Helpt zeker maar soms moet ik met de auto en onder invloed rijden is verboden dus dit kan niet altijd.quote:Op zondag 27 april 2025 07:59 schreef Hyaenidae het volgende:
Vaker blowen daar word je weer rustig van.
Dus je moet, als je autist bent, altijd precies doen wat anderen zeggen?quote:Op zondag 27 april 2025 08:11 schreef Sodeknetters het volgende:
Stoppen met autisme als excuus voor kutgedrag gebruiken en eens iets doen met feedback van anderen.
'Hey we moeten taak zus en zo doen, wanneer wil je dat eigenlijk gaan beginnen opleveren, want in mijn eentje lukt dit niet goed'.quote:
Oh zeker. Helaas moet ik heel soms ook het huis uit. Maar thuis voel ik mij op mijn best.quote:Op zondag 27 april 2025 08:21 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Meer tijd met je katten doorbrengen. Schijnt te helpen
Zelfs een kluizenaar zoals ik zal toch heel af en toe het huis uit moeten. Maar het klopt wel dat ik zeer graag thuis ben, soms hele dagen de deur niet uitkom etc.quote:Op zondag 27 april 2025 08:23 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Thuis werken voor altijden alles laten bezorgen. Inclusief wiet.
Dat is op geen enkele manier wat ik geschreven heb.quote:Op zondag 27 april 2025 08:21 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Dus je moet, als je autist bent, altijd precies doen wat anderen zeggen?
Zeker, maar 9 van de 10 keer is de conclusie dat het gewoon gezanik is.quote:Op zondag 27 april 2025 08:30 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Dat is op geen enkele manier wat ik geschreven heb.
Als je feedback krijgt van mensen is het zinvol om daar eens over na te denken.
Van meerdere mensen krijg ik de feedback dat de toon van mijn s tem onbeleefd is. Echter kan ik deze niet veranderen dus wat moet ik dan doen?quote:Zeker als je de zelfde feedback van meerdere mensen krijgt. Als het overal naar stront ruikt, moet je onder je eigen schoenen kijken.
Waar gebruik ik dit als excuus dan?quote:En stoppen je autisme als excuus gebruiken. Autist zijn heeft namelijk niks te maken met een enorme lul zijn.
Het lastige is dat jij het weergeeft zonder de aspecten die de ander kwaad maken. Zoals jij het beschrijft zou er niks aan jouw toon zijn dat kan verklaren waarom anderen boos weglopen.quote:Op zondag 27 april 2025 08:22 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
'Hey we moeten taak zus en zo doen, wanneer wil je dat eigenlijk gaan beginnen opleveren, want in mijn eentje lukt dit niet goed'.
'Moet vrijdag opgeleverd'.
'Ok zullen we dan nu hier even naar gaan kijken want...'
En dan word ik opeens afgekapt met
'Ja ho eens even op deze manier ga ik natuurlijk helemaal niks meer doen'
En dan ging die boos uit de meeting.
Gebeurt wel vaker dat soort akkefietjes, werk, persoonlijk, etc.
Mijn stemgeluid is laag en monotoon. Dit is ook deels een kenmerk van het dialect waarmee ik ben opgegroeid (zeeuws vlaanderen). Daardoor wordt ook een neutrale uitspraak vaak door anderen als aggressief en onvriendelijk ervaren.quote:Op zondag 27 april 2025 08:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het lastige is dat jij het weergeeft zonder de aspecten die de ander kwaad maken. Zoals jij het beschrijft zou er niks aan jouw toon zijn dat kan verklaren waarom anderen boos weglopen.
Daar ga je al. Iedereen is gek, behalve jij.quote:Op zondag 27 april 2025 08:43 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Zeker, maar 9 van de 10 keer is de conclusie dat het gewoon gezanik is.
Je spreektempo of intonatie veranderen. Dat kan prima.quote:Van meerdere mensen krijg ik de feedback dat de toon van mijn s tem onbeleefd is. Echter kan ik deze niet veranderen dus wat moet ik dan doen?
Je haalt het er zelf steeds bijquote:Waar gebruik ik dit als excuus dan?
Nee hoor. Ze zijn niet gek. Ze stellen zich gewoonweg aan.quote:Op zondag 27 april 2025 09:02 schreef Sodeknetters het volgende:
Daar ga je al. Iedereen is gek, behalve jij.
Oh? Kan dat prima? Hoe dan?quote:Op zondag 27 april 2025 09:02 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
[..]
Je spreektempo of intonatie veranderen. Dat kan prima.
[..]
Vriendelijk praten. En dat heeft niets te maken met of je wel of niet uit Zeeuws Vlaanderen komt of autistisch bentquote:
Oh en hoe doe je dat dan op ieder moment van de dag, 24/7, als het niet je natuurlijke stemgeluid is?quote:Op zondag 27 april 2025 09:14 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Vriendelijk praten. En dat heeft niets te maken met of je wel of niet uit Zeeuws Vlaanderen komt of autistisch bent
Gek is in dit geval een metafoor. Mijn punt blijft hetzelfde.quote:Op zondag 27 april 2025 09:05 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Nee hoor. Ze zijn niet gek. Ze stellen zich gewoonweg aan.
Door heel bewust je woorden te kiezen en je bewust te zijn van de emotie die je uitstraalt op het moment dat je iets uitspreekt. Als je boos kijkt, klink je ook boos. Kijk je vrolijk, dan klink je ook vrolijk.quote:
Waar kan ik vergoeding krijgen voor de workshop stemacteur? Want dat lijkt me serieus best wel gaaf om te doen eigenlijkquote:Op zondag 27 april 2025 09:27 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Gek is in dit geval een metafoor. Mijn punt blijft hetzelfde.
[..]
Door heel bewust je woorden te kiezen en je bewust te zijn van de emotie die je uitstraalt op het moment dat je iets uitspreekt. Als je boos kijkt, klink je ook boos. Kijk je vrolijk, dan klink je ook vrolijk.
Volg eens een workshop stemacteren. Leer je heel veel van.
Robots die emoties op proberen te roepen bij mensen (Aldi doet dat al).quote:Op zondag 27 april 2025 09:28 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Waar kan ik vergoeding krijgen voor de workshop stemacteur? Want dat lijkt me serieus best wel gaaf om te doen eigenlijk
Lijkt me ook leuk om als werk te doen, al wordt er helaas steeds meer door AI ingesproken en is het een beetje een uitstervend beroep.
Ach ik praat zelf ook een beetje als een robot en ik ben een mens van vlees en bloed.quote:Op zondag 27 april 2025 09:30 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Robots die emoties op proberen te roepen bij mensen (Aldi doet dat al).
Wat een wereld.
Het is ook heel leuk om te doen en je leert wat er mogelijk is met je stem. En het eerste wat je leert is dat je geen gekke stemmetjes hoeft op te zetten. Met je eigen stem zijn genoeg variaties mogelijk.quote:Op zondag 27 april 2025 09:28 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Waar kan ik vergoeding krijgen voor de workshop stemacteur? Want dat lijkt me serieus best wel gaaf om te doen eigenlijk
Lijkt me ook leuk om als werk te doen, al wordt er helaas steeds meer door AI ingesproken en is het een beetje een uitstervend beroep.
AI wordt helaas steeds meer gebruikt inderdaad.quote:Op zondag 27 april 2025 09:30 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Robots die emoties op proberen te roepen bij mensen (Aldi doet dat al).
Wat een wereld.
Ach misschien hoef ik dan uiteindelijk niet meer te werken en is het probleem ook opgelost.quote:Op zondag 27 april 2025 09:34 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
AI wordt helaas steeds meer gebruikt inderdaad.
Vermoedelijk gaat een groot deel van de beroepsbevolking binnen een aantal jaren om die reden aan de kant gezet worden.quote:Op zondag 27 april 2025 09:36 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ach misschien hoef ik dan uiteindelijk niet meer te werken en is het probleem ook opgelost.
Ja. Lekker duidelijk en niks anders van te maken. Daar heb je als autist toch juist belang bij ?quote:Op zondag 27 april 2025 08:21 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Dus je moet, als je autist bent, altijd precies doen wat anderen zeggen?
Als je er wat voor terug krijgt prima maar vaak is het enkel de lusten van het commanderen maar niet de lasten.quote:Op zondag 27 april 2025 09:46 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Ja. Lekker duidelijk en niks anders van te maken. Daar heb je als autist toch juist belang bij ?
Mwah mijn tak van de ICT kan je niet zomaar alles in chat gpt gooien en er floept wat werkends uit.quote:Op zondag 27 april 2025 09:42 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Vermoedelijk gaat een groot deel van de beroepsbevolking binnen een aantal jaren om die reden aan de kant gezet worden.
Dat met name datgene over blijft waar AI weinig/niks mee kan.
Misschien kan je een bijgeschaafde manier van spreken nog gebruiken in een of ander vak waar AI relatief weinig vat op heeft, hoewel dat vaak vakken zullen zijn die juist níet autist-vriendelijk zijn - zorgmedewerker, de verpleging, voor de klas staan en meer van dat sociale werk.
Nogmaals. Het heeft niet met je stemgeluid te makenquote:Op zondag 27 april 2025 09:20 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Oh en hoe doe je dat dan op ieder moment van de dag, 24/7, als het niet je natuurlijke stemgeluid is?
Zet jij ook continu een nepstemmetje op? Heb je tips van hoe je dat continu kan volhouden?
En waar wel mee dan ?quote:Op zondag 27 april 2025 10:36 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Nogmaals. Het heeft niet met je stemgeluid te maken
Dit probeer ik dan ook zeker te doen maar soms is het lastig om stevig in mijn schoenen te staanquote:Op zondag 27 april 2025 10:55 schreef srekiurbegnaam het volgende:
Dat is gewoon hoe jouw stem, intonatie en woordkeuze is, als mensen daar problemen mee hebben is het hun probleem toch?
Wat minder aantrekken wat mensen van je (kunnen) denken. Uiteindelijk is iedereen alleen.
Dat is in dit topic al door meerdere mensen gezegdquote:
Heb ik even gemist danquote:Op zondag 27 april 2025 12:31 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Dat is in dit topic al door meerdere mensen gezegd
Ik moest lachen.quote:Op zondag 27 april 2025 07:59 schreef Hyaenidae het volgende:
Vaker blowen daar word je weer rustig van.
Tsja. Je karakter is nou eenmaal wie je bent hè. Aangezien we niet in 1940-45 leven en ik niet het kamp in hoef, hebben jullie het er maar mee te doen. Ik bén er nu eenmaal. Deal with it.quote:
Wat interesseert mij nou hoe jouw karakter in elkaar zit, ik ken je niet knul.quote:Op maandag 28 april 2025 14:54 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
hebben jullie het er maar mee te doen. Ik bén er nu eenmaal. Deal with it.
Ja dat doe ik ook wel hoorquote:Op maandag 28 april 2025 15:50 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Wat interesseert mij nou hoe jouw karakter in elkaar zit, ik ken je niet knul.![]()
Jij bent degenen die de ene janktopic na de andere opent over de problemen die je ervaart. Ik zou zeggen, deal with it.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |