Dus dit. En bij de gebouwen die nog overeind staan, kun je bij de meeste ook nog eens heerlijk wonen. Je hebt op zijn minst altijd genoeg ventilatie en geen ramen meer nodig.quote:Op donderdag 5 juni 2025 08:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee hoor. Als bijna 1 op de 2 gebouwen nog overeind staat is het een schromelijke overdijving om te spreken van "zowat elk gebouw".
Als ik in een groep met 100 mensen zit waarvan 60% miljonair is, is het ook raar om te zeggen "zowat iedereen is miljonair".
We kunnen nu gerust stellen dat het optreden van Israel buitenproportioneel is geweest en het blokkeren van voedsel en medische hulp gaat voorbij alle morele grenzen.quote:
Jij in een gesprek met een Israëliër waarvan veel familieleden zijn vermoord door Hamas op 7 oktober lijkt mij wel leuk.quote:Op donderdag 5 juni 2025 00:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zoals?
[..]
Dat is bepaald niet uniek. En dat "zowat heel Gaza" is weggebombardeerd is een schromelijke overdrijving.
[..]
Er komt gewoon voedsel het gebied in.
Jouw input gaan we pas serieus nemen als je mijn UI accepteert.quote:Op donderdag 5 juni 2025 10:09 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Jouw input gaan we pas serieus nemen als je je UI wijzigt.
Hamas is een terreurorganisatie; welk recht wil je daar in godsnaam op toepassen?quote:Op donderdag 5 juni 2025 10:24 schreef HowardRoark het volgende:
Dit zien we amper tot nooit, het oorlogsrecht wordt eigenlijk structureel alleen maar toegepast op Israël.
Het recht van de sterkste? Als je als terrorist dom genoeg bent om een van de meest machtige legers ter wereld aan te willen vallen, kun je verwachten dat je klappen krijgtquote:Op donderdag 5 juni 2025 11:53 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Hamas is een terreurorganisatie; welk recht wil je daar in godsnaam op toepassen?
Vliegbaard nemen wij serieuzer hier dan een extremist.quote:Op donderdag 5 juni 2025 11:47 schreef Chadi het volgende:
[..]
Jouw input gaan we pas serieus nemen als je mijn UI accepteert.
Gazaan heeft 5 kinderen. 3 worden er omgelegd.quote:Op donderdag 5 juni 2025 11:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij in een gesprek met een Israëliër waarvan veel familieleden zijn vermoord door Hamas op 7 oktober lijkt mij wel leuk.
Israelier: ik ben zowat al mijn dierbare kwijt! ze zijn vermoord!
Jij: nounou, 'al mijn dierbare' is een schromelijke overdrijving, niet?
Israelier: maar.... wtf?
Jij: gaan we sentimenteel doen? er is niemand dood, hoor.
Ik zou dat helemaal prima vinden.quote:Op donderdag 5 juni 2025 11:56 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
[..]
Het recht van de sterkste? Als je als terrorist dom genoeg bent om een van de meest machtige legers ter wereld aan te willen vallen, kun je verwachten dat je klappen krijgt
En daar ben ik het helemaal mee eens. Maximale inzet om onnodige slachtoffers te voorkomen.quote:Op donderdag 5 juni 2025 11:58 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik zou dat helemaal prima vinden.
De mits die ik daarbij wil plaatsen is dat daar dan zo min mogelijk burgerslachtoffers bij vallen.
En daar zit hem de crux wat mij betreft.quote:Op donderdag 5 juni 2025 11:59 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
[..]
En daar ben ik het helemaal mee eens. Maximale inzet om onnodige slachtoffers te voorkomen.
Even concreet, waar wordt Israël als een racistische apartheidsstaat weggezet?quote:Op donderdag 5 juni 2025 10:34 schreef mackinac het volgende:
[..]
Het is ook veelzeggend dat in dat artikel de slachtpartij van 7 oktober slechts als 'aanval' wordt omschreven maar Israël uiteraard als racistische apartheidsstaat wordt weggezet.
De Palestijnse terreurgroeperingen worden geregeld weggezet als 'verzetsgroepen' of 'militante bewegingen' waarbij een rookgordijn wordt opgetrokken wat terreurbewegingen nu eigenlijk zijn. Zo ook door de hier eerder besproken 'expert' van Clingendael. En ongeacht hoe men zulke partijen noemt, ook op hun zijn alle regels van toepassing.quote:Op donderdag 5 juni 2025 11:53 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Hamas is een terreurorganisatie; welk recht wil je daar in godsnaam op toepassen?
In het betreffende artikel komt het woord verzetsgroep of militante beweging niet eens voor.quote:Op donderdag 5 juni 2025 12:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De Palestijnse terreurgroeperingen worden geregeld weggezet als 'verzetsgroepen' of 'militante bewegingen' waarbij een rookgordijn wordt opgetrokken wat terreurbewegingen nu eigenlijk zijn. Zo ook door de hier eerder besproken 'expert' van Clingendael. En ongeacht hoe men zulke partijen noemt, ook op hun zijn alle regels van toepassing.
quote:Midden-Oostendeskundige: ‘Ophouden te geloven in tweestatenoplossing, werkelijkheid onder ogen zien’
Na de massale verrassingsaanval door de Palestijnse terreurbeweging Hamas op Israël is ‘radicaal omdenken’ noodzakelijk, zegt Midden-Oostendeskundige Erwin van Veen tegen deze nieuwssite. ,,Er moet veel sterker worden gefocust op mensenrechten in plaats van staten, ook in het Nederlandse beleid.’’
Nou hier bijvoorbeeld:quote:Op donderdag 5 juni 2025 12:06 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Even concreet, waar wordt Israël als een racistische apartheidsstaat weggezet?
quote:Doorgaan op de weg van ‘bezetting en discriminatie’
quote:woede onder Israëlische Arabieren over een afwezige overheid
Maar voor de slachting van 7 oktober is er dan opeens veel begrip:quote:grootschalige onderdrukking en mensenrechtenschendingen door Israël
quote:De gebeurtenissen van vandaag zijn hier mede het gevolg van
quote:structurele context waarin dit soort incidenten geplaatst moet worden
Burgerslachtoffers vallen er nu eenmaal altijd in een oorlog, helemaal als de samenleving waaruit de strijdende partij komt, zelf geen scheiding aanbrengt tussen burger en strijder. Dit is precies wat we bij de Palestijnen zien. De Palestijnen kiezen dus zelf doelbewust om te vechten op een manier dat een maximaal aantal slachtoffers zal gaan geven.quote:Op donderdag 5 juni 2025 11:58 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik zou dat helemaal prima vinden.
De mits die ik daarbij wil plaatsen is dat daar dan zo min mogelijk burgerslachtoffers bij vallen.
Je hele familie? waarom zeg je zoiets, terwijl je nog 2 kinderen hebt? wil je de tegenpartij zo graag in een kwaad daglicht zetten?quote:Op donderdag 5 juni 2025 11:57 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Gazaan heeft 5 kinderen. 3 worden er omgelegd.
"Mijn hele familie is uitgemoord"
> "Niet janken, je hebt er nog 2 over"
Dat zijn niet zijn woorden maar die van het AD, als je die quote goed leest begint zijn commentaar hier pas:quote:Op donderdag 5 juni 2025 12:19 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In het betreffende artikel komt het woord verzetsgroep of militante beweging niet eens voor.
Sterker nog, in de eerste alinea wordt Hamas benoemd als terreurbeweging.
[..]
quote:Na de massale verrassingsaanval door de Palestijnse terreurbeweging Hamas op Israël is ‘radicaal omdenken’ noodzakelijk, zegt Midden-Oostendeskundige Erwin van Veen tegen deze nieuwssite. ,,Er moet veel sterker worden gefocust op mensenrechten in plaats van staten, ook in het Nederlandse beleid.’’
Dit klopt toch gewoon? Hamas is een terreurorganisatie, en Israël lapt al jarenlang mensenrechten aan haar laars.quote:Op donderdag 5 juni 2025 12:20 schreef mackinac het volgende:
Nou hier bijvoorbeeld:
quote:
Doorgaan op de weg van ‘bezetting en discriminatie’
quote:
woede onder Israëlische Arabieren over een afwezige overheid
quote:
grootschalige onderdrukking en mensenrechtenschendingen door Israël
Dat het allemaal in jouw straatje past was wel duidelijk hoor.quote:Op donderdag 5 juni 2025 12:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dit klopt toch gewoon? Hamas is een terreurorganisatie, en Israël lapt al jarenlang mensenrechten aan haar laars.
Sterker nog, Netanyahu heeft Hamas nodig, om het leven van Palestijnen ondraaglijk te maken en omdat je met een terreurorganisatie (in tegenstelling tot een redelijke organisatie) niet om tafel moet.
Ben ik niet helemaal met je eens. Het AD voegt dingen toe ter verduidelijking, maar gaat geen eigen meningen aan zo'n artikel toevoegen.quote:Op donderdag 5 juni 2025 12:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zijn niet zijn woorden maar die van het AD, als je die quote goed leest begint zijn commentaar hier pas:
[..]
Overigens wil ik aan jouw mini-quotes, waarbij zelfs zinnen afgekapt zijn, ook nog wel wat toevoegen.quote:Op donderdag 5 juni 2025 12:20 schreef mackinac het volgende:
[..]
Nou hier bijvoorbeeld:
[..]
[..]
[..]
Maar voor de slachting van 7 oktober is er dan opeens veel begrip:
[..]
[..]
quote:,,Voorop staat dat alle geweld tegen burgers - Israëli’s en Palestijnen - altijd veroordeling verdient.’’
(...)
‘Radicaal omdenken is noodzakelijk’, concludeerden ze. ‘Effectief beleid vereist een focus op handhaving van de mensenrechten in zowel Israël als Palestina. Concrete beleidsinterventies die hierbij passen zijn grootschalige diplomatieke en financiële steun voor mensenrechtenorganisaties in Israël en Palestina, en het opzetten van een internationale conferentie om mensenrechtenschendingen publiekelijk aan de kaak te stellen op basis van adequate monitoring.’
Begrijp het nou joh. Ook het AD is een antisemitische krant.quote:Op donderdag 5 juni 2025 12:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ben ik niet helemaal met je eens. Het AD voegt dingen toe ter verduidelijking, maar gaat geen eigen meningen aan zo'n artikel toevoegen.
Door in ieder geval de buitenproportionele elementen weg te laten. En door noodhulp gewoon toe te staan.quote:Op donderdag 5 juni 2025 11:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
We kunnen nu gerust stellen dat het optreden van Israel buitenproportioneel is geweest en het blokkeren van voedsel en medische hulp gaat voorbij alle morele grenzen.
Maar als je al met je vinger staat te wapperen vlak na 7 oktober over de reactie van Israel, vraag ik mij sterk af wat je dan graag had gewild. Hoe had Israel precies moeten reageren?
Dat laatste is ook nog zo extreem naïef dat het de vraag is waarom zo'n persoon bij Clingendael werkt.quote:,,Voorop staat dat alle geweld tegen burgers - Israëli’s en Palestijnen - altijd veroordeling verdient.’’
(...)
‘Radicaal omdenken is noodzakelijk’, concludeerden ze. ‘Effectief beleid vereist een focus op handhaving van de mensenrechten in zowel Israël als Palestina. Concrete beleidsinterventies die hierbij passen zijn grootschalige diplomatieke en financiële steun voor mensenrechtenorganisaties in Israël en Palestina, en het opzetten van een internationale conferentie om mensenrechtenschendingen publiekelijk aan de kaak te stellen op basis van adequate monitoring.’
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |