abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217938494
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 07:05 schreef escortmk2 het volgende:
“Hij zoekt nu een financiering om een bedrijfsbus aan te schaffen, welke volledig ingericht zal worden ten behoeve van de werkzaamheden.”

En dan een Kodiaq kopen.

Klinkt eigenlijk als iemand die op “creatieve” wijze privé een mooie auto wil gaan rijden. Ik denk dat ie beter in een tweede- of derdehands auto kan blijven rijden en sparen voor wat nieuws. Ook gezien de opmerking dat hij vanwege privé omstandigheden had besloten wat minder te werken.

Door de zekerheden lijkt het risico beperkt, maar dit voelt als een oude FNC-lening die toen tegen woekerpercentagea gingen van 14,9 of 19,9 %
Dat ben ik wel voor een groot gedeelte met je eens. Hij liegt ons op deze wijze wel voor.
Aan de andere kant hebben we eigenlijk nooit inzage in hoe en of de gelden op de afgesproken wijze worden gebruikt.
Bij deze lening krijgen we ook 9% en dat is natuurlijk niet voor niets. De vergelijking met de (helaas gestopte) FNC leningen gaat m.i. manco omdat er hier een ruim dekkende 2e hypotheek tegenover staat.
pi_217938635
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 08:43 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Dat ben ik wel voor een groot gedeelte met je eens. Hij liegt ons op deze wijze wel voor.
Aan de andere kant hebben we eigenlijk nooit inzage in hoe en of de gelden op de afgesproken wijze worden gebruikt.
Bij deze lening krijgen we ook 9% en dat is natuurlijk niet voor niets. De vergelijking met de (helaas gestopte) FNC leningen gaat m.i. manco omdat er hier een ruim dekkende 2e hypotheek tegenover staat.
Met aanhanger was er voldoende ruimte voor hem.
Als hij idd de boel belazerd dan hoeft hij weinig medelijden te verwachten bij een stemming van dit forum lijkt mij.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fredericm op 14-06-2025 11:47:37 ]
pi_217939030
Met die Kodiaq kan hij de komende jaren wel mooi de binnenstad van Nijmegen in. En er zit best veel laadruimte in zo'n auto, en op het dak kan hij zijn ladder kwijt.
pi_217940109
NIeuw project op wvjg

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_217940306
Opstart kinderschoenenwinkel op Collin

Puur op basis van zekerheden niet verkeerd.
pi_217940575
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 12:47 schreef optrandje het volgende:
Opstart kinderschoenenwinkel op Collin

Puur op basis van zekerheden niet verkeerd.
De waarde is misschien iets aan de hoge kant maar wijkt ook weer niet spectaculair af van de woz waarde.

Adres
Zwaluwstraat 101
3853CC
Ermelo
WOZ-waarde
Peildatum WOZ-waarde
01-01-2024 399.000 euro
01-01-2023 385.000 euro
01-01-2022 359.000 euro
01-01-2021 293.000 euro
01-01-2020 274.000 euro
01-01-2019 257.000 euro
01-01-2018 251.000 euro
01-01-2017 237.000 euro
01-01-2016 228.000 euro
01-01-2015 219.000 euro
01-01-2014 216.000 euro

Zelf denk ik dat de zekerheden redelijk zijn maar 👞 🥾 en dan ook nog alleen kinderschoenen. Specialisatie zou kunnen werken…
Ik heb zo’n slechte ervaringen met de schoenenbranche dat redelijke zekerheden voor mij bij deze starter niet voldoende zijn.
pi_217941306
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 12:47 schreef optrandje het volgende:
Opstart kinderschoenenwinkel op Collin

Puur op basis van zekerheden niet verkeerd.
In de Bible Belt zijn de gezinnen wat groter, dus méér schoentjes per gezin....
Dat gezegd hebbende, moet ik ook weer denken aan Eline Wagtho van Van Os Schoenen, eveneens Bible Belt. Dat liep niet goed af. Bedrijf ging meen ik failliet en tussendoor werd ze ook nog zwanger wat niet echt meehielp met het in de lucht houden van de winkel.

Waardeloze bedrijfsnaam trouwens.

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 14-06-2025 14:57:36 ]
Pecunia non olet
pi_217941716
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 14:50 schreef obligataire het volgende:

[..]
In de Bible Belt zijn de gezinnen wat groter, dus méér schoentjes per gezin....
Dat gezegd hebbende, moet ik ook weer denken aan Eline Wagtho van Van Os Schoenen, eveneens Bible Belt. Dat liep niet goed af. Bedrijf ging meen ik failliet en tussendoor werd ze ook nog zwanger wat niet echt meehielp met het in de lucht houden van de winkel.

Waardeloze bedrijfsnaam trouwens.
Ik heb 3 schoenenwinkels met problemen gehad waarvan dit er een was. Ook nog een waar de eigenaar van overleed. Als ik het goed heb is daar door middel wan de zekerheden en medewerking nabestaanden alles terug gekomen. Derde weet ik even niet meer.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 16:06:32 #184
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_217941984
Bij HCN is de betaalfrequentie altijd om de 2 weken. Na 4 mei, 18 mei en 1 juni, verwachtte ik hem nu dus op 15 juni. Maar tot mijn verbazing staat op website 22 juni aangegeven. Beetje merkwaardig.
pi_217942236
Je vergist je op 9 juni is tweewekelijks uitgekeerd
pi_217942315
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 16:06 schreef InVestEerder het volgende:
Bij HCN is de betaalfrequentie altijd om de 2 weken. Na 4 mei, 18 mei en 1 juni, verwachtte ik hem nu dus op 15 juni. Maar tot mijn verbazing staat op website 22 juni aangegeven. Beetje merkwaardig.
Dit had ik afgelopen maand ook. Na 27 april en 11 mei verwachtte ik de betaling erna op 25 mei, dat werd echter 1 juni. In het OPP overzicht begon na 11 mei de nieuwe periode pas op 19 mei omdat er in de week van 12 mei t/m 18 mei geen inkomende betalingen waren ontvangen, dan telt een week blijkbaar niet mee en begint men opnieuw. Volgens het HCN schema had ik wel een betaling die op 17 mei stond, maar die was pas de 19e geboekt bij OPP.

Als mijn redenatie klopt zou jij in de week van 2 t/m 8 juni geen inkomende betalingen hebben bij OPP. Dan loopt de nieuwe periode weer vanaf de 9e t/m de 22e.
pi_217942329
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 16:30 schreef crowder07 het volgende:
Je vergist je op 9 juni is tweewekelijks uitgekeerd
Dan kan voor iedereen anders zijn. Mijn vorige verzamelbetaling was 1 juni en de volgende staat nu op 15 juni.
Zie ook mijn vorige bericht.
pi_217944229
Vandaag het dieptepunt bij max, waar verondersteld werd dat je investeerde in een 1e hypotheek.

Maar liefst 10,75 euro teruggekregen van de 500 die ik geïnvesteerd had in Omni Properties.

Nog 2 projecten te gaan, en dan kan ik het boek sluiten.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 19:28:04 #189
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_217944360
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 16:38 schreef Soulfreak het volgende:
Dan kan voor iedereen anders zijn. Mijn vorige verzamelbetaling was 1 juni en de volgende staat nu op 15 juni.
Zie ook mijn vorige bericht.
Heey Soulfreak, Een messcherpe analyse van jou! :Y Dankjewel.
Er staan idd 5 betalingen op 9 juni geregistreerd en géén van 2-8 juni. Die 5 hadden dan in mijn beleving op betaalmoment van de 15e uitgekeerd moeten worden, maar HCN heeft kennelijk een nieuw verdienmodelletje gevonden door dit dan een week door te schuiven. Beetje sneu.
Algemene beleving van de 2-wekelijkse betaalmomenten bij HCN, is door Fok!-ers al eerder als 'matig' beoordeeld.
pi_217944440
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 19:17 schreef quepos het volgende:
Vandaag het dieptepunt bij max, waar verondersteld werd dat je investeerde in een 1e hypotheek.

Maar liefst 10,75 euro teruggekregen van de 500 die ik geïnvesteerd had in Omni Properties.

Nog 2 projecten te gaan, en dan kan ik het boek sluiten.
ik zat er ook in dus ik voel met je mee. Helaas heb ik er nog wat meer openstaan. Wat betreft boek sluiten: ik denk dat er wel wat beleggers zijn die het er niet bij laten zitten maar dan moet de omvang van de schade eerst vaststaan
  zaterdag 14 juni 2025 @ 19:53:37 #191
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_217944677
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 19:36 schreef Slingervinger het volgende:
ik zat er ook in dus ik voel met je mee. Helaas heb ik er nog wat meer openstaan. Wat betreft boek sluiten: ik denk dat er wel wat beleggers zijn die het er niet bij laten zitten maar dan moet de omvang van de schade eerst vaststaan
Ik heb er nog 5 openstaan. 1 Corbelo'tje waarvan de hypotheek niet is geregistreerd, en 4 in Duitsland (bij 4 verschillende partijen). Allemaal maar kleine bedragen dus het MaxCF avontuur levert mij gelukkig geen grote scheur in m'n broek op.

Met een juridische zaak wens ik je veel succes. Maar ik denk dat, bottom line, het je alleen maar nóg meer geld kan gaan kosten. Ik weet niet of je de leningnemers óf het platform aansprakelijk wilt stellen. Je gelijk halen dat zal uiteindelijk nog wel lukken, maar er is hoogstwaarschijnlijk bij platform en leningnemers nagenoeg niets meer te halen.
pi_217945178
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 14:50 schreef obligataire het volgende:

[..]
In de Bible Belt zijn de gezinnen wat groter, dus méér schoentjes per gezin....
Dat gezegd hebbende, moet ik ook weer denken aan Eline Wagtho van Van Os Schoenen, eveneens Bible Belt. Dat liep niet goed af. Bedrijf ging meen ik failliet en tussendoor werd ze ook nog zwanger wat niet echt meehielp met het in de lucht houden van de winkel.

Waardeloze bedrijfsnaam trouwens.
Linkje geprobeerd, maar gaat niet lukken. Door zekerheden aardig project, maar wie noemt zijn winkel zo?

Geen noodzaak om deze mee te nemen en achter de knoppen te gaan zitten maandag.
pi_217949297
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 16:06 schreef InVestEerder het volgende:
Bij HCN is de betaalfrequentie altijd om de 2 weken. Na 4 mei, 18 mei en 1 juni, verwachtte ik hem nu dus op 15 juni. Maar tot mijn verbazing staat op website 22 juni aangegeven. Beetje merkwaardig.
Vorig jaar was dit al geconstateerd en heb hier destijds ook contact en uitleg over gehad die ik hieronder nog een keer deel:

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2024 14:12 schreef Tjalala het volgende:
In het kader van HCN betalingen die niet elke 2 weken betaald te worden heb ik van de week contact met ze gehad. Ze lezen hier af en toe zelf ook mee en stellen het op prijs als ik hier iets meer met jullie over deel. (aangezien ik ook nog andere verplichtingen heb dan crowdfunding komt het hier dan ook met een beetje vetraging. Hierbij eerst de simpele uitleg:

Het is echter niet zo dat die 2 weken per definitie leidend zijn. Er zal eerst iets op de wallet bijgeschreven moeten zijn voordat die 2 weken gaan tellen. Vanaf dat moment gaat de termijn van 2 weken tellen. De volgende uitkering van uw wallet gebeurt dan op de tweede zondag daarna. Alle bijschrijvingen die gedurende die periode op uw wallet worden bijgeschreven worden dan eveneens uitgekeerd.
OPP keert altijd de wallets uit op een zondag, omdat er op zondag door een bank nooit incasso's bij ondernemers zullen worden gedaan danwel door een bank worden vrijgegeven. De zondag is dus een ideale dag om een 'clear break' te maken.


Echter had ik meteen een voorbeeld waarbij een project op zondag(6 oktober) uitkeert en de week erna op zondag(13 oktober) uitbetaalt(geen andere uitbetalingen die periode). Dus is er ook een iets complexere uitleg:

Wij leveren onze incasso-opdrachten voor projecten ongeveer 8 tot 10 dagen voor de betaaldatum aan bij OPP. Zodra een incasso bij OPP is binnengekomen, dan houden zij deze 5 dagen in escrow. Deze periode wordt aangehouden omdat er in die 5 dagen nog een storno zou kunnen volgen. Als OPP van ons een incasso-opdracht ontvangt dan wordt deze de volgende werkdag naar de bank verstuurd om uit te voeren. In dit mooie voorbeeld is door ons de incasso-opdracht op donderdag 26 september aan OPP verstuurd en heeft OPP op vrijdag 27 september de opdracht aan hun bank verstuurd. De incasso is bij OPP pas op dinsdag 1 oktober bijgeschreven, het tijdstip waarop een bank een incasso bijschrijft is nooit bekend maar ergens tussen 9 uur in de ochtend en 5 uur in de middag. Helaas is het ook onze ervaring dat een bank zonder opgaaf van reden soms een dagje schuift met het verwerken van incasso’s. Vanaf 1 oktober (de incasso zal ergens ná 9 uur zijn bijgeschreven) ging in dit voorbeeld de escrow periode van 5 dagen tellen en is deze vrijgevallen op zondag 6 oktober. OPP maakt op zondagochtend om 8 uur de clear-break. Het vrijvallen van de escrow gebeurt exact 5 dagen nadat het bedrag bij OPP was bijgeschreven, ná 9 uur op zondag dus. Deze zondag kon dus direct meetellen als eerste zondag in een termijn van 2 en daarmee op de volgende (2e) zondag alweer worden uitgekeerd aan u.

Incasso’s die bij een bank vóór 12 uur op een werkdag worden aangeleverd, worden in de regel dezelfde dag nog uitgevoerd, maar banken zullen deze regel nooit opnemen in hun voorwaarden en er bij regelmaat ook van afwijken. Maar ja, we moeten ons toch ergens een beetje aan proberen vast te houden.

U begrijpt dat er dus niet zozeer met kalenderdagen wordt gewerkt, maar eerder met werkdagen en tijdstippen.

Dan nog iets over waar ze op dit moment druk mee bezig zijn:
Op dit moment zijn wij bijvoorbeeld bezig om het transactieoverzicht handzamer te maken, bij sommige investeerders begint dit al een behoorlijk scrol pagina te worden. We willen ook dat het mogelijk wordt om deze transacties te kunnen exporteren naar een werkbaar bestand.
  zondag 15 juni 2025 @ 09:48:00 #194
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_217949757
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 19:36 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
ik zat er ook in dus ik voel met je mee. Helaas heb ik er nog wat meer openstaan. Wat betreft boek sluiten: ik denk dat er wel wat beleggers zijn die het er niet bij laten zitten maar dan moet de omvang van de schade eerst vaststaan
Deze is dan weer afgehandeld.

Om snel te stijgen op de loyaliteit (tegen minimale kosten) had ik veel projecten voor ¤ 100,-- mee genomen

Nog 18 projecten te gaan.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_217950314
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 09:48 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]Nog 18 projecten te gaan.
Spreiding leidt niet altijd tot succes....als het complete platform faalt....... :D
Pecunia non olet
pi_217950343
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 09:48 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Om snel te stijgen op de loyaliteit (tegen minimale kosten) had ik veel projecten voor ¤ 100,-- mee genomen
Collin Direct-projecten tellen niet mee voor de loyaliteitskorting, toch?
pi_217950580
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 11:06 schreef zietuwel het volgende:

[..]
Collin Direct-projecten tellen niet mee voor de loyaliteitskorting, toch?
Gaat om loyaliteit van Max volgens mij.
  zondag 15 juni 2025 @ 12:12:41 #198
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_217951073
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 11:27 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Gaat om loyaliteit van Max volgens mij.
Beter ging om loyaliteit bij Max.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_217954595
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 19:53 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Ik heb er nog 5 openstaan. 1 Corbelo'tje waarvan de hypotheek niet is geregistreerd, en 4 in Duitsland (bij 4 verschillende partijen). Allemaal maar kleine bedragen dus het MaxCF avontuur levert mij gelukkig geen grote scheur in m'n broek op.

Met een juridische zaak wens ik je veel succes. Maar ik denk dat, bottom line, het je alleen maar nóg meer geld kan gaan kosten. Ik weet niet of je de leningnemers óf het platform aansprakelijk wilt stellen. Je gelijk halen dat zal uiteindelijk nog wel lukken, maar er is hoogstwaarschijnlijk bij platform en leningnemers nagenoeg niets meer te halen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 19:53 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Ik heb er nog 5 openstaan. 1 Corbelo'tje waarvan de hypotheek niet is geregistreerd, en 4 in Duitsland (bij 4 verschillende partijen). Allemaal maar kleine bedragen dus het MaxCF avontuur levert mij gelukkig geen grote scheur in m'n broek op.

Met een juridische zaak wens ik je veel succes. Maar ik denk dat, bottom line, het je alleen maar nóg meer geld kan gaan kosten. Ik weet niet of je de leningnemers óf het platform aansprakelijk wilt stellen. Je gelijk halen dat zal uiteindelijk nog wel lukken, maar er is hoogstwaarschijnlijk bij platform en leningnemers nagenoeg niets meer te halen.
Je hebt gelijk, ik had het overigens niet zozeer over mijzelf maar mede omdat ik er voor een fiks bedrag bij ingeschoten ben heb ik geprobeerd kontakt te zoeken met medeslachtoffers en daar zijn er wel een paar die het er niet bij laten zitten. Overigens blijkt het toezicht niets voor te stellen als dit soort aanbieders gewoon zijn gang kan gaan
pi_217954918
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 19:03 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
[..]
Je hebt gelijk, ik had het overigens niet zozeer over mijzelf maar mede omdat ik er voor een fiks bedrag bij ingeschoten ben heb ik geprobeerd kontakt te zoeken met medeslachtoffers en daar zijn er wel een paar die het er niet bij laten zitten. Overigens blijkt het toezicht niets voor te stellen als dit soort aanbieders gewoon zijn gang kan gaan
Uiteindelijk ben ik blij dat ik toch mog zo'n 65% van mijn hele portefeuille terug gebeurd heb daar. Ik had op niks meer gerekend.

Er blijft voor mij in de toekomst nog maar 1 platform over en dat is Collin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')