Uit het artikel dat je deelt.quote:
Ik snap jequote:Bente Becker had het allemaal juist zo goed bedoeld. Puur de feiten onderzoeken. En nu wordt notabene zíj́ voor racist uitgemaakt. Met gespannen kaaklijn legt de VVD-politica in een in allerijl geschoten filmpje uit dat het volstrekt logisch is om onderzoek te doen naar wat mensen met een migratieachtergrond denken en geloven.
Woest zijn zequote:Emoties lopen hoog op in de PVV-wandelgangen: ‘Een schánde!’
PVV’ers praten niet graag met de pers. Wie dat wél doet, wacht een schrobbering van Geert Wilders. Maar na de geforceerde kabinetsval van deze week, breekt er toch ineens woede en teleurstelling door de kieren van het normaal zo gesloten bolwerk. Een verslag vanuit de wandelgangen. „We gaan met 10-0 achterstand de campagne in.”
Jan Hoedeman, Elodie Verweij 04-06-25, 19:30 Laatste update: 19:57
https://www.telegraaf.nl/(...)partij/70200482.htmlquote:Na maanden broeden kwam Timmermans vervolgens toch met een plan voor een nieuwe ’linkse volkspartij’. Zo zou de PvdA/GL-voorman 25 miljard euro willen uittrekken voor een nieuwe verzorgingsstaat. Timmermans staat open voor een lijsttrekkersverkiezing, waardoor het mogelijk is dat hij van de linkse troon wordt verstoten.
Faber is oud nieuws, en als ze wel wat bereikt had ging het vandaag over heel andere dingen in de politiek en dit topic.quote:Op woensdag 4 juni 2025 20:04 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Gelukkig is er met Faber op asiel zoveel geregeld
Ik reageer puur op jou bericht over van den Burg ,dat heeft dan ook niks met de actualiteit te maken,quote:Op woensdag 4 juni 2025 20:14 schreef quo_ het volgende:
[..]
Faber is oud nieuws, en als ze wel wat bereikt had ging het vandaag over heel andere dingen in de politiek en dit topic.
Kennelijk is je de actualiteit ontgaan maar het gaat nu over zwartepieten, strategie en hoe kom je er als partij het beste uit.
In dat verband is het aandoenlijk en eigenlijk zielig als je ziet hoe VVD, NSC en BBB over elkaar heen buitelen over het mogen invullen van de positie van Faber.
Geloof ik niks van, Aboutaleb is op en top opportunist. Goeie baantjesjager maar geen charisma of overtuiging. Geen idee waarom PvdA goed zou scoren met een dude die niemand echt aanspreekt. Met een nog mindere lijsttrekker dan Timmermans gaan ze niet erop vooruit.quote:Op woensdag 4 juni 2025 20:14 schreef Jojoke het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)partij/70200482.html
Dat is interessant. Misschien dat PvdA-GL dan toch de grootste kan worden. Bijvoorbeeld met Aboutaleb hebben ze veel betere kansen.
Aboutaleb zou de nieuwe Cohen zijn.quote:Op woensdag 4 juni 2025 20:14 schreef Jojoke het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)partij/70200482.html
Dat is interessant. Misschien dat PvdA-GL dan toch de grootste kan worden. Bijvoorbeeld met Aboutaleb hebben ze veel betere kansen.
Politiek is per definitie populistisch. Wellicht wat kort door de bocht gezegd, of een oversimplificatie zoals je wil, maar daar komt het allemaal wel op neer. Alle partijen hebben immers hetzelfde doel, zoveel mogelijk zieltjes winnen voor de eigen zaak.quote:
In dit subforum zijn waarschijnlijk intusssen alleen Femke en Sabine geschikte vrouwen op het politieke toneel.quote:
Mijn post heeft alles met de actualiteit en eerdere posts in dit topic te maken, maar het leggen van dat verband gaat je kennelijk boven de pet.quote:Op woensdag 4 juni 2025 20:19 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik reageer puur op jou bericht over van den Burg ,dat heeft dan ook niks met de actualiteit te maken,
Oh nee hoor ik heb je post prima begrepen alleen je bent het niet met me eens, dat kan en mag op een forumquote:Op woensdag 4 juni 2025 20:28 schreef quo_ het volgende:
[..]
Mijn post heeft alles met de actualiteit en eerdere posts in dit topic te maken, maar het leggen van dat verband gaat je kennelijk boven de pet.
Nou ja, die laatste sprak in elk geval nog iets tot de verbeelding.quote:Op woensdag 4 juni 2025 20:22 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Aboutaleb zou de nieuwe Cohen zijn.
Wat is jou punt? Er is een groep partijen die onder populistisch rechts vallen. Daar doelde ik opquote:Op woensdag 4 juni 2025 20:24 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Politiek is per definitie populistisch. Wellicht wat kort door de bocht gezegd, of een oversimplificatie zoals je wil, maar daar komt het allemaal wel op neer. Alle partijen hebben immers hetzelfde doel, zoveel mogelijk zieltjes winnen voor de eigen zaak.
Ben benieuwd wat de partijen die altijd zo pretenderen op te komen voor jongeren dan voor pijnlijke maatregelen gaan nemen, want als je opkomt voor jongeren schuif je het niet door natuurlijk.quote:Op woensdag 4 juni 2025 18:15 schreef Jojoke het volgende:
[..]
De EU heeft de mogelijkheid geopend om voor extra defensie-uitgaven beroep te doen op een begrotingsregel die bedoeld is voor noodsituaties. Duitsland maakt daar gebruik van om hun defensie-uitgaven naar 3,5% te krijgen. Nederland zou dat ook kunnen doen. Het is vooral interessant als je een lage overheidsschuld hebt en dat heeft Nederland.
https://www.politico.eu/a(...)se-defense-spending/
Volgens mij was in het huidige kabinet minister Heijen ertegen, maar er zullen veel partijen zijn die hier graag gebruik van maken denk ik.
Dat is wel spijkerhard geoordeeld over deze voormalige pvda corryfee, maar je hebt er waarschijnlijk gelijk in.quote:Op woensdag 4 juni 2025 20:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Geloof ik niks van, Aboutaleb is op en top opportunist. Goeie baantjesjager maar geen charisma of overtuiging. Geen idee waarom PvdA goed zou scoren met een dude die niemand echt aanspreekt. Met een nog mindere lijsttrekker dan Timmermans gaan ze niet erop vooruit.
Dat is geen populisme. En dat is overigens ook niet de taak van een politieke partij historisch gezien.quote:Op woensdag 4 juni 2025 20:24 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Politiek is per definitie populistisch. Wellicht wat kort door de bocht gezegd, of een oversimplificatie zoals je wil, maar daar komt het allemaal wel op neer. Alle partijen hebben immers hetzelfde doel, zoveel mogelijk zieltjes winnen voor de eigen zaak.
Inderdaad hij heeft geen uitstraling, geen energie, maar weer iemand (hij is 63) die nodig met pensioen moet. Online een lijsttrekker kiezen is ook vragen om problemen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 20:22 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Aboutaleb zou de nieuwe Cohen zijn.
Ik snap jou totaal niet.quote:Op woensdag 4 juni 2025 20:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik snap jetotaal niet. Dus er was een VVD motie. Heeft PvdD daarvoor gestemd? Gaven ze daar redenen voor? Daarnaast vroeg ik wat je nu wil stemmen. Wat was er dan onduidelijk aan de constatering dat het een VVD motie is of aan de vraag wat je nu wil gaan stemmen.
Nee ik weet niet wie de PvdA allemaal heeft lopen, ik zal ook niet stemmen op hun lijsttrekker. Ik vind De Hoop wel wat. Desnoods vragen ze Halsema heel lief als ze rechts Nederland echt bang willen maken.quote:Op woensdag 4 juni 2025 20:34 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dat is wel spijkerhard geoordeeld over deze voormalige pvda corryfee, maar je hebt er waarschijnlijk gelijk in.
Heb je zelf een idee over wie er beter uit de bus komt dan Timmermans? Er lopen nog wel een paar burgemeesters rond die hun best doen om in beeld te raken maar daar worden volgens ook geen hele volksstammen enthousiast over.
Ik dacht dat je zei niet meer PvdD te stemmen onder andere om die motie. Mijn fout dan.quote:Op woensdag 4 juni 2025 20:43 schreef V. het volgende:
[..]
Ik snap jou totaal niet.
Iemamd vraagt waarom Bente Becker een engnek is. Dus ik geef dit voorbeeld.
Ik weet dat ze van de VVD is. Ik weet dat het een motie is, ik deel het zelf.
Wat heeft Bente Becker te maken met de PvdD of wat ik stem?
Vrij simpel, al die partijen willen het (onhaalbare) "asiel" wel invullen zodat ze dat als verkiezingsthema kunnen hanteren.quote:Op woensdag 4 juni 2025 20:14 schreef quo_ het volgende:
[..]
Faber is oud nieuws, en als ze wel wat bereikt had ging het vandaag over heel andere dingen in de politiek en dit topic.
Kennelijk is je de actualiteit ontgaan maar het gaat nu over zwartepieten, strategie en hoe kom je er als partij het beste uit.
In dat verband is het aandoenlijk en eigenlijk zielig als je ziet hoe VVD, NSC en BBB over elkaar heen buitelen over het mogen invullen van de positie van Faber.
Dat is toch die man die meer asielzoekers wilde?quote:Op woensdag 4 juni 2025 18:24 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Snap werkelijk niet dat ze Van der Burg niet nemen.
Kent het departement al, wat voor een interim rol toch wel een dikke pre is. Heeft bewezen lastige wetten door het parlement te kunne krijgen en ligt qua communicatie goed bij iedereen.
Lijkt me als tussenpaus nu ideaal.
Ooo, nee, dat ik geen PvdD- lid meer ben was in een eerder topic. Dat had niets met deze motie te maken.quote:Op woensdag 4 juni 2025 20:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik dacht dat je zei niet meer PvdD te stemmen onder andere om die motie. Mijn fout dan.
Nee hoor.quote:Op woensdag 4 juni 2025 20:24 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Dat is niet wat populisme behelst.quote:Op woensdag 4 juni 2025 20:24 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |