abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217855965
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 08:20 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Nee hoor. Als bijna 1 op de 2 gebouwen nog overeind staat is het een schromelijke overdijving om te spreken van "zowat elk gebouw".

Als ik in een groep met 100 mensen zit waarvan 60% miljonair is, is het ook raar om te zeggen "zowat iedereen is miljonair".
Dus dit. En bij de gebouwen die nog overeind staan, kun je bij de meeste ook nog eens heerlijk wonen. Je hebt op zijn minst altijd genoeg ventilatie en geen ramen meer nodig.

En nog steeds heb ik niets van dankbaarheid richting Israel gezien vanuit de Gazaanse bevolking.
pi_217856052
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 23:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]
7 oktober '23.
[..]
Prima reactie.
We kunnen nu gerust stellen dat het optreden van Israel buitenproportioneel is geweest en het blokkeren van voedsel en medische hulp gaat voorbij alle morele grenzen.

Maar als je al met je vinger staat te wapperen vlak na 7 oktober over de reactie van Israel, vraag ik mij sterk af wat je dan graag had gewild. Hoe had Israel precies moeten reageren?
pi_217856089
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 00:38 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Zoals?
[..]
Dat is bepaald niet uniek. En dat "zowat heel Gaza" is weggebombardeerd is een schromelijke overdrijving.
[..]
Er komt gewoon voedsel het gebied in.
Jij in een gesprek met een Israëliër waarvan veel familieleden zijn vermoord door Hamas op 7 oktober lijkt mij wel leuk.

Israelier: ik ben zowat al mijn dierbare kwijt! ze zijn vermoord!

Jij: nounou, 'al mijn dierbare' is een schromelijke overdrijving, niet?

Israelier: maar.... wtf?

Jij: gaan we sentimenteel doen? er is niemand dood, hoor.
pi_217856198
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 10:09 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Jouw input gaan we pas serieus nemen als je je UI wijzigt.
Jouw input gaan we pas serieus nemen als je mijn UI accepteert.
pi_217856230
quote:
14s.gif Op donderdag 5 juni 2025 10:24 schreef HowardRoark het volgende:

Dit zien we amper tot nooit, het oorlogsrecht wordt eigenlijk structureel alleen maar toegepast op Israël.
Hamas is een terreurorganisatie; welk recht wil je daar in godsnaam op toepassen?
pi_217856247
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 11:53 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Hamas is een terreurorganisatie; welk recht wil je daar in godsnaam op toepassen?
Het recht van de sterkste? Als je als terrorist dom genoeg bent om een van de meest machtige legers ter wereld aan te willen vallen, kun je verwachten dat je klappen krijgt :D
  donderdag 5 juni 2025 @ 11:57:32 #257
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217856259
quote:
10s.gif Op donderdag 5 juni 2025 11:47 schreef Chadi het volgende:

[..]
Jouw input gaan we pas serieus nemen als je mijn UI accepteert.
Vliegbaard nemen wij serieuzer hier dan een extremist.
En accepteren van ideologisch terrorisme?
Nooit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_217856260
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 11:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Jij in een gesprek met een Israëliër waarvan veel familieleden zijn vermoord door Hamas op 7 oktober lijkt mij wel leuk.

Israelier: ik ben zowat al mijn dierbare kwijt! ze zijn vermoord!

Jij: nounou, 'al mijn dierbare' is een schromelijke overdrijving, niet?

Israelier: maar.... wtf?

Jij: gaan we sentimenteel doen? er is niemand dood, hoor.
Gazaan heeft 5 kinderen. 3 worden er omgelegd.

"Mijn hele familie is uitgemoord"

> "Niet janken, je hebt er nog 2 over"
pi_217856269
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 11:56 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:

[..]
Het recht van de sterkste? Als je als terrorist dom genoeg bent om een van de meest machtige legers ter wereld aan te willen vallen, kun je verwachten dat je klappen krijgt :D
Ik zou dat helemaal prima vinden.

De mits die ik daarbij wil plaatsen is dat daar dan zo min mogelijk burgerslachtoffers bij vallen.
pi_217856277
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 11:58 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

De mits die ik daarbij wil plaatsen is dat daar dan zo min mogelijk burgerslachtoffers bij vallen.
En daar ben ik het helemaal mee eens. Maximale inzet om onnodige slachtoffers te voorkomen.
pi_217856293
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 11:59 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:

[..]
En daar ben ik het helemaal mee eens. Maximale inzet om onnodige slachtoffers te voorkomen.
En daar zit hem de crux wat mij betreft.
pi_217856324
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 10:34 schreef mackinac het volgende:

[..]
Het is ook veelzeggend dat in dat artikel de slachtpartij van 7 oktober slechts als 'aanval' wordt omschreven maar Israël uiteraard als racistische apartheidsstaat wordt weggezet.
Even concreet, waar wordt Israël als een racistische apartheidsstaat weggezet?
  donderdag 5 juni 2025 @ 12:10:26 #263
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217856358
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 11:53 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
De Palestijnse terreurgroeperingen worden geregeld weggezet als 'verzetsgroepen' of 'militante bewegingen' waarbij een rookgordijn wordt opgetrokken wat terreurbewegingen nu eigenlijk zijn. Zo ook door de hier eerder besproken 'expert' van Clingendael. En ongeacht hoe men zulke partijen noemt, ook op hun zijn alle regels van toepassing.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217856439
quote:
14s.gif Op donderdag 5 juni 2025 12:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De Palestijnse terreurgroeperingen worden geregeld weggezet als 'verzetsgroepen' of 'militante bewegingen' waarbij een rookgordijn wordt opgetrokken wat terreurbewegingen nu eigenlijk zijn. Zo ook door de hier eerder besproken 'expert' van Clingendael. En ongeacht hoe men zulke partijen noemt, ook op hun zijn alle regels van toepassing.
In het betreffende artikel komt het woord verzetsgroep of militante beweging niet eens voor.

Sterker nog, in de eerste alinea wordt Hamas benoemd als terreurbeweging.

quote:
Midden-Oostendeskundige: ‘Ophouden te geloven in tweestatenoplossing, werkelijkheid onder ogen zien’

Na de massale verrassingsaanval door de Palestijnse terreurbeweging Hamas op Israël is ‘radicaal omdenken’ noodzakelijk, zegt Midden-Oostendeskundige Erwin van Veen tegen deze nieuwssite. ,,Er moet veel sterker worden gefocust op mensenrechten in plaats van staten, ook in het Nederlandse beleid.’’
pi_217856449
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 12:06 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Even concreet, waar wordt Israël als een racistische apartheidsstaat weggezet?
Nou hier bijvoorbeeld:
quote:
Doorgaan op de weg van ‘bezetting en discriminatie’
quote:
woede onder Israëlische Arabieren over een afwezige overheid
quote:
grootschalige onderdrukking en mensenrechtenschendingen door Israël
Maar voor de slachting van 7 oktober is er dan opeens veel begrip:
quote:
De gebeurtenissen van vandaag zijn hier mede het gevolg van
quote:
structurele context waarin dit soort incidenten geplaatst moet worden
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
  donderdag 5 juni 2025 @ 12:20:52 #266
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217856451
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 11:58 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Burgerslachtoffers vallen er nu eenmaal altijd in een oorlog, helemaal als de samenleving waaruit de strijdende partij komt, zelf geen scheiding aanbrengt tussen burger en strijder. Dit is precies wat we bij de Palestijnen zien. De Palestijnen kiezen dus zelf doelbewust om te vechten op een manier dat een maximaal aantal slachtoffers zal gaan geven.

Ik blijf het soms ook bedenkelijk vinden dat omgekomen burgerslachtoffers als erger worden gezien dan de dood van mensen in een leger, want ook lang niet iedereen staat daar vrijwillig of begaat misdaden. En de Palestijnen maken trouwens ook geen verschil in tussen strijder en burger als het gaat om het aantal slachtoffers.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217856464
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 11:57 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Gazaan heeft 5 kinderen. 3 worden er omgelegd.

"Mijn hele familie is uitgemoord"

> "Niet janken, je hebt er nog 2 over"
Je hele familie? waarom zeg je zoiets, terwijl je nog 2 kinderen hebt? wil je de tegenpartij zo graag in een kwaad daglicht zetten?

Zou je je excuses niet aanbieden?
  donderdag 5 juni 2025 @ 12:22:31 #268
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217856469
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 12:19 schreef luxerobots het volgende:

[..]
In het betreffende artikel komt het woord verzetsgroep of militante beweging niet eens voor.

Sterker nog, in de eerste alinea wordt Hamas benoemd als terreurbeweging.
[..]

Dat zijn niet zijn woorden maar die van het AD, als je die quote goed leest begint zijn commentaar hier pas:
quote:
Na de massale verrassingsaanval door de Palestijnse terreurbeweging Hamas op Israël is ‘radicaal omdenken’ noodzakelijk, zegt Midden-Oostendeskundige Erwin van Veen tegen deze nieuwssite. ,,Er moet veel sterker worden gefocust op mensenrechten in plaats van staten, ook in het Nederlandse beleid.’’
pi_217856503
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 12:20 schreef mackinac het volgende:
Nou hier bijvoorbeeld:
quote:
Doorgaan op de weg van ‘bezetting en discriminatie’
quote:
woede onder Israëlische Arabieren over een afwezige overheid
quote:
grootschalige onderdrukking en mensenrechtenschendingen door Israël
Dit klopt toch gewoon? Hamas is een terreurorganisatie, en Israël lapt al jarenlang mensenrechten aan haar laars.

Sterker nog, Netanyahu heeft Hamas nodig, om het leven van Palestijnen ondraaglijk te maken en omdat je met een terreurorganisatie (in tegenstelling tot een redelijke organisatie) niet om tafel moet.
pi_217856514
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 12:26 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dit klopt toch gewoon? Hamas is een terreurorganisatie, en Israël lapt al jarenlang mensenrechten aan haar laars.

Sterker nog, Netanyahu heeft Hamas nodig, om het leven van Palestijnen ondraaglijk te maken en omdat je met een terreurorganisatie (in tegenstelling tot een redelijke organisatie) niet om tafel moet.
Dat het allemaal in jouw straatje past was wel duidelijk hoor.
pi_217856540
quote:
14s.gif Op donderdag 5 juni 2025 12:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat zijn niet zijn woorden maar die van het AD, als je die quote goed leest begint zijn commentaar hier pas:
[..]

Ben ik niet helemaal met je eens. Het AD voegt dingen toe ter verduidelijking, maar gaat geen eigen meningen aan zo'n artikel toevoegen.
pi_217856558
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 12:20 schreef mackinac het volgende:

[..]
Nou hier bijvoorbeeld:
[..]
[..]
[..]
Maar voor de slachting van 7 oktober is er dan opeens veel begrip:
[..]
[..]

Overigens wil ik aan jouw mini-quotes, waarbij zelfs zinnen afgekapt zijn, ook nog wel wat toevoegen.

quote:
,,Voorop staat dat alle geweld tegen burgers - Israëli’s en Palestijnen - altijd veroordeling verdient.’’

(...)

‘Radicaal omdenken is noodzakelijk’, concludeerden ze. ‘Effectief beleid vereist een focus op handhaving van de mensenrechten in zowel Israël als Palestina. Concrete beleidsinterventies die hierbij passen zijn grootschalige diplomatieke en financiële steun voor mensenrechtenorganisaties in Israël en Palestina, en het opzetten van een internationale conferentie om mensenrechtenschendingen publiekelijk aan de kaak te stellen op basis van adequate monitoring.’
pi_217856560
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 12:29 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ben ik niet helemaal met je eens. Het AD voegt dingen toe ter verduidelijking, maar gaat geen eigen meningen aan zo'n artikel toevoegen.
Begrijp het nou joh. Ook het AD is een antisemitische krant.
pi_217856608
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 11:31 schreef theunderdog het volgende:

[..]
We kunnen nu gerust stellen dat het optreden van Israel buitenproportioneel is geweest en het blokkeren van voedsel en medische hulp gaat voorbij alle morele grenzen.

Maar als je al met je vinger staat te wapperen vlak na 7 oktober over de reactie van Israel, vraag ik mij sterk af wat je dan graag had gewild. Hoe had Israel precies moeten reageren?
Door in ieder geval de buitenproportionele elementen weg te laten. En door noodhulp gewoon toe te staan.

Het is overigens niet aan mij om precies uit te stippelen hoe Netanyahu had moeten handelen na 7 oktober. Overigens kan je ook de vraag stellen hoe Netanyahu had kunnen handelen om 7 oktober te voorkomen, want daar valt ook veel over te zeggen.
pi_217856621
quote:
,,Voorop staat dat alle geweld tegen burgers - Israëli’s en Palestijnen - altijd veroordeling verdient.’’

(...)

‘Radicaal omdenken is noodzakelijk’, concludeerden ze. ‘Effectief beleid vereist een focus op handhaving van de mensenrechten in zowel Israël als Palestina. Concrete beleidsinterventies die hierbij passen zijn grootschalige diplomatieke en financiële steun voor mensenrechtenorganisaties in Israël en Palestina, en het opzetten van een internationale conferentie om mensenrechtenschendingen publiekelijk aan de kaak te stellen op basis van adequate monitoring.’
Dat laatste is ook nog zo extreem naïef dat het de vraag is waarom zo'n persoon bij Clingendael werkt.

Laten we lekker 'radicaal omdenken' en 'internationale conferenties' over alle mensenrechtenschendingen in de wereld organiseren. Dat komt het vanzelf allemaal goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')