en dat gaat iedereen doen met overige bezittingen, de belastingdienst die schijt nu al peuken voor wat komen gaatquote:Op zaterdag 7 juni 2025 16:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vermogen inderdaad. Alleen kent Nederland geen vermogensbelasting.
Enkel een belasting op (verondersteld) rendement.
3Elke belasting over fictief rendement dat je in realiteit niet behaalt, is aanvechtbaar.
En terecht natuurlijk.
Helemaal terecht dat mensen dat doen. Er is geen wettelijke basis voor een vermogensbelasting. Enkel voor belasting op gerealiseerd inkomen.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 16:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en dat gaat iedereen doen met overige bezittingen, de belastingdienst die schijt nu al peuken voor wat komen gaat
Nederland is meer dan genoeg vol gebouwd wat mij betreft. Waar je meer bouwt, heeft dat ook weer effect op het stroomnet, waternet, infrastructuur, voorzieningen die er moeten zijn, etc.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 16:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Allemaal gelul, er moet gewoon meer, veel meer gebouwd worden.
Dus jij kiest ervoor de jonge generatie de middelvinger te laten zien ten gunste van bv de massale varkenshouderij. Duidelijk. Ik kies liever voor groene, ruim opgezette wijken zoals in de Flevopolders, dan voor maisakkers waar gier gedumpt wordt of grasland dat geel is van de glyfosaatquote:Op zaterdag 7 juni 2025 16:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nederland is meer dan genoeg vol gebouwd wat mij betreft. Waar je meer bouwt, heeft dat ook weer effect op het stroomnet, waternet, infrastructuur, voorzieningen die er moeten zijn, etc.
Het is 'n keer mooi geweest.
Ik kies er voor dat het 'n keer vol genoeg is. Dat je je eens af moet gaan vragen of de zoveelste blokkendoos waar dozen gestapeld moeten worden en werknemers uit heel Europa gehaald moeten worden, echt in Nederland moet staan of ook best in een ander land gevestigd kan worden... En of je echt de hele wereld hier moet houden... mensen die kunnen werken, maar dat niet doen en mensen die zich niet gedragen, mogen best teruggestuurd worden naar het land van herkomst. Dat zijn toch niet de mensen waar je wat aan hebt als het gaat om werk dat gedaan moet worden of de vergrijzing. Dat zijn mensen die letterlijk in de weg zitten.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 17:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dus jij kiest ervoor de jonge generatie de middelvinger te laten zien ten gunste van bv de massale varkenshouderij. Duidelijk.
Ah, je zoekt gewoon een reden om te kunnen fulmineren op migratie, duidelijk.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 17:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik kies er voor dat het 'n keer vol genoeg is. Dat je je eens af moet gaan vragen of de zoveelste blokkendoos waar dozen gestapeld moeten worden en werknemers uit heel Europa gehaald moeten worden, echt in Nederland moet staan of ook best in een ander land gevestigd kan worden... En of je echt de hele wereld hier moet houden... mensen die kunnen werken, maar dat niet doen en mensen die zich niet gedragen, mogen best teruggestuurd worden naar het land van herkomst. Dat zijn toch niet de mensen waar je wat aan hebt als het gaat om werk dat gedaan moet worden of de vergrijzing. Dat zijn mensen die letterlijk in de weg zitten.
Nee, ik geef argumenten waarom Nederland te druk is geworden. En hoe dat wat minder kan.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 17:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ah, je zoekt gewoon een reden om te kunnen fulmineren op migratie, duidelijk.
Nee, je laat scheten uit je onderbuik met valse voorwendsels.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 17:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, ik geef argumenten waarom Nederland te druk is geworden. En hoe dat wat minder kan.
quote:Op zaterdag 7 juni 2025 16:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Er wordt enkel gebouwd voor de massa-migratie.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 16:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Hoe dan, waar dan en door wie dan?quote:Op zaterdag 7 juni 2025 16:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Er zijn meer mogelijkheden: boeren uitfaseren en het land teruggeven aan de natuur.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 17:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dus jij kiest ervoor de jonge generatie de middelvinger te laten zien ten gunste van bv de massale varkenshouderij. Duidelijk. Ik kies liever voor groene, ruim opgezette wijken zoals in de Flevopolders, dan voor maisakkers waar gier gedumpt wordt of grasland dat geel is van de glyfosaat
het kan allemaal tegelijkquote:Op zaterdag 7 juni 2025 17:58 schreef blomke het volgende:
[..]
Er zijn meer mogelijkheden: boeren uitfaseren en het land teruggeven aan de natuur.
In mijn optiek moet de bevolkingsgroei afvlakken.
klopt daar kan best 5 % van de landbouw voor gebruikt wordenquote:Op zaterdag 7 juni 2025 16:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Mensen kopen woningen, mensen kopen bedrijfspanden.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 10:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hou toch op met je eeuwige riedel over bedrijfspanden.
Dit gaat over woningen.
rente is voor bedrijven te verrekenen onkosten en voor prive personen lastenquote:Op zaterdag 7 juni 2025 21:31 schreef ludovico het volgende:
[..]
Mensen kopen woningen, mensen kopen bedrijfspanden.
Waarom zouden mensen met bedrijfspanden beschikking moeten hebben tot financieringsmogelijkheden die fiscaal worden gematst en mensen zonder niet?
Waarom moet ik daarover ophouden? Het is totaal niet logisch.
Het zal wel weer te complex zijn ofzo.
Juist dus stel je wilt 1 mio lenen. En je hebt een bedrijfspand. Dan kun je die goedkoop lenen omdat de fiscus meebetaald.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 10:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kosten zijn aftrekbaar voor een ondernemer, voor een particulier niet
Rente bedrijfspand is net als schoonmaak en reparaties aan bedrijfspand onkosten en dus aftrekbaar,
de ondernemer betaald inkomstenbelasting over het resultaat na aftrek van onkosten, net als jij
over zijn netto resultaat mag ie nu nog de HRA doen
maar die gaat verdwijnen net als de saldering
Ja en dat is bij dit type investeringen denk ik niet zo handig. Niks eerlijk aan.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 21:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
rente is voor bedrijven te verrekenen onkosten en voor prive personen lasten
net als BTW zeg maar
als jij een bedrijf begint dan mag jij je onkosten ook aftrekken, ook rente en zelfs je chinees eten als je overwerkt en je printerquote:Op zaterdag 7 juni 2025 21:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
Juist dus stel je wilt 1 mio lenen. En je hebt een bedrijfspand. Dan kun je die goedkoop lenen omdat de fiscus meebetaald.
Wil je de mio lenen maar heb je geen bedrijfspand maar een woning dan moet je duurder lenen want de fiscus doet dan weer niet mee.
Ik vind niet dat rentes anders behandeld moeten worden overal. Sowieso is deze vorm van kapitaal laten rondvliegen nog wel de meest fluide vorm.... Dus super vluchtig.
Dit soort fiscale verschillen is nou precies wat gebruikt wordt om supranationaal de fiscus om het tuintje te leiden.
Vooral beneficiair voor de grote jongens.
Niks goeds over te zeggen.
in de rest van de wereld is rente voor privepersonen zeker NIET aftrekbaar van het inkomenquote:Op zaterdag 7 juni 2025 21:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja en dat is bij dit type investeringen denk ik niet zo handig. Niks eerlijk aan.
Schaf wmb sowieso die aftrekbaarheid maar af op rente. Maar dan moet de rest van de wereld meedoen.
België heeft dat ook. Niet zo extreem als in Nederland.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 21:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
in de rest van de wereld is rente voor privepersonen zeker NIET aftrekbaar van het inkomen
die rare regel heeft alleen Nederland
net na de oorlog toen Nederland volstond met vooroorlogse woningen , met de plee buiten toen was zelfs groot onderhoud aftrekbaarquote:Op zaterdag 7 juni 2025 21:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
België heeft dat ook. Niet zo extreem als in Nederland.
Nee hoor. In Zweden leidt het betalen van rente ook tot een vermindering van je belasting.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 21:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
in de rest van de wereld is rente voor privepersonen zeker NIET aftrekbaar van het inkomen
die rare regel heeft alleen Nederland
Dat is iets totaal andersquote:Op zaterdag 7 juni 2025 22:06 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Nee hoor. In Zweden leidt het betalen van rente ook tot een vermindering van je belasting.
quote:For capital gains, the tax rate is 30 per cent. If you make a profit on your property sale, the profit is taxed at 22 per cent. If you've paid interest on loans and/or mortgages during the year, you're entitled to a tax deduction.
Dan ben je bedrijfsmatig bezig. Net zoals iemand die een aantal pandjes heeft en die verhuurt.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 22:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
net na de oorlog toen Nederland volstond met vooroorlogse woningen , met de plee buiten toen was zelfs groot onderhoud aftrekbaar
Toen kochten mensen met een hoog belastbaar inkomen een oude woning en knapten hem op door een aannemer, verkochten hem en trokken het onderhoud tegen 70% af van hun inkomen
nee dat was een regel die betrof particulierenquote:Op zaterdag 7 juni 2025 22:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan ben je bedrijfsmatig bezig. Net zoals iemand die een aantal pandjes heeft en die verhuurt.
Ja, dat is dom van de overheid. Als iemand bedrijfsmatig bezig is, dan moet diegene maar een bv of voor mij part eenmanszaak opstarten. Als je huizen opkoopt, opknapt en verkoopt, ben je dat. Net zoals wanneer je huizen splitst in appartementen of appartementjes verhuurt.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 22:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dat was een regel die betrof particulieren
net als de rente nu
kloptquote:Op zaterdag 7 juni 2025 22:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, dat is dom van de overheid.
Als iemand bedrijfsmatig bezig is, dan moet diegene maar een bv of voor mij part eenmanszaak opstarten.
Als je huizen opkoopt, opknapt en verkoopt, ben je dat.
Net zoals wanneer je huizen splitst in appartementen of appartementjes verhuurt.
Ja, niet raar dan dat mensen naar manieren gaan zoeken om de belasting wat te drukken.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 22:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt
maar dat was een andere tijd he
toe was het hoogste belasting tarief 72%
we moeten eens ophouden met dat overhevelen trucenquote:Op zaterdag 7 juni 2025 22:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, niet raar dan dat mensen naar manieren gaan zoeken om de belasting wat te drukken.
Voor nu zou de fiscus zich enorm veel werk en gedoe besparen, als men iedereen eenmalig de kans geeft om panden van box 3 naar de bv over te hevelen tegen een lagere of zelfs geen overdrachtsbelasting.
Veel makkelijker voor de fiscus als bedrijfsmatige activiteiten gewoon in een bv zitten en ze niet de schoenendoos van privé personen na hoeven te kijken. Dat wordt echt ellende dat reële rendement. Op aandelen is het simpel, maar bij verhuur, opknappen en verkopen panden, splitsen panden, wordt het gedoe.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 22:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
we moeten eens ophouden met dat overhevelen trucen
en HRA afschaffen en HWF ook
belastingen sterk vereenvoudigen , niet nog gecompliceerder maken
vermogensbelasting afschaffen, het is een grote puinzooiquote:Op zaterdag 7 juni 2025 22:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Veel makkelijker voor de fiscus als bedrijfsmatige activiteiten gewoon in een bv zitten en ze niet de schoenendoos van privé personen na hoeven te kijken. Dat wordt echt ellende dat reële rendement. Op aandelen is het simpel, maar bij verhuur, opknappen en verkopen panden, splitsen panden, wordt het gedoe.
Ik denk dat je het zo juist simpeler maakt.
Als bedrijfsmatige activiteiten gewoon naar een bv gaan, dan kan dat helemaal eruit bij box 3. Dan heb je nog sparen en beleggen over. Da's vrij simpel.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 22:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
vermogensbelasting afschaffen, het is een grote puinzooi
ZZP ers blijven altijd bestaan een BV is een keuze van jezelfquote:Op zaterdag 7 juni 2025 22:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als bedrijfsmatige activiteiten gewoon naar een bv gaan, dan kan dat helemaal eruit bij box 3. Dan heb je nog sparen en beleggen over. Da's vrij simpel.
En zo zou je eigenlijk overal waar kan, radicaal moeten versimpelen.
Verhuren van woningen, woningen kopen, opknappen (of splitsen) en dan verkopen, dat gaat niet als ZZP-er. Daar gaat het hier niet over.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 22:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ZZP ers blijven altijd bestaan een BV is een keuze van jezelf
waarom niet??quote:Op zaterdag 7 juni 2025 22:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Verhuren van woningen, woningen kopen, opknappen (of splitsen) en dan verkopen, dat gaat niet als ZZP-er. Daar gaat het hier niet over.
Daar moet je vanaf dat particulieren dat doen. Da's ellende. Kan eigenlijk alleen als je het helemaal buiten beschouwing laat fiscaal, maar dat zal flinke gaten in het budget slaan.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 22:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
waarom niet??
dat kan heel goed
mijn broer is ZZP er en die doet niet anders , soms huurt ie een paar jongens bij
Dat kun je als particulier ook heel goed doen, ga je een half jaar vrij nemen van je werk
jij bent een soort communist he, waarom zou een particulier geen huis mogen kopen en verkopen ?? ,quote:Op zaterdag 7 juni 2025 22:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar moet je vanaf dat particulieren dat doen.
Da's ellende.
Kan eigenlijk alleen als je het helemaal buiten beschouwing laat fiscaal, maar dat zal flinke gaten in het budget slaan.
Dat mag, maar zo gauw als je dingen bedrijfsmatig doet, doe je dat maar echt bedrijfsmatig. Het is een bedrijfsmatige activiteit.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 22:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jij bent een soort communist he, waarom zou een particulier geen huis mogen kopen en verkopen ?? ,
een auto kopen mag dat wel ??
jij moet naar de dokterquote:Op zaterdag 7 juni 2025 22:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat mag, maar zo gauw als je dingen bedrijfsmatig doet, doe je dat maar echt bedrijfsmatig. Het is een bedrijfsmatige activiteit.
Ik ben alles behalve een communist.
Omdat de hra niet bedoeld is om dat recht te trekken.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 21:31 schreef ludovico het volgende:
[..]
Mensen kopen woningen, mensen kopen bedrijfspanden.
Waarom zouden mensen met bedrijfspanden beschikking moeten hebben tot financieringsmogelijkheden die fiscaal worden gematst en mensen zonder niet?
Waarom moet ik daarover ophouden? Het is totaal niet logisch.
Het zal wel weer te complex zijn ofzo.
Dat ligt volgens mij wat genuanceerder, maar jij zult het wel beter weten.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 22:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat is iets totaal anders
aftrekbaar van de winst op de verkoop van je woning
[..]
als ik een fiets koop en verkoop mag dat wel ??quote:
Geen idee. Dat wordt op een gegeven moment ook wel een zakelijke activiteit natuurlijk. Maar het gaat hier niet over fietsen in- en verkopen, maar over huizen.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 23:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als ik een fiets koop en verkoop mag dat wel ??
een een caravan kopen en doorverkopen kan dat wel dan ?quote:Op zaterdag 7 juni 2025 23:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Geen idee. Dat wordt op een gegeven moment ook wel een zakelijke activiteit natuurlijk. Maar het gaat hier niet over fietsen in- en verkopen, maar over huizen.
Eenmalig, dan vast niet. Een fiets, auto of caravan doorverkopen is ook wel minder werk dan een huis kopen, opknappen en/of splitsen en doorverkopen.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 23:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een een caravan kopen en doorverkopen kan dat wel dan ?
en een auto ?/
quote:Op zaterdag 7 juni 2025 23:15 schreef Halcon het volgende:
Als het eruit ziet als een eend, loopt als een eend en kwaakt als een eend...
wat je doet dondert niet , als je geld verdient als schoonmaakster bij de overburen , huizenhandel, autohandel of drugshandel, gehandicapten chauffeur, of hoerenbaas. het netto resultaat moet je opgeven als belastbaar inkomen,quote:Op zaterdag 7 juni 2025 23:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als iemand een paar pandjes heeft en verhuurt, dan vind ik dat een zakelijke activiteit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |