abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 2 juni 2025 @ 03:41:30 #251
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217825582
Doe dan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_217825584
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 03:41 schreef sp3c het volgende:
Doe dan
nou mijn dm staat open. maar kon hij niet?
Do what you love, love what you do!
  Moderator maandag 2 juni 2025 @ 03:44:12 #253
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217825586
Weet ik niet, tot nu toe had je het alleen over je eigen problemen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_217825600
Bizar om te zien dat iemand met een verslavingsachtergrond en nog steeds aan de drank een ander met een alcoholverslaving probeert te “helpen”.
Een soort lamme leid de blinde. Ik wens beide succes met hun gezamelijke avontuur.
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt.
pi_217825601
i
quote:
88s.gif Op maandag 2 juni 2025 03:44 schreef sp3c het volgende:
Weet ik niet, tot nu toe had je het alleen over je eigen problemen
k las hij kan geen dm sturen.
pi_217825603
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 05:36 schreef kree het volgende:
i
[..]
k las hij kan geen dm sturen.
:|W
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt.
pi_217825606
zoek het maar uit ook allemaal, ik heb mijn zegje gedaan
pi_217825609
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 05:30 schreef notturna het volgende:
Bizar om te zien dat iemand met een verslavingsachtergrond en nog steeds aan de drank een ander met een alcoholverslaving probeert te “helpen”.
Een soort lamme leid de blinde. Ik wens beide succes met hun gezamelijke avontuur.
soort van die geen idee hebben geven tips ook hier. weert niet wat het betere is he.....

voor mezelf heb het veel liever die zelf meemaakte die me tips geven als stel hier die allemaal denkt het te weten maar totaal geen idee heeft waar ze het over hebben.
pi_217825628
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 05:46 schreef kree het volgende:

[..]
soort van die geen idee hebben geven tips ook hier. weert niet wat het betere is he.....

voor mezelf heb het veel liever die zelf meemaakte die me tips geven als stel hier die allemaal denkt het te weten maar totaal geen idee heeft waar ze het over hebben.
Jaja kree. Alleen JIJ weet wat het is om met alcohol te worstelen. De rest heeft geen idee. :')
pi_217825631
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 06:10 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Jaja kree. Alleen JIJ weet wat het is om met alcohol te worstelen. De rest heeft geen idee. :')
iig ben ik eentje van de weinigen die het wel had en het hier ook vertelde. dus ja denk dat ik er wat over kan en mag zeggen. en uit ervaring dus ook
pi_217825634
maargoed iedereen zal het wel weer beter weten :')
pi_217826369
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 05:46 schreef kree het volgende:

[..]

Voorlopig heb je nog niets anders verteld dan de rest en dat vind ik dan wel apart, je herhaalt 20 keer dat je tips hebt etc maar je zegt niks
Feit dat je nog niet gestopt bent maakt dat het amper waarde heeft wat je zegt want blijkbaar heeft het niet geholpen wat je gedaan hebt
Er zijn hier mensen waaronder ik zelf die wel gestopt zijn met een verslaving waaronder ik zelf , van die mensen heb ik nog nooit gehoord dat de tips van anderen minder waardevol zijn
pi_217826611
Fijn dat kree zijn alcoholprobleem wel netjes onder controle heeft.
  maandag 2 juni 2025 @ 09:01:21 #264
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_217826679
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 08:09 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Voorlopig heb je nog niets anders verteld dan de rest en dat vind ik dan wel apart, je herhaalt 20 keer dat je tips hebt etc maar je zegt niks
Feit dat je nog niet gestopt bent maakt dat het amper waarde heeft wat je zegt want blijkbaar heeft het niet geholpen wat je gedaan hebt
Er zijn hier mensen waaronder ik zelf die wel gestopt zijn met een verslaving waaronder ik zelf , van die mensen heb ik nog nooit gehoord dat de tips van anderen minder waardevol zijn
Voor mij was de wake-up call dat ik naar het ziekenhuis moest omdat mijn lever pijn deed als ik bier nam of een patatje.
Dokter zei dat ik moest stoppen, en gelijk gestopt met alle vormen van alcohol voor bijna een jaar.

Tegenwoordig af en toe een biertje als ik met vrienden ben, maar ook geen behoefte aan meer dan 2.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Moderator maandag 2 juni 2025 @ 09:01:40 #265
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_217826682
Alcohol maakt meer goed dan je vrouw kapot kan maken.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  maandag 2 juni 2025 @ 09:02:35 #266
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_217826688
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 08:47 schreef Questular het volgende:
Fijn dat kree zijn alcoholprobleem wel netjes onder controle heeft.
kree doet het erg goed idd.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_217826721
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 08:09 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
ik moet hier beetje voorzichtig mee zijn en weet ik.

ik denk dat het beste is om te zeggen stop totaal met drinken voor altijd. maargoed in de praktijk ging het voor mij anders.
Wil niet zeggen dat ik er onwijs veel van geleerd heb door hulp te zoeken enzo.

maargoed ook in FB wordt dit alweer gezeik dus zal mijn mond maar houden. tenzij vraag en antwoord ik wel.
pi_217826737
quote:
14s.gif Op maandag 2 juni 2025 09:02 schreef Puzzie het volgende:

[..]
kree doet het erg goed idd.
ik hou niet zo van cynische toontje he? ik doe het wel oke denk ik, of dat het perfecte is, wss niet.
pi_217826758
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 09:08 schreef kree het volgende:

[..]
ik moet hier beetje voorzichtig mee zijn en weet ik.

ik denk dat het beste is om te zeggen stop totaal met drinken voor altijd. maargoed in de praktijk ging het voor mij anders.
Wil niet zeggen dat ik er onwijs veel van geleerd heb door hulp te zoeken enzo.

maargoed ook in FB wordt dit alweer gezeik dus zal mijn mond maar houden. tenzij vraag en antwoord ik wel.
Fijn dat je dit zelf in ziet, en je zult zeker wat geleerd hebben in je zoektocht dat geloof ik zeker , en probeer constructief te zijn en kijk even na wat je getypt hebt voordat je op versturen drukt voor je eigen bestwil
pi_217826774
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 09:15 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Fijn dat je dit zelf in ziet, en je zult zeker wat geleerd hebben in je zoektocht dat geloof ik zeker , en probeer constructief te zijn en kijk even na wat je getypt hebt voordat je op versturen drukt voor je eigen bestwil
begrepen. ik zeg het mss te krom toch nog. maar idd heb er wel van geleerd.
pi_217826991
Intelligentie maakt behandeling vaak makkelijker, dus dat is een non argument voor niet willen aangaan van een behandeling. Bij een gemiddeld of hoog niveau is cognitieve gedragstheapie heel helpend, je hebt het vermogen om 'fout gedrag' te plaatsen, gewenst gedrag bedenken en dat leren toe te passen.

Maar. Ik snap wel wat je bedoelt met misplaatst voelen in de kliniek. Daar wordt niet gefilterd op iq, levensstijl, werk of geen werk of gedrag, een detox is een medische behandeling en daarbij wordt geen rekening gehouden met de groep. Toch is dat bij lichamelijk afhankelijkheid vaak nodig om de uiteindelijke behandeling te volgen. Het is gelukkig maar tijdelijk en een klein onderdeel van de behandeling. Als het niet haalbaar is of echt tegen weerstand stuit is een thuis detox ook soms een mogelijkheid (als dat medisch verantwoord is).

Zelfs huisartsen doen dat soms. Kortom, ga eens informeren zodat je dat ook mee kan nemen in het proces om iets wel of niet te doen. In de nuchtere fase van de behandeling kan ook eventueel trauma of persoonlijkheidsproblematiek meegenomen worden, dat ligt vaak onder de verslaving. Maar ook dan moet je door die zure appel heel, dat kan pas nuchter.

Wat iedereen zegt qua thuis stoppen, soms is dat niet de juiste optie. Heb je last van onwennig? Bekend met insulten of lichamelijke reacties als je niet drinkt?
pi_217829278
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 05:30 schreef notturna het volgende:
gelukkig helpen jullie wel he? laat het maar aan ts om hier conclusies over te trekken denk?

de ellende is hoe goed jullie bedoelen trouwens, je hebt geen idee.
  maandag 2 juni 2025 @ 15:04:11 #273
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217829392
Ik merk dat ik sterke onbegrip ervaar naar beide partijen toe, tot zover mijn analyse.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  Forum Admin maandag 2 juni 2025 @ 15:05:02 #274
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_217829397
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 14:45 schreef kree het volgende:

[..]
gelukkig helpen jullie wel he? laat het maar aan ts om hier conclusies over te trekken denk?

Misschien is het handig nu eens je posts van de afgelopen nacht terug te lezen.
Het is dat er geen mods aanwezig waren...
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
pi_217829426
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 14:45 schreef kree het volgende:

[..]

Je hebt wel een punt hier, als je gedrag hier voor TS een blik in de toekomst is dan is er nog hoop voor hem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')