JA21 vist electoraal in dezelfde vijver als PVV en VVD dus dat lijkt me onwaarschijnlijk. VVD zit in een lastig parket want als ze PVV uitsluiten kost ze dat zetels en als ze er opnieuw mee in zee gaan komt er intern trammelant. Ik gun het ze van harte.quote:Op donderdag 5 juni 2025 21:24 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Als ze beide rond de 30 zetels halen en Ja21 sprokkelt nog wat erbij komen ze toch aardig in de buurt. Nog een SGPtje erbij.
God verhoede dat Dilan met Timmermans samen moet werken. Die heeft nog 10 keer liever weer Wilders ondanks dr praatjes.
Trammelant komt er sowieso. De afkeer richting Timmermans is enorm en het (weliswaar minieme) merendeel van de kiezers vindt het nu nog jammer dat dit kabinet is gevallen.quote:Op maandag 9 juni 2025 13:00 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
JA21 vist electoraal in dezelfde vijver als PVV en VVD dus dat lijkt me onwaarschijnlijk. VVD zit in een lastig parket want als ze PVV uitsluiten kost ze dat zetels en als ze er opnieuw mee in zee gaan komt er intern trammelant.
Ik neem aan dat je deze fantasie kunt onderbouwen met feiten?quote:Op maandag 9 juni 2025 13:07 schreef nostra het volgende:
[..]
en het (weliswaar minieme) merendeel van de kiezers vindt het nu nog jammer dat dit kabinet is gevallen.
quote:Op maandag 9 juni 2025 13:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je deze fantasie kunt onderbouwen met feiten?
63% groen, dus die zullen het positief zien.quote:
Ik reageer op een post die gaat over intern trammelant binnen de VVD en verwijs naar het VVD-congres aanstaande zaterdag, dus "de kiezer" is dan de VVD-kiezer hè.quote:Op maandag 9 juni 2025 14:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
63% groen, dus die zullen het positief zien.
Is er nog een middenpartij die niet de aanwasbelasting wil, maar gerealiseerde winst wil belasten?quote:
Volgens mij is er niemand die zich aan Box 3 durft te wagen vooralsnog (moeilijk, moeilijk, niet uitvoerbaar, te grote fluctuaties), maar we zullen de programma's moeten afwachten.quote:Op maandag 9 juni 2025 15:17 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Is er nog een middenpartij die niet de aanwasbelasting wil, maar gerealiseerde winst wil belasten?
Ik heb de indruk dat ze niet goed begrijpen hoezeer een rem van 36% jaar over jaar op ongerealiseerde winst inhakt op het lange termijn vermogen van mensen om wat kapitaal op te bouwen. Zeker in verhouding tot elk ander land in de EU.quote:Op maandag 9 juni 2025 15:20 schreef nostra het volgende:
[..]
Volgens mij is er niemand die zich aan Box 3 durft te wagen vooralsnog (moeilijk, moeilijk, niet uitvoerbaar, te grote fluctuaties), maar we zullen de programma's moeten afwachten.
Ja man.quote:Op maandag 9 juni 2025 13:00 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
JA21 vist electoraal in dezelfde vijver als PVV en VVD dus dat lijkt me onwaarschijnlijk. VVD zit in een lastig parket want als ze PVV uitsluiten kost ze dat zetels en als ze er opnieuw mee in zee gaan komt er intern trammelant. Ik gun het ze van harte.
Welke partijen zijn hier concreet voorstander van denk je?quote:Op maandag 9 juni 2025 15:25 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat ze niet goed begrijpen hoezeer een rem van 36% jaar over jaar op ongerealiseerde winst inhakt op het lange termijn vermogen van mensen om wat kapitaal op te bouwen. Zeker in verhouding tot elk ander land in de EU.
Ik denk veel Box3-betalers (en dan niet die met een paar miljoen, maar zeg 2 ton) ook nog niet, totdat de aanslag komt. Sowieso wordt het nu een fiasco met de opt-out op het forfaitair rendement (waarmee je wel ál je andere voordelen weggeeft), dat wordt een enorme stortvloed aan bezwaarschriften die onmogelijk te controleren zijn door de fiscus, zeker als het om illiquide vermogensbestanddelen gaat.quote:Op maandag 9 juni 2025 15:25 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat ze niet goed begrijpen hoezeer een rem van 36% jaar over jaar op ongerealiseerde winst inhakt op het lange termijn vermogen van mensen om wat kapitaal op te bouwen. Zeker in verhouding tot elk ander land in de EU.
Zijn waar concreet voorstander van? De aanwasbelasting waarmee elk jaar ongerealiseerde winst met 36% belast wordt (en huizenbezitters uiteraard wel weer ontzien worden, want redenen)? Daar is bij mijn weten elke middenpartij voorstander van... in ieder geval tot op heden.quote:Op maandag 9 juni 2025 15:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Welke partijen zijn hier concreet voorstander van denk je?
Die indruk heb ik ook... los van het vervallen van de 50000 aftrek is het concept van compounding voor die groep misschien ook wat moeilijk qua intuïtie?! Maar van een gemiddeld persoon die elke maand gewoon wat spaart in een beleggingspotje bij de bank valt dat inzicht verder ook niet per se te verwachten misschien...quote:Op maandag 9 juni 2025 15:29 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik denk veel Box3-betalers (en dan niet die met een paar miljoen, maar zeg 2 ton) ook nog niet, totdat de aanslag komt. Sowieso wordt het nu een fiasco met de opt-out op het forfaitair rendement (waarmee je wel ál je andere voordelen weggeeft), dat wordt een enorme stortvloed aan bezwaarschriften die onmogelijk te controleren zijn door de fiscus, zeker als het om illiquide vermogensbestanddelen gaat.
Paupers.quote:Op maandag 9 juni 2025 06:55 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wat zou volgens jou hun doelgroep dan moeten zijn?
Dat wordt een lastige afweging voor moslimhatend rechts.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |