Die is vooral bezig geweest met z'n eigen top-10 klassement. Echte knechten waren met Del Toro meegegaan totdat ze ontploft waren.quote:
Met andere termen kan ik me daar ook wel in vinden ja, memorabel sowiesoquote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Misschien is "betere" niet de juist term, eerder uniek of memorabel. Zie je toch niet vaak, een grote ronde op zo'n flagrante manier gewoon weggeven.
Werkelijk alles kaputtquote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:15 schreef AllesKaputt het volgende:
Topictellertje heeft het ook opgegeven.
Ik vind dit ook wel een anticlimax, dat de beste twee zich inhouden in de laatste rit en daarom de derde wint.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Met andere termen kan ik me daar ook wel in vinden ja, memorabel sowieso![]()
Goed...Mwah, ik zie toch liever strijd en spanning (tot Del Toro ineens besloot het op te geven vond in het ook genieten vandaag).
Dat vind ik wat oneerlijk richting Carapaz.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik vind dit ook wel een anticlimax, dat de beste twee zich inhouden in de laatste rit en daarom de derde wint.
Stuurklop en allesquote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:17 schreef Szura het volgende:
Ik wil wel een ziedende Toro na afloop om het af te maken
Matten met Richie achter de finishquote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:17 schreef Szura het volgende:
Ik wil wel een ziedende Toro na afloop om het af te maken
Ja, dat bedoel ik dus. Niet dat dit snel vergeten wordt ofzoquote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik vind dit ook wel een anticlimax, dat de beste twee zich inhouden in de laatste rit en daarom de derde wint.
Dit soort 'Ja maar hij is nog zo jong en gaat in de toekomst vast nog wel een keer winnen' komt eigenlijk zelden uit.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:17 schreef Marcoss het volgende:
Del Toro is nog jong en zal vast een grote ronde (of meerdere) winnen in de toekomst, maar dat wordt wat als over 10 jaar blijkt dat hij er nooit meer zo dichtbij komt
(Ik had er uiteindelijk toch niet zoveel zin in)quote:
Dan moet hij naar een andere ploeg en bij zo'n andere ploeg haalt hij dit niveau natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:17 schreef Marcoss het volgende:
Del Toro is nog jong en zal vast een grote ronde (of meerdere) winnen in de toekomst, maar dat wordt wat als over 10 jaar blijkt dat hij er nooit meer zo dichtbij komt
Eens. Ik had het daarnaast ook spannender verwacht. Secondenspel.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Kampioen van de armoedequote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:20 schreef Aguero het volgende:
Yates lijkt ook niet te weten wat hij er van moet vinden
Die dacht vast dat Marc Reef weer een achterlijke totaaldebiel was die geen Engels kan toen hij de tijdsverschillen doorgaf.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:20 schreef Aguero het volgende:
Yates lijkt ook niet te weten wat hij er van moet vinden
Je moet voetbal nageven dat de mensen in de top zich daar wel verdiepen in tactiek.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:20 schreef superniger het volgende:
FLOPSHOW.
Ik zie jullie wel over een paar uurtjes in het Champions League topic.
100%quote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:20 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Jeroen zet dankzij Wout van Aert heel erg in op de tactische perfectie van Visma, maar dat moet niet het verhaal zijn dat blijft hangen. Dit moet de geschiedenisboeken ingaan als een blunder van epische proporties van Del Toro en UAE.
quote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:21 schreef wimderon het volgende:
Gemiste kans om Wout mee te nemen naar de streep en zo te finishen.
[ afbeelding ]
En de rest van de dag een camera bij hem.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:23 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik hoop na vandaag wel dat Del Toro nooit meer een koers wint.
Die stijgt echt met stip op de shitlist.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:23 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik hoop na vandaag wel dat Del Toro nooit meer een koers wint.
Ehm, Simon is geboren in Bury, net buiten Manchester, UKquote:
dat moet van instagram en tiktokquote:
Zou ie het niet weten?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:26 schreef Marcoss het volgende:
Wat is del Toro toch allemaal aan het doen..
Dat zou wel heel grappig zijnquote:
Vanavond maar terugkijken, kon in de trein nog net de finish van Simon zien.quote:
woest aantrekkelijk jaquote:
AllesKaputt, neuk je moeder.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:29 schreef AllesKaputt het volgende:
Zuid-Amerika is een parodie op een continent.
Vermoeden van matchfixing!!quote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:29 schreef heywoodu het volgende:
Deze rit van Del Toro en zijn hele gedrag richting en na de finish...zelden een koers gezien waar het zo 'off' voelt (dingen als renners of ploegen die overduidelijk onrealistisch sterk waren tel ik dan even niet mee), hier klopt echt iets niet. Geen idee wat.
MAL achtig gedragquote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:29 schreef heywoodu het volgende:
Deze rit van Del Toro en zijn hele gedrag richting en na de finish...zelden een koers gezien waar het zo 'off' voelt (dingen als renners of ploegen die overduidelijk onrealistisch sterk waren tel ik dan even niet mee), hier klopt echt iets niet. Geen idee wat.
Die heeft hem een half uur voor zich gezien op de Finestre, dat zou knap zijnquote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:29 schreef Felagund het volgende:
[..]
Vanavond maar terugkijken, kon in de trein nog net de finish van Simon zien.
En waarom juicht Del Toro? Weet die niet dat Yates er voor zat?
100%.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:32 schreef Marcoss het volgende:
En we hebben natuurlijk als belangrijke slotvraag: had Mikel Landa deze Giro gewonnen?
We zullen het nooit weten, hij moet hopen dat hij goede benen nog volgend jaar kan hebben...quote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:32 schreef Marcoss het volgende:
En we hebben natuurlijk als belangrijke slotvraag: had Mikel Landa deze Giro gewonnen?
Ook wel echt het bewijs dat die twee beter waren dan Yates. En dat vooral Del Toro het volledig heeft weggegeven.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:33 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ze kwamen bij een aanval van Carapaz weer terug van 30 seconden tot 3 seconden, maar Del Toro weigerde iets te doen. Achteraf, extreem pijnlijk.
Falcoquote:
Kun je dit uitleggen aan een niet-kijker?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:28 schreef Koffieplanter het volgende:
Oprecht, dit is de grootste disasterclass die ik ooit heb gezien. In welke sport dan ook.
Als hij bij Visma had gereden welquote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:32 schreef Marcoss het volgende:
Vervelende wieltjes zuiger. Geen 1x aan gevallen in deze etappequote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik dacht dat Del Toro wel likeable was, maar hier is bijna niet meer van terug te komen. Dit plus bij UAE rijden.
Ik ben niet geïnteresseerd in de mening van Benji Naesen.quote:
De lange arm van de mafia is er nog altijd. Dat is mijn uitleg voor deze weerzinwekkendheid.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:35 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Kun je dit uitleggen aan een niet-kijker?
De familie Yates krijgt doorgaans nergens iets van mee.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:40 schreef Marcoss het volgende:
Adam heeft niks van de race mee gekregen, zo te horen
Op de top van de Finestre had Yates 1:40 voorsprong op del Toro en Carapaz en aan de meet had Yates 5 minuten voorsprong en finisht Max fucking Poole nog voor del Toro en Carapaz. Stukje surplacen.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:35 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Kun je dit uitleggen aan een niet-kijker?
Tweede, vijf minuten achter Jan Hiert.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:32 schreef Marcoss het volgende:
Overigens is dit ook wel een van de redenen waarom het kan werken om na een mokersteile klim te eindigen op een loper. Mortirolo-Aprica is vaak ook een wereldse combinatie. Eindig je vandaag op de Finestre dan krijg je een totaal andere koers.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:41 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Op de top van de Finestre had Yates 1:40 voorsprong op del Toro en Carapaz en aan de meet had Yates 5 minuten voorsprong en finisht Max fucking Poole nog voor del Toro en Carapaz.
Boos dat Carapaz niet meewerkte ofzoquote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:43 schreef hhh38 het volgende:
Wat een bizarre ontknoping was dit
Leek een soort werkweigering van Del Toro, om daarna in de sprint te laten zien dat ie echt wel goed was. Waarom?!
Misschien gunde hij Carapaz niks?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:43 schreef hhh38 het volgende:
Leek een soort werkweigering van Del Toro, om daarna in de sprint te laten zien dat ie echt wel goed was. Waarom?!
Ja dat is de enige verklaring, maar alleen als ie vond dat ie zelf kansloos was. Terwijl hij vóór Carapaz staat in het klassement.quote:
Misschien heeft Carapaz het met z'n vriendin gedaan.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:43 schreef hhh38 het volgende:
Nee die gaat de interviewer stalkenquote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:48 schreef WAvanBuren het volgende:
Steven zit vanavond bij de psycholoog ipv aan de feesttafel.
En de dubbele olumpies kampioen ookquote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:51 schreef Pistolero het volgende:
Ik stel trouwens voor om Vingegaard en Pogacar levenslang te schorsen. Wielrennen zonder supermutanten is best leuk.
Als die allebei goed zijn in de Tour wordt het ook een topshow.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:51 schreef Pistolero het volgende:
Ik stel trouwens voor om Vingegaard en Pogacar levenslang te schorsen. Wielrennen zonder supermutanten is best leuk.
Sporza en HLN leveren wel, maar minder schreeuwerig dan verwacht.quote:Plottwist in de Giro: Simon Yates profiteert van gekibbel en verovert roze trui na aanval op loodzware klim, Chris Harper wint laatste bergrit
quote:Krankzinnige ontknoping Giro: 3e hond Simon Yates verjaagt Finestre-demonen en vervult (met hulp Van Aert) roze droom
quote:IJzersterke Simon Yates grijpt, met de hulp van Wout van Aert, de macht op de Finestre en wint zonder ongelukken de Giro
Dit zijn gewoon goede koppen. Het kan, blijkbaar.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:59 schreef DiegoFuser het volgende:
De kop op Het Nieuwsblad punt be valt erg tegen. Geen WOUT.
[..]
Sporza en HLN leveren wel, maar minder schreeuwerig dan verwacht.
[..]
[..]
En deze?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 17:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dit zijn gewoon goede koppen. Het kan, blijkbaar.
Knipperlicht leeft in een totaal andere dimensie.quote:
Sluit hem op en gooi de sleutel in de oceaan.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 17:05 schreef Marcoss het volgende:
Del Toro wilde Carapaz onder druk zetten omdat Yates hem dan voorbij zou gaan. Heeft geen spijt van de manier van koersen. En is blij met deze Giro
Nee er zijn er wel ooit meer geweest.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 17:05 schreef mitt het volgende:
Maar 3 Europeanen in de top 10. Is dat een record?
Weet Del Toro dat hij aan de leiding ging?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 17:05 schreef Marcoss het volgende:
Del Toro wilde Carapaz onder druk zetten omdat Yates hem dan voorbij zou gaan. Heeft geen spijt van de manier van koersen. En is blij met deze Giro
Hij zat sowieso wel verloren, eigenlijk. Als hij zou gaan rijden, dan zou Carapaz daar wellicht van profiteren. Yates had ook nog 'kampioenenmaker' Wout daar ergens rijden om hem te helpen.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 17:05 schreef Marcoss het volgende:
Ze waren bijna terug in het wiel van Y nota benequote:Op zaterdag 31 mei 2025 17:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij zat sowieso wel verloren, eigenlijk. Als hij zou gaan rijden, dan zou Carapaz daar wellicht van profiteren. Yates had ook nog 'kampioenenmaker' Wout daar ergens rijden om hem te helpen.
Maar ja, wel beetje anti-climax. Drie weken knok je voor elke seconde en dan geef je het nu met minuten weg.
Toen het verschil nog speelbaar was (het bleef heel lang rond de halve minuut hangen), had ie de knop om kunnen zetten en zelf het gat dicht kunnen rijden. Daar leek ie sterk genoeg voor.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 17:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij zat sowieso wel verloren, eigenlijk. Als hij zou gaan rijden, dan zou Carapaz daar wellicht van profiteren. Yates had ook nog 'kampioenenmaker' Wout daar ergens rijden om hem te helpen.
Maar ja, wel beetje anti-climax. Drie weken knok je voor elke seconde en dan geef je het nu met minuten weg.
Dan zou daarna Carapaz wel zijn gegaan. Of Yates nog een keer, want die had blijkbaar best goede benen. Maar ja, hij had het kunnen proberen inderdaad. Zo verlies je zeker.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 17:12 schreef Szura het volgende:
[..]
Ze waren bijna terug in het wiel van Y nota bene
er schijnen nog wat overbetaalde sporters tegen een balletje aan te gaan trappen vandaagquote:
Alles wat ze verkeerd konden doen hebben ze verkeerd gedaan.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 17:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
Gewoon een rampzalige rit van UAE. Alleen al een bruggenhoofd vooruit laten gaan met zulk makkelijke aanloop en daarna debiele rijden van Del Toro. Niet wachten op ploegmaats enerzijds, niet meerijden met Carapaz anderzijds. En dan nog lachen na afloop.
Dan was WOUT evengoed gaan rijden, achter Carapaz aan, dunkt me.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 17:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan zou daarna Carapaz wel zijn gegaan. Of Yates nog een keer, want die had blijkbaar best goede benen. Maar ja, hij had het kunnen proberen inderdaad. Zo verlies je zeker.
UAE had iemand mee moeten sturen voorin.
Achteraf gezien was Wout in de vlucht mee laten gaan ook niet zo handig.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 17:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
Gewoon een rampzalige rit van UAE. Alleen al een bruggenhoofd vooruit laten gaan met zulk makkelijke aanloop en daarna debiele rijden van Del Toro. Niet wachten op ploegmaats enerzijds, niet meerijden met Carapaz anderzijds. En dan nog lachen na afloop.
PSGoden gaat de cup pakkenquote:Op zaterdag 31 mei 2025 17:14 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
er schijnen nog wat overbetaalde sporters tegen een balletje aan te gaan trappen vandaag
Je kunt prima Van Aert mee laten gaan in een grote vlucht, maar dan moet je het verschil niet op laten lopen tot meer dan tien minuten. Dan weet je dat de renners in de kopgroep nog een rol kunnen spelen na de Finestre. Had het gewoon op vijf minuten gehouden en je krijgt een duel tussen alleen maar de kopmannen, waarbij Yates alsnog had gewonnen.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 17:19 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Achteraf gezien was Wout in de vlucht mee laten gaan ook niet zo handig.
Denk dat ze Yates volledig hebben onderschat.
Wout kon prima mee in de vlucht, maar dan had je een Baroncini op kop moeten zetten om het gat op minder dan 10 minuten te houden. Wout haalde de top nu net, minuutje minder en het was niet gelukt.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 17:19 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Achteraf gezien was Wout in de vlucht mee laten gaan ook niet zo handig.
Denk dat ze Yates volledig hebben onderschat.
Gisteren was UAE de koers nog aan het wurgen met hun geweldige ploeg, onmogelijk voor de rest om aan te vallen, en dan vandaag... dit.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 17:29 schreef GotenSSJ het volgende:
Dit ging helemaal nergens over, waar de fuck was Del Toro mee bezig, die wou simpelweg niet winnen oid.
Dit moet je echt integraal (vanaf de voet van de Finestre) terugkijken. Ik heb dit nog nooit van mijn leven gezien.quote:
Jawel, netquote:Op zaterdag 31 mei 2025 17:33 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dit moet je echt integraal (vanaf de voet van de Finestre) terugkijken. Ik heb dit nog nooit van mijn leven gezien.
En dan zou Yates wel weer gaan. Niet om zijn tactiek te verdedigen. Hij had het moeten proberen. Tweede of derde maakt uiteindelijk ook niet veel uit als het dan toch niet lukt om te winnen. Zo verlies je zeker.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 17:19 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dan was WOUT evengoed gaan rijden, achter Carapaz aan, dunkt me.
Ik was iets te conservatiefquote:Op zaterdag 31 mei 2025 11:11 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Vandaag 3 min bij iedereen wegrijden
Maar Yates was (of leek) helemaal niet beter dan Carapaz en Del Toro. Dan was het anders geweestquote:Op zaterdag 31 mei 2025 17:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
En dan zou Yates wel weer gaan. Niet om zijn tactiek te verdedigen. Hij had het moeten proberen. Tweede of derde maakt uiteindelijk ook niet veel uit als het dan toch niet lukt om te winnen. Zo verlies je zeker.
Wout tien minuten geven en zelf niemand meesturen niet zo snugger.
Del Toro zei dat hij Yates wel had kunnen volgen maar dat hij vond dat het aan Karrepats was, tsja dat was niet de beste keuzequote:Op zaterdag 31 mei 2025 17:55 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar Yates was (of leek) helemaal niet beter te zijn dan Carapaz en Del Toro. Dan was het anders geweest
We moeten concluderen dat Del Toro een imbeciel is. Kan hij op zich niets aan doen, maar wel pijnlijk dat zo iemand waarschijnlijk grote rondes gaat winnen.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 18:07 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Del Toro zei dat hij Yates wel had kunnen volgen maar dat hij vond dat het aan Karrepats was, tsja dat was niet de beste keuze
Kijk eens dom, ja ho maarquote:Op zaterdag 31 mei 2025 18:07 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Del Toro zei dat hij Yates wel had kunnen volgen maar dat hij vond dat het aan Karrepats was, tsja dat was niet de beste keuze
Dan ben je ofwel niet goed snik ofwel een sneue verliezer.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 18:07 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Vermoeiender dat we altijd onzin moeten aanhoren dat UAE zogenaamd tactisch sterk rijdt van alle juichaapjes, wanneer ze een koers winnen.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 18:22 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
We moeten concluderen dat Del Toro een imbeciel is. Kan hij op zich niets aan doen, maar wel pijnlijk dat zo iemand waarschijnlijk grote rondes gaat winnen.
Bijna goed:quote:Op zaterdag 31 mei 2025 15:44 schreef Szura het volgende:
Op alle Belgische sites straks: ‘IJzersterke Wout van Aert helpt Yates aan Giro-zege’
quote:"Het was tot het gaatje": beresterke Wout van Aert overleeft Finestre en loodst Simon Yates naar roze trui
Maar dat is de titel bij bericht met reactie WOUTquote:
quote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:09 schreef franklop het volgende:
[..]
Maar dat is de titel bij bericht met reactie WOUT
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iets van Paul Oakenfold toch?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:04 schreef Dale__Cooper het volgende:
Wat was ook alweer het nummer bij het legendarische youtube fragment van US Postal op de Alpe d'Huez (rip)? EF gaf we dezelfde vibes vandaag.
En sowieso waren er wel momenten om Yates te lossen in week 1 en 2, daar oogde hij echt niet heel goedquote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:04 schreef Koffieplanter het volgende:
Met terugwerkende kracht is het terughalen van Bernal en Carapaz (en Del Torro) op Monte Grappa om een geblesseerde Ayuso in de race te houden, en daarmee het probleem van Roglic en Yates op te lossen wel heel leuk geworden.
Daarom moet je ook altijd volle bak doorknallen als er een favoriet lost. En niet, wat ze vaak doen, denken 'oh hij is blijkbaar niet in vorm en dus ongevaarlijk'.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:16 schreef Marcoss het volgende:
[..]
En sowieso waren er wel momenten om Yates te lossen in week 1 en 2, daar oogde hij echt niet heel goed
Maar de Monte Grappa had het verschil echt groot kunnen worden ja, daar had Yates ook niemand meer om te rijden, geloof ik
Klopt, al ging het er toen vooral om dat ze Ayuso ook in het klassement wilden houden en waarschijnlijk niet het vertrouwen hadden dat Del Toro het af zou maken tegen Carapaz (en Bernal) in week 3quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:27 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Daarom moet je ook altijd volle bak doorknallen als er een favoriet lost. En niet, wat ze vaak doen, denken 'oh hij is blijkbaar niet in vorm en dus ongevaarlijk'.
Mja, maar ik vond Ayuso toen al niet heel sterk ogen eigenlijk.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:29 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Klopt, al ging het er toen vooral om dat ze Ayuso ook in het klassement wilden houden en waarschijnlijk niet het vertrouwen hadden dat Del Toro het af zou maken tegen Carapaz (en Bernal) in week 3
Heerlijke (terechte) rant op McNulty ook. Wat heeft die gast nou allemaal bereikt en gedaan de afgelopen 3 weken?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:54 schreef Faraday01 het volgende:
Thijsje Z is enigszins kritisch op de Emiraten
Buiten de namen heb ik geen idee wat er staatquote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:25 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ afbeelding ]
Ik sluit niet uit dat er binnenkort een oorlog gaat uitbreken tussen Ecuador en Mexico.
Doe eens een gok.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:27 schreef franklop het volgende:
[..]
Buiten de namen heb ik geen idee wat er staat
Oh wacht, deze kop komt uit Ecuador?quote:
'Perjudico' moest ik even googelen, maar, wow.quote:
Majka valt binnen het UAE team het minst te verwijten, die heeft gegaan waar hij voor aan boord is. En dat hij zijn teamgenoot wat support biedt is toch ook begrijpelijk. Achter de schermen had ik als Majka wel een paar mensen flink de waarheid verteld.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:26 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
We mogen tegen iemand die heeft verloren niet zeggen dat hij heeft verloren.
Het feit dat ze Del Toro grijs hebben gemaakt had een hint kunnen zijn.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:30 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Oh wacht, deze kop komt uit Ecuador?
"De middelmatigheid van Isaac del Toro schaadde Carapaz" zegt mijn Google Translate.
In al die landen zitten ze continu hoog in de emotie.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:31 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
'Perjudico' moest ik even googelen, maar, wow.
Ik dacht dat Peru en Bolivia bekenden stond om hun zoutvlaktes, maar in Ecuador is ook genoeg zout te vinden kennelijk.
Misschien dat hij dat als meest ervaren renner dat vooraf bij de tactische bespreking ook had kunnen melden? Of hele team op sleeptouw nemen om WOUT niet als bruggenhoofd zo ruim vooruit te laten?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:33 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Majka valt binnen het UAE team het minst te verwijten, die heeft gegaan waar hij voor aan boord is. En dat hij zijn teamgenoot wat support biedt is toch ook begrijpelijk. Achter de schermen had ik als Majka wel een paar mensen flink de waarheid verteld.
Hè.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:35 schreef Pino112 het volgende:
https://www.instagram.com/reel/DKVDvaTMthR/?igsh=eW0zcXM3ajRjNWNm
Reefed
Majka haal je bij de ploeg als dommekracht niet voor de tactische besprekingenquote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:36 schreef franklop het volgende:
[..]
Misschien dat hij dat als meest ervaren renner dat vooraf bij de tactische bespreking ook had kunnen melden? Of hele team op sleeptouw nemen om WOUT niet als bruggenhoofd zo ruim vooruit te laten?
Weet natuurlijk niet hoe de rangorde is bij UAE
Die kop van Reef en die paar seconden pauze als Yates vraagt wat het verschil is en Reef heel stilletjes 'over 5 minutes' zegt zijn echt heel goed.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:35 schreef Pino112 het volgende:
https://www.instagram.com/reel/DKVDvaTMthR/?igsh=eW0zcXM3ajRjNWNm
Reefed
Als we alle renners en ook de staf van UAE op een rij zetten, wie zou je dan eigenlijk wel in willen zetten voor de tactische besprekingen?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:40 schreef DIJK het volgende:
[..]
Majka haal je bij de ploeg als dommekracht niet voor de tactische besprekingen
Die had toen net hechtingen in z'n knie (die nog een keer opengesprongen waren) en ze gingen er vanuit dat hij nog wel zou herstellen.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:35 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Mja, maar ik vond Ayuso toen al niet heel sterk ogen eigenlijk.
Mouquote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Als we alle renners en ook de staf van UAE op een rij zetten, wie zou je dan eigenlijk wel in willen zetten voor de tactische besprekingen?
Hebben ze nooit nodig met Tadejquote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Als we alle renners en ook de staf van UAE op een rij zetten, wie zou je dan eigenlijk wel in willen zetten voor de tactische besprekingen?
Volgens mij is dat juist een van de weinigen daar die wel kaas heeft gegeten van tactiek.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:40 schreef DIJK het volgende:
[..]
Majka haal je bij de ploeg als dommekracht niet voor de tactische besprekingen
Volgens Karsten niet.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:44 schreef wimderon het volgende:
[..]
Volgens mij is dat juist een van de weinigen daar die wel kaas heeft gegeten van tactiek.
Als het zo is, dan hadden ze daar misschien wel gebruik van mogen maken vandaagquote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:44 schreef wimderon het volgende:
[..]
Volgens mij is dat juist een van de weinigen daar die wel kaas heeft gegeten van tactiek.
Ja, precies. Maar ook zonder Pogacar koersen ze alsof hij er wel bij is, zeldzaam hersendode ploeg. Veel geld, veel talent, weinig tactiek. Gewoon hard trappen.quote:
En met zo veel geld, waarom koop je niet een paar tactisch sterke ploegleiders in plaats van dit gepruts?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:45 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ja, precies. Maar ook zonder Pogacar koersen ze alsof hij er wel bij is, zeldzaam hersendode ploeg. Veel geld, veel talent, weinig tactiek. Gewoon hard trappen.
Nou, Karsten heeft natuurlijk wel met Majka gereden.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:48 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ja, op zich kun je daar wel van op aan wat renners betreft. Zie Bilbao.
De hele Giro was gaaf.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:46 schreef Faraday01 het volgende:
Al met al is dit toch de meest memorabele etappe in een grote ronde sinds de etappe over de Granon.
Misschien kunnen ze Bruyneel vragen als ploegleider. Dat past wel bij het boevengilde in de top bij UAE en je kunt veel van hem zeggen maar niet dat het een tactisch onbenul is.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:48 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ja, op zich kun je daar wel van op aan wat renners betreft. Zie Bilbao.
Toen Del Toro eenmaal met Carapaz mee was kon hij ook niet meer zeggen dat hij daar maar even moest lossen totdat McNulty, Yates en hij er weer bij waren. Maar het is ook maar een indruk hoor, aangezien hij het altijd is die de lijnen uitzet. Maar je bent daar al snel de slimste als je het aan types als McNulty, Soler en Politt uit moet gaan leggen.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:45 schreef franklop het volgende:
[..]
Als het zo is, dan hadden ze daar misschien wel gebruik van mogen maken vandaag
Een enorme zenuwpees ja, die faalde keer op keer als kopman.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:50 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Nou, Karsten heeft natuurlijk wel met Majka gereden.![]()
Hij maakte wel de kanttekening dat Majka in de jaren nadien veel bijgeleerd kan hebben, maar in zijn jonge jaren was het tactisch naar het schijnt een ramp. En een echte zenuwpees.
Kortom: altijd leuk als het sterrenensemble met het grote geld wordt gesloopt door de kleinere ploeg met de superieure tactiekquote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:46 schreef Faraday01 het volgende:
Al met al is dit toch de meest memorabele etappe in een grote ronde sinds de etappe over de Granon.
Het is natuurlijk wel waardeloos dat deze Giro zo backloaded is waardoor Yates niet meer onder druk gezet kan worden. Een strijd tussen diesels en pinchers is sowieso altijd wel leuk als ze elkaar onder druk kunnen zetten.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:00 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Kortom: altijd leuk als het sterrenensemble met het grote geld wordt gesloopt door de kleinere ploeg met de superieure tactiek
Waarom plakt elke Nederlandse ploegleider dat kutwoord achter elke zin, stelletje nietszeggende kuddedieren.quote:
Heeft niet zoveel met ploegleiders te maken, het is sowieso een Nederlandse ziekte. Paulien Cornelisse schreef er nog een keer een blog over, herinner ik me.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:06 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Waarom plakt elke Nederlandse ploegleider dat kutwoord achter elke zin, stelletje nietszeggende kuddedieren.
Visma is net zo goed groot geldquote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:00 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Kortom: altijd leuk als het sterrenensemble met het grote geld wordt gesloopt door de kleinere ploeg met de superieure tactiek
Oh het valt me buiten het wielrennen nooit op. Voor m'n gevoel hoor ik het alleen ploegleiders uit Nederland zeggen (en Roglic)quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:07 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Heeft niet zoveel met ploegleiders te maken, het is sowieso een Nederlandse ziekte. Paulien Cornelisse schreef er nog een keer een blog over, herinner ik me.
Mja wel een beetje natuurlijk, al klotst het voor mijn gevoel nergens zo tegen de plinten als bij Emirates.quote:
https://youtube.com/shorts/qwoBBAfkWFk?si=Dl-biDBqKcRdeGoEquote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:09 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Oh het valt me buiten het wielrennen nooit op. Voor m'n gevoel hoor ik het alleen ploegleiders uit Nederland zeggen (en Roglic)
Erik ten Hag, Ronald de Boer.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:09 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Oh het valt me buiten het wielrennen nooit op. Voor m'n gevoel hoor ik het alleen ploegleiders uit Nederland zeggen (en Roglic)
Met dit verschil was het ook wel lastig geweest om hem nog onder druk te zettenquote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:03 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel waardeloos dat deze Giro zo backloaded is waardoor Yates niet meer onder druk gezet kan worden. Een strijd tussen diesels en pinchers is sowieso altijd wel leuk als ze elkaar onder druk kunnen zetten.
Pogacar zelf, die neemt sinds het begin al wel initiatief bij het koersen.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Pogacar zelf is tactisch gezien een van de allerslechtste renners van het peloton. Hij is alleen zoveel beter dan de rest dat hij nooit over tactiek hoeft na te denken. Dit jaar kwam hij er toevallig een paar keer niet mee weg, zie Milaan-San Remo en zie ook de Amstel Gold Race. Zodra hij zijn verstand moet gebruiken geeft hij niet thuis. Past perfect bij het volledig tactiekloze UAE dus.quote:Op zondag 1 juni 2025 09:40 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Pogacar zelf, die neemt sinds het begin al wel initiatief bij het koersen.
Maar heb het net teruggekeken en dit was wel heel erg: dat Del Toro het met zijn 21 jaar nog niet precies snapt is nog een ding, maar ergens moet je als ploegleiding tocht ook zeggen "we gaan nu gewoon tempo rijden omhoog om het gat niet te groot te maken en als Carapaz aanvalt zien we het dan wel".
En zeker na die top is er toch niets te verliezen? Waarom niet vol naar beneden en door knallen, de kans dat hij die 40 sec op Carapaz verliest op dat laatste klimmetje is nou niet bijster groot en als het gebeurt jammer dan.
Tactisch vind ik trouwens wel dat heel wat ploegen kunnen leren van hoe EF hier de toch een stuk sterkere UAE ploeg aan het begin even het ravijn in werkt. Zo werkt je dus met minder materiaal: vroeg aangaan en iedereen over de limiet zetten om de boel op te blazen.
Het is ook wel debiel dat je verwacht dat dwerg Carapaz in die vallei nog dicht gaat komen. Als virtuele nummers 2 en 3 is er eigenlijk geen reden om niet samen te werken en te zorgen dat Yates voor de top gepakt is.quote:Op zondag 1 juni 2025 09:40 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Pogacar zelf, die neemt sinds het begin al wel initiatief bij het koersen.
Maar heb het net teruggekeken en dit was wel heel erg: dat Del Toro het met zijn 21 jaar nog niet precies snapt is nog een ding, maar ergens moet je als ploegleiding tocht ook zeggen "we gaan nu gewoon tempo rijden omhoog om het gat niet te groot te maken en als Carapaz aanvalt zien we het dan wel".
En zeker na die top is er toch niets te verliezen? Waarom niet vol naar beneden en door knallen, de kans dat hij die 40 sec op Carapaz verliest op dat laatste klimmetje is nou niet bijster groot en als het gebeurt jammer dan.
Tactisch vind ik trouwens wel dat heel wat ploegen kunnen leren van hoe EF hier de toch een stuk sterkere UAE ploeg aan het begin even het ravijn in werkt. Zo werkt je dus met minder materiaal: vroeg aangaan en iedereen over de limiet zetten om de boel op te blazen.
UAE ook.quote:Op zondag 1 juni 2025 15:30 schreef Immerdebestebob het volgende:
EF had overigens Wout absoluut veel korter moeten houden op het vlakke. Wellicht had Bora nog wel willen helpen. Maar door die sabotage van Del Toro had Yates hoe dan ook gewonnen.
quote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:04 schreef Dale__Cooper het volgende:
Wat was ook alweer het nummer bij het legendarische youtube fragment van US Postal op de Alpe d'Huez (rip)? EF gaf we dezelfde vibes vandaag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |