Je gebruikt nu de propaganda van Hamas als propaganda.quote:
Binnen een paar uur zijn ze er. G je er voor wakker blijven?quote:Op zondag 8 juni 2025 21:28 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Volgens deze link zijn ze niet ver verwijdert van Gaza:
https://flotilla-orpin.vercel.app/
Spannend
Nee hoor, het is geen minderheid, het is helaas een aanzienlijke meerderheid.quote:Op zondag 8 juni 2025 22:17 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Je gebruikt nu de propaganda van Hamas als propaganda.
Het betreft een extremistische minderheid die zo denkt, omdat ze voor de propaganda van Hamas zijn gevallen.
Voor de rest geldt waarschijnlijk meer zoiets als dit:
“Let them drop a nuclear bomb and end it… We don’t want this life we’re living. We are dying slowly.”
Itimad al-Qanou, mother of seven, Nov 2024
Pas je trouwens wel een beetje op? Een dergelijke afbeelding neigt naar groepsbelediging en dat is strafbaar.
Het frame "Gaza-ouders wensen de dood van hun kinderen" reduceert alle Gazanen (Palestijnen/Moslims) tot barbaars stereotype, en kan als opzettelijke belediging worden gezien.
Jazeker, vind het een uiterst vermakelijke soapquote:Op zondag 8 juni 2025 22:22 schreef oblo het volgende:
[..]
Binnen een paar uur zijn ze er. G je er voor wakker blijven?
Ik zou er niet teveel van verwachten. IDF wil zonder al te veel geweld en commotie ten eerste het schip om laten keren en als dat niet lukt arresteren. Ze zeggen geleerd te hebben van eerdere gebeurtenissen.quote:Op zondag 8 juni 2025 22:35 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Jazeker, vind het een uiterst vermakelijke soap
quote:בצה"ל נערכים לעצור את הספינה בצורה לא אלימה, בדומה לעצירת משטים דומים אחרים בשנים האחרונות, וכלקחים ממשט המרמרה לפני כ-16 שנים. "הפעילים האלו לא מתכוונים לעזור לעזתים. הם באים לעשות רעש תקשורתי בארץ ובעולם נגד ישראל", אמרו בצבא.
הם הוסיפו כי "אסור לשחק לידיים שלהם. כמו שידענו לעצור בשקט סירות קודמות, לבודד את אזור ההפלגה ולגרום להם להבין ללא כוח שעדיף להם לחזור על עקבותיהם - כך נעשה גם הפעם. זו לא גבורה גדולה להציג את לוחמי שייטת 13 גוברים על כמה פעילים פרובוקטיבים ואנטי-ישראלים. אפשר וצריך לגמור את זה בשקט".
https://www.ynet.co.il/news/article/hys411pqqel#autoplay
Een golfje komedie in een zee van leed en geweld.quote:Op zondag 8 juni 2025 22:42 schreef opgebaarde het volgende:
Thunberg en die boot krijgen veel te veel aandacht
Downvote voor het ontbreken van een hoofddoekjequote:
Niet voor de spelfout?quote:Op zondag 8 juni 2025 22:47 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Downvote voor het ontbreken van een hoofddoekje
Klopt, maar die beelden zijn er andersom ook, van Isralirs die feestvieren als Gaza gebombardeerd wordt, of influencers/vloggers die lekker zitten te eten om de hongersnood in Gaza te bagatelliseren.quote:Ook zijn er talloze videos die laten zien wat onder jonge Palestijnse kinderen het sentiment is en dat zijn hele schrikbarende beelden. Kinderen van pakweg 10 jaar oud die zeggen klaar te zijn te sterven als martelaar en met een auto over Joden te willen rijden of ze te willen neersteken. En dit nota bene gewoon op scholen die wordt bestuurd door UNRWA.
Ik blijf hoop houdenquote:Op zondag 8 juni 2025 22:41 schreef oblo het volgende:
[..]
Ik zou er niet teveel van verwachten. IDF wil zonder al te veel geweld en commotie ten eerste het schip om laten keren en als dat niet lukt arresteren. Ze zeggen geleerd te hebben van eerdere gebeurtenissen.
[..]
quote:Op zondag 8 juni 2025 22:59 schreef Swango het volgende:
Het is live te zien op youtube maar ook eigenlijk te dom voor woorden. De activisten zitten elkaar op te naaien met onwaarheden en wagen daar ook nog eens hun leven voor.
Ach nee joh. Het enige drama wat we gaan zien is bekeken en gespeeld. In Nederland is Thunberg een paar keer aangehouden en dan ging ze rustig mee. Het is geen heethoofd.quote:
Donder toch op. Ze hebben er meer dan 200 omgelegd omdat ze niet willen dat er beiden naar buiten komen.quote:Op zondag 8 juni 2025 23:17 schreef Qarrad het volgende:
Als mensen de vraag stellen waarom "Isral geen journalisten toelaat in Gaza" mogen ze hier even over nadenken. Ten eerste is Hamas daar nog de overheid die ervoor gaat en ten tweede zijn daar dus kritische, onafhankelijke journalisten maar daar gebeurt dus dit mee:
[ x ]
En dit vinden ze daarvan:
[ x ]
Wel een heel hoog lief dagboek gehalte deze postquote:Op maandag 9 juni 2025 00:48 schreef Joppiez het volgende:
Ik voel me toch wel erg ongemakkelijk bij dat hele Gaza gedoe, hebben meer mensen dat? Zo’n slachtpartij wat daar plaatsvindt, en iedereen (overheden) houdt zich min of meer stil. Maargoed, ik houd het weer voor gezien hier.
Heb je dat ook bij de honderdduizenden slachtoffers in Soedan? Daar zijn nog veel meer slachtoffers te betreuren.quote:Op maandag 9 juni 2025 00:48 schreef Joppiez het volgende:
Ik voel me toch wel erg ongemakkelijk bij dat hele Gaza gedoe, hebben meer mensen dat? Zo’n slachtpartij wat daar plaatsvindt, en iedereen (overheden) houdt zich min of meer stil. Maargoed, ik houd het weer voor gezien hier.
Ervan uitgaand dat je met "beiden" het woord "feiten" bedoelde: is het ook geen feit dat een flink aandeel van de actieve journalisten daar actief Hamas-lid was? We hebben tot nu toe gezien: journalisten die meededen aan 7 oktober, journalisten die gijzelaars vasthielden, journalisten die op eigen beeldmateriaal keer op keer op verschillende wijze doodgaan.quote:Op maandag 9 juni 2025 00:42 schreef Chadi het volgende:
[..]
Donder toch op. Ze hebben er meer dan 200 omgelegd omdat ze niet willen dat er beiden naar buiten komen.
Nee geen last van. Ik zou mezelf namelijk vrij hypocriet vinden als ik me ongemakkelijk voel bij de Gaza oorlog, maar m'n schouders ophaal voor de situatie in bijvoorbeeld Soedan. De enige reden waarom mensen zich ongemakkelijk voelen bij Gaza is omdat Palliewappies zoveel (negatieve) aandacht genereren en doordat we via de NOS alleen maar gekleurde jankverhalen te zien krijgen in plaats van een neutrale verslaggeving zoals je zou mogen verwachten van een nieuwszender.quote:Op maandag 9 juni 2025 00:48 schreef Joppiez het volgende:
Isral heeft alle recht om zich te verdedigen, maar er vallen veel te veel burgerslachtoffers in Gaza. Dat ze Hamas leden willen elimineren snap ik, en daar geef ik ze groot gelijk is. Maar het is momenteel als Enola Gay inzetten op een wespennest, buiten proporties.quote:Op maandag 9 juni 2025 01:31 schreef Richestorags het volgende:
Sowieso, word eens consistent in wat je Isral verwijt.
Journalisten precies omleggen, mensen doden als hun familie thuis is maar wel lukraak gebouwen bombarderen. Het ene moment is hyperprecisie de terreur en de andere keer een soort carpet bombing. Het kan niet allebei waar zijn.
Voedsel toelaten na een zogenaamd gensceneerde hongersnood en dan vervolgens mensen neerschieten die het voedsel komen ophalen dat je zojuist weer hebt toegelaten.
Klinkt allemaal heel logisch en consistent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |