abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217844379
Hallo allemaal

Ik wil dit even van mij afschrijven omdat ik het niet echt ergens kwijt kan.

Ik zat in een whatsappgroep met oude vrienden en vriendinnen van vroeger. We spreken elkaar bijna nooit meer in het echt, sommige wonen in het buitenland maar sommigen wonen hier ook echt vlakbij. Alsnog spreken we eigenlijk bijna nooit af.

Eentje had het in de groepschat over een vakantie dus ik vroeg van ' oh ben je weer op vakantie?' Ik denk gewoon een normale, leuke en geinteresseerde vraag.

Maar nee hoor, het rotwijf begon meteen te emmeren en te zeiken ' WANNEER WAS IK VOOR HET LAATST OP VAKANTIE DAN? JE IMPLICEERT DAT IK VAAK OP VAKANTIE GA' . Denk je dat ik op dat soort gezeik zit te wachten?

Ik werd zo kwaad ik heb gezegd ' dit impliceert dat je aan het menstrueren bent' .

Inmiddels is het contact met dit groepje verbroken want ik ben het gezeik gewoon zo ongelooflijk, ontieglijk zat. Ik probeerde eerst altijd de boel draaiende te houden door af te spreken en leuke dingen te organiseren maar het kwam altijd maar van een kant ook.

Ik hoef het niet meer goed te maken, want met deze mensen kan ik sowieso niks meer beginnen, het contact is definitief verbroken. Maar ik wil het natuurlijk wel even kwijt. Misschien heeft iemand anders ook wel eens zoiets meegemaakt dat je gewoon het gezeik en ge-emmer van mensen gewoon zo ontieglijk beu was dat je zoiets scheldends hebt gezegd? Zijn er meer mensen die hier ervaringen mee hebben?

Als ik nu in nieuwe groepschats terecht kom, plaats ik daar overigens niks in, want ik heb er wel vaker gedonder mee gehad.
pi_217844398
Nou ik ben heel eerlijk: ik zou je vraag ook bemoeierig opvatten als ik het zo lees.
pi_217844435
Tja 'oh, ben je weer op vakantie', is geen leuke, geïnteresseerde vraag, vooral niet via de app waarbij de toon van je opmerking qua interpretatie volledig bij de ontvanger ligt. Vervolgens escaleer je het nogmaals.

Een stukje zelfreflectie is hier dus wel op z'n plaats.
pi_217844445
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:05 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Hallo allemaal

Ik wil dit even van mij afschrijven omdat ik het niet echt ergens kwijt kan.

Ik zat in een whatsappgroep met oude vrienden en vriendinnen van vroeger. We spreken elkaar bijna nooit meer in het echt, sommige wonen in het buitenland maar sommigen wonen hier ook echt vlakbij. Alsnog spreken we eigenlijk bijna nooit af.

Eentje had het in de groepschat over een vakantie dus ik vroeg van ' oh ben je weer op vakantie?' Ik denk gewoon een normale, leuke en geinteresseerde vraag.

Maar nee hoor, het rotwijf begon meteen te emmeren en te zeiken ' WANNEER WAS IK VOOR HET LAATST OP VAKANTIE DAN? JE IMPLICEERT DAT IK VAAK OP VAKANTIE GA' . Denk je dat ik op dat soort gezeik zit te wachten?

Ik werd zo kwaad ik heb gezegd ' dit impliceert dat je aan het menstrueren bent' .

Inmiddels is het contact met dit groepje verbroken want ik ben het gezeik gewoon zo ongelooflijk, ontieglijk zat. Ik probeerde eerst altijd de boel draaiende te houden door af te spreken en leuke dingen te organiseren maar het kwam altijd maar van een kant ook.

Ik hoef het niet meer goed te maken, want met deze mensen kan ik sowieso niks meer beginnen, het contact is definitief verbroken. Maar ik wil het natuurlijk wel even kwijt. Misschien heeft iemand anders ook wel eens zoiets meegemaakt dat je gewoon het gezeik en ge-emmer van mensen gewoon zo ontieglijk beu was dat je zoiets scheldends hebt gezegd? Zijn er meer mensen die hier ervaringen mee hebben?

Als ik nu in nieuwe groepschats terecht kom, plaats ik daar overigens niks in, want ik heb er wel vaker gedonder mee gehad.
Ligt aan jezelf
pi_217844455
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:09 schreef OxygeneFRL het volgende:
Nou ik ben heel eerlijk: ik zou je vraag ook bemoeierig opvatten als ik het zo lees.
Eerlijk gezegd, ik ook. Als TS alleen "oh, ben je weer op vakantie stuurt", dan blijkt daar op geen enkele manier uit dat hij blij voor haar is of interesse heeft in die vakantie. Het woord "weer" is een verkorting van "alweer" en duidt erop dat TS vindt dat zij wel heel vaak op vakantie gaat. En dat krijg je dan te horen van iemand (TS) die je verder niet zo goed kent en weinig spreekt. Ik kan mij voorstellen dat zij dat niet leuk vond. Al vind ik de reactie wat overdreven.

En nee, ik heb mij nooit op een dergelijke manier laten kennen. Ik zou hebben besloten minder tijd en energie in de app-groep te steken en het geheel te laten doodbloeden als er van de andere kant geen initiatief wordt genomen.
  woensdag 4 juni 2025 @ 08:25:03 #6
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_217844459
Ik snap er helemaal niks van. Komt allemaal een beetje labiel over, ik zou de groepschat verlaten.
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
pi_217844464
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:18 schreef Cockwhale het volgende:
Tja 'oh, ben je weer op vakantie', is geen leuke, geïnteresseerde vraag, vooral niet via de app waarbij de toon van je opmerking qua interpretatie volledig bij de ontvanger ligt. Vervolgens escaleer je het nogmaals.

Een stukje zelfreflectie is hier dus wel op z'n plaats.
Ok, ik vind ' ben je weer op vakantie' wel een leuke, geinteresseerde vraag.

Dus dan ben ik blij dat wij twee nooit vrienden zijn geweest, want wij zouden dan ook al heel erg snel ruzie hebben gekregen denk ik zomaar.
pi_217844475
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:23 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
Eerlijk gezegd, ik ook. Als TS alleen "oh, ben je weer op vakantie stuurt", dan blijkt daar op geen enkele manier uit dat hij blij voor haar is of interesse heeft in die vakantie. Het woord "weer" is een verkorting van "alweer" en duidt erop dat TS vindt dat zij wel heel vaak op vakantie gaat. En dat krijg je dan te horen van iemand (TS) die je verder niet zo goed kent en weinig spreekt. Ik kan mij voorstellen dat zij dat niet leuk vond. Al vind ik de reactie wat overdreven.

En nee, ik heb mij nooit op een dergelijke manier laten kennen. Ik zou hebben besloten minder tijd en energie in de app-groep te steken en het geheel te laten doodbloeden als er van de andere kant geen initiatief wordt genomen.
Ja ik ben heel slecht in zaken zoals: niet reageren. Negeren. Laten gaan.

Ik ben zo niet. Als ik kwaad ben laat ik het ook horen.

Ik herken me verder niet in je negatieve interpretatie van ' ben je weer op vakantie' . Ik zou dat zelf niet negatief opvatten. Dus het is maar goed dat wij twee geen vrienden zijn want dan hadden wij al heel erg gauw ruzie gekregen denk ik zomaar.
pi_217844487
Man man man man man....

Ben je autistisch ofzo? Je kan toch gewoon sturen. Fijne vakantie! Waar ga je heen?
Groot fan van User Wotte
pi_217844489
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:25 schreef SuperNeger het volgende:
Ik snap er helemaal niks van. Komt allemaal een beetje labiel over, ik zou de groepschat verlaten.
Dat is dan ook inmiddels gebeurd.
pi_217844493
quote:
19s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:27 schreef Tjacka het volgende:
Man man man man man....

Ben je autistisch ofzo? Je kan toch gewoon sturen. Fijne vakantie! Waar ga je heen?
Wat is er mis met autistisch zijn?
pi_217844497
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:28 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Wat is er mis met autistisch zijn?
Dat verklaart waarom jij het niet als een vreemde reactie ziet. Het is een passief-agressieve reactie. Dan krijg je terug wat je brengt. Zo gek is dat niet.
Groot fan van User Wotte
pi_217844504
quote:
19s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:29 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Dat verklaart waarom jij het niet als een vreemde reactie ziet. Het is een passief-agressieve reactie. Dan krijg je terug wat je brengt. Zo gek is dat niet.
Wat is er precies passief aggressief aan ' ben je weer op vakantie?'

Wat is er mis met op vakantie gaan?

Verder weet de persoon in kwestie ook dat ik autistisch ben, maar blijkbaar besloot ze alsnog te gaan lopen zeiken. Tsja dan ben ik er dus ook best wel klaar mee.
  woensdag 4 juni 2025 @ 08:32:35 #14
269692 Divje
brr brr patapim
pi_217844512
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:25 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ok, ik vind ' ben je weer op vakantie' wel een leuke, geinteresseerde vraag.

Dus dan ben ik blij dat wij twee nooit vrienden zijn geweest, want wij zouden dan ook al heel erg snel ruzie hebben gekregen denk ik zomaar.
Niet snappen dat het leuk klinkt in je hoofd maar via een appje compleet anders overkomt :')
Nait Soezn Moar Broezn
  woensdag 4 juni 2025 @ 08:33:28 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217844520
Ze gaan je niet missen.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 4 juni 2025 @ 08:34:19 #16
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_217844529
quote:
14s.gif Op zondag 27 april 2025 07:52 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Hallo allemaal

Ik ben etnisch Zeeuws en afkomstig uit de regio Zeeuws Vlaanderen

Ik ben ook zo autistisch als een deur

Vaak heb ik dat mensen kwaad op mij worden omdat ik iets zeg. Ze zeggen dan dat mijn toon onvriendelijk en aggressief is en worden kwaad, lopen boos weg etc.

Wat is de beste manier om hiermee om te gaan ?
pi_217844532
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:32 schreef Divje het volgende:

[..]
Niet snappen dat het leuk klinkt in je hoofd maar via een appje compleet anders overkomt :')
Als dat bij haar anders overkomt is dat natuurlijk haar probleem. Ik stel gewoon een normale vraag.
pi_217844536
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:33 schreef Lienekien het volgende:
Ze gaan je niet missen.
Ik hen ook niet. Dit is niet de eerste keer dat er sprake is van gezeik. Het is een keer klaar.
  woensdag 4 juni 2025 @ 08:36:15 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217844542
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:35 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik hen ook niet. Dit is niet de eerste keer dat er sprake is van gezeik. Het is een keer klaar.
Ik begrijp niet dat je er een topic over opent.
pi_217844547
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:31 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Wat is er precies passief aggressief aan ' ben je weer op vakantie?'

Wat is er mis met op vakantie gaan?

Verder weet de persoon in kwestie ook dat ik autistisch ben, maar blijkbaar besloot ze alsnog te gaan lopen zeiken. Tsja dan ben ik er dus ook best wel klaar mee.
Zeker als het geschreven is, kun je die zin behoorlijk negatief opvatten. De lezer ziet er geen gezichtsuitdrukking bij, hoort geen intonatie.
Ben je weer op vakantie :X
Ben je weer op vakantie :|W
Ben je weer weer op vakantie :?

Je kunt er alle kanten mee op

Leuk! Waar zit je? Geniet er van! >>> dat is heel eenduidig
  woensdag 4 juni 2025 @ 08:36:55 #21
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_217844550
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:34 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Als dat bij haar anders overkomt is dat natuurlijk haar probleem. Ik stel gewoon een normale vraag.
En opent er hier een zinloos topic over…
pi_217844554
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:36 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik begrijp niet dat je er een topic over opent.
Wat begrijp je daar niet aan?
pi_217844558
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:05 schreef pedaalemmerzak het volgende:
pi_217844561
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:36 schreef mootie het volgende:

[..]
Zeker als het geschreven is, kun je die zin behoorlijk negatief opvatten. De lezer ziet er geen gezichtsuitdrukking bij, hoort geen intonatie.
Ben je weer op vakantie :X
Ben je weer op vakantie :|W
Ben je weer weer op vakantie :s)

Je kunt er alle kanten mee op

Leuk! Waar zit je? Geniet er van! >>> dat is heel eenduidig
Ok maar waarom zou je het per se negatief opvatten dan?

Dan lijkt me er al sprake van dat die persoon erop uit is om mij onderuit te halen.
pi_217844562
Ok dus TS is sociaal achtergesteld en vind het raar als het echt zover is :')
pi_217844565
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:36 schreef MadMaster het volgende:

[..]
En opent er hier een zinloos topic over…
Ik vind het altijd fijn om dingen te besprkeen zodat ik ze duidelijk op een rijtje heb, ik ben niet zo een goede binnenvetter.
pi_217844568
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:37 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ok dus TS is sociaal achtergesteld en vind het raar als het echt zover is :')
Ik heb ongeveer 3 a 4 vrienden of zo en verder niemand, nee.

Eerst dus nog een stukje meer maar met dit soort gezeik heb ik daar ook echt totaal geen zin meer in.
  Moderator woensdag 4 juni 2025 @ 08:39:10 #28
5428 crew  miss_sly
pi_217844569
Je kunt het best niet zo bedoeld hebben, maar het is wel degelijk een vraag die niet heel vriendelijk klinkt.

"ben je weer ziek?"
"ga je weer uit?"
"eet je weer pizza?"

Je zou de reacties hier in het topic ook op kunnen pakken als aanmoediging om naar jezelf en je manier van communiceren te kijken en zien of er ruimte is voor verbetering. Als je telkens gezeik hebt in zulke groepen, ligt het dan altijd uitsluitend aan de anderen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 4 juni 2025 @ 08:39:28 #29
269692 Divje
brr brr patapim
pi_217844570
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:38 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik vind het altijd fijn om dingen te besprkeen zodat ik ze duidelijk op een rijtje heb, ik ben niet zo een goede binnenvetter.
Jij kan dingen pas echt op een rijtje hebben als je ergens ook maar een greintje zelfreflectie kan vinden.
Nait Soezn Moar Broezn
  woensdag 4 juni 2025 @ 08:40:09 #30
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_217844572
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:38 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Laat me duidelijk zijn, je hebt ze helemaal niet allemaal op een rijtje, zoals uit dit zoveelste nutteloze topic blijkt.
Koop een spiegel…
  woensdag 4 juni 2025 @ 08:40:17 #31
269692 Divje
brr brr patapim
pi_217844574
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:39 schreef miss_sly het volgende:
Je kunt het best niet zo bedoeld hebben, maar het is wel degelijk een vraag die niet heel vriendelijk klinkt.

"ben je weer ziek?"
"ga je weer uit?"
"eet je weer pizza?"

Je zou de reacties hier in het topic ook op kunnen pakken als aanmoediging om naar jezelf en je manier van communiceren te kijken en zien of er ruimte is voor verbetering. Als je telkens gezeik hebt in zulke groepen, ligt het dan altijd uitsluitend aan de anderen?
Vergeet de 'oh' niet.
Nait Soezn Moar Broezn
pi_217844578
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:39 schreef miss_sly het volgende:
Waarom niet? Wat is er onvriendelijk aan?

quote:
"ben je weer ziek?"
"ga je weer uit?"
"eet je weer pizza?"
Ik vind dit niet onvriendelijk. Bij ben je weer ziek denk ik aan iemand die bezorgd is over de ander waarom die zo vaak ziek is. Dat zei ik gisteren nog tegen mijn collega.

quote:
Nou wat er dus klaarblijkelijk verbeterd kan worden: ik mag niet vragen ' ben je weer op vakantie?' . Maar waar'om dat dan niet mag is mij niet duidelijk. De enige conclusie die ik hieruit kan trekken is dat ik beter maar gewoon helemaal nooit wat kan zeggen, want blijkbaar zijn de meest onschuldige zaken reden om te gaan lopen zeiken.
pi_217844582
quote:
14s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:39 schreef Divje het volgende:

[..]
Jij kan dingen pas echt op een rijtje hebben als je ergens ook maar een greintje zelfreflectie kan vinden.
De zelfreflectie hier is dat je dus klaarblijkelijk niet mag vragen ' ben je weer op vakantie?' . Maar waarom dat dan niet mag snap ik dus niet.
pi_217844583
TS heeft duidelijk communicatie problemen dat blijkt uit meerdere topics
pi_217844585
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:40 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Laat me duidelijk zijn, je hebt ze helemaal niet allemaal op een rijtje, zoals uit dit zoveelste nutteloze topic blijkt.
Koop een spiegel…
Ik heb al een spiegel. Heb ik ze nu wel op een rijtje?
  woensdag 4 juni 2025 @ 08:42:28 #36
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217844587
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:37 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Wat begrijp je daar niet aan?
Het is voor jou zo klaar als een klontje. En je staat 0,0 open voor enige feedback.
pi_217844591
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:42 schreef Cupfighter het volgende:
TS heeft duidelijk communicatie problemen dat blijkt uit meerdere topics
Ja ik heb ook wel eens gehad dat een collega helemaal woedend uit onze vergadering ging bij het thuiswerken omdat ik zei van ok we gaan aan dit en dit werken.

Vond hij ' dwingend' :')
pi_217844596
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Het is voor jou zo klaar als een klontje. En je staat 0,0 open voor enige feedback.
Ik sta wel degelijk open voor feedback. De feedback is dat je niet mag vragen of iemand weer op vakantie is.

Ik begrijp alleen niet het ' waarom' van die feedback.
  woensdag 4 juni 2025 @ 08:44:19 #39
269692 Divje
brr brr patapim
pi_217844599
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:42 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
De zelfreflectie hier is dat je dus klaarblijkelijk niet mag vragen ' ben je weer op vakantie?' . Maar waarom dat dan niet mag snap ik dus niet.
Joh _O- bunker voor je taas ofwat
Nait Soezn Moar Broezn
pi_217844601
Het woord weer is de boosdoener.
Dat impliceert dat je vindt dat ze vaak op vakantie gaat.

Het is gewoon hoe het is. Probeer wat subtieler te zijn in geschreven woord.
Je kan het te sensitief gedrag vinden, so be it. Het is niet aan jou hoe iemand de boodschap ontvangt.
  woensdag 4 juni 2025 @ 08:44:58 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217844603
Als iemand pissig reageert op een goedbedoeld ‘oh, ben je weer op vakantie’, dan zeg je: ‘zo bedoel ik het niet’. Als je eroverheen gaat met: ‘je bent zeker ongesteld’, dan onderstreep je daarmee gewoon de aanvankelijke lulligheid.
pi_217844614
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:44 schreef Divje het volgende:

[..]
Joh _O- bunker voor je taas ofwat
Taas?
  woensdag 4 juni 2025 @ 08:47:11 #43
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217844619
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:43 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik sta wel degelijk open voor feedback. De feedback is dat je niet mag vragen of iemand weer op vakantie is.

Je laat niet zien dat je open staat voor een andere interpretatie dan je eigen. Je bent koppig.
pi_217844623
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:44 schreef mootie het volgende:
Het woord weer is de boosdoener.
Dat impliceert dat je vindt dat ze vaak op vakantie gaat.

Het is gewoon hoe het is. Probeer wat subtieler te zijn in geschreven woord.
Je kan het te sensitief gedrag vinden, so be it. Het is niet aan jou hoe iemand de boodschap ontvangt.
Ik ben een autist, en dat weet dit mens ook, dus aan subtiliteit in geschreven woord wordt hier niet gedaan. Ik ben gewoon recht voor z'n raap.

Ik vind haar gedrag inderdaad te sensitief en heb het contract verbroken. Dit is iemand die ik al meer dan 15 jaar ken.
pi_217844624
De maatschappij heeft ook helemaal geen zin in dit soort mensen die hun eigen botheid niet zien :')
Ik heb echt medelijden met je omgeving.
pi_217844625
Ben je weer ziek…. Zucht….

Man man, je bent echt wel vaak ziek, wat een gezeik altijd.

Eet je weer pizza?

Wtf, eet eens een keer iets gezonds, elke keer pizza, ben je te lui om te koken?
pi_217844626
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:43 schreef pedaalemmerzak het volgende:

Er zit een wereld van verschil tussen:

'Oh ben je weer op vakantie?'

of:

'Oh wat leuk, waar ga je heen?'
pi_217844628
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:26 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik herken me verder niet in je negatieve interpretatie van ' ben je weer op vakantie' . Ik zou dat zelf niet negatief opvatten. Dus het is maar goed dat wij twee geen vrienden zijn want dan hadden wij al heel erg gauw ruzie gekregen denk ik zomaar.
Jij gaat ervan uit dat de lezer jouw intentie meeneemt bij het lezen van jouw tekst. Dat is vaak niet zo. Zeker niet als je iemand niet goed kent. Dan moet je het doen met wat er staat. @Cockwhale merkte terecht op dat de intonatie van wat gezegd wordt, verloren gaat. Daarom is het belangrijk om zorgvuldig te formuleren. In een gesprek had jouw vraag nog kunnen werken. Dan had je een hogere stem opgezet bij het uitspreken van de laatste woorden van de zin. "Oh, ga je weer op vakantie? Maar als lezer leg ik het accent op het woordje "weer" - Oh, ga je weer op vakantie?" - en dan is jouw opmerking echt niet sympathiek of leuk.Eerder een aanval. Een alternatief was geweest: "Oh, wat leuk. Waar ga je naartoe?" Zij vat die opmerking van jou anders op dan jij hem bedoeld hebt. Onbegrijpelijk is dat niet. En jij kiest vervolgens de aanval. Tja ..., misschien is het dan maar beter om uit die app-groep te gaan. Zo te lezen beleefde jij daar toch al weinig plezier aan.
  woensdag 4 juni 2025 @ 08:48:11 #49
269692 Divje
brr brr patapim
pi_217844632
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:46 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Taas?
Plaat voor je kop
Nait Soezn Moar Broezn
pi_217844634
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:44 schreef Lienekien het volgende:
Als iemand pissig reageert op een goedbedoeld ‘oh, ben je weer op vakantie’, dan zeg je: ‘zo bedoel ik het niet’. Als je eroverheen gaat met: ‘je bent zeker ongesteld’, dan onderstreep je daarmee gewoon de aanvankelijke lulligheid.
Ik snap zeker dat de ongesteld opmerking lullig is, maar ik was gewoon zo pissig dat ik bij het stellen van een onschuldige normale vraag gezeik als antwoord krijg. Dan kan ik ook wel eens uithalen ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')