzoeksgroep meet echter vaker. Inmiddels (mei 2025) zitten we op gemiddeld 50% steun voor 7 oktober (Westbank 59%, Gaza 37%). Wees a.u.b. objectief i.p.v. selectief.

Maar het zegt dus niets over wat een moeder in Gaza haar zoon toewenst. Zelfs ouders die gewapend verzet legitiem vinden, hopen nog steeds dat hun kinderen levend thuiskomen, net zoals moeders in Israël die de bezetting steunen geen begrafenis voor hun kinderen wensen. De cartoon die jij hier post reduceert 2 miljoen mensen tot barbaarse karikaturen, en jij presenteert het alsof het een feit is. Je lijkt wel een antisemiet.

Wat betreft die walgelijke video's van kinderen met doods­wensen, die komen vrijwel allemaal uit propagandakanalen (MEMRI, Hamas-TV) die selecteren op de meest extreme quotes omdat dat scoort, net zoals jij nu de meest extreme cijfers uitkiest. Dat is geen bewijs voor "de Palestijnse cultuur", maar simpelweg "cherry-picking".

Vergeet niet dat ook jij een verantwoordelijkheid draagt om feiten volledig weer te geven. Eenzijdige cartoons die een hele bevolkingsgroep ontmenselijken dragen bij aan polarisatie en aan precies het soort haat dat jij Hamas verwijt. Je haalt moslimfundamentalisme, antisemitisme en barbarisme aan, maar pas dan dezelfde morele meetlat toe op jouw eigen anti-Palestijnse stereotypering. Anders word je wat je verafschuwt.

Laten we het gesprek voeren op basis van volledige informatie en noodzakelijke nuance, en niet op basis van shock-clips en snapshots.

Alles minder dan dat is propaganda, ook als het in jouw bubbeltje goed voelt.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_217891224
quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2025 08:43 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Dat is net waarom die Thunberg daar is. Omdat IDF de burgerbevolking aanpakt alleen die burgerbevolking maakte geen deel uit van de 7 oktober misdaden tegen de menselijkheid. Die video bilijkt het aanpakken van alle Gazanen niet.
pi_217891273
Dit topic gaat echt de fok! Geschiedenisboeken in als de meest walgelijke mensonterende topic reeks op fok ooit. Het ontkennen en zelfs toejuichen van de continue slachtpartijen daar is onbegrijpelijk.
Ik probeer even in de huid van al die bloeddorstige oorlogwappies die hier posten te kruipen: Als je al vindt dat Israël in zijn recht staat om dit te doen, onder het mom van zelfverdediging, zou je het kunnen vergelijken met een Oekraïne wat opeens heel Rusland uitmoord en letterlijk van de kaart veegt. Je bent vrij ziek in je hoofd als je dat OK vindt. Besef je dat a.u.b.
  maandag 9 juni 2025 @ 09:00:10 #188
486919 Swango
Just saying
pi_217891280
Aardig weetje is dat de boot een van oorsprong Hebreeuwse naam draagt. Madleen zoals Madeleine etc., komt van Magdala, wat vrouw van de toren betekent. Zoiets.

Als ik het goed heb begrepen dobbert Greta T. nog steeds voor de kust omringd door IDF-bootjes?
Ik neem aan dat ze gearresteerd wordt en flink ondervraagd om vervolgens als persona non grata het land te verlaten. Spannender dan dat zal het niet meer worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Swango op 09-06-2025 09:31:04 ]
  maandag 9 juni 2025 @ 09:00:12 #189
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_217891281
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 08:58 schreef Stefanovich het volgende:
Dit topic gaat echt de fok! Geschiedenisboeken in als het meest walgelijke mensonterende topic reeks op fok ooit. Het ontkennen en zelfs toejuichen van de continue slachtpartijen daar is onbegrijpelijk.
Ik probeer even in de huid van al die bloeddorstige oorlogwappies die hier posten te kruipen: Als je al vindt dat Israël in zijn recht staat om dit te doen, onder het mom van zelfverdediging, zou je het kunnen vergelijken met een Oekraïne wat opeens heel Rusland uitmoord en letterlijk van de kaart veegt. Je bent vrij ziek in je hoofd als je dat OK vindt. Besef je dat a.u.b.
Niet alles is gesloten met Pinksteren :{
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  maandag 9 juni 2025 @ 09:01:04 #190
131800 Tarado
capô de fusca
pi_217891284
quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2025 08:50 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat is net waarom die Thunberg daar is. Omdat IDF de burgerbevolking aanpakt alleen die burgerbevolking maakte geen deel uit van de 7 oktober misdaden tegen de menselijkheid. Alles is geoorloofd want Hamas.
Ik denk eerder dat ze daar is omdat ze niet zonder aandacht kan en IDF pakt de Hamas leden aan, dat die hun eigen vrouwen en kinderen misbruiken om achter te verschuilen is 100% aan hun te wijten.
  maandag 9 juni 2025 @ 09:05:40 #191
131800 Tarado
capô de fusca
pi_217891297
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 09:00 schreef Swango het volgende:
Aardig weetje is dat de boot een van oorsprong Hebreeuwse naam draagt. Madleen zoals Madeleine etc., komt van Magdala, wat vouw van de toren betekent. Zoiets.

Als ik het goed heb begrepen dobbert Greta T. nog steeds voor de kust omringd door IDF-bootjes?
Ik neem aan dat ze gearresteerd wordt en flink ondervraagd om vervolgens als persona non grata het land te verlaten. Spannender dan dat zal het niet meer worden.
twitter
pi_217891300
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 01:31 schreef Richestorags het volgende:
Sowieso, word eens consistent in wat je Israël verwijt.

Journalisten precies omleggen, mensen doden als hun familie thuis is maar wel lukraak gebouwen bombarderen. Het ene moment is hyperprecisie de terreur en de andere keer een soort carpet bombing. Het kan niet allebei waar zijn.

Voedsel toelaten na een zogenaamd geënsceneerde hongersnood en dan vervolgens mensen neerschieten die het voedsel komen ophalen dat je zojuist weer hebt toegelaten.

Klinkt allemaal heel logisch en consistent.
De auto met een meisje van 5 in een auto doorzeven met 350 kogels klinkt net zo goed 'heel logisch en consistent'. En dat gebeuren duurde uren.

Dat er bij die voedselpunten geschoten wordt lijkt me niet gek. Tussen die burgers loopt ook Hamas, PIJ of welke enge groep dan ook. Het zijn duizenden zo niet tienduizenden mensen die alle kanten op bewegen, het gaat er niet ontspannen aan toe. Dat IDF militairen zich soms bedreigd voelen kan ik me wel voorstellen. We hebben daar in de afgelopen anderhalf jaar al genoeg voorbeelden van gezien, hoe sluipschutters Gazanen neerschieten of hebben neergeschoten want her zorgde voor een dreigende situatie of ze bewogen richting een gebied wat afgesloten was. Die redenering van je is echt enorme BS
pi_217891330
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 08:49 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Wat heeft dit te maken met moeders in Gaza die volgens jou allemaal graag hun kinderen opofferen als martelaren? Niets.

Daarnaast pak je één momentopname en verkoop je die als "de waarheid". De peiling van PSR die je linkte is al anderhalf jaar oud. Deze liet toen, in december 2023, gemiddeld 72% steun zien voor 7 oktober (Westbank 85%, Gaza 57%). Dezelfde onderzoeksgroep meet echter vaker. Inmiddels (mei 2025) zitten we op gemiddeld 50% steun voor 7 oktober (Westbank 59%, Gaza 37%). Wees a.u.b. objectief i.p.v. selectief.

Maar het zegt dus niets over wat een moeder in Gaza haar zoon toewenst. Zelfs ouders die gewapend verzet legitiem vinden, hopen nog steeds dat hun kinderen levend thuiskomen, net zoals moeders in Israël die de bezetting steunen geen begrafenis voor hun kinderen wensen. De cartoon die jij hier post reduceert 2 miljoen mensen tot barbaarse karikaturen, en jij presenteert het alsof het een feit is. Je lijkt wel een antisemiet.

Wat betreft die walgelijke video's van kinderen met doods­wensen, die komen vrijwel allemaal uit propagandakanalen (MEMRI, Hamas-TV) die selecteren op de meest extreme quotes omdat dat scoort, net zoals jij nu de meest extreme cijfers uitkiest. Dat is geen bewijs voor "de Palestijnse cultuur", maar simpelweg "cherry-picking".

Vergeet niet dat ook jij een verantwoordelijkheid draagt om feiten volledig weer te geven. Eenzijdige cartoons die een hele bevolkingsgroep ontmenselijken dragen bij aan polarisatie en aan precies het soort haat dat jij Hamas verwijt. Je haalt moslimfundamentalisme, antisemitisme en barbarisme aan, maar pas dan dezelfde morele meetlat toe op jouw eigen anti-Palestijnse stereotypering. Anders word je wat je verafschuwt.

Laten we het gesprek voeren op basis van volledige informatie en noodzakelijke nuance, en niet op basis van shock-clips en snapshots.

Alles minder dan dat is propaganda, ook als het in jouw bubbeltje goed voelt.
Qft, users als HR zijn zo overtuigd van hun eigen gelijk. Continue zoeken naar argumenten om hun continue herhalende grammofoonplaat af te kunnen spelen. Het enige wat ik steeds erin lees is dat israel carte blanche heeft om Gaza kapot te maken. Lekker kritiekloos en volgzaam. Dit soort mensen waren er in de jaren 30 in overvloed.
  maandag 9 juni 2025 @ 09:12:41 #194
396550 Richestorags
pi_217891337
quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2025 09:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
De auto met een meisje van 5 in een auto doorzeven met 350 kogels klinkt net zo goed 'heel logisch en consistent'. En dat gebeuren duurde uren.

Dat er bij die voedselpunten geschoten wordt lijkt me niet gek. Tussen die burgers loopt ook Hamas, PIJ of welke enge groep dan ook. Het zijn duizenden zo niet tienduizenden mensen die alle kanten op bewegen, het gaat er niet ontspannen aan toe. Dat IDF militairen zich soms bedreigd voelen kan ik me wel voorstellen. We hebben daar in de afgelopen anderhalf jaar al genoeg voorbeelden van gezien, hoe sluipschutters Gazanen neerschieten of hebben neergeschoten want her zorgde voor een dreigende situatie of ze bewogen richting een gebied wat afgesloten was. Die redenering van je is echt enorme BS
Je hebt het werkelijk waar niet begrepen. Wat er wordt gedaan is alsof men doelbewust, om het doel van uitroeiing te dienen, bij die voedselpunten zou schieten.

Verder benoem je een incident met een auto alsof iedereen dat paraat zou hebben? Geen idee waar je het over hebt.

Mijn bewering is helemaal geen BS.
  maandag 9 juni 2025 @ 09:14:45 #195
396550 Richestorags
pi_217891349
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 09:11 schreef Stefanovich het volgende:

[..]
Qft, users als HR zijn zo overtuigd van hun eigen gelijk. Continue zoeken naar argumenten om hun continue herhalende grammofoonplaat af te kunnen spelen. Het enige wat ik steeds erin lees is dat israel carte blanche heeft om Gaza kapot te maken. Lekker kritiekloos en volgzaam. Dit soort mensen waren er in de jaren 30 in overvloed.
Apart dat je een user die altijd met bronnen en lange posts komt hiervan beschuldigt maar niks zegt over mensen die alleen maar "jullie zijn voor genosieduh" roepen.

Ideologische bias #5646

Smerige insinuatie ook op het eind. In een wereld vol met toenemend antisemitisme ga je uitgerekend bij HR een parallel trekken naar Nazi Duitsland.
  maandag 9 juni 2025 @ 09:15:30 #196
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_217891351
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 09:11 schreef Stefanovich het volgende:

[..]
Dit soort mensen waren er in de jaren 30 in overvloed.
Nice. Pakt het telraam erbij.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_217891357
Je zult maar op 1 bootje zitten met greta, brrrr the horror :{ ;(
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 9 juni 2025 @ 09:18:18 #198
396550 Richestorags
pi_217891366
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 09:16 schreef TLC het volgende:
Je zult maar op 1 bootje zitten met greta, brrrr the horror :{ ;(
Misschien speelt ze wel heel graag bordspelletjes.
  maandag 9 juni 2025 @ 09:21:14 #199
28033 Pek
je moet wat
pi_217891378
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 09:18 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Misschien speelt ze wel heel graag bordspelletjes.
Of ze laat zich volblaffen door die hippie met gitaar.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  maandag 9 juni 2025 @ 09:28:17 #200
396550 Richestorags
pi_217891425
quote:
10s.gif Op maandag 9 juni 2025 09:21 schreef Pek het volgende:

[..]
Of ze laat zich volblaffen door die hippie met gitaar.
Kan ook, hoewel in die kringen niemand meer hetero is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')