Nee, er waren tien ideetjes. Een plan daarentegen is een idee dat je uitwerkt. Wat gaat het kosten, hoeveel man is er nodig, als x dan y. Ideetjes vertalen naar concreet beleid is immers het werk van een politicus. De term plan is hier dus niet van toepassing. Wat regels op een bierviltje zetten is leuk, maar geen plan. Dat de rest daar geen handtekening onder zet staat dus niet gelijk aan het oneens zijn met.quote:Op woensdag 4 juni 2025 15:09 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Conclusie; ze waren het niet eens over het plan....
Jij vroeg toch naar de reden. Nou die geef ik je. ik kan er alleen niks aan doen dat Eerdmans een politiek lichtgewicht is.quote:Op woensdag 4 juni 2025 15:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik heb heel veel van die debatten gezien. Ik gaf je net al aan dat Bontebal en Bikker veel meer boven water kregen. Eerdmans stelt een makkelijk te beantwoorden vraag waarmee zelfs Yesilgoz en Van Vroonhoven totaal niet in de problemen komen. Als Bikker zegt hey deze plannen gaan in tegen de rechtsstaat hoe kan je dan achter die punten staan komt van Vroonhoven wel in de problemen, met een betere vraag krijg je dus wel iets boven water.
Werkelijk waarom verzet je je er zo tegen dat de vraag waarom tekenen jullie niet bij het kruisje een vraag is waar niemand door in de problemen wordt gebracht en er dus niks boven water komt.
Met haar verfrommelde voorkomen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 15:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En zij komt weer overal in alle talkshows zitten om de gewone vrouw te gaan zitten zijn.
Maar er was dus geen plan. Wilders kwam met een bierviltje aan wensen. De anderen zeiden, prima werk maar uit. Wilders zei okay dan is het klaar ik stop ermee. Ik snap niet waarom je probeert te doen alsof het probleem bij andere partijen dan de PVV lag. Letterlijk de hele kamer wil praten over asielmigratie, PVV saboteert dat volledig met hun minister. Dan iedereen de schuld geven behalve de PVV slaat nergens op.quote:Op woensdag 4 juni 2025 15:17 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Politiek werkt zo natuurlijk niet he. Het is niet zo dat Wilders een 10-punten-plan indient, de coalitie tekent voor akkoord en dat het dan gelijk uitgevoerd wordt. Die handtekening is een eufemisme voor "we gaan dit plan in de kamer brengen". Voor je als coalitie is in de kamer brengt moet je daar als coalitie het wel over eens zijn want anders hoef je die moeite niet eens te doen.
Natuurlijk gaan de drie partijen zo'n vod niet tekenen maar dan moeten ze ook niet zeggen dat ze er achter staan en dat is precies wat nu beweert wordt door de drie coalitiepartijen. Als je achter het plan staat, dan is het niet zo moeilijk om te tekenen. Het ging om een plan om beleid te maken en daar kun je samen met de kamer op inhoud over discussiëren.
Of zijn eerste concrete voorstel dat zou kunnen worden uitgevoerd zonder dat het voor een groot gedeelte indruist tegen nationaal en internationaal recht.quote:Op woensdag 4 juni 2025 15:19 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Nee, er waren tien ideetjes. Een plan daarentegen is een idee dat je uitwerkt. Wat gaat het kosten, hoeveel man is er nodig, als x dan y. Ideetjes vertalen naar concreet beleid is immers het werk van een politicus. De term plan is hier dus niet van toepassing. Wat regels op een bierviltje zetten is leuk, maar geen plan. Dat de rest daar geen handtekening onder zet staat dus niet gelijk aan het oneens zijn met.
Daar heeft Wilders overigens bijna 30 jaar de tijd voor gehad, maar we wachten nog steeds op zijn eerste concrete voorstel dat verder gaat dan een punt en twee komma’s.
Ik probeer dat niet te doen, Eerdmans probeert dat te doen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 15:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Maar er was dus geen plan. Wilders kwam met een bierviltje aan wensen. De anderen zeiden, prima werk maar uit. Wilders zei okay dan is het klaar ik stop ermee. Ik snap niet waarom je probeert te doen alsof het probleem bij andere partijen dan de PVV lag. Letterlijk de hele kamer wil praten over asielmigratie, PVV saboteert dat volledig met hun minister. Dan iedereen de schuld geven behalve de PVV slaat nergens op.
Die ziet zijn einde aan een compleet kansloze functie in zicht. Gewoon weer lekker ergens directeur worden.quote:Op woensdag 4 juni 2025 15:09 schreef Faraday01 het volgende:
Schoof lijkt opeens in een veel betere stemming te zijn.
Ja dat valt even tegenquote:Op woensdag 4 juni 2025 15:14 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
PvdA/CDA/CU was niet echt een succes, makker.
Ja je draait het mooi om.quote:Op woensdag 4 juni 2025 15:17 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Politiek werkt zo natuurlijk niet he. Het is niet zo dat Wilders een 10-punten-plan indient, de coalitie tekent voor akkoord en dat het dan gelijk uitgevoerd wordt. Die handtekening is een eufemisme voor "we gaan dit plan in de kamer brengen". Voor je als coalitie is in de kamer brengt moet je daar als coalitie het wel over eens zijn want anders hoef je die moeite niet eens te doen.
Natuurlijk gaan de drie partijen zo'n vod niet tekenen maar dan moeten ze ook niet zeggen dat ze er achter staan en dat is precies wat nu beweert wordt door de drie coalitiepartijen. Als je achter het plan staat, dan is het niet zo moeilijk om te tekenen. Het ging om een plan om beleid te maken en daar kun je samen met de kamer op inhoud over discussiëren.
Een heel plan uit gaan werken tot daadwerkelijke wetgeving zonder dat je überhaupt weet of de coalitie er zich in de basis in kan vinden lijkt je wel een goed idee?quote:
Hoe bedoel je, Baudet is degene die het verst afstaat van mijn politieke voorkeur en ik noem hem de stem van rede op rechts vandaag.quote:Op woensdag 4 juni 2025 15:20 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Jij vroeg toch naar de reden. Nou die geef ik je. ik kan er alleen niks aan doen dat Eerdmans een politiek lichtgewicht is.
Het is ook niet dat ik het met hem eens ben. Maar schijnbaar hebben een aantal hier nogal moeite met politieke duiding en die los te zien van een bepaalde mening.
De gewone vrouw, he, zonder poeha en dedain.quote:
Als ik hem was ging ik lekker met pensioen. Hij heeft de leeftijd. Beetje hardlopen op een plek waar het mooi weer is, beetje op het strand liggen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 15:26 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Die ziet zijn einde aan een compleet kansloze functie in zicht. Gewoon weer lekker ergens directeur worden.
Die gaat met pensioen. Goed pensioen als ex-hoge ambtenaar en wachtgeld.quote:Op woensdag 4 juni 2025 15:26 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Die ziet zijn einde aan een compleet kansloze functie in zicht. Gewoon weer lekker ergens directeur worden.
Hij wist al dat de hele coalitie zich er in kon vinden, kom dan maar met een uitgewerkt plan. Dat is dan aan de minister.quote:Op woensdag 4 juni 2025 15:28 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Een heel plan uit gaan werken tot daadwerkelijke wetgeving zonder dat je überhaupt weet of de coalitie er zich in de basis in kan vinden lijkt je wel een goed idee?
Als je dat niet kan dan heb je gewoon geen goede business case. Simpel.quote:Op woensdag 4 juni 2025 15:28 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Een heel plan uit gaan werken tot daadwerkelijke wetgeving zonder dat je überhaupt weet of de coalitie er zich in de basis in kan vinden lijkt je wel een goed idee?
Hij is vooral goed in 'minder, minder' roepen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 15:19 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Nee, er waren tien ideetjes. Een plan daarentegen is een idee dat je uitwerkt. Wat gaat het kosten, hoeveel man is er nodig, als x dan y. Ideetjes vertalen naar concreet beleid is immers het werk van een politicus. De term plan is hier dus niet van toepassing. Wat regels op een bierviltje zetten is leuk, maar geen plan. Dat de rest daar geen handtekening onder zet staat dus niet gelijk aan het oneens zijn met.
Daar heeft Wilders overigens bijna 30 jaar de tijd voor gehad, maar we wachten nog steeds op zijn eerste concrete voorstel dat verder gaat dan een punt en twee komma’s.
Niet goed uitgezocht door de minister destijds, surprise, surprise...quote:Op woensdag 4 juni 2025 15:22 schreef Hanca het volgende:
En ondertussen is Schiphol haar natuurvergunning kwijt: https://www.volkskrant.nl(...)ofuitstoot~bfa0e4ac/
https://www.ad.nl/binnenl(...)ergunning~af05a0c61/
MOB denkt aan een handhavingsverzoek, dan moet Schiphol in principe dicht (zo ver gaat het niet komen, maar het is wel weer een opvallende uitspraak).
Jij niet, Thierry.quote:
Ik kan zijn redenatie wel volgen wat nog niet hoeft te zeggen dat ik het met die redenatie eens ben.quote:Op woensdag 4 juni 2025 15:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Hoe bedoel je, Baudet is degene die het verst afstaat van mijn politieke voorkeur en ik noem hem de stem van rede op rechts vandaag.
Het probleem is niet wie de mening geeft. Het probleem is dat Eerdmans zijn werk slecht doet en slechte vragen stelt. Zo slecht dat ik er de ballen van snap wat hij probeert te bereiken, hij is vrij ervaren zou toch beter moeten weten. Ik heb ook voorbeelden gegeven van politici die wat jij zegt dat Eerdmans probeert te bereiken; het vinden waarom nou die breuk meer bereiken. Namelijk Bikker en Bontebal die met inhoudelijker ingaan op de punten wel antwoorden krijgen die ons meer leren over de situatie. De vraag waarom teken je niet bij het kruisje krijgt altijd hetzelfde antwoord is volledig nutteloos.
Maar laat maar hoor we hoeven het hier niet eens over te worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |