Dat was inderdaad mijn volgende gokquote:
Klosquote:Op maandag 16 juni 2025 18:10 schreef pipster het volgende:
Even opgezocht, maar als Burnett geenbhints geeft zijn we waarschijnlijk de ….
Pineut?quote:Op maandag 16 juni 2025 18:10 schreef pipster het volgende:
Even opgezocht, maar als Burnett geenbhints geeft zijn we waarschijnlijk de ….
Ohwwww tja dat zag ik net te laat, voornaam met een o erachter?quote:
Nou maak hem maar af zou ik zeggen.quote:Op maandag 16 juni 2025 20:17 schreef slaveloos het volgende:
[..]
Ohwwww tja dat zag ik net te laat, voornaam met een o erachter?
Johanquote:
Geen JMJ...quote:Op dinsdag 17 juni 2025 15:48 schreef slaveloos het volgende:
Klinkt als Jean Michel Jarre titel,geen idee
Misschien Talk Talk ? It's my life ?quote:Op woensdag 18 juni 2025 09:11 schreef MadMaster het volgende:
Het betreft de eerste track van een debuutalbum uit 1984.
Op datzelfde album stonden diverse tracks die de Top 40 haalde, waarvan er 2 altijd in de Top 2000 hebben gestaan.
Forever Young ?quote:Op woensdag 18 juni 2025 17:27 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Juiste band, juiste album, maar nog niet de juiste song…
Nee, en ook niet Sounds Like A Melody.quote:
Voor mij is het een singeltjesband. Wel erg bekende.quote:Op woensdag 18 juni 2025 18:44 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, en ook niet Sounds Like A Melody.
Je moet het album kennen om de titel te weten, het is geen hit geweest.
Maar kennelijk heb ik wat betreft die kennis van het album hier een verkeerde inschatting gemaakt…
Een vervolgvraag is geen vereiste, een nieuwe vraag wordt wel verwacht…quote:Op woensdag 18 juni 2025 18:47 schreef Bomenverzameling het volgende:
Ik weet het, maar ik weet geen vervolg vraag
Daar ben ik ook heel slecht in...quote:Op woensdag 18 juni 2025 18:48 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Een vervolgvraag is geen vereiste, een nieuwe vraag wordt wel verwacht…
Bekijk deze YouTube-videoquote:
Wat van wie?quote:He said that he loved me, never would go
(Ohh, ohh)
Now I find I'm sitting here on my own
(Ohh, ohh)
Was it something I've said or done
That made him pack his bags up and run?
Could it be another he's found?
It's breaking up a happy home
Aneka - Japanese boy.quote:
Yep!quote:Op zondag 22 juni 2025 09:53 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Aneka - Japanese boy.
Guilty pleasure.
quote:Op zondag 22 juni 2025 16:16 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
gokje op de Electronica's met de Vogeltjesdans
In de jaren '80 gecovered door een bekende Britse meidengroep.quote:Op zondag 22 juni 2025 15:47 schreef Bargehassus het volgende:
Welke Nederlandse band had met welk nummer een nummer 1 hit in Japan? (Volgens ChatGPT that is...)
Zeker en vast!quote:
quote:Into your eyes
Hopeless and taken
We stole our new lives
Through blood and name
In defense of our dreams
In defense of our dreams
Weet vrij zeker dat ik het nummer ken, maar geen idee wie of wat.quote:
Er zit wel een getal in de bandnaam.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:58 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Weet vrij zeker dat ik het nummer ken, maar geen idee wie of wat.
Beetje U2 vibes volgens mij.
UB40 ?quote:
Helaas.quote:
Hun enige top40 hit.quote:Op maandag 23 juni 2025 12:42 schreef pipster het volgende:
30 Seconds to Mars als vervolgvraag? Ken alleen geen nummers van die band.
Zeker!quote:
quote:Naast zanger, componist, gitarist, toetsenist en bassist was hij danser, platenproducer, filmregisseur en acteur.
Zie hem niet echt als danser, maar gokje op Brian May?quote:
Klompendans dan.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 11:17 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Zie hem niet echt als danser, maar gokje op Brian May?
quote:Op dinsdag 24 juni 2025 11:20 schreef pipster het volgende:
Maar in het verlengde van Paul King en Brian Queen ga ik voor Prince.
Nu is de vraag welke twee je bedoelt. Neem aan van Jimi en die kleine prins?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 12:26 schreef Bargehassus het volgende:
Tja, twee zijn niet zo moeilijk maar die derde....
Yep.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 12:28 schreef mitt het volgende:
[..]
Nu is de vraag welke twee je bedoelt. Neem aan van Jimi en die kleine prins?
Weet de derde ook niet.quote:
Correct, kennelijk heeft er ook nog ene purple medly van Prince in de top40 gestaan.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:44 schreef iggyinthehouse het volgende:
Purple Rain
Purple Pills/Purple Hills
Purple Haze
Wie heeft een fout gemaakt?quote:Luisteraar Martijn merkte tijdens het Radio Veronica-programma Stenders & Ekdom op dat de zin As long I'm not dreaming grammaticaal niet klopt. Volgens hem moet het As long as I'm not dreaming (zolang ik maar niet droom) zijn om het correct Engels te maken.
Voor de afwisseling is dit geen vervolgvraag…quote:Op dinsdag 24 juni 2025 19:44 schreef Bargehassus het volgende:
Wilde gok als het een vervolgvraag is:
Vera Lynn?
quote:Op dinsdag 24 juni 2025 19:47 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Voor de afwisseling is dit geen vervolgvraag…
Die waren/zijn met vijf en hadden geen toeteraar in de gelederen.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:39 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
Ik heb die foto eerder gezien, maar geen idee wie.
the Gogo's?
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:38 schreef iggyinthehouse het volgende:
Ga ik voor The Bodysnatchers...Belle Stars waren maar met 5
Ik las Wie het ijsje compleet maakr krijgt het punt..quote:Op woensdag 25 juni 2025 07:57 schreef iggyinthehouse het volgende:
Wie het lijstje compleet maakr krijgt het punt
1. Ordinaryquote:Op woensdag 25 juni 2025 07:57 schreef iggyinthehouse het volgende:
De titels van de huidige top 3 uit de top 40. Wie het lijstje compleet maakr krijgt het punt
1. O
2. L
3. A
Maxi Jazzquote:Op zondag 29 juni 2025 15:14 schreef iggyinthehouse het volgende:
Opstartvraag: hoe heette het lid van Faithless dat overleden is?
Stand:quote:
Oeps,die was ik vergeten...quote:Op maandag 30 juni 2025 18:19 schreef Litpho het volgende:
Jazz van Queen zonder Dreamer’s Ball en Fun It?
Excuus, ik was even een weekendje naar onder andere het antwoord op de opstartvraag aan het kijken.quote:
Ik zie het niet echt.quote:Op maandag 30 juni 2025 21:35 schreef Litpho het volgende:
Welk album van welke band?
IRN
AX
RC
OM
S
STD
TM
SSM
TNL
ER
BTS
IDBIL
WF22
MER
EOAS
quote:Op woensdag 2 juli 2025 14:30 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Excuus, ik was even een weekendje naar onder andere het antwoord op de opstartvraag aan het kijken.
quote:Leave a big hole in the wall
Just where you are looking in
quote:Can I take this for granted
With your eyes over me?
In this place this wintery home
I know there's always someone in
Eurythmics - Sexcrime (1984)quote:Op zaterdag 5 juli 2025 18:27 schreef bartrid het volgende:
En omdat ik hem nu herken (I don't believe in love), door.
Wat van wie?
[..]
Sowieso tamelijk bizar dat teksten van liedjes op een literatuurlijst terecht mogen komen. Maar goed, dat is mijn mening en geheel terzijde.quote:Op zondag 6 juli 2025 11:34 schreef bartrid het volgende:
Thematisch redelijk hetzelfde....Ik had beide op mijn Engelse boekenlijst staan (nog steeds bizar dat dat mocht, de teksten van een concept plaat)
Stand:
MadMaster 2
Blogman 2
Bargehassus 1
iggyinthehouse 3
pipster 1
Da_Sandman 1
Ozewiezewozewalla 1
Litpho 1
bartrid 1
Berkery 1
Wat dacht je van de absurde Nobel-prijs voor literatuur van Bob Dylan?quote:Op zondag 6 juli 2025 11:42 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Sowieso tamelijk bizar dat teksten van liedjes op een literatuurlijst terecht mogen komen. Maar goed, dat is mijn mening en geheel terzijde.
Wat is de titel van dit gedicht, welke ook op plaat gezet werd door Iron Maiden?quote:is een lang, strofisch gedicht van Samuel Taylor Coleridge uit de invloedrijke bundel Lyrical Ballads die hij en William Wordsworth in 1798 uitgaven. Coleridge nam het gedicht ook op in zijn bundel Sibylline Leaves uit 1817.
The rhyme of the ancient marinerquote:Op zondag 6 juli 2025 19:52 schreef Berkery het volgende:
[..]
Wat is de titel van dit gedicht, welke ook op plaat gezet werd door Iron Maiden?
quote:Well I was gonna ask him where he came from
When we heard the bullets fly
Coming through the brush and all around our ears
It was then I saw this big marine, a lotta fire in his eyes
And it was strange, but suddenly I forgot my fears
Zekerquote:
Wat van wie?quote:You could hear the hoof beats pound as they raced across the ground
And the clatter of the wheels as they spun 'round and 'round
And he galloped into market street, his badge upon his chest
His name was, and he drove the fastest milk cart in the west
Die was er pas enkele jaren later…quote:Op zondag 6 juli 2025 22:39 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
Gokje op Stan the gunman van Hank the knife & the Jets
Ik keur 'm goed…quote:
quote:The bottle stands forlorn, a symbol of the dawn
Dat klinkt als No milk today.quote:
En door!quote:Op maandag 7 juli 2025 19:14 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Dat klinkt als No milk today.
Van Hermans Hermits toch?
Iets te voor de hand liggend dus.quote:
quote:is the fourth studio album by American rock band
, released on August 16, 1989, by EMI Records.
quote:The cow's owner identified her name as "Lulubelle III
Pink Floyd ? Met de vliegende koe ?quote:
dat zou ik ook zeggenquote:Op dinsdag 8 juli 2025 19:17 schreef pipster het volgende:
Atom heart Mother van pink Floyd zou ik zeggen.
Pink Floyd had een vliegend varken en een koe (en several spieces of small furry animals gathered together and grooving with a pict), maar dat waren verschillende albumsquote:
Nee toch wel een stukje ouder is dit.quote:
Hey n00bie!quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:41 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Tim Finn - Fraction too much friction
Phinneasquote:Op woensdag 9 juli 2025 11:23 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Hoe heet de broer van Billie Eilish?
Hij ja.quote:
quote:is een muzikale act van Ben Cooper (geboren in 1982) uit Jacksonville in Florida, die ook deel uitmaakt van Electric President, Iron Orchestra en Mother's Basement. Cooper kwam de naam
tegen op een flyer en besloot deze voor zijn act te gebruiken. Later kwam hij erachter dat het een flyer was voor plastische chirurgie, waar oorspronkelijk
-Lift op stond geschreven. Het laatste deel was echter van de flyer gescheurd
Ah Radical Face, van de Nikon reclamequote:Op woensdag 9 juli 2025 17:17 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Vervolgvraag, had in 2011 een hit met Welcome Home
Stand:quote:Op woensdag 9 juli 2025 18:33 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ah Radical Face, van de Nikon reclame
Linda McCartney?quote:Op donderdag 10 juli 2025 12:26 schreef Burnett het volgende:
Wie introduceerde de videoclip van Band Aid's "Do They Know It's Christmas Time?" voorafgaande aan 'Top Of The Pops' in 1984 op verzoek van Bob Geldof?
Peter Steelequote:
Dat was een reus ja, dronk flessen wijn leeg op t podium alsof t flesjes bier warenquote:
Wat & Van wie?quote:[Couplet 1]
Moeder, moeder, vertel je kinderen
Dat hun tijd net is begonnen
Ik heb geleden voor mijn woede
Er zijn oorlogen die niet gewonnen kunnen worden
[Couplet 2]
Vader, vader, geloof me alstublieft
Ik leg mijn wapens neer
Ik ben gebroken als een pijl
Vergeef mij
Vergeef je eigenzinnige zoon
[Couplet 3]
Vertel me, schatje, als ik je pijn doe
Hou je het allemaal binnen?
Vertel je me dat alles vergeven is
Verstop je je achter je trots?
Jaaj
[Brug]
Ik heb in de voetsporen gelopen
Van de leugens van de maatschappij
Ik hou niet meer van wat ik zie
Soms wou ik dat ik blind was
Soms wacht ik eeuwig
Om in de regen te staan
Zodat niemand me ziet huilen
Ik probeer deze pijn weg te wassen
quote:
quote:Get funky, I'm on a mission
Hear my story, limited edition
Down the east there's a warehouse session
All night business, the intention
Ik was al punten aan het uitdelen, maar ze zingen wel over het gezochte nummer in Street Tuffquote:Op vrijdag 11 juli 2025 17:26 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Cut, cut, cut, tell me something…
Street Tuff - Double Trouble & Rebel MC
Dan is het dus die andere: Come on y'all, let's rokje, rokje.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 17:50 schreef pipster het volgende:
[..]
Ik was al punten aan het uitdelen, maar ze zingen wel over het gezochte nummer in Street Tuff
Stand:quote:Op vrijdag 11 juli 2025 18:59 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dan is het dus die andere: Come on y'all, let's rokje, rokje.
Just Keep Rockin'…
quote:
Bob Dylanquote:Op zaterdag 12 juli 2025 07:47 schreef Bargehassus het volgende:
Robert Allen Zimmerman (Duluth (Minnesota), 24 mei 1941)
Onder welke naam kennen we deze meneer beter?
quote:
Wie isquote:is an enthusiastic cycling fan, a fact reflected in some of the band's work. It was widely claimed that, when he was on tour, the group's bus would drop off
100 miles away from the next venue and he would cycle the rest of the way...
Vanavond maar weer eens aanhoren in de voormalige voortuin van Juliana en Bernhard…quote:
M'n beste vriend ook. Tijd geleden in het Evoluon, nu dit. Doen ze dat met opzet?quote:Op zaterdag 12 juli 2025 14:04 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Vanavond maar weer eens aanhoren in de voormalige voortuin van Juliana en Bernhard…
Optreden? Ja, ik denk het welquote:Op zaterdag 12 juli 2025 15:56 schreef tong80 het volgende:
[..]
M'n beste vriend ook. Tijd geleden in het Evoluon, nu dit. Doen ze dat met opzet?
Op gezette tijden waarschijnlijk. Jammer dat Madam Tussaud niet meer bestaat.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 15:57 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Optreden? Ja, ik denk het wel
Wat van wie?quote:What do you expect of me?
What is it you want?
Whatever you've planned for me
I'm not the one
quote:What am I supposed to do
When everything that I've done
Is leading me to conclude
I'm not the one
pipster 6quote:
Cheap Trick ?quote:Op donderdag 17 juli 2025 11:03 schreef pipster het volgende:
Hmm Zoot Woman is uit het collectieve geheugen verdwenen kennelijk.
Welke band had heeft een album uit 1978 genaamd Real Life?
quote:
Maxime Nightingalequote:Op vrijdag 18 juli 2025 17:30 schreef pipster het volgende:
The Hanson Brothers hebben een cover gemaakt van "Right Back Where We Started From" , van wie is het origineel uit 1975?
Yesquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |