Denk je nu werkelijk dat jij de enige alcoholist bent met hersens ?quote:Op zondag 1 juni 2025 23:02 schreef Masberum het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. Ik denk dat ik overal buiten de boot zal vallen vanwege mijn intelligentie. Ik ben me overal helemaal van bewust. Het enige is het alcoholgebruik, dat is iets wat ik niet echt rationeel gemakkelijk kan stoppen. En alcohol maakt mij soms emotioneler dus vandaar dat ik soms later op de avond meer reageer op reacties die haatvol zijn in plaats van constructief. Ik heb vroeger pech gehad, zelf twijfel ik er niet aan dat daardoor de kans vergroot is dat ik alcohol drink. Maar om een probleem in de hersenen op de lossen met de hersenen die geïnfecteerd zijn met die dwanggedachtes als het ware is gewoon heel lastig voor mij. Ook voor anderen natuurlijk, maar ik heb verder ook weinig in het leven om echt plezier uit te kunnen halen. Dus voor mij heeft het ook minder waarde om niet in een roes te zijn
Ik twijfel een beetje aan het verhaal van TS, en zijn houding. Dus voel weinig behoefte om teveel energie in te steken voor hem.quote:Op zondag 1 juni 2025 23:01 schreef r_one het volgende:
[..]
Maar vergeleken met een afkickkliniek (waar TS één slechte ervaring mee heeft)?
Dat (eerste) kan best een drempel opwerpen lijkt me inderdaad.quote:Op zondag 1 juni 2025 23:00 schreef Droopie het volgende:
[..]
Je moet eerst even bellen is mijn beleving, dat vond ik wel een dingetje. En je moet nuchter komen.
Verder was mijn groep een warm bad, dat is ook niet altijd zo.
ben wel beetje mee eens dit. enne hoop doet ie.quote:Op zondag 1 juni 2025 23:04 schreef greysbones het volgende:
[..]
Denk je nu werkelijk dat jij de enige alcoholist bent met hersens ?
Heel eerlijk
Het klinkt als een excuus om het maar niet te doen
En dat is juist exact het gedrag van een verslaafde
Overal een excuus voor
Zoek hulp
Voor je kinderen
Voor jezelf !
Nee ik geloof best dat er naast mij een paar honderdduizend zijn. Maar dan zit je alsnog in de top 1% wat betreft intelligentie. Ik begrijp dat het voor jou als een excuus klinkt want 99 van de 100 is niet in een dergelijke manier intelligent niet waar. Maar voor die ene uit de 100 zou je exact hetzelfde stellen als je nu doet. Want de kans dat je gelijk hebt is veel groter dan wanneer je ongelijk hebt. Maar in dit geval incorrectquote:Op zondag 1 juni 2025 23:04 schreef greysbones het volgende:
[..]
Denk je nu werkelijk dat jij de enige alcoholist bent met hersens ?
Heel eerlijk
Het klinkt als een excuus om het maar niet te doen
En dat is juist exact het gedrag van een verslaafde
Overal een excuus voor
Zoek hulp
Voor je kinderen
Voor jezelf !
Een enkel 'ja' of 'nee' volstaat.quote:Op zondag 1 juni 2025 23:05 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik twijfel een beetje aan het verhaal van TS, en zijn houding. Dus voel weinig behoefte om teveel energie in te steken voor hem.
Maar ik kwam ook binnen in de verkeerde kliniek (wat een grafbende was het daar voor zware gebruikers), ik huilen, bleek ik idd niet goed geplaatst te zijn, met wat geluk werd ik s'middags gebracht naar een medium care..
Dus ja. Die dingen gebeuren.
Die studentes van 25 jaar in hun eerste jaar maken ook wel eens fouten met hun indeling
Je weet door je intelligentie je eigen excuses goed te pratenquote:Op zondag 1 juni 2025 23:06 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nee ik geloof best dat er naast mij een paar honderdduizend zijn. Maar dan zit je alsnog in de top 1% wat betreft intelligentie. Ik begrijp dat het voor jou als een excuus klinkt want 99 van de 100 is niet in een dergelijke manier intelligent niet waar. Maar voor die ene uit de 100 zou je exact hetzelfde stellen als je nu doet. Want de kans dat je gelijk hebt is veel groter dan wanneer je ongelijk hebt.
Iemand met een achtergrond van kliniek en verslavingszorg ontloopt het gezeik niet de eerste 3 tot 5 jaar.quote:Op zondag 1 juni 2025 23:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat (eerste) kan best een drempel opwerpen lijkt me inderdaad.
Het is m.i. lastig adviseren aan @:Masberum. Hij wil niet naar de huisarts omdat hij bang is dat dat tegen hem gebruikt wordt i.v.m. zijn kinderen. Hij vertrouwt de reguliere verslavingszorg niet. De AA ook niet. En hij heeft ook in zijn privéleven geen persoon die hij vertrouwt en die hem kan steunen/kan fungeren als 'sponsor'/'maatje/hoe heet zo'n persoon ook alweer
Ah kijk hier zat ik eerlijk gezegd op te wachten, je verteld nu meer achtergrond, je hebt vroeger pech gehad vertel je, je legt nu dingen uit waardoor dingen voor mensen begrijpelijker wordenquote:Op zondag 1 juni 2025 23:02 schreef Masberum het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. Ik denk dat ik overal buiten de boot zal vallen vanwege mijn intelligentie. Ik ben me overal helemaal van bewust. Het enige is het alcoholgebruik, dat is iets wat ik niet echt rationeel gemakkelijk kan stoppen. En alcohol maakt mij soms emotioneler dus vandaar dat ik soms later op de avond meer reageer op reacties die haatvol zijn in plaats van constructief. Ik heb vroeger pech gehad, zelf twijfel ik er niet aan dat daardoor de kans vergroot is dat ik alcohol drink. Maar om een probleem in de hersenen op de lossen met de hersenen die geïnfecteerd zijn met die dwanggedachtes als het ware is gewoon heel lastig voor mij. Ook voor anderen natuurlijk, maar ik heb verder ook weinig in het leven om echt plezier uit te kunnen halen. Dus voor mij heeft het ook minder waarde om niet in een roes te zijn
Je kinderen zouden genoeg reden moeten zijn als je het niet voor jezelf wil doen.quote:Op zondag 1 juni 2025 23:02 schreef Masberum het volgende:
[..]
Kijk dat is een goede vraag, ook al is de oorsprong ervan discutabel niet waarquote:Op zondag 1 juni 2025 23:08 schreef greysbones het volgende:
[..]
Je weet door je intelligentie je eigen excuses goed te praten
Chapeau
En wat schiet je er mee op ?
Ok, wat denk je dat je wél zou kunnen helpen?quote:Op zondag 1 juni 2025 23:02 schreef Masberum het volgende:
[..]
Vraag je dat aan ons ?quote:Op zondag 1 juni 2025 23:10 schreef Lienekien het volgende:
Heeft Masberum eigenlijk een baan, momenteel?
Ik vind alleen iets terug over een ontslag vorig jaar.
Een gameroom waarin ik me van 18:00 tot 22:00 zou kunnen vermaken. VR headset op en landschappen zien. Een tv erbij met daarop programma's van idiots on the road ofzo om te kijken. Veel thee om me een vol gevoel te geven.quote:Op zondag 1 juni 2025 23:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ok, wat denk je dat je wél zou kunnen helpen?
Zelfs al is de vraag goed . Twijfel je liever over de oorsprong dan er antwoord op te gevenquote:Op zondag 1 juni 2025 23:09 schreef Masberum het volgende:
[..]
Kijk dat is een goede vraag, ook al is de oorsprong ervan discutabel niet waar
Vanuit huis?quote:Op zondag 1 juni 2025 23:21 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ik werk als webdeveloper 3,5 dag per week
Wil jij voldoening krijgen door van alles eerst te stellen voordat je een vraag stelt ja of nee. Jaquote:Op zondag 1 juni 2025 23:21 schreef greysbones het volgende:
[..]
Zelfs al is de vraag goed . Twijfel je liever over de oorsprong dan er antwoord op te geven
Immer ontwijkend en excuses zoekend
Het is textbook verslavings gedrag
Wil je jezelf helpen ? Ja of nee
@Droopiequote:Op zondag 1 juni 2025 23:01 schreef r_one het volgende:
[..]
Maar vergeleken met een afkickkliniek (waar TS één slechte ervaring mee heeft)?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |