Inderdaad. Niets meer dan kiezersbedrog. En dat allemaal om iets waarvoor hij in het Israëlisch parlement moet zijn.quote:Op maandag 2 juni 2025 16:23 schreef MoreDakka het volgende:
Haha, wat een mafklapper. Een partij verlaten om een standpunt over irrelevante onzin die niets met Nederlandse politiek te maken heeft
Een voormalig rechter, dat was natuurlijk stiekem altijd een D66 stemmerquote:Op maandag 2 juni 2025 15:07 schreef capricia het volgende:
En de coalitie heeft weer een zeteltje minder in de EK:
[ x ]
quote:Op maandag 2 juni 2025 17:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een voormalig rechter, dat was natuurlijk stiekem altijd een D66 stemmer
Tja het is moeilijk om het gezellig te houden als je de groep have-nots alleen maar groter wil maken. Dus nu weer burgers slachtofferen voor bedrijven en dan hopen op trickle down. Want dat heeft in het verleden zo geweldig uitgepaktquote:Op maandag 2 juni 2025 16:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik verlang terug naar Gezellig Rechts.
Naar een partij die voor alles staat waar BBB tegen is opgericht.quote:Op maandag 2 juni 2025 16:23 schreef MoreDakka het volgende:
Haha, wat een mafklapper. Een partij verlaten om een standpunt over irrelevante onzin die niets met Nederlandse politiek te maken heeft
Hij kwam - na bijna een leven lang CDA’er te zijn geweest - op wonderlijke wijze bij de BBB terecht. Gevraagd naar de ambitie zegt Croll: “De rol als verbinder past mij wel. Dat was ik als rechter eigenlijk altijd al en dat wilde ik tijdens de derde helft van mijn leven graag blijven doen. Mijn opgestoken vinger voor de Eerste Kamer bleef bij het CDA onopgemerkt. Ik kwam even later op de markt in Deventer iemand uit de top van de BBB tegen die liet weten dat ze nog wel mensen zochten. Na een sollicitatiebrief en een daaropvolgend gesprek was het snel geregeld. Ik heb dus wel het een en ander te danken aan de BBB als partij. Tegen die achtergrond lijkt het mij niet meer dan normaal om, ook intern, de eenheid en het fatsoen te behouden zonder mijzelf daarbij te verloochenen.”quote:Op maandag 2 juni 2025 17:09 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Naar een partij die voor alles staat waar BBB tegen is opgericht.
Die man zal wel meer uit een netwerk zijn gevraagd dan om enige ideologische achtergrond.
Veel maatschappelijk betrokken mensen die iets politieks willen doen zijn ook niet zo enorm ideologisch gericht. Iedere partij heeft ook kleurlozere types die meer praktisch ingesteld zijn en bij een hele hoop partijen wel min of meer kunnen passen.quote:Op maandag 2 juni 2025 17:09 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Naar een partij die voor alles staat waar BBB tegen is opgericht.
Die man zal wel meer uit een netwerk zijn gevraagd dan om enige ideologische achtergrond.
Klopt, maar dit gaat wel héél ver.quote:Op maandag 2 juni 2025 17:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Veel maatschappelijk betrokken mensen die iets politieks willen doen zijn ook niet zo enorm ideologisch gericht. Iedere partij heeft ook kleurlozere types die meer praktisch ingesteld zijn en bij een hele hoop partijen wel min of meer kunnen passen.
quote:Gijs Tuinman zegt het, gebogen over een kop koffie, zonder enig omhaal. Hij had ook zo bij de VVD gepast, of bij de partij van Pieter Omtzigt terecht kunnen komen. “Ja, het is een beetje toeval dat ik bij BBB op de lijst sta.”
Om later in het gesprek ook nog te zeggen: “Ik zeg ook: je hoeft niet op mij te stemmen of op BBB. Stem op Derk (Boswijk, CDA’er). Goeie gast, goede vriend van mij. Dan wandelen we straks samen de Tweede Kamer in.”
Vlees nog vis, alles is opportunisme.quote:
Tja de kiezer beloont dat meestal meer dan idealisme. Idealisme is wat dat betreft vooral onhandig in de hedendaagse politiek.quote:Op maandag 2 juni 2025 17:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Vlees nog vis, alles is opportunisme.
Het is ook voor een heel deel zoals 50plus was: het met elkaar eens over 1 onderdeel, maar niet over al het andere. Ik had eigenlijk verwacht dat de BBB fractie nog veel eerder uit elkaar zou vallen.quote:Op maandag 2 juni 2025 17:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Vlees nog vis, alles is opportunisme.
Net als Forum toen. En de LPF daarvoor. En NL blijft die partijen maar groot maken.quote:Op maandag 2 juni 2025 17:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is ook voor een heel deel zoals 50plus was: het met elkaar eens over 1 onderdeel, maar niet over al het andere. Ik had eigenlijk verwacht dat de BBB fractie nog veel eerder uit elkaar zou vallen.
Hier in Midden Groningen viel de plaatselijke BBB de week na de verkiezingen al uit elkaar.
Het is een Duitse rechter.quote:Op maandag 2 juni 2025 17:36 schreef miss_sly het volgende:
"Duitsland doet het ook, dus dan moeten wij het ook kunnen"
https://www.telegraaf.nl/(...)gsturen-bij-de-grens
O, wacht...
Met andere woorden: het CDA wilde hem geen baantje geven of niet het baantje dat hij wilde, dus dan maar bij de BBB proberen.quote:Op maandag 2 juni 2025 17:14 schreef Szura het volgende:
[..]
Hij kwam - na bijna een leven lang CDA’er te zijn geweest - op wonderlijke wijze bij de BBB terecht. Gevraagd naar de ambitie zegt Croll: “De rol als verbinder past mij wel. Dat was ik als rechter eigenlijk altijd al en dat wilde ik tijdens de derde helft van mijn leven graag blijven doen. Mijn opgestoken vinger voor de Eerste Kamer bleef bij het CDA onopgemerkt. Ik kwam even later op de markt in Deventer iemand uit de top van de BBB tegen die liet weten dat ze nog wel mensen zochten. Na een sollicitatiebrief en een daaropvolgend gesprek was het snel geregeld. Ik heb dus wel het een en ander te danken aan de BBB als partij. Tegen die achtergrond lijkt het mij niet meer dan normaal om, ook intern, de eenheid en het fatsoen te behouden zonder mijzelf daarbij te verloochenen.”
https://www.berkelbode.nl(...)n-kijkt-ogen-uit-in-
Haha, er zat dus inderdaad niet veel achter.quote:Op maandag 2 juni 2025 17:14 schreef Szura het volgende:
[..]
Hij kwam - na bijna een leven lang CDA’er te zijn geweest - op wonderlijke wijze bij de BBB terecht. Gevraagd naar de ambitie zegt Croll: “De rol als verbinder past mij wel. Dat was ik als rechter eigenlijk altijd al en dat wilde ik tijdens de derde helft van mijn leven graag blijven doen. Mijn opgestoken vinger voor de Eerste Kamer bleef bij het CDA onopgemerkt. Ik kwam even later op de markt in Deventer iemand uit de top van de BBB tegen die liet weten dat ze nog wel mensen zochten. Na een sollicitatiebrief en een daaropvolgend gesprek was het snel geregeld. Ik heb dus wel het een en ander te danken aan de BBB als partij. Tegen die achtergrond lijkt het mij niet meer dan normaal om, ook intern, de eenheid en het fatsoen te behouden zonder mijzelf daarbij te verloochenen.”
https://www.berkelbode.nl(...)n-kijkt-ogen-uit-in-
Duitsland kan toch bijna nooit het eerste land zijn waar ze voet aan grond zetten? Altijd een ander Schengen land en sowieso altijd een ander veilig land.quote:Op maandag 2 juni 2025 17:36 schreef miss_sly het volgende:
"Duitsland doet het ook, dus dan moeten wij het ook kunnen"
https://www.telegraaf.nl/(...)gsturen-bij-de-grens
O, wacht...
Nou veel succes daarmee in Europa!quote:Op maandag 2 juni 2025 17:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is een Duitse rechter.
Dus dat is een kwestie van de wet aanpassen, via het normale democratisch proces?
Een Duitse rechter die internationale regelgeving interpreteert. Dus nee, het is eerder een kwestie van uit de EU stappen.quote:Op maandag 2 juni 2025 17:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is een Duitse rechter.
Dus dat is een kwestie van de wet aanpassen, via het normale democratisch proces?
Hoe doet Polen dat dan?quote:Op maandag 2 juni 2025 17:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een Duitse rechter die internationale regelgeving interpreteert. Dus nee, het is eerder een kwestie van uit de EU stappen.
Ja. Het is een buitengrens ding. Maar er zijn steeds meer lidstaten die een probleem hebben met migratie.quote:
Je bedoelt het weren van migranten bij Belarus? Dat wordt tot op zekere hoogte toegestaan omdat die migranten overduidelijk als hybride wapen worden ingezet. Maar ook daar zitten grenzen aan wat er mogelijk is.quote:
Ze weren ook zeer succesvol migranten uit Afrika en het M-O.quote:Op maandag 2 juni 2025 18:02 schreef Szura het volgende:
[..]
Je bedoelt het weren van migranten bij Belarus? Dat wordt tot op zekere hoogte toegestaan omdat die migranten overduidelijk als hybride wapen worden ingezet. Maar ook daar zitten grenzen aan wat er mogelijk is.
https://nos.nl/artikel/25(...)tijdelijk-afschaffen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |