abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217796995
Owkee het is nu vrijdag. Maar mss heb je nog niet een definitief besluit genomen.

Dit boekje (je kan het gelijk lezen) heb ik veel aan gehad: https://dechra.cld.bz/zijn-we-niet-te-vroeg/12/.

Sterkte!
pi_217797074
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 13:00 schreef Ebinas het volgende:
Owkee het is nu vrijdag. Maar mss heb je nog niet een definitief besluit genomen.

Dit boekje (je kan het gelijk lezen) heb ik veel aan gehad: https://dechra.cld.bz/zijn-we-niet-te-vroeg/12/.

Sterkte!
Dit ziet er inderdaad uit als een goed en nuttig boekje!

Sterkte @capricia voor jou en gezin.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator vrijdag 30 mei 2025 @ 13:20:07 #53
236264 crew  capricia
pi_217797120
Update:
De dierenarts is vanmorgen geweest. In eerste instantie dus gebeld vanwege in laten slapen.
Maar het lieve beestje doet het opeens weer heel goed. Eet veel, drinkt normaal, en begon gisteren gewoon opeens weer te spelen (onder de bank door op haar rug, met de nagels in bank :{ ).

Dus alles uitgelegd en doorgesproken met de dierenarts. Dit hoort allemaal bij het ouder worden. Ook de suffe dagen en de stijfheid bij het opstarten. Het slecht verzorgen van de vacht, de ingevallen heupjes. Het hoort er allemaal bij.

Pijnbestrijding en niermedicatie nog eens goed doorgenomen. Beestje zelf van top tot teen gecontroleerd.
Hij zag geen reden om haar acuut in te laten slapen. Zolang ze gewoon weer beweegt, de tuin in gaat, de trap normaal (al is het wat stijver en wat ouder) op en af gaat, de kattenbak gebruikt etc.
Belangrijk was eten en drinken. Maar dat gaat ook goed.

Springt ze zo op de tafel vanaf de grond voor die dierenarts. Sta ik daar met mijn mond vol tanden.

Nou, maar dat was een paar dagen geleden wel anders. Toen was het zo'n suf beestje, een hoopje ellende.

Dierenarts zegt dat het wel 'iemand van de dag' is. Het kan maanden duren. Maar ook zo over zijn.

Dus wij hebben haar nog!!
*O* *O*
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator vrijdag 30 mei 2025 @ 13:20:18 #54
236264 crew  capricia
pi_217797123
En over twee maanden een nieuw afspraak.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217797193
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 13:20 schreef capricia het volgende:
Update:
De dierenarts is vanmorgen geweest. In eerste instantie dus gebeld vanwege in laten slapen.
Maar het lieve beestje doet het opeens weer heel goed. Eet veel, drinkt normaal, en begon gisteren gewoon opeens weer te spelen (onder de bank door op haar rug, met de nagels in bank :{ ).

Dus alles uitgelegd en doorgesproken met de dierenarts. Dit hoort allemaal bij het ouder worden. Ook de suffe dagen en de stijfheid bij het opstarten. Het slecht verzorgen van de vacht, de ingevallen heupjes. Het hoort er allemaal bij.

Pijnbestrijding en niermedicatie nog eens goed doorgenomen. Beestje zelf van top tot teen gecontroleerd.
Hij zag geen reden om haar acuut in te laten slapen. Zolang ze gewoon weer beweegt, de tuin in gaat, de trap normaal (al is het wat stijver en wat ouder) op en af gaat, de kattenbak gebruikt etc.

Springt ze zo op de tafel vanaf de grond voor die dierenarts. Sta ik daar met mijn mond vol tanden.

Nou, maar dat was een paar dagen geleden wel anders. Toen was het zo'n suf beestje, een hoopje ellende.

Dierenarts zegt dat het wel 'iemand van de dag' is. Het kan maanden duren. Maar ook zo over zijn.

*O* *O*
Nou dat klinkt voorlopig goed inderdaad. Wel toch even in de gaten blijven houden nog. Er kunnen inderdaad zowel goede als slechte perioden/dagen zijn bij het ouder worden. Misschien speelt de medicatie nu ook een rol. Dat die nu beter inwerkt.

Voorlopig maar meer dan voldoende liefde en aandacht geven dus. Wat fijn! :) O+
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 14:13:25 #56
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_217797671
O+
Spoilers!
pi_217797913
Fantastisch
quote:
Update:

*O* *O*
Fantastisch capricia, ze is er nog! Taaie beestjes zijn het ook en ze kunnen enorm verrassen blijkt maar weer. Hier ook een oud katertje van 17 jaar, beetje stijver, slaapt veel, eet en drinkt goed.
Zo'n beslissing is enorm moeilijk. Bij mijn vorige lieverds ook altijd de dierenarts thuis laten komen om ze dat laatste spuitje te geven. Verschrikkelijk!
  Moderator vrijdag 30 mei 2025 @ 14:34:55 #58
236264 crew  capricia
pi_217797919
En nog even een fotootje van de oude dame zojuist in de tuin.

Zo blij dat ze er nog is. O+
There is a name for it:
We call them Poor"
  Manager PR/Moderator vrijdag 30 mei 2025 @ 17:15:28 #59
269689 crew  Viv
pi_217799516
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 14:34 schreef capricia het volgende:
En nog even een fotootje van de oude dame zojuist in de tuin.
[ link | afbeelding ]

Zo blij dat ze er nog is. O+
Nohh! O+

Wat een super fijne update hierboven, dat jullie maar fijn van elkaars gezelschap kunnen genieten in deze "bonustijd". :)
  Moderator vrijdag 30 mei 2025 @ 17:28:58 #60
236264 crew  capricia
pi_217799652
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 17:15 schreef Viv het volgende:

[..]
Nohh! O+

Wat een super fijne update hierboven, dat jullie maar fijn van elkaars gezelschap kunnen genieten in deze "bonustijd". :)
Ja. Het is inderdaad bonustijd. Een klein stukje kipfilet op zijn tijd kon ook geen kwaad.
We zijn echt allemaal zo blij hier. Lekker nog even haar verwennen dus. O+
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217799705
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 17:28 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Het is inderdaad bonustijd. Een klein stukje kipfilet op zijn tijd kon ook geen kwaad.
We zijn echt allemaal zo blij hier. Lekker nog even haar verwennen dus. O+
Zonder macaber of flauw te willen doen, er is een fenomeen wat onder andere 'death rally' genoemd wordt, waarbij mensen of dieren die aftakelen, kort voor hun sterven plots nieuwe energie en frisheid doormaken. Vaak lijkt iemand of een dier dan op te knappen, maar dan blijkt dat ze aan hun laatste paar dagen toe zijn.

Moest er even aan denken, heb het eens zien gebeuren, en wil toch even laten weten dat je niet te ver vooruit kijkt.
-nee-
pi_217799908
Gefeliciteerd, ik kwam hier eigenlijk om te vragen hoe het met je zou zijn na deze zware dag maar dit in natuurlijk geweldig nieuws
  Moderator vrijdag 30 mei 2025 @ 18:07:52 #63
236264 crew  capricia
pi_217800000
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 17:35 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Zonder macaber of flauw te willen doen, er is een fenomeen wat onder andere 'death rally' genoemd wordt, waarbij mensen of dieren die aftakelen, kort voor hun sterven plots nieuwe energie en frisheid doormaken. Vaak lijkt iemand of een dier dan op te knappen, maar dan blijkt dat ze aan hun laatste paar dagen toe zijn.

Moest er even aan denken, heb het eens zien gebeuren, en wil toch even laten weten dat je niet te ver vooruit kijkt.
Ja. 'iemand van de dag' zei de dierenarts. Het kan zo over zijn.

Sws over 2 maanden weer een afspraak. En als het slecht gaat natuurlijk eerder.
Het voelt wel als geleende tijd. Ook omdat we ons er al op ingesteld hadden. Zelfs al een plekje in de tuin gekozen hebben.

Maar dus nu nog even niet. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217800106
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 18:07 schreef capricia het volgende:

[..]

Het voelt wel als geleende tijd. Ook omdat we ons er al op ingesteld hadden. Zelfs al een plekje in de tuin gekozen hebben.

Het is je/jullie gegund :*

(hoewel @Marsenal wel gelijk heeft / kan hebben maar vooralsnog mag je van de bonustijd genieten *O* )
pi_217800236
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 18:07 schreef capricia het volgende:

[..]

Wat fijn dat ze op haar manier nog geniet van haar leventje, al is ze oud. En wat fijn dat jullie nog een tijdje van jullie poezel kunnen genieten. O+
  Moderator vrijdag 30 mei 2025 @ 19:17:25 #66
236264 crew  capricia
pi_217800433
Jullie zijn lief. *;
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217801574
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 06:33 schreef 2172619626795 het volgende:
Ik lees de OP en het voelt net alsof het over onze eigen hond gaat. Exact hetzelfde probleem: pijnbestrijding voor artrose is finest voor de nierfalen. De nieren sparen betekent pijn hebben van de artrose, wat geen optie is. Begin deze maand hebben we besloten dat we hem aankomende vrijdag loslaten, om te voorkomen dat hij écht slecht wordt.

@:capricia Tussen de regels door lees ik dat je de keuze al hebt gemaakt, een vreselijk moeilijke keuze die je vanuit liefde maakt, maar ook een goeie keuze die je uit liefde maakt.

Kies een datum, geniet nog van jullie maatje en maak foto’s, herleef herinneringen en doe dit samen als gezin.

Verder kan ik alleen zeggen: heel erg veel sterkte. En loslaten, is ook liefde.
(niet om het topic te kapen maar ...)

Hoe is het nou met jou?
pi_217801626
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 21:11 schreef r_one het volgende:

[..]
(niet om het topic te kapen maar ...)

Hoe is het nou met jou?
Heel lief dat je aan me denkt.

Heel eerlijk gezegd: meer verdriet voelen dan dit kan ik mezelf niet herinneren. Het is een hond, maar tegelijkertijd een gezinslid waar je jarenlang voor hebt gezorgd en al je ups en downs mee hebt geleefd.

Een van de meest pijnlijke dingen in het leven is toch wel zo samen je gezinslid moeten begraven. Onze grote lieve vriend. ;(

Nogmaals heel lief dat je aan me denkt, dankjewel.

@capricia jullie ook heel veel sterkte de komende tijd. Geniet nog even.
  Moderator vrijdag 30 mei 2025 @ 21:20:53 #69
236264 crew  capricia
pi_217801643
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 21:18 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]

Heel eerlijk gezegd: meer verdriet voelen dan dit kan ik mezelf niet herinneren. Het is een hond, maar tegelijkertijd een gezinslid waar je jarenlang voor hebt gezorgd en al je ups en downs mee hebt geleefd.

Een van de meest pijnlijke dingen in het leven is toch wel zo samen je gezinslid moeten begraven. Onze grote lieve vriend. ;(

@:capricia jullie ook heel veel sterkte de komende tijd. Geniet nog even.
Wat ontzettend droevig.
Sterkte. O+
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217801666
quote:
Update:

*O* *O*
pfft, gelukkig zeg dat je nog van haar mag genieten
pi_217801694
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 21:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Wat ontzettend droevig.
Sterkte. O+
Dankjewel O+

Blij om te lezen dat jullie nog even kunnen genieten. Voor wat het waard is: onze vriend kreeg de diagnose nierfalen een paar maanden voordat we gingen verhuizen en toen hoopten we nog vurig dat hij lang genoeg gezond in leven zou blijven om mee te kunnen, zodat we hem niet achter zouden hoeven laten. Elke dag erna was een cadeautje.

Dat is inmiddels ruim 2 jaar geleden.

Het kan dus gek lopen in goede zin, en ik hoop van harte dat het jullie ook gegund is. Maak mooie foto’s en herinneringen nu het nog kan O+ Het is je gegund.
pi_217801882
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 21:18 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]

@:capricia jullie ook heel veel sterkte de komende tijd. Geniet nog even.
Geen punt joh, ik weet wat het is om afscheid te moeten nemen van je allerliefste hond. Ik was (volwassen man he) ontroostbaar en werd er behoorlijk depressief van. Ik mis 'm nog elke dag, m'n Spaanse asielzoekertje ;(

(hij heeft wel een waardige en na verloop van tijd net zo lieve opvolger gekregen, die ligt nu naast me op de bank O+ )

Sterkte kerel!
pi_217801937
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 21:54 schreef r_one het volgende:

[..]
Geen punt, ik weet wat het is om afscheid te moeten nemen van je allerliefste hond. Ik was (volwassen man he) ontroostbaar en werd er behoorlijk depressief van. Ik mis 'm nog elke dag, m'n Spaanse asielzoekertje ;(

(hij heeft wel een waardige en na verloop van tijd net zo lieve opvolger gekregen, die ligt nu naast me op de bank O+ )

Sterkte kerel!
Herken me heel erg in wat je zegt. Kun je jezelf nog als zo’n grote vent zien, ik heb gehuild als een kind, en nog steeds.

quote:
Ik was (volwassen man he) ontroostbaar en werd er behoorlijk depressief van.
Ik ben hier ook een beetje bang voor, eigenlijk. Het ergste moet nog komen weet ik van mezelf. Sommige dingen heelt zelfs tijd niet helemaal. We gaan het meemaken.

Nogmaals heel erg bedankt ❤ Geniet van je maat.
pi_217802886
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 21:59 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Herken me heel erg in wat je zegt. Kun je jezelf nog als zo’n grote vent zien, ik heb gehuild als een kind, en nog steeds.
Geeft niks, laat maar stromen die tranen :'(
quote:
[..]
Ik ben hier ook een beetje bang voor, eigenlijk. Het ergste moet nog komen weet ik van mezelf. Sommige dingen heelt zelfs tijd niet helemaal. We gaan het meemaken.

Nogmaals heel erg bedankt ❤ Geniet van je maat.
"Niet helemaal" nee maar hopelijk wel grotendeels. Of in elk geval draagbaar.

En indien "helemaal niet" dan blijf erover praten .... praten .... praten ....

(sorry @capricia voor het -beetje- kapen :@ )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')