Heb je weleens gezien hoe een hond reageert als zn baasje thuiskomt. Dat is al na een paar uur.quote:Op maandag 26 mei 2025 23:39 schreef Hiddendoe het volgende:
Ja leuk, maar is het ook iets waar de huisdieren happy van worden. Al die enge luchtjes, rare geluiden en weetikveel wat nog meer.
Als ik heel eerlijk mag zijn, ik vind het een hoop gezeik. Het klinkt allemaal heel lief en positief, maar het slaat gewoon helemaal nergens op.
Dan laat ie zn vrouw komen, want daarvan weet ie dat ze 20 kamelen waard is.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 07:40 schreef halfway het volgende:
En als Mustafa zij kameel wil laten komen?
Dit ja. Qua infecties e.d. zou het veel verstandiger zijn om menselijke bezoekers weg te houden.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 06:50 schreef Candaasje het volgende:
Even los van het feit dat het gewoon een compleet aparte ruimte is: mensen zijn vaak zoveel goorder dan dieren. Alleen al het op veel meer lichaamsdelen kunnen zweten…
Denk jij dat de menselijke bezoekers steriel zijn ? En die zijn veel gevaarlijker, want veel van de ziekten die huisdieren bij zich kunnen dragen zijn niet overdraagbaar op mensen.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 00:01 schreef Helenattenek het volgende:
[..]
Is lastig voor je?
Ik zie Niet dat er een hele quarantine gang is voor de mensen om tussen te lopen en hun smetvrije pak aan/uit te trekken. En de lucht in de quarantine ruimte te behandelen voordat de deur terug in het ziekenhuis open gaat.
Denken jullie dat dieren steriel zijn?
Wel eens gezien hoe kleuters in een ziekenhuis zich gedragen, en zeker als daar ouders bij zijn die boos worden als je suggereert dat ze een opvoedkundige taak hebben ?quote:Op dinsdag 27 mei 2025 00:02 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dieren zijn en blijven onvoorspelbaar.
Hetgeen niet wil zeggen dat zo'n beest dan helemaal geen ziekenhuisluchtjes ruikt.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 12:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Sowieso staat in het bericht vrij duidelijk dat die huisdieren enkel in een speciale ruimte mogen komen en dus niet in de gewone ziekenhuisruimten komen.
Maar sommige users bedenken graag bij iedere oplossing een nieuw probleem.
Jij beoordeelt niet, noch doe je een anekdotische constatering. Jij veroordeelt iemand aan de hand van zijn of haar naam.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 17:22 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nooou, je komt dat zo vaak tegen dat er ongetwijfeld een kern van waarheid in zit. Maar het is niet zo zeer een beoordeling hoor, meer een anekdotische constatering. Kijk maar eens in de gemiddelde klas van cardiologen die coschappen doen.
Jij wel. En ik ook. Mijn katten vonden mijn parfum walgelijk, maar ze vonden mijn zweetsokken bijzonder smakelijk.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 17:28 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Hetgeen niet wil zeggen dat zo'n beest dan helemaal geen ziekenhuisluchtjes ruikt.
Maakt ook verder niet uit. Die beesten ruiken ook aan de stront van dr soortgenoten en dat vind ik ranziger dan een ziekenhuisgeur.
Maar uiteindelijk zijn ze gewoon blij als jij met parfum op en zonder zweetsokken dr bakje voer klaarzet voor zequote:Op dinsdag 27 mei 2025 17:33 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Jij wel. En ik ook. Mijn katten vonden mijn parfum walgelijk, maar ze vonden mijn zweetsokken bijzonder smakelijk.
Niks zwijmelen, dit is gewoon leuk en fijn voor sommige patiënten in het ziekenhuis.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 16:59 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee, ik wil gewoon dat jullie dat ook meenemen in je eindoordeel en niet meteen gaan lopen zwijmelen.
En jullie gaan er van uit. Jullie nemen het dus klakkeloos aan. Prima.
Maar ga mij dan niet vertellen wat ik moet doen.
Kom dan zelf met concrete bewijzen.
Je denkt ook werkelijk dat de huisdieren mee mogen op een zaal?quote:Op dinsdag 27 mei 2025 15:53 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik wel. Heb jarenlang drie katten in huis gehad. Ik moet er niet aan denken dat iemand die drie aso's meeneemt naar het ziekenhuis als ik daar zou moeten verblijven. Voor die broodnodige gelukshormoontjes. Aub zeg.
Is jouw mening, niet de mijne.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 17:39 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Niks zwijmelen, dit is gewoon leuk en fijn voor sommige patiënten in het ziekenhuis.
Nee, dat denk ik niet.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 17:41 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Je denkt ook werkelijk dat de huisdieren mee mogen op een zaal?
Bron aub.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 16:52 schreef Discombobulate het volgende:
Mensen die dit trouwens niet hygiënisch vinden hebben echt werkelijk waar geen idee hoe smerig ziekenhuizen zijn en hoe vaak je daar wel niet gezeik hebt met infecties.
In de OP lees ik het jankverhaal van een man die loopt te treuren dat hij zijn hond niet kan zien.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 17:36 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Maar uiteindelijk zijn ze gewoon blij als jij met parfum op en zonder zweetsokken dr bakje voer klaarzet voor ze
Huisdieren <3 dus ik vind dit geweldig voor huisdierenbezitters die al dan niet tijdelijk aan het ziekenhuis verbonden zijn.
Hoe bepaal jij dat?quote:Op dinsdag 27 mei 2025 17:04 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dat dus ja. Of iemand die terminaal ziek is en ten dode is opgeschreven. Geen enkel huisdier kan hier nog iets aan toevoegen met al die gelukshormoontjes.
Het is een aparte ruimte dus die kunnen ze wel aanpassen om het zo prettig mogelijk te maken. Er is allemaal niks onoverkomelijks aan.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 17:28 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Hetgeen niet wil zeggen dat zo'n beest dan helemaal geen ziekenhuisluchtjes ruikt.
Maakt ook verder niet uit. Die beesten ruiken ook aan de stront van dr soortgenoten en dat vind ik ranziger dan een ziekenhuisgeur.
Elke arts in het ziekenhuis zal het je bevestigen.quote:
Jij denkt na te denken. Je zit hier gewoon ‘lekker’ dwars te doen.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 17:44 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Is jouw mening, niet de mijne.
Jij leeft mee. Ik denk na.
Ze weet er duidelijk helemaal niks van.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 19:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoe bepaal jij dat?
Iemand die terminaal ziek is wil meestal graag zoveel mogelijk tijd nog kunnen doorbrengen met iedereen waar die van houdt, dus ook de de huisdieren. Fijn dat dit nu kan.
Dan gaat de hond meequote:Op dinsdag 27 mei 2025 19:00 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
In de OP lees ik het jankverhaal van een man die loopt te treuren dat hij zijn hond niet kan zien.
Deze man is ongeveer vier weken uithuizig. Al die tijd ziet deze man zijn lieve hond dus niet.
Wat als deze man volgend jaar 3 of 4 weken op vakantie gaar. Ergens in verweggistant.
Of al die andere ontroerde types?
Terug naar welke natuur?quote:'Leuk idee.' Not.
Ik ben een kind van de jaren 60. Toen werd letterlijk alles op zijn kop gezet.
En er waren toen heel veel zaken waar ik het hartgrondig mee eens was.
Maar er waren ook heel veel zaken waar ik het toen al hartgrondig mee oneens was.
Wil je terug naar de natuur? Prima. Maar laat dan niet je kinderen of je huisdieren de dupe van worden
Lees nog eens wat je typt...quote:Op dinsdag 27 mei 2025 17:46 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik niet.
Jij wel blijkbaar gezien je conclusie die dus nergens op gebaseerd is.
Ten eerste gaat het zoals ik lees om een speciale ruimte die is ingericht voor de ontvangst van de huisdieren. Ze komen dus niet op de reguliere afdelingen. Daarmee zal het bezoek dus voorbehouden zijn aan patiënten die niet op de IC of MC liggen, maar voor mensen op de gewone verpleegafdelingen. Wat betreft "vreemde geluiden" zal er dus niet veel aan de hand zijn. Althans: niet anders dan wanneer je een keer met je hond door de stad loopt.quote:Op maandag 26 mei 2025 23:39 schreef Hiddendoe het volgende:
Ja leuk, maar is het ook iets waar de huisdieren happy van worden. Al die enge luchtjes, rare geluiden en weetikveel wat nog meer.
Als ik heel eerlijk mag zijn, ik vind het een hoop gezeik. Het klinkt allemaal heel lief en positief, maar het slaat gewoon helemaal nergens op.
Als ik moet kiezen tussen bezoek van mijn hond of van mijn broer, dan kies ik voor bezoek van mijn hond.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 17:24 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Heb je weleens gezien hoe een hond reageert als zn baasje thuiskomt. Dat is al na een paar uur.
Dan kun je ook bedenken hoe die hond reageert als ie zn baasje een week niet ziet.
Het slaat weldegelijk ergens op. Evenveel als bezoek van familie en vrienden zou ik haast willen zeggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |