https://youtube.com/shorts/qwoBBAfkWFk?si=Dl-biDBqKcRdeGoEquote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:09 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Oh het valt me buiten het wielrennen nooit op. Voor m'n gevoel hoor ik het alleen ploegleiders uit Nederland zeggen (en Roglic)
Erik ten Hag, Ronald de Boer.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:09 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Oh het valt me buiten het wielrennen nooit op. Voor m'n gevoel hoor ik het alleen ploegleiders uit Nederland zeggen (en Roglic)
Met dit verschil was het ook wel lastig geweest om hem nog onder druk te zettenquote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:03 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel waardeloos dat deze Giro zo backloaded is waardoor Yates niet meer onder druk gezet kan worden. Een strijd tussen diesels en pinchers is sowieso altijd wel leuk als ze elkaar onder druk kunnen zetten.
Pogacar zelf, die neemt sinds het begin al wel initiatief bij het koersen.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Als we alle renners en ook de staf van UAE op een rij zetten, wie zou je dan eigenlijk wel in willen zetten voor de tactische besprekingen?
Pogacar zelf is tactisch gezien een van de allerslechtste renners van het peloton. Hij is alleen zoveel beter dan de rest dat hij nooit over tactiek hoeft na te denken. Dit jaar kwam hij er toevallig een paar keer niet mee weg, zie Milaan-San Remo en zie ook de Amstel Gold Race. Zodra hij zijn verstand moet gebruiken geeft hij niet thuis. Past perfect bij het volledig tactiekloze UAE dus.quote:Op zondag 1 juni 2025 09:40 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Pogacar zelf, die neemt sinds het begin al wel initiatief bij het koersen.
Maar heb het net teruggekeken en dit was wel heel erg: dat Del Toro het met zijn 21 jaar nog niet precies snapt is nog een ding, maar ergens moet je als ploegleiding tocht ook zeggen "we gaan nu gewoon tempo rijden omhoog om het gat niet te groot te maken en als Carapaz aanvalt zien we het dan wel".
En zeker na die top is er toch niets te verliezen? Waarom niet vol naar beneden en door knallen, de kans dat hij die 40 sec op Carapaz verliest op dat laatste klimmetje is nou niet bijster groot en als het gebeurt jammer dan.
Tactisch vind ik trouwens wel dat heel wat ploegen kunnen leren van hoe EF hier de toch een stuk sterkere UAE ploeg aan het begin even het ravijn in werkt. Zo werkt je dus met minder materiaal: vroeg aangaan en iedereen over de limiet zetten om de boel op te blazen.
Het is ook wel debiel dat je verwacht dat dwerg Carapaz in die vallei nog dicht gaat komen. Als virtuele nummers 2 en 3 is er eigenlijk geen reden om niet samen te werken en te zorgen dat Yates voor de top gepakt is.quote:Op zondag 1 juni 2025 09:40 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Pogacar zelf, die neemt sinds het begin al wel initiatief bij het koersen.
Maar heb het net teruggekeken en dit was wel heel erg: dat Del Toro het met zijn 21 jaar nog niet precies snapt is nog een ding, maar ergens moet je als ploegleiding tocht ook zeggen "we gaan nu gewoon tempo rijden omhoog om het gat niet te groot te maken en als Carapaz aanvalt zien we het dan wel".
En zeker na die top is er toch niets te verliezen? Waarom niet vol naar beneden en door knallen, de kans dat hij die 40 sec op Carapaz verliest op dat laatste klimmetje is nou niet bijster groot en als het gebeurt jammer dan.
Tactisch vind ik trouwens wel dat heel wat ploegen kunnen leren van hoe EF hier de toch een stuk sterkere UAE ploeg aan het begin even het ravijn in werkt. Zo werkt je dus met minder materiaal: vroeg aangaan en iedereen over de limiet zetten om de boel op te blazen.
UAE ook.quote:Op zondag 1 juni 2025 15:30 schreef Immerdebestebob het volgende:
EF had overigens Wout absoluut veel korter moeten houden op het vlakke. Wellicht had Bora nog wel willen helpen. Maar door die sabotage van Del Toro had Yates hoe dan ook gewonnen.
quote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:04 schreef Dale__Cooper het volgende:
Wat was ook alweer het nummer bij het legendarische youtube fragment van US Postal op de Alpe d'Huez (rip)? EF gaf we dezelfde vibes vandaag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |