Maar hoe weet jij dat je het elke 5 a 8 seconde doet al rij je een rit van hier naar frankrijk?quote:Op donderdag 5 juni 2025 17:45 schreef marc0871 het volgende:
Zelfs als bijrijder betrap ik me erop dat ik constant in spiegels probeer te kijken die niet voor mijn zijn afgesteld.
Dus ja; ik kijk regelmatig in mijn spiegels.
En zelfs dan heb ik nog weleens dat ik denk, waar komt die ineens vandaan?
Hou dan gewoon je bekquote:Op donderdag 5 juni 2025 17:40 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik heb geen auto en ik heb geen rijbewijs maar zelfs ik zie het nut in van deze maatregel.
Je begeeft je in een stuk blik met een motortje en dan is het niet meer dan normaal dat je continue je hele omgeving in de gaten houdt.
Het is gewoon een enorm voordeel dat jij met spiegels ook de boel achter je in de gaten kunt houden.
Gewoon ja.quote:Op donderdag 5 juni 2025 17:47 schreef roos94 het volgende:
[..]
Maar hoe weet jij dat je het elke 5 a 8 seconde doet al rij je een rit van hier naar frankrijk?
Wat doe je dan, minutenlang alleen maar voor je uit staren? Of, godbetert, steeds je passagier aankijken tijdens het praten?quote:Op donderdag 5 juni 2025 17:47 schreef roos94 het volgende:
[..]
Maar hoe weet jij dat je het elke 5 a 8 seconde doet al rij je een rit van hier naar frankrijk?
Die 5 tot 8 seconde is natuurlijk niets meer dan een vuistregel om beginnend bestuurders de gewoonte aan te leren. Op een gegeven moment scan je haast onbewust continu je omgeving, inclusief wat er achter je gebeurt. Of je dan elke 2, 5 of 10 seconde een keer in je spiegels kijkt doet er niet toe, het gaat er om dat je bewust bent van je omgeving.quote:Op donderdag 5 juni 2025 17:47 schreef roos94 het volgende:
[..]
Pardon?quote:Op donderdag 5 juni 2025 17:47 schreef Solotovski het volgende:
[..]
Hou dan gewoon je bek
Autorijden is kijken. Kijken, kijken, kijken. Voor je of in de spiegels. Is gewoon automatisme
Wat stoer van jou zeg. Van mij krijg je dus alvast geen bloed of organen, mocht je daar ooit behoefte aan hebben.quote:Op donderdag 5 juni 2025 17:53 schreef epicbeardman het volgende:
Ik heb een BMW, alsof ik mijn spiegels gebruik, niemand die mij inhaalt op de linker baan dus heb spiegels ook niet nodig.
Vaak rij ik ook met de spiegels ingeklapt voor minder luchtweerstand
Dat automatisme kwam er bij mij dus nooit in, helaasquote:Op donderdag 5 juni 2025 17:53 schreef Mano_ het volgende:
Het is net als schakelen of richting aangeven: gaat allemaal op de automatische piloot zonder dat je steeds denkt "oh, ik moet zo schakelen. Gas los, koppeling in, goede versnelling kiezen, koppeling op en weer gas geven". Je schakelt gewoon, net als ademen.
quote:Op donderdag 5 juni 2025 17:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat automatisme kwam er bij mij dus nooit in, helaas
quote:
Nee, kunst.quote:Op donderdag 5 juni 2025 17:53 schreef epicbeardman het volgende:
Ik heb een BMW, alsof ik mijn spiegels gebruik, niemand die mij inhaalt op de linker baan dus heb spiegels ook niet nodig.
Vaak rij ik ook met de spiegels ingeklapt voor minder luchtweerstand, doe ik boven de 130
Ik rij dan ook niet (meer)quote:
Grapje natuurlijk, zucht. Natuurlijk trap ik wel eens gaspedaal in maar alleen veilig.quote:Op donderdag 5 juni 2025 17:55 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wat stoer van jou zeg. Van mij krijg je dus alvast geen bloed of organen, mocht je daar ooit behoefte aan hebben.
Want je hebt gekregen waar je zelf om vroeg.
Verstandig. Niet dat ik het je niet gun natuurlijk, maar als je geconcentreerd met de bediening bezig moet zijn is de kans groot dat je dingen in het verkeer over het hoofd ziet en daar wordt niemand beter van.quote:Op donderdag 5 juni 2025 17:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik rij dan ook niet (meer)
Nou ja, als we ooit een automaat hebben wil ik het wel weer proberen.
Okay. Vandaar mijn reactie.quote:Op donderdag 5 juni 2025 18:01 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Grapje natuurlijk, zucht. Natuurlijk trap ik wel eens gaspedaal in maar alleen veilig.
Zag ff niet dat dit in PTA was dacht KLB.
En ja ik kijk ook in mijn spiegels, al is het om eventuele hulpdiensten te kunnen waarnemen. Of auto's die mij onopvallend volgen plus een snelheidsmeting starten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |