abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217832140
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 20:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
Natuurlijk is dit het grootste kneuzenkabinet sinds Balkenende I...

Maar waar hoopt men nu precies op in POL?
Op een kabinet van PvdAGL/CDA/SP/PvdD
pi_217832141
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 20:35 schreef Szura het volgende:
Maar heb ik iets gemist als Wilders roept dat er morgen weer moet worden gepraat, terwijl de anderen zeiden ‘ga maar iets uitwerken vriend’? Met wie gaat Geertje dan praten, z’n spiegelbeeld?
Volgens Geertje gaat de rest er een nachtje over slapen _O-
  maandag 2 juni 2025 @ 20:36:21 #228
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217832144
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2025 20:26 schreef tizitl2 het volgende:
Wellicht ben ik wat ongeinformeerd inmiddels aangezien ik de kermis tegenwoordig meer en meer laat voor wat het is. Maar waar gaat dit nu wezenlijk over?

Want Wilders kan nog 10 nachtjes gaan slapen en ik gun hem natuurlijk een prima nachtrust, maar na vanmiddag is er geen haalbare meerderheid in de Eerste Kamer die zijn coalitie hem kan bieden.

Dus tenzij hij zij geschreeuw matigt en tot een vergelijk met het CDA komt, iets wat zijn eigen minister tot nu toe niet gedaan heeft, gaat hier in mijn telling niks van de grond komen wat dit overleg ook als uitkomst heeft.
Zolang hij met een voorstel komt dat geen dictum D krijgt kan hij bijna alles er door krijgen.
pi_217832145
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 20:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
Natuurlijk is dit het grootste kneuzenkabinet sinds Balkenende I...

Maar waar hoopt men nu precies op in POL?
Persoonlijk mogen ze van mij nog even blijven zitten, want in de peilingen scoort de PVV nog altijd heel hoog. Het electoraat is nog niet wakker geschud.
Incelfrikandel
  maandag 2 juni 2025 @ 20:37:23 #230
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217832155
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2025 20:26 schreef tizitl2 het volgende:
Wellicht ben ik wat ongeinformeerd inmiddels aangezien ik de kermis tegenwoordig meer en meer laat voor wat het is. Maar waar gaat dit nu wezenlijk over?

Want Wilders kan nog 10 nachtjes gaan slapen en ik gun hem natuurlijk een prima nachtrust, maar na vanmiddag is er geen haalbare meerderheid in de Eerste Kamer die zijn coalitie hem kan bieden.
En nu helemaal niet meer :W

Klap voor coalitie: Eerste Kamerlid en BBB'er Croll stapt over naar D66
https://www.nu.nl/politie(...)t-over-naar-d66.html
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 2 juni 2025 @ 20:37:38 #231
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217832158
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 20:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Op een kabinet van PvdAGL/CDA/SP/PvdD
Laffe ratten van een CDA willen echt nooit met links.
pi_217832160
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 20:36 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Persoonlijk mogen ze van mij nog even blijven zitten, want in de peilingen scoort de PVV nog altijd heel hoog. Het electoraat is nog niet wakker geschud.
Aan dit tempo moeten ze nog 10 jaar zitten voordat ze op hun plek staan. Ik weet niet of we ons dat kunnen veroorloven. Daarbij een kabinetsval later en ze staan weer op 40.
  Moderator maandag 2 juni 2025 @ 20:38:15 #233
236264 crew  capricia
pi_217832162
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 20:36 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Persoonlijk mogen ze van mij nog even blijven zitten, want in de peilingen scoort de PVV nog altijd heel hoog.
Ja. En ook echt vol continu heel hoog.
Het lukt de andere partijen niet goed (met uitzondering van de VVD wellicht) om de wind uit zijn zeilen af te vangen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 2 juni 2025 @ 20:38:22 #234
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217832163
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 20:36 schreef Bugno3 het volgende:

[..]
Volgens Geertje gaat de rest er een nachtje over slapen _O-
Oh slapen is altijd een goed idee. Beter dan weer een nacht onderhandelen en met allerlei dictum D-troep aan komen kakken.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 2 juni 2025 @ 20:40:21 #235
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217832181
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 20:34 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Fundi's _O-

Meine Gute
Ik weet dat ik in POL ben, maar toch.

Ja: D66 is zonder twijfel de meest woke, elitaire, grachtengordeliaanse, wereldvreemde, kosmopolitische, klimaatradicale club denkbaar.

Je weet wel. Van die figuren die manspreading heel vervelend vinden maar hopen dat er in Palestina een islamitische republiek komt.

Ja, ja... ik weet het... POL... D66 galore... wat een fijne, dappere, inclusieve en diverse partij die strijdt tegen sociaal onrecht (ook al was het de grootste aandrijver van flexibilisering van ontslagrecht en de erosie van werknemersrechten) en sinds Robbie met een vlag in een pro-Palestina demo meegedribbeld heeft is het helemaal een haast onaantastbare club van Mandela's, Kings en Gandhi's geworden.

Weet je Fretwork: buiten POL, en buiten je aksiebubbel, kotst iedereen op die zogenaamde progressieven die gewoon VVD'ers zijn met wat eenhoorns en regenbogen.

Maar wees gerust: binnen die bubbel (20 man, hooguit) klopt 't allemaal volledig.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217832182
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 20:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Precies.

Paars III

Alleen zonder de fundi's van d66 svp
Ik zou een Paars 3 prachtig vinden, echter is dat bezijden het punt.

Waarom zou een rechtse N-VA hier net over de grens wel haar aandacht op inhoudelijk mogelijke oplossingen kunnen vestigen en de PVV en BBB hier niet?

Ik vind dat wonderlijk, en ik vind dat daar veel meer kritische vragen bij horen. Een Faber hoort gewoon geen minister te zijn, niet on haar gezindte maar omdat ze vrijwel alle competenties mist.

Ik vind tevens nog steeds dat er veel meer vragen horen te zijn over Markuszower die blijkbaar staatsgevaarlijk is als minister maar toch namens de PVV in de 2e Kamer kan zitten. Dat hoort telkens de eerste vraag aan Wilders te zijn: "waarom zit er een staatsgevaarlijk persoon in uw fractie?".
  maandag 2 juni 2025 @ 20:41:52 #237
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217832190
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 20:40 schreef tizitl2 het volgende:

[..]

Waarom zou een rechtse N-VA hier net over de grens wel haar aandacht op inhoudelijk mogelijke oplossingen kunnen vestigen en de PVV en BBB hier niet?

Ik vind dat wonderlijk, en ik vind dat daar veel meer kritische vragen bij horen. Een Faber hoort gewoon geen minister te zijn, niet on haar gezindte maar omdat ze vrijwel alle competenties mist.

Ik vind tevens nog steeds dat er veel meer vragen horen te zijn over Markuszower die blijkbaar staatsgevaarlijk is als minister maar toch namens de PVV in de 2e Kamer kan zitten. Dat hoort telkens de eerste vraag aan Wilders te zijn: "waarom zit er een staatsgevaarlijk persoon in uw fractie?".
Je bedoelt een Israëliër?

Ondertussen is een uni voor 4 miljoen gesloopt.

Staatsgevaarlijk... Goeiedag, slaap lekker door.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 2 juni 2025 @ 20:42:05 #238
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217832192
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 20:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja: D66 is zonder twijfel de meest woke, elitaire, grachtengordeliaanse, wereldvreemde, kosmopolitische, klimaatradicale club denkbaar.

Je weet wel. Van die figuren die manspreading heel vervelend vinden maar hopen dat er in Palestina een islamitische republiek komt.

Ja, ja... ik weet het... POL... D66 galore... wat een fijne, dappere, inclusieve en diverse partij die strijdt tegen sociaal onrecht (ook al was het de grootste aandrijver van flexibilisering van ontslagrecht en de erosie van werknemersrechten) en sinds Robbie met een vlag in een pro-Palestina demo meegedribbeld heeft is het helemaal een haast onaantastbare club van Mandela's, Kings en Gandhi's geworden.

Weet je Fretwork: buiten POL, en buiten je aksiebubbel, kotst iedereen op die zogenaamde progressieven die gewoon VVD'ers zijn met wat eenhoorns en regenbogen.

Maar wees gerust: binnen die bubbel (20 man, hooguit) klopt 't allemaal volledig.
Volledig geobsedeerd door D66
pi_217832203
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2025 20:38 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. En ook echt vol continu heel hoog.
Het lukt de andere partijen niet goed (met uitzondering van de VVD wellicht) om de wind uit zijn zeilen af te vangen.
De stemmers hebben ook niet per ongeluk gestemd op Wilders. Bovendien gaan we bij de volgende verkiezingen vergaande bemoeienis krijgen van Rusland, China en de VS.
  maandag 2 juni 2025 @ 20:44:19 #240
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217832216
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 20:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd naar al die rammend fundamentalistische programmapunten van ze! Vertel me meer Etto, alwetend geweten van Nederland.

We zijn tenslotte in POL en niet GGZ
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  maandag 2 juni 2025 @ 20:44:21 #241
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217832217
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 20:40 schreef tizitl2 het volgende:

[..]

We mogen de PVV echt enorm dankbaar zijn dat ze zo enorm incapabel zijn. Zelfs het afbreken van de democratie lukt ze niet.
pi_217832237
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 20:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Je bedoelt een Israëliër?

Ondertussen is een uni voor 4 miljoen gesloopt.

Staatsgevaarlijk... Goeiedag, slaap lekker door.
Kwam niet door de naslag bij de AIVD, iets wat vrijwel nog nooit gebeurt is in onze parlementaire geschiedenis. Hoe wil je dat dan typeren?

Niets aan de hand? Over slapen gesproken...

En de uni staat daar los van. Ik ben tegen geweld bij demonstraties en die demonstranten mag je prima vervolgen. Heeft echter niets met deze casus te maken en vergoelijkt dat ook op geen enkele wijze.
  maandag 2 juni 2025 @ 20:45:29 #243
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217832238
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 20:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]
En weer geen inhoudelijke reactie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 2 juni 2025 @ 20:50:46 #244
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217832279
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2025 20:44 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Ben wel benieuwd naar al die rammend fundamentalistische programmapunten van ze! Vertel me meer Etto, alwetend geweten van Nederland.

We zijn tenslotte in POL en niet GGZ
GGZ, hi-la-risch.

Nog een reden waarom niemand buiten de Wewelsburg-cirkel jullie serieus neemt. Kritiek op die Partei, dat moet wel een geestesziekte zijn.

Maar ik wil wel een voorbeeld geven.

Oh wat juicht D66 op haar website dat ze grefo ambtenaren in een sterfhuisconstructie gedwongen hebben. Vreselijk, middeleeuwse denkbeelden over homo's.

Ondertussen zul je deze Heiligen natuurlijk niet horen over weggemoffelde rapporten over homohaat in Amsterdam, is elke kritiek op die andere religie die ietsje getinter maar net zo conservatief is, een teken van haat en racisme en fobie, en presteert voorman Jetten het wel om met z'n vaandel naar Budapest af te reizen maar houdt hij wijselijk zijn mond als uit het laatste UvA-rapport blijkt dat intolerantie jegens LGBTQ het hoogst is onder islamitische Nederlanders.

GGZ?

Gewoon belezen. Probeer het eens. Je bent echt geen Auschwitz kampbewaker als je zelf bronnenonderzoek doet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 2 juni 2025 @ 20:51:12 #245
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217832285
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2025 20:44 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
We mogen de PVV echt enorm dankbaar zijn dat ze zo enorm incapabel zijn. Zelfs het afbreken van de democratie lukt ze niet.
Dat Geertje geen Trumpiaanse ravage kan aanrichten komt ook vooral door ons pluriforme bestel. Meloni of die Deense Volkspartij zijn ook vervelend, maar daar draait het land wel gewoon verder.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_217832287
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 20:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Als ze met linkse partijen zouden regeren geen verkeerde club. En in elk geval genoeg fatsoen om niet met de PVV de rechtsstaat te slopen. Wat dat betreft hoop ik vooral dat de VVD een tijdlang op het strafbankje mag.
Het grootste probleem met D66 lijkt me dat ze nergens voor staan, met alle winden mee kunnen waaien. Dat ze zich zo makkelijk laten lenen voor afbreken met de VVD is ook weinig te begrijpen, ze vangen elke keer de klappen daarvoor.

Wat dat betreft blijft in de Nederlandse politiek het grootste probleem de kiezer, die laat bijna zonder uitzondering geen mogelijkheid voor een kabinet dat kan aanpakken ontstaan.
  maandag 2 juni 2025 @ 20:52:02 #247
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217832296
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 20:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En weer geen inhoudelijke reactie.
Wat valt et inhoudelijk te reageren op een hoop verdachtmakingen, nergens op slaande verwijten, voor anderen ingevulde standpunten en verder een batterij aan gescheld.
pi_217832303
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 20:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat interesseert me werkelijk niks.

Maar goede poging.
Is het eerlijk om te stellen dat een paar jaar terug, je in je posts meer richtte op sociaaldemocratische meningen/inhoud?

Die posts waardeerden volgens mij velen. Waaronder ik.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 2 juni 2025 @ 20:53:13 #249
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217832304
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 20:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wat dat betreft blijft in de Nederlandse politiek het grootste probleem de kiezer, die laat bijna zonder uitzondering geen mogelijkheid voor een kabinet dat kan aanpakken ontstaan.
Ongeveer 1/3e van het electoraat is totaal ongeinteresseerd, ongeinformeerd, mokerdom en hardleers.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 2 juni 2025 @ 20:54:11 #250
12221 Tijn