10 euro als je het wel doetquote:
Hoe is het?quote:
Maar je verjaardag is wel vandaag?quote:Op maandag 26 mei 2025 14:59 schreef mario390 het volgende:
[..]
nee moeder zeg mario was erst zo om 20 00 op welt
Flauwquote:Op maandag 26 mei 2025 14:59 schreef StevenHyde het volgende:
[..]
Ik word nogsteeds niet gesponsord door LU, dus verwijs iedereen voorlopig door naar lu.nl
Ja hij moet wat dingen regelenquote:
Ze zijn deze week niet in de aanbieding anders zou ik een huisje bouwen voor je van Bastogne dozen om de pijn te verzachtenquote:Op maandag 26 mei 2025 15:00 schreef StevenHyde het volgende:
[..]
Ja, momenteel doe ik dus vrijwilligerswerk voor LU
oehquote:Op maandag 26 mei 2025 15:04 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ja hij moet wat dingen regelen
Dan issie straks blauw
Haha lief. Nou ik ben al niet meer mad.quote:Op maandag 26 mei 2025 15:05 schreef loveislikeakiss het volgende:
[..]
Ze zijn deze week niet in de aanbieding anders zou ik een huisje bouwen voor je van Bastogne dozen om de pijn te verzachten
Dat krijg je ervan GGquote:Op maandag 26 mei 2025 15:06 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
oeh
* gebrokenglas neemt van schrik te haastig een slok van zijn koffie en krijgt een enorme hoestbui
Doe eens koffie en milkaquote:Op maandag 26 mei 2025 15:08 schreef StevenHyde het volgende:
GG, je kunt het volgende noteren: Skittles eten en tegelijkertijd koffie drinken is ranzig.
ik ben nu niet thuisquote:Op maandag 26 mei 2025 15:08 schreef StevenHyde het volgende:
GG, je kunt het volgende noteren: Skittles eten en tegelijkertijd koffie drinken is ranzig.
Je hebt nogsteeds die schitterende UIquote:
quote:Op maandag 26 mei 2025 15:10 schreef StevenHyde het volgende:
[..]
Hmmmmm kan ik me iets bij indenken ja
quote:Op maandag 26 mei 2025 15:12 schreef StevenHyde het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wie was wie ookalweer? Jij was iig toadette weet ik nog
Kon dat niet al langer ?quote:Op maandag 26 mei 2025 15:14 schreef StevenHyde het volgende:
Ik kwam er vrijdag achter dat je op de Nintendo Switch met meerdere hetzelfde character kon kiezen. Ik was dus toad en een collega ook. Denk dat ze veel feedback hebben gekregen over ruzies wie wie mocht zijn
En heb je gewonnen?quote:Op maandag 26 mei 2025 15:14 schreef mario390 het volgende:
deze middag was en quizvraag in radio
welke kleur heeft de hosenträger van sup.mario
De laatste versie waarop ik Mariokart deed, dat was de Nintendo wiiU en daar kon het volgens mij niet.quote:
Blauw. En hij heeft een rode trui aan. Is hij de mod of admin?quote:Op maandag 26 mei 2025 15:14 schreef mario390 het volgende:
deze middag was en quizvraag in radio
welke kleur heeft de hosenträger van sup.mario
hij is de schmierfinkquote:Op maandag 26 mei 2025 15:16 schreef StevenHyde het volgende:
[..]
Blauw. En hij heeft een rode trui aan. Is hij de mod of admin?
Voor zalm?quote:
Da's goed te eten, zolang er verder maar geen waterdingen op zittenquote:
kom ik makkelijker aan mijn potassium dan een banaan thoquote:Op maandag 26 mei 2025 16:04 schreef Fogel het volgende:
[..]
Da's goed te eten, zolang er verder maar geen waterdingen op zitten
Met zalm?quote:Op maandag 26 mei 2025 16:04 schreef loveislikeakiss het volgende:
[..]
kom ik makkelijker aan mijn potassium dan een banaan tho
Hey Mario. Heb je mooie cadeautjes gekregen?quote:
Kippenvel krijgen tijdens of na het niezen is een interessant fenomeen dat niet iedereen ervaart en waar nog niet veel wetenschappelijk onderzoek naar is gedaan. Er zijn echter wel een paar theorieën over waarom dit kan gebeuren:quote:Op maandag 26 mei 2025 16:09 schreef loveislikeakiss het volgende:
waarom als ik moet niezen, krijg ik kippenvel?
Ik hou het wel bij banaan.quote:
Door de zalm waarschijnlijkquote:Op maandag 26 mei 2025 16:09 schreef loveislikeakiss het volgende:
waarom als ik moet niezen, krijg ik kippenvel?
laatste week hemd,jeannyjasquote:Op maandag 26 mei 2025 16:10 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Hey Mario. Heb je mooie cadeautjes gekregen?
wacht niet iedereen heeft dit wel eens?quote:Op maandag 26 mei 2025 16:11 schreef JustinK het volgende:
[..]
Kippenvel krijgen tijdens of na het niezen is een interessant fenomeen dat niet iedereen ervaart en waar nog niet veel wetenschappelijk onderzoek naar is gedaan. Er zijn echter wel een paar theorieën over waarom dit kan gebeuren:
De "Vecht- of Vlucht"-reactie
Niezen is een krachtige, reflexmatige handeling waarbij veel spieren in je lichaam plotseling samentrekken, vooral in je buik en borst. Dit kan een soort lichamelijke stress opwekken die het autonome zenuwstelsel activeert. Het autonome zenuwstelsel reguleert onbewuste lichaamsfuncties en speelt een rol bij de zogenaamde "vecht- of vlucht"-reactie. Wanneer deze reactie geactiveerd wordt, kan het leiden tot diverse lichamelijke veranderingen, waaronder piloerectie, oftewel het rechtop gaan staan van de haartjes op je huid (kippenvel). Dit is een overblijfsel van onze harige voorouders, waarbij het rechtopstaande haar diende om groter te lijken en warmte vast te houden.
Plotselinge temperatuurverandering
Een andere theorie, hoewel minder waarschijnlijk, is dat het snelle en krachtige uitademen van lucht tijdens het niezen een plotselinge afkoeling van de huid kan veroorzaken. Hoewel de lucht uit je longen niet ijskoud is, kan de snelle luchtstroom een gevoel van kou opwekken, wat kippenvel kan veroorzaken. Echter, de spiersamentrekkingen tijdens het niezen genereren juist warmte, wat deze verklaring minder aannemelijk maakt.
Adrenalinepiek
Soms kan de schok van de nies een korte, acute adrenalinepiek veroorzaken. Adrenaline is een hormoon dat je lichaam aanmaakt in stressvolle of opwindende situaties. Een van de effecten van adrenaline is het samentrekken van de kleine spiertjes aan de basis van de haarzakjes, wat resulteert in kippenvel.
Hoewel er nog geen sluitend wetenschappelijk bewijs is voor één specifieke verklaring, lijken de verbanden met het autonome zenuwstelsel en de lichamelijke reactie op de nies de meest plausible redenen te zijn voor het ontstaan van kippenvel.
Nopequote:Op maandag 26 mei 2025 16:12 schreef loveislikeakiss het volgende:
[..]
wacht niet iedereen heeft dit wel eens?
O ja dat had je al verteldquote:
vertel het tot, die geeft me normie nummersquote:
Geen idee waar je het over hebt, maar ik neem het mee naar achterenquote:Op maandag 26 mei 2025 16:15 schreef loveislikeakiss het volgende:
[..]
vertel het tot, die geeft me normie nummers
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |