abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217853968
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 00:30 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Hoe had een nette oorlog eruit gezien? Hoe had de oorlog eruit gezien als Netanyahu niet uit klauwen van de justitie had willen blijven?

Leuke stellige oneliners hoor, uiteindelijk weet je het niet.
Je kunt van alles bedenken om Hamas uit te schakelen en gijzelaars terug te krijgen.

Maar nu is zowat heel Gaza weggebombardeerd, en hulporganisaties die voedsel en medicijnen willen verspreiden zijn verboden.
pi_217853979
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 00:30 schreef Richestorags het volgende:
Hoe had de oorlog eruit gezien als Netanyahu niet uit klauwen van de justitie had willen blijven?
Het is mister Security in ieder geval niet gelukt om 7 oktober te voorkomen.

Sterker nog, Netanyahu heeft Hamas in het zadel geholpen omdat een terreurorganisatie tegenover hem gunstiger is dan een gematigde organisatie waarmee hij in overleg zou moeten.
  donderdag 5 juni 2025 @ 00:38:27 #178
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217853984
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 00:34 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Je kunt van alles bedenken om Hamas uit te schakelen en gijzelaars terug te krijgen.
Zoals?

quote:
Maar nu is zowat heel Gaza weggebombardeerd,
Dat is bepaald niet uniek. En dat "zowat heel Gaza" is weggebombardeerd is een schromelijke overdrijving.

quote:
en hulporganisaties die voedsel en medicijnen willen verspreiden zijn verboden.
Er komt gewoon voedsel het gebied in.
  donderdag 5 juni 2025 @ 00:43:19 #179
396550 Richestorags
pi_217854004
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 00:36 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Wederom koffiedik kijken. We weten niet of het onder een andere president niet ook was gebeurd. Gezien het verleden, geheel niet onwaarschijnlijk.

quote:
Sterker nog, Netanyahu heeft Hamas in het zadel geholpen omdat een terreurorganisatie tegenover hem gunstiger is dan een gematigde organisatie waarmee hij in overleg zou moeten.
Dat is niet zo'n slimme zet geweest.
pi_217854008
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 00:26 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Beter opletten; ik noem even een greep.

- Amnesty International
- Human Rights Watch
- Verenigde Naties
- Oxfam Novib.

zijn toch al niet de minsten
Organisaties met vaak zeer sterke politieke of activistische motieven die je altijd in overweging zult moeten nemen.

Oxfam Novib is al helemaal een smerige boevenclub.
pi_217854027
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 00:43 schreef 03f het volgende:

[..]
Organisaties met vaak zeer sterke politieke of activistische motieven die je altijd in overweging zult moeten nemen.

Afijn, de alom bekende retoriek.

En hoewel ik zeer zeker kritisch durf te kijken leg ik meer vertrouwen in die organisaties dan in FOK-users die me nu niet met bronnen kunnen duiden waarom dat het dan allemaal maar boevenclubjes zijn.
  donderdag 5 juni 2025 @ 00:48:59 #182
396550 Richestorags
pi_217854030
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 00:43 schreef 03f het volgende:

[..]

Tegenwoordig kan je links gewoon gelijkstellen aan activistische signatuur als het op dit onderwerp aankomt. Bizar maar waar. Zo heeft voltallig links (inclusief D66, VOLT en CU) tegen de motie Eerdmans over het verhalen van de schade bij de UvA op de "activisten" gestemd. Bizar.

Ik heb het als ik over "links" praat dus met name over partijen of organisaties met die signatuur. Individuen hoeven niet zo te zijn.
  donderdag 5 juni 2025 @ 00:49:48 #183
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217854034
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 20:56 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Jammer. Had hun kennismaking met Hamas willen zien.
Tja, wat mij betreft goed dat er voor dit soort waanzin geen ruimte is. Lijkt mij prima als officiële internationale hulporganisaties de mogelijkheid zouden hebben om hulpgoederen via de haven in Gaza te distribueren, wanneer dit volgens hen de beste optie is om hulp te verlenen. Blijkt in de praktijk echter geen goede optie t.o.v. aanvoer over land.

Publiciteitsstunts waarbij Greta Thunberg het allemaal wel weer even komt oplossen en verwacht te worden doorgelaten, mogen van mij achterwege blijven. Het is geen speeltuin.
pi_217854036
'Medewerkers Oxfam betaalden overlevenden aardbeving Haïti voor seks'

Wees geen Oxfam Novib.

Niet bepaald het enige incident ook.
pi_217854037
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 00:38 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Zoals?
Er is best een grondoperatie geoorloofd, het zou moeten gaan om terroristen pakken, maar ook proberen gematigde krachten te helpen.

quote:
Dat is bepaald niet uniek.
Het zijn oorlogsmisdaden, en die zijn helaas wel vaker ''niet uniek''.

quote:
En dat "zowat heel Gaza" is weggebombardeerd is een schromelijke overdrijving.
CNN: Before and after satellite images show destruction in Gaza

quote:
Er komt gewoon voedsel het gebied in.
Nu.nl: Bijna iedereen in Gaza lijdt nu onder honger: 'Kinderen te zwak om te huilen'
Nu.nl: Ruim een week 'hulp' van GHF: 'Alles wijst op etnische zuivering'
pi_217854045
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 00:48 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Afijn, de alom bekende retoriek.

En hoewel ik zeer zeker kritisch durf te kijken leg ik meer vertrouwen in die organisaties dan in FOK-users die me nu niet met bronnen kunnen duiden waarom dat het dan allemaal maar boevenclubjes zijn.
Je bent echt niet bekend met de schijnbaar eindeloze negatieve berichten rondom Oxfam Novib?

Bijzonder als je zegt er zoveel vertrouwen in te hebben. Ik zou mij eerst wat verdiepen.
pi_217854057
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2025 00:48 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Tegenwoordig kan je links gewoon gelijkstellen aan activistische signatuur als het op dit onderwerp aankomt. Bizar maar waar. Zo heeft voltallig links (inclusief D66, VOLT en CU) tegen de motie Eerdmans over het verhalen van de schade bij de UvA op de "activisten" gestemd. Bizar.

Ik heb het als ik over "links" praat dus met name over partijen of organisaties met die signatuur. Individuen hoeven niet zo te zijn.
Ik vind het vrij bijzonder dat ons politieke klimaat er, als het om dit conflict gaat, weer bij gesleept moet worden.
Ik vind het ook tamelijk bijzonder dat die pali-activisten er telkes bijgehaald moeten worden want die mafketels hebben een heel ander doel maar misbruiken de oorlog nu gewoon om lekker te rellen.
  donderdag 5 juni 2025 @ 00:56:16 #188
396550 Richestorags
pi_217854059
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 00:50 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Er is best een grondoperatie geoorloofd, het zou moeten gaan om terroristen pakken, maar ook proberen gematigde krachten te helpen.
Weet jij waar het dan nu om gaat als je zegt "het zou moeten gaan om"? Welke beslissingen op basis van welke intel zijn genomen? Welke zaken duiden erop dat er geen terroristen worden gepakt? Hoe zouden terroristen effectiever kunnen worden gepakt?

quote:
Het zijn oorlogsmisdaden, en die zijn helaas wel vaker ''niet uniek''.
Bombardementen op Gaza zijn geen oorlogsmisdaden. Ook niet uniek overigens.

quote:
Dit zegt nada over oorlogsmisdaden, hoe triest het er ook uitziet. Op basis van jouw plaatje zijn die ook in Raqqa en Mosul gepleegd dan.

quote:
Tsja. Veel te simpele artikelen om werkelijk te duiden wat daar allemaal aan de hand is. Qua informatie, schetsing van context, kwaliteit van bronnen.
pi_217854063
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 00:51 schreef 03f het volgende:

[..]
Je bent echt niet bekend met de schijnbaar eindeloze negatieve berichten rondom Oxfam Novib?

Bijzonder als je zegt er zoveel vertrouwen in te hebben. Ik zou mij eerst wat verdiepen.
Nou, geef die bronnen dan maar.
pi_217854067
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 00:57 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Nou, geef die bronnen dan maar.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nogmaals, wees geen Oxfam Novib.
pi_217854068
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 00:51 schreef 03f het volgende:

[..]

Ik noem er 4 en je pikt we weer een uit.

Nee ik ga me niet tot op de bodem verdiepen in 1 organisatie laat staan 4. Maar die organisaties staan wereldwijd toch wel redelijk goed aangeschreven. De Verenigde Naties zijn wereldwijd bekend en erkend als een internationale organisatie die zich inzet voor vrede, veiligheid en mensenrechten.

Ongetwijfeld zullen er intern misstanden plaats vinden. Maar zijn ze daarom meteen anti-Israël en/of schrijven ze rapporten vol met leugens?
pi_217854070
Lezen jullie geen nieuws ofzo?
pi_217854073
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2025 00:56 schreef Richestorags het volgende:
Bombardementen op Gaza zijn geen oorlogsmisdaden.
Heel wat oorlogskenners zijn van mening van wel. Ik noem een Mart de Kruijf en een Peter van Uhm, een Arend-Jan Boekenstijn of een Rob de Wijk.

Maar dat zijn dan natuurlijk weer mensen die anti-Israël zijn?
pi_217854077
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 00:59 schreef Vliegbaard het volgende:

Ongetwijfeld zullen er intern misstanden plaats vinden. Maar zijn ze daarom meteen anti-Israël en/of schrijven ze rapporten vol met leugens?
Als je in staat bent minderjarige slachtoffers van een aardbeving te verkrachten lijkt mij een rapportje schrijven een peulenschil.
pi_217854078
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2025 00:56 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Weet jij waar het dan nu om gaat als je zegt "het zou moeten gaan om"? Welke beslissingen op basis van welke intel zijn genomen? Welke zaken duiden erop dat er geen terroristen worden gepakt? Hoe zouden terroristen effectiever kunnen worden gepakt?
Ben je het niet met me eens dat er nu voor de volledige verkeerde aanpak gekozen is?

Hele huizenblokken wegbombarderen en honger inzetten als wapen?

Israël doet zich voor als een westers land, maar dat blijkt het niet te zijn.

quote:
Bombardementen op Gaza zijn geen oorlogsmisdaden. Ook niet uniek overigens.
Dat zijn het wel.

quote:
Dit zegt nada over oorlogsmisdaden, hoe triest het er ook uitziet. Op basis van jouw plaatje zijn die ook in Raqqa en Mosul gepleegd dan.
Je wijst naar anderen, goed mogelijk dat daar ook oorlogsmisdaden gepleegd zijn (zeer waarschijnlijk zelfs), maar het is in deze discussie natuurlijk een rookgordijn.

quote:
Tsja. Veel te simpele artikelen om werkelijk te duiden wat daar allemaal aan de hand is. Qua informatie, schetsing van context, kwaliteit van bronnen.
Het valt me wel op dat de mensen die het voortdurend voor Israël opnemen, alle bronnen diskwalificeren, maar zelf niet tot nauwelijks met bronnen aankomen. En als ze met bronnen aankomen, zijn het de outliers.

[ Bericht 2% gewijzigd door luxerobots op 05-06-2025 01:08:12 ]
pi_217854079
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 00:36 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Netanyahu is niet Israël.
Netanyahu is niet 'de Joden'.

Netanyahu is Netanyahu. HIJ moet DAN verantwoordelijk worden gehouden (door wie of wat dan ook die een probleem met HEM hebben), NIET Israel of 'de Joden' (wereldwijd).

Het lijkt er nu meer op dat Netanyahu de scapegoat is voor alle anti-semieten die eigenlijk alleen maar uit zijn op de vernietiging van alle Joden (net zoals de nazi's 80 jaar geleden).

Hoe ziek ben je dan in je kop.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 5 juni 2025 @ 01:03:58 #197
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_217854080
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 20:56 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Jammer. Had hun kennismaking met Hamas willen zien.
Had ze lekker de gazastrook binnen laten gaan en daarna een raket erop.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_217854082
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 00:59 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik noem er 4 en je pikt we weer een uit.

Nee ik ga me niet tot op de bodem verdiepen in 1 organisatie laat staan 4. Maar die organisaties staan wereldwijd toch wel redelijk goed aangeschreven. De Verenigde Naties zijn wereldwijd bekend en erkend als een internationale organisatie die zich inzet voor vrede, veiligheid en mensenrechten.

Je noemde Oxfam Novib wel degelijk als een organisatie die 'niet de minste was'.

En toch lijk je totaal niet op de hoogte van de misstanden rondom die organisatie.

Dat vind ik inderdaad zeer opvallend en interessant.
pi_217854084
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 01:03 schreef 03f het volgende:
Als je in staat bent minderjarige slachtoffers van een aardbeving te verkrachten lijkt mij een rapportje schrijven een peulenschil.
Aha, een pedofiel is automatisch slecht in zijn werk. Bedankt voor de opheldering. Ik dacht dat die dingen best wel gescheiden konden leven maar blijkbaar gaat het een niet zonder het ander.

Overigens toevallig dat je op Oxfam reageert want dat is de enige organisatie waarvan ik in ieder geval niet heb gezien dat Howard daarop heeft gereageerd.
pi_217854088
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 01:05 schreef 03f het volgende:

[..]
Je noemde Oxfam Novib wel degelijk als een organisatie die 'niet de minste was'.

En toch lijk je totaal niet op de hoogte van de misstanden rondom die organisatie.

Dat vind ik inderdaad zeer opvallend en interessant.
Ik vind dat wandaden die mensen die voor Oxfam werken niet op de organisatie geplakt kunnen en mogen worden. Dat wil niet zeggen dat ze er intern zoveel als mogelijk aan moeten doen om dergelijke wandaden aan te pakken maar wat jij doet is wel heel makkelijk een vrij grote organisatie wegzetten als onbetrouwbaar omdat er een aantal mensen zich niet in konden houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')