Hij geeft zelf net toe dat hij het had kunnen voorkomen en op waarom hij dat dan niet deed, wist hij niet.quote:Op zondag 1 juni 2025 17:38 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Nee, het Russell moeilijk maken om in te halen. Gebeurt vaker, zoals ik in mijn edit zei. Bijvoorbeeld Rosberg in 2016 met Verstappen. Die werd er ook voor bestraft. Of Norris vs Verstappen vorig jaar.
Praat het contact natuurlijk niet goed, maar ik weet nooit zo hoe dit gezien wordt.quote:Op zondag 1 juni 2025 17:37 schreef Zorro het volgende:
[..]
Zo had ik het nog niet eens bekeken, maar ik denk dat je hier volkomen gelijk hebt
Dat gelooft niemand natuurlijk. Hij ook nietquote:
Dat zeg ik ook niet. Maar het is imho het beletten van de ander om in te sturen, geen doelbewuste ramactie. Gebeurde vorig jaar ook en nog wel vaker.quote:Op zondag 1 juni 2025 17:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je kan er van alles van maken, maar ik zie niet dat deze straf aangevochten kan worden.
Straf ontlopenquote:Op zondag 1 juni 2025 17:40 schreef Abdus18 het volgende:
[..]
Praat het contact natuurlijk niet goed, maar ik weet nooit zo hoe dit gezien wordt.
Wat is een plek terug geven in de regelboeken?
Tot na de volgende bocht. Zie Hamilton vs Raikkonen in 2008.quote:Op zondag 1 juni 2025 17:40 schreef Abdus18 het volgende:
[..]
Praat het contact natuurlijk niet goed, maar ik weet nooit zo hoe dit gezien wordt.
Ik denk dat Max dat nou juist ter discussie had willen stellen hier. Als hij er gewoon weer zonder aanrijding voorbij was geraakt en er was commentaar had hij gezegd "hij was er toch voorbij? Wat is dan voorbij?"quote:Op zondag 1 juni 2025 17:40 schreef Abdus18 het volgende:
[..]
Was wel doelbewust, dat geeft hij zelf ook toe.quote:Op zondag 1 juni 2025 17:40 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Maar het is imho het beletten van de ander om in te sturen, geen doelbewuste ramactie. Gebeurde vorig jaar ook en nog wel vaker.
De Reddit sneeuwvlokjesbrigade staat er weer goed opquote:Op zondag 1 juni 2025 17:41 schreef Evenstar het volgende:
Mensen die hier om een DQ vragen zijn trouwens lachwekkend
Behalve als ze ook om een DQ hebben gevraagd voor Lewis in Silverstone, dan zijn ze in ieder geval consequent.
Geen antwoord geven houdt niet in dat je het toegeeft hoor.quote:Op zondag 1 juni 2025 17:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Was wel doelbewust, dat geeft hij zelf ook toe.
Dan kun je inderdaad niet zomaar je auto laten staanquote:Op zondag 1 juni 2025 17:41 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Tot na de volgende bocht. Zie Hamilton vs Raikkonen in 2008.
Dat is inderdaad wat overdreven, maar scheelt maar 1 punt in dit geval.quote:Op zondag 1 juni 2025 17:41 schreef Evenstar het volgende:
Behalve als ze ook om een DQ hebben gevraagd voor Lewis in Silverstone, dan zijn ze in ieder geval consequent.
Dat zou kunnen. Maar ik zie het serieus niet.quote:Op zondag 1 juni 2025 17:38 schreef Abdus18 het volgende:
[..]
Hij laat gewoon het gas eerder los en remt vervolgens later
Dit is voorlopig ook mijn conclusie. Het was niet bedoeld om te rammen, zoals bijv Schumacher op Villeneuve, maar meer om het Russell lastig te maken en misschien daarom weer de volgende bocht er voorbij te kunnen?quote:Op zondag 1 juni 2025 17:40 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Maar het is imho het beletten van de ander om in te sturen, geen doelbewuste ramactie. Gebeurde vorig jaar ook en nog wel vaker.
Ben benieuwd hoe de stewards zich in bochten gaan wringen om die punt niet te hoeven geven als er in Canada of Oostenrijk iets gebeurt.quote:Op zondag 1 juni 2025 17:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wat overdreven, maar scheelt maar 1 punt in dit geval.
Hij geeft toe dat hij het had kunnen voorkomen, dat lijkt mij voldoende, hij gaf alleen geen antwoord op waarom hij het niet voorkwam.quote:Op zondag 1 juni 2025 17:43 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Geen antwoord geven houdt niet in dat je het toegeeft hoor.
Oh my....quote:Op zondag 1 juni 2025 17:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Toen werd later de straf nog aangepast omdat Hamilton en de Britise pers gingen zeuren 'he used his car as weapon'. Nu heeft Sky ook weer een poll gestart of Verstappen gediskwalificeerd had moeten worden.
Dacht dat ie niks kreeg...quote:
Doelbewust beletten om in te sturen of doelbewust rammen?quote:Op zondag 1 juni 2025 17:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja, we kunnen wel met z'n allen zien wie er schuld aan had, dat was het punt ook niet echt.quote:Op zondag 1 juni 2025 17:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij geeft toe dat hij het had kunnen voorkomen, dat lijkt mij voldoende, hij gaf alleen geen antwoord op waarom hij het niet voorkwam.
@Starflyer zegt 'bewust beletten om in te sturen' ipv 'bewust rammen'. Beide wél bewust dus.quote:Op zondag 1 juni 2025 17:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Er is ook nog zoiets als lichaamstaalquote:Op zondag 1 juni 2025 17:43 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Geen antwoord geven houdt niet in dat je het toegeeft hoor.
Ook dan kan je dat niet aannemen. Hij zal het ook nooit zeggen omdat Max dondersgoed weet dat het hem om de hypocrietheid van de regels/beoordeling daarvan gaat.quote:Op zondag 1 juni 2025 17:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij geeft toe dat hij het had kunnen voorkomen, dat lijkt mij voldoende, hij gaf alleen geen antwoord op waarom hij het niet voorkwam.
Voor doelbewust rammen moet je toch echt een stuurbeweging hebben, dit was gewoon irritant doen wat resulteerde in rammen. Om dit doelbewust te kunnen doen heeft hij dus moeten inschatten dat Russel als een kip zonder kop in zou sturen terwijl Max daar nog zat.quote:Op zondag 1 juni 2025 17:45 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Doelbewust beletten om in te sturen of doelbewust rammen?
Dit ja.quote:Op zondag 1 juni 2025 17:41 schreef Evenstar het volgende:
Leclerc zou under investigation zijn? Of is er al een beslissing?quote:Op zondag 1 juni 2025 17:43 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dit is voorlopig ook mijn conclusie. Het was niet bedoeld om te rammen, zoals bijv Schumacher op Villeneuve, maar meer om het Russell lastig te maken en misschien daarom weer de volgende bocht er voorbij te kunnen?
Russell was echter niet wakker genoeg en stuurt gewoon in terwijl Max daar nog zat. Hij had het, net als Max, kunnen voorkomen.
Ik ben nog wel een beetje verbaasd dat Leclerc met zoveel ruimte rechts gewoon mag wheelbangen met MaxDat had ook zo fout kunnen aflopen.
Oh toch wel, sorry, gemistquote:Op zondag 1 juni 2025 17:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Leclerc zou under investigation zijn? Of is er al een beslissing?
In dit geval denk ik beletten om in te sturen.quote:Op zondag 1 juni 2025 17:45 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Doelbewust beletten om in te sturen of doelbewust rammen?
Dat schijnt voor velen hier nog moeilijk te zijn.quote:Op zondag 1 juni 2025 17:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, we kunnen wel met z'n allen zien wie er schuld aan had, dat was het punt ook niet echt.
Ik heb hier echt niemand, maar dan ook werkelijk waar niemand, die move op Russell zien verdedigen. Dat is die zwarte bril waar ik het over had.quote:Op zondag 1 juni 2025 17:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat schijnt voor velen hier nog moeilijk te zijn.
Verstappen is echt een geweldenaar waar we race in race uit van genieten, maar als hij dan een keer zeldzaam in de fout gaat kan dat ook gewoon benoemd worden.
Ik respecteer hem er echt niet minder om.
Dat lijkt mij toch een stuk minder ernstig dan bewust rammen..quote:Op zondag 1 juni 2025 17:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
In dit geval denk ik beletten om in te sturen.
Omdat het 't schoolvoorbeeld is van kutgedrag laten zien en geen straf er voor krijgen.quote:Op zondag 1 juni 2025 17:47 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ik vind het ergens altijd wel zorgwekkend dat Lewis er altijd bijgehaald moet worden.
Rare reflex blijf ik dat vinden.
Dan lees je niet zo heel goed.quote:Op zondag 1 juni 2025 17:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb hier echt niemand, maar dan ook werkelijk waar niemand, die move op Russell zien verdedigen. Dat is die zwarte bril waar ik het over had.
Ik lees "Dat schijnt voor velen hier nog moeilijk te zijn."quote:
Dit. En als je zelf iedere race onder een vergrootglas ligt omdat je Max Verstappen heet, en de rest komt steeds weg met anderen een beuk geven of de baan af duwen, kan ik me de frustratie enigzins begrijpen. Niet dat ik het geen ontzettend domme actie vond, maar Max is ook maar een mens.quote:Op zondag 1 juni 2025 17:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat schijnt voor velen hier nog moeilijk te zijn.
Verstappen is echt een geweldenaar waar we race in race uit van genieten, maar als hij dan een keer zeldzaam in de fout gaat kan dat ook gewoon benoemd worden.
Ik respecteer hem er echt niet minder om.
10 seconden is hoe dan ook wel genoeg aan straf, wel zonde want hij heeft wel ploffende Mercedes motoren in de oranje auto's nodig om weer enigszins aansluiting te krijgen.quote:Op zondag 1 juni 2025 17:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij toch een stuk minder ernstig dan bewust rammen..
Nog steeds niet fraai, maar van een geheel ander kaliber dan bewust rammen
Dat klopt. Maar alsnog is het hem gewoon aan te rekenen/is hij gewoon 'de schuldige' in deze.quote:Op zondag 1 juni 2025 17:56 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Dit. En als je zelf iedere race onder een vergrootglas ligt omdat je Max Verstappen heet, en de rest komt steeds weg met anderen een beuk geven of de baan af duwen, kan ik me de frustratie enigzins begrijpen. Niet dat ik het geen ontzettend domme actie vond, maar Max is ook maar een mens.
De FIA site ligt eruitquote:Op zondag 1 juni 2025 17:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Leclerc zou under investigation zijn? Of is er al een beslissing?
Doe mij ook wat.quote:Op zondag 1 juni 2025 18:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik ga maar eens zorgen dat we iets te eten hebben vóór de Indycars race van start gaat
Ja. Dat vind ik ook wel. 1 of 2 was goed geweest.quote:
Verstappen krijgt altijd meer, zielig en overdreven.quote:
Ik begrijp RBR wel, omdat de FIA elke keer een ander standpunt aanneemt bij niet teruggeven.quote:Op zondag 1 juni 2025 18:10 schreef Marcoss het volgende:
Apart wel dat GP zo stellig zei dat Max de plek terug moet geven, terwijl er helemaal geen signaal was dat anders een straf zou volgen (blijkt nu)
Vreemd wel ja.quote:Op zondag 1 juni 2025 18:12 schreef Starflyer het volgende:
En het document. Saillant detail, de actie waarvoor hij de plek terug moest geven werd door de stewards beoordeeld als no further action.
[ afbeelding ]
Ja 3 is wel erg overdreven, 1 of 2 was genoeg geweest, er zijn geen ongelukken door gebeurt of slachtoffers (behalve Max zelf dan). 3 lijkt me meer voor als je iemand anders doelbewust de muur in torpedeertquote:
Dit inderdaadquote:Op zondag 1 juni 2025 18:14 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja 3 is wel erg overdreven, 1 of 2 was genoeg geweest, er zijn geen ongelukken door gebeurt of slachtoffers (behalve Max zelf dan). 3 lijkt me meer voor als je iemand anders doelbewust de muur in torpedeert
mwah, daar krijg je soms zelfs minder voorquote:Op zondag 1 juni 2025 18:14 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja 3 is wel erg overdreven, 1 of 2 was genoeg geweest, er zijn geen ongelukken door gebeurt of slachtoffers (behalve Max zelf dan). 3 lijkt me meer voor als je iemand anders doelbewust de muur in torpedeert
We hebben vandaag salade met tonijn (en rode ui, gele paprika, tomaat, olijven en ijsbergsla. En thousand islandsdressing) en friet.quote:
Volgens mij zonder dat dat gebeurde.quote:Op zondag 1 juni 2025 18:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is ook logisch als je als team al zegt dat je de plek teruggeeft.
Nee, dat was als hij de plek NIET teruggegeven zou hebben..quote:Op zondag 1 juni 2025 18:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Omdat hij die plek ook al terug had gegeven uiteindelijk maar ik denk inderdaad dat het gewoon zou zijn afgedaan als racing incident.quote:Op zondag 1 juni 2025 18:12 schreef Starflyer het volgende:
En het document. Saillant detail, de actie waarvoor hij de plek terug moest geven werd door de stewards beoordeeld als no further action.
[ afbeelding ]
Het is mij wat onduidelijk.quote:Op zondag 1 juni 2025 18:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik kom wel voor de friet.quote:Op zondag 1 juni 2025 18:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
We hebben vandaag salade met tonijn (en rode ui, gele paprika, tomaat, olijven en ijsbergsla. En thousand islandsdressing) en friet.
Dus als je dat lust, kom maar halen..
quote:Op zondag 1 juni 2025 18:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Omdat hij die plek ook al terug had gegeven uiteindelijk maar ik denk inderdaad dat het gewoon zou zijn afgedaan als racing incident.
Overigens hoop ik op een race ban, dat zou goed zijn voor Verstappen zelf.
quote:Op zondag 1 juni 2025 18:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, dat was als hij de plek NIET teruggegeven zou hebben..
quote:
quote:Op zondag 1 juni 2025 18:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Omdat hij die plek ook al terug had gegeven uiteindelijk maar ik denk inderdaad dat het gewoon zou zijn afgedaan als racing incident.
Ik denk dat het vooral goed zou zijn om RBR even goed de ogen te openen hoe beroerd die auto werkelijk is.quote:Op zondag 1 juni 2025 18:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zo lees ik het, anders is dat 2e incident gewoon racing incident en zo wordt het niet behandeld.quote:Op zondag 1 juni 2025 18:22 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het is mij wat onduidelijk.
Hoefde Max de plek eigenlijk niet terug te geven van de Stewards of was er geen further actieon omdat hij 'm terug gaf (al was het dan ook maar 1 seconde)
Zo kan hij de F1 weer trollenquote:Op zondag 1 juni 2025 18:24 schreef maan_man het volgende:
Zou wat zijn als Max in Canada tegen een strafpunt aanloopt. Dan hebben wij Oostenrijk met een Verstappentribune en 70-80% Verstappenfans, maar geen Verstappen.
Hoe lees je het? Want hij geeft 2 opties..quote:Op zondag 1 juni 2025 18:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zo lees ik het, anders is dat 2e incident gewoon racing incident en zo wordt het niet behandeld.
Hoe lollig zou het zijn als er dan 2 RedBulls Q1 niet doorkomen. Dat zou juist de klasse van Verstappen onderstrepen.quote:
Dat weten ze echt wel. Maar it is safe to say dat er geen verbetering meer in zit. Bovendien heeft McLaren ondertussen wél geleerd hoe ze moeten winnen.quote:Op zondag 1 juni 2025 18:24 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral goed zou zijn om RBR even goed de ogen te openen hoe beroerd die auto werkelijk is.
Het is vooral dit. Max maakte al een statement tijdens de race door Norris eenvoudig voorbij te laten gaan. Die ogen moeten open, de neuzen dezelfde kant op en na de zomerstop allemaal in orde.quote:Op zondag 1 juni 2025 18:24 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral goed zou zijn om RBR even goed de ogen te openen hoe beroerd die auto werkelijk is.
Zo lezen wij dat inderdaad.quote:Op zondag 1 juni 2025 18:25 schreef Nattekat het volgende:
Volgens de stewards had Max die plek niet terug hoeven te geven![]()
![]()
Toch snap ik wel dat ze bij RB kozen voor zekerheid. We zien wat een 10 sec straf oplevert.quote:Op zondag 1 juni 2025 18:25 schreef Nattekat het volgende:
Volgens de stewards had Max die plek niet terug hoeven te geven![]()
![]()
Ik ook.quote:Op zondag 1 juni 2025 18:27 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Toch snap ik wel dat ze bij RB kozen voor zekerheid. We zien wat een 10 sec straf oplevert.
Ik lees dat ze geen actie ondernamen omdat het team dat al deed en vervolgens hem straffen omdat hij die plek eerst wel en erna niet terug gaf.quote:Op zondag 1 juni 2025 18:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoe lees je het? Want hij geeft 2 opties..
Owh, ik niet. Maar dank voor je toelichtingquote:Op zondag 1 juni 2025 18:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik lees dat ze geen actie ondernamen omdat het team dat al deed en vervolgens hem straffen omdat hij die plek eerst wel en erna niet terug gaf.
Dit is gewoon achterlijk en een blamage voor de sport.quote:Op zondag 1 juni 2025 18:27 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Toch snap ik wel dat ze bij RB kozen voor zekerheid. We zien wat een 10 sec straf oplevert.
Die actie van Max leek wel wat op jouw AI plaatje van gisterenquote:Op zondag 1 juni 2025 18:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is gewoon achterlijk en een blamage voor de sport.
70% lege tribunes dus.quote:Op zondag 1 juni 2025 18:24 schreef maan_man het volgende:
Zou wat zijn als Max in Canada tegen een strafpunt aanloopt. Dan hebben wij Oostenrijk met een Verstappentribune en 70-80% Verstappenfans, maar geen Verstappen.
Hé doe eens niet, ik heb een ticketquote:Op zondag 1 juni 2025 18:24 schreef maan_man het volgende:
Ik doelde dus op het document hierboven. Geen idee waar je het over hebt verder.quote:Op zondag 1 juni 2025 18:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zo lezen wij dat inderdaad.
En waarom zoude ze dat als je het anders leest sowieso vermelden in het document?
Ik ook. Geen idee wat je in mijn post leest verderquote:Op zondag 1 juni 2025 18:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik doelde dus op het document hierboven. Geen idee waar je het over hebt verder.
Omdat het een heel bijzonder verwoorde post isquote:Op zondag 1 juni 2025 18:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik ook. Geen idee wat je in mijn post leest verder
Het ging juist over dat documentquote:Op zondag 1 juni 2025 18:34 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]
Ik had deze niet gezien, dus ik zat fout, dit maakt het wel dubbelzuur voor Verstappen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |