Precies, hoe vaak heeft Rusland nu Oekraine een vrede aangeboden. Met die instelling is Oekraine dus oorlogszuchtig want ze wijzen telkens die Russische vredes van de hand. Alsof het niet relevant is wat de deal dan is.quote:Op zondag 25 mei 2025 14:10 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Nogmaals, onder welke voorwaarden kregen ze een "prachtige eigen staat aangeboden", en waarom is er "7 keer een staat geweigerd? Meer context dan slechts één zin helpt de discussie verder. Anders blijft het voor velen een vraagteken, en dat is zonde van jouw en van andermans moeite!
of jij zegt gewoon even waarom jij het geen geweldige voorwaarden vond.quote:Op zondag 25 mei 2025 14:10 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Nogmaals, onder welke voorwaarden kregen ze een "prachtige eigen staat aangeboden", en waarom is er "7 keer een staat geweigerd? Meer context dan slechts één zin helpt de discussie verder. Anders blijft het voor velen een vraagteken, en dat is zonde van jouw en van andermans moeite!
quote:Op zondag 25 mei 2025 14:08 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nou ben ik toch heel benieuwd naar wat er gaat komen qua quotes waarin het dikgedrukte letterlijk naar voren komt.
quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:40 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Komt denk ik omdat het ontzettend vermoeiend is dat mensen die gruwelijke slachting als een op zichzelf staande actie zien. Het is niet nuanceren, maar het algehele plaatje wat groter maken.
quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 13:51 schreef Buitendam het volgende:
[..]
De eerste maatregel vanuit Israël was het stopzetten van de water-, voedsel-, en elektriciteitstoevoer voor 1miljoen kinderen in Gaza.
Dit was in directe discussie met mij. Van jouw kant was er voor zover mij bijstaat nul veroordeling van 7 oktober, nergens. Meteen ging de aandacht naar wat Israël deed en hoe zielig de Palestijnen wel niet zouden zijn.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:24 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Israël pleegt op grote schaal misdaden tegen de mensheid. Al decennia. Als je dat volhoudt onder de noemer Bestrijding van terreur is het niet ineens minder misdadig. De doelpalen blijven tijdens de wedstrijd gewoon staan.
Omdat de Arabieren alles wilde, daarom. Arabische moslims zien zichzelf hier namelijk als de inheemse bewoners, wat bijzonder is aangezien dit gebied door moslimlegers is veroverd en over tijd geïslamiseerd en gearabiseerd.quote:Op zondag 25 mei 2025 14:10 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Er staat letterlijk in de eerste quote “gruwelijke slachting”quote:Op zondag 25 mei 2025 14:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Dit was in directe discussie met mij. Van jouw kant was er voor zover mij bijstaat nul veroordeling van 7 oktober, nergens. Meteen ging de aandacht naar wat Israël deed en hoe zielig de Palestijnen wel niet zouden zijn.
[..]
Het een gruwelijke slachting noemen is natuurlijk niet genoeg. Misschien moet je proberen de ergste slachting ooit in de geschiedenis van de mensheid. Veel erger dan de slachting die Israel nu pleegt, het was zo erg dat 100 keer zoveel burgerslachtoffers in reactie daarop aanvaardbaar is. Zo gruwellijk dat Israel niet anders kan dan ambulancebroeders omleggen en daarover liegen.quote:Op zondag 25 mei 2025 14:41 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Er staat letterlijk in de eerste quote “gruwelijke slachting”wat zit je nou jezelf ontzettend voor lul te zetten?
Het eerste succes voor het kabinet waar rechts Nederland de vingers bij aflikt. Het eerste succes voor NSC! Toch goed gedaan. Wel zonde dat Duitsland hier nog altijd niet rationeel over wil nadenken, natuurlijk ze hebben het holocausttrauma maar dat wordt niet minder door nu een genocidale staat door dik en dun te steunen. Door Israelkritiek te onderdrukken en weg te zetten als antisemitisch.quote:In Den Haag en Brussel begint de diplomatieke machine te draaien. Het is zaak zo veel mogelijk landen achter het voorstel te krijgen, en dat betekent veel koffiedrinken om te horen onder welke voorwaarden Europese hoofdsteden bereid zijn zich erbij aan te sluiten.
Duitsland belangrijk
Aan landen als Hongarije en Tsjechië, die Israël onvoorwaardelijk steunen, besteden de campaigners geen energie. Uitgesproken pleitbezorgers van de Palestijnse zaak als Ierland en Spanje behoeven ook geen aandacht.
Belangrijk is de grote groep landen in het midden te overtuigen en EU-leden als Polen en Frankrijk mee te krijgen. Als die grote landen meedoen, laten de kleintjes zich makkelijker overhalen. Het belangrijke Duitsland, dat gezien zijn geschiedenis sowieso geen steun geeft, wordt op de hoogte gehouden
Knauw in relatie
Het laat zien dat in de EU het geduld met Israël op raakt. Maar het helpt dat Nederland het initiatief nam, zeggen diplomaten, want Nederland staat bekend als goede vriend van Israël. Dat maakt het voor andere landen makkelijker zich aan te sluiten. En met zo veel steun kan de Europese Commissie een onderzoek niet meer tegenhouden, hoewel bekend is dat voorzitter Von der Leyen het niet ziet zitten.
Rusland en Hamas zijn de agressors. Jij zit er fundamenteel naast.quote:Op zondag 25 mei 2025 14:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Precies, hoe vaak heeft Rusland nu Oekraine een vrede aangeboden. Met die instelling is Oekraine dus oorlogszuchtig want ze wijzen telkens die Russische vredes van de hand. Alsof het niet relevant is wat de deal dan is.
Je bood een mooi opzetje om erover te discussieren maar ik geloof niet dat er van die kant interesse voor is. Als je het mij vraagt had Israel meer moeten bieden, Palestina misschien minder moeten accepteren. Van de andere kant, met een land dat zich altijd zo onbetrouwbaar toont als Israel lijkt me ook dat het misschien extreem naief is om een slechte deal aan te nemen en te hopen dat het goed uitpakt.
Heb jij daar een bron van want gek genoeg ken ik de omgekeerde verhalen, palestijnen verkleed als chasidische joden die joodse lifters meenamen en hebben vermoord en ook Hamassers verkleed als vrome joden die een militair ontvoerden ( lang geleden).quote:Op zondag 25 mei 2025 14:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, iets wordt niet automatisch een legitiem doelwit als er een militant vanuit opereert.
Een alternatief bijvoorbeeld is niet bombarderen. Het is niet zo dat die militant een directe bedreiging of levensgevaarlijke situatie voortbrengt.
Israël doet dingen die rechtstreeks uit het boekje met oorlogsmisdaden voorkomen, zoals die aanval verkleed als artsen en verplegers om mensen in hun bedden te executeren.
Het jodendom is inherent genocidaal, kun je gewoon in het oude testament nalezen.
Rusland en Israel zijn de agressors. Ik zit er niet naast, Israel is nu in Gaza dat is niet hun grondgebied.quote:Op zondag 25 mei 2025 14:59 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Rusland en Hamas zijn de agressors. Jij zit er fundamenteel naast.
We horen continu omgekeerde en tegenstrijdige verhalen, en ze kloppen waarschijnlijk allemaal grotendeels. Dit komt volgens mij doordat we te weinig partijen onderkennen in dit 100 jaar oude conflict.quote:Op zondag 25 mei 2025 15:01 schreef Swango het volgende:
[..]
Heb jij daar een bron van want gek genoeg ken ik de omgekeerde verhalen, palestijnen verkleed als chasidische joden die joodse lifters meenamen en hebben vermoord en ook Hamassers verkleed als vrome joden die een militair ontvoerden ( lang geleden).
https://en.wikipedia.org/(...)of_Nachshon_Wachsman
Het eerste incident is gebeurd vlakbij een moshav waaar ik destijds woonde.quote:Op zondag 25 mei 2025 15:11 schreef Hallulama het volgende:
[..]
We horen continu omgekeerde en tegenstrijdige verhalen, en ze kloppen waarschijnlijk allemaal grotendeels. Dit komt volgens mij doordat we te weinig partijen onderkennen in dit 100 jaar oude conflict.
Het zijn niet twee partijen, maar minstens vier, en misschien zelfs acht, en natuurlijk horen we voornamelijk van de partijen wiens acties leiden tot krantenkoppen...
Vul de verschillende varianten van beide kampen maar in: [Israelisch/Palestijns].[Extremistisch/Gematigd].[Elite/Volk]
China erkent de jurisdictie van het ICJ niet eens.quote:Op zondag 25 mei 2025 15:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wat ook zoiets typisch is, dat we zelfs al door China op dit onderwerp voorbijgestreefd worden. Die geven wel gewoon correct aan dat Israel alle internationale wetten met de voeten treed. Bizar hoe Europa zich laat gebruiken door Israel. We hadden een decennialang project om de wereld te laten geloven dat wij een wereldmacht zijn die om mensenrechten geeft. En dat gooien we allemaal weg om dat genocidale Israel de hand boven het hoofd te blijven houden.
[ x ]
Natuurlijk zijn die hypocriet want die hebben ook nogal wat mensenrechtenschendingen maar dat neemt niet weg dat ze hier gelijk in hebben.
Ja toch, China dat Tibet heeft ingelijfd en een culturele genocide en etnische zuivering heeft veroorzaakt, China dat Oost-Turkestan heeft ingelijfd en een culturele genocide en etnische zuivering veroorzaakt en China dat Taiwan gaat innemen begint even over mensenrechten.quote:Op zondag 25 mei 2025 15:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wat ook zoiets typisch is, dat we zelfs al door China op dit onderwerp voorbijgestreefd worden. Die geven wel gewoon correct aan dat Israel alle internationale wetten met de voeten treed. Bizar hoe Europa zich laat gebruiken door Israel. We hadden een decennialang project om de wereld te laten geloven dat wij een wereldmacht zijn die om mensenrechten geeft. En dat gooien we allemaal weg om dat genocidale Israel de hand boven het hoofd te blijven houden.
[ x ]
Natuurlijk zijn die hypocriet want die hebben ook nogal wat mensenrechtenschendingen maar dat neemt niet weg dat ze hier gelijk in hebben.
Dat zal dan best wat met je gedaan hebben. Ik hoop dat je het een plek hebt kunnen geven. Mag ik vragen of je hart toen direct veranderde in graniet? Of hoe hield je jezelf toen staande?quote:Op zondag 25 mei 2025 15:15 schreef Swango het volgende:
[..]
Het eerste incident is gebeurd vlakbij een moshav waaar ik destijds woonde.
Wat is je punt Israel doet dat ook niet. Amerika ook niet. Dus?quote:Op zondag 25 mei 2025 15:15 schreef capricia het volgende:
[..]
China erkent de jurisdictie van het ICJ niet eens.
Als Badr Hari zich uitspreekt tegen zinloos geweld zeg die vader die zijn kinderen verdronk. Heeft hij dan ongelijk?quote:Op zondag 25 mei 2025 15:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja toch, China dat Tibet heeft ingelijfd en een culturele genocide en etnische zuivering heeft veroorzaakt, China dat Oost-Turkestan heeft ingelijfd en een culturele genocide en etnische zuivering veroorzaakt en China dat Taiwan gaat innemen begint even over mensenrechten.
Dat is als Badr Hari die zich uitspreekt tegen zinloos geweld.
Gewoon doorgaan met leven, wat kun je anders doen. Het is een andere wereld, na een aanslag stonden de foto's van de slachtoffer en slachtoffertjes in de krant met de verhalen erbij. Het heeft me niet gehard, vlak na een verse aanslag zat mijn hart altijd wel in mijn keel als we bijvoorbeeld achter een bus moesten staan wachten als het verkeerslicht op rood stond. Maar dat slijt wel weer en dan gaat het leven weer gewoon door. Daarnaast worden aanslagen ook vaak verijdeld, gelukkig. De security daar is erg goed en de moshav was beveiligd met een groot hek, camera's en wisselende gewapende mankrachten.quote:Op zondag 25 mei 2025 15:21 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Dat zal dan best wat met je gedaan hebben. Ik hoop dat je het een plek hebt kunnen geven. Mag ik vragen of je hart toen direct veranderde in graniet? Of hoe hield je jezelf toen staande?
Ze doen dit gewoon slim. Het westen staat voor heel de wereld voor lul na decennia aan preken over mensenrechten. Zij wrijven nog een beetje extra in de wond.quote:Op zondag 25 mei 2025 15:15 schreef capricia het volgende:
[..]
China erkent de jurisdictie van het ICJ niet eens.
Precies, ik gaf ook meteen al aan dat ze hypocriet zijn op dit punt want zelf zijn ze natuurlijk niet het schoolvoorbeeld van hoe het moet ofzo, zacht uitgedrukt. Maar toch blijft de kritiek dan daarbij ja maar hullie zijn ook stom. Dat klopt maar dan kunnen ze nog wel een punt maken.quote:Op zondag 25 mei 2025 15:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ze doen dit gewoon slim. Het westen staat voor heel de wereld voor lul na decennia aan preken over mensenrechten. Zij wrijven nog een beetje extra in de wond.
Waarom zou het Westen voor lul staan?quote:Op zondag 25 mei 2025 15:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ze doen dit gewoon slim. Het westen staat voor heel de wereld voor lul na decennia aan preken over mensenrechten. Zij wrijven nog een beetje extra in de wond.
Omdat onze gewaardeerde "bondgenoot" een etnische zuivering aan het doen is en het westen wapens blijft geven. Dat gaat nogal in tegen het wapperende vingertje dat we graag laten zien aan de rest van de wereld.quote:Op zondag 25 mei 2025 16:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom zou het Westen voor lul staan?
Beetje goedkoop van China.quote:Op zondag 25 mei 2025 15:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat is je punt Israel doet dat ook niet. Amerika ook niet. Dus?
Ja precies. Zeer hypocriet. Splinter en balk.quote:Op zondag 25 mei 2025 16:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Precies, ik gaf ook meteen al aan dat ze hypocriet zijn op dit punt want zelf zijn ze natuurlijk niet het schoolvoorbeeld van hoe het moet ofzo, zacht uitgedrukt. Maar toch blijft de kritiek dan daarbij ja maar hullie zijn ook stom. Dat klopt maar dan kunnen ze nog wel een punt maken.
Valt wel mee toch?quote:Op zondag 25 mei 2025 16:12 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Omdat onze gewaardeerde "bondgenoot" een etnische zuivering aan het doen is en het westen wapens blijft geven. Dat gaat nogal in tegen het wapperende vingertje dat we graag laten zien aan de rest van de wereld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |