6 rekeningen dus?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:18 schreef Bami het volgende:
Wij doen globaal hetzelfde als wat ik hier veel zie. Alleen hebben wij het iets verder uitgesplitst. Wij hebben allebei een eigen rekening + spaarrekening, maar die spaarrekening is een beetje wassen neus want houden we allebei op hetzelfde vaste bedrag.
Dan hebben we nog 2 gezamenlijke rekeningen, 1 voor de maandelijkse vaste lasten waar we naar rato van inkomen naar overmaken en 1 voor de boodschappen + overige kosten waar we allebei hetzelfde vaste bedrag naar overmaken. Whatever we over hebben na die automatische overboekingen houden we allebei een vrij in te vullen bedrag aan zakgeld van over en de rest gaat naar de gezamenlijke spaarrekening.
Eigenlijk zelfs 8. Betaal + spaar mij, betaal + spaar man, 2x betaal + 1 spaar gezamenlijk en een spaar voor onze dochter die tot nu toe wel gewoon op onze gezamenlijke naam staat. To be fair, meer rekeningen kosten niet meer geld bij de bank waar we gezamenlijk zitten, dus dat scheelt.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:21 schreef vencodark het volgende:
[..]
6 rekeningen dus?
2 van je partner. 2 van jou en 2 gezamenlijke (vaste lasten + boodschappen etc.).
Ja duh, dat ging van praten naar flinke ruzie.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:00 schreef exode het volgende:
Iedereen moet zijn/haar financien lekker regelen zoals het prettig voelt, maar dat heb jij duidelijk niet Venco. Ik zou echt even in gesprek gaan over hoe jij je erover voelt en hoe je het wel fijn zou vinden.
Gedoe over geld is zo zonde van je energie!
Ik zou inzetten op 'Alles voor mij en beetje voor jou' dan heb je een sterke start positiequote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:14 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja duh, dat ging van praten naar flinke ruzie.![]()
![]()
Maar we hebben dus een retry nodig.
En als ik hier lees hoe anderen dat doen, geeft dat wel ideeën.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar, uhh, doet vrouwlief dat dan ook?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:33 schreef Schanu het volgende:
Vrouwlief doet hetzelfde. Kortom, alles gaat op één grote hoop. Ik hou voor mijzelf vaak nog wel een beetje speling, zodat ik eens lunch kan kopen als ik werk, of kleding kan kopen zonder dat vrouwlief het direct ziet![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 16% gewijzigd door Mushanga71 op 04-06-2025 10:20:17 ]If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
Nee hoor dat doet zij ook, met dezelfde reden. Omdat het af en toe fijn is iets kleins te kopen zonder dat de ander álles zietquote:Op dinsdag 3 juni 2025 17:24 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Maar, uhh, doet vrouwlief dat dan ook?
Weet ze ervan?
Zo niet, maakt zij dan wel alles over een jij niet zonder dat dat bij beiden bekend is?
Fijn!quote:Op dinsdag 3 juni 2025 20:36 schreef Schanu het volgende:
[..]
Nee hoor dat doet zij ook, met dezelfde reden. Omdat het af en toe fijn is iets kleins te kopen zonder dat de ander álles ziet
Goed dat je dat vastlegt, maar zullen we voorlopig even van alle stekkers afblijven??quote:Op dinsdag 3 juni 2025 20:24 schreef Troel het volgende:
Hier niets samen, ook al zijn we de laatste anderhalf jaar of samen in zijn huis of samen in mijn huis. Staat wel op het lijstje sinds anderhlave week, net zoals vastleggen wie de stekker eruit mag trekken enzo.
Hahaha, het is meer dat met name ik daar over na moest denken, omdat dit hele akkefietje ook anders had kunnen aflopen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 22:39 schreef amaranta het volgende:
[..]
Goed dat je dat vastlegt, maar zullen we voorlopig even van alle stekkers afblijven??
Ik kijk echt zelden op onze rekening en een cadeautje zou me niet eens opvallen. Doe wel af en toe een saldocheckje, maar ik ben niet zo bezig met waar ons geld heen gaat. Alle vaste lasten weten we toch wel...quote:Op dinsdag 3 juni 2025 20:36 schreef Schanu het volgende:
[..]
Nee hoor dat doet zij ook, met dezelfde reden. Omdat het af en toe fijn is iets kleins te kopen zonder dat de ander álles ziet
Nooit verkeerd om het daar eens over te hebben natuurlijk ...quote:Op woensdag 4 juni 2025 04:18 schreef Troel het volgende:
[..]
Hahaha, het is meer dat met name ik daar over na moest denken, omdat dit hele akkefietje ook anders had kunnen aflopen.
Ik denk dat alle schuim tijdens het grabbelen snel afneemt, omdat vieze handen etc. Afwasmiddel is nog het beste denk ik. Maar als alternatief zou je ook iets wat blijft drijven erin kunnen leggen. Pingpongballetjes oid? Als de oppervlakte volledig is afgedekt, zie je ook niks.quote:Op woensdag 4 juni 2025 09:27 schreef Hupje het volgende:
Voor een kampspel heb ik goed schuimende zeep of badschuim nodig. (Het idee is grabbelen in een bak met schuim zodat je niet ziet wat je pakt). Heeft iemand (liefst budget) tips voor een merk zeep?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |