Ok, dus dubbel?quote:Op woensdag 11 juni 2025 08:36 schreef Seven. het volgende:
[..]
Er komt sowieso zonwering aan de buitenkant.
Murphy bedden zijn heel praktisch maar ik vind ze ook schreeuwend duur.quote:Op woensdag 11 juni 2025 21:17 schreef Debuteer het volgende:
Een verticaal opklapbed in plaats van een slaapbank? Dan heeft het formaat kast en slaapt als een fatsoenlijk bed.
Tevens zijn ze niet moeilijk zelf te makenquote:Op woensdag 11 juni 2025 21:27 schreef Seven. het volgende:
[..]
Murphy bedden zijn heel praktisch maar ik vind ze ook schreeuwend duur.
quote:Op woensdag 11 juni 2025 21:28 schreef Burdie het volgende:
[..]
Tevens zijn ze niet moeilijk zelf te maken.
Deze en dan de bedbank een kwartslag draaien.quote:Op maandag 9 juni 2025 20:34 schreef Seven. het volgende:
Hmm, bureau onder het raam werkt wel veel beter in de ruimte. Dan moet ik wel goed nadenken over raambekleding (draai kiep naar binnen). Genoeg ruimte voor fitness spullen in het hoekje naast de slaapbank. Alleen de deur kan dan niet meer helemaal open als de slaapbank in gebruik is (een paar weekenden per jaar).
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik betwijfel of er genoeg ruimte is om de bank een kwartslag te draaien maar ik zal binnenkort eens meten en rekenen.quote:Op woensdag 11 juni 2025 21:30 schreef Burdie het volgende:
[..]
Deze en dan de bedbank een kwartslag draaien.
Thanks! Wij zijn ook helemaal happy met die keuze. Alleen nog ff kijken waar we de rest van de palen straks allemaal naar willen zetten. Er staan er een aantal in de weg voor de aanbouw. We hebben er in totaal 6 en we hebben hele verschillende ideeën over waar ze uiteindelijk moeten komen. Maar van later zorgquote:Op maandag 16 juni 2025 13:15 schreef SacreCoeur het volgende:
Vind die palen echt heel mooi.
Staat lekker rustig omdat het goed bij de rest past, maar het is ook weer niet saai.
Flinke klussen!quote:Op zaterdag 21 juni 2025 15:42 schreef Seven. het volgende:
Nog 8 dagen en dan begint de aannemer al. Voor die tijd moeten we nog:
Garage nog een dakplaat verwijderen
Buitenlamp weghalen
Wasmachine aansluiting in de gang maken
Bijkeuken (wm/droger/garderobe) verplekken
En als er dan nog tijd is, dan sloopt Six. alvast de bijkeuken.
Weet ik eigenlijk niet. Ze moeten maar doen wat nodig is.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 15:58 schreef AnneX het volgende:
Tis me wat met de warmte.
Gaat de aannemer / werknemers in tropenrooster werken?
De balken staan al behoorlijk dicht op elkaar. Wat we vooral niet willen is het dak deels zelf en deels door de aannemer laten doen. En zowel balken als dakplaten als folie als isolatie is gewoon knetterveel werk om zelf te doen. Six. wil ook nog het plaatsen van gevelbekleding, dakpannen leggen en afwerken van de wandkast/garderobe zelf oppakken. En we willen wel realistisch zijn in het aantal grote klussen die Six. zelf nog in hoog tempo moet doen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:28 schreef blomke het volgende:
[..]
Flinke klussen!
Wat is nou het probleem met die balken; kan je er niet een paar gelijke tussen plaatsen, zodra de extra krachter verdeeld worden over meet punten i.c. balken?
Hmm, ga ik eens checken met de aannemer.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:11 schreef Puala het volgende:
Ik dacht dat dakpannen zelf leggen ook betekende dat je minder garantie had op je dak. Maar dat kan dus wel?
T vlot wel weer lekker.
Het betere sloopwerk!quote:Op maandag 30 juni 2025 22:53 schreef Seven. het volgende:
En we zijn begonnen!
Nog een paar voor fotootjes:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
De garagevloer is gesloopt:
[ link | afbeelding ]
Woensdag komen ze weer en dan slopen ze de rest van de bijkeuken:
[ link | afbeelding ]
Deze week slopen en grondwerk.quote:Op woensdag 2 juli 2025 19:50 schreef Puala het volgende:
Wat is ongeveer de planning? En altijd lekker als er gestart is
Vanwege rioolaansluiting(en)?quote:Op donderdag 3 juli 2025 22:48 schreef Seven. het volgende:
Teringgroot gat bij de achterdeur. En ook echt heel diep, zeker 1,2m.
[ link | afbeelding ]
Deze huishoudtrap komt amper boven de rand uit
[ link | afbeelding ]
Mooi stukje vakwerk, altijd mooi om een kraanmachinist aan het werk te zien. Morgen de andere helft afgraven!
quote:
Wat een rare plek voor een zwembadquote:Op donderdag 3 juli 2025 22:48 schreef Seven. het volgende:
Teringgroot gat bij de achterdeur. En ook echt heel diep, zeker 1,2m.
[ link | afbeelding ]
Deze huishoudtrap komt amper boven de rand uit
[ link | afbeelding ]
Mooi stukje vakwerk, altijd mooi om een kraanmachinist aan het werk te zien. Morgen de andere helft afgraven!
En dan klagen over spetters op de net gekapte ramen zekerquote:Op vrijdag 4 juli 2025 07:38 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wel makkelijk, zo vanuit je achterdeur een bommetje
Ik heb nog zo gezegd, GEEN BOMMETJE!quote:Op vrijdag 4 juli 2025 07:56 schreef Troel het volgende:
[..]
En dan klagen over spetters op de net gekapte ramen zeker
Succes ermee! Beton storten is leuk, om naar te kijken dan. Let wel op de warmte; bevochtigen en afdekken bij heet & droog weer.quote:Op woensdag 9 juli 2025 23:12 schreef Seven. het volgende:
Morgen wordt er nog 20cm zand bijgestort tot de onderkant van de fundering, soort van bodemverbeteraar waar een fundering opgezet kan worden.
Daarna bekisting van de fundering zetten op vrijdagochtend, en dan vrijdagmiddag beton storten. Vrijdag komen dan ook nog de betonnen liggers, kalksteen en geïsoleerde piepschuim broodjes waarmee ze maandag verder gaan opbouwen. Leidingwerk wordt maandag gedaan. Komende woensdag zou in principe het hele gat dicht weer dicht zijn.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 10 juli 2025 08:34 schreef blomke het volgende:
[..]
Succes ermee! Beton storten is leuk, om naar te kijken dan. Let wel op de warmte; bevochtigen en afdekken bij heet & droog weer.
Ben erg benieuwd naar de dak-randafwerking van boeiboord. Lijkt me nog een hele uitdaging.quote:Op woensdag 9 juli 2025 21:33 schreef Seven. het volgende:
Nu is het slopen echt klaar. Zie ook het gat naar de bestaande kruipruimte.
[ link | afbeelding ]
En nu kunnen we ook goed zien hoe groot de aanbouw echt wordt.
[ link | afbeelding ]
En Six. gaat verder met het dak van de schuur (meesterwerkje wordt dit![]()
)
[ link | afbeelding ]
Ja, Six. heeft een heel plan met 2 lagen 6mm multiplex.quote:Op donderdag 10 juli 2025 10:25 schreef Trademarker het volgende:
[..]
Ben erg benieuwd naar de dak-randafwerking van boeiboord. Lijkt me nog een hele uitdaging.
Ja, dat is een optie voor de boeiboord. Ik bedoelde de aansluiting van de dakbedekking op de boeiboord.quote:Op donderdag 10 juli 2025 21:30 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, Six. heeft een heel plan met 2 lagen 6mm multiplex.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |