abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217847562
En weer door met kleine en grote zorgen en hopelijk veel goed nieuws!

Sterkte voor iedereen die het nodig heeft :*
pi_217848907
Toen bleef het stil...

Venus in pocketformaat
© loveli
pi_217849083
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 16:11 schreef Phaidra het volgende:
Toen bleef het stil...

[ afbeelding ]
Hier is het saai. Heerlijk saai, na allerlei gedoe/drukte de afgelopen anderhalve maand. :P
  woensdag 4 juni 2025 @ 17:49:26 #4
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217849605
Ik ben hier
  woensdag 4 juni 2025 @ 17:51:42 #5
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217849629
Met een beetje zorgen. Maar alles komt goed.
pi_217850227
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 16:36 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Hier is het saai. Heerlijk saai, na allerlei gedoe/drukte de afgelopen anderhalve maand. :P
Heerlijk toch!
pi_217850233
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 17:51 schreef amaranta het volgende:
Met een beetje zorgen. Maar alles komt goed.
Gelukkig maar een beetje zorgen :*
pi_217850337
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 18:56 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]
Heerlijk toch!
Ja,heerlijk.

Volgende week uitslag van eindexamen. Dat zal wel loslopen, maar toch. :@

En dan op naar de vakantie!
  woensdag 4 juni 2025 @ 19:43:48 #9
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217850580
Hier ook wel zorgen, maar dan vooral vanwege wachtlijsten in de ggz. Ik ben soms echt prima in orde en soms echt helemaal niet. Daar zit een patroon in, ik heb echt hulp nodig, maar wachtlijst van een jaar en ik ben nog niet op de helft...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_217851134
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 19:43 schreef Tink89 het volgende:
Hier ook wel zorgen, maar dan vooral vanwege wachtlijsten in de ggz. Ik ben soms echt prima in orde en soms echt helemaal niet. Daar zit een patroon in, ik heb echt hulp nodig, maar wachtlijst van een jaar en ik ben nog niet op de helft...
Sterkte ermee :* Wachtlijsten tegenwoordig zijn niet normaal meer. Voor de neuroloog moest ik ook zo'n 5 maanden wachten. Zat best wel spoed achter.

Ben wel verbaasd nu bij mijn vader die telkens op zijn sonde bijt oa (blijkbaar onbewust) waardoor die lek gaat en dus telkens vervangen moet worden dat de verwijzing naar de MLD arts zo snel is.
10 juni intakegesprek voor een vaste sonde. PEG sonde heet dat als ik het goed heb, rechtstreeks op de maag.
Dus ook hier nog steeds zorgen. Bijt ook nog steeds op zijn handschoen.
  woensdag 4 juni 2025 @ 20:39:54 #11
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_217851313
Is er niks mogelijk met wachtlijst bemiddeling via jullie zorgverzekeraars?
Mijn moeder is ook weer extreem aan het spoken. Ze laat de thuiszorg niet binnen en mijn vader neemt zijn medicatie niet. Dat is wel levensbedreigend 🙈
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_217851580
Als er geen draagplichtovereenkomst ondertekend is dan is het gewoon 50/50 wanneer je in gemeenschap van goederen getrouwd bent. En zelfs met een draagplichtovereenkomst moet je dan volgens mij aan kunnen tonen dat er conform die overeenkomst betaald is, wat al lastig wordt bij een gezamenlijke rekening bijvoorbeeld.

Dit is precies waarom wij er nooit aan begonnen zijn, want ik wist toch al dat we die administratie nooit bij zouden houden. :')
pi_217851581
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 19:43 schreef Tink89 het volgende:
Naar die lange wachtlijsten.
Toen ik op de wachtlijst stond heb ik de verzekering gebeld en de huisarts gevraagd of ze nog iets kon doen, maar ze konden niks... :{ .
Kan je misschien bij de praktijkondersteuner van de huisarts terecht voor overbrugging oid?
Fake it till you make it...
  woensdag 4 juni 2025 @ 21:13:40 #14
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217851770
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 20:39 schreef oh-oh het volgende:
Mijn moeder is ook weer extreem aan het spoken. Ze laat de thuiszorg niet binnen en mijn vader neemt zijn medicatie niet. Dat is wel levensbedreigend 🙈
Ai, wat naar. Wat voor medicatie is het?
pi_217852006
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 11:37 schreef Rijstebuiltje het volgende:

Even een andere vraag, weet iemand hoe dit werkt:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja dat weet ik

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER

[ Bericht 5% gewijzigd door Puala op 05-06-2025 14:40:33 ]
  woensdag 4 juni 2025 @ 21:36:17 #16
176471 oh-oh
pi_217852094
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 21:13 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ai, wat naar. Wat voor medicatie is het?
Van alles! Hij heeft epilepsie, hele hoge bloeddruk, hoge oogdruk, bloedverdunners.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_217852096
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 20:39 schreef oh-oh het volgende:
Ook niet fijn! Ga jij je ook zorgen maken. En wat eng wat betreft je vader! sterkte :*
pi_217852145
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 21:36 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Van alles! Hij heeft epilepsie, hele hoge bloeddruk, hoge oogdruk, bloedverdunners.
Oeh! Das wel een nare combinatie als je dat niet binnen krijgt.
Dat hebben we nu bij mn pa ook als hij de sonde kapot bijt krijgt hij zijn voeding niet op tijd, maar daardoor ook zijn medicatie niet.
Anti epileptica, bloedverdunner, volgens mij ook iets voor de hoge bloeddruk, en nog wel meer dingen
pi_217852598
Zoon is doorgedraaid. Hij jaagt nu op een vlieg. Met een nerfgun :')

Edit: tis hem nog gelukt ook _O-

Edit 2: vlieg was knock-out en vliegt weer rond :')

Edit 3: vlieg is nu geplet dus écht dood en de nerfgunkogel wordt weggetieft.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_217853256
@Rijstebuiltje

Veel sterkte met je situatie. Geen adviezen ofc, maar lijkt me een lastige situatie. :)
En verder…

SPOILER
Anyway: keep on swimming. :P
  donderdag 5 juni 2025 @ 09:12:56 #21
176471 oh-oh
pi_217855015
Ik denk dat dat de bijzondere constructie is dude :P
( Groucho Marx )
pi_217855215
@Rijstebuiltje geen ervaring met huis en inboedel maar wens je veel sterkte.
S. 2014
J. 2016
  donderdag 5 juni 2025 @ 11:11:02 #23
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_217855838
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 21:30 schreef Puala het volgende:

[..]
Ja dat weet ik

SPOILER
SPOILER
Bedankt voor je fijne en uitgebreide antwoord :)

En voor iedereen die heeft gereageerd O+ :*
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_217855913
Sterkte Rijst, pittige periode :*
pi_217855968
Ik heb nu een man over de vloer die niets anders doet dan kitten. Zo bijzonder, de 'kitman', hij is hier al eerder geweest, super nette vent en jaja, hij kit echt heel goed en strak.

Maar dat je dan denkt wat zal ik eens gaan doen met mijn leven 'Kitten!'

Mocht je een kek kleurtje willen, hij heeft de hele regenboog beschikbaar. Wij doen heel saai antraciet in het toilet en zilvergrijs in de keuken.

Maar hij zit nu even in de voortuin met een bakje koffie want D. (mijn zwager die hem heeft ingehuurd voor ons) had hem gezegd dat wij goede koffie hebben. _O-

Later vandaag komt zwager het stopcontact terugplaatsen op de tegels en dan zijn we voorlopig mannenloos in huis. Nou ja, onze eigen B dan, maar even geen hardwerkende, klussende mannen.

En ja, daar ben ik dus heel blij mee. Bijna 3 maanden zijn we verder inmiddels.
  donderdag 5 juni 2025 @ 11:49:59 #26
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217856210
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 11:25 schreef exode het volgende:
Ik heb nu een man over de vloer die niets anders doet dan kitten. Zo bijzonder, de 'kitman', hij is hier al eerder geweest, super nette vent en jaja, hij kit echt heel goed en strak.

Mocht je een kek kleurtje willen, hij heeft de hele regenboog beschikbaar. Wij doen heel saai antraciet in het toilet en zilvergrijs in de keuken.

Maar hij zit nu even in de voortuin met een bakje koffie want D. (mijn zwager die hem heeft ingehuurd voor ons) had hem gezegd dat wij goede koffie hebben. _O-

Later vandaag komt zwager het stopcontact terugplaatsen op de tegels en dan zijn we voorlopig mannenloos in huis. Nou ja, onze eigen B dan, maar even geen hardwerkende, klussende mannen.

Tja, en zo kan je ook elke dag met frisse tegenzin naar je kantoorbaan gaan….
Ieder z’n ding.

Wij moeten ook eens een kitter laten komen. Badkamer mag wel weer opnieuw.
  donderdag 5 juni 2025 @ 11:59:15 #27
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_217856274
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2025 11:49 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ieder z’n ding.

Hier ook. Manlief heeft het zelf gedaan/gepoogd/geklooid... :X
En dat ik er überhaupt iets van durfde te zeggen zeg maar! :o :D
Echt goed kunnen kitten is echt een vak! :Y
pi_217856326
quote:

[..]
Ieder z’n ding.

Ik dacht altijd dat het onderdeel was bijvoorbeeld tegelen. In ons vorige huis werd het kitten gedaan door degene die de badkamer plaatste bijvoorbeeld.
  donderdag 5 juni 2025 @ 12:26:34 #29
176471 oh-oh
pi_217856511
Zo bijzonder is dat toch niet?
Lekker als je zo je geld kan verdienen en daar ook nog plezier in hebt!
( Groucho Marx )
pi_217856602
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 12:26 schreef oh-oh het volgende:
Zo bijzonder is dat toch niet?
Lekker als je zo je geld kan verdienen en daar ook nog plezier in hebt!
Dan ben ik de rare ;)

Ik had me voor hij hier 4 jaar geleden kwam kitten gewoon nooit bedacht dat het een specifiek vak was.

Hij vertelde net dat hij heel lang loodgieter was maar hierin rolde. Hij vindt het iig leuk.

Wie weet een carrière switch voor mij.
pi_217856747
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 11:25 schreef exode het volgende:

Ja, dat zijn heel bijzondere mensen :D. Wij hadden er ook zo één. Helemaal enthousiast over de juiste combi van tegel met kitkleur en vertelde honderduit over zijn vak. Mooi.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_217857175
Ik vind het wel een beetje teleurstellend, dat jullie het over kitten hebben, maar het dan om die stomme randjes gaat ipv pluizige dieren.

Dat wordt vanavond dus foto’s posten exode!

Hier geen koffie in de tuin overigens, het komt wel met bakken uit de hemel, maar dat is gewoon water.
pi_217857188
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 13:54 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vind het wel een beetje teleurstellend, dat jullie het over kitten hebben, maar het dan om die stomme randjes gaat ipv pluizige dieren.

Hier geen koffie in de tuin overigens, het komt wel met bakken uit de hemel, maar dat is gewoon water.
Ik mag de waterlaag niet weghalen om de kitranden, dus je moet nog geduld hebben. Ik wil wel de perfecte foto's maken he ;)
  donderdag 5 juni 2025 @ 13:58:49 #34
35189 Troel
scherp en bot
pi_217857203
quote:

Dit!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_217857229
Juul is nu op schoolreisje in Avifauna, ik hoop dat ze het een beetje droog houdt.
  donderdag 5 juni 2025 @ 14:08:12 #36
176471 oh-oh
pi_217857285
Hier maar een klein beetje miezer.
En geen kitten.
Wel een chihuahua die net omkiepte, maar ja, ik wist dat Kick epi had.
Het is vaak maar kleine aanvalletjes.
( Groucho Marx )
pi_217857606
Zo hebben wij eens een man over de vloer gehad die de schade aan een bepaalde kast kwam fixen.
Een heel pallet (echt zo’n houten kastje met potjes in allerlei kleuren), om precies het juiste soort grijs te pakken.
Het leek wel een moderne Rembrandt. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door vencodark op 05-06-2025 14:48:33 ]
pi_217858819
@Rijstebuiltje :*

quote:

[..]
Ieder z’n ding.

Ik heb gehoord dat ze te porren zijn voor goede koffie ;) (althans... als je de kitter van exode hebt in elk geval wel)

Bij ons was het de badkamerman die kitte en de vloerenman kitte de randjes van de vloer.
As we speak zit ik naar een aflevering van Boos te kijken op youtube... misschien moet ik boos maar eens bellen als die vloerenman niet komt of ermee gaan dreigen ;) .
pi_217859964
Even onder een spoiler ik haal het zo weer weg.

SPOILER

[ Bericht 35% gewijzigd door F_r op 05-06-2025 20:13:46 ]
  donderdag 5 juni 2025 @ 19:10:35 #40
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_217860011
Wat vervelend!
Maar wel een goed teken dat ze niet naar huis wil, betekent dat het kamp gewoon superleuk is! O+
  donderdag 5 juni 2025 @ 19:13:15 #41
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217860039
Is het in de buurt Ferrari? Dan zou je even langs kunnen gaan.
Ik denk zoals ik het lees inderdaad willekeur. Maar toch wel erg vervelend.
pi_217860051
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2025 19:13 schreef amaranta het volgende:
Is het in de buurt Ferrari? Dan zou je even langs kunnen gaan.
Ik denk zoals ik het lees inderdaad willekeur. Maar toch wel erg vervelend.
Redelijk maar ze wilde mij ook niet bellen op dit moment is ze vrolijk als dat mocht veranderen ga ik er meteen heen.
pi_217860909
quote:

Ander soort kitten dan speciaal voor jou :s)

SPOILER
pi_217860948
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 14:02 schreef exode het volgende:
Juul is nu op schoolreisje in Avifauna, ik hoop dat ze het een beetje droog houdt.
Hier hebben we geluk gehad vandaag. Met groep 8 op de fiets naar een zwembad vanuit de kamplocatie (bijna een uur fietsen). Zitten goed en wel binnen en we krijgen een stortbui. Voor de terugweg zou er ook precies een piek aankomen op moment van vertrek, maar die was ook ineens van de (buien)radar verdwenen. Dus op het zwemmen na zijn we helemaal droog gebleven.
pi_217861024
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 20:47 schreef hilliebillie het volgende:

[..]

SPOILER
Dat zijn de betere soort kitten! Veel mooier grijs ook, zeker die donkere O+
pi_217861025
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 20:47 schreef hilliebillie het volgende:

[..]

SPOILER
Oh dat buikje
pi_217861040

Hier nog een kitten
pi_217862337
Aawh al die kittens O+ hier een zwaar allergische dochter dus eennkat kan niet. Maar ach we hebben Cooper en die is fantastisch.

Gisteren uitslag van mn vader zn punctie, het is de langzaam groeiende variant. Morgen gesprek over chemo en immunotherapie. Een echte prognose geven ze niet maar na een jaar leeft 50% nog. Ik hoop dan maar dat hij aan de goede kant zit maar hij is vreselijk moe en flink afgevallen.
S. 2014
J. 2016
pi_217862344
Dubbel

[ Bericht 98% gewijzigd door gewoonmezelf87 op 06-06-2025 10:14:49 ]
S. 2014
J. 2016
pi_217863580
@gewoonmezelf87, langzaamgroeiend klinkt enigszins "positief" voor zover dat kan met kanker. Hopelijk zit hij aan de goede kant van die 50% :*
pi_217863960
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 07:13 schreef Nijna het volgende:
@:gewoonmezelf87, langzaamgroeiend klinkt enigszins "positief" voor zover dat kan met kanker. Hopelijk zit hij aan de goede kant van die 50% :*
Langzaamgroeiend is idd het beste nieuws in een kutsituatie als dit. Knuffel @gewoonmezelf87 :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 6 juni 2025 @ 09:00:24 #52
176471 oh-oh
pi_217864152
Jeetje, heftig hoe dan ook GM, sterkte!
( Groucho Marx )
pi_217864248
Ach GM, dit is iets minder kut dan de andere vorm. Sterkte voor jullie :*
Hoe gaat het met de kindjes?

Ik heb zoon afgemeld van school vanwege Ied al Adha. Extra lang weekend dus.
If they say
pi_217864308
@gewoonmezelf87, het beste scenario gezien de situatie dus, maar linksom of rechtsom nog steeds gewoon hartstikke k * t .... ;( Heel veel sterkte :*

Wij hoorden gisteren de nieuwe klassenverdeling en beide kinderen zijn content! Voor de oudste had ik al wel verwacht welke juffen ze zou krijgen, en die krijgt ze ook. De jongste zou, als de verdeling hetzelfde zou zijn gebleven, een juf hebben gekregen waar ik minder blij mee was. En dat terwijl ze nu ook 2 juffen heeft waar overwegend kritiek op is en waar we niet zo blij mee zijn. Maar er is geshuffeld en nu krijgt ze dezelfde juf als die haar zus nu heeft (en die ze zelf in groep 2 heeft gehad), met een nieuwe juf erbij, en ze is hélemaal blij (en wij dus ook) O+

30 juni hebben we voor de oudste een afsluitend MDO waar hopelijk ook de nieuwe juf bij aansluit, wat ben ik blij met die warme overdracht, we hebben weer vertrouwen in groep 4 en 5 volgend jaar (de oudste in de bovenbouw, hoe dan :o )
pi_217864390
Goh, de bonus van ah ook in staking?
Krijg de melding: je bent iets te vroeg, aanbiedingen van dinsdag 10 juni worden uiterlijk 3 dagen van te voren bekendgemaakt :?
Is altijd, maar dan ook altijd op vrijdag. Bonusbox doet het wel :')
If they say
  vrijdag 6 juni 2025 @ 09:50:46 #56
176471 oh-oh
pi_217864582
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 09:09 schreef Mushanga71 het volgende:

Mijn collega zit alweer te schelden dat ze vergeten is verlof te vragen voor het offerfeest.
Ze had die hele ramadan ook al zowat verlof _O-
Gaat hij dan ook echt iets aan het offerfeest doen?
( Groucho Marx )
pi_217864716
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 09:50 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Mijn collega zit alweer te schelden dat ze vergeten is verlof te vragen voor het offerfeest.
Ze had die hele ramadan ook al zowat verlof _O-
Gaat hij dan ook echt iets aan het offerfeest doen?
Nouja, dan viert ze het morgen ;)
Hier is het vandaag, waar zoons pa zit, pas morgen.
De bedoeling was, met zn oom mee naar de moskee maar hij heeft zich verslapen :')
Verder zie ik wel hoe de dag loopt. Denk lunch ofzo.
If they say
pi_217864815
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 09:09 schreef Mushanga71 het volgende:

De kindjes gaan er wisselend mee om, Dochter wilde afgelopen weekend nog niet bellen, en dat is dan ook prima. Zoon wel maar na 3 minuten was het ook klaar. Morgenavond is weer een belmoment.
Ze maken grote stappen, Zo is dochter gisteren alleen naar de stad geweest (3 km over de dijk) en gaat zoon vandaag bij zn beste vriend slapen... (mocht dit toch niet lukken dan is hij zo weer thuis maar dat hij t probeert is al een enorme stap! )
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 6 juni 2025 @ 10:20:17 #59
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217864826
Heel eerlijk gezegd snap ik dat niet helemaal. Afmelden om een feestdag en er dan niks mee doen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 09:27 schreef Mushanga71 het volgende:
Goh, de bonus van ah ook in staking?
Krijg de melding: je bent iets te vroeg, aanbiedingen van dinsdag 10 juni worden uiterlijk 3 dagen van te voren bekendgemaakt :?
Is altijd, maar dan ook altijd op vrijdag. Bonusbox doet het wel :')
Logisch toch? Het is altijd door dagen van tevoren een door Pinksteren gaan de nieuwe aanbiedingen dinsdag pas in. Dus staan ze morgen in de app.

Ik heb keelontsteking en dus een semi-hangdagje met de jongste thuis. Zo nog effe een pakketje ophalen en een andere wegbrengen. Als we dan zin hebben misschien nog ergens een kop koffie, maar ik denk dat het tosti's op de bank en nog twee machines was weg vouwen wordt (heb er al vier gevouwen).
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 6 juni 2025 @ 10:23:04 #60
176471 oh-oh
pi_217864847
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 10:20 schreef Tink89 het volgende:
Heel eerlijk gezegd snap ik dat niet helemaal. Afmelden om een feestdag en er dan niks mee doen.

Dat dus. Maar ja.
( Groucho Marx )
pi_217865127
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 10:18 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
De kindjes gaan er wisselend mee om, Dochter wilde afgelopen weekend nog niet bellen, en dat is dan ook prima. Zoon wel maar na 3 minuten was het ook klaar. Morgenavond is weer een belmoment.
Ze maken grote stappen, Zo is dochter gisteren alleen naar de stad geweest (3 km over de dijk) en gaat zoon vandaag bij zn beste vriend slapen... (mocht dit toch niet lukken dan is hij zo weer thuis maar dat hij t probeert is al een enorme stap! )
Dat is toch best goed hoe ze er mee omgaan. Goed dat je het laat als je dochter nog niet wil bellen, dat komt wel, op haar eigen tempo.
En heerlijk, die stappen naar zelfstandigheid O+

Normaliter aten we bij mn schoonzus en ging zoon met zn pa naar de moskee tijdens Ied al Adha. Maarja, de situatie is nu anders. Hij zou dus met zn oom naar de moskee gaan, om 6.30u maar hij vergat zn wekker te zetten :')

En thanks Tink, daarom dus late bonus, ik was heel Pinksteren alweer vergeten :+
If they say
  vrijdag 6 juni 2025 @ 11:05:06 #62
176471 oh-oh
pi_217865151
Hij had gewoon voor school naar de Moskee gekund!
Maar hij ging niet naar school en niet naar de Moskee :P
( Groucho Marx )
pi_217865174
Simon had een waterproof zonnebrand in zijn rugtas, die is vreselijk gaan lekken. Rugtas helemaal onder. Ik heb hem nu 3x gewassen met diverse middeltjes (gewoon wasmiddel, groene zeep, insmeren met ontvetter), maar ik krijg het er niet uit en de rugtas blijft van binnen vies en plakkerig aanvoelen.
Heeft iemand nog een geniale tip (behalve een nieuwe rugtas kopen, want die is nog niet zo oud)?
pi_217865186
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 11:11 schreef TolstoiFan het volgende:
Simon had een waterproof zonnebrand in zijn rugtas, die is vreselijk gaan lekken. Rugtas helemaal onder. Ik heb hem nu 3x gewassen met diverse middeltjes (gewoon wasmiddel, groene zeep, insmeren met ontvetter), maar ik krijg het er niet uit en de rugtas blijft van binnen vies en plakkerig aanvoelen.
Heeft iemand nog een geniale tip (behalve een nieuwe rugtas kopen, want die is nog niet zo oud)?
Insmeren met afwasmiddel en dan nog een keer wassen
  vrijdag 6 juni 2025 @ 11:14:28 #65
176471 oh-oh
pi_217865192
Wel met dreft, dat was ook mijn idee, maar ik weet niet of dat genoeg is...
( Groucho Marx )
pi_217865193
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 11:05 schreef oh-oh het volgende:
Hij had gewoon voor school naar de Moskee gekund!
Maar hij ging niet naar school en niet naar de Moskee :P
Nou, zn oom kwam net pas terug van de moskee dus dat had ie niet gered dan.
Daarbij had hij vandaag niks wat hij niet kon missen. Was er een toets geweest, had ik hem écht niet afgemeld ;)
If they say
pi_217865203
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 11:13 schreef F_r het volgende:

[..]
Insmeren met afwasmiddel en dan nog een keer wassen
Die heb ik ook geprobeerd, tegelijkertijd met de groene zeep, want ik werd enigszins ongeduldig :+
Maar misschien nog een poging wagen.
pi_217865245
Wat is er met Pokemon kaarten aan de hand? Overal zijn die dingen uitverkocht. B heeft vanmiddag een kinderfeestje en kon nergens pakjes vinden. Uiteindelijk heb ik ze vanochtend in een dorp verderop bij de Bruna kunnen scoren, die vrouw vertelde dat ze echt net bijgevuld werden en dat ze vanmiddag weer op zouden zijn. Met dozen tegelijk worden ze verkocht :?

Hier hebben de kinderen extra lang Pinksterweekend, ze hebben dinsdag studiedag. Eens kijken wat ik met ze ga doen, volgens mij wordt het slecht weer :{
  vrijdag 6 juni 2025 @ 11:26:44 #69
176471 oh-oh
pi_217865275
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 11:23 schreef exode het volgende:
Wat is er met Pokemon kaarten aan de hand? Overal zijn die dingen uitverkocht. B heeft vanmiddag een kinderfeestje en kon nergens pakjes vinden. Uiteindelijk heb ik ze vanochtend in een dorp verderop bij de Bruna kunnen scoren, die vrouw vertelde dat ze echt net bijgevuld werden en dat ze vanmiddag weer op zouden zijn. Met dozen tegelijk worden ze verkocht :?

Hier hebben de kinderen extra lang Pinksterweekend, ze hebben dinsdag studiedag. Eens kijken wat ik met ze ga doen, volgens mij wordt het slecht weer :{
Hier voorspellen ze alweer dagen slecht weer maar het is prima weer met af en toe een welkom buitje :D
( Groucho Marx )
pi_217865320
@exode, was het toevallig de pokemonkaartenset Destined Rivals? Die zijn nogal gewild omdat er team Rocket inzit én ze tijdelijk verkrijgbaar zijn, volgens zoon.
Hij kreeg baggerkaarten, btw :')
If they say
pi_217865360
Ik weet niks over een nieuwe Pokemon rage, maar zoon was laatst met virenden zijn kaarten aan het onderzoeken. Het lijkt erop dat hij een paar kaarten in zijn collectie heeft die inmiddels ¤300-500 waard zijn. Hij rekende zichzelf natuurlijk al rijk :D. Er zitten ook een paar neppe tussen, maar zoon was overtuigd dat deze echt waren.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_217865527
Zoo, dat zijn mooie bedragen, @Phaidra Er is zelfs een kaart die 6 miljoen dollar waard is _O-
Op koningsdag was zoon bijna in tranen. Vlak voor zn neus werd een kaart verkocht voor 5 euro en die had een waarde van ruim 100 euro. Hij was heel de dag sjaggo :')
En neppe kaarten, daar moet echt voor worden uitgekeken. Zoon ziet dat gelukkig altijd. Hij werd op school altijd als de pokemonkaarten expert gezien :D
If they say
pi_217865641
De MacDonalds heeft Pokemon kaarten in de happymeals, misschien heeft dat opnieuw iets aangewakkerd? :s)

De weersvoorspellingen dit weekend zijn inderdaad prut. Wij zouden zondag gaan bbq-en met buren maar daar hebben we maar een borrel van gemaakt. Geen bbq weer helaas...
pi_217866100
Pokémon is naast Dragon Ball Z toch wel het allervreselijkse tv ding ever. :P
Gelukkig zijn de mijne er niet zo bezig.

#chagrijnig. }:|
pi_217866154
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 11:30 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Exode, was het toevallig de pokemonkaartenset Destined Rivals? Die zijn nogal gewild omdat er team Rocket inzit én ze tijdelijk verkrijgbaar zijn, volgens zoon.
Hij kreeg baggerkaarten, btw :')
Alle series zijn overal uitverkocht.
pi_217866163
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 11:37 schreef Phaidra het volgende:
Ik weet niks over een nieuwe Pokemon rage, maar zoon was laatst met virenden zijn kaarten aan het onderzoeken. Het lijkt erop dat hij een paar kaarten in zijn collectie heeft die inmiddels ¤300-500 waard zijn. Hij rekende zichzelf natuurlijk al rijk :D. Er zitten ook een paar neppe tussen, maar zoon was overtuigd dat deze echt waren.
B heeft ook waardevolle kaarten, wij hebben er 2 laten taxeren en die kwamen op 25% van de online gevonden waarde uit. Een minuscuul krasje laat de waarde al kelderen.
pi_217866216
@Mushanga71
Ach, zijn wekker vergeten te zetten! ;)

Ik vergat ook altijd mijn wekker te zetten als ik bijv. de eerste 2 uur gym had.
Heeeeel vervelend en toevallig allemaal. :+
  vrijdag 6 juni 2025 @ 13:26:47 #78
35189 Troel
scherp en bot
pi_217866339
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 13:05 schreef exode het volgende:

[..]
Alle series zijn overal uitverkocht.
Online of ook offline?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 6 juni 2025 @ 13:56:47 #79
176471 oh-oh
pi_217866524
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 13:11 schreef vencodark het volgende:
@:Mushanga71
Ach, zijn wekker vergeten te zetten! ;)

Ik vergat ook altijd mijn wekker te zetten als ik bijv. de eerste 2 uur gym had.
Heeeeel vervelend en toevallig allemaal. :+
Ging je dan ook lunchen met je moe?
:D
( Groucho Marx )
pi_217866556
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 13:56 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Ging je dan ook lunchen met je moe?
De eerste 2 uur? Beetje vroeg hè voor lunch. :+
pi_217866729
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 13:26 schreef Troel het volgende:

[..]
Online of ook offline?
Stenen winkels :)
pi_217866813
Zeg @exode dat vind ik nou niks voor jou om last minute een cadeautje denken te scoren voor een kinderfeestje diezelfde middag. :+
  vrijdag 6 juni 2025 @ 14:51:27 #83
176471 oh-oh
pi_217866870
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 14:42 schreef vencodark het volgende:
Zeg @:exode dat vind ik nou niks voor jou om last minute een cadeautje denken te scoren voor een kinderfeestje diezelfde middag. :+
Ze zegt toch uiteindelijk?
Ben jij uit op ruzie?
( Groucho Marx )
pi_217866892
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 14:51 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Ze zegt toch uiteindelijk?
Ben jij uit op ruzie?
Ooohja ik las minder gedetailleerd dan ik dacht gelezen te hebben. :+
Maar oprecht: dat leek mij niks voor exode. :D

Als ik ruzie wil ga ik thuis een steak bakken.
pi_217866959
Ja krijg je daar ruzie over? Mag je gerust hier komen bakken hoor :Y) :D
  vrijdag 6 juni 2025 @ 15:12:18 #86
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217867036
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 15:03 schreef Schanu het volgende:
Ja krijg je daar ruzie over? Mag je gerust hier komen bakken hoor :Y) :D
Volgens mij eet haar man geen koe.
pi_217867112
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 13:06 schreef exode het volgende:

[..]
B heeft ook waardevolle kaarten, wij hebben er 2 laten taxeren en die kwamen op 25% van de online gevonden waarde uit. Een minuscuul krasje laat de waarde al kelderen.
Ja dat geloof ik wel. Waar hebben jullie dat laten doen?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_217867125
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 15:22 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ja dat geloof ik wel. Waar hebben jullie dat laten doen?
Via een goede vriend, zijn broer spaart en handelt erin en die wist een 'mannetje'. 8-)
pi_217867128
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 14:54 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ooohja ik las minder gedetailleerd dan ik dacht gelezen te hebben. :+
Maar oprecht: dat leek mij niks voor exode. :D

Als ik ruzie wil ga ik thuis een steak bakken.
Oh dat klinkt heerlijk een steak :P
pi_217867139
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 15:12 schreef amaranta het volgende:

[..]
Volgens mij eet haar man geen koe.
Mijn man is vega. :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 15:23 schreef exode het volgende:

[..]
Via een goede vriend, zijn broer spaart en handelt erin en die wist een 'mannetje'. 8-)
Ahaaaa. ^O^
pi_217867147
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 15:24 schreef exode het volgende:

[..]
Oh dat klinkt heerlijk een steak :P
Ik maak het nooit zelf. Zo dol ben ik er niet op maar als ik mensen tegen de haren wil strijken moet ik het dichterbij huis zoeken. :+
pi_217867257
Ik las gisteren de reacties op het bericht dat de poffertjes in de Efteling nu vegan zijn, heerlijk, je zou er spontaan vegan van worden.
Overigens zijn ze al vrij lang vegan, daardoor kon verloofde ze ook eten in Februari :D
pi_217867470
Mijn kind besloot een paar weken geleden plots dat ie klaar was met Pokemon kaarten.
Heeft de hele zooi in een doos gesmeten en voor 300 piek verkocht
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 6 juni 2025 @ 16:47:48 #94
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_217867801
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 16:04 schreef Vanyel het volgende:
Mijn kind besloot een paar weken geleden plots dat ie klaar was met Pokemon kaarten.
Ik zal deze opbrengst doorgeven aan de mijnes :D
pi_217867823
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 16:47 schreef Quoi het volgende:

[..]
Ik zal deze opbrengst doorgeven aan de mijnes :D

Dees heeft wel jaren voor elke gelegenheid pakjes en pakken gevraagd, het ras nogal een doos vol. Geen garanties
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_217867933
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 16:04 schreef Vanyel het volgende:
Meerdere kaarten van B zijn dat per stuk al waard...

Ach hij heeft er enorm veel lol mee, kan uren met zijn kaarten bezig zijn.
pi_217867952
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 17:07 schreef exode het volgende:

[..]
Meerdere kaarten van B zijn dat per stuk al waard...

Ach hij heeft er enorm veel lol mee, kan uren met zijn kaarten bezig zijn.
Ja dat is een stuk makkelijker als je er altijd voorzichtig mee om bent gegaan. De mijne had geen enkele compleet gave kaart ertussen zitten. Daar gaat je winst.

Hij leverde ook nog in op het aan een winkel verkopen uiteraard, maar dat vond ie de tijdswinst wel waard.
  vrijdag 6 juni 2025 @ 17:10:52 #98
35189 Troel
scherp en bot
pi_217867953
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 15:39 schreef exode het volgende:
Ik las gisteren de reacties op het bericht dat de poffertjes in de Efteling nu vegan zijn, heerlijk, je zou er spontaan vegan van worden.
Overigens zijn ze al vrij lang vegan, daardoor kon verloofde ze ook eten in Februari :D
Er is toch ook niets mis met vegan? Zolang het lekker is. Maar dat geldt ook voor vegadingen en vleesdingen. Als het maar lekker is :P Dat is bij mij leidend :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_217868005
Ik ging lunchen met zoon maar heb de vegantaart maar gelaten. Niet omdat: vegan, maar omdat het een klein rotstukje was :')

Hier zitten de waardevollere pokemonkaarten in een map. De overige duizend+ :') liggen ergens in een doos.
If they say
pi_217868063
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 17:10 schreef Troel het volgende:

[..]
Er is toch ook niets mis met vegan? Zolang het lekker is. Maar dat geldt ook voor vegadingen en vleesdingen. Als het maar lekker is :P Dat is bij mij leidend :D
Vind ik ook niet, maar veel mensen worden er erg boos om.
pi_217868121
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 17:33 schreef exode het volgende:

[..]
Was er niet een snack bij de Efteling die al jaren vegan was maar dat hebben ze gewoon nooit benoemd?
Toen het wel bekend werd lag half vleesetend Nederland op z’n kant. :P
De boosheid, heerlijk.
  vrijdag 6 juni 2025 @ 17:55:55 #102
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_217868209
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 17:10 schreef Troel het volgende:

[..]
Op zich niet, maar ik kan slecht tegen soja en sommige andere bonen. Dat valt nog slechter dan lactose. Dus dat is voor mij weer oppassen.

Maar als ik het maar weet, dan telt na die ingrediënten alleen de smaak.
  vrijdag 6 juni 2025 @ 18:02:36 #103
176471 oh-oh
pi_217868269
Eindelijk weekend, en het is nog supermooi weer, dus we gaan lekker lopen <3
Er wordt op ons gewacht op de losloop :D
Ik moet nog steeds bijkomen van die geskipte maandagnacht, ik ben geen 25 meer, ik ben blij dat het weer een lang weekend is _O-
( Groucho Marx )
  vrijdag 6 juni 2025 @ 18:16:12 #104
35189 Troel
scherp en bot
pi_217868370
quote:

[..]
Ik vind het niet netjes als je iets vegan of vega krijgt terwijl er gedaan wordt alsof het dat niet is. Dus je bestelt een Mc Kroket en je krijgt iets anders. Maar dat is hier thuis vooral omdat we met die notenallergie zitten en dat dus gewoon gevaarlijk kan zijn.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_217868448
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 18:16 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik vind het niet netjes als je iets vegan of vega krijgt terwijl er gedaan wordt alsof het dat niet is. Dus je bestelt een Mc Kroket en je krijgt iets anders. Maar dat is hier thuis vooral omdat we met die notenallergie zitten en dat dus gewoon gevaarlijk kan zijn.
De Efteling is niet gek he, stond gewoon op de kaart net als de allergieën.
  vrijdag 6 juni 2025 @ 18:28:23 #106
35189 Troel
scherp en bot
pi_217868455
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 18:26 schreef exode het volgende:

[..]
De Efteling is niet gek he, stond gewoon op de kaart net als de allergieën.
Dan is het geen enkel probleem wat mij betreft. Maar: een paar jaar geleden had ik ook gedacht van uhm, laat maar. Het is dat ik inmiddels weet dat het minstens net zo lekker kan zijn ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 6 juni 2025 @ 18:33:14 #107
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_217868511
Volgens mij is bij de universiteit de kantine al helemaal vega. Heb ook bij een vega bedrijf gewerkt, daar hadden we bij borrels en etentjes ook alleen vega.
  vrijdag 6 juni 2025 @ 20:01:25 #108
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217869403
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 15:26 schreef vencodark het volgende:

[..]
Mijn man is vega. :)
[..]
Ahaaaa. ^O^
Excuses, ik dacht dat je man vanuit geloofsovertuiging geen koe at.
  FOK!fotograaf vrijdag 6 juni 2025 @ 20:20:19 #109
148247 taxibabe
pi_217869592
Zoo, avondvierdaagse zit er weer op! Kleuter heeft zijn 2e medaille binnen! w/
  vrijdag 6 juni 2025 @ 20:20:32 #110
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217869594
Nou… ik werd vanmorgen wakker. Ruim 40 appjes in de ouderapp van onze vakantie vierende kinderen.

SPOILER
En toen stuurde man ook nog een bericht. Wellicht heeft iemand gelezen in de media over een Nederlander die gisteren verongelukt is in Tirol in bijzijn van zijn dochter die alles heeft gezien.
De dochter is dus de naaste collega van mijn man.
  vrijdag 6 juni 2025 @ 20:20:43 #111
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217869596
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 20:20 schreef taxibabe het volgende:
Zoo, avondvierdaagse zit er weer op! Kleuter heeft zijn 2e medaille binnen! w/
Lekker bezig!
  vrijdag 6 juni 2025 @ 21:03:09 #112
35189 Troel
scherp en bot
pi_217869988
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 20:20 schreef amaranta het volgende:
Nou… ik werd vanmorgen wakker. Ruim 40 appjes in de ouderapp van onze vakantie vierende kinderen.

SPOILER
En toen stuurde man ook nog een bericht. Wellicht heeft iemand gelezen in de media over een Nederlander die gisteren verongelukt is in Tirol in bijzijn van zijn dochter die alles heeft gezien.
Pfff. Jullie hebben je portie shit ook al wel gehad en nu dit weer. Sterkte!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_217870082
Wat een verhaal :o
pi_217870377
Wat een verhaal amaranta. En ook gewoon stress kan ik me voorstellen.
pi_217870505
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 20:01 schreef amaranta het volgende:

[..]
Excuses, ik dacht dat je man vanuit geloofsovertuiging geen koe at.
Oh ook dat ja. :P
pi_217870826
En je spoiler @amaranta !
Dat is nogal wat. :{
pi_217872002
Poeh, wat een eng verhaal om zo mee wakker te worden. En dan denk je te helpen krijg je zo’n reactie.
Hopelijk knapt ze snel weer op.

En heftig voor de collega van je man ;(
pi_217872252
Wat een verhaal amaranta en dat ze je zo te woord staan terwijl je alleen maar wil helpen.

Het verhaal van je man wat heftig
pi_217872266
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 20:20 schreef amaranta het volgende:

SPOILER
Zo wat een verhaal. Dikke knuffel (voor iedereen)
Werewolf
pi_217872465
Wow @amaranta :o
SPOILER
Ik las het ja, ook heel triest. Ouder verliezen is al erg, op deze manier is het ook nog traumatisch ;( Hopelijk krijgt ze goede hulp bij de verwerking ervan.
If they say
  zaterdag 7 juni 2025 @ 10:00:56 #121
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217873747
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 08:10 schreef Mushanga71 het volgende:
Wow @:amaranta :o
SPOILER
Ik las het ja, ook heel triest. Ouder verliezen is al erg, op deze manier is het ook nog traumatisch ;( Hopelijk krijgt ze goede hulp bij de verwerking ervan.
Nee, die moeder is niet naar Spanje.
Het meisje in kwestie was in de loop van de ochtend al ontslagen.
Mijn dochter gaat volgens mij wel redelijk. Die was ook vooral verbolgen over hoe onaardig ze in het ziekenhuis waren.
Ik kan het wel iets meer in perspectief plaatsen.
Stomdronken meisje in een kustplaats, vast niet de eerste en ook niet de laatste.
Ik snap alleen het drugsverhaal nog niet. Of dat nu daadwerkelijk is gebeurd of door moeder is aangenomen als waarheid omdat de helderziende dat gezegd heeft.
Toen ik belde naar het zkh zeiden ze dat de dokters wisten wat ze moesten doen. Wat natuurlijk zo is. Maar als de groep zou zeggen dat ze gedrogeerd is, begrijp ik niet waarom ze alle drugs testen (tot cocaine aan toe) en niet op de meest bekende rape drug ghb.
Of wellicht is mijn “kennis” van rape drugs alweer achterhaald.
pi_217874008
Ik snap dat je dochter verbolgen was, @amaranta Aan de andere kant, de artsen zullen wel vaker jonge toeristen in deze staat binnenkrijgen en ik kan me wel iets van hun reactie voorstellen. Neemt niet weg dat ze best wat aardiger hadden kunnen zijn. Zeker tegen jou omdat je alleen wat wilde doorgeven. Lijkt me niet meer dan normaal als er een kind in het zh beland er wat meer empathie is.
Gelukkig is dat meisje alweer up and running. Las net dat ghb tot een uur of 12 testbaar is dus dat zal wel een raadsel blijven of dat het is geweest. Wel idioot dat daar niet meteen op is getest, daar dacht ik ook direct aan na het lezen van jouw post.
Je dochter is nu wél een ervaring rijker ;)
Hoop ik dat de rest van haar vakantie lekker rustig verloopt en ze er van geniet.
If they say
  zaterdag 7 juni 2025 @ 10:35:18 #123
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_217874066
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 10:00 schreef amaranta het volgende:

[..]
Nee, die moeder is niet naar Spanje.
Het meisje in kwestie was in de loop van de ochtend al ontslagen.
Mijn dochter gaat volgens mij wel redelijk. Die was ook vooral verbolgen over hoe onaardig ze in het ziekenhuis waren.
Ik kan het wel iets meer in perspectief plaatsen.
Stomdronken meisje in een kustplaats, vast niet de eerste en ook niet de laatste.
Ik snap alleen het drugsverhaal nog niet. Of dat nu daadwerkelijk is gebeurd of door moeder is aangenomen als waarheid omdat de helderziende dat gezegd heeft.
Toen ik belde naar het zkh zeiden ze dat de dokters wisten wat ze moesten doen. Wat natuurlijk zo is. Maar als de groep zou zeggen dat ze gedrogeerd is, begrijp ik niet waarom ze alle drugs testen (tot cocaine aan toe) en niet op de meest bekende rape drug ghb.
Of wellicht is mijn “kennis” van rape drugs alweer achterhaald.
Het kan er gewoon in mijn hoofd niet in dat je een bericht krijgt dat je dochter in het zh ligt in het buitenland en dat het dan een van je prioriteiten is om een helderziende te gaan raadplegen. Ik zou al in de auto zitten richting Schiphol, denk ik.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_217874236
En dat ja @livelink :Y

Ik verlengde gister zoons foonabo. Net komt de S25 binnen, via de post. Werkt met een code én de verpakking is inbraakveilig, kreeg dat ding amper open _O-
Handig, ik heb een S24 en omdat zijn bestelde hoesje nog niet binnen is, heeft ie een hoesje van mij :)
If they say
  zaterdag 7 juni 2025 @ 10:49:42 #125
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217874267
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 10:35 schreef livelink het volgende:

[..]
Het kan er gewoon in mijn hoofd niet in dat je een bericht krijgt dat je dochter in het zh ligt in het buitenland en dat het dan een van je prioriteiten is om een helderziende te gaan raadplegen. Ik zou al in de auto zitten richting Schiphol, denk ik.
Nou dat. Toen ik het in eerste instantie las, las ik het ook als dat zij in paniek was en dat er iemand was die haar had geholpen alles helder op een rijtje te zetten.
Pas toen ik het ‘s avonds terug was, besefte ik dat ze dus bedoelde dat ze een helderziende had geraadpleegd. En toen vroeg ik me ook af. Is dit het eerste wat je gaat doen?
Want dat bericht stuurde ze mij al om 8:37
  zaterdag 7 juni 2025 @ 10:54:30 #126
37150 livelink
pi_217874361
Als ouders moet je gewoon wel wat met het feit dat je kind door alcoholvergifting in het ziekenhuis belandt. Of er nou ook ghb bij was of niet. Dit is geen misselijke wake-up call.

En iets zegt me dat de ouders niks gaan doen met deze wake-up call en in plaats daarvan het gemakkelijker vinden om dit volledig toe te kennen aan een mogelijke onbekende die iets in een drankje heeft gedaan.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 10:54:51 #127
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217874372
SPOILER
quote:
Ik heb vriend die helder kan kijken. Ze hebben xxxxx om haar te drogeren. Door haar ernstige ondergewicht en de alcohol reageerde ze daar zo heftig op dat ze haar hebben laten gaan goddank. Dat is haar redding geweest. Door uitdroging heeft t ziekenhuis ws geen drugs in urine gevonden.
Aldus de helderziende??
  zaterdag 7 juni 2025 @ 10:57:55 #128
37150 livelink
pi_217874451
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 10:54 schreef amaranta het volgende:
SPOILER
Aldus de helderziende??
Die geven ook alleen maar het gewenste antwoord. Daar verdienen ze hun geld mee.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 11:01:12 #129
471908 Mushanga71
Burn!
pi_217874522
SPOILER
If they say
  zaterdag 7 juni 2025 @ 11:01:19 #130
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217874526
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 10:54 schreef livelink het volgende:
Als ouders moet je gewoon wel wat met het feit dat je kind door alcoholvergifting in het ziekenhuis belandt. Of er nou ook ghb bij was of niet. Dit is geen misselijke wake-up call.

En iets zegt me dat de ouders niks gaan doen met deze wake-up call en in plaats daarvan het gemakkelijker vinden om dit volledig toe te kennen aan een mogelijke onbekende die iets in een drankje heeft gedaan.
Ja, nu ik er langer over nadenk is het steeds vreemder.
Moeder is zo’n hocuspocusholistische vrouw.
Dochter mag al eigenlijk vrij weinig van haar vanwege haar ondergewicht. En moet allemaal supplementen slikken van de moeder.
Moeder vertelde mij ook dat ze begreep dat dochter gedronken had aangezien ze net een paar dagen 18 was. Echter vertelde mijn dochter mij dat het meisje wel vaker drinkt. En zelfs ontsnapt via het raam enzo.

Moeder zei wel dat ze het consequenties zou hebben. Dat ze haar tot het gala met rust zou laten en daarna met haar in gesprek zou gaan over de gevolgen van overmatig alcohol drinken en met vreemde mannen meegaan.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 11:20:29 #131
435948 FlyingFish
pi_217874767
Tja, ik denk dat dit zo’n geval is van je kind te strak houden is, en dat het daardoor stiekem gebeurt waar je het niet kan zien.

Desondanks een raar niet zo helder verhaal, maar voor jouw dochter wel een erg goed leermoment Amaranta. Eerst al dat appartement moeten regelen, nu dit. Die zal flink gegroeid zijn qua zelfstandigheid.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 11:21:40 #132
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_217874778
Als iemand anders iets in haar drinken heeft gedaan, blijft haar ideale plaatje van haar gezin/dochter bestaan. Zo'n helder ziende ziet ook wel helder wat ze moet zeggen om te verdienen aan dat ideale plaatje |:(
  zaterdag 7 juni 2025 @ 11:22:43 #133
471908 Mushanga71
Burn!
pi_217874791
Wees iig trots op jouw dochter, @amaranta O+
If they say
  zaterdag 7 juni 2025 @ 11:43:06 #134
175489 Candaasje
pi_217874979
Waarom zou je juist door uitdroging negatief testen? Doorgaans wordt eerder door verdunning de concentratie van opgenomen stoffen lager :?

Wel met al een heel ‘avontuur’. Voor zowel jouw dochter als voor dat meisje.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 11:54:43 #135
113428 vencodark
pi_217875150
@amaranta
Er zit duidelijk meer achter dat de moeder reageert zoals ze reageert.
En dan weet je waarschijnlijk de helft nog niet.
Gelukkig is het meisje verder in orde.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 12:51:04 #136
197950 Clubsoda
*zing*
pi_217875552
quote:

[..]
De kroketten en saucijzenbroodjes jn ons ziekenhuis zijn vega. Dat is overigens te zien op het bordje, als je goed oplet. Veel patiënten letten niet goed op, je proeft het ook echt niet maar mensen gaan toch briesen als ze het merken :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 13:00:30 #137
111414 Vanyel
pi_217875638
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 12:51 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
De kroketten en saucijzenbroodjes jn ons ziekenhuis zijn vega. Dat is overigens te zien op het bordje, als je goed oplet. Veel patiënten letten niet goed op, je proeft het ook echt niet maar mensen gaan toch briesen als ze het merken :')
In dat ene ziekenhuis in ons dorp dat ook in onze stad is staat supergroot bladerdeegbroodje (oid) ipv saucijzenbroodje. En die zijn LEKKER!
Als ik wist waar ik die kon kopen, at ik nooit meer echte.

Niet dat ik dat überhaupt doe, dan wordt de PT boos :'(
  zaterdag 7 juni 2025 @ 13:00:44 #138
471908 Mushanga71
Burn!
pi_217875641
Team vega saucijzenbroodjes O+ Geen zeentjes of stukjes gemalen bot in je broodje :r
If they say
  zaterdag 7 juni 2025 @ 13:12:40 #139
107491 exode
pi_217875733
Team de beste worstenbroodjes van Nederland met vlees :9 Want die bakker staat in mijn geboortedorp dus ik word steeds bevoorraad door moeder en zus O+

Nu er eindelijk geen mannen meer over de vloer komen om alles vies te maken (door het klussen he mensen) het toilet beneden eens flink schoon kunnen maken. Voor het eerst in 3 maanden dat het echt nut heeft.
En vandaag besloten dat we boven de tegeltjes behang gaan doen in datzelfde toilet, behang van Pip Studio.

Kleur van de nieuw gecreeerde hal is ook besloten: net als 1 muur in de woonkamer Early dew en de garderobe meubels worden oud roze en oker.

Fijn om zo bezig te zijn met aankleding en gezellig maken. Verloofde heeft een bakkersvitrine kastje gekocht en die gaat ze vandaag ook oud roze lakken.

Ik weet niet of iemand het Blok kijkt maar wij zijn duidelijk niet team beige.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 13:14:12 #140
113428 vencodark
pi_217875743
Vlees!
Ik moet zeggen dat de Vega kroketten echt wel prima zijn maar zal altijd kiezen voor een echte rundvlees variant.
Zoon eet wel de Vega want de kinderen mogen geen rundvlees.

Dat wordt friet met kroketten vanavond. :9
  zaterdag 7 juni 2025 @ 13:15:41 #141
107491 exode
pi_217875756
Wij eten vanavond sushi :9 :9 :9
  zaterdag 7 juni 2025 @ 13:16:04 #142
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217875759
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 13:12 schreef exode het volgende:
Team de beste worstenbroodjes van Nederland met vlees :9 Want die bakker staat in mijn geboortedorp dus ik word steeds bevoorraad door moeder en zus O+

Nu er eindelijk geen mannen meer over de vloer komen om alles vies te maken (door het klussen he mensen) het toilet beneden eens flink schoon kunnen maken. Voor het eerst in 3 maanden dat het echt nut heeft.
En vandaag besloten dat we boven de tegeltjes behang gaan doen in datzelfde toilet, behang van Pip Studio.

Kleur van de nieuw gecreeerde hal is ook besloten: net als 1 muur in de woonkamer Early dew en de garderobe meubels worden oud roze en oker.

Fijn om zo bezig te zijn met aankleding en gezellig maken. Verloofde heeft een bakkersvitrine kastje gekocht en die gaat ze vandaag ook oud roze lakken.

Ik weet niet of iemand het Blok kijkt maar wij zijn duidelijk niet team beige.
Worstenbroodjes :9~ O+

De beste worstenbroodje van Nederland komen trouwens van bakkerij Van der Kleij uit Breda. Vind ik dan :Y
Ik word ook bevoorraad door mijn moeder :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 7 juni 2025 @ 13:19:37 #143
107491 exode
pi_217875783
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 13:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Worstenbroodjes :9~ O+

De beste worstenbroodje van Nederland komen trouwens van bakkerij Van der Kleij uit Breda :Y
Ik word ook bevoorraad door mijn moeder :D
Echt niet.

SPOILER
Ik zie dat in 2025 een bakker in Dongen heeft gewonnen.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 13:26:49 #144
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217875849
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 13:19 schreef exode het volgende:

[..]
Echt niet.

SPOILER
Ik zie dat in 2025 een bakker in Dongen heeft gewonnen.
Ik had het al opgezocht (2024 & 2025) :D Van der Kleij heeft ook wel eens gewonnen trouwens
  zaterdag 7 juni 2025 @ 13:29:39 #145
107491 exode
pi_217875872
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 13:26 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik had het al opgezocht (2024 & 2025) :D Van der Kleij heeft ook wel eens gewonnen trouwens
Zijn allemaal lekker :D
Bij onze bakker hier in het dorp koop ik ze niet, die zien er ook gewoon raar uit.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 13:30:16 #146
107491 exode
pi_217875879
Mijn broer geeft zich elk jaar op als proever trouwens voor die wedstrijd maar hij is nooit ingeloot/uitgekozen.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 13:31:51 #147
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217875890
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 13:29 schreef exode het volgende:

[..]
Zijn allemaal lekker :D
Bij onze bakker hier in het dorp koop ik ze niet, die zien er ook gewoon raar uit.
Hier (ook in de Randstad) koop ik ook geen worstenbroodjes :N
Smaken niet zoals het hoort.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 13:32:39 #148
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217875899
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 13:30 schreef exode het volgende:
Mijn broer geeft zich elk jaar op als proever trouwens voor die wedstrijd maar hij is nooit ingeloot/uitgekozen.
Ik wist niet eens dat dat kon :D
Maar jammer dat het hem nooit gelukt is!
  zaterdag 7 juni 2025 @ 21:00:24 #149
435948 FlyingFish
pi_217879496
Worstenbroodjes vind ik niks. Liever saucijzenbroodjes, maar van binnen ben ik een puber dus ik heb liever frikandelbroodjes… wel zonder red bull, want dat vind ik echt smerig.
  zondag 8 juni 2025 @ 15:24:24 #150
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217886133
Ik vind alles met bladerdeeg zo vet altijd, brrt...
  zondag 8 juni 2025 @ 15:29:13 #151
111414 Vanyel
pi_217886189
Vet O+

Worstenbroodjes :N
  zondag 8 juni 2025 @ 15:38:42 #152
449926 Hupje
pi_217886287
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 21:00 schreef FlyingFish het volgende:
van binnen ben ik een puber

Goede Brabantse worstenbroodjes O+ :9
  maandag 9 juni 2025 @ 09:39:18 #153
223828 Phaidra
pi_217891527
Ik eet al een paar jaar nauwelijks vlees. Laatst waren we in Brabant en namen we worstenbroodjes mee. Ik at een half broodje voor de smaak, maar had al snel spijt. Darmen waren volledig van slag :X. Varkensvlees en mijn darmen gaan gewoon echt niet meer samen. Het was wel lekker, maar dat doe ik niet meer.

Zaterdag was ik op bezoek bij tante in Limburg en ik at 2 heerlijke stukken vlaai. 2 verschillende ook, kon ik echt niet weigeren. Wilde ik ook niet natuurlijk, want :9~.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 9 juni 2025 @ 10:15:10 #154
471908 Mushanga71
Burn!
pi_217891758
Vlaai O+
Ik eet sowieso geen varkensvlees. Alleen kip, koe, kalfs en kalkoen. En dan de filet, biefstuk of gehaktversie want bot en vetjes :r
Hoewel er met suddervlees wel iets van een vetje moet inzitten omdat het anders gortdroog wordt. Ervaring :')
If they say
  maandag 9 juni 2025 @ 11:28:30 #155
113428 vencodark
pi_217892208
Kippenpootjes. :9
  maandag 9 juni 2025 @ 13:50:38 #156
471908 Mushanga71
Burn!
pi_217893288
Thuis eet ik soms kippenvleugeltjes. Het vlees pluk ik eruit, kijk dat helemaal na op lelletjes en velletjes en dan pas eet ik dat op. Dito met een verdwaalde kippenpoot.
Buitenshuis eet ik dat dus beslist niet :P

Oh, en ik ontleedde eens een mossel. Daarna nooit meer gegeten :')
If they say
  maandag 9 juni 2025 @ 13:53:07 #157
35189 Troel
scherp en bot
pi_217893310
Doe mij maar een kippendijfilet :Y

Dan mag de rest wel sqmen zo'n hele kip met vel opeten :X
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 9 juni 2025 @ 14:02:18 #158
449926 Hupje
pi_217893383
quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2025 13:50 schreef Mushanga71 het volgende:
Oh, en ik ontleedde eens een mossel.
Die lust ik ook :9
  maandag 9 juni 2025 @ 15:49:44 #159
471908 Mushanga71
Burn!
pi_217894268
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 14:02 schreef Hupje het volgende:

[..]
Die lust ik ook :9
Ja, nouja, als je ze zo in je mond steekt ;)

En kippendijfilet :N

Ik maak zo ovenpasta met kalkoenrolladebeleg, champignons en mozzarella :9
If they say
  maandag 9 juni 2025 @ 16:08:47 #160
863 Vicky
pi_217894463
Team kipdij
Vorige week, noodgedwongen, gewone kipfilet gehaald maar dat vinden we echt niet meer lekker.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 9 juni 2025 @ 16:19:36 #161
35189 Troel
scherp en bot
pi_217894537
quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2025 16:08 schreef Vicky het volgende:
Team kipdij
Vorige week, noodgedwongen, gewone kipfilet gehaald maar dat vinden we echt niet meer lekker.
Wij halen het bij een Turkse slager, maar pas had ik aldikipfilet. Nee dank je! :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 9 juni 2025 @ 16:22:00 #162
107491 exode
pi_217894549
Kippenpootjes, kippendij, worstenbroodjes, mosselen, kom maar door, allemaal lekker.

Net even met B naar Utrecht gegaan met de trein. Voor het eerst in maanden in een trein en nog langer geleden dat ik tussen de winkels liep. Ging best ok, maar heel relaxt was ik niet. B heeft in Lush heerlijk gewinkeld. Cadeau voor zijn andere moeder en zusje uitgekozen voor hun verjaardag. Zo leuk hoe hij dan rondloopt, leest, ruikt en vraagt.

Daarna op zijn verzoek een bubble tea gekocht en donuts. Jochie helemaal happy en ik vooral blij dat we 1e klas mogen in de trein want het was tegen elkaar aan staan druk.

Dus toch een kleine overwinning dat ik met hem geweest ben.
  maandag 9 juni 2025 @ 16:45:07 #163
118453 Pinnenmutske
Blub
pi_217894675
Lush O+

Heb Big voor mijn haar besteld. Ben benieuwd.
Werewolf
  FOK!fotograaf maandag 9 juni 2025 @ 17:03:09 #164
148247 taxibabe
pi_217894791
quote:
2s.gif Op maandag 9 juni 2025 16:19 schreef Troel het volgende:

[..]
Wij halen het bij een Turkse slager, maar pas had ik aldikipfilet. Nee dank je! :@
Waar zit die slager?
Als we bij mijn vader in Tiel zijn gaan we ook altijd naar de Turkse slager, maar als er dichterbij een Turkse slager zit zou dat leuk zijn
  maandag 9 juni 2025 @ 17:28:57 #165
111414 Vanyel
pi_217895109
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 16:22 schreef exode het volgende:
Net even met B naar Utrecht gegaan met de trein. Voor het eerst in maanden in een trein en nog langer geleden dat ik tussen de winkels liep. Ging best ok, maar heel relaxt was ik niet.
Herkenbaar. Al is mijn eerste (en laatste) trein alweer een week of 8 geleden.
Ik was zaterdag op de Gay pride in Utrecht. Dat leek in eerste instantie wel goed te gaan maar op een gegeven moment belandde ik in een deinende menigte met snoeiharde muziek en daar werd ik echt onpasselijk van. Was alsof de muziek me fysiek aanviel.
  maandag 9 juni 2025 @ 17:41:37 #166
107491 exode
pi_217895189
quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2025 17:28 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Herkenbaar. Al is mijn eerste (en laatste) trein alweer een week of 8 geleden.
Ik was zaterdag op de Gay pride in Utrecht. Dat leek in eerste instantie wel goed te gaan maar op een gegeven moment belandde ik in een deinende menigte met snoeiharde muziek en daar werd ik echt onpasselijk van. Was alsof de muziek me fysiek aanviel.
Wat heftig, wat deed je toen? De drukte uit en even bijkomen? Kon je daarna wel verder?

Er stonden best wat vrienden op boten zaterdag, ik heb in Amsterdam meerdere keren meegevaren maar dat zit er echt niet in voorlopig. Krijg al hartkloppingen als ik eraan denk.
  maandag 9 juni 2025 @ 18:25:56 #167
35189 Troel
scherp en bot
pi_217895484
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 17:03 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Waar zit die slager?
Als we bij mijn vader in Tiel zijn gaan we ook altijd naar de Turkse slager, maar als er dichterbij een Turkse slager zit zou dat leuk zijn
Enschede, lage bothofstraat. En sowieso Trukse winkel ada op de Lipperkerkstraat
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 9 juni 2025 @ 19:00:57 #168
111414 Vanyel
pi_217895819
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 17:41 schreef exode het volgende:

[..]
Wat heftig, wat deed je toen? De drukte uit en even bijkomen? Kon je daarna wel verder?

Er stonden best wat vrienden op boten zaterdag, ik heb in Amsterdam meerdere keren meegevaren maar dat zit er echt niet in voorlopig. Krijg al hartkloppingen als ik eraan denk.
De hand van de Mrs stevig vasthouden, achter haar aan zsm er doorheen en door naar de bus.

Het was op zich geen ongeluk, waren daar al even geweest en toen ging het redelijk, maar we moesten er weer doorheen omdat de gracht bij de kroeg eenrichting was en we dachten op dat moment nog dat we onderweg waren naar de kroeg.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 09:02:39 #169
176471 oh-oh
pi_217899331
Ik herken dit 1000%.
Ik vermijd echt alles, ik ga niet eens naar de stad, alles is zo snel te veel.
Volgende week ben ik vrij, en moet ik naar de stad voor wat dingen.
Vroeger ging ik te voet met 10 honden lekker winkelen, nu denk ik alleen maar ughhh.
En dan is er nog de bruiloft van mijn zusje, wat ben ik blij als ik dat achter de rug heb...
( Groucho Marx )
  dinsdag 10 juni 2025 @ 09:10:13 #170
118453 Pinnenmutske
Blub
pi_217899365
Ik reis eerste klas wegens de vele prikkels van 2de klas.

Afgelopen zondag naar Kortrijk geweest voor evenement van Red Bull.

Dat ging goed. De adrenaline kwam pas toen ik terug naar huis ging met de trein.

Verbrand in mijn snuit maar het was wel keibangelijk tof.
Werewolf
  dinsdag 10 juni 2025 @ 09:29:20 #171
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217899491
Ik heb volgende week donderdag een congres en ben heel blij dat ik van m'n werk eersteklas mag reizen. Normaal gesproken doe ik het nooit, maar nu ga ik er gebruik van maken.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 09:36:32 #172
113428 vencodark
pi_217899524
Ik heb geen moeite met gewone druktes.
Pretparken of markten.
Maar festivals of concerten waar je midden in zo’n veld staat (Pinkpop ofzo), lijkt mij echt horror.
Maar dat is niks vreemds.

Ik heb wel geleerd om, als ik in zo’n situatie zit van drukke plekken binnen, uitgangen te vinden en veilig te staan.
Ik ben heel alert op mijn omgeving en de mensen.

En net als @oh-oh heb ik binnenkort een bruiloft en zulke sociale activiteiten vind ik ook helemaal niks.
Wie komt er, ken ik verder iemand?
Social awkwardness. :P
  dinsdag 10 juni 2025 @ 09:44:00 #173
93505 SaskiaR
pi_217899569
Wij waren gister op de Zilverdag in Schoonhoven. Dat vond ik al druk :D Al die bejaarden die zich rondom die kraampjes verdringen. Naar iets heel druks zoals een festival of koningsdag in een grote stad zou ik echt nooit gaan. Veel te veel mensen en te harde muziek.
De trein vind ik dan wel weer prima te doen, want daar trek je je gewoon rustig terug in je telefoon/boek.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 09:44:16 #174
176471 oh-oh
pi_217899571
Ik kan naar Utrecht met mijn broertje en mijn ouders maar dan weet ik 100% zeker dat je me al af kan voeren voor de bruiloft begint dus ik ga ook met de trein en dan ook maar 1e klas.
( Groucho Marx )
  dinsdag 10 juni 2025 @ 09:45:09 #175
176471 oh-oh
pi_217899576
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 09:36 schreef vencodark het volgende:
Ik heb geen moeite met gewone druktes.
Pretparken of markten.
Maar festivals of concerten waar je midden in zo’n veld staat (Pinkpop ofzo), lijkt mij echt horror.
Maar dat is niks vreemds.

Ik heb wel geleerd om, als ik in zo’n situatie zit van drukke plekken binnen, uitgangen te vinden en veilig te staan.
Ik ben heel alert op mijn omgeving en de mensen.

En net als @:oh-oh heb ik binnenkort een bruiloft en zulke sociale activiteiten vind ik ook helemaal niks.
Wie komt er, ken ik verder iemand?
Social awkwardness. :P
Ik weet dat er daar allemaal mensen komen met wie ik vroeger bevriend was.
Nog erger :')
( Groucho Marx )
  dinsdag 10 juni 2025 @ 09:47:19 #176
113428 vencodark
pi_217899588
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 09:45 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Ik weet dat er daar allemaal mensen komen met wie ik vroeger bevriend was.
Nog erger :')
Die kans is bij mij dan weer heel klein. :D
  dinsdag 10 juni 2025 @ 09:49:20 #177
176471 oh-oh
pi_217899601
Zij is bevriend gebleven met al mijn vriendinnen van vroeger, kan niet zeggen dat ik er naar uit zie om ze weer te zien...
Mijn grootste nachtmerrie is dat mijn ex, je weet wel die ene, er ook is.
Zijn zus is er zeker.
Ik vraag nergens naar, ik kan het toch niet veranderen.
( Groucho Marx )
  dinsdag 10 juni 2025 @ 09:52:44 #178
113428 vencodark
pi_217899616
Ik ben ooit eens met een vriendin en haar vrienden mee geweest met carnaval in 1 of ander café.
Just to give it a try. :')
Maar onderweg naar de uitgang begon een hele groep elkaar te duwen en ‘te verdrukken’.
Gelukkig was er een klasgenoot, grote kerel, die mij daar min of meer beschermde en zo toch prima naar buiten gekund.
Buiten bedacht ik mij dat mijn jas (zonder spullen) nog binnen lag.
Die heb ik gewoon laten liggen.
Ik peinsde er niet over terug naar binnen te gaan. :{w
  dinsdag 10 juni 2025 @ 09:53:34 #179
113428 vencodark
pi_217899622
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 09:49 schreef oh-oh het volgende:
Zij is bevriend gebleven met al mijn vriendinnen van vroeger, kan niet zeggen dat ik er naar uit zie om ze weer te zien...
Mijn grootste nachtmerrie is dat mijn ex, je weet wel die ene, er ook is.
Zijn zus is er zeker.
Ik vraag nergens naar, ik kan het toch niet veranderen.
Eerste wat ik dacht! :o
Maar ik hoop inderdaad dat die er nou net niet is. :{ :%
  dinsdag 10 juni 2025 @ 10:01:33 #180
176471 oh-oh
pi_217899682
:D Dan ben ik in elk geval heel snel weg!
( Groucho Marx )
  dinsdag 10 juni 2025 @ 10:17:29 #181
107491 exode
pi_217899762
Vrijdag gaat een kennis trouwen. Er gaan veel vrienden heen en het wordt poepje gezellig.
Maar het is ruim 1,5 uur rijden, in een kroeg inclusief dweilorkest. En dan weer 1,5 uur terug.

Dus ik heb afgezegd. Gelukkig begreep hij het volledig.

Ik leefde altijd op prikkels, functioneerde slecht in stilte zelfs.

Maar pfoeh wat is mijn leven anders nu.

Komt wel weer goed, ik ga echt mijn weg wel weer vinden maar het gaat niet bepaald vanzelf.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 10:22:03 #182
176471 oh-oh
pi_217899800
Ik hou echt van mijn prikkelarm leven, en zou ook elke bruiloft afgezegd hebben, behalve die van mijn zus, dat kan ik echt niet maken, hoe graag ik ook zou willen.
( Groucho Marx )
  dinsdag 10 juni 2025 @ 10:36:33 #183
113428 vencodark
pi_217899914
Ik heb ooit een bruiloft van een vriend afgezegd omdat het ruim 1,5 uur rijden zou zijn, pas na 19:00 ofzo beginnen want ik was alleen uitgenodigd voor het feest.
Wat bleek nou?
Als verrassing zeiden ze toen pas het ja-woord.
Ik begrijp er nog geen reet van. :?
  dinsdag 10 juni 2025 @ 10:42:40 #184
223828 Phaidra
pi_217899961
Ik ben een paar jaar geleden naar een bruiloft geweest van mijn oud BFF. We hebben nauwelijks contact meer, onze levens zijn te verschillend geworden. Maar ze wilde me toch heel graag uitnodigen omdat ik haar BFF was toen ze verkering kreeg op de middelbare school. Het was niet zo ver rijden, maar man, wat was het pijnlijk. Ik vroeg me echt af waarom ze me in hemelsnaam had uitgenodigd (en vond mezelf stom dat ik gegaan was). Haar huidige vriendengroep was enorm overheersend, ik heb haar 1 minuut gesproken denk ik. Het was wel gezellig om haar moeder en oma te spreken, die kende ik ook heel goed. 2 weken later is haar oma overleden, dus dat maakte het toch de moeite waard.

SPOILER
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 10 juni 2025 @ 10:46:40 #185
223828 Phaidra
pi_217899993
Overigens is het wel heel herkenbaar, die overprikkeling. Vroeger had ik er niet zoveel last van, maar nu trek ik drukke dingen ook maar matig. Ik vraag me af wat het is. Ik vind het ook lastig om een afweging te maken. Want sommige dingen vind ik echt heel gezellig. Borrels op het werk bijvoorbeeld. Maar tegenwoordig zijn er zoveel medewerkers dat het niet echt grappig meer is.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 10 juni 2025 @ 10:48:58 #186
55666 Nijna
pi_217900016
Ik heb binnenkort een bruiloft van een collega van mijn man.
We hebben elkaar wel eens gesproken enzo, dus ik mag mee.
Na heel wat gedoe (blijkbaar is vragen heel lastig), heeft mijn man geregeld dat hij met een collega met terug kan rijden mocht ik eerder terug willen.
Ik houd sowieso niet van dat soort gelegenheden en ik ken hier echt zo ongeveer niemand, behalve een paar collega's van mijn man. En dan is "kennen" een groot woord.

Ik houd ook helemaal niet van drukte enzo.
Ik ga alleen omdat het een soort van "hoort".
  dinsdag 10 juni 2025 @ 10:49:10 #187
113428 vencodark
pi_217900019
Ik ben vooral thuis met het gezin overprikkeld. :') :@
  dinsdag 10 juni 2025 @ 10:50:59 #188
107491 exode
pi_217900038
In september zat ik nog wat slechter en ging een vriendin trouwen. Daar ben ik wel geweest. Het was buiten en zo mooi :) Ik ben na het diner naar huis gegaan, het feest, met zijn allen in een hotel slapen en ontbijt heb ik overgeslagen.

Ik hou van gezelligheid, samen zijn, lachen en dingen vieren.
Dus nou ja, het is best lastig om nu zo te leven.

De komende weken zijn hier druk, veel feestjes en andere 'verplichtingen', ik kijk per dag hoe ik me voel en hoe ik het invul.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 10:50:59 #189
55666 Nijna
pi_217900039
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 10:49 schreef vencodark het volgende:
Ik ben vooral thuis met het gezin overprikkeld. :') :@
Herkenbaar.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 10:59:11 #190
478905 Schanu
pi_217900102
Wat een herkenbaarheid. Ik heb in september een bruiloft van een collega. Al mijn collega's kijken ernaar uit, ik vind het een ware hel dat ik er heen moet en ga puur uit verplichting. Ik vind dat soort dingen vreselijk, krijg er al stress van als ik er aan denk.

Vrouwlief heeft vrijdag een bruiloft van een collega (niet in een kroeg, anders zou ik twijfelen of het dezelfde bruiloft was als die van @exode ;)), die heeft daar echt ontzettend veel zin in. Grappig hoe anders mensen in elkaar kunnen steken.

Thuis raak ik overigens net zo overprikkeld idd, wat @vencodark zegt :') De constante geluiden, de chaos van de kinderen, helemaal als er speeldates zijn. Donderdag is mijn vrije dag en die heb ik echt nodig om - als de kinderen op school zitten - bij te komen en te ontprikkelen, dan doe ik het liefst helemaal niets en zie ik niemand.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 10:59:29 #191
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217900107
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 10:50 schreef exode het volgende:
In september zat ik nog wat slechter en ging een vriendin trouwen. Daar ben ik wel geweest. Het was buiten en zo mooi :) Ik ben na het diner naar huis gegaan, het feest, met zijn allen in een hotel slapen en ontbijt heb ik overgeslagen.

Ik hou van gezelligheid, samen zijn, lachen en dingen vieren.
Dus nou ja, het is best lastig om nu zo te leven.

De komende weken zijn hier druk, veel feestjes en andere 'verplichtingen', ik kijk per dag hoe ik me voel en hoe ik het invul.
Ik herken dit wel. Eigenlijk vind ik feestjes en gezelligheid echt top. Alleen de laatste jaren ga ik mentaal gewoon niet zo goed en kan ik steeds minder hebben. Afgelopen zaterdag op een verjaardag zat ik in mijn eentje in de hal pizza te eten, terwijl de rest binnen in de kamer stond. Ik kon het gewoon echt niet... En dat vind ik kut, want eigenlijk vind ik het heerlijk. Revue was wat dat betreft echt heel fijn. Shinen op het podium, wel de voorbereiding in de grime enzo (maar dan zijn mensen aan het voorbereiden/focussen en is het helemaal prima om niet gezellig te doen) en na afloop direct naar huis. Prima combinatie!

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 09:44 schreef SaskiaR het volgende:
Wij waren gister op de Zilverdag in Schoonhoven. Dat vond ik al druk :D Al die bejaarden die zich rondom die kraampjes verdringen. Naar iets heel druks zoals een festival of koningsdag in een grote stad zou ik echt nooit gaan. Veel te veel mensen en te harde muziek.
De trein vind ik dan wel weer prima te doen, want daar trek je je gewoon rustig terug in je telefoon/boek.
Jij reist nooit in de spits? Hutjemutje staan, duwende mensen, stinkende mensen, lawaai...
  dinsdag 10 juni 2025 @ 11:05:24 #192
93505 SaskiaR
pi_217900164
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 10:59 schreef Tink89 het volgende:

Jij reist nooit in de spits? Hutjemutje staan, duwende mensen, stinkende mensen, lawaai...
Zelden gelukkig, maar dan kan ik me altijd wel afsluiten voor al dat soort dingen. Op een festival ofzo vind ik het minder goed te handelen.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 11:07:37 #193
449926 Hupje
pi_217900183
Ik heb de komende weken twee (team/personeels)uitjes van mijn werk. Zie er nu al tegenop. De ene is te overzien, de andere wordt gepresenteerd als een festival. Maar vooral het rijden en parkeren en niet weten hoe het precies zal gaan en me nu al druk maken over of ik dan wel ergens aan kan haken bij mensen die ook op mij zitten te wachten... Blij als het voorbij is :')
  dinsdag 10 juni 2025 @ 11:12:08 #194
478905 Schanu
pi_217900219
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 11:07 schreef Hupje het volgende:
Ik heb de komende weken twee (team/personeels)uitjes van mijn werk. Zie er nu al tegenop. De ene is te overzien, de andere wordt gepresenteerd als een festival. Maar vooral het rijden en parkeren en niet weten hoe het precies zal gaan en me nu al druk maken over of ik dan wel ergens aan kan haken bij mensen die ook op mij zitten te wachten... Blij als het voorbij is :')
Oh zo herkenbaar dit! Ik speel dan ook regelmatig met de gedachte om gewoon af te melden met een smoes, heb dat in het verleden meer dan eens gedaan. Maar als ik dan eenmaal gegaan ben, ben ik daarna stiekem altijd ook een beetje trots op mijzelf. Alsof ik een enorme prestatie heb geleverd door er gewoon bij te zijn :')
  dinsdag 10 juni 2025 @ 11:14:53 #195
107491 exode
pi_217900248
Ik ga allang niet meer naar werkdingen alleen nog teamborrels. Heerlijk.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 11:15:18 #196
176471 oh-oh
pi_217900254
Afmelden bij de bruiloft van mijn zus kan niet he...
We hebben het nog niet eens over de outfit stress gehad.
Mijn happy place is thuis, alleen , met de honden.
Hoe meer honden hoe beter en dat ze allemaal oud zijn en een gebruiksaanwijzing hebben, dat boeit me dan weer niet :P
( Groucho Marx )
  dinsdag 10 juni 2025 @ 11:23:41 #197
449926 Hupje
pi_217900319
@Schanu Precies.

@exode Wij hebben niet zo veel werk-dingen en aangezien ik 'maar' 2 dagen werk op school (in een groot team) krijg ik al niet zo veel mee. Dus ik 'moet' van mezelf wel meedoen met dat soort dingen. Die van binnenkort is trouwens verplicht, wordt georganiseerd op een studiedag onder werktijd. Dus daar is geen ontkomen aan.
Ergste werkuitje ooit vond ik toen ik aangenomen was op een school per 1-8 en vóór de start van het schooljaar was er een teamuitje gepland. Ik kende dus nog helemaal niemand. Achteraf was dat wel prima om mensen te leren kennen, maar ik heb me daar een partij druk om gemaakt.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 11:26:41 #198
176471 oh-oh
pi_217900337
Enige wat fijn is is dat ons bedrijfsuitje op dezelfde dag valt als die bruiloft _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door oh-oh op 10-06-2025 11:34:34 ]
( Groucho Marx )
  dinsdag 10 juni 2025 @ 11:34:40 #199
493315 Bami
pi_217900385
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 10:59 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Is ook wel erg afhankelijk van je route. Ik reis bijna alleen maar in de spits, maar niet op een druk traject. Ben al teleurgesteld als er iemand naast me zit. :')
  FOK!fotograaf dinsdag 10 juni 2025 @ 11:34:47 #200
148247 taxibabe
pi_217900386
Ik vind wekborrels/teamuitjes ook verschrikkelijk. Komende donderdag is ook ons teamuitje, 'gelukkig' kon ik me afmelden vanwege mijn arm. :P
  dinsdag 10 juni 2025 @ 11:43:44 #201
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_217900449
Ik herken het wel dat ik minder kan hebben dan vroeger. Komt ook wel dat de thuissituatie voor veel overprikkeling en stress zorgt dus dan wordt het een build-up ipv een plek om te ontprikkelen.

Ik werk in kleine organisaties dus ik vind werkdingen ook altijd wel gezellig. En helaas niet zo'n groot sociaal netwerk dus geen bruiloften oid.

Mensenmassa's en keiharde muziek trek ik niet meer.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 11:45:44 #202
113428 vencodark
pi_217900456
Wij hebben nooit werkborrels of teamuitjes. :P
Ik ben een aantal keer met mijn man mee geweest.
Daar klamp ik mij dan aan vast want hij kan met iedereen praten, lachen etc.
Ik heb ook liever niet dat hij me te lang alleen laat. :')
Maar dat heeft ook een beetje met zijn collega’s an sich te maken.
Veel buitenlanders en dan twijfel ik altijd in hoeverre ze Nederlands verstaan of dat ik beter gelijk geheel Engels kan praten.
Maar goed: soms heb je wel een prima klik met iemand. :)
  dinsdag 10 juni 2025 @ 12:03:11 #203
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217900567
Wij hebben een keer of vier per jaar zo'n werkding. Komende donderdag moeten we met een boot van maastricht naar Luik en terug (da's twee keer drie uur varen) en dan moeten we ons in Luik zelf vermaken of met een stadswandeling mee. Ik wil echt niet. Als ik een paniekaanval krijg op die boot zien ál mijn collega's dat... er is geen plek om je even terug te trekken. Nog los van zeeziek worden. Ik kreeg dus net op m'n werk een paniekaanval omdat ik echt niet mee wil.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 12:10:55 #204
118453 Pinnenmutske
Blub
pi_217900620
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 12:03 schreef Tink89 het volgende:
Wij hebben een keer of vier per jaar zo'n werkding. Komende donderdag moeten we met een boot van maastricht naar Luik en terug (da's twee keer drie uur varen) en dan moeten we ons in Luik zelf vermaken of met een stadswandeling mee. Ik wil echt niet. Als ik een paniekaanval krijg op die boot zien ál mijn collega's dat... er is geen plek om je even terug te trekken. Nog los van zeeziek worden. Ik kreeg dus net op m'n werk een paniekaanval omdat ik echt niet mee wil.
Adem in adem uit. Knuffel.
Werewolf
  dinsdag 10 juni 2025 @ 12:12:41 #205
176471 oh-oh
pi_217900636
Nou dan zou ik niet gaan, simpel.
( Groucho Marx )
  dinsdag 10 juni 2025 @ 12:18:31 #206
113428 vencodark
pi_217900690
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 12:12 schreef oh-oh het volgende:
Nou dan zou ik niet gaan, simpel.
Yup, dacht ik ook al.
Waarom zou je?
  dinsdag 10 juni 2025 @ 12:19:33 #207
113428 vencodark
pi_217900701
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 12:03 schreef Tink89 het volgende:
Van wie ‘moet’ je dan?
Je bent niet de directeur dat je meemoet toch? :)
Je kan echt gewoon weigeren.

“Ik kom niet”, is echt voldoende.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 12:47:25 #208
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217900916
Txs allemaal, ik ben net bij mijn leidinggevende binnengestapt. Ik werk donderdag een halve thuis en neem een halve vrij.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 12:51:30 #209
55666 Nijna
pi_217900959
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 12:47 schreef Tink89 het volgende:
Txs allemaal, ik ben net bij mijn leidinggevende binnengestapt. Ik werk donderdag een halve thuis en neem een halve vrij.
Goed voor jezelf gezorgd @Tink89 :*
  dinsdag 10 juni 2025 @ 12:55:15 #210
111414 Vanyel
pi_217900987
Netjes :Y

Ik vond het vooral kak dat ik dus wel heel veel zin had, op zijn tijd kan ik zo'n mensenmassa en stampende muziek enorm waarderen en het was al zó lang geleden.. Ik trek het alleen blijkbaar niet. Nog niet, vind ik. Ik weiger te accepteren dat het hier blijft steken }:|
Als ik de shitstormen thuis kan overleven, moet dit ook kunnen.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 12:55:45 #211
107491 exode
pi_217900994
Goed voor jezelf opgekomen Tink! Even aan jezelf denken.

Ik werk bij een groot bedrijf he dus als ik zou willen, kon ik mijn hele week vullen met werkgedoe. Om over alle externe afspraken nog maar te zwijgen.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 12:58:45 #212
176471 oh-oh
pi_217901016
Ik ging vroeger ook naar elk festival concert en noem maar op, heerlijk vond ik het.
Blij dat ik het deed maar ik ben ook blij dat Beyonce niet naar NL kwam met Cowboy Carter :')
Twee jaar geleden was dat echt nog geen probleem maar nu kan ik dat echt totaal niet overzien, ik zie slecht, mijn hoofd kan die drukte niet handelen.
( Groucho Marx )
  dinsdag 10 juni 2025 @ 13:10:59 #213
197950 Clubsoda
*zing*
pi_217901099
Ik had vorige week een teamuitje met mensen die ik niet goed ken, met een onbekend programma en busvervoer met dag- en avondprogramma. Echt alles waar ik niet van hou, maar ik heb een managementfunctie dus ik vind dat ik erheen moet. We zaten de hele dag op een boot. Het viel me uiteindelijk enorm mee, ik heb heel fijn en nuttig zitten praten met een aantal mensen en enorm genoten van het buiten zijn, de wind en voor anker avondeten op het dek in een zonnetje met kwetterende vogels O+

Er zijn sowieso enorm veel avondverplichtingen de laatste tijd. Binnenkort nog uitje van ons eigen team, wat ik van de weeromstuit maar zelf georganiseerd heb :+ We gaan gewoon heel relaxed eten samen, er zijn veel mensen die snel overprikkeld zijn en we hebben het behoorlijk pittig met allerlei persoonlijke omstandigheden, dan we vooral niets spannends willen.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 13:29:39 #214
449926 Hupje
pi_217901237
Dat is ook gewoon balen @Vanyel
  dinsdag 10 juni 2025 @ 13:46:52 #215
223828 Phaidra
pi_217901356
Och @Tink89 dat is echt geen paniekaanval waard idd :*.

Overprikkeling thuis is ook wel enorm herkenbaar. Ik ben tegenwoordig nooit meer alleen thuis en eerlijk gezegd breekt het me soms wel op.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 10 juni 2025 @ 14:14:21 #216
478905 Schanu
pi_217901615
Wat een goede zelfzorg Tink!

Wij hebben in november een business trip waar ik niet onderuit kom, een heel weekend met collega's naar het buitenland. En het is een 'verrassing' waar we heen gaan, dat komt er dus ook nog eens bovenop want ik háát verrassingen. Ik wil mij op z'n minst goed kunnen voorbereiden en dat lukt nooit als ik niet weet wat mij te wachten staan.

Verder kom ik wel onder aardig wat borrels en gedoe uit omdat ik parttime werk en veel op mijn parttime dagen valt. Dan zit ik met de kinderen en aangezien vrouwlief in het onderwijs werkt en dus 0 flexibiliteit heeft, kan ik daar ook niet flexibel in zijn. Vind ik niet erg. De meiden zijn nu 7 en 8, maar ik houd dit excuus gerust vol tot ze 18 zijn hoor :+

En @Clubsoda, functie is voor mij dus inderdaad ook een afweging om wel naar zoveel mogelijk events te 'moeten' gaan van mijzelf. Ik ben de enige bedrijfsjurist binnen ons bedrijf en dan voel ik wel de druk om mijn gezicht te moeten laten zien. Alsof het erbij hoort in een hogere functie. Geen idee waar dat gevoel op is gebaseerd, eigenlijk slaat het nergens op.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 14:39:51 #217
35189 Troel
scherp en bot
pi_217901780
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 14:14 schreef Schanu het volgende:

Wij hebben in november een business trip waar ik niet onderuit kom, een heel weekend met collega's naar het buitenland. En het is een 'verrassing' waar we heen gaan, dat komt er dus ook nog eens bovenop want ik háát verrassingen. Ik wil mij op z'n minst goed kunnen voorbereiden en dat lukt nooit als ik niet weet wat mij te wachten staan.

Verder kom ik wel onder aardig wat borrels en gedoe uit omdat ik parttime werk en veel op mijn parttime dagen valt. Dan zit ik met de kinderen en aangezien vrouwlief in het onderwijs werkt en dus 0 flexibiliteit heeft, kan ik daar ook niet flexibel in zijn. Vind ik niet erg. De meiden zijn nu 7 en 8, maar ik houd dit excuus gerust vol tot ze 18 zijn hoor :+

En @:Clubsoda, functie is voor mij dus inderdaad ook een afweging om wel naar zoveel mogelijk events te 'moeten' gaan van mijzelf. Ik ben de enige bedrijfsjurist binnen ons bedrijf en dan voel ik wel de druk om mijn gezicht te moeten laten zien. Alsof het erbij hoort in een hogere functie. Geen idee waar dat gevoel op is gebaseerd, eigenlijk slaat het nergens op.
Mijn ervaring is dat als je even de organisatie aanschiet aan dan aangeeft dat je je graag wilt voorbereiden en je aangeeft niets te zeggen tegen anderen, dat je dan eigenlijk altijd wel voldoende informatie krijgt om je voor te bereiden. Niet geschoten is altijd mis toch?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 10 juni 2025 @ 14:49:51 #218
478905 Schanu
pi_217901849
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 14:39 schreef Troel het volgende:

[..]
Mijn ervaring is dat als je even de organisatie aanschiet aan dan aangeeft dat je je graag wilt voorbereiden en je aangeeft niets te zeggen tegen anderen, dat je dan eigenlijk altijd wel voldoende informatie krijgt om je voor te bereiden. Niet geschoten is altijd mis toch?
Dat heb ik al geprobeerd bij mijn manager, maar helaas... En aangezien hij de directeur is, kan ik het verder nergens vragen :')
  dinsdag 10 juni 2025 @ 14:57:15 #219
449926 Hupje
pi_217901921
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 14:39 schreef Troel het volgende:

[..]
Dat deed ik dus bij teamuitjes. Jaar na jaar heel verbaasde reacties, ze konden zich dat écht niet voorstellen :') Neez de extraverten zijn degenen die dat soort dagen organiseren, he...
  dinsdag 10 juni 2025 @ 15:06:40 #220
111414 Vanyel
pi_217902018
quote:

Wij hebben in november een business trip waar ik niet onderuit kom, een heel weekend met collega's naar het buitenland. En het is een 'verrassing' waar we heen gaan, dat komt er dus ook nog eens bovenop want ik háát verrassingen.
O+ *;

Mensen doen altijd alsof ik gek ben maar ik ben niet alleen O+
  dinsdag 10 juni 2025 @ 15:08:46 #221
113428 vencodark
pi_217902030
Mijn zoon haat ook verrassingen waar hij op moet wachten.
Morgen als verrassing ergens heen?
Nope. Gewoon gelijk de verrassing voor morgen vertellen. :P
  dinsdag 10 juni 2025 @ 15:11:09 #222
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217902048
Ik merk al dat ik heel bevoorrecht ben dat ik hier nauwelijks last van heb.
Kan doorgaans goed tegen druktes en geluid.
Heel soms, maar dat is echt zelden, word ik ietwat duizelig van krioelende menigten. Maar doorgaans kan ik het dus prima hebben.

Werkuitjes heb ik geen moeite mee. Vaak organiseer ik ze zelf.

Wat ik wel merk. Ik ben nu al 3x op studiereis geweest, en 3 keer lag ik met dezelfde collega op de kamer. (Waarbij zij de laatste keer het niet eens aan mij vroeg, zij stuurde gewoon een mail naar de organisatie “amaranta en ik liggen samen op een kamer”)
De volgende keer vraag ik om een kamer alleen. Ik heb het gevoel dat ik constant rekening moet houden met haar en voel me geremd in m’n doen en laten. Dus voor mijzelf vind ik het fijner als ik de eerstvolgende keer alleen lig.

SPOILER
  dinsdag 10 juni 2025 @ 15:12:26 #223
113428 vencodark
pi_217902060
Damn, dat is wel heel close ja. :')
Dat is wel echt vreemd! Geen wonder dat je liever alleen ligt.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 15:15:19 #224
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_217902089
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 14:57 schreef Hupje het volgende:

[..]
Dat deed ik dus bij teamuitjes. Jaar na jaar heel verbaasde reacties, ze konden zich dat écht niet voorstellen :') Neez de extraverten zijn degenen die dat soort dagen organiseren, he...
Als introverte extravert (of extraverte introvert, daar ben ik ook nog niet uit) ben ik juist altijd degene die dit soort dingen organiseert. Controle ^O^
  dinsdag 10 juni 2025 @ 15:16:11 #225
107491 exode
pi_217902101
Ik ging vroeger in mijn eentje naar Thailand voor onbepaalde tijd met een open vliegticket. Vandaag ging ik met Juul naar de Action en zoek ik vantevoren uit waar ik mijn fiets het beste neer kan zetten.
Times have changed.

Maar Juul heeft een hartjescanvas en waterverf gekocht en is aan het schilderen als cadeau voor die andere moeder. Dus cadeaus namens de kinderen voor verloofde zijn in the pocket. Ze is eind volgende week jarig.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 15:19:05 #226
113428 vencodark
pi_217902131
Ik ben volgende week ook jarig, heb een trouwerij en we hebben een kennismakingsavond op de middelbare school.
Gelukkig heb ik alweer vakantie. :')
  dinsdag 10 juni 2025 @ 15:23:54 #227
111414 Vanyel
pi_217902191
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:11 schreef amaranta het volgende:
SPOILER
:r
  dinsdag 10 juni 2025 @ 15:27:22 #228
111414 Vanyel
pi_217902227
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:16 schreef exode het volgende:
Ik ging vroeger in mijn eentje naar Thailand voor onbepaalde tijd met een open vliegticket. Vandaag ging ik met Juul naar de Action en zoek ik vantevoren uit waar ik mijn fiets het beste neer kan zetten.
Times have changed.
Kan nog overgaan he.

Maarrr om het er nog eens algemeen in te gooien. Ik heb het van de kanker, jij van jouw shit, maar als je iets ouder wordt en plots veel minder prikkels kunt hebben of spanning over vanalles krijgt, kan dat ook hormonaal zijn.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 15:32:38 #229
107491 exode
pi_217902265
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:27 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Kan nog overgaan he.

Maarrr om het er nog eens algemeen in te gooien. Ik heb het van de kanker, jij van jouw shit, maar als je iets ouder wordt en plots veel minder prikkels kunt hebben of spanning over vanalles krijgt, kan dat ook hormonaal zijn.
Ik mag het hopen dat het in ieder geval minder wordt, ik kan nu niet eens naar een andere baan gaan zoeken want een sollicitatiegesprek is al veel te veel stress.

En het gaat ook goedkomen, ik merk nu dat ik gewoon zo ontzettend moe ben, alsof ik nachtenlang heb doorgehaald. De rust is wedergekeerd in huize exode dus mijn lichaam zegt nu 'HE HE, eindelijk, stort maar even lekker in!'

De coach met wie ik een traject in wil gaan is zowel brunout coach als hormonaal therapeut. Ze werkt holistisch wat denk ik toch het beste bij me past.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 15:32:46 #230
197950 Clubsoda
*zing*
pi_217902266
quote:

En @:Clubsoda, functie is voor mij dus inderdaad ook een afweging om wel naar zoveel mogelijk events te 'moeten' gaan van mijzelf. Ik ben de enige bedrijfsjurist binnen ons bedrijf en dan voel ik wel de druk om mijn gezicht te moeten laten zien. Alsof het erbij hoort in een hogere functie. Geen idee waar dat gevoel op is gebaseerd, eigenlijk slaat het nergens op.
Ik had daar dus even niet zoveel rekening mee gehouden, toen ik deze functie aannam. Maandelijks in de avond een stafvergadering, nog 101 vergaderdingen waar ik bij moet zijn en het gevoel dat ik de sociale dingen ook niet kan missen :') ik vind verrassingen ook echt stom, behalve van mensen die me echt goed kennen (mijn vrouw dus :+ )
  dinsdag 10 juni 2025 @ 15:49:29 #231
55666 Nijna
pi_217902397
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 14:49 schreef Schanu het volgende:

[..]
Dat heb ik al geprobeerd bij mijn manager, maar helaas... En aangezien hij de directeur is, kan ik het verder nergens vragen :')
:( mensen die er vanuit gaan dat verrassingen voor iedereen leuk zijn... :{ (die snappen waarschijnlijk ook niet hoe een verrassing NIET leuk kan zijn, maar goed)

Mijn man (die weet dat ik heel slecht tegen verrassingen kan) had voor onze zoveel jarige trouwdag een uitje geregeld. Heel leuk idee, maar dan wel tussen neus en lippen door melden dat ik die dag vrij moet houden en verder niks zeggen.
Dat werkt in mijn brein helemaal niet. En dat geeft alleen maar stress.
Hij wilde het niet vertellen, want verrassing en als ik het wist dan zou het niet leuk zijn.
Ik heb ik weet niet hoeveel moeten uitleggen en uiteindelijk gezegd dat ik dan niet mee zou gaan, als hij niet zou vertellen wat het was. Toen begon hij te begrijpen dat het misschien toch handiger was om het wel te zeggen.
En daarna hebben we gewoon een heel leuk uitje gehad.

En niet alles hoeft helemaal voorspelbaar en uitgekauwd te zijn, maar dit soort grotere dingen deels wel.
Zou ik met een teamuitje ook hebben, ik hoef niet tot in detail alles te weten, maar wel wat de bedoeling is in grote lijnen en waarheen. Dan kan ik van tevoren even kijken zodat ik me vast een beeld kan vormen.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 16:10:32 #232
478905 Schanu
pi_217902619
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:08 schreef vencodark het volgende:
Mijn zoon haat ook verrassingen waar hij op moet wachten.
Morgen als verrassing ergens heen?
Nope. Gewoon gelijk de verrassing voor morgen vertellen. :P
Mijn 8 jarige is net zo, ook met cadeautjes, meestal vertellen we voor haar verjaardag op voorhand al het grootste cadeau wat ze krijgt omdat ze er anders echt niet mee om kan gaan. Gek genoeg kan ze dan wel wachten op de andere cadeautjes, alsof de grootste druk dan van de ketel is.

@Amarante, die collega van jou, wat bizar :o

@exode, ik heb jaren terug ook in een burnout gezeten en ja, het kan echt weer beter worden. Nu kan ik van mijzelf al niet goed tegen prikkels en stress en dergelijke, kon ik als kind al niet, maar tijdens mijn burnout was dat nog veel erger en kon ik al van streek raken bij het vooruitzicht dat ik naar de supermark moest. Het heeft lange tijd geduurd, ik was officieel al lang weer 'hersteld' en aan het werk toen ik nog steeds stapjes aan het zetten was in het dingen weer aan kunnen en aan durven. Dat is echt een proces geweest tot ver 'na' mijn burnout.

Ik weet niet of je hiermee moed toe spreek of juist aan het ontmoedigen ben, sorry :@ Maar wat ik wil zeggen, is dat het tijd nodig heeft en dat je die ruimte voor jezelf echt moet pakken. Maar dat het stukje bij beetje steeds een beetje beter zal gaan. Of je ooit volledig de oude wordt, durf ik niet te zeggen. Ik ben sinds mijn burnout vergeetachtiger dan ooit en mijn concentratievermogen is nog steeds niet helemaal goed. Maar vergeleken met waar je nu staat, kan het echt alleen maar beter worden en zal het ook beter worden. Als je jezelf die tijd en ruimte maar gunt en geeft, en lief bent voor jezelf, want dat is echt nodig. Sterkte! :*
  dinsdag 10 juni 2025 @ 16:14:17 #233
478905 Schanu
pi_217902662
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:49 schreef Nijna het volgende:

[..]
:( mensen die er vanuit gaan dat verrassingen voor iedereen leuk zijn... :{ (die snappen waarschijnlijk ook niet hoe een verrassing NIET leuk kan zijn, maar goed)

Mijn man (die weet dat ik heel slecht tegen verrassingen kan) had voor onze zoveel jarige trouwdag een uitje geregeld. Heel leuk idee, maar dan wel tussen neus en lippen door melden dat ik die dag vrij moet houden en verder niks zeggen.
Dat werkt in mijn brein helemaal niet. En dat geeft alleen maar stress.
Hij wilde het niet vertellen, want verrassing en als ik het wist dan zou het niet leuk zijn.
Ik heb ik weet niet hoeveel moeten uitleggen en uiteindelijk gezegd dat ik dan niet mee zou gaan, als hij niet zou vertellen wat het was. Toen begon hij te begrijpen dat het misschien toch handiger was om het wel te zeggen.
En daarna hebben we gewoon een heel leuk uitje gehad.

En niet alles hoeft helemaal voorspelbaar en uitgekauwd te zijn, maar dit soort grotere dingen deels wel.
Zou ik met een teamuitje ook hebben, ik hoef niet tot in detail alles te weten, maar wel wat de bedoeling is in grote lijnen en waarheen. Dan kan ik van tevoren even kijken zodat ik me vast een beeld kan vormen.
Wat fijn dat je man het uiteindelijk wel inzag en jou toch heeft gegeven wat je nodig had (en hebt)! En precies zoals jij zegt, grote lijnen is al genoeg om je voor te kunnen bereiden. Dat van tevoren een beeld kunnen vormen is precies wat ik ook nodig heb. Er zijn niet veel mensen die dat lijken te begrijpen helaas (althans, niet in mijn omgeving).
  dinsdag 10 juni 2025 @ 16:24:41 #234
93505 SaskiaR
pi_217902782
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 16:14 schreef Schanu het volgende:

[..]
Wat fijn dat je man het uiteindelijk wel inzag en jou toch heeft gegeven wat je nodig had (en hebt)! En precies zoals jij zegt, grote lijnen is al genoeg om je voor te kunnen bereiden. Dat van tevoren een beeld kunnen vormen is precies wat ik ook nodig heb. Er zijn niet veel mensen die dat lijken te begrijpen helaas (althans, niet in mijn omgeving).
Kan je niet zeggen dat je gewoon wilt weten wat de verrassing is en dat je anders niet meegaat?
Zo’n bedrijfsuitje moet voor iedereen leuk zijn, dus dan moeten ze ook rekening met jou houden.

En een kamer alleen is echt een voorwaarde, anders ga ik sowieso niet mee. Ik wil me gewoon kunnen terugtrekken als ik daar zin in heb.

Inderdaad kan ik met de jaren heen minder goed tegen prikkels, maar ik heb ook geleerd voorwaarden (eisen eigenlijk) te stellen om mijn leven daarop in te richten.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 16:25:04 #235
493315 Bami
pi_217902786
Wij hebben dus op een bedrijfsbreed event een praatje gehad van iemand over neurodiversiteit op de werkvloer, die gaf ook aan dat het heel erg niet inclusief is om uitjes een verrassing te laten. Dat kan er juist voor zorgen dat mensen niet gaan, eeuwig zonde.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 16:28:43 #236
55666 Nijna
pi_217902824
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 16:10 schreef Schanu het volgende:

[..]
Mijn 8 jarige is net zo, ook met cadeautjes, meestal vertellen we voor haar verjaardag op voorhand al het grootste cadeau wat ze krijgt omdat ze er anders echt niet mee om kan gaan. Gek genoeg kan ze dan wel wachten op de andere cadeautjes, alsof de grootste druk dan van de ketel is.

Heel herkenbaar! En werkt echt heel goed hier. Als we iets wat ze echt graag wilde hebben vertelden, dan hoeft ze de rest niet persé te weten :) .
  dinsdag 10 juni 2025 @ 16:28:56 #237
478905 Schanu
pi_217902828
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 16:24 schreef SaskiaR het volgende:

[..]
Kan je niet zeggen dat je gewoon wilt weten wat de verrassing is en dat je anders niet meegaat?
Zo’n bedrijfsuitje moet voor iedereen leuk zijn, dus dan moeten ze ook rekening met jou houden.

En een kamer alleen is echt een voorwaarde, anders ga ik sowieso niet mee. Ik wil me gewoon kunnen terugtrekken als ik daar zin in heb.

Inderdaad kan ik met de jaren heen minder goed tegen prikkels, maar ik heb ook geleerd voorwaarden (eisen eigenlijk) te stellen om mijn leven daarop in te richten.
Zulke harde grenzen stellen vind ik dan weer heel erg moeilijk. Ik zou het wel willen, maar ben heel bang wat ze daar dan van vinden. Onnodige onzekerheid, maar heel beperkend voor mij helaas. Een kamer alleen zal weinig nut hebben, van wat ik van collega's begrijp was het voorgaande business trips (dit organiseren ze om het jaar) zo dat de planning helemaal vol wordt gegooid en dat je van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat samen op pad bent. Terugtrekken is dan ook geen optie. Ik weet wel dat ik de maandag erna sowieso vrij neem :X

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 16:25 schreef Bami het volgende:
Wij hebben dus op een bedrijfsbreed event een praatje gehad van iemand over neurodiversiteit op de werkvloer, die gaf ook aan dat het heel erg niet inclusief is om uitjes een verrassing te laten. Dat kan er juist voor zorgen dat mensen niet gaan, eeuwig zonde.
Wat ontzettend goed dit!
  dinsdag 10 juni 2025 @ 16:31:20 #238
493315 Bami
pi_217902857
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 16:28 schreef Schanu het volgende:
[..]
Wat ontzettend goed dit!
Ja helaas wordt er nog steeds zelden een contactloze manier voor meer info verstrekt, maar volgens mij beantwoorden ze iig tegenwoordig de vragen over wat er gaat gebeuren wel als iemand aangeeft dat nodig te hebben. Maar de uitjes zijn bij ons ook altijd wel groot genoeg dat het niet opvalt als je niet mee doet aan een activiteit, en er in overleg met de organisatie veel mogelijk is.

Vorige keer zeiden ze dat ik zeker tijd zou hebben om te kolven, dat was wel een kleine leugen. :') Maar is goed gekomen gelukkig.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 16:31:37 #239
55666 Nijna
pi_217902860
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 16:25 schreef Bami het volgende:
Wat mooi!
Soms zijn het kleine aanpassingen die kunnen zorgen dat iemand wel mee kan doen.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 16:32:09 #240
93505 SaskiaR
pi_217902864
quote:

[..]
Zulke harde grenzen stellen vind ik dan weer heel erg moeilijk. Ik zou het wel willen, maar ben heel bang wat ze daar dan van vinden. Onnodige onzekerheid, maar heel beperkend voor mij helaas. Een kamer alleen zal weinig nut hebben, van wat ik van collega's begrijp was het voorgaande business trips (dit organiseren ze om het jaar) zo dat de planning helemaal vol wordt gegooid en dat je van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat samen op pad bent. Terugtrekken is dan ook geen optie. Ik weet wel dat ik de maandag erna sowieso vrij neem :X
[..]
Wat ontzettend goed dit!
Op dat soort tripjes neem ik dan dus gewoon een paar uur vrij. Ze doen het maar even zonder mij. Ik doe alleen dingen op een manier waarop ze voor mij leuk zijn. En een inclusief bedrijf zou dat moeten faciliteren voor de medewerkers. Ik denk dat jouw baas het ook niet fijn zou vinden als hij wist dat jij het vreselijk vindt op de huidige manier.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 16:35:25 #241
55666 Nijna
pi_217902901
quote:

Die harde grenzen mag je wel stellen! Makkelijker gezegd dan gedaan, dat dan weer wel.
Goed voor jezelf zorgen mag!
Als jij moet bijtrekken van zo'n bedrijfsuitje, zou je daar dan een vakantiedag voor moeten opofferen of zou je je ook ziek kunnen melden?

Pas goed op jezelf :*
  dinsdag 10 juni 2025 @ 17:35:53 #242
863 Vicky
pi_217903506
Vorige teamuitje ben ik niet meegegaan, deels vanwege gezondheid, deels omdat ze iets gingen doen wat ik echt verschikkelijk vond.
Komend teamuitje zijn we met een klein gezellig clubje en is het de bedoeling dat we wat kneuterigs gaan doen. We moeten nog even bekijken wat.

Mijn dochter is vandaag bespuugd door 2 jongens op een fatbike. Ze reden langs haar, riepen he meisje en vervolgens werd ze bespuugd. Jammer dat ik er niet bij was, ik had ze van hun fiets getrapt. Helaas momenteel hier aan de orde van de dag.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 17:56:44 #243
113428 vencodark
pi_217903759
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 17:35 schreef Vicky het volgende:
Vorige teamuitje ben ik niet meegegaan, deels vanwege gezondheid, deels omdat ze iets gingen doen wat ik echt verschikkelijk vond.
Komend teamuitje zijn we met een klein gezellig clubje en is het de bedoeling dat we wat kneuterigs gaan doen. We moeten nog even bekijken wat.

Mijn dochter is vandaag bespuugd door 2 jongens op een fatbike. Ze reden langs haar, riepen he meisje en vervolgens werd ze bespuugd. Jammer dat ik er niet bij was, ik had ze van hun fiets getrapt. Helaas momenteel hier aan de orde van de dag.
Damn, wat een kutstreek! :(
Dat is echt denigrerend.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 17:58:35 #244
863 Vicky
pi_217903776
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 17:56 schreef vencodark het volgende:

[..]
Damn, wat een kutstreek! :(
Dat is echt denigrerend.
Yep en ook gewoon te smerig
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 10 juni 2025 @ 18:00:44 #245
176471 oh-oh
pi_217903800
Oh wat goor! Ik moet ook elke dag langs van die 14 jarige jeugd op van die dingen, wel 10 tegelijk vaak, die rond racen op voetpaden met die dingen, keihard schreeuwend en toeterend.
Wat een vervelend soort jeugd is dat!
( Groucho Marx )
  dinsdag 10 juni 2025 @ 18:58:18 #246
107491 exode
pi_217904323
Thanks Schanu! :*

Verloofde heeft 2 burnouts in 3 jaar gehad waarbij de eerste nog steeds 'burn out from hell' wordt genoemd. Zij kon 2 maanden lichamelijk niets meer, zelfs niet zelfstandig naar het toilet.
Dus nou ja, ik weet wat ik moet voorkomen.
En de vele gesprekken met een coach en psycholoog die zij lang heeft gehad helpen mij nu ook. En ik weet het, ik zit echt wel op een nare plek nu mentaal maar van waar zij zat ben ik nog ver af. Ik ben lichamelijk best ok en kan nog echt genieten. Zij was alleen maar aan het overleven.

Met verloofde gaat het dus echt heel goed, ze is veranderd sinds de laatste burn out. Komt meer voor zichzelf op, remt zichzelf sneller af, pakt haar momenten en is veel beter in nee zeggen.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 19:27:19 #247
113428 vencodark
pi_217904520
@exode Je hebt regelmatig gepost over je verloofde en haar situatie maar door een burn-out niet eens zelfstandig naar het toilet kunnen?
Dat is echt heel heftig! Als een vaatdoek in huis dus?
Kan mij er niets bij voorstellen. :o
  dinsdag 10 juni 2025 @ 19:35:41 #248
327387 vlindertje89
pi_217904576
@exode een duimpje geven op je post voelt een beetje cru gezien het eerste stuk, maar het laatste stuk verdient een ^O^ *O* ^O^

[ Bericht 2% gewijzigd door vlindertje89 op 10-06-2025 20:08:40 ]
  dinsdag 10 juni 2025 @ 19:40:52 #249
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_217904627
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:11 schreef amaranta het volgende:
Ik merk al dat ik heel bevoorrecht ben dat ik hier nauwelijks last van heb.
Kan doorgaans goed tegen druktes en geluid.
Heel soms, maar dat is echt zelden, word ik ietwat duizelig van krioelende menigten. Maar doorgaans kan ik het dus prima hebben.

Werkuitjes heb ik geen moeite mee. Vaak organiseer ik ze zelf.

Wat ik wel merk. Ik ben nu al 3x op studiereis geweest, en 3 keer lag ik met dezelfde collega op de kamer. (Waarbij zij de laatste keer het niet eens aan mij vroeg, zij stuurde gewoon een mail naar de organisatie “amaranta en ik liggen samen op een kamer”)
De volgende keer vraag ik om een kamer alleen. Ik heb het gevoel dat ik constant rekening moet houden met haar en voel me geremd in m’n doen en laten. Dus voor mijzelf vind ik het fijner als ik de eerstvolgende keer alleen lig.

SPOILER
:o :r
Ik vind sws bij collega's op de kamer slapen alleen als ze daar zelf om vragen, maar nooit van hogerhand opgelegd. Je bent collega's, geen besties... :{w
Overdag prima om van alles te delen en samen te werken, maar in mijn slaapkamer wil ik gewoon alleen zijn.
Het is ooit geopperd bij mijn vorige werk, maar echt, hell no... daar werkte ik net iets te hard voor om dan ook prive nog op mijn tenen te moeten lopen. :N En geld vloeide rijkelijk voor diners en overige bijzaken, dus dan ook voor hotelkamers hoor. :+
  dinsdag 10 juni 2025 @ 19:52:50 #250
107491 exode
pi_217904759
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 19:27 schreef vencodark het volgende:
@:exode Je hebt regelmatig gepost over je verloofde en haar situatie maar door een burn-out niet eens zelfstandig naar het toilet kunnen?
Dat is echt heel heftig! Als een vaatdoek in huis dus?
Kan mij er niets bij voorstellen. :o
Ja, het was heel heftig. Haar lichaam gaf het gewoon op.

Ik wist niet dat je lichamelijk zo kapot kon gaan door een burn out.

Maar hoe ze nu is, ik ben zo blij voor haar. Ze is echt veel zelfverzekerder en zelfbewuster. Zo trots hoe ze het heeft aangepakt.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 21:17:42 #251
449926 Hupje
pi_217905664
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 19:35 schreef vlindertje89 het volgende:
@:exode een duimpje geven op je post voelt een beetje cru gezien het eerste stuk, maar het laatste stuk verdient een ^O^ *O* ^O^
Ik gaf dus wel een duimpje, hoop dat @exode snapt over welk deel dat gaat :P
  dinsdag 10 juni 2025 @ 22:46:22 #252
223828 Phaidra
pi_217906760
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 19:52 schreef exode het volgende:

[..]
Ja, het was heel heftig. Haar lichaam gaf het gewoon op.

Ik wist niet dat je lichamelijk zo kapot kon gaan door een burn out.

Maar hoe ze nu is, ik ben zo blij voor haar. Ze is echt veel zelfverzekerder en zelfbewuster. Zo trots hoe ze het heeft aangepakt.
Dat is wel echt heel heftig. Pfoe. Maar wel heel knap hoe ze zichzelf heeft teruggevonden idd! Nu jij :*.

@Vicky gatver. Wat een kleinzielige, nare, laffe jongens.

@amaranta dat is ook goor. En de badkamer was vast hooguit 4 stappen. Jeez :{.

Toen ik voor werk naar Zuid-Afrika was, heb ik wel een kamer gedeeld met een collega. Het was een behoorlijk dure trip en we werden gevraagd om zo geld te besparen. Het was best ok hoor, maar echt ontspannen is het niet. We hadden daarna bij onze korte rondreis ook nog 2x een badkamer zonder echte deur. Awkward :').
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 10 juni 2025 @ 22:48:54 #253
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217906786
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 19:40 schreef BE het volgende:

[..]
:o :r
Ik vind sws bij collega's op de kamer slapen alleen als ze daar zelf om vragen, maar nooit van hogerhand opgelegd. Je bent collega's, geen besties... :{w
Overdag prima om van alles te delen en samen te werken, maar in mijn slaapkamer wil ik gewoon alleen zijn.
Het is ooit geopperd bij mijn vorige werk, maar echt, hell no... daar werkte ik net iets te hard voor om dan ook prive nog op mijn tenen te moeten lopen. :N En geld vloeide rijkelijk voor diners en overige bijzaken, dus dan ook voor hotelkamers hoor. :+
Zij is wel iets meer dan een collega. Niet mijn bestie.
Ik wel die van haar overigens. Dat zegt ze ook tegen alle leerlingen. Juf amaranta is mijn beste vriendinnetje.
Ik heb ten eerste geen vriendinnetjes. En ook geen beste vriendinnetjes.

Maar goed. De volgende keer dus inderdaad alleen slapen.
  woensdag 11 juni 2025 @ 09:06:10 #254
863 Vicky
pi_217909071
Heeft iemand een tip voor een goede, gratis, ontspannings/ademhalingsapp?
Iets met een lijf volgende stress met bijbehorende vervelende klachten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 11 juni 2025 @ 09:22:02 #255
176471 oh-oh
pi_217909170
Mss moet ik mij daar ook eens aan wagen als er iemand tips heeft!
( Groucho Marx )
  woensdag 11 juni 2025 @ 09:30:43 #256
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217909243
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2025 09:06 schreef Vicky het volgende:
VGZ Mindfulness misschien
  woensdag 11 juni 2025 @ 09:45:45 #257
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217909334
quote:
Ik vind de app 'balance' heel fijn. Eerste jaar is altijd gratis.
  woensdag 11 juni 2025 @ 10:29:07 #258
223828 Phaidra
pi_217909651
quote:
Heb je toevallig een apple watch? Die heeft een mindful app, waarbij met trillingen het ademtempo wordt aangegeven. Ik vind hem wel prettig! Andere smart watches hebben misschien ook wel zoiets.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 11 juni 2025 @ 10:40:37 #259
863 Vicky
pi_217909740
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 10:29 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Heb je toevallig een apple watch? Die heeft een mindful app, waarbij met trillingen het ademtempo wordt aangegeven. Ik vind hem wel prettig! Andere smart watches hebben misschien ook wel zoiets.
Nee een Samsung.
Er staat wel iets op maar dat is maar voor een paar ademhalingen.

Thnx Tink en Amaranta. Ik ga zo bekijken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 11 juni 2025 @ 12:32:47 #260
55666 Nijna
pi_217910732
Die van vgz kreeg als tip van mijn psycholoog.Op spotify kan je bv ook zoeken, ik vind het zo persoonlijk welke stem je prettig vind.

Of deze, hoef je geen autisme voor te hebben om ze te gebruiken, je krijgt het er ook niet van ;) . Maar dat zijn de oefeningen zonder zweverij, die je er soms ook wel bij krijgt. Bij de vgz app vind ik dat wel meevallen.
  woensdag 11 juni 2025 @ 12:52:04 #261
111414 Vanyel
pi_217910859
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 22:48 schreef amaranta het volgende:

[..]
Zij is wel iets meer dan een collega. Niet mijn bestie.
Ik wel die van haar overigens. Dat zegt ze ook tegen alle leerlingen. Juf amaranta is mijn beste vriendinnetje.
Ik heb ten eerste geen vriendinnetjes. En ook geen beste vriendinnetjes.

Maar goed. De volgende keer dus inderdaad alleen slapen.
Wel vriendinnen?
  woensdag 11 juni 2025 @ 13:01:49 #262
107491 exode
pi_217910932
Ik heb in mijn hele leven 1x met een collega op een kamer geslapen. Aparte bedden en dat zeg ik bewust want daarna was ze verbolgen omdat ik op vrouwen val. Ze wist dat ik samenwoonde met een vrouw....ik ben er heel open over ook op mijn werk.

Sowieso was het raar, het was na een bedrijfsfeest die ik mede had georganiseerd (jaja toen deed ik dat nog), ik was hartstikke nuchter, zij niet bepaald.
Ik denk dat er die nacht 6 verschillende, dronken, mannelijke collega's voor de deur hebben gestaan. En zij vond het vooral heel grappig.
  woensdag 11 juni 2025 @ 13:10:14 #263
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217910994
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2025 12:52 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wel vriendinnen?
Mja. Ergens tussen meer dan collega’s en vriendinnen in.
  woensdag 11 juni 2025 @ 13:20:35 #264
176471 oh-oh
pi_217911098
Mensen die iedereen hun bestie noemen :')
( Groucho Marx )
  woensdag 11 juni 2025 @ 13:31:42 #265
113428 vencodark
pi_217911163
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2025 13:10 schreef amaranta het volgende:

[..]
Mja. Ergens tussen meer dan collega’s en vriendinnen in.
Vriendschappelijke omgang met een collega? :)

Dat heb ik ook wel.
1 collega bespreekt veel met mij over haar gezin en persoonlijke omstandigheden.
Andersom tot in bepaalde mate ook.
En ik app met enige regelmatig met iemand van werk over ditjes, datjes en dingetjes, op ‘vriendschappelijke basis’, zou je zeggen.

Ik zie ze beide niet buiten werk om overigens. :P
  woensdag 11 juni 2025 @ 13:31:58 #266
113428 vencodark
pi_217911164
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 13:20 schreef oh-oh het volgende:
Gezworen vijanden, ja. :P
  woensdag 11 juni 2025 @ 14:48:42 #267
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217911684
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 13:20 schreef oh-oh het volgende:
Dat, ik ga al richting de 50.
Maar als je wil doen we straks een pinkyswear bij de fietsenstalling.
  woensdag 11 juni 2025 @ 14:51:17 #268
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217911704
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2025 13:31 schreef vencodark het volgende:

[..]
Vriendschappelijke omgang met een collega? :)

Dat heb ik ook wel.
1 collega bespreekt veel met mij over haar gezin en persoonlijke omstandigheden.
Andersom tot in bepaalde mate ook.
En ik app met enige regelmatig met iemand van werk over ditjes, datjes en dingetjes, op ‘vriendschappelijke basis’, zou je zeggen.

Ik zie ze beide niet buiten werk om overigens. :P
Zoiets ja. Ik heb haar veel geholpen tijdens haar scheiding, en we spelen weleens een spelletje bij haar thuis of bij mij.

Ik zie overigens ook wel andere collega’s buiten het werk. Maar dan nog beschouw ik ze niet perse als. (Goede) vrienden.
Mijn nieuwe parallel zie ik bijvoorbeeld vaker dan eerdergenoemde collega.

Ik vond het overigens hartverwarmend hoeveel collega’s er op de uitvaart van mijn moeder waren.
  woensdag 11 juni 2025 @ 18:57:28 #269
478905 Schanu
pi_217914122
De 8 jarige pronkt op de voorpagina van onze krant :') valt lekker op zo in haar pyjama en met haar laarzen aan, mijn heerlijke kind O+

SPOILER
  woensdag 11 juni 2025 @ 19:01:24 #270
113428 vencodark
pi_217914181
Wat leuk! O+
  woensdag 11 juni 2025 @ 19:08:46 #271
35189 Troel
scherp en bot
pi_217914292
Leuk hoor!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 11 juni 2025 @ 19:32:59 #272
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217914477
Als ik een collega privé app, buiten het werk zie, help bij een scheiding en we bij één van ons thuis spelletjes doen, zou ik dat ook een vriendin noemen. Geen beste vriendin, maar wel meer dan gewoon een collega...

Ik heb een mannelijke collega en wij zijn inmiddels echt vrienden. M'n kamergenootje kan daar blijkbaar niet mee omgaan en loopt continu te 'ooooeh'-en als hij bijvoorbeeld even komt kletsen, zegt dat ik er gaaf uit zie in m'n nieuwe jurk of we plannen maken voor het weekend. We hebben allebei een vaste relatie, zijn totaal niet op die manier in elkaar geïnteresseerd en onze partners weten dat we weleens appen. Allemaal prima. Maar volgens haar kan dat niet en vergooi ik m'n huwelijk. Word er zo moe van soms. Dat zij zelf geen enkele mannelijke vriend heeft, prima. Maar ga dan alsjeblieft niet lopen insinueren dat ik een affaire aan het beginnen ben, trut.
  woensdag 11 juni 2025 @ 19:48:15 #273
471908 Mushanga71
Burn!
pi_217914681
Tip voor degenen met hoogtevrees die ooit naar ZiggoDome gaan: zorg dat je niet op de 2e ring, bijna bovenaan zit :'( :')
If they say
  woensdag 11 juni 2025 @ 20:27:22 #274
55666 Nijna
pi_217915111
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 19:32 schreef Tink89 het volgende:
Als ik een collega privé app, buiten het werk zie, help bij een scheiding en we bij één van ons thuis spelletjes doen, zou ik dat ook een vriendin noemen. Geen beste vriendin, maar wel meer dan gewoon een collega...

Ik heb een mannelijke collega en wij zijn inmiddels echt vrienden. M'n kamergenootje kan daar blijkbaar niet mee omgaan en loopt continu te 'ooooeh'-en als hij bijvoorbeeld even komt kletsen, zegt dat ik er gaaf uit zie in m'n nieuwe jurk of we plannen maken voor het weekend. We hebben allebei een vaste relatie, zijn totaal niet op die manier in elkaar geïnteresseerd en onze partners weten dat we weleens appen. Allemaal prima. Maar volgens haar kan dat niet en vergooi ik m'n huwelijk. Word er zo moe van soms. Dat zij zelf geen enkele mannelijke vriend heeft, prima. Maar ga dan alsjeblieft niet lopen insinueren dat ik een affaire aan het beginnen ben, trut.
Helemaal prima toch als je het zo goed met elkaar kunt vinden!
Maar mensen vinden overal iets van tegenwoordig.
  woensdag 11 juni 2025 @ 21:00:35 #275
113428 vencodark
pi_217915431
Mensen moeten zich niet bemoeien. :P
Ze vonden het altijd al.
  donderdag 12 juni 2025 @ 10:37:08 #276
471908 Mushanga71
Burn!
pi_217918708
Bemoeizucht :r

Zoon is met twee verkeerde benen uit bed gestapt, plus puberattitude keer 3 :r Hij wist dat ie de dag na het concert naar school moest :')
Ga ik zo lunchen met een vriendin. Even eruit :s)
If they say
  donderdag 12 juni 2025 @ 10:42:32 #277
35189 Troel
scherp en bot
pi_217918754
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 10:37 schreef Mushanga71 het volgende:
Bemoeizucht :r

Zoon is met twee verkeerde benen uit bed gestapt, plus puberattitude keer 3 :r Hij wist dat ie de dag na het concert naar school moest :')
Ga ik zo lunchen met een vriendin. Even eruit :s)
Hehe, wij zouden dat ook proberen toch O-)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 12 juni 2025 @ 10:44:59 #278
176471 oh-oh
pi_217918774
Ik snap wel dat ie het blijft proberen :D
( Groucho Marx )
  donderdag 12 juni 2025 @ 10:45:35 #279
471908 Mushanga71
Burn!
pi_217918783
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juni 2025 10:42 schreef Troel het volgende:

[..]
Hehe, wij zouden dat ook proberen toch O-)
Proberen ja, zin krijgen, nee :P
If they say
  donderdag 12 juni 2025 @ 10:48:38 #280
35189 Troel
scherp en bot
pi_217918806
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 10:45 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Proberen ja, zin krijgen, nee :P
dat ook inderdaad :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 12 juni 2025 @ 10:50:43 #281
471908 Mushanga71
Burn!
pi_217918821
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juni 2025 10:48 schreef Troel het volgende:

[..]
dat ook inderdaad :D
Echt hoor :D
Hij is nu met zn Duran Duran T-shirt aan naar school, dat dan weer wel :+ Ik heb er ook een, plus een tas O+
Was gaaaf!
If they say
  donderdag 12 juni 2025 @ 13:55:15 #282
107491 exode
pi_217920350
Onze buren hebben vandaag een bbq met de familie omdat kleindochter geslaagd is.
Het laatste feestje was met Kerst wat volledig uit de hand liep met schreeuwende, dronken mensen middenin de nacht. Duimen jullie mee dat het dit keer vreedzamer verloopt?

Kinderen gaan iig in onze kamer naar bed en als wij naar bed gaan hevelen we ze over naar hun eigen bed. Zij slapen namelijk aan de achterkant.

Ze kwamen het hartstikke netjes melden en stoppen op tijd, dus we gaan van het beste uit. Verloofde en ik gaan in de jacuzzi vanavond met bubbels en de jets aan, dat maakt namelijk een teringherrie waardoor we het weinig doen om anderen niet tot last te zijn. Nu gaan we los ;) Wij komen daar toch niet bovenuit 8-)
  donderdag 12 juni 2025 @ 14:09:36 #283
107491 exode
pi_217920489
Oh en goed nieuws, B zijn vriendjes zijn allemaal alsnog ingeloot voor Timmerdorp, hij is dolblij want het is voor hem de laatste keer dat hij mee mag doen. Gewoon allemaal dus hij heeft een groepje van 5 met alleen maar vriendjes.

En voor ons ook fijn ;) Nu alleen Juul om die laatste week van de vakantie te vermaken (wij moeten allebei werken die laatste week en hebben geen vakantie BSO)

En nu ik toch bezig ben, vanochtend een fijn, eerste gesprek (via de telefoon) gehad met 'mijn' coach. Was verhelderend en dinsdag start ik in het echie.
SPOILER
  donderdag 12 juni 2025 @ 14:29:27 #284
223828 Phaidra
pi_217920688
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 14:09 schreef exode het volgende:
Oh en goed nieuws, B zijn vriendjes zijn allemaal alsnog ingeloot voor Timmerdorp, hij is dolblij want het is voor hem de laatste keer dat hij mee mag doen. Gewoon allemaal dus hij heeft een groepje van 5 met alleen maar vriendjes.

En voor ons ook fijn ;) Nu alleen Juul om die laatste week van de vakantie te vermaken (wij moeten allebei werken die laatste week en hebben geen vakantie BSO)

En nu ik toch bezig ben, vanochtend een fijn, eerste gesprek (via de telefoon) gehad met 'mijn' coach. Was verhelderend en dinsdag start ik in het echie.
SPOILER
Fijn voor B *O*

SPOILER
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 12 juni 2025 @ 14:36:15 #285
223828 Phaidra
pi_217920737
Onze oudste is jarig vandaag, 13 alweer! Waar blijft de tijd... Het grootste cadeau was dat hij weer naar school is nadat hij bijna 2 weken ziek thuis was.
SPOILER
SPOILER
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 12 juni 2025 @ 14:49:03 #286
107491 exode
pi_217920822
Gefeliciteerd Phaidra en een knuffel voor je tweede spoiler.

Ten aanzien van werk
SPOILER
  donderdag 12 juni 2025 @ 14:49:41 #287
35189 Troel
scherp en bot
pi_217920829
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 14:09 schreef exode het volgende:

SPOILER
SPOILER
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 12 juni 2025 @ 14:54:26 #288
107491 exode
pi_217920867
En wat ook meewerkt ook al mag dat niet en wordt iedereen boos aan wie ik dit vertel
SPOILER
En dat ik het proces, de regels en alles uberhaupt heb opgezicht over verzuim is al heel wat. Dus nou ja...ik denk dat we allemaal weten welke kant het opgaat.
  donderdag 12 juni 2025 @ 15:43:37 #289
471908 Mushanga71
Burn!
pi_217921231
Yay @Phaidra gefeliciteerd met oudste *O*
SPOILER
SPOILER
If they say
  donderdag 12 juni 2025 @ 15:48:41 #290
471908 Mushanga71
Burn!
pi_217921296
Ik miste jouw post, @exode -O- :*

[ Bericht 0% gewijzigd door Mushanga71 op 12-06-2025 16:09:21 ]
If they say
  donderdag 12 juni 2025 @ 15:58:11 #291
223828 Phaidra
pi_217921412
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 15:43 schreef Mushanga71 het volgende:
Yay @:Phaidra gefeliciteerd met oudste *O*
SPOILER
SPOILER
Dank je!
SPOILER
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 12 juni 2025 @ 16:08:45 #292
471908 Mushanga71
Burn!
pi_217921518
@Phaidra
SPOILER
If they say
  donderdag 12 juni 2025 @ 16:08:57 #293
35189 Troel
scherp en bot
pi_217921522
Sorry, las helemaal over de verjaardag heen. Gefeliciteerd!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 12 juni 2025 @ 16:11:51 #294
107491 exode
pi_217921544
Ik heb hele lieve vrienden en familie om me heen die heel direct en eerlijk zijn en me enorm helpen, het voelt echt als 'the only way is up'. Dus ik laat het onderwerp even want het voel zo een beetje als het exode klaag topic :@
Ik waardeer alle advies en meedenken O+ , het helpt me, jullie zijn allemaal toppers :Y

De Jacuzzi was vanochtend 17 graden :{ Maar ik heb hem flink aan het werk gezet, 34 graden nu. Gelukkig hebben we zonnepanelen. 8-)

Hoe gaan jullie morgen 32 graden overleven? B heeft zijn kinderfeestje (hij was in februari jarig), ons voorstel om naar de Plassen te gaan en met zijn allen te gaan zwemmen, schoot hij meteen af. Dus we stick to the plan, we gaan naar een escape room (Prison island dus meerdere kamers, niet 1 kamer waar je in 1 uur uit moet zijn) en thuis friet eten als afsluiter.
We hebben het zo geregeld en bedacht dat ik niet mee hoef als ik niet wil of kan. Verloofde is wel gewend aan een bups kinderen om in het gareel te houden.
Dus nou ja, laten we hopen dat die kamers koel zijn, ik heb voor een weeshuis aan ijsjes in de vriezer in ieder geval.
  donderdag 12 juni 2025 @ 16:23:26 #295
471908 Mushanga71
Burn!
pi_217921614
Schrijf het gewoon van je af hier, exode. Als je ergens mee zit, dan is dat toch logisch? We kunnen meedenken, advies geven of gewoon lezen.
Als iemand daar bezwaar tegen zou hebben, dan gaan ze maar ergens anders heen :) :*
If they say
  donderdag 12 juni 2025 @ 16:34:38 #296
185206 _Ingrid_
pi_217921719
Exode :* Geen adviezen, maar leef wel mee. Gewoon van je af typen! Doe ik soms ook en wordt er gewaardeerd dat het gewoon mag hier!
  donderdag 12 juni 2025 @ 16:41:20 #297
327387 vlindertje89
pi_217921764
Prison island is echt fantastisch leuk @exode O+ ik heb er teamuitje met mn hockeyteam gedaan. En een :* voor jou en je lastige situatie. En een verlate gefeliciteerd voor B!
  donderdag 12 juni 2025 @ 18:52:05 #298
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217922738
Phaidra, gefeliciteerd met je jarige
  donderdag 12 juni 2025 @ 19:23:33 #299
327387 vlindertje89
pi_217923060
Las ik zomaar over de nu jarige heen. Gefeliciteerd @Phaidra! *O*
  donderdag 12 juni 2025 @ 20:07:41 #300
223828 Phaidra
pi_217923689
Dank jullie wel! We hebben net lekker pizza gegeten O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 13 juni 2025 @ 06:50:02 #301
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217926328
Dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')