abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 juni 2025 @ 15:19:15 #176
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_217848595
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 15:09 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Conclusie; ze waren het niet eens over het plan....
Nee, er waren tien ideetjes. Een plan daarentegen is een idee dat je uitwerkt. Wat gaat het kosten, hoeveel man is er nodig, als x dan y. Ideetjes vertalen naar concreet beleid is immers het werk van een politicus. De term plan is hier dus niet van toepassing. Wat regels op een bierviltje zetten is leuk, maar geen plan. Dat de rest daar geen handtekening onder zet staat dus niet gelijk aan het oneens zijn met.

Daar heeft Wilders overigens bijna 30 jaar de tijd voor gehad, maar we wachten nog steeds op zijn eerste concrete voorstel dat verder gaat dan een punt en twee komma’s.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_217848603
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 15:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik heb heel veel van die debatten gezien. Ik gaf je net al aan dat Bontebal en Bikker veel meer boven water kregen. Eerdmans stelt een makkelijk te beantwoorden vraag waarmee zelfs Yesilgoz en Van Vroonhoven totaal niet in de problemen komen. Als Bikker zegt hey deze plannen gaan in tegen de rechtsstaat hoe kan je dan achter die punten staan komt van Vroonhoven wel in de problemen, met een betere vraag krijg je dus wel iets boven water.
Werkelijk waarom verzet je je er zo tegen dat de vraag waarom tekenen jullie niet bij het kruisje een vraag is waar niemand door in de problemen wordt gebracht en er dus niks boven water komt.
Jij vroeg toch naar de reden. Nou die geef ik je. ik kan er alleen niks aan doen dat Eerdmans een politiek lichtgewicht is.

Het is ook niet dat ik het met hem eens ben. Maar schijnbaar hebben een aantal hier nogal moeite met politieke duiding en die los te zien van een bepaalde mening.
  woensdag 4 juni 2025 @ 15:22:00 #178
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217848618
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juni 2025 15:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En zij komt weer overal in alle talkshows zitten om de gewone vrouw te gaan zitten zijn.
Met haar verfrommelde voorkomen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_217848619
En ondertussen is Schiphol haar natuurvergunning kwijt: https://www.volkskrant.nl(...)ofuitstoot~bfa0e4ac/
https://www.ad.nl/binnenl(...)ergunning~af05a0c61/

MOB denkt aan een handhavingsverzoek, dan moet Schiphol in principe dicht (zo ver gaat het niet komen, maar het is wel weer een opvallende uitspraak).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_217848623
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 15:17 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Politiek werkt zo natuurlijk niet he. Het is niet zo dat Wilders een 10-punten-plan indient, de coalitie tekent voor akkoord en dat het dan gelijk uitgevoerd wordt. Die handtekening is een eufemisme voor "we gaan dit plan in de kamer brengen". Voor je als coalitie is in de kamer brengt moet je daar als coalitie het wel over eens zijn want anders hoef je die moeite niet eens te doen.

Natuurlijk gaan de drie partijen zo'n vod niet tekenen maar dan moeten ze ook niet zeggen dat ze er achter staan en dat is precies wat nu beweert wordt door de drie coalitiepartijen. Als je achter het plan staat, dan is het niet zo moeilijk om te tekenen. Het ging om een plan om beleid te maken en daar kun je samen met de kamer op inhoud over discussiëren.
Maar er was dus geen plan. Wilders kwam met een bierviltje aan wensen. De anderen zeiden, prima werk maar uit. Wilders zei okay dan is het klaar ik stop ermee. Ik snap niet waarom je probeert te doen alsof het probleem bij andere partijen dan de PVV lag. Letterlijk de hele kamer wil praten over asielmigratie, PVV saboteert dat volledig met hun minister. Dan iedereen de schuld geven behalve de PVV slaat nergens op.
pi_217848626
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 15:19 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Nee, er waren tien ideetjes. Een plan daarentegen is een idee dat je uitwerkt. Wat gaat het kosten, hoeveel man is er nodig, als x dan y. Ideetjes vertalen naar concreet beleid is immers het werk van een politicus. De term plan is hier dus niet van toepassing. Wat regels op een bierviltje zetten is leuk, maar geen plan. Dat de rest daar geen handtekening onder zet staat dus niet gelijk aan het oneens zijn met.

Daar heeft Wilders overigens bijna 30 jaar de tijd voor gehad, maar we wachten nog steeds op zijn eerste concrete voorstel dat verder gaat dan een punt en twee komma’s.
Of zijn eerste concrete voorstel dat zou kunnen worden uitgevoerd zonder dat het voor een groot gedeelte indruist tegen nationaal en internationaal recht.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_217848634
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 15:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Maar er was dus geen plan. Wilders kwam met een bierviltje aan wensen. De anderen zeiden, prima werk maar uit. Wilders zei okay dan is het klaar ik stop ermee. Ik snap niet waarom je probeert te doen alsof het probleem bij andere partijen dan de PVV lag. Letterlijk de hele kamer wil praten over asielmigratie, PVV saboteert dat volledig met hun minister. Dan iedereen de schuld geven behalve de PVV slaat nergens op.
Ik probeer dat niet te doen, Eerdmans probeert dat te doen.
  woensdag 4 juni 2025 @ 15:26:06 #183
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217848654
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 15:09 schreef Faraday01 het volgende:
Schoof lijkt opeens in een veel betere stemming te zijn.
Die ziet zijn einde aan een compleet kansloze functie in zicht. Gewoon weer lekker ergens directeur worden.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 4 juni 2025 @ 15:26:28 #184
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217848657
quote:
10s.gif Op woensdag 4 juni 2025 15:14 schreef Alaphilippe_ het volgende:

[..]
PvdA/CDA/CU was niet echt een succes, makker.
Ja dat valt even tegen :@ Had het al weer verdrongen.
  woensdag 4 juni 2025 @ 15:26:36 #185
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_217848658
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 15:17 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Politiek werkt zo natuurlijk niet he. Het is niet zo dat Wilders een 10-punten-plan indient, de coalitie tekent voor akkoord en dat het dan gelijk uitgevoerd wordt. Die handtekening is een eufemisme voor "we gaan dit plan in de kamer brengen". Voor je als coalitie is in de kamer brengt moet je daar als coalitie het wel over eens zijn want anders hoef je die moeite niet eens te doen.

Natuurlijk gaan de drie partijen zo'n vod niet tekenen maar dan moeten ze ook niet zeggen dat ze er achter staan en dat is precies wat nu beweert wordt door de drie coalitiepartijen. Als je achter het plan staat, dan is het niet zo moeilijk om te tekenen. Het ging om een plan om beleid te maken en daar kun je samen met de kamer op inhoud over discussiëren.
Ja je draait het mooi om.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 4 juni 2025 @ 15:27:50 #186
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217848667
quote:
11s.gif Op woensdag 4 juni 2025 15:13 schreef Puzzie het volgende:
Thierry nu
Spuit elf.
  woensdag 4 juni 2025 @ 15:28:09 #187
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_217848668
quote:
2s.gif Op woensdag 4 juni 2025 15:27 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Spuit elf.
:+
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_217848672
quote:
10s.gif Op woensdag 4 juni 2025 15:26 schreef Caland het volgende:

[..]
Ja je draait het mooi om.
Een heel plan uit gaan werken tot daadwerkelijke wetgeving zonder dat je überhaupt weet of de coalitie er zich in de basis in kan vinden lijkt je wel een goed idee?
pi_217848673
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 15:20 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Jij vroeg toch naar de reden. Nou die geef ik je. ik kan er alleen niks aan doen dat Eerdmans een politiek lichtgewicht is.

Het is ook niet dat ik het met hem eens ben. Maar schijnbaar hebben een aantal hier nogal moeite met politieke duiding en die los te zien van een bepaalde mening.
Hoe bedoel je, Baudet is degene die het verst afstaat van mijn politieke voorkeur en ik noem hem de stem van rede op rechts vandaag.

Het probleem is niet wie de mening geeft. Het probleem is dat Eerdmans zijn werk slecht doet en slechte vragen stelt. Zo slecht dat ik er de ballen van snap wat hij probeert te bereiken, hij is vrij ervaren zou toch beter moeten weten. Ik heb ook voorbeelden gegeven van politici die wat jij zegt dat Eerdmans probeert te bereiken; het vinden waarom nou die breuk meer bereiken. Namelijk Bikker en Bontebal die met inhoudelijker ingaan op de punten wel antwoorden krijgen die ons meer leren over de situatie. De vraag waarom teken je niet bij het kruisje krijgt altijd hetzelfde antwoord is volledig nutteloos.

Maar laat maar hoor we hoeven het hier niet eens over te worden. Waarom doe je alsof het de schuld is van andere partijen dat PVV het werk niet doet om een plan te maken. Je zegt ja maar dat heeft geen zin als ze vooraf geen rotsvaste garantie hebben dat het plan uitvoering krijgt. Ja dat is democratie, over een plan is een debat. Een slecht plan krijgt geen meerderheid een goed plan wel. Geen plan is niks bereiken, dat is wat we met deze regering op elk front hebben gezien.
  Moderator woensdag 4 juni 2025 @ 15:29:00 #190
5428 crew  miss_sly
pi_217848674
quote:
2s.gif Op woensdag 4 juni 2025 15:22 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Met haar verfrommelde voorkomen.
De gewone vrouw, he, zonder poeha en dedain.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_217848678
quote:
2s.gif Op woensdag 4 juni 2025 15:26 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Die ziet zijn einde aan een compleet kansloze functie in zicht. Gewoon weer lekker ergens directeur worden.
Als ik hem was ging ik lekker met pensioen. Hij heeft de leeftijd. Beetje hardlopen op een plek waar het mooi weer is, beetje op het strand liggen.
Ver weg van Den Haag iig.
A mind with a heart of it's own
  Moderator woensdag 4 juni 2025 @ 15:30:07 #192
5428 crew  miss_sly
pi_217848681
quote:
2s.gif Op woensdag 4 juni 2025 15:26 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Die gaat met pensioen. Goed pensioen als ex-hoge ambtenaar en wachtgeld.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 4 juni 2025 @ 15:30:38 #193
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_217848683
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 15:28 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Een heel plan uit gaan werken tot daadwerkelijke wetgeving zonder dat je überhaupt weet of de coalitie er zich in de basis in kan vinden lijkt je wel een goed idee?
Hij wist al dat de hele coalitie zich er in kon vinden, kom dan maar met een uitgewerkt plan. Dat is dan aan de minister.

Dat is hoe het werkt. Maar de hele ingelaste persconferentie en het bierviltje had maar één doel en dat weet jij ook.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_217848685
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 15:28 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Als je dat niet kan dan heb je gewoon geen goede business case. Simpel.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 4 juni 2025 @ 15:32:11 #195
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217848688
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 15:19 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Hij is vooral goed in 'minder, minder' roepen.
  woensdag 4 juni 2025 @ 15:32:35 #196
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217848689
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 15:22 schreef Hanca het volgende:
En ondertussen is Schiphol haar natuurvergunning kwijt: https://www.volkskrant.nl(...)ofuitstoot~bfa0e4ac/
https://www.ad.nl/binnenl(...)ergunning~af05a0c61/

MOB denkt aan een handhavingsverzoek, dan moet Schiphol in principe dicht (zo ver gaat het niet komen, maar het is wel weer een opvallende uitspraak).
Niet goed uitgezocht door de minister destijds, surprise, surprise...
pi_217848696
Zijn de huidige problemen zoals het woontekort, stikstofcrisis, klimaat, immigratie, etc. eigenlijk wel op te lossen binnen hoe de Nederlandse politiek is georganiseerd? Voor mijn gevoel werkt het poldermodel simpelweg niet op deze dossiers en maakt het ook helemaal niet uit hoe het Kabinet eruit ziet. Een midden-kabinet werkt niet, maar een extreem links/rechts Kabinet dus blijkbaar ook niet, want dan heb je een volledige oppositie tegen je.
  woensdag 4 juni 2025 @ 15:33:33 #198
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217848697
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 15:28 schreef Puzzie het volgende:

[..]
:+
Jij niet, Thierry.
pi_217848701
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 15:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Hoe bedoel je, Baudet is degene die het verst afstaat van mijn politieke voorkeur en ik noem hem de stem van rede op rechts vandaag.

Het probleem is niet wie de mening geeft. Het probleem is dat Eerdmans zijn werk slecht doet en slechte vragen stelt. Zo slecht dat ik er de ballen van snap wat hij probeert te bereiken, hij is vrij ervaren zou toch beter moeten weten. Ik heb ook voorbeelden gegeven van politici die wat jij zegt dat Eerdmans probeert te bereiken; het vinden waarom nou die breuk meer bereiken. Namelijk Bikker en Bontebal die met inhoudelijker ingaan op de punten wel antwoorden krijgen die ons meer leren over de situatie. De vraag waarom teken je niet bij het kruisje krijgt altijd hetzelfde antwoord is volledig nutteloos.

Maar laat maar hoor we hoeven het hier niet eens over te worden.
Ik kan zijn redenatie wel volgen wat nog niet hoeft te zeggen dat ik het met die redenatie eens ben.
  woensdag 4 juni 2025 @ 15:34:00 #200
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_217848703
quote:
80s.gif Op woensdag 4 juni 2025 15:33 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Jij niet, Thierry.
Oh gelukkig oO<
My age is very
Inappropriate
for my behavior