Je wilt dat mensen afhaken of boos wordenquote:Op zondag 1 juni 2025 23:22 schreef Masberum het volgende:
[..]
Wil jij voldoening krijgen door van alles eerst te stellen voordat je een vraag stelt ja of nee. Ja
En is dat te realiseren voor je? Kun je de benodigde spullen kopen/aanschaffen?quote:Op zondag 1 juni 2025 23:19 schreef Masberum het volgende:
[..]
Een gameroom waarin ik me van 18:00 tot 22:00 zou kunnen vermaken. VR headset op en landschappen zien. Een tv erbij met daarop programma's van idiots on the road ofzo om te kijken. Veel thee om me een vol gevoel te geven.
Vele maler laagdrempeliger uiteraard.quote:Op zondag 1 juni 2025 23:23 schreef r_one het volgende:
[..]
@:Droopie
Is een AA meeting laagdrempeliger dan een afkickkliniek (of juist andersom), ja of nee?
Waarom moet je bellen, eigenlijk?quote:Op zondag 1 juni 2025 23:27 schreef Droopie het volgende:
[..]
Vele maler laagdrempeliger uiteraard.
Je kan komen wanneer je wilt (mits nuchter) en je kan weer naar huis.
100 keer laagdrempeliger dan een kliniek. Even bellen en je kan er morgen of dinsdag anoniem naar binnen
Dank jequote:Op zondag 1 juni 2025 23:27 schreef Droopie het volgende:
[..]
Vele maler laagdrempeliger uiteraard.
Je kan komen wanneer je wilt (mits nuchter) en je kan weer naar huis.
100 keer laagdrempeliger dan een kliniek. Even bellen en je kan er morgen of dinsdag anoniem naar binnen
En wáárom maak je mij(n serieuze vraag) nou weer belachelijk?quote:
Het is een groep en anoniem. Dus meer veiligheid denk ik? Denk als je nuchter voor de deur staat ze je ook wel binnenlaten.quote:
Jawel hoor, het is ultiem laagdrempelig, even bellen en je kan langskomen.quote:Op zondag 1 juni 2025 22:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Als ik @:nostra mag geloven zijn die AA-meetings eigenlijk helemaal niet zo laagdrempelig.
Dat bellen en nuchter moeten zijn (hoe begrijpelijk en logisch ook!) kunnen m.i. een drempel voor een verslaafde zijn.quote:Op zondag 1 juni 2025 23:38 schreef nostra het volgende:
[..]
Jawel hoor, het is ultiem laagdrempelig, even bellen en je kan langskomen.
De groepen verschillen wel qua omvang (voor groepen spreken, weinig ruimte om te sharen) en 'strak in de leer' (wel of niet cross sharen (dus reageren op iemand, meestal niet), de ellenlange kaartjes die voorgelezen worden, het wel of niet elkaar omhelzen, eerst mensen op visite voordat je mag komen, het gebed opzeggen of niet enzovoorts.
Het kan wat overweldigend overkomen en ook weerstand oproepen (vooral God, of nu eufemistisch 'hogere macht'), maar nieuwkomers worden sowieso altijd netjes behandeld.
Het blijft wel iets sektarisch houden (al roepen ze tien keer per meeting van niet), vooral de weerstand tegen de medische wereld kan fel en ongezond zijn; sommige huisartsen hangen daarom briefjes op dat je gewoon bij hen langs moet blijven komen.
Maar het grootste voordeel is dat je onder lotgenoten bent en die jou volledig begrijpen, ook als je nog niet bent waar je moet zijn (en je daar ook hard op wordt aangesproken).
Dat is wél mooi en fijn lijkt me!quote:Op zondag 1 juni 2025 23:42 schreef nostra het volgende:
Oh, en je krijgt van iedereen (die dat wil, de meesten wel) zijn of haar telefoonnummer, zodat je die wanneer dan ook kan bellen als je het moeilijk hebt. Dat vervolgens ook doen is vers 2, maar er neemt altijd iemand op.
Mijn sponsor die deed ook de landelijke telefoon..quote:Op zondag 1 juni 2025 23:42 schreef nostra het volgende:
Oh, en je krijgt van iedereen (die dat wil, de meesten wel) zijn of haar telefoonnummer, zodat je die wanneer dan ook kan bellen als je het moeilijk hebt. Dat vervolgens ook doen is vers 2, maar er neemt altijd iemand op.
Snap ik, er zijn allerlei variaties. Ik zou met een kleinere - niet té klein - groep beginnen. Leer je mensen sneller kennen en de sfeer is wat minder beladen.quote:Op zondag 1 juni 2025 23:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat bellen en nuchter moeten zijn (hoe begrijpelijk en logisch ook!) kunnen m.i. een drempel voor een verslaafde zijn.
En wat je er nu verder over vertelt zou mij persoonlijk niet direct aanspreken moet ik zeggen..
Maar het is natuurlijk wel laagdrempelig in de zin dat het vrijwillig is. En dat je dus gewoon naar huis kunt als het je niet bevalt.
Zo gaat hij nooit iemand vertrouwen natuurlijk..quote:Op zondag 1 juni 2025 23:44 schreef r_one het volgende:
@:Droopie @:nostra laat maar, ook deze serieuze poging om TS te helpen (de zoveelste) gaat met gehoon uit als een nachtkaars.
Mijn groep had een hele nuchtere kijk erop met een simpel boekje "die van Dordrecht".quote:Op zondag 1 juni 2025 23:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat bellen en nuchter moeten zijn (hoe begrijpelijk en logisch ook!) kunnen m.i. een drempel voor een verslaafde zijn.
En wat je er nu verder over vertelt zou mij persoonlijk niet direct aanspreken moet ik zeggen..
Maar het is natuurlijk wel laagdrempelig in de zin dat het vrijwillig is. En dat je dus gewoon naar huis kunt als het je niet bevalt.
Ja, en je hebt 90/90 nu als standaard als je de kliniek uitkomt. Het komt een beetje over als de ene verslaving veranderen voor de andere als het zo obsessief moet, maar als het werkt...quote:Op zondag 1 juni 2025 23:46 schreef Droopie het volgende:
[..]
Mijn groep had een hele nuchtere kijk erop met een simpel boekje "die van Dordrecht".
Maar er waren lui die gingen er helemaal in op met hun big book (logisch) want het was hun reddingsboei. Die gingen 5 dagen per week naar diverse locaties.
ik vind dat meer aan hem. en denk meeste bedoelen het goed.quote:Op zondag 1 juni 2025 23:10 schreef Lienekien het volgende:
Heeft Masberum eigenlijk een baan, momenteel?
Ik vind alleen iets terug over een ontslag vorig jaar.
Hoe kom je er als verslaafde achter welke groep bij je past als je dit allemaal nog nooit gedaan hebt en huiverig bent door eerdere slechte ervaringen (zoals die ene kliniek)?quote:Op zondag 1 juni 2025 23:46 schreef nostra het volgende:
[..]
Snap ik, er zijn allerlei variaties. Ik zou met een kleinere - niet té klein - groep beginnen. Leer je mensen sneller kennen en de sfeer is wat minder beladen.
Er zijn ook andere groepen zoals de Buitenveldert groep, die niet op het 12 stappen programma zijn gebaseerd.
Ja sorry hoor maar hoeveel méér vriendelijker moet ik nog zijn dan?quote:Op zondag 1 juni 2025 23:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zo gaat hij nooit iemand vertrouwen natuurlijk..
"Die van Dordrecht" en "big book" zeggen me niks. Maar je bent het dus eens met @nostra dat de AA-groepen in den lande nogal verschillen van opzet & aanpak?quote:Op zondag 1 juni 2025 23:46 schreef Droopie het volgende:
[..]
Mijn groep had een hele nuchtere kijk erop met een simpel boekje "die van Dordrecht".
Maar er waren lui die gingen er helemaal in op met hun big book (logisch) want het was hun reddingsboei. Die gingen 5 dagen per week naar diverse locaties.
Je hoeft niet vriendelijk te zijn. Wel betrouwbaar.quote:Op zondag 1 juni 2025 23:52 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja sorry hoor maar hoeveel méér vriendelijker moet ik nog zijn dan?
Hij trekt een mooi voorstel, met fluwelen handschoentjes gebracht, in het belachelijke en gaat slapen (ja,nee? ja) als het serieus wordt.
(om morgen ach en wee te gaan klagen dat-ie zo onbegrepen behandeld wordt hier).
Nou?
Kom op hey, wake up![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |