abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217839304
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 15:18 schreef Bami het volgende:
Wij doen globaal hetzelfde als wat ik hier veel zie. Alleen hebben wij het iets verder uitgesplitst. Wij hebben allebei een eigen rekening + spaarrekening, maar die spaarrekening is een beetje wassen neus want houden we allebei op hetzelfde vaste bedrag.
Dan hebben we nog 2 gezamenlijke rekeningen, 1 voor de maandelijkse vaste lasten waar we naar rato van inkomen naar overmaken en 1 voor de boodschappen + overige kosten waar we allebei hetzelfde vaste bedrag naar overmaken. Whatever we over hebben na die automatische overboekingen houden we allebei een vrij in te vullen bedrag aan zakgeld van over en de rest gaat naar de gezamenlijke spaarrekening.
6 rekeningen dus?
2 van je partner. 2 van jou en 2 gezamenlijke (vaste lasten + boodschappen etc.).
pi_217839308
Gevonden, bij google niks :) . Nou gebruik ik mn hotmail vooral voor van die aanmeldingen waarvan je weet dat je een bak reclame krijgt enzo. Niet mijn hoofd mail adres.

Mijn auto geeft de buitentemperatuur niet goed meer aan, hij denkt steeds dat het onder nul is, zal wel ergens iets niet helemaal goed werken ofzo. Maar vanmorgen begon hij ook te miepen dat de bandenspanning te laag was. Benieuwd of dat dan wel klopt, dus ik zal zo even langs de pomp om te checken.
Fake it till you make it...
pi_217839399
@vencodark, wij hebben elk nog een eigen rekening maar dat is meer voor de vorm. Ik krijg mijn salaris op mijn rekening gestort, betaal dan mijn eigen rekeningen (bijvoorbeeld geld op de spaarrekeningen van de kinderen want die zijn gekoppeld aan mijn rekening, verzekering) en maak de rest over naar de gezamenlijke. Vrouwlief doet hetzelfde. Kortom, alles gaat op één grote hoop. Ik hou voor mijzelf vaak nog wel een beetje speling, zodat ik eens lunch kan kopen als ik werk, of kleding kan kopen zonder dat vrouwlief het direct ziet ;) Maar in principe laten we elkaar gewoon heel vrij. Het lijkt mij vreselijk veel gedoe om kritiek te krijgen als je iets wil kopen. Wij overleggen 99 van de 100 dingen wel, maar als vrouwlief iets echt graag wil dan zal ik echt niet snel nee zeggen en andersom ook niet, en zo wel dan is daar een goede reden voor. Wat misschien helpt is dat wij beiden geen big spenders zijn en heel erg op 1 lijn liggen qua uitgaven. En dat we niet kijken naar wie meer of minder verdient, in die zin dat meer verdienen niet inhoudt dat je dus meer zeggenschap hebt over het geld en de uitgaven.

Als je werkt met eigen rekeningen, vind het zoals @SaskiaR het oplost wel heel logisch klinken. Inleggen naar draagkracht zodat de één niet naar verhouding veel meer betaalt dan de ander.

@exode, wat een gedoe met dat keukenblad, en dat voor de prijs die je ervoor hebt betaald, dat verwacht je toch niet :{ Wat een enorme prutsers (ik zal het netjes houden).

Hier zit de 1e wandel3daagse dag erop, vanavond weer. Ze hebben beide 7,7 kilometer gelopen, de net 7-jarige (daar moet ik nog even aan wennen) rende de laatste 50 meter over de finish en had nog energie voor 10. De 8 jarige was afgedraaid zoals verwacht, maar liep het hele stuk wel op haar laarzen en is van plan dat vanavond weer te doen. Kijken of die voeten nog wat waard zijn na woensdag :')
  dinsdag 3 juni 2025 @ 15:35:10 #254
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_217839416
Google geeft niks, Hotmail een stuk of 20 acties per dag. Wel overal vandaan. Dat hotmail adres is ooit gelekt met wachtwoord. Dus dat heb ik toen snel veranderd, maar ik denk dat de data wel is doorverkocht. Ze proberen het maar, het is toch het adres is ik gebruik voor reclame mailtjes. Serieuze dingen gaan naar een ander adres.
pi_217839683
Iedereen moet zijn/haar financien lekker regelen zoals het prettig voelt, maar dat heb jij duidelijk niet Venco. Ik zou echt even in gesprek gaan over hoe jij je erover voelt en hoe je het wel fijn zou vinden.

Gedoe over geld is zo zonde van je energie!
pi_217839697
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 15:21 schreef vencodark het volgende:

[..]
6 rekeningen dus?
2 van je partner. 2 van jou en 2 gezamenlijke (vaste lasten + boodschappen etc.).
Eigenlijk zelfs 8. Betaal + spaar mij, betaal + spaar man, 2x betaal + 1 spaar gezamenlijk en een spaar voor onze dochter die tot nu toe wel gewoon op onze gezamenlijke naam staat. To be fair, meer rekeningen kosten niet meer geld bij de bank waar we gezamenlijk zitten, dus dat scheelt.

Grotere uitgaven overleggen we eigenlijk altijd, zelfs schoenen voor dochterlief check ik al bij man maar dat is omdat hij meningen heeft, niet omdat ik akkoord zoek. En omdat ik makkelijker geld uitgeef dan hij dus voelt het fair om even in te checken.

Het zo gebruiken als reden om te kunnen beslissen vind ik heel gek, en in dit geval ook zonde van het geld idd. Dan had hij misschien beter onderzoek moeten doen voordat de aanschaf gedaan werd. :+
pi_217839809
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 16:00 schreef exode het volgende:
Iedereen moet zijn/haar financien lekker regelen zoals het prettig voelt, maar dat heb jij duidelijk niet Venco. Ik zou echt even in gesprek gaan over hoe jij je erover voelt en hoe je het wel fijn zou vinden.

Gedoe over geld is zo zonde van je energie!
Ja duh, dat ging van praten naar flinke ruzie. :P :@
Maar we hebben dus een retry nodig.
En als ik hier lees hoe anderen dat doen, geeft dat wel ideeën.
pi_217839938
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 16:14 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ja duh, dat ging van praten naar flinke ruzie. :P :@
Maar we hebben dus een retry nodig.
En als ik hier lees hoe anderen dat doen, geeft dat wel ideeën.
Ik zou inzetten op 'Alles voor mij en beetje voor jou' dan heb je een sterke start positie :P ;)

Maar ik denk dat je zelf al wel voelt dat het gesprek meer is dan wel of niet een eigen bankrekening. Jullie denken anders over geld, geld uitgeven en of het geld nou van hem, jou of samen is. Dan is de praktische invulling van hoeveel betaalrekeningen je hebt niet meteen de oplossing.

Mijn schoonouders zijn overigens dan weer net level de andere kant op
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 3 juni 2025 @ 17:12:38 #259
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217840334
Oh icesave… dat was toen wel een dingetje ja
pi_217840457
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 15:33 schreef Schanu het volgende:
Vrouwlief doet hetzelfde. Kortom, alles gaat op één grote hoop. Ik hou voor mijzelf vaak nog wel een beetje speling, zodat ik eens lunch kan kopen als ik werk, of kleding kan kopen zonder dat vrouwlief het direct ziet ;)
Maar, uhh, doet vrouwlief dat dan ook?

Weet ze ervan?
Zo niet, maakt zij dan wel alles over een jij niet zonder dat dat bij beiden bekend is?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_217840913
Wij hebben aparte rekeningen en een gezamelijke, maar nooit gedoe over geld. Ik betaal de boodschappen, mijn man de rest. Ik heb ook geen idee hoe hoog ‘de rest’ is of wat überhaupt het inkomen van mijn man is. We geven niet veel geld uit (behalve aan vakanties…), en bij de belastingaangifte krijg ik een update over de financiën. Het boeit me niet zo, ik kan zien wat er op de spaarrekening staat en dat is voldoende.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_217841119
Ik zou zeker even bij de buren langsgaan als de vloerenman daar is,@Nijna Face to face is beter dan bellen of mailen. Als hij zich niet aan zn afspraken houdt, dan maar zo. Dat uurtje kan hij dan mooi meteen doen.
Maar dat is het he, jij bent zelf niet zo, ik ook niet trouwens, en dan ga je ervanuit dat een ander zich ook aan de afspraken houdt. Helaas...

Oh, wat een gedoe ook bij jou, @exode! Ik zou met dit echt alles uit de kast trekken om iig de kosten vergoed te krijgen, of dat nou herstel door een extern bedrijf is of een geheel nieuw aanrecht. Te belachelijk voor woorden om je zo af te schepen.

Ik ben zoo blij dat ik helemaal niemand meer verantwoording af te leggen heb qua uitgaven. Had ik veel eerder moeten doen *)

Niet quoten.
SPOILER

[ Bericht 16% gewijzigd door Mushanga71 op 04-06-2025 10:20:17 ]
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_217841874
Wij hebben alles samen. Spaar en betaal. In verkeringsperiode gingen we een huis kopen (ons eerste keer samenwonen) en hebben toen alles op een hoop gegooid. Tot de kinderen er kwamen werkte we beide 40 uur en verdiende ik meer. Hij had meer spaargeld :P Ik ben niet minder gaan werken en hij kreeg een andere dikbetaalde baan. Maar hij vind dat ‘thuiswerken’ net zo goed werken is en dat dat niet stopt om 17:00. Zoals zijn baan wel. Wij hebben wel eens overleg over geld want hij is boekhouder maar ruzie nooit. Eens in de maand gaan we zitten en vult hij zijn excellijstje in waar we geld aan uit hebben gegeven. Nooit een discussie of een opmerking maar wil gewoon weten waar ons geld heen gaat das al. Ik voel dat oom niet als controleren ofzo. En vind het allemaal best. Nu heeft hij een andere baan (die oude ging qua uren echt te gek worden al waren de centen lekker) en als ik 40 uur zou werken dan zou ik net zoveel verdienen als hij. Maar hij vind zn baan te leuk om minder te gaan werken en ik vind het best zo. Zolang er maar geen gezeik komt over geld.

O en als we cadeautjes kopen pinnen we eerst. En dan vaak niet net genoeg voor het cadeau. En ik heb vaak ook nog zegelboekjea die ik kan inwisselen voor geld om een cadeau te kopen. Alleen voor zulke verrassingen dus :P
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 3 juni 2025 @ 20:24:36 #264
35189 Troel
scherp en bot
pi_217842003
Hier niets samen, ook al zijn we de laatste anderhalf jaar of samen in zijn huis of samen in mijn huis. Staat wel op het lijstje sinds anderhlave week, net zoals vastleggen wie de stekker eruit mag trekken enzo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_217842107
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 17:24 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Maar, uhh, doet vrouwlief dat dan ook?

Weet ze ervan?
Zo niet, maakt zij dan wel alles over een jij niet zonder dat dat bij beiden bekend is?
Nee hoor dat doet zij ook, met dezelfde reden. Omdat het af en toe fijn is iets kleins te kopen zonder dat de ander álles ziet ;)
pi_217842207
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 20:36 schreef Schanu het volgende:

[..]
Nee hoor dat doet zij ook, met dezelfde reden. Omdat het af en toe fijn is iets kleins te kopen zonder dat de ander álles ziet ;)
Fijn!
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 3 juni 2025 @ 22:39:49 #267
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217843375
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 20:24 schreef Troel het volgende:
Hier niets samen, ook al zijn we de laatste anderhalf jaar of samen in zijn huis of samen in mijn huis. Staat wel op het lijstje sinds anderhlave week, net zoals vastleggen wie de stekker eruit mag trekken enzo.
Goed dat je dat vastlegt, maar zullen we voorlopig even van alle stekkers afblijven??
  woensdag 4 juni 2025 @ 04:18:29 #268
35189 Troel
scherp en bot
pi_217843989
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 22:39 schreef amaranta het volgende:

[..]
Goed dat je dat vastlegt, maar zullen we voorlopig even van alle stekkers afblijven??
Hahaha, het is meer dat met name ik daar over na moest denken, omdat dit hele akkefietje ook anders had kunnen aflopen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 4 juni 2025 @ 09:09:00 #269
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217844858
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 20:36 schreef Schanu het volgende:

[..]
Ik kijk echt zelden op onze rekening en een cadeautje zou me niet eens opvallen. Doe wel af en toe een saldocheckje, maar ik ben niet zo bezig met waar ons geld heen gaat. Alle vaste lasten weten we toch wel...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 4 juni 2025 @ 09:13:51 #270
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_217844922
quote:
2s.gif Op woensdag 4 juni 2025 04:18 schreef Troel het volgende:

[..]
Hahaha, het is meer dat met name ik daar over na moest denken, omdat dit hele akkefietje ook anders had kunnen aflopen.
Nooit verkeerd om het daar eens over te hebben natuurlijk ...
Ik was maandagavond een hond kwijt bij de laatste ronde, om 23 uur raakte ik haar kwijt, om 6:15 had ik dr weer.
10 jaar ouder geworden, 17 km gelopen, gelukkig mocht ik gisteren slapen en verlof nemen :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_217844997
@oh-oh Da's ook schrikken :* Gelukkig liep het goed af!
pi_217845059
Voor een kampspel heb ik goed schuimende zeep of badschuim nodig. (Het idee is grabbelen in een bak met schuim zodat je niet ziet wat je pakt). Heeft iemand (liefst budget) tips voor een merk zeep?
pi_217845135
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 09:27 schreef Hupje het volgende:
Voor een kampspel heb ik goed schuimende zeep of badschuim nodig. (Het idee is grabbelen in een bak met schuim zodat je niet ziet wat je pakt). Heeft iemand (liefst budget) tips voor een merk zeep?
Ik denk dat alle schuim tijdens het grabbelen snel afneemt, omdat vieze handen etc. Afwasmiddel is nog het beste denk ik. Maar als alternatief zou je ook iets wat blijft drijven erin kunnen leggen. Pingpongballetjes oid? Als de oppervlakte volledig is afgedekt, zie je ook niks.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 4 juni 2025 @ 09:39:43 #274
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_217845162
Goedkoop afwasmiddel schuimt meestal als een gek idd.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_217845262
En @oh-oh wat een stress, een hond kwijt :o. Gelukkig weer veilig thuis! O+
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')