abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217834985
Goed bezig! Ben trots op je *O*

Op naar de volgende avond
pi_217836415
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2025 23:30 schreef StateOfMind het volgende:
Vooropgesteld als TS idd niks gedronken heeft vanavond: kudos ^O^

Maar, om toch de advocaat (no pun intended *) ) van de Duvel duivel ( }) 8-) ) te spelen:

TS opent al jarenlang topics over zijn alcoholverslaving en alle problemen die daarmee komen en weigert al jarenlang hulp.

En dan opeens, van de ene op de andere dag, lukt het hem probleemloos om niks te drinken.

Ik ben vast niet de enige die daar toch wat vraagtekens bij heeft.

Maar mijn achterdocht hieromtrent is gevoed door mijn eigen ervaring met een drietal alcoholisten in mijn nabij omgeving in het, al dan niet recente, verleden.
Een avond, het is een begin. We zullen snel genoeg zien of het een begin van iets goeds is, of meer een bevestiging voor hemzelf dat hij wel zonder alcohol kan, en dus op dezelfde voet weer doorgaat.
pi_217840972
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 08:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goed bezig! Ben trots op je *O*

Op naar de volgende avond
Ja het plan was volgende week maandag én dinsdag niet te drinken. Dat moet ook wel kunnen lukken denk ik. Ik wil alleen geen delirium door direct compleet te stoppen. En ik las dat anderen zich afvroegen of ik na jaren wel 1 dag nuchter kan zijn. Maar 1 of 2 dagen heb ik wel vaker gedaan. Dat is juist minder moeilijk naar verhouding met echt op lange termijn voor mij althans. Want bij 1 of 2 dagen hou je voor jezelf nog voor dat je die dag erna dus wel mag drinken, terwijl als je stelt dat je helemaal niks meer mag drinken ooit.. werkt dat voor mij heel demotiverend.
pi_217841016
Natuurlijk joh, fantast .
  Spellchecker dinsdag 3 juni 2025 @ 18:39:41 #30
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_217841030
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 18:34 schreef Masberum het volgende:

[..]
Ja het plan was volgende week maandag én dinsdag niet te drinken. Dat moet ook wel kunnen lukken denk ik. Ik wil alleen geen delirium door direct compleet te stoppen. En ik las dat anderen zich afvroegen of ik na jaren wel 1 dag nuchter kan zijn. Maar 1 of 2 dagen heb ik wel vaker gedaan. Dat is juist minder moeilijk naar verhouding met echt op lange termijn voor mij althans. Want bij 1 of 2 dagen hou je voor jezelf nog voor dat je die dag erna dus wel mag drinken, terwijl als je stelt dat je helemaal niks meer mag drinken ooit.. werkt dat voor mij heel demotiverend.
Gisteren kreeg je nog het voordeel van de twijfel.
Vandaag weet ik het zeker.

:W
pi_217841136
quote:

[..]
Volgende week pas? Je had gisteren niks gedronken toch? Of lees ik het verkeerd?
  dinsdag 3 juni 2025 @ 18:52:44 #32
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_217841147
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 18:38 schreef Questular het volgende:
Natuurlijk joh, fantast .
echt he
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_217841165
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 18:39 schreef maily het volgende:

[..]
Gisteren kreeg je nog het voordeel van de twijfel.
Vandaag weet ik het zeker.

:W
Nou, dat heeft hij wel als plan voorgespiegeld:

maandag beginnen met 1 dag niet drinken.
De week erop maandag en dinsdag niet,
die week daarop ma, di en wo niet,
enz.

Totdat hij uiteindelijk niet meer drinkt.

Deze ene avond/dag - de maandag - is er in elk geval.
Terwijl hij eerst alsnog zei dat hij het niet zou doen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_217841181
quote:

[..]
"Vier" je succes, Masberum.

Het is 1 avond gelukt, in elk geval.

1 stapje, klein stapje.
Niet te ver vooruit kijken.
pi_217841218
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 18:54 schreef Sally het volgende:

[..]
Nou, dat heeft hij wel als plan voorgespiegeld:

maandag beginnen met 1 dag niet drinken.
De week erop maandag en dinsdag niet,
die week daarop ma, di en wo niet,
enz.

Totdat hij uiteindelijk niet meer drinkt.

Deze ene avond/dag - de maandag - is er in elk geval.
Terwijl hij eerst alsnog zei dat hij het niet zou doen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja zo las ik het ook, de vraag is alleen of hij vandaag gaat drinken, of dat het toch wel beviel en misschien een succesje in het verschiet ligt om vandaag ook alc. vrij te blijven.

Het is immers nog geen 20.00 uur.
pi_217841244
quote:

[..]
Had je last van het niet drinken, lichamelijk? En hoe heb je geslapen?
pi_217841249
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 18:59 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Ja zo las ik het ook, de vraag is alleen of hij vandaag gaat drinken, of dat het toch wel beviel en misschien een succesje in het verschiet ligt om vandaag ook alc. vrij te blijven.

Het is immers nog geen 20.00 uur.
Hem kennende...

Maar dat zou dan wellicht een (voor)oordeel zijn.

Ik hoop echter dat jij gelijk krijgt. :)
pi_217841297
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 19:02 schreef Koettie het volgende:

[..]
Had je last van het niet drinken, lichamelijk? En hoe heb je geslapen?
Goede vraag, ik ben al ongeveer 20x gestopt en teruggevallen de afgelopen 20 jaar denk ik. En ook echt na lange periodes van dagelijks sterke drank, maar nog nooit hele heftige afkickverschijnselen gehad, los van wat slecht slapen en zweten. Maar niet de horrorverhalen die ik wel eens lees van cold turkey stoppen.
pi_217842120
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 18:56 schreef Sally het volgende:

[..]
"Vier" je succes, Masberum.
Kijk daar nou mee uit.
In this present crisis, government is not the solution to our problem; government is the problem. From time to time we've been tempted to believe that society has become too complex to be managed by self-rule, that government by an elite group is superior to government for, by, and of the people.
To regret is to compromise
  dinsdag 3 juni 2025 @ 21:20:40 #41
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_217842474
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 19:07 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Goede vraag, ik ben al ongeveer 20x gestopt en teruggevallen de afgelopen 20 jaar denk ik. En ook echt na lange periodes van dagelijks sterke drank, maar nog nooit hele heftige afkickverschijnselen gehad, los van wat slecht slapen en zweten. Maar niet de horrorverhalen die ik wel eens lees van cold turkey stoppen.
Maar juist die afkickverschijnselen moet je hebben om volledig te breken met je verslaving want ander kom je er gewoonweg niet vanaf
Le Diable
pi_217842539
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 21:20 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Maar juist die afkickverschijnselen moet je hebben om volledig te breken met je verslaving want ander kom je er gewoonweg niet vanaf
Ben ik het niet mee eens, juist meer de achterlijke dingen die je doet onder invloed. Die je normaliter nooit zou hebben gedaan. En uiteindelijk de lange termijn, schade naar je familie, naar je gezondheid. Die katers overleef je wel. Want afkicken fysiek is de kater, die is na een dag of 1,2 weg. Daarna is het mentaal.
  dinsdag 3 juni 2025 @ 21:28:17 #43
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_217842563
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 21:25 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Daarna is het mentaal.
En dat is precies waar de uitdaging ligt. Zonder strijd geen resultaat. En bij verslavingen geldt: "even eentje tussendoor kan niet"
Le Diable
pi_217842594
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 21:28 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
En dat is precies waar de uitdaging ligt. Zonder strijd geen resultaat. En bij verslavingen geldt: "even eentje tussendoor kan niet"
Maar dat zijn niet de afkickverschijnselen. Dat zijn meer de patronen. Of vind je afkicken niet lichamelijk?
pi_217842718
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 21:20 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Dat is echt onzin en kan zelfs gevaarlijk zijn.
pi_217842805
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 21:41 schreef Koettie het volgende:

[..]
Dat is echt onzin en kan zelfs gevaarlijk zijn.
Gevaarlijk niet, ik denk echt dat dat 1 procent is. Maar daarna begint het vervelende, de mentale afkicking.
  Spellchecker dinsdag 3 juni 2025 @ 21:52:06 #47
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_217842835
Eigenlijk kan TS dit het beste laten regelen door professionele hulpverlening .....
pi_217842856
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 21:52 schreef maily het volgende:
Eigenlijk kan TS dit het beste laten regelen door professionele hulpverlening .....
Mmmm, denk ik niet, ik denk eerst een duidelijk ik heb een probleem met alcohol en wil er van af.
pi_217842890
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 21:49 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Gevaarlijk niet, ik denk echt dat dat 1 procent is. Maar daarna begint het vervelende, de mentale afkicking.
Wat zeg jij nou joh. Ontwenning kan gevaarlijk zijn. Niet iedereen heeft er even veel last van. En dat varieert van last van zweten en trillen tot een dodelijk insult. Daar zijn niet zomaar percentages op te pakken. En zeggen dat het nodig is om last te hebben zodat je kan stoppen is gewoon kul en onjuiste informatie.
pi_217842896
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 21:54 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Mmmm, denk ik niet, ik denk eerst een duidelijk ik heb een probleem met alcohol en wil er van af.
Goed advies wel,

Hoe is dat bij jou bevallen 20x stoppen en terugvallen? Deed je dat met of zonder hulp want het is nogal een bijzonder advies om professionele niet te adviseren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')