quote:Man (35) ontsnapt uit ggz-instelling en is spoorloos, politie waarschuwt: ‘Benader hem niet zelf’
De politie is dringend op zoek naar een 35-jarige man die woensdagochtend uit een ggz-instelling in Heiloo is ontsnapt. Er zijn zorgen over zijn veiligheid en die van zijn omgeving. Vooralsnog heeft de politie nog geen enkele aanwijzing waar de man zou kunnen zijn.
Signalement:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De man vertrok woensdag rond 08.30 uur uit een ggz-instelling in Heiloo. Vanaf de Olvendijk is hij te voet weggegaan en sindsdien is er geen enkel spoor van hem. Het is ook niet bekend in welke richting hij is vertrokken. Een politiewoordvoerder noemt de zoektocht ‘zeer ernstig’. „We zetten iemand niet zomaar met volledige foto online.”
Waarom de man een gevaar zou zijn voor zijn omgeving, wil de politie niet zeggen. „Vanwege privacy kunnen we geen informatie over zijn situatie delen. Wel kan ik zeggen dat we ons zorgen maken om zijn veiligheid en die van zijn omgeving. We zijn druk bezig met het onderzoek, maar hebben vooralsnog geen aanwijzingen waar hij zou kunnen zijn.”
‘Benader hem niet zelf’
De man heeft een lichte huidskleur, een slank postuur en is ongeveer 1,85 meter lang. Hij draagt een donkerkleurige sweater, een donkerkleurige korte broek en een zwarte rugtas. ‘Als u hem ziet, benader hem dan niet zelf, maar neem telefonisch contact op met de politie via 112’, schrijft de politie Noord-Holland in het opsporingsbericht.
Waarom de man in de ggz-instelling in Heiloo verblijft is nog niet bekend. Een woordvoerder van GGZ Noord-Holland-Noord kon woensdagmiddag nog niet meer informatie over de zaak delen. „Wij doen geen uitspraken over cliënten die al dan niet bij ons verblijven of verbleven.”
De man verblijft in GGZ Noord-Kennemerland. Dat is een opnamekliniek voor volwassenen op het Landgoed Willibrordus. Op de kliniek is er een open- en een gesloten afdeling.
[ Bericht 2% gewijzigd door Jippie op 29-05-2025 12:42:25 ]
Doe eens even normaal man. Het is absoluut geen oplossing om iemand met een psychose in de cel te gooien.quote:Op woensdag 28 mei 2025 17:58 schreef Jahr00n het volgende:
Dit is echt schering en inslag. Wat mij betreft gewoon GGZ opheffen en deze mensen onder brengen in een gevangenis.
Ze wilde mijn FOK! uren verkorten. Dan hebben ze de verkeerde hoor!!!!!quote:Op woensdag 28 mei 2025 18:00 schreef roos94 het volgende:
@:mikeytt ben je ze weer te slim af geweest
Gewoon uitproberen, komt goedquote:Op woensdag 28 mei 2025 18:18 schreef Swango het volgende:
Intrigerend wel, wat zou er gebeuren als je deze man benadert?
Vlog hetquote:Op woensdag 28 mei 2025 18:18 schreef Swango het volgende:
Ik denk niet veel goeds als de politie die foto's al zo snel online zet.quote:Op woensdag 28 mei 2025 18:18 schreef Swango het volgende:
quote:Op woensdag 28 mei 2025 18:18 schreef Swango het volgende:
Je gaat gegarandeert viraal.quote:
Hooguit een piepklein deel van de mensen met een psychose zijn daadwerkelijk gevaarlijk. Meeste zijn niet gevaarlijker dan jij of ik, of je buurman. Altijd die angst voor mensen met een psychose... Wat een onzin joh.quote:Op woensdag 28 mei 2025 18:01 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Doe eens even normaal man. Het is absoluut geen oplossing om iemand met een psychose in de cel te gooien.
Het zijn patienten geen misdadigers.
Gewoon alle mannen met lang haar vermijdenquote:Op woensdag 28 mei 2025 19:34 schreef de_boswachter het volgende:
Lekker zo’n geblurrede foto in de OP terwijl het een LEVENSGEVAARLIJKE ontsnapte is. Makkelijk herkennen ook
Politie
De Privacy Wetgeving
Het zal door de onvoorspelbaarheid en onbereikbaarheid komen. En deze man lijkt wel groot te zijn.quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hooguit een piepklein deel van de mensen met een psychose zijn daadwerkelijk gevaarlijk. Meeste zijn niet gevaarlijker dan jij of ik, of je buurman. Altijd die angst voor mensen met een psychose... Wat een onzin joh.
Wedden dat hij hard kan lopen?quote:Op woensdag 28 mei 2025 18:42 schreef -river- het volgende:
Die krijgt het vanzelf koud zonder jas en met korte broek.
Pfoehquote:
Eens.quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:45 schreef GGMM het volgende:
[..]
Gewoon alle mannen met lang haar vermijden
Dat is sowieso een goed advies
Privacy... Als dit soort mafketels weg lopen, moeten ze het vooral doen. Wat je als zorgverlener vooral niet moet doen is deze tegenhouden.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:22 schreef nostra het volgende:
Waarom kan die vent vrolijk naar buiten wandelen? En waarom hangen er buiten een ggz-kliniek geen camera's?
Denk dat ie niet opvalt hier in deze omgeving. Hier veel toeristen en mafklappers uit Amsterdam die er aparter uit zien. Ik zal morgen (ga ik naar NS station Heiloo) eens rondneuzen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 18:37 schreef Hathor het volgende:
Opvallende verschijning, zou toch niet echt ver moeten komen.
Tenzij hij terug naar de jaren 80 is met dat matje.
Heel mooi. Even naar de avondwinkel mensen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:39 schreef GGMM het volgende:
Man (35) die ontsnapte uit ggz-instelling is weer terecht
https://www.ad.nl/binnenl(...)er-terecht~a5fec007/
@:de_boswachter kan weer veilig over staat
Hij kan op open gezeten hebben, maar dat lijkt me zeer sterk gezien de oproep.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:22 schreef nostra het volgende:
Waarom kan die vent vrolijk naar buiten wandelen? En waarom hangen er buiten een ggz-kliniek geen camera's?
Wat een onzin.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:33 schreef Chadi het volgende:
[..]
Privacy... Als dit soort mafketels weg lopen, moeten ze het vooral doen. Wat je als zorgverlener vooral niet moet doen is deze tegenhouden.
Heiloo heeft goede treinverbindingen; ik denk dat men het eerste op de camera's van 't spoor kijkt. Rond Heiloo zijn het vooral weilanden en snelwegen, weinig verstopmogelijkheden.quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:39 schreef GGMM het volgende:
Man (35) die ontsnapte uit ggz-instelling is weer terecht
https://www.ad.nl/binnenl(...)er-terecht~a5fec007/
@:de_boswachter kan weer veilig over staat
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |