abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 mei 2025 @ 22:29:18 #1
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217774200
https://eenvandaag.avrotr(...)taat-op-winst-160339

quote:
Kiezer straft coalitie af in zetelpeiling om egoïsme van partijleiders en gebrek aan daadkracht, alleen VVD staat op winst

Een jaar na het hoofdlijnenakkoord krijgt de coalitie een flinke draai om de oren van eigen kiezers. Veel te weinig daden en te veel bezig met de achterban, klinkt het. Dat kost drie van de vier partijen zetels. Alleen de VVD staat op winst.

Dat blijkt uit de laatste zetelpeiling van EenVandaag en Verian. De partij kan nu op 30 zetels rekenen, 6 meer dan bij de verkiezingen. De VVD heeft nu de meeste zetels in deze peiling, maar het is door onzekerheidsmarges nog niet zeker te zeggen of ze ook de grootste worden als er nu verkiezingen zouden zijn.

PVV, NSC en BBB op verlies
Daarmee staat de VVD als enige coalitiepartij op winst. De PVV (van 37 naar 28), NSC (van 20 naar 2) en BBB (van 7 naar 2) hebben allen flink verloren sinds de laatste stembusgang in november 2023.

Verder doet oppositiepartij GroenLinks-PvdA met 28 zetels bovenin mee en is het beeld bij andere partijen stabiel.

Onvoldoende daadkracht
Coalitiekiezers oordelen hard over wat de coalitie tot nu toe voor elkaar heeft gekregen. Zo heeft slechts 12 procent van de coalitiekiezers het gevoel dat de coalitie genoeg heeft gedaan aan zaken die zij belangrijk vinden. Dat terwijl de partijen volgens de meeste coalitiekiezers (68 procent) meer bezig zijn met het partijbelang dan het algemeen belang.

De onvrede straalt ook af op de coalitieleiders, die het hoofdlijnenakkoord hebben gesloten. Zo vindt maar 14 procent van de PVV-kiezers dat Geert Wilders er voldoende in is geslaagd partijstandpunten om te zetten in kabinetsbeleid. Het wordt Wilders moeilijk gemaakt door andere partijen, wordt er gezegd, maar hij heeft ook te veel weggegeven.

Coalitieleiders onder druk
"Hij wordt van alle kanten tegengewerkt. Hij heeft ook te veel valse beloftes gedaan. Hij had kunnen weten dat die onrealistisch waren", schrijft een PVV-kiezer. Wat hen betreft had er meer gedaan moeten worden op migratie, voor hen het belangrijkste thema, maar ook op de woningmarkt, veiligheid en de Nederlandse identiteit gebeurde er volgens een meerderheid van de PVV-kiezers te weinig.

Ook andere kiezersgroepen zijn niet te spreken over de daadkracht van hun leider. Hoewel kiezers dat niet afstraffen door over te stappen, zegt ook maar 31 procent van de VVD-kiezers dat Dilan Yeşilgöz voldoende plannen in daden heeft weten om te zetten.

VVD 'stabiel en ervaren'
Toch wint de VVD wél zetels door het imago van een stabiele partij met ervaren politici. Ook neigen kiezers die bij de afgelopen verkiezingen een uitstap hadden gemaakt, naar bijvoorbeeld de PVV, NSC of de BBB, weer naar hun 'oude' partij.

Iemand die bij de verkiezingen nog PVV stemde, schrijft: "Ik merk dat de PVV veel roept, maar niets waarmaakt. Ik begrijp ook niet alle keuzes die de VVD de laatste tijd maakt, maar binnen de coalitie is het momenteel wel de meest stabiele partij."

'Om je voor te schamen'
In de basis vindt de grootste groep coalitiekiezers dat geen van de vier regerende partijen aanzienlijk meer standpunten heeft omgezet in daden dan de ander. Maar als ze iemand moeten aanwijzen, heeft de VVD - zegt 1 op de 5 kiezers - de meeste plannen waargemaakt.

Vertrouwen dat dit kabinet nog met oplossingen komt waar coalitiekiezers op hopen, is er amper. Nog geen kwart (22 procent) van hen denkt dat dat nog gaat gebeuren. "Hoe langer dit kabinet zit, hoe duidelijker wordt dat ze het niet kunnen. Het is om je voor te schamen. Ik zie geen enkele reden om te denken dat dat anders wordt", zegt een NSC-kiezer tot slot.
:') Soms denk ik echt dat we dit circus gewoon verdienen. Werkelijk alle kiezers ontevreden en dan stappen we massaal over naar de VVD :')!

Het lijkt net besmettelijk. En altijd weer de VVD die de dans ontspringt. Weet echt niet hoe ze het doen :')
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  dinsdag 27 mei 2025 @ 22:31:11 #2
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217774222
GL/PvdA - VVD - CDA maar proberen dan?

Groenpaars.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 27 mei 2025 @ 22:31:19 #3
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217774223
NSC kiezers zijn zelfs meer ontevreden over het kabinet dan kiezers die niet op een kabinetspartij hebben gestemd. :')
pi_217774229
Het volk doet maar :)
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
pi_217774231
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 22:31 schreef Harvest89 het volgende:

Groenpaars.
Dat lijkt het enige realistische op dit moment ja.
pi_217774235
Dilan doet het uitstekend ondanks alle misogyne haat uit progressief-linkse hoek. Zou leuk zijn als zij de eerste vrouwelijke premier wordt.
  dinsdag 27 mei 2025 @ 22:32:57 #7
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217774243
quote:

Groenpaars.
Helaas enige realistische optie, maar ik hoop nog een beetje dat het Bontenbal effect blijft lopen en CDA nog verder stijgt.

Een PvdA-CDA coalitie zou echt een verademing zijn.
  dinsdag 27 mei 2025 @ 22:33:52 #8
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217774257
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 22:32 schreef RotatoR het volgende:
Dilan doet het uitstekend ondanks alle misogyne haat uit progressief-linkse hoek. Zou leuk zijn als zij de eerste vrouwelijke premier wordt.
Holle frasen.
Wat doet ze dan precies zo uitstekend?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_217774266
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 22:29 schreef Mikeytt het volgende:
https://eenvandaag.avrotr(...)taat-op-winst-160339
[..]
:') Soms denk ik echt dat we dit circus gewoon verdienen. Werkelijk alle kiezers ontevreden en dan stappen we massaal over naar de VVD :')!

Het lijkt net besmettelijk. En altijd weer de VVD die de dans ontspringt. Weet echt niet hoe ze het doen :')
Het is een carroussel van onkunde en onvrede en ik heb niet het idee dat een willekeurige andere coalitie het beter zou doen. Ons politieke stelsel is failliet.
  dinsdag 27 mei 2025 @ 22:34:44 #10
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217774268
quote:
53% van je eigen achterban die denkt dat je er niet in bent geslaagd standpunten in het kabinetsbeleid terug te laten komen en slechts 31% die vindt dat Dilan erin geslaagd is... Wat een uitstekendheid.

Als dat de lat is bij de VVD, dan snap ik wel waarom het zo klote is.
  dinsdag 27 mei 2025 @ 22:35:03 #11
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217774273
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 22:32 schreef Mikeytt het volgende:
Een PvdA-CDA coalitie zou echt een verademing zijn.
Heeft mijn voorkeur ook.
pi_217774281
quote:
..en het mooie is, Dilan /VVD hoeft er helemaal niets voor te doen :D

En blijkbaar is de kiezer alweer vergeten dat het de VVD was die het Kabinet liet vallen, hmmmm waar was dat ook alweer om? :')
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_217774297
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 22:34 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
53% van je eigen achterban die denkt dat je er niet in bent geslaagd standpunten in het kabinetsbeleid terug te laten komen en slechts 31% die vindt dat Dilan erin geslaagd is... Wat een uitstekendheid.

Als dat de lat is bij de VVD, dan snap ik wel waarom het zo klote is.
Grootste partij in de peilingen ondanks regeringsverantwoordelijkheid. Dan doe je het gewoon uitstekend.
  dinsdag 27 mei 2025 @ 22:38:26 #14
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_217774299
De VVD is echt een soort politiek onkruid, dat vergaat op de een of andere manier maar niet.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_217774309
quote:

Groenpaars.
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 22:31 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat lijkt het enige realistische op dit moment ja.
Heb ik gemist dat we volgende week verkiezingen hebben?
Deze TS opent ongeveer om de week een nieuw topic met de nieuwste peiling. Elke nieuwe peiling die hem goed uitkomt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_217774312
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 22:38 schreef PzKpfw het volgende:
De VVD is echt een soort politiek onkruid, dat vergaat op de een of andere manier maar niet.
Wat is het alternatief?
  dinsdag 27 mei 2025 @ 22:39:35 #17
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217774313
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 22:34 schreef Pleun2011 het volgende:
Het is een carroussel van onkunde en onvrede en ik heb niet het idee dat een willekeurige andere coalitie het beter zou doen. Ons politieke stelsel is failliet.
Ik kan heel wat coalities noemen die het een stuk beter zouden doen met meer zetels.

Nederlanders kiezen elke verkiezing weer een andere rechtse partij en zien totaal niet in dat die ideologische stroming wellicht wel het probleem is.

Verkies rechts > alles wordt klote > verkies een andere rechtse partij die dit wel op kan lossen > alles wordt toch klote > nu verkiezen we een andere rechtse partij die het wel echt kan oplossen!!
  dinsdag 27 mei 2025 @ 22:40:50 #18
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217774327
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 22:39 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Wat is het alternatief?
Ik zie er 5 partijen tussen staan die ik liever heb zitten dan de VVD.
  dinsdag 27 mei 2025 @ 22:41:58 #19
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217774335
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 22:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
[..]
Deze TS opent ongeveer om de week een nieuw topic met de nieuwste peiling. Elke nieuwe peiling die hem goed uitkomt.
A man can dream.

Maar goed ik hoop dat onze grote geblondeerde dorpsgek daad bij woord zet en de stekker uit het kabinet trekt zoals hij claimt te doen als de grenzen niet dicht gaan.
  dinsdag 27 mei 2025 @ 22:45:00 #20
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217774349
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 22:38 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Grootste partij in de peilingen ondanks regeringsverantwoordelijkheid. Dan doe je het gewoon uitstekend.
De grootste partij zijn maakt geen bal uit als je naar het aantal zetels kijkt. Geen enkele partij heeft brede steun van de kiezer meer.

Voor 2017 had menig coalitiepartij gewoon 40+ zetels. Het CDA zelfs weleens 54 zetels. Sterker nog, we hebben coalities gehad (zoals PvdA-CDA) die met zijn 2'en meer dan tweederde meerderheid verkregen in de kamer.

20% van alle kiezers ervan kunnen overtuigen op je partij te stemmen is geen uitstekendheid, heb is gewoon iets minder kut dan andere partijen.
  dinsdag 27 mei 2025 @ 22:46:17 #21
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217774359
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 22:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Volgens Geert trekt hij de stekker uit het kabinet als er niet wordt voldaan aan zijn lijst van onrealistische eisen, dus binnenkort verkiezingen of Geert liegt weer zoals gewoonlijk _O_
  dinsdag 27 mei 2025 @ 22:48:51 #22
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_217774373
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 22:40 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Ik zie er 5 partijen tussen staan die ik liever heb zitten dan de VVD.
Dat is jouw persoonlijke mening, maar objectief betere partijen zijn er eigenlijk niet (aan elke partij kleeft wel wat) en dat is ook inherent aan het stelsel. Aan dat laatste zal echt wat moeten veranderen om politiek Nederland uit het slop te trekken.

Vroeger vond ik het nog wel leuk om politiek op de voet te volgen. Na al dat gepolariseer en clowneske vertoningen op televisie levert het alleen maar ergernis op.
pi_217774388
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 22:46 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Volgens Geert trekt hij de stekker uit het kabinet als er niet wordt voldaan aan zijn lijst van onrealistische eisen, dus binnenkort verkiezingen of Geert liegt weer zoals gewoonlijk _O_
Ja, niemand die geloofd dat dat daadwerkelijk gaat gebeuren. Wilders heeft overigens expliciet aangegeven dat dat geen eisen zijn, maar aanbevelingen. Ook geen vrijblijvende aanbevelingen trouwens.

Begrijpelijk dat jij aan elk flintertje hoop vast blijft houden dat dit kabinet gaat vallen, maar dit is jouw 388e keer dat je dat doet.
  dinsdag 27 mei 2025 @ 22:52:28 #24
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217774393
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 22:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Wilders heeft overigens expliciet aangegeven dat dat geen eisen zijn, maar aanbevelingen.
haha

quote:
PVV-leider Wilders wil binnen enkele weken de grenzen sluiten voor alle asielzoekers. Ook moeten alle Syriërs in Nederland terug naar hun land en moeten er azc's dicht. Als het kabinet dat niet binnen een paar weken op de rails zet, dan dreigt een kabinetscrisis, maakte hij duidelijk op een speciaal ingelaste persconferentie. "Als er niets of onvoldoende verandert, is de PVV weg."
pi_217774410
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 22:36 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
..en het mooie is, Dilan /VVD hoeft er helemaal niets voor te doen :D

En blijkbaar is de kiezer alweer vergeten dat het de VVD was die het Kabinet liet vallen, hmmmm waar was dat ook alweer om? :')
Kabinet was gevallen zodat Rutte zijn droom kon najagen bij de NAVO. Zo rolt de VVD.

Dat VVD weer op winst staat... zucht :N
Maar verbazen doet het mij niet meer.
pi_217774434
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 22:52 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
haha
[..]

quote:
'Geen dictaat, ook niet vrijblijvend'
De voorstellen uit zijn tienpuntenplan zijn "geen dictaat, maar ook niet vrijblijvend", zei Wilders in zijn toelichting. Hij begrijpt dat het wat langer zal duren om sommige maatregelen ingevoerd te krijgen, zolang de besluiten ervoor maar wel binnen een paar weken genomen worden.
https://nos.nl/artikel/25(...)rs-anders-is-pvv-weg
  dinsdag 27 mei 2025 @ 22:59:26 #27
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217774441
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 22:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
[..]

Je leest hetzelfde als ik neem ik aan? Dit zijn gewoon eisen dus.
pi_217774465
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 22:39 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Wat is het alternatief?
Ja, dit dus. Ik ben over het algemeen rechts georiënteerd, maar als atheïst stem ik niet confessioneel, BBB is one-issue, FvD hoef ik hopelijk niet te beargumenteren waarom ik daar niet op stem, PVV zou ik nog wel ok vinden om op te stemmen maar het migratiestandpunt vind ik veel te extreem en te overheersend in hun programma waardoor ik dat niet aan mezelf kan verantwoorden en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Conclusie is dat op rechts de VVD eigenlijk de enige fatsoenlijke partij is dus heb ik daar vorige keer ook weer op gestemd, zij het met enige tegenzin. Echter heb ik dus gewoon geen alternatief. Ik heb wel eens een uitstapje gemaakt naar D66, maar dat is inmiddels ook alweer een aantal verkiezingen geleden.
Moet ik dan op een partij gaan stemmen waarvan het algemene gedachtegoed gewoon niet bij mij past? Dat vind ik nog minder prettig voelen dan met tegenzin VVD stemmen, met dat partijprogramma ben ik het tenminste nog grotendeels eens.
pi_217774467
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 22:59 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Je leest hetzelfde als ik neem ik aan? Dit zijn gewoon eisen dus.
Jouw stukje: 'Als er niets van de 10 punten veranderd is de PVV weg'.
NOS-artikel: 'Geen dictaat, ook niet vrijblijvend'

Jouw conclusie: Het zijn allemaal eisen van Wilders!!!

We lezen beide dezelfde stukjes, maar jij begrijpt alleen niet wat er staat.
pi_217774571
Wilders is deze keer zo groot geworden omdat de VVD er voor had gezorgd dat het alleen over de immigratie en vooral de asielzoekers ging. Belachelijk, maar het heeft hem geen windeieren gelegd.

Zoals gewoonlijk begon hij met een tirade dat hij het asociaal vond dat hij geen minister president heeft kunnen worden. Dus hij is alleen bezig met proberen van het asieldilemma weer het enige belangrijke onderwerp te maken. Zodra hij denkt dat het gelukt is en zijn peilingen de lucht in schieten, gaat de stekker er uit, zodat hij toch de positie van minister president kan krijgen, waar hij recht op denkt te hebben.

Alle andere dingen zijn bijzaak. Jullie, de kiezers die op hem gestemd hebben zijn bijzaak. Hij zit er niet voor jullie, alleen voor zichzelf.
  Forum Admin dinsdag 27 mei 2025 @ 23:18:43 #31
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217774600
Ik heb zo mijn twijfels hoe representatief een poll van EenVandaag is eigenlijk.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_217774615
Uiteindelijk komen een hoop verstandige mensen na een ongelukkige uitstap weer uit bij een partij die staat voor logisch en eerlijk beleid.
pi_217774630
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 23:18 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik heb zo mijn twijfels hoe representatief een poll van EenVandaag is eigenlijk.
Zeker, al gaan die meestal wel voor de redelijk populistische optie. En de vragen zullen allicht ook op teleurstelling gericht zijn, dat is leuker in de media dan op wat wel lukt ;)
  dinsdag 27 mei 2025 @ 23:30:45 #34
117098 Hathor
Effe niet
pi_217774635
De waan van de dag.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_217774650
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 23:23 schreef JopieKlaassen het volgende:
Uiteindelijk komen een hoop verstandige mensen na een ongelukkige uitstap weer uit bij een partij die staat voor logisch en eerlijk beleid.
En welke is dat dan? Of verschilt dat ter persoon?

Dat is ook het probleem van de fusie van GL/PvdA: dat zijn twee heel verschillende partijen, die verschillende soorten kiezers aantrekken. En er zijn genoeg mensen die wel op 1 van die twee willen stemmen, maar niet de andere.

Vroeger was het CDA de partij waar je op stemde als het je verder niet zoveel interesseerde, tegenwoordig is dat de VVD geworden.

Ik vind het ook interessant dat er blijkbaar veel mensen vallen over het feit dat de D66 voorzitter homoseksueel is, alhoewel hij dat niemand gaat opdringen, terwijl de voorzitter van de VVD die keihard pleit voor een hard vreemdelingenbeleid, zelf ook een allochtoon is. Op zich zou het allemaal niets uit moeten maken wat de geaardheid of de geboorteplaats van iemand is, maar dat is het dus wel, alleen heel selectief. Nogal hypocriet, allemaal.

Maar ik denk dus niet dat GL/PvdA nog veel groter gaat worden, maar de PVV ook niet. Ook niet veel kleiner. En dan kom je op de VVD, SP en de kleine partijtjes terecht als grote winnaars, waar je moeilijk een kabinet mee kunt vormen.

Dus dan toch maar hopen op een groot CDA. De minst slechte keuze.
  dinsdag 27 mei 2025 @ 23:44:16 #36
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_217774674
Wilders doet dus stap naar voren
Hoopt dat hij dan de grootste wordt
Kneusjes van pvv vervangen door overstappers nsc
Dan hij mp geen gezeik meer met tussenpaus
VVD loopt wel in de pas
Samen ruim 60 zetels
Overige 15 makkelijk te krijgen door ze tegen elkaar uit te spelen

Dat is mijn visie en daar zult u het mee moeten doen :P
  dinsdag 27 mei 2025 @ 23:44:19 #37
117098 Hathor
Effe niet
pi_217774675
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 23:34 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
En welke is dat dan? Of verschilt dat ter persoon?

Dat is ook het probleem van de fusie van GL/PvdA: dat zijn twee heel verschillende partijen, die verschillende soorten kiezers aantrekken. En er zijn genoeg mensen die wel op 1 van die twee willen stemmen, maar niet de andere.

Vroeger was het CDA de partij waar je op stemde als het je verder niet zoveel interesseerde, tegenwoordig is dat de VVD geworden.

Ik vind het ook interessant dat er blijkbaar veel mensen vallen over het feit dat de D66 voorzitter homoseksueel is, alhoewel hij dat niemand gaat opdringen, terwijl de voorzitter van de VVD die keihard pleit voor een hard vreemdelingenbeleid, zelf ook een allochtoon is. Op zich zou het allemaal niets uit moeten maken wat de geaardheid of de geboorteplaats van iemand is, maar dat is het dus wel, alleen heel selectief. Nogal hypocriet, allemaal.

Maar ik denk dus niet dat GL/PvdA nog veel groter gaat worden, maar de PVV ook niet. Ook niet veel kleiner. En dan kom je op de VVD, SP en de kleine partijtjes terecht als grote winnaars, waar je moeilijk een kabinet mee kunt vormen.

Dus dan toch maar hopen op een groot CDA. De minst slechte keuze.
Of er staat weer een nieuwe partij op uit het niets, schijnt een beetje hip te zijn de laatste jaren.

Om dan vervolgens na enkele maanden weer in de obscuriteit te verdwijnen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 27 mei 2025 @ 23:49:25 #38
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_217774682
Ja, leuk die peilingen :O

Voorlopig zijn er toch nog geen verkiezingen, dus het zal allemaal wel. Maar goed, TS heeft tenminste weer even zijn/haar/het plasje kunnen doen.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_217774684
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 23:44 schreef ikweethetookniet het volgende:
VVD loopt wel in de pas
Samen ruim 60 zetels

Mee eens. Maar dan moet hij wel ruim meer stemmen hebben dan de VVD, want Dilan wil die baan ook.

En het is nog maar heel erg de vraag welke partijen nog met hem in zee willen gaan als ze om hem heen kunnen gaan. Hij moet de rest dus voor het blok zetten. Alhoewel hij dat zelf waarschijnlijk een heel stuk eenvoudiger inschat.
pi_217774706
Nog meer arbeidsmigranten en expats. Hoe dom is de kiezer!!!

:r
  woensdag 28 mei 2025 @ 00:21:13 #41
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_217774740
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 23:49 schreef SymbolicFrank het volgende:
Mee eens. Maar dan moet hij wel ruim meer stemmen hebben dan de VVD, want Dilan wil die baan ook.
En het is nog maar heel erg de vraag welke partijen nog met hem in zee willen gaan als ze om hem heen kunnen gaan. Hij moet de rest dus voor het blok zetten. Alhoewel hij dat zelf waarschijnlijk een heel stuk eenvoudiger inschat.
Daarom ook nu en met dit onderwerp anders is de vvd te groot en onderwerp gejat
Hoog spel maar anders wordt het vvd cda en nog wat en staat hij buitenspel
  woensdag 28 mei 2025 @ 00:23:19 #42
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_217774742
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 00:00 schreef Alpha0 het volgende:
Nog meer arbeidsmigranten en expats. Hoe dom is de kiezer!!!
:r
Te dom om te poepen en snel vergeten wat er gebeurd is
Kijk naar cda en vvd allebei wanprestaties geleverd en toch weer in beeld
Beide hadden al lang als criminele organisatie worden aangepakt en verboden

En links is dom en jaloers
pi_217774748
quote:

Groenpaars.
8-) En weer zo'n paars bril op w/

Gewoon de gestolen beertjes negeren, as usual!
  woensdag 28 mei 2025 @ 00:30:37 #44
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217774758
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 22:33 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Holle frasen.
Wat doet ze dan precies zo uitstekend?
Ze weet meer mensen te enthousiasmeren dan Timmerfrans.
  woensdag 28 mei 2025 @ 00:47:13 #45
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_217774782
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 00:27 schreef Watashiwa het volgende:
En dus pakte Geert zijn moment
Never waste a crisis
Anders paars zoveel en hij buitenspel
  woensdag 28 mei 2025 @ 07:26:20 #46
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217775253
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 23:18 schreef Straatcommando. het volgende:
Zo dicht mogelijk eigenlijk. Geen idee hoe het nu gaat sinds ze zijn overgestapt naar Verian, maar m.u.v. de laatste verkiezingen, die geen enkele peiler goed heeft gepeild, zat 1Vandaag altijd het dichtst bij het werkelijke resultaat.
  woensdag 28 mei 2025 @ 07:27:41 #47
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217775261
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 23:44 schreef ikweethetookniet het volgende:
VVD loopt wel in de pas
Samen ruim 60 zetels

Zo groot als nu wordt ie niet meer. NSC gaat op naar de 0 zetels.

Als het kabinet valt, dan is er echt geen partij meer die met de PVV samen zal werken.
  woensdag 28 mei 2025 @ 07:29:30 #48
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217775271
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 23:44 schreef Hathor het volgende:

[..]
Of er staat weer een nieuwe partij op uit het niets, schijnt een beetje hip te zijn de laatste jaren.

Om dan vervolgens na enkele maanden weer in de obscuriteit te verdwijnen.
Denk dat de nieuwe 'linkse' partij van Timmermans zowaar de volgende zou kunnen zijn.
  woensdag 28 mei 2025 @ 07:32:18 #49
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217775278
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 00:27 schreef Watashiwa het volgende:

[..]

Enige is wel dat GL-PvdA niet meer sociaaldemocratisch zijn en de CDA is juist weer van centrumrechts naar centrum geschoven en heeft de christendemocratie weer wat omarmt en het liberalisme wat losgelaten onder Bontenbal.

Van paars is dus geen sprake meer. :T
  woensdag 28 mei 2025 @ 07:32:19 #50
22565 asco
Los in deze tent
pi_217775279
Die grote rode blokken ga je bij élke partij na élke verkiezing zien de komende decennia.
Maar succes met het hopen op oplossingen! ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')