abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 25 mei 2025 @ 21:07:59 #276
236264 crew  capricia
pi_217752318
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:05 schreef oblo het volgende:

[..]
tl;dr: hij zegt dat Trumps plan voor de 'hervestiging' van de Gazanen een voorwaarde is voor het beëindigen van de oorlog. Hij bekritiseerde Qatar, zei dat ie niks wist van "Qatargate", zei dat het geld niet bijdroeg aan 7 oktober, downplayde de middelen van Hamas door te zeggen dat ze aanvielen in slippers, ak-47s en goedkope pickup trucks. En hij zei dat er niks was gebeurd in kibbutz ein haslosha terwijl daar hevig gevochten is. En nog wat andere dingen...

Niet op acute wijze. Hij zit sowieso al een paar jaar in de problemen en die blijven zich opstapelen, maar Netanyahu is een politiek genie en tot nu toe lukt het hem aardig om tussen alle problemen te maneuvreren. Hij zit er nog steeds en hoe, het is hem al gelukt om de eerdere minister van defensie eruit te krijgen, de baas van het leger te vervangen, straks een nieuwe baas van de veiligheidsdienst en als het een beetje meezit kan hij ook nog de advocaat-generaal wegwerken.
Thanks. ^O^
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217752329
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 20:45 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Lijkt me beter dan hoe het nu wordt gedaan. Want zoals het nu gaat vind ik niet horen bij een (gezonde) democratie:

- Netanyahu en zijn regering lijken geen enkel mandaat meer te hebben onder de bevolking.
- Het leger lijkt al een hele tijd geen vorderingen meer te maken tegen Hamas. Analisten zijn er behoorlijk eensgezind in dat het op deze manier niet gaat lukken om Hamas te verslaan. Waarom er dan mee doorgaan?
- Netanyahu lijkt vooral door te willen gaan zodat hij geen vervroegde verkiezingen hoeft uit te schrijven. Ik denk niet dat de Israeliërs ons dat in dank gaan afnemen.
- Er vinden allerlei blunders plaats zoals dat ambulancekonvooi.
- Met kritiek daarop doet de regering vrijwel niets en reageert het ronduit vijandig. Zelfreflectie lijkt me een van de meest cruciale aspecten in een oorlog.
- Van allerlei uitspraken over onder meer annexatie gaan mijn nekharen recht overeind staan.
- Die loyaliteit kunnen we van Netanyahu niet terugverwachten gezien hij openlijk de kant kiest van onze vijanden.

Israël werd net zoals Oekraïne aangevallen, maar inmiddels vind ik beide situaties niet zo vergelijkbaar meer.
Dan nog iets:

- Netanyahu heeft alle tijd gehad om in elk geval te proberen iets van een alternatief Palestijns bestuur op poten te zetten om de Gazastrook te besturen. Heeft hij werkelijk niets aan gedaan.
Incelfrikandel
pi_217752342
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 20:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Klopt ik had daar al wel over gehoord. Het leek me voor dit topic geen onderwerp want ik ga ervanuit dat de meesten deze informatie direct naar de prullenbak verwijzen.
In die zin lijkt het me ook niets nieuws vertellen, dat Israel via Qatar geld aan Hamas doneerde weten we al langer. Dat Netanyahu een corrupte leugenaar is ook. Hij heeft het eigenlijk slim gespeeld, na 7 oktober was het volgens mij even zo dat hij misschien weg zou moeten omdat het zo'n faal was onder zijn verantwoordelijkheid. Maar hij heeft het juist kunnen gebruiken om zijn positie flink te verstevigen. Motief zat voor Netanyahu. Maar we weten toch al langer dat Netanyahu zich hard maakte voor Hamas boven bijvoorbeeld de PLO van Abbas.
Een eeuwige oorlog met Hamas komt hem goed uit. De nieuwste kandidaat voor de positie van het hoofd van de binnenlandse veiligheidsdienst heeft blijkbaar ook al eens gezegd dat dit een "eeuwige oorlog" is en dat hij tegen een deal met Hamas is om de gijzelaars vrij te krijgen.

Zie ook:

quote:
IDF Chief of Staff Lt. Gen. Eyal Zamir said Sunday, during a visit to the Gaza Strip, that the fighting against the Hamas terror group there is “not an endless war.”

“We are intensifying our activity in accordance with the orderly plan. Hamas is under tremendous pressure; it has lost most of its assets and its command and control,” Zamir said during a tour of southern Gaza’s Khan Younis, alongside Southern Command chief Maj. Gen. Yaniv Asor.

“We will activate all of our tools so that we can return the hostages home, defeat Hamas, and dismantle its rule,” he continued, according to an Israel Defense Forces statement.

“This is not an endless war,” he said, “we will act to shorten it per the fulfillment of its objectives.”

“We seek to achieve a decisive victory, and we will do so with determination, thoroughness, and while ensuring the safety of our forces,” Zamir added.

Zamir’s remark came after it was reported on Friday that Prime Minister Benjamin Netanyahu’s nominee for Shin Bet head, Maj. Gen. David Zini, had told colleagues in the military: “I’m against hostage deals. This is an eternal war.”

https://www.timesofisrael(...)-not-an-endless-war/
  zondag 25 mei 2025 @ 21:20:14 #279
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217752466
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:05 schreef oblo het volgende:

[..]
tl;dr: hij zegt dat Trumps plan voor de 'hervestiging' van de Gazanen een voorwaarde is voor het beëindigen van de oorlog. Hij bekritiseerde Qatar, zei dat ie niks wist van "Qatargate", zei dat het geld niet bijdroeg aan 7 oktober, downplayde de middelen van Hamas door te zeggen dat ze aanvielen in slippers, ak-47s en goedkope pickup trucks. En hij zei dat er niks was gebeurd in kibbutz ein haslosha terwijl daar hevig gevochten is. En nog wat andere dingen...

Niet op acute wijze. Hij zit sowieso al een paar jaar in de problemen en die blijven zich opstapelen, maar Netanyahu is een politiek genie en tot nu toe lukt het hem aardig om tussen alle problemen te maneuvreren. Hij zit er nog steeds en hoe, het is hem al gelukt om de eerdere minister van defensie eruit te krijgen, de baas van het leger te vervangen, straks een nieuwe baas van de veiligheidsdienst en als het een beetje meezit kan hij ook nog de advocaat-generaal wegwerken.
Okay, even de optimistische bril op dan. Best case scenario:

qatargate-positive-scenario.png
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_217752580
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 19:56 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Na de Golfoorlog van 1990-1991 werden 400.000 Palestijnen uit de Golfstaten uitgezet als represaille voor de steun van de PLO aan Irak. Wat is jouw mening daarover?
De Internationale Conferentie van Évian, die in 1938 in Évian-les-Bains in Frankrijk plaatsvond, was een bijeenkomst van 32 landen die de kwestie van de Joodse vluchtelingen uit Duitsland bespraken. De conferentie, die op initiatief van de Amerikaanse president Roosevelt werd georganiseerd, leverde echter weinig concrete resultaten op, omdat de landen niet bereid waren om meer vluchtelingen op te nemen.

Details:

Doel:

De conferentie had als doel om een oplossing te vinden voor de toegenomen stroom van Joodse vluchtelingen die probeerden te ontsnappen aan de vervolgingen in Nazi-Duitsland.

Locatie en tijd:

De conferentie vond plaats in de Franse plaats Évian-les-Bains, van 6 tot 15 juli 1938.

Participatie:

32 landen, waaronder de Verenigde Staten, Engeland, Frankrijk, Nederland, Australië en Zwitserland, waren vertegenwoordigd.

Resultaat:

Hoewel de conferentie de intentie had om een oplossing te vinden voor de vluchtelingencrisis, leverde deze uiteindelijk weinig concrete resultaten op. De meeste landen waren niet bereid om hun immigratiepolitiek aan te passen en meer vluchtelingen op te nemen.

Gevolgen:
De Conferentie van Évian werd gezien als een mislukking en had weinig impact op de situatie van de Joodse vluchtelingen.
pi_217752670
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:20 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Okay, even de optimistische bril op dan. Best case scenario:

[ afbeelding ]
Public outrage over qatargate is er al, maar alleen genoeg om hem en zijn partij een beetje te laten zakken in de polls. En waarschijnlijk, zal die hele qatargate affaire niet direct terug te leiden zijn naar Netanyahu. Zijn politieke aides zullen de hardste klappen opvangen. Daarnaast is het alternatief voor Netanyahu en de Likud volgens de polls Bennet, en die is een voorstander van Israëlische militaire controle over Gaza. Een soort van West Bank Area B. Als je heel erg optimistisch bent kan dat een langzame weg zijn naar vrede, maar we weten allemaal hoe het er in de West Bank aan toe gaat.
pi_217752812
Dit is een zeer ware quote:

https://x.com/hume6296396/status/1926559017142239608

Die totaal obsessieve anti-Israël haat propaganda in onze pers en wereldwijd, is een projectie van het eigen falen van instituten. De ultieme deflectie -> antisemitisme. Beschuldig de joden (of zionisten/Israël) van alles en nog wat, maar de schuld ligt bij jezelf. Wat jij de ander beticht, doe je zelf. Projectie.

We leven in tijden van toenemende oorlog, inflatie, schuldencrisis, gekke leiders, waanzin in de pers, etcetera. Het einde van het globalisme? Dit soort roerige overgangsperiodes kenmerken zich in rabiate antisemitisme. We hebben het vaker gezien in de geschiedenis. Het zondebokmechanisme.
pi_217752962
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:42 schreef Homey het volgende:
Dit is een zeer ware quote:

https://x.com/hume6296396/status/1926559017142239608

Die totaal obsessieve anti-Israël haat propaganda in onze pers en wereldwijd, is een projectie van het eigen falen van instituten. De ultieme deflectie -> antisemitisme. Beschuldig de joden (of zionisten/Israël) van alles en nog wat, maar de schuld ligt bij jezelf. Wat jij de ander beticht, doe je zelf. Projectie.

We leven in tijden van toenemende oorlog, inflatie, schuldencrisis, gekke leiders, waanzin in de pers, etcetera. Het einde van het globalisme? Dit soort roerige overgangsperiodes kenmerken zich in rabiate antisemitisme. We hebben het vaker gezien in de geschiedenis. Het zondebokmechanisme.
Het is ook een antiwesters sentiment dat overal de kop opsteekt. Daarom begrijp ik autochtonen niet die moslims in de kont kruipen en meeheulen met de pro pallies. Zo naïef.
pi_217752988
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:27 schreef Chadi het volgende:

[..]
De Internationale Conferentie van Évian, die in 1938 in Évian-les-Bains in Frankrijk plaatsvond, was een bijeenkomst van 32 landen die de kwestie van de Joodse vluchtelingen uit Duitsland bespraken. De conferentie, die op initiatief van de Amerikaanse president Roosevelt werd georganiseerd, leverde echter weinig concrete resultaten op, omdat de landen niet bereid waren om meer vluchtelingen op te nemen.

Details:

Doel:

De conferentie had als doel om een oplossing te vinden voor de toegenomen stroom van Joodse vluchtelingen die probeerden te ontsnappen aan de vervolgingen in Nazi-Duitsland.

Locatie en tijd:

De conferentie vond plaats in de Franse plaats Évian-les-Bains, van 6 tot 15 juli 1938.

Participatie:

32 landen, waaronder de Verenigde Staten, Engeland, Frankrijk, Nederland, Australië en Zwitserland, waren vertegenwoordigd.

Resultaat:

Hoewel de conferentie de intentie had om een oplossing te vinden voor de vluchtelingencrisis, leverde deze uiteindelijk weinig concrete resultaten op. De meeste landen waren niet bereid om hun immigratiepolitiek aan te passen en meer vluchtelingen op te nemen.

Gevolgen:
De Conferentie van Évian werd gezien als een mislukking en had weinig impact op de situatie van de Joodse vluchtelingen.
ChatGPT diarree
pi_217752998
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:54 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Het is ook een antiwesters sentiment dat overal de kop opsteekt. Daarom begrijp ik autochtonen niet die moslims in de kont kruipen en meeheulen met de pro pallies. Zo naïef.
Omdat veel van die (linkse) autochtonen zelf ook antisemitisch zijn. Ook zij vallen en masse voor het zondebokmechanisme. Herhaling van de jaren '30. Men vergeet dat de extreem-linkse SA in Duitsland destijds, dat verloor van de SS in een soort van burgeroorlog achtige situatie, zelf ook rabiaat antisemitisch was.

Ook een herhaling van de jaren '30: de lügenpresse. De desinformatie van onze staatszender en DPG media groep is tegenwoordig niet meer te harden.
pi_217753116
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:56 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
ChatGPT diarree
Nee Google. Zodat hij weer hoe makkelijk info op te zoeken is over hoe men dacht over joden in 1938. Dat niemand ze wilde was een argument van de nazi's om ze te ontmenselijken.
pi_217753202
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:57 schreef Homey het volgende:

[..]
Omdat veel van die (linkse) autochtonen zelf ook antisemitisch zijn. Ook zij vallen en masse voor het zondebokmechanisme. Herhaling van de jaren '30. Men vergeet dat de extreem-linkse SA in Duitsland destijds, dat verloor van de SS in een soort van burgeroorlog achtige situatie, zelf ook rabiaat antisemitisch was.

Ook een herhaling van de jaren '30: de lügenpresse. De desinformatie van onze staatszender en DPG media groep is tegenwoordig niet meer te harden.
Je ziet inderdaad veel simpele zielen die zich tegen Israël keren, met dank aan de massale en eenzijdige berichtgeving in de media. Ik vergelijk de strijd in Gaza met de slag om Mosul in 2017. Daar vielen veel burgerslachtoffers die door IS werden gebruikt als menselijk schild. Maar uiteindelijk werd het kwaad overwonnen, was Mosul bevrijd en kraaide geen haan naar de burgerslachtoffers. Wat mij betreft gaat Israël in Gaza ook door tot Hamas is verslagen, met hopelijk niet al teveel colatteral damage. Israël strijdt om haar bestaan, een strijd die ze van veel mensen niet mogen winnen. Dat werd op 7 oktober al duidelijk. Gewoon stug doorgaan Israël, weg met Hamas.
  zondag 25 mei 2025 @ 22:11:31 #288
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217753203
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:56 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
ChatGPT diarree
En blijkbaar nog correct ook, zegt Gemini 2.5, met inachtneming van de volgende bronnen (inclusief waar je die informatie precies kunt vinden op die bronnen, maar dat laat ik voor nu even achterwege):

- Anne Frank Stichting
- Andere Tijden (NTR/VPRO)
- IsGeschiedenis
- Wikipedia
- United States Holocaust Memorial Museum (USHMM)
- Yad Vashem (The World Holocaust Remembrance Center)
- The Holocaust Explained
  zondag 25 mei 2025 @ 22:17:52 #289
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_217753276
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 19:20 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Je bent moderator van POL toch? Dan sta je toch voor recht en dan in dit geval oorlogsrecht?
_O-
  zondag 25 mei 2025 @ 22:19:44 #290
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217753293
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 22:11 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Je ziet inderdaad veel simpele zielen die zich tegen Israël keren, met dank aan de massale en eenzijdige berichtgeving in de media. Ik vergelijk de strijd in Gaza met de slag om Mosul in 2017. Daar vielen veel burgerslachtoffers die door IS werden gebruikt als menselijk schild. Maar uiteindelijk werd het kwaad overwonnen, was Mosul bevrijd en kraaide geen haan naar de burgerslachtoffers. Wat mij betreft gaat Israël in Gaza ook door tot Hamas is verslagen, met hopelijk niet al teveel colatteral damage. Israël strijdt om haar bestaan, een strijd die ze van veel mensen niet mogen winnen. Dat werd op 7 oktober al duidelijk. Gewoon stug doorgaan Israël, weg met Hamas.
Ik zou graag zien dat zowel Hamas als Netanyahu verdwijnen, en dat het vredesproces weer nieuw leven in wordt geblazen, maar die kans lijkt klein, tenzij er een wonder geschiedt. De enige hoop op zo'n wonder is momenteel Qatargate, maar ik begrijp van @oblo dat ook dan de kans weer klein is dat daaruit een echte ommekeer zal voortkomen, helaas.
  Moderator maandag 26 mei 2025 @ 00:12:40 #291
236264 crew  capricia
pi_217754126
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2025 22:05 schreef Chadi het volgende:

[..]
Nee Google. Zodat hij weer hoe makkelijk info op te zoeken is over hoe men dacht over joden in 1938. Dat niemand ze wilde was een argument van de nazi's om ze te ontmenselijken.
Het zou wel fijn zijn als je je bron erbij vermeldt. Of je prompt. Want nu komt het best wel AI gegenereerd over.

En dat hoeft niet slecht te zijn. Als je het maar vermeldt. :)
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 26 mei 2025 @ 00:17:30 #292
236264 crew  capricia
pi_217754149
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 22:11 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Als het voorbij is, kraait er sws geen haan meer naar.
Kijk naar Assad. Dat was de duivel zelve. Niemand heeft het nu nog over die man.
Mosul idem.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 26 mei 2025 @ 00:18:46 #293
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217754157
Lijkt er alleen niet op dat ze hamas daadwerkelojk wegkrijgen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 26 mei 2025 @ 00:21:26 #294
236264 crew  capricia
pi_217754168
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 00:18 schreef sp3c het volgende:
Ik denk dat Netanyahu eerder weg is dan Hamas.
Hij heeft nog 1 jaar voor er verkiezingen zijn in Israël.

Hamas heeft de tijd.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217754169
te triest
pi_217754174
arme hamas... ze doen helemaal niets...en het is allemaal de schuld van Israel....
  Moderator maandag 26 mei 2025 @ 00:26:44 #297
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217754179
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 00:24 schreef Thorelf het volgende:
arme hamas... ze doen helemaal niets...en het is allemaal de schuld van Israel....
Ok?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_217754187
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 00:26 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ok?
waarom een ?
pi_217754803
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2025 00:12 schreef capricia het volgende:

[..]
Het zou wel fijn zijn als je je bron erbij vermeldt. Of je prompt. Want nu komt het best wel AI gegenereerd over.

En dat hoeft niet slecht te zijn. Als je het maar vermeldt. :)
Het is basis kennis van de joden vervolging en hoe het vorm werd gegeven. Stap voor stap werd er toegewerkt naar het ontmenselijken van joden. Dat hele proces zie je nu terug in de reacties hier.
Iedereen met geschiedenis in de middelbare school heeft het meegehad dat juist deze conferentie dubbel faalde omdat het brandstof was voor nazi gedachtengoed om joden als een soort "overal ongewenst" neer te zetten en omdat het joodse vluchtelingen in de steek liet. Het zijn ratten, een plaag en niemand wil ze. Zelfs de gutmensch weigert ze als het erop aankomt.

Het behoeft daarom geen link en zou strandaard in de ontwikkeling moeten zitten. Net als in de toekomst standaard in de ontwikkeling gekeerd zal worden hoe de genocide hier plaats heeft kunnen vinden terwijl iedereen het zag en toch toeliet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Chadi op 26-05-2025 07:00:56 ]
pi_217754903
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 00:18 schreef sp3c het volgende:
De nazi’s werden ook niet binnen een maand verslagen. Geef het even tijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')