Ligt aan jezelfquote:Op woensdag 4 juni 2025 08:05 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Hallo allemaal
Ik wil dit even van mij afschrijven omdat ik het niet echt ergens kwijt kan.
Ik zat in een whatsappgroep met oude vrienden en vriendinnen van vroeger. We spreken elkaar bijna nooit meer in het echt, sommige wonen in het buitenland maar sommigen wonen hier ook echt vlakbij. Alsnog spreken we eigenlijk bijna nooit af.
Eentje had het in de groepschat over een vakantie dus ik vroeg van ' oh ben je weer op vakantie?' Ik denk gewoon een normale, leuke en geinteresseerde vraag.
Maar nee hoor, het rotwijf begon meteen te emmeren en te zeiken ' WANNEER WAS IK VOOR HET LAATST OP VAKANTIE DAN? JE IMPLICEERT DAT IK VAAK OP VAKANTIE GA' . Denk je dat ik op dat soort gezeik zit te wachten?
Ik werd zo kwaad ik heb gezegd ' dit impliceert dat je aan het menstrueren bent' .
Inmiddels is het contact met dit groepje verbroken want ik ben het gezeik gewoon zo ongelooflijk, ontieglijk zat. Ik probeerde eerst altijd de boel draaiende te houden door af te spreken en leuke dingen te organiseren maar het kwam altijd maar van een kant ook.
Ik hoef het niet meer goed te maken, want met deze mensen kan ik sowieso niks meer beginnen, het contact is definitief verbroken. Maar ik wil het natuurlijk wel even kwijt. Misschien heeft iemand anders ook wel eens zoiets meegemaakt dat je gewoon het gezeik en ge-emmer van mensen gewoon zo ontieglijk beu was dat je zoiets scheldends hebt gezegd? Zijn er meer mensen die hier ervaringen mee hebben?
Als ik nu in nieuwe groepschats terecht kom, plaats ik daar overigens niks in, want ik heb er wel vaker gedonder mee gehad.
Eerlijk gezegd, ik ook. Als TS alleen "oh, ben je weer op vakantie stuurt", dan blijkt daar op geen enkele manier uit dat hij blij voor haar is of interesse heeft in die vakantie. Het woord "weer" is een verkorting van "alweer" en duidt erop dat TS vindt dat zij wel heel vaak op vakantie gaat. En dat krijg je dan te horen van iemand (TS) die je verder niet zo goed kent en weinig spreekt. Ik kan mij voorstellen dat zij dat niet leuk vond. Al vind ik de reactie wat overdreven.quote:Op woensdag 4 juni 2025 08:09 schreef OxygeneFRL het volgende:
Nou ik ben heel eerlijk: ik zou je vraag ook bemoeierig opvatten als ik het zo lees.
Ok, ik vind ' ben je weer op vakantie' wel een leuke, geinteresseerde vraag.quote:Op woensdag 4 juni 2025 08:18 schreef Cockwhale het volgende:
Tja 'oh, ben je weer op vakantie', is geen leuke, geïnteresseerde vraag, vooral niet via de app waarbij de toon van je opmerking qua interpretatie volledig bij de ontvanger ligt. Vervolgens escaleer je het nogmaals.
Een stukje zelfreflectie is hier dus wel op z'n plaats.
Ja ik ben heel slecht in zaken zoals: niet reageren. Negeren. Laten gaan.quote:Op woensdag 4 juni 2025 08:23 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd, ik ook. Als TS alleen "oh, ben je weer op vakantie stuurt", dan blijkt daar op geen enkele manier uit dat hij blij voor haar is of interesse heeft in die vakantie. Het woord "weer" is een verkorting van "alweer" en duidt erop dat TS vindt dat zij wel heel vaak op vakantie gaat. En dat krijg je dan te horen van iemand (TS) die je verder niet zo goed kent en weinig spreekt. Ik kan mij voorstellen dat zij dat niet leuk vond. Al vind ik de reactie wat overdreven.
En nee, ik heb mij nooit op een dergelijke manier laten kennen. Ik zou hebben besloten minder tijd en energie in de app-groep te steken en het geheel te laten doodbloeden als er van de andere kant geen initiatief wordt genomen.
Dat is dan ook inmiddels gebeurd.quote:Op woensdag 4 juni 2025 08:25 schreef SuperNeger het volgende:
Ik snap er helemaal niks van. Komt allemaal een beetje labiel over, ik zou de groepschat verlaten.
Wat is er mis met autistisch zijn?quote:Op woensdag 4 juni 2025 08:27 schreef Tjacka het volgende:
Man man man man man....
Ben je autistisch ofzo? Je kan toch gewoon sturen. Fijne vakantie! Waar ga je heen?
Dat verklaart waarom jij het niet als een vreemde reactie ziet. Het is een passief-agressieve reactie. Dan krijg je terug wat je brengt. Zo gek is dat niet.quote:Op woensdag 4 juni 2025 08:28 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Wat is er mis met autistisch zijn?
Wat is er precies passief aggressief aan ' ben je weer op vakantie?'quote:Op woensdag 4 juni 2025 08:29 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Dat verklaart waarom jij het niet als een vreemde reactie ziet. Het is een passief-agressieve reactie. Dan krijg je terug wat je brengt. Zo gek is dat niet.
Niet snappen dat het leuk klinkt in je hoofd maar via een appje compleet anders overkomtquote:Op woensdag 4 juni 2025 08:25 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ok, ik vind ' ben je weer op vakantie' wel een leuke, geinteresseerde vraag.
Dus dan ben ik blij dat wij twee nooit vrienden zijn geweest, want wij zouden dan ook al heel erg snel ruzie hebben gekregen denk ik zomaar.
quote:Op zondag 27 april 2025 07:52 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Hallo allemaal
Ik ben etnisch Zeeuws en afkomstig uit de regio Zeeuws Vlaanderen
Ik ben ook zo autistisch als een deur
Vaak heb ik dat mensen kwaad op mij worden omdat ik iets zeg. Ze zeggen dan dat mijn toon onvriendelijk en aggressief is en worden kwaad, lopen boos weg etc.
Wat is de beste manier om hiermee om te gaan ?
Als dat bij haar anders overkomt is dat natuurlijk haar probleem. Ik stel gewoon een normale vraag.quote:Op woensdag 4 juni 2025 08:32 schreef Divje het volgende:
[..]
Niet snappen dat het leuk klinkt in je hoofd maar via een appje compleet anders overkomt
Ik hen ook niet. Dit is niet de eerste keer dat er sprake is van gezeik. Het is een keer klaar.quote:
Ik begrijp niet dat je er een topic over opent.quote:Op woensdag 4 juni 2025 08:35 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik hen ook niet. Dit is niet de eerste keer dat er sprake is van gezeik. Het is een keer klaar.
Zeker als het geschreven is, kun je die zin behoorlijk negatief opvatten. De lezer ziet er geen gezichtsuitdrukking bij, hoort geen intonatie.quote:Op woensdag 4 juni 2025 08:31 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Wat is er precies passief aggressief aan ' ben je weer op vakantie?'
Wat is er mis met op vakantie gaan?
Verder weet de persoon in kwestie ook dat ik autistisch ben, maar blijkbaar besloot ze alsnog te gaan lopen zeiken. Tsja dan ben ik er dus ook best wel klaar mee.
En opent er hier een zinloos topic over…quote:Op woensdag 4 juni 2025 08:34 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Als dat bij haar anders overkomt is dat natuurlijk haar probleem. Ik stel gewoon een normale vraag.
Wat begrijp je daar niet aan?quote:Op woensdag 4 juni 2025 08:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik begrijp niet dat je er een topic over opent.
quote:Op woensdag 4 juni 2025 08:05 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik werd zo kwaad ik heb gezegd ' dit impliceert dat je aan het menstrueren bent' .
Ok maar waarom zou je het per se negatief opvatten dan?quote:Op woensdag 4 juni 2025 08:36 schreef mootie het volgende:
[..]
Zeker als het geschreven is, kun je die zin behoorlijk negatief opvatten. De lezer ziet er geen gezichtsuitdrukking bij, hoort geen intonatie.
Ben je weer op vakantie![]()
Ben je weer op vakantie![]()
Ben je weer weer op vakantie![]()
Je kunt er alle kanten mee op
Leuk! Waar zit je? Geniet er van! >>> dat is heel eenduidig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |