abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 juni 2025 @ 22:02:09 #51
421867 greysbones
People will do anything, no ma
pi_217842918
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 21:52 schreef maily het volgende:
Eigenlijk kan TS dit het beste laten regelen door professionele hulpverlening .....
inderdaad
hoe nobel ook
zelf alles laten staan
en volledig afkicken is voor de meesten niet te doen
Thinking is difficult, that’s why most people judge
  Spellchecker dinsdag 3 juni 2025 @ 22:03:01 #52
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_217842923
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 22:02 schreef greysbones het volgende:

[..]
inderdaad
hoe nobel ook
zelf alles laten staan
en volledig afkicken is voor de meesten niet te doen
dat niet alleen

dat ze hem eerst onderzoeken en kijken hoe hij eraan toe is en dan een afkickadvies geven.
  dinsdag 3 juni 2025 @ 22:03:48 #53
421867 greysbones
People will do anything, no ma
pi_217842928
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 22:03 schreef maily het volgende:

[..]
dat niet alleen

dat ze hem eerst onderzoeken en kijken hoe hij eraan toe is en dan een afkickadvies geven.
is ook nog een dingetje ja
lichamelijk zal het heus invloed hebben gehad
Thinking is difficult, that’s why most people judge
pi_217842987
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 21:58 schreef Koettie het volgende:

[..]
Wat zeg jij nou joh. Ontwenning kan gevaarlijk zijn. Niet iedereen heeft er even veel last van. En dat varieert van last van zweten en trillen tot een dodelijk insult. Daar zijn niet zomaar percentages op te pakken. En zeggen dat het nodig is om last te hebben zodat je kan stoppen is gewoon kul en onjuiste informatie.
Wat is jouw ervaring ?
pi_217843010
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 21:58 schreef R_Nest het volgende:

[..]
Goed advies wel,

Hoe is dat bij jou bevallen 20x stoppen en terugvallen? Deed je dat met of zonder hulp want het is nogal een bijzonder advies om professionele niet te adviseren.
Wat is professioneel? Want heel eerlijk, dat stelt niet veel voor in Nederland. Of heb je daar ook veel ervaring mee?
pi_217843131
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 19:02 schreef Koettie het volgende:

[..]
Had je last van het niet drinken, lichamelijk? En hoe heb je geslapen?
Lichamelijk niet, juist alleen maar beter. Alleen het slapen is vreselijk, ook zweten. De nacht duurde heel lang, heel lang voordat ik in slaap viel en dan ook maar half in slaap de rest van de tijd. Maar goed, wel interessant, sinds lange tijd weer een keer gezien wat er rond 6:30 op tv is.
pi_217843186
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 22:22 schreef Masberum het volgende:

[..]
Lichamelijk niet, juist alleen maar beter. Alleen het slapen is vreselijk, ook zweten. De nacht duurde heel lang, heel lang voordat ik in slaap viel en dan ook maar half in slaap de rest van de tijd. Maar goed, wel interessant, sinds lange tijd weer een keer gezien wat er rond 6:30 op tv is.
Precies hetzelfde als ik heb ervaren dus.
pi_217843217
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 21:58 schreef R_Nest het volgende:

[..]
Goed advies wel,

Hoe is dat bij jou bevallen 20x stoppen en terugvallen? Deed je dat met of zonder hulp want het is nogal een bijzonder advies om professionele niet te adviseren.
Hij zegt toch niet dat hij niet naar proffesional moet. Hij zegt: eerst beseffen dat hij een alcohol probleem heeft daarna proffesionele hulp.

Iemand die gaat omdat andere roepen dat je moet gaan gaat nooit succes hebben. Professionals zijn geen verrichtters van wonderen.
pi_217843272
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 22:29 schreef Roesjesjager het volgende:

[..]
Hij zegt toch niet dat hij niet naar proffesional moet. Hij zegt: eerst beseffen dat hij een alcohol probleem heeft daarna proffesionele hulp.

Iemand die gaat omdat andere roepen dat je moet gaan gaat nooit succes hebben. Professionals zijn geen verrichtters van wonderen.
Dankjewel Roes, ik begon echt een beetje te twijfelen aan mijzelf. Er zitten enorm slechte hulpverleners in Nederland en ik zou soieso particuliere psychologen aanbevelen maar die kosten goud geld. Het begint altijd met je eigen mindset, wil ik nu stoppen ja of nee, twijfel is altijd failure.
pi_217843467
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 22:33 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Dankjewel Roes, ik begon echt een beetje te twijfelen aan mijzelf. Er zitten enorm slechte hulpverleners in Nederland en ik zou soieso particuliere psychologen aanbevelen maar die kosten goud geld. Het begint altijd met je eigen mindset, wil ik nu stoppen ja of nee, twijfel is altijd failure.
Okay ik zou eigenlijk moeten slapen maar snelle reactie richting jou. Ik werk in de zorg en ik werk veel samen met zorg proffionals afhankelijk van wie je het vraagt ben ik er ook een.

Soms zit ik in vergaderingen of gesprekken met andere disciplines om maar te bedenken wat we moeten doen, en dat moeten we constant aanpassen.

En heel vaak weten we het ook niet en doen we wat voorheen werkt of wat we denken dat zou kunnen helpen.

ik denk dat je met grootschalige problemen als verslaving sowieso naar de tweedelijns moet. Eerstelijns gaat het niet worden daar is het te complex voor.

Afijn ik ga nu echt slapen. Maar goed twijfel niet te zeer aan jezelf. Je zei niks geks. Stap 1 is erkennen dat je een probleem hebt. Vandaaruit kan een proffesional dan ook ondersteunen maar deze gaan het ook niet altijd allemaal weten.
pi_217843506
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 22:47 schreef Roesjesjager het volgende:

[..]
Okay ik zou eigenlijk moeten slapen maar snelle reactie richting jou. Ik werk in de zorg en ik werk veel samen met zorg proffionals afhankelijk van wie je het vraagt ben ik er ook een.

Soms zit ik in vergaderingen of gesprekken met andere disciplines om maar te bedenken wat we moeten doen, en dat moeten we constant aanpassen.

En heel vaak weten we het ook niet en doen we wat voorheen werkt of wat we denken dat zou kunnen helpen.

ik denk dat je met grootschalige problemen als verslaving sowieso naar de tweedelijns moet. Eerstelijns gaat het niet worden daar is het te complex voor.

Afijn ik ga nu echt slapen. Maar goed twijfel niet te zeer aan jezelf. Je zei niks geks. Stap 1 is erkennen dat je een probleem hebt. Vandaaruit kan een proffesional dan ook ondersteunen maar deze gaan het ook niet altijd allemaal weten.
Slaap lekker Roes
pi_217843704
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 21:25 schreef Duveldrinker het volgende:
Want afkicken fysiek is de kater, die is na een dag of 1,2 weg.
Mêh, dat is ook wat overdreven, maar het is vrij kort ja. Vervolgens kan je erover twijfelen wat daarna fysiek en wat mentaal is natuurlijk.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_217843720
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 23:19 schreef nostra het volgende:

[..]
Mêh, dat is ook wat overdreven, maar het is vrij kort ja. Vervolgens kan je erover twijfelen wat daarna fysiek en wat mentaal is natuurlijk.
Nee sorry dat is niet overdreven, na 48 uur is alle alcohol uit je bloed.
pi_217843727
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 23:22 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Nee sorry dat is niet overdreven, na 48 uur is alle alcohol uit je bloed.
Dat is wat anders dan geen afkickverschijnselen hebben.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Best pilot in history
pi_217843731
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 23:23 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat is wat anders dan geen afkickverschijnselen hebben.
Dat zeg ik ook niet, maar een heftige griep is veel vervelender dan afkicken. Persoonlijk voor mij en 99 procent van andere mensen.
pi_217843748
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 23:25 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Dat zeg ik ook niet, maar een heftige griep is veel vervelender dan afkicken. Persoonlijk voor mij en 99 procent van andere mensen.
Misschien voor jou. Ik belandde op dag drie in een rolstoel door de tremoren, dag vier en vijf liep ik met een rollator en kon ik door het trillen nog geen beker melk drinken. En alle dagen braakte ik om de vijf minuten - letterlijk - zodat er ook geen voedsel of (orale) medicatie opgenomen werd. Om het over een mogelijk delier (vaak ook pas rond dag drie) nog niet te hebben als je daar gevoelig voor bent.

Maar goed, dat is voor iedereen anders, maar een week is toch wel vrij gemiddeld (tot 10 dagen). Slaapproblemen en dergelijk houden nog langer aan. En de gevolgen van, simpel gezegd, je dopaminehuishouding verneukt hebben zijn ook eerder fysiek dan mentaal, welbeschouwd.
Best pilot in history
pi_217843759
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 23:31 schreef nostra het volgende:

[..]
Misschien voor jou. Ik belandde op dag drie in een rolstoel door de tremoren, dag vier en vijf liep ik met een rollator en kon ik door het trillen nog geen beker melk drinken. En alle dagen braakte ik om de vijf minuten - letterlijk - zodat er ook geen voedsel of (orale) medicatie opgenomen werd. Om het over een mogelijk delier (vaak ook pas rond dag drie) nog niet te hebben als je daar gevoelig voor bent.

Maar goed, dat is voor iedereen anders, maar een week is toch wel vrij gemiddeld (tot 10 dagen). Slaapproblemen en dergelijk houden nog langer aan. En de gevolgen van, simpel gezegd, je dopaminehuishouding verneukt hebben zijn ook eerder fysiek dan mentaal, welbeschouwd.
Ok en heel eerlijk want misschien doe ik mijn drankgebruik bagatlilseren. Hoeveel dronk jij dagelijks tot deze tremoren?
pi_217843783
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 23:33 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Ok en heel eerlijk want misschien doe ik mijn drankgebruik bagatlilseren. Hoeveel dronk jij dagelijks tot deze tremoren?
Vreemd genoeg werden die afkickverschijnselen steeds heftiger na elke terugval, terwijl elke terugval steeds korter duurde (kindling effect). Bij mijn eerste opname blies ik 4,8 - gebruik kan je dan wel uitrekenen (en je wordt dan ook naar het ziekenhuis doorgestuurd en niet opgenomen), maar had ik veel minder last. De laatste keer heb ik een week gedronken, maar dan wel 24/7. Ik denk zo'n zes flessen wijn op het laatst (maar blies "maar" 2,0).
Best pilot in history
pi_217843803
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 18:39 schreef maily het volgende:

[..]
Gisteren kreeg je nog het voordeel van de twijfel.
Vandaag weet ik het zeker.

:W
Ik weet niet wat je zeker weet. Ik weet ook niet waarom ik gister het voordeel van de twijfel kreeg. En waarom het zwaai icoontje terwijl je erna gewoon weer verder gaat? :?
pi_217843813
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 23:39 schreef nostra het volgende:

[..]
Vreemd genoeg werden die afkickverschijnselen steeds heftiger na elke terugval, terwijl elke terugval steeds korter duurde (kindling effect). Bij mijn eerste opname blies ik 4,8 - gebruik kan je dan wel uitrekenen (en je wordt dan ook naar het ziekenhuis doorgestuurd en niet opgenomen), maar had ik veel minder last. De laatste keer heb ik een week gedronken, maar dan wel 24/7. Ik denk zo'n zes flessen wijn op het laatst (maar blies "maar" 2,0).
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 23:39 schreef nostra het volgende:

[..]
Misschien verschilt dat ook per persoon, in mijn hoogtij dagen....meer laagste punten dronk ik een liter cask strength wihsky en 6 halve liters. Geen idee wat dat omgerekend is, ik ben wel vrij flink qua lengte en fysiek maar ik kon altijd stoppen de andere dag zonder doodsbedreigende problemen.
pi_217843816
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 23:43 schreef Masberum het volgende:

[..]
Ik weet niet wat je zeker weet. Ik weet ook niet waarom ik gister het voordeel van de twijfel kreeg. En waarom het zwaai icoontje terwijl je erna gewoon weer verder gaat? :?
Hoe gaat het nu met je Mas?
pi_217843819
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 23:47 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Hoe gaat het nu met je Mas?
Nou goed genoeg ook al heb ik evenveel als normaal gedronken. Maar dat lag in de planning. Volgende week maandag en dinsdag niet. Ga wel over een uur slapen ongeveer want moet wel weer een beetje op tijd op
pi_217843821
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 23:46 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
[..]
Misschien verschilt dat ook per persoon, in mijn hoogtij dagen....meer laagste punten dronk ik een liter cask strength wihsky en 6 halve liters. Geen idee wat dat omgerekend is, ik ben wel vrij flink qua lengte en fysiek maar ik kon altijd stoppen de andere dag zonder doodsbedreigende problemen.
Verschilt ook per persoon en is op zich ook niet zo relevant, want het punt de je maakte is wel terecht: het stoppen is een hel (voor de één dan net wat meer dan de ander), maar met benzo's en toezicht te overzien. De echte uitdaging komt daarna pas - en daarna duurt erg lang, zo niet levenslang (maar wordt met de tijd wel steeds draaglijker om een beetje positief te blijven :) ).
Best pilot in history
pi_217843822
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 23:48 schreef Masberum het volgende:

[..]
Nou goed genoeg ook al heb ik evenveel als normaal gedronken. Maar dat lag in de planning. Volgende week maandag en dinsdag niet. Ga wel over een uur slapen ongeveer want moet wel weer een beetje op tijd op
Morgen weer werken?
pi_217843826
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 23:49 schreef nostra het volgende:

[..]
Verschilt ook per persoon en is op zich ook niet zo relevant, want het punt de je maakte is wel terecht: het stoppen is een hel (voor de één dan net wat meer dan de ander), maar met benzo's en toezicht te overzien. De echte uitdaging komt daarna pas - en daarna duurt erg lang, zo niet levenslang (maar wordt met de tijd wel steeds draaglijker om een beetje positief te blijven :) ).
Pfff het duurt mij nu al meer dan 20 jaar. Ik val nog steeds terug. Daarom post ik hier nu. Ik pak alles aan om niet te drinken en neem alle bagger van andere users tot me.
pi_217843827
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 23:49 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Morgen weer werken?
Ja een halve dag vanuit huis dus dat is te overzien. Maar daar hou ik ook altijd rekening mee als ik alcohol drink. Een rare eigenschap van wat ik begrijp maar ja dat is gelukkig zo
pi_217843831
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 23:51 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Pfff het duurt mij nu al meer dan 20 jaar. Ik val nog steeds terug. Daarom post ik hier nu. Ik pak alles aan om niet te drinken en neem alle bagger van andere users tot me.
Ja, dat lijkt me erg lastig. Is het bij jou echte zucht, terugverlangen naar toen het nog leuk was, onderdrukken van gevoelens of overmoed ('glaasje kan nu wel')?
Best pilot in history
pi_217843833
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 23:51 schreef Masberum het volgende:

[..]
Ja een halve dag vanuit huis dus dat is te overzien. Maar daar hou ik ook altijd rekening mee als ik alcohol drink. Een rare eigenschap van wat ik begrijp maar ja dat is gelukkig zo
Maar mag ik een brutale vraag stellen? Je zei ooit ik heb en een iimort export bedrijf en dat gaat wel door zonder mij en later was je een online designer in diensverband? Heb je nu wel een vaste baan?
pi_217843837
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 23:53 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, dat lijkt me erg lastig. Is het bij jou echte zucht, terugverlangen naar toen het nog leuk was, onderdrukken van gevoelens of overmoed ('glaasje kan nu wel')?
Ik wil niet zijn topic overnemen, maar meer belonen. Ik beloon mijzelf na een lange werkdag of een prestatie met mijn team. met drank.
pi_217843845
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 23:54 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Maar mag ik een brutale vraag stellen? Je zei ooit ik heb en een iimort export bedrijf en dat gaat wel door zonder mij en later was je een online designer in diensverband? Heb je nu wel een vaste baan?
Ja dat mag je vragen. Import export bedrijf gaat starten zodra we een magazijn hebben. Het magazijn dat we hadden daarvan heeft de persoon die het had niet bepaalde zaken betaald en daarom kunnen we er geen gebruik van maken. De Ethiopische overheid wacht nog op betaling die hij niet gaat doen zo lijkt het. Dus zijn we bezig met het zoeken van een nieuw magazijn. Of het betalen van de juiste mensen. Maar dat gaat traag zo lijkt het.

En ik heb in dienstverband gewerkt voor 5 jaar bij mijn vorige baan maar dat was niet als online designer. Maar dat is wel waar ik het beste in ben. Dus ergens zitten wat gaten, maar ik weet zeker dat ik die niet veroorzaakt heb want ik ben zeer eerlijk. Zelfs de enige keer dat ik een foute grap/leugen maakte heb ik dat de dag erna nog opgebiecht. Maar mensen lijken dat juist aan te willen grijpen als dat je oneerlijk bent terwijl hen waarschijnlijk over veel meer liegen uit schaamte.

Nu heb ik een vaste baan van 3,5 uur per week, 28 uur zoals ik het graag wil op dit moment.
pi_217843852
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 23:56 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Ik wil niet zijn topic overnemen, maar meer belonen. Ik beloon mijzelf na een lange werkdag of een prestatie met mijn team. met drank.
Nou je mag het topic overnemen hoor. Met een topic overnemen is naar mijn idee niks mis zolang het gepaard gaat met feiten, nuttige zaken etc. Het woord 'overnemen' heeft alleen een negatieve associatie omdat het vaak gepaard gaat met offtopic reacties. Maar zoals jij reageert is prima
pi_217843857
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 00:01 schreef Masberum het volgende:

[..]
Nou je mag het topic overnemen hoor. Met een topic overnemen is naar mijn idee niks mis zolang het gebaseerd is op feiten, nuttige zaken etc. Het woord 'overnemen' heeft alleen een negatieve associatie omdat het vaak gepaard gaat met offtopic reacties. Maar zoals jij reageert is prima
Dat was ook sarcastisch bedoeld. Ik ben best wel bevooroordeeld door andere users en jouw eigen antwoorden. Dat mag ook, maar ik herken enorm veel in jou. Dus ik wil je graag je normaal te woord staan en hopelijk kunnen we elkaar helpen.
pi_217843863
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 00:04 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Dat was ook sarcastisch bedoeld. Ik ben best wel bevooroordeeld door andere users en jouw eigen antwoorden. Dat mag ook, maar ik herken enorm veel in jou. Dus ik wil je graag je normaal te woord staan en hopelijk kunnen we elkaar helpen.
Nou ja ik hoop dat je me ook graag normaal te woord zou willen staan als je me niet herkent in jezelf.. daar ontbreekt het hier nogal aan namelijk.. normale reacties, waardoor je waarschijnlijk ook wel op een bepaalde manier bevooroordeeld bent
pi_217843867
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 00:06 schreef Masberum het volgende:

[..]
Nou ja ik hoop dat je me ook graag normaal te woord zou willen staan als je me niet herkent in jezelf.. daar ontbreekt het hier nogal aan namelijk.. normale reacties
Maar misschien lees ik verkeerd, waarom werk je maar 3.5 uur per week?
pi_217843871
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 00:07 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Maar misschien lees ik verkeerd, waarom werk je maar 3.5 uur per week?
Je leest het niet verkeerd maar ik heb het verkeerd getypt daar. Het moest zijn 3,5 werkdagen per week. Excuses. De 28 uur erna klopt gelukkig wel :p
pi_217843875
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 00:08 schreef Masberum het volgende:

[..]
Je leest het niet verkeerd maar ik heb het verkeerd getypt daar. Het moest zijn 3,5 werkdagen per week. Excuses
En je kinderen zie je niet verder? Dan heb je best veel vrije tijd toch? Leidt dat ook tot zuipen?
pi_217843887
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 00:09 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
En je kinderen zie je niet verder? Dan heb je best veel vrije tijd toch? Leidt dat ook tot zuipen?
Nou ja die zie ik af en toe. En nou ja de vrije tijd tot ongeveer 19:00 leidt niet tot zuipen. Ik drink alleen 's avonds. Zelf denk ik dat het vooral is dat ik weinig voldoening uit dingen haal om te doen (ook wellicht gevoed door alcoholgebruik, maar dat was ook al zo voordat ik veel alcohol dronk). Ik heb ook geen echte angst voor het einde van mijn leven, ook niet als dat wat met een lijdensweg is. Dat helpt ook niet mee denk ik. Ik heb niet echt iets van 'ik ga op deze manier vroegtijdig dood, laat ik er maar iets aan doen'. Ik doe er dus wel iets aan, gisteren, en volgende week denk ik ook wel. Maar echt compleet stoppen is voor iemand zoals ik denk ik niet haalbaar (en wellicht deels stoppen ook niet)
pi_217843896
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 00:16 schreef Masberum het volgende:

[..]
Nou ja die zie ik af en toe. En nou ja de vrije tijd tot ongeveer 19:00 leidt niet tot zuipen. Ik drink alleen 's avonds. Zelf denk ik dat het vooral is dat ik weinig voldoening uit dingen haal om te doen (ook wellicht gevoed door alcoholgebruik, maar dat was ook al zo voordat ik veel alcohol dronk). Ik heb ook geen echte angst voor het einde van mijn leven, ook niet als dat wat met een lijdensweg is. Dat helpt ook niet mee denk ik. Ik heb niet echt iets van 'ik ga op deze manier vroegtijdig dood, laat ik er maar iets aan doen'. Ik doe er dus wel iets aan, gisteren, en volgende week denk ik ook wel. Maar echt compleet stoppen is voor iemand zoals ik denk ik niet haalbaar (en wellicht deels stoppen ook niet)
Oei heel herkenbaar, lijdensweg heb ik wel angst voor man. Wanneer alles ineens op zijn plek valt en al je stomme beslissingen je inhalen op je ziektebed. Mag ik vragen hoe oud je ben?
pi_217843900
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 00:20 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Oei heel herkenbaar, lijdensweg heb ik wel angst voor man. Wanneer alles ineens op zijn plek valt en al je stomme beslissingen je inhalen op je ziektebed. Mag ik vragen hoe oud je ben?
39 jaar. En zelf ervaar ik het niet alsof (vanuit de positie gesproken dat het nog niet zo is, dus wellicht gemakkelijk, maar voor mijzelf weet ik wel dat mijn denkwijze niet echt veranderd als het wel zo is) ik het niet als stomme beslissingen zal zien als ik stervende ben. Meer van "dit wist ik al wel, geen reden om nu extreem zielig te doen plotseling"
pi_217843904
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 00:26 schreef Masberum het volgende:

[..]
39 jaar. En zelf ervaar ik het niet alsof (vanuit de positie gesproken dat het nog niet zo is, dus wellicht gemakkelijk, maar voor mijzelf weet ik wel dat mijn denkwijze niet echt veranderd als het wel zo is) ik het niet als stomme beslissingen zal zien als ik stervende ben. Meer van "dit wist ik al wel, geen reden om nu extreem zielig te doen plotseling"
serieus? ook niet voor je meisjes?I Ik ben niet heel veel ouder maar ik kan mijn zoon echt niet echterlaten nu.
pi_217843911
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 00:29 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
serieus? ook niet voor je meisjes?I Ik ben niet heel veel ouder maar ik kan mijn zoon echt niet echterlaten nu.
Nee ook niet voor hen. Ik ben er dus mee bezig om nuchter te worden voor wat langere tijd. Of dat nou lukt of niet, de poging is wat waard. Maar nee ik heb de kinderen nu 6 tot 8 jaar (ik wissel de leeftijden af en toe wat af om herkenbaarheid te voorkomen voor diegenen die het opvielen en ernaar gaan vragen), als mijn alcoholgebruik me genoeg uitmaakte dan zou ik al eerder gestopt zijn.

Er zijn genoeg redenen waarom ik niet gestopt ben. Maar alles wat ik meld wordt hier gezien als een excuus om het niet te doen. Het verleden en de situatie maakt niks uit, je hebt gewoon geen ruggengraat als het ware als je niet gewoon stopt voor je kinderen. Nou dat zou een perfecte wereld zijn niet waar.

De realiteit is complexer, volgens mij willen veel verslaafden wel stoppen maar lukt het gewoon niet, het is tegenwoordig ook een geestesziekte. Probeer maar iets te vechten wat er in je hersenen gaande is.
pi_217843918
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 00:35 schreef Masberum het volgende:

[..]
Nee ook niet voor hen. Ik ben er dus mee bezig om nuchter te worden voor wat langere tijd. Of dat nou lukt of niet, de poging is wat waard. Maar nee ik heb de kinderen nu 6 tot 8 jaar (ik wissel de leeftijden af en toe wat af om herkenbaarheid te voorkomen voor diegenen die het opvielen en ernaar gaan vragen), als mijn alcoholgebruik me genoeg uitmaakte dan zou ik al eerder gestopt zijn.

Er zijn genoeg redenen waarom ik niet gestopt ben. Maar alles wat ik meld wordt hier gezien als een excuus om het niet te doen. Het verleden en de situatie maakt niks uit, je hebt gewoon geen ruggengraat als het ware als je niet gewoon stopt voor je kinderen. Nou dat zou een perfecte wereld zijn niet waar.

De realiteit is complexer, volgens mij willen veel verslaafden wel stoppen maar lukt het gewoon niet, het is tegenwoordig ook een geestesziekte. Probeer maar iets te vechten wat er in je hersenen gaande is.
Drink je nu ook?
pi_217843925
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 00:41 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Drink je nu ook?
Ik heb vanaf 19:30 ongeveer 80 cl / 0,8 liter wodka 37,50% alcohol gedronken. Dus ja. Maar ik ga nu wel slapen.
pi_217843926
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 00:48 schreef Masberum het volgende:

[..]
Ik heb vanaf 19:30 ongeveer 80 cl / 0,8 liter wodka 37,50% alcohol gedronken. Dus ja. Maar ik ga nu wel slapen.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 00:48 schreef Masberum het volgende:

[..]
Slaap lekker gozer, morgen weer een nieuwe dag.
pi_217844029
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 22:10 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Wat is jouw ervaring ?
Ik werk in de verslavingszorg. Je hebt mensen die er fluitend doorheen gaan als ze eenmaal de knop gevonden hebben en mensen die blijven worstelen. En mensen die amper onwennig hebben en mensen die alleen in de detox mogen/kunnen stoppen ivm somatisch gevaar van de onwennig.
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 23:19 schreef nostra het volgende:

[..]
Ontwenning is niet hetzelfde als een kater. Een kater is voornamelijk uitdroging en verwerken van gifstoffen en is vervelend, niet gevaarlijk. Ontwenning na chronisch drinken brengt je lichaam uit balans, die heeft hard moeten werken om zo goed mogelijk te functioneren met drank en als de drank opeens wegvalt kan je lichaam dat niet zo snel compenseren. Met dus ontwenning als gevolg, wat kan leiden tot een insult. Fijn dat je je ervaringen deelt want dat is heel waardevol maar pas op met wat je zegt als je niet zeker bent of het klopt.
pi_217844030
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 00:35 schreef Masberum het volgende:

[..]

Ik vind het een beetje vergelijkbaar met diabetes. Er is mee te leven maar je moet je leven aanpassen en altijd blijven opletten. Je hersenen veranderen door verslaving en het is echt niet alleen een 'ruggengraat' ding. Verslaving is heel complex. Ik werk ook met een doelgroep waarin stoppen niet perse het doel is. Niet iedereen wil of kan stoppen. Dan richten we vooral op mogelijkheden om zo veel mogelijk lichamelijk risico te ondervangen. Met alcohol voornamelijk belang van thiamine, echt onmisbaar als je veel drinkt.
pi_217844045
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 05:59 schreef Koettie het volgende:
Ontwenning is niet hetzelfde als een kater. Een kater is voornamelijk uitdroging en verwerken van gifstoffen en is vervelend, niet gevaarlijk. Ontwenning na chronisch drinken brengt je lichaam uit balans, die heeft hard moeten werken om zo goed mogelijk te functioneren met drank en als de drank opeens wegvalt kan je lichaam dat niet zo snel compenseren. Met dus ontwenning als gevolg, wat kan leiden tot een insult. Fijn dat je je ervaringen deelt want dat is heel waardevol maar pas op met wat je zegt als je niet zeker bent of het klopt.
Bedankt voor je correctie, daar had ik duidelijker in moeten zijn.

Zie jij vaker terug bij mensen dat hun herstel na iedere terugval - hoe "klein" ook, maar dus geen uitglijder - steeds zwaarder wordt? Het voelt wat onlogisch (als je minder hebt gedronken dan de keren daarvoor) en een echter verklaring anders dan "dat hebben sommige mensen" heb ik nooit echt gekregen.
Best pilot in history
pi_217844081
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 06:16 schreef nostra het volgende:

[..]
Bedankt voor je correctie, daar had ik duidelijker in moeten zijn.

Zie jij vaker terug bij mensen dat hun herstel na iedere terugval - hoe "klein" ook, maar dus geen uitglijder - steeds zwaarder wordt? Het voelt wat onlogisch (als je minder hebt gedronken dan de keren daarvoor) en een echter verklaring anders dan "dat hebben sommige mensen" heb ik nooit echt gekregen.
Ja, zie ik zeker. Detoxen is heel zwaar voor je lichaam, doet schade en geeft stress voor je hersenen/lichaam/zenuwstelsel. Hoe vaker je terugvalt en weer door ontwenning gaat, hoe zwaarder de ontwenning vaak ook is. De hele medische uitleg kan ik je niet vertellen maar zie het zelf als een soort 'slijtage' of een elastiekje die te vaak is uitgerekt. De eerste paar keren veert het weer helemaal terug maar na te vaak is de rek eruit t. Zie in de praktijk dat mensen na een korte terugval lang moeten herstellen. Als terugvallen kort op elkaar komen is gematigd drinken soms een veiligere optie dan meteen weer een detox. En dan weer een poging als er een plan ligt om terugval te ondervangen.
pi_217844102
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 22:12 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Wat is professioneel? Want heel eerlijk, dat stelt niet veel voor in Nederland. Of heb je daar ook veel ervaring mee?
Je weet wel mensen die zich bezighouden om andere mensen te helpen om te stoppen met drinken.

Het stelt niet veel voor is gewoon een excuus voor jezelf om steeds maar weer te blijven drinken.
Dat blijkt ook wel want je vervalt steeds weer in drinken.

Dan ga jij als alcoholist een andere alcoholist het advies geven om vooral eerst zelf tot inkeer te komen dat hij een drank probleem heeft. Een mooi excuus om weer door te zuipen.

Dat de persoon in kwestie al ik weet niet hoelang topics maakt over zijn drank probleem en de problemen die daaruit ontstaan laten we maar even volledig buiten beschouwing.
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 22:29 schreef Roesjesjager het volgende:

[..]

pi_217844131
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 06:38 schreef R_Nest het volgende:

[..]

Dat de persoon in kwestie al ik weet niet hoelang topics maakt over zijn drank probleem en de problemen die daaruit ontstaan laten we maar even volledig buiten beschouwing.
[..]

Dat is niet raar hoor. Tussen besef dat er een probleem is en dat ook echt erkennen en er wat mee te doen zit vaak jaren en jaren. Deels is dat wat verslaving ook met je doet. 'Oh ik val best mee, kijk maar naar de buurman van Jan, die is pas erg'. Hersenen zijn wat dat betreft weinig betrouwbaar en juist dat is de crux met verslaving. Automatische gedachten kloppen niet en dat is voor omstanders duidelijk te zien maar niet als je er midden in zit. Het 'ik kan stoppen als ik echt wil' is er ook zo een. Niet omdat verslaafde dom zijn maar omdat hersenen veranderen. Dus 'weet ik niet hoelang' ermee bezig zijn is een heel normaal proces. Enorm ergerlijk voor de omgeving want die zien het anders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')