Op een kabinet van PvdAGL/CDA/SP/PvdDquote:Op maandag 2 juni 2025 20:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
Natuurlijk is dit het grootste kneuzenkabinet sinds Balkenende I...
Maar waar hoopt men nu precies op in POL?
Volgens Geertje gaat de rest er een nachtje over slapenquote:Op maandag 2 juni 2025 20:35 schreef Szura het volgende:
Maar heb ik iets gemist als Wilders roept dat er morgen weer moet worden gepraat, terwijl de anderen zeiden ‘ga maar iets uitwerken vriend’? Met wie gaat Geertje dan praten, z’n spiegelbeeld?
Zolang hij met een voorstel komt dat geen dictum D krijgt kan hij bijna alles er door krijgen.quote:Op maandag 2 juni 2025 20:26 schreef tizitl2 het volgende:
Wellicht ben ik wat ongeinformeerd inmiddels aangezien ik de kermis tegenwoordig meer en meer laat voor wat het is. Maar waar gaat dit nu wezenlijk over?
Want Wilders kan nog 10 nachtjes gaan slapen en ik gun hem natuurlijk een prima nachtrust, maar na vanmiddag is er geen haalbare meerderheid in de Eerste Kamer die zijn coalitie hem kan bieden.
Dus tenzij hij zij geschreeuw matigt en tot een vergelijk met het CDA komt, iets wat zijn eigen minister tot nu toe niet gedaan heeft, gaat hier in mijn telling niks van de grond komen wat dit overleg ook als uitkomst heeft.
Persoonlijk mogen ze van mij nog even blijven zitten, want in de peilingen scoort de PVV nog altijd heel hoog. Het electoraat is nog niet wakker geschud.quote:Op maandag 2 juni 2025 20:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
Natuurlijk is dit het grootste kneuzenkabinet sinds Balkenende I...
Maar waar hoopt men nu precies op in POL?
En nu helemaal niet meerquote:Op maandag 2 juni 2025 20:26 schreef tizitl2 het volgende:
Wellicht ben ik wat ongeinformeerd inmiddels aangezien ik de kermis tegenwoordig meer en meer laat voor wat het is. Maar waar gaat dit nu wezenlijk over?
Want Wilders kan nog 10 nachtjes gaan slapen en ik gun hem natuurlijk een prima nachtrust, maar na vanmiddag is er geen haalbare meerderheid in de Eerste Kamer die zijn coalitie hem kan bieden.
Laffe ratten van een CDA willen echt nooit met links.quote:Op maandag 2 juni 2025 20:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Op een kabinet van PvdAGL/CDA/SP/PvdD
Aan dit tempo moeten ze nog 10 jaar zitten voordat ze op hun plek staan. Ik weet niet of we ons dat kunnen veroorloven. Daarbij een kabinetsval later en ze staan weer op 40.quote:Op maandag 2 juni 2025 20:36 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Persoonlijk mogen ze van mij nog even blijven zitten, want in de peilingen scoort de PVV nog altijd heel hoog. Het electoraat is nog niet wakker geschud.
Ja. En ook echt vol continu heel hoog.quote:Op maandag 2 juni 2025 20:36 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Persoonlijk mogen ze van mij nog even blijven zitten, want in de peilingen scoort de PVV nog altijd heel hoog.
Oh slapen is altijd een goed idee. Beter dan weer een nacht onderhandelen en met allerlei dictum D-troep aan komen kakken.quote:Op maandag 2 juni 2025 20:36 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Volgens Geertje gaat de rest er een nachtje over slapen
Ik weet dat ik in POL ben, maar toch.quote:
Ik zou een Paars 3 prachtig vinden, echter is dat bezijden het punt.quote:Op maandag 2 juni 2025 20:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Precies.
Paars III
Alleen zonder de fundi's van d66 svp
Je bedoelt een Israëliër?quote:Op maandag 2 juni 2025 20:40 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Ik zou een Paars 3 prachtig vinden, echter is dat bezijden het punt.
Waarom zou een rechtse N-VA hier net over de grens wel haar aandacht op inhoudelijk mogelijke oplossingen kunnen vestigen en de PVV en BBB hier niet?
Ik vind dat wonderlijk, en ik vind dat daar veel meer kritische vragen bij horen. Een Faber hoort gewoon geen minister te zijn, niet on haar gezindte maar omdat ze vrijwel alle competenties mist.
Ik vind tevens nog steeds dat er veel meer vragen horen te zijn over Markuszower die blijkbaar staatsgevaarlijk is als minister maar toch namens de PVV in de 2e Kamer kan zitten. Dat hoort telkens de eerste vraag aan Wilders te zijn: "waarom zit er een staatsgevaarlijk persoon in uw fractie?".
Volledig geobsedeerd door D66quote:Op maandag 2 juni 2025 20:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik weet dat ik in POL ben, maar toch.
Ja: D66 is zonder twijfel de meest woke, elitaire, grachtengordeliaanse, wereldvreemde, kosmopolitische, klimaatradicale club denkbaar.
Je weet wel. Van die figuren die manspreading heel vervelend vinden maar hopen dat er in Palestina een islamitische republiek komt.
Ja, ja... ik weet het... POL... D66 galore... wat een fijne, dappere, inclusieve en diverse partij die strijdt tegen sociaal onrecht (ook al was het de grootste aandrijver van flexibilisering van ontslagrecht en de erosie van werknemersrechten) en sinds Robbie met een vlag in een pro-Palestina demo meegedribbeld heeft is het helemaal een haast onaantastbare club van Mandela's, Kings en Gandhi's geworden.
Weet je Fretwork: buiten POL, en buiten je aksiebubbel, kotst iedereen op die zogenaamde progressieven die gewoon VVD'ers zijn met wat eenhoorns en regenbogen.
Maar wees gerust: binnen die bubbel (20 man, hooguit) klopt 't allemaal volledig.
De stemmers hebben ook niet per ongeluk gestemd op Wilders. Bovendien gaan we bij de volgende verkiezingen vergaande bemoeienis krijgen van Rusland, China en de VS.quote:Op maandag 2 juni 2025 20:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. En ook echt vol continu heel hoog.
Het lukt de andere partijen niet goed (met uitzondering van de VVD wellicht) om de wind uit zijn zeilen af te vangen.
Ben wel benieuwd naar al die rammend fundamentalistische programmapunten van ze! Vertel me meer Etto, alwetend geweten van Nederland.quote:Op maandag 2 juni 2025 20:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik weet dat ik in POL ben, maar toch.
Ja: D66 is zonder twijfel de meest woke, elitaire, grachtengordeliaanse, wereldvreemde, kosmopolitische, klimaatradicale club denkbaar.
Je weet wel. Van die figuren die manspreading heel vervelend vinden maar hopen dat er in Palestina een islamitische republiek komt.
Ja, ja... ik weet het... POL... D66 galore... wat een fijne, dappere, inclusieve en diverse partij die strijdt tegen sociaal onrecht (ook al was het de grootste aandrijver van flexibilisering van ontslagrecht en de erosie van werknemersrechten) en sinds Robbie met een vlag in een pro-Palestina demo meegedribbeld heeft is het helemaal een haast onaantastbare club van Mandela's, Kings en Gandhi's geworden.
Weet je Fretwork: buiten POL, en buiten je aksiebubbel, kotst iedereen op die zogenaamde progressieven die gewoon VVD'ers zijn met wat eenhoorns en regenbogen.
Maar wees gerust: binnen die bubbel (20 man, hooguit) klopt 't allemaal volledig.
We mogen de PVV echt enorm dankbaar zijn dat ze zo enorm incapabel zijn. Zelfs het afbreken van de democratie lukt ze niet.quote:Op maandag 2 juni 2025 20:40 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Ik zou een Paars 3 prachtig vinden, echter is dat bezijden het punt.
Waarom zou een rechtse N-VA hier net over de grens wel haar aandacht op inhoudelijk mogelijke oplossingen kunnen vestigen en de PVV en BBB hier niet?
Ik vind dat wonderlijk, en ik vind dat daar veel meer kritische vragen bij horen. Een Faber hoort gewoon geen minister te zijn, niet on haar gezindte maar omdat ze vrijwel alle competenties mist.
Ik vind tevens nog steeds dat er veel meer vragen horen te zijn over Markuszower die blijkbaar staatsgevaarlijk is als minister maar toch namens de PVV in de 2e Kamer kan zitten. Dat hoort telkens de eerste vraag aan Wilders te zijn: "waarom zit er een staatsgevaarlijk persoon in uw fractie?".
Kwam niet door de naslag bij de AIVD, iets wat vrijwel nog nooit gebeurt is in onze parlementaire geschiedenis. Hoe wil je dat dan typeren?quote:Op maandag 2 juni 2025 20:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je bedoelt een Israëliër?
Ondertussen is een uni voor 4 miljoen gesloopt.
Staatsgevaarlijk... Goeiedag, slaap lekker door.
GGZ, hi-la-risch.quote:Op maandag 2 juni 2025 20:44 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd naar al die rammend fundamentalistische programmapunten van ze! Vertel me meer Etto, alwetend geweten van Nederland.
We zijn tenslotte in POL en niet GGZ
Dat Geertje geen Trumpiaanse ravage kan aanrichten komt ook vooral door ons pluriforme bestel. Meloni of die Deense Volkspartij zijn ook vervelend, maar daar draait het land wel gewoon verder.quote:Op maandag 2 juni 2025 20:44 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
We mogen de PVV echt enorm dankbaar zijn dat ze zo enorm incapabel zijn. Zelfs het afbreken van de democratie lukt ze niet.
Als ze met linkse partijen zouden regeren geen verkeerde club. En in elk geval genoeg fatsoen om niet met de PVV de rechtsstaat te slopen. Wat dat betreft hoop ik vooral dat de VVD een tijdlang op het strafbankje mag.quote:
Wat valt et inhoudelijk te reageren op een hoop verdachtmakingen, nergens op slaande verwijten, voor anderen ingevulde standpunten en verder een batterij aan gescheld.quote:Op maandag 2 juni 2025 20:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En weer geen inhoudelijke reactie.
Is het eerlijk om te stellen dat een paar jaar terug, je in je posts meer richtte op sociaaldemocratische meningen/inhoud?quote:Op maandag 2 juni 2025 20:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat interesseert me werkelijk niks.
Maar goede poging.
Ongeveer 1/3e van het electoraat is totaal ongeinteresseerd, ongeinformeerd, mokerdom en hardleers.quote:Op maandag 2 juni 2025 20:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wat dat betreft blijft in de Nederlandse politiek het grootste probleem de kiezer, die laat bijna zonder uitzondering geen mogelijkheid voor een kabinet dat kan aanpakken ontstaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |