Ik. En nee, zodat ik precies in mijn hoofd houd wat er om me heen gebeurt. Dan mis je niks, behalve idioten op de weg, zoals een keer een wielrenner die met 50 uit een zijstraat links kwam achter me en plotseling rechts naast me zat. Dan heb je echt zoiets van, wat voor een idioot is dat?quote:Op donderdag 5 juni 2025 17:36 schreef roos94 het volgende:
Volgens cbr moet je altijd , in elke situatie om de 5 a 8 seconden in een van de spiegels kijken. Altijd.
Hoeveel % van jullie doet dit echt? Doen bestuurders dit in het algemeen echt of is dit weer een puur cbr kinkje?
Ik kijk meer naar het merk van de auto, dan wie erin zit.quote:Op donderdag 5 juni 2025 18:08 schreef marretak het volgende:
Kan ook nog kijken of iemand met foute plannen je achtervolgt richting huis? Of dat er wellicht een knappe vrouw achter je rijd? of dat er iemand aan het bumperkleven is?
Het voertuig dat je bestuurt is een potentieel moordwapen, veiligheid voor alles. Het CBR doet niet aan kinkjes.quote:Op donderdag 5 juni 2025 17:36 schreef roos94 het volgende:
Hoeveel % van jullie doet dit echt? Doen bestuurders dit in het algemeen echt of is dit weer een puur cbr kinkje?
Dan nog kijk je meer naar wat anderen doen. Hoe je foutjes van een ander op kan lossen.quote:Op donderdag 5 juni 2025 18:15 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Het voertuig dat je bestuurt is een potentieel moordwapen, veiligheid voor alles. Het CBR doet niet aan kinkjes.
Ik zie je er echt voor aan dat je dit echt doet.quote:Op donderdag 5 juni 2025 17:53 schreef epicbeardman het volgende:
Ik heb een BMW, alsof ik mijn spiegels gebruik, niemand die mij inhaalt op de linker baan dus heb spiegels ook niet nodig.
Vaak rij ik ook met de spiegels ingeklapt voor minder luchtweerstand, doe ik boven de 130
Vaak dus. Want ik rijd ook in een BMW.quote:Op donderdag 5 juni 2025 18:24 schreef opgebaarde het volgende:
Ik ben een ervaren autobestuurder
Maar ik rijd een BMW. Je kan vast zelf interpreteren hoe vaak ik in de spiegels kijk.
Ook niet hun militaire colonne kink op de theorie?quote:Op donderdag 5 juni 2025 18:15 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Het voertuig dat je bestuurt is een potentieel moordwapen, veiligheid voor alles. Het CBR doet niet aan kinkjes.
Is dat iets wat je zelf aan den lijve hebt ondervonden of roep je het maar heel hard om de schijn te wekken dat het een professionele organisatie betreft?quote:Op donderdag 5 juni 2025 18:15 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Nee, gewoon altijd.quote:
Die mag je niet doorkruisen inderdaad.quote:Op donderdag 5 juni 2025 18:26 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ook niet hun militaire colonne kink op de theorie?
Zelf.quote:Op donderdag 5 juni 2025 18:26 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Is dat iets wat je zelf aan den lijve hebt ondervonden of roep je het maar heel hard om de schijn te wekken dat het een professionele organisatie betreft?
Nee, ook niet sinds ik motor rij.quote:Op donderdag 5 juni 2025 18:28 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Nee, gewoon altijd.
Zeker sinds ik motor ben gaan rijden.
Daarvoor kwam het idd weleens voor dat ik niet meer wist hoe ik ergens gekomen was.
Sindsdien kan ik bijna per seconde verslag van de rit uitbrengen.
Da's dus omdat het automatisch gaatquote:Op donderdag 5 juni 2025 18:28 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Daarvoor kwam het idd weleens voor dat ik niet meer wist hoe ik ergens gekomen was.
Oei, indrukwekkend voorbeeld inderdaad.quote:Op donderdag 5 juni 2025 18:28 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Die mag je niet doorkruisen inderdaad.
[..]
Zelf.
Mijn instructeur en ik zelf ook had nog nooit gehoord van jezelf middels het stuur je de stoel in drukken, en op dat punt ben ik voor de tweede keer gezakt.
Ik heb een Kia Picanto. Boven de 300 km/u begint die pas een beetje warm te lopen dus langzamer dan dat is sowieso slecht voor de motor. Vaak rij ik met de radio antenne ingeklapt voor minder luchtweerstand.quote:Op donderdag 5 juni 2025 17:53 schreef epicbeardman het volgende:
Ik heb een BMW, alsof ik mijn spiegels gebruik, niemand die mij inhaalt op de linker baan dus heb spiegels ook niet nodig.
Vaak rij ik ook met de spiegels ingeklapt voor minder luchtweerstand, doe ik boven de 130
Nogmaals,ik heb geen rijbewijs dus ook geen auto.quote:Op donderdag 5 juni 2025 17:36 schreef roos94 het volgende:
Volgens cbr moet je altijd , in elke situatie om de 5 a 8 seconden in een van de spiegels kijken. Altijd.
Prachtmotief voor een horrorfilm. Vooral als die felle koplampen je verblinden in je spiegel.quote:Op donderdag 5 juni 2025 18:46 schreef Kentekenplaat het volgende:
Het hangt er vanaf waar ik rijd. Op een lege snelweg kijk ik minder vaak in de spiegels dan in een drukke stad.
Dit.quote:Op donderdag 5 juni 2025 17:40 schreef miss_sly het volgende:
Ik hou het niet bij qua tijd, maar ik check regelmatig mijn spiegels inderdaad.
Kan je wat aan doen.quote:Op donderdag 5 juni 2025 18:59 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Prachtmotief voor een horrorfilm. Vooral als die felle koplampen je verblinden in je spiegel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |