Nee, en als je het al zou faken val je zeer snel door mand bij een werkgever en omgeving. Bovendien hiermee spotten is wel zeer bizar en dan druk ik mij nog zacht uit.quote:Op woensdag 4 juni 2025 11:56 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Je bent niet bekend met de PoHi van @:TS?
De beste collega's en dan opscheppen dat ze nooit ziek zijn.quote:Op woensdag 4 juni 2025 11:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Mijn leidinggevende doet dat met als gevolg dat ik nu ook ziek ben.
Super handig.
Hoge werkdruk en als gevolg daarvan verminderde motivatie en ziekteverzuim zijn volgens jou niet op werkgevers af te schuiven? Onder welke steen leef jij.quote:Op woensdag 4 juni 2025 11:58 schreef bloodymary1 het volgende:
Vind eigenlijk dat het niet op de werkgevers te schuiven is. Het is meer een combinatie van ondercapaciteit overal en afnemende motivatie bij de medewerkers.
Ik adviseer mijn klanten ook om als het kan zo min mogelijk met personeel te werken. Ik heb er ook maar weinig meegemaakt (kleine ondernemers) die er echt gelukkiger of beter van werden sinds ze personeel in dienst namen.
Daarom heb je het ook niet over "ziekmeldingen", maar over "verzuim".quote:Op woensdag 4 juni 2025 12:35 schreef Weltschmerz het volgende:
"Ongewenste omgangsvormen" is geen ziekte.
Ik ben al zeker 15 jaar niet ziek geweest (en ik denk nog wel veel langer) en heb in die tijd dan ook geen werkdag gemist. Ik vind mensen die elk jaar wel 1 of meerdere keren ziek zijn juist bijzonder vreemd.quote:Op woensdag 4 juni 2025 11:32 schreef Glazenmaker het volgende:
Verbaasd mij hoe laag dat percentage verzuimers is. Ieder jaar heb ik wel een griepje met koorts. Totaal geen zin om op werk te zitten dan. Ik irriteer mij ook kapot aan collega's die dat wel doen.
Ja ik kan in principe nog werken maar hij leert het toch alleen wanneer het geld kosten het is vlak voor mijn vakantie dus ik denk er serieus over na om mij ziek te melden.quote:Op woensdag 4 juni 2025 12:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De beste collega's en dan opscheppen dat ze nooit ziek zijn.
quote:Op woensdag 4 juni 2025 10:04 schreef Evangelion het volgende:
Jouw schuld
VER / Ziekmelden na je vakantie om bij te komen?
Gelijk een backfire topic.quote:Op woensdag 4 juni 2025 10:06 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Wat natuurlijk ook niet echt helpt zijn mensen die ziektes faken, zoals terminale longkanker.
Wees daar blij mee en blijf hopen dat je zo gezond blijft. Dat is helaas niet voor iedereen weggelegd.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:22 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Ik ben al zeker 15 jaar niet ziek geweest (en ik denk nog wel veel langer) en heb in die tijd dan ook geen werkdag gemist. Ik vind mensen die elk jaar wel 1 of meerdere keren ziek zijn juist bijzonder vreemd.
Wat een leuk backfire topic wordt ditquote:Op woensdag 4 juni 2025 10:04 schreef Evangelion het volgende:
Jouw schuld
VER / Ziekmelden na je vakantie om bij te komen?
Ja ik voel mij helemaal kut. Volgens mij heb ik hetzelfde als jij had. Beetje wrijven.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja ik kan in principe nog werken maar hij leert het toch alleen wanneer het geld kosten het is vlak voor mijn vakantie dus ik denk er serieus over na om mij ziek te melden.
Het enige jaar dat ik mij kan herinneren zonder ziekte was het lockdown jaar. Vaak is het naar 1 of 2 dagen koorts ofzo, maar kleine kinderen en karaoke zijn voor mij toch wel verzuimers. Tijdje terug een buikgriep gehad. Dat was helemaal lachen. Je gewoon fit voelen maar ieder halfuur kakken en iedere scheet is een schone onderbroek halen. Weer een week vrij.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:22 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Ik ben al zeker 15 jaar niet ziek geweest (en ik denk nog wel veel langer) en heb in die tijd dan ook geen werkdag gemist. Ik vind mensen die elk jaar wel 1 of meerdere keren ziek zijn juist bijzonder vreemd.
Ik vind jouw reactie bijzonder vreemd. Mooi dat jij al 15 jaar niet ziek bent geweest (geloof er overigens geen zak van) maar niet iedereen heeft zo'n mega goed afweersysteem.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:22 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Ziek is ziek. En wat is er vreemd aan 1 maal per jaar of meerdere keren ziek zijn. Zolang je niet spreekt van misbruik is het zoals het is.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:22 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Ja, eerst naar de huisarts voordat je thuis mag blijven. Briljant idee.quote:Op woensdag 4 juni 2025 14:40 schreef Twiitch het volgende:
Gewoon ziekteverzuim zonder diagnose onbetaald maken. Dan leren al die hypochonders het wel af
Jij bent dus een vriend van de asociale werkgevers? asociale werkgevers die ervoor gezorgd hebben dat de arbeiders te krap wonen en meestal te krap bij kas zitten.quote:Op woensdag 4 juni 2025 14:40 schreef Twiitch het volgende:
Gewoon ziekteverzuim zonder diagnose onbetaald maken. Dan leren al die hypochonders het wel af
Godsamme, ik werk in de zorg en het verzuim is groot, en er zijn ook collega’s die er met de pet naar gooien zogauw ze een vast contract hebben en die zich om de haverklap ziekmelden.quote:Op woensdag 4 juni 2025 10:55 schreef SuperNeger het volgende:
Mensen komen er langzamerhand achter dat werken niet meer loont als:
- Kansarme asielzoekers uit moslimlanden alles gratis krijgen + familiehereniging en niet eens de taal hoeven te leren en alsnog bijstand + allerlei toeslagen krijgen.
- Autochtone Nederlandse tokkies al hun geld uitgeven aan blowen en hun hand ophouden en niks meer willen.
- Fulltime werken is onzin want je loopt alle toeslagen mis dus je verdient met 5 dagen net iets meer of zelfs minder dan met 4 of zelfs 3 dagen werken.
Nederland was ooit een mooi voorspoedig land met voldoende vangnetten, maar langzaam en zeker komen mensen erachter dat werken niet meer loont.
En laten we eerlijk zijn, waarom zou je? Het is niet zo dat als je 5 dagen per week werkt dat je opeens een mooi rijtjeshuis kan kopen, vrouwtje onderhouden, 2 kinderen, af en toe op vakantie, 1 of zelfs 2 auto's.
Wat wij tientallen jaren als normaal zagen kan niet meer. Daarom melden mensen zich makkelijk ziek. Waarom zou je nog je best doen als je best doen niet meer loont?
Snap ik. Het was ook meer een tegenreactie op Glazenmaker die aangeeft elk jaar wel eens ziek te zijn en verbaasd is over het lage ziekteverzuim. De 1 is nou eenmaal wel eens ziek. De ander (vrijwel) nooit.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:45 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Wees daar blij mee en blijf hopen dat je zo gezond blijft. Dat is helaas niet voor iedereen weggelegd.
wat wil je met de reden doen? Ik heb hier zelf ook mee te dealen in mijn functie, ik ben geen dokter. Vaker verzuim? Neem je mee in beslissingen voor de toekomst. Wie er misbruik van maakt haal je er zo uit hoorquote:Op woensdag 4 juni 2025 15:53 schreef MissButterflyy het volgende:
Zoals bijvoorbeeld, dat je geen reden hoeft te geven voor een ziekmelding, want dat is privé. De teamleider mag er in principe niet eens naar vragen. Ik vind dat zo raar.
Het creëert een afstand en maakt ziek melden wel heel makkelijk, in mijn ogen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |