abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217838552
Nederlandse "soldaat" overleden in Gaza. Jeetje vervelend. RIH.
  dinsdag 3 juni 2025 @ 13:48:33 #277
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217838582
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 13:40 schreef bianconeri het volgende:
En weer valt Israel een noodhulp punt aan. Meerdere ooggetuigen en onafhankelijke organisaties bevestigingen dit.
Het IDF? JA MAAR HUILLLIEEE ER LIEPEN MENSEN.

:')

De anti-moslims op FOK! zullen wel weer ''gaan janken dat het Westerse propaganda is! Antisemitisme in de media.
Boeoeehoeeee joden altijd het slachtoffer boeehoeeee. Het IDF heeft altijd gelijk boeehooeeee''

Zoveelste walgelijke misdaad van Israel.
Dat heb je heel erg goed begrepen. Een legitiem land en bondgenoot van het Westen is een betere bron dan de barbaarse moslimfundamentalistische terroristen van Hamas.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 3 juni 2025 @ 13:57:40 #278
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217838668
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 13:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat heb je heel erg goed begrepen. Een legitiem land en bondgenoot van het Westen is een betere bron dan de barbaarse moslimfundamentalistische terroristen van Hamas.
Het is begrijpelijk dat je geneigd bent een officiële overheid (en een bondgenoot) als betrouwbaarder te zien dan een groep als Hamas. Maar het idee dat een "legitiem land" per definitie een betere bron van informatie is, is problematisch.

Alle partijen in een conflict hebben belangen en proberen hun narratief naar voren te brengen, ook Westerse bondgenoten.

Ook "officiële bronnen" (en vul zelf maar in wat officieel precies betekent in deze context) kunnen propaganda verspreiden, de realiteit verdoezelen of hun eigen fouten minimaliseren, zeker in oorlogssituaties.

Het is dus verstandig om alle informatie, ook die van een "legitiem land", kritisch te bekijken, en om deze naast de informatie van onafhankelijke journalistieke bronnen, internationale waarnemers en humanitaire organisaties te leggen.

Het is niet zwart-wit.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_217838672
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 13:38 schreef bianconeri het volgende:

[..]
En jij vindt het IDF geloofwaardiger dan vele ooggetuigen en onafhankelijke instanties ter plekke?

Hahahahahaha _O- _O-
Nee, ik vind het specifieke scenario dat ze schetsen geloofwaardiger.

In dit geval is het vooralsnog alleen het woord van een aantal ooggetuigen. Geen enkele onafhankelijke instantie heeft het verhaal van de ooggetuigen bevestigd, het enige wat ze zeggen is dat ze verklaringen van ooggetuigen hebben gehoord.

Ik heb nergens gezegd dat ik de IDF per definitie geloofwaardig vind. Bij dit soort gevallen helpen generalisaties niet. Beter bekijk je per geval wie, wat voor verklaringen geeft en wacht je vooral af of er andere bronnen en bewijzen komen.

Redenen op emotie en onderbuikgevoelens zoals jij doet kom je niet ver mee.
  dinsdag 3 juni 2025 @ 14:43:23 #280
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217839053
twitter

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217839245
Claim graphic video is linked to aid distribution site in Gaza is incorrect

quote:
published at 18:50 2 June
18:50 2 June
Benedict Garman & Sebastian Vandermeesh
BBC Verify

As part of our investigation into the reported shootings yesterday morning near an aid distribution site in Rafah, southern Gaza, we've reviewed a graphic video - which has been seen 134,000 times in one X post alone - which some claim shows the incident.

In the footage, showing the apparent immediate aftermath of a strike, dust clouds are visible as well as bodies lying on the ground - some motionless and bloodied.

It was posted with a caption by an Al Jazeera journalist stating: "New footage reveals the horrific massacre committed by Israeli forces near a US aid distribution site in southern Gaza."

We have geolocated the clip to a spot in Khan Younis about 4.5km (2.8 miles) from the nearest aid distribution point. The direction of shadows suggests it was filmed in the evening, not the morning, which doesn't match accounts of the Rafah shootings.

While verifying the clip, a local journalist who filmed another video of the same scene confirmed to us that the events pictured are unrelated to any aid distribution site, and occurred yesterday evening after 19:00 local time (16:00 GMT).

The circumstances of this strike are unclear. The Israel Defense Forces has been approached for comment.
Zo blijkt maar weer dat de journalisten in het gebied weinig te vertrouwen zijn, zeker ook van grotere nieuwssites als Al Jazeera.
  dinsdag 3 juni 2025 @ 15:26:40 #282
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_217839349
helaas wint dit soort verzonnen berichtgeving het toch wel. het zit gelijk in mensen hun hoofd.
je ziet het hier, een aantal wist al zeker dat het gebeurt was. die gaan nu niet zeggen, oh, het was toch niet zo... die weten het zeker.
  dinsdag 3 juni 2025 @ 15:55:42 #283
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217839635
En daar gaat het zulke journalisten dan ook om. Het bevestigt de eigen conformation bias dus slingert men het direct de wereld in. Mocht het niet kloppen, ach joh, dan plaatsen ze nog wel een rectificatie op een weggestopte pagina ergens.
  dinsdag 3 juni 2025 @ 16:00:40 #284
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217839688
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 13:45 schreef Servieskast het volgende:
Nederlandse "soldaat" overleden in Gaza. Jeetje vervelend. RIH.
Anders lekker Cyprus bezetten en Koerden jagen met de jongens?
  dinsdag 3 juni 2025 @ 16:03:08 #285
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_217839706
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 15:55 schreef HowardRoark het volgende:
En daar gaat het zulke journalisten dan ook om. Het bevestigt de eigen conformation bias dus slingert men het direct de wereld in. Mocht het niet kloppen, ach joh, dan plaatsen ze nog wel een rectificatie op een weggestopte pagina ergens.
ja en dus ook de BBC. die gaan niet nu een groot bericht plaatsen van, 'slachting blijkt verzonnen'. inderdaad een klein berichtje. alhoewel ik ze wel punten moet geven dat ze het uberhaubt uitzoeken.
pi_217839817
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 12:28 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Toen het losging in oktober 2023 heb ik regelmatig 's avonds laat naar die live streams zitten luisteren. Het gezoem van de drones, en de raketten die om de haverklap voorbij scheerden en insloegen in de buurt.

Ik zal nooit vergeten wat er gebeurde toen ik naar een stream luisterde afkomstig vanuit een appartement ergens in Gaza.

Een raket raakte een gebouw er vlak naast. Ik hoorde enkele brokstukken via het balkon het appartement binnen stuiteren. Het enige dat ik daarna hoorde was een zucht, wat rustige voetstappen, en daarna het geluid van een bezem tijdens het opvegen van het gruis.
Ja. Het is daar al een tijdje geen feestje.
pi_217839830
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 16:00 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Anders lekker Cyprus bezetten en Koerden jagen met de jongens?
Om welk land het ook gaat. Iemand die het leger ingaat van een vreemde mogendheid ben ik liever kwijt dan rijk.
  dinsdag 3 juni 2025 @ 16:35:06 #288
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217839978
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 16:16 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Om welk land het ook gaat. Iemand die het leger ingaat van een vreemde mogendheid ben ik liever kwijt dan rijk.
Liever kwijt wel ja. Kwalificatie van RIH is alleen weer wat zwaar aangezet.
pi_217840267
twitter

Tolerant volkje die pallies.
  dinsdag 3 juni 2025 @ 17:17:52 #290
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217840391
Ik vind video's zonder geverifieerde context ("Hij kreeg geen gratis ijsje") niet zo nuttig en ook niet heel fris als het wordt gebruikt om alle Palestijnen neer te zetten als mensen die geen hulp, mededogen of opvang verdienen.
  dinsdag 3 juni 2025 @ 17:22:47 #291
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217840443
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 17:17 schreef Qarrad het volgende:
Ik vind video's zonder geverifieerde context ("Hij kreeg geen gratis ijsje") niet zo nuttig en ook niet heel fris als het wordt gebruikt om alle Palestijnen neer te zetten als mensen die geen hulp, mededogen of opvang verdienen.
Er gaan zoveel van dat soort filmpjes rond en groot deel daarvan is gewoon nep (als in van een ander incident). Mensen in de comments zeggen dat dit filmpje dan uit Egypte zou komen en ze allemaal met dat accent praten.
En zelfs als het wel echt zou zijn en de beschrijving erbij zou kloppen. Makkelijk om andere partij weg te zetten als onmensen op basis van asociaal gedrag van een persoon. Zie ook dat soort zooi voorbij komen over Israëliërs/Joden.
pi_217840470
quote:
Lekker goedkoop scoren inderdaad. Walgelijk.
  dinsdag 3 juni 2025 @ 17:42:52 #293
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217840597
quote:
Dat Palestijnen een over het algemeen een nogal geradicaliseerde groep Arabieren zijn, mag gerust benoemd worden. De oorlogen en conflicten die Palestijnen hebben aangericht in landen als Egypte, Jordanië en Libanon zijn hier ook bewijzen van.

En 'mededogen' ... Tja, ik vraag mij echt nog altijd af waarom de nodige Westerse mensen zulke gevoelens hebben voor een groep mensen die elke oorlog zelf begint en uitzinnig van vreugde in de straten staat na slachtpartijen op Israëlische burgers.

Zijn dit nu echt de mensen waar je als Westerling veel empathie voor wilt voelen? En voor de duidelijkheid: ik zeg niet dat jij dit zo ervaart, jouw posts zijn wat mij betreft juist zeer genuanceerd rond dit conflict. Maar zulke sentimenten leven er wel degelijk rond dit conflict bij een deel van de pro-Palestijnse activisten.
pi_217840947
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 17:04 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Hebben ze daar ook al verwarde mannen?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_217840991
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 13:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Precies, Westerse landen en onafhankelijke organisaties zijn veel betere bronnen dan de terroristische bronnen van het IDF EN ja ook Hamas.

Maar he jij trapt constant in de propaganda van het IDF. Dus dan val je al direct af.
Vooral omdat je hier op FOK! met enige regelmaat je grote afkeer en haat tegen moslims is.
Dan ben je al helemaal niet meer serieus te nemen over dit onderwerp.
pi_217841007
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 13:58 schreef oblo het volgende:

[..]
Nee, ik vind het specifieke scenario dat ze schetsen geloofwaardiger.

In dit geval is het vooralsnog alleen het woord van een aantal ooggetuigen. Geen enkele onafhankelijke instantie heeft het verhaal van de ooggetuigen bevestigd, het enige wat ze zeggen is dat ze verklaringen van ooggetuigen hebben gehoord.

Ik heb nergens gezegd dat ik de IDF per definitie geloofwaardig vind. Bij dit soort gevallen helpen generalisaties niet. Beter bekijk je per geval wie, wat voor verklaringen geeft en wacht je vooral af of er andere bronnen en bewijzen komen.

Redenen op emotie en onderbuikgevoelens zoals jij doet kom je niet ver mee.
Er zijn ook onafhankelijke organisaties die ter plekke waren.

De situatie van het IDF geloofwaardiger? Dat een grote groep ineens op hen af zou komen en een paar door bleven gaan na schoten?
Alsof een groep mensen ineens op een vijandelijk moordend leger af zou gaan :') Totaal niet geloofwaardig.

Wat onafhankelijke bronnen en ja ook Hamas aangeeft is veel logischer.
Dat het IDF weer een walgelijke misdaad gepleegd heeft waar veel mensen bij elkaar waren voor voedsel.
En gezien eerdere misdaden van het IDF is het ook niet gek om te denken dat ze een warenhuis gebruiken als bait.
pi_217841018
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 15:26 schreef pokkerdepok het volgende:
helaas wint dit soort verzonnen berichtgeving het toch wel. het zit gelijk in mensen hun hoofd.
je ziet het hier, een aantal wist al zeker dat het gebeurt was. die gaan nu niet zeggen, oh, het was toch niet zo... die weten het zeker.
Nee, dit soort berichtgeving wint omdat het feiten zijn en door meerdere bronnen bevestigd worden.

Jij hebt juist een grote bias omdat je denkt dat de hele wereld anti joden is :')

quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 15:55 schreef HowardRoark het volgende:
pi_217841144
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 17:04 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Als je het IQ van een goudvis hebt ga je je heil zoeken in dit soort argumenten.
pi_217841184
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 13:40 schreef bianconeri het volgende:
En weer valt Israel een noodhulp punt aan. Meerdere ooggetuigen en onafhankelijke organisaties bevestigingen dit.
Het IDF? JA MAAR HUILLLIEEE ER LIEPEN MENSEN.

:')

De anti-moslims op FOK! zullen wel weer ''gaan janken dat het Westerse propaganda is! Antisemitisme in de media.
Boeoeehoeeee joden altijd het slachtoffer boeehoeeee. Het IDF heeft altijd gelijk boeehooeeee''

Zoveelste walgelijke misdaad van Israel.
Als iets bewezen is, is het wel dat het IDF een moordzuchtige bende is die alles bij elkaar liegt.
pi_217841210
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 11:09 schreef oblo het volgende:

[..]
Hoe weet jij dat ze bij elkaar zijn gelokt en dan doodgeschoten zijn? Heb jij hier beelden van? Bevestigingen van onafhankelijke bronnen? Of op zn minst een onderbouwing waarom dat het meest aannemelijke scenario is?

Of zijn “ooggetuigen en Gazaanse gezondheidsautoriteiten” genoeg voor jou om conclusies te trekken?
Ja dat is genoeg zoals in elk andere situatie waar een journalist niet direct bij was. Onderzoek is ook prima maar dat wil Israël niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')