abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 mei 2025 @ 19:20:09 #226
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_217750724
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2025 19:18 schreef capricia het volgende:

[..]
Het je het anders verwacht na 7 oktober? Het is daar oorlog.
Je bent moderator van POL toch? Dan sta je toch voor recht en dan in dit geval oorlogsrecht?
  Moderator zondag 25 mei 2025 @ 19:22:40 #227
236264 crew  capricia
pi_217750750
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 19:19 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Eens met de rest van je betoog. Maar dit lijkt me wel een dingetje. Wie zijn we in het geval van Israël aan het steunen? De Israeliërs lijken er in elk geval geen zin in te hebben:
[..]
[..]
Bovendien kun je je afvragen of Israël wel onze bondgenoot wil zijn gezien wij die steun niet terugkrijgen in het geval van Rusland/Oekraïne.
Dan krijg je volgend jaar een heel ander kabinet.
Zo werk dat in een democratie. Toch, hoop ik?

En dat je ze aanspreekt op de dingen die ze in jouw ogen fout doen, dat is ook volstrekt normaal.

Over de uitblijvende steun voor Oekraïne heb ik ook zo mijn gedachten. Vind dat niet netjes van een bondgenoot. Maar kan me ook voorstellen dat ze nu iets anders aan hun hoofd hebben.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217750773
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 19:16 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ach ja, vijftigduizend dode lijken liggen er in Gaza. Prima joh.

Ik snap echt niet dat jij dat zegt. Ik had je toch hoger ingeschat, zeg ik eerlijk.
Levende lijken had ook wel ietwat raar geweest :@
  Moderator zondag 25 mei 2025 @ 19:24:25 #229
236264 crew  capricia
pi_217750780
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 19:20 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Je bent moderator van POL toch? Dan sta je toch voor recht en dan in dit geval oorlogsrecht?
Ja. Dat de onschuldige mensen opvang in de regio zouden moeten kunnen zoeken. De oorlogsvluchtelingen, die niets met Hamas van doen hebben.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 25 mei 2025 @ 19:25:48 #230
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_217750796
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2025 19:24 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Dat de onschuldige mensen opvang in de regio zouden moeten kunnen zoeken. De oorlogsvluchtelingen.
Ja dat zou wel fijn zijn maar ben je dan nu niet aan het cherrypicken? Wat over de dingen waaraan Israel zich dient te houden? Zoals humanitaire hulp verlenen en zo min mogelijk burgerslachtoffers veroorzaken?
pi_217750800
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2025 19:22 schreef capricia het volgende:

[..]
Dan krijg je volgend jaar een heel ander kabinet.
Zo werk dat in een democratie. Toch, hoop ik?
Is dat zo? De regering lijkt geen mandaat te hebben onder de bevolking, waarom doen ze daar niks mee?

Oorlog voeren zonder mandaat van de bevolking vind ik geen klein dingetje in een democratie.

quote:
En dat je ze aanspreekt op de dingen die ze in jouw ogen fout doen, dat is ook volstrekt normaal.
Daar lijken ze niet veel mee te doen.

quote:
Over de uitblijvende steun voor Oekraïne heb ik ook zo mijn gedachten. Vind dat niet netjes van een bondgenoot. Maar kan me ook voorstellen dat ze nu iets anders aan hun hoofd hebben.
Gezien ze Netanyahu actief onze belangen ondermijnt denk ik niet dat het daaraan ligt.
Incelfrikandel
  Moderator zondag 25 mei 2025 @ 19:30:07 #232
236264 crew  capricia
pi_217750859
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 19:26 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Is dat zo? De regering lijkt geen mandaat te hebben onder de bevolking, waarom doen ze daar niks mee?

Oorlog voeren zonder mandaat van de bevolking vind ik geen klein dingetje in een democratie.
[..]

Zou het prima vinden als ze deze oorlog stoppen. Daar niet van. Maar ik ben geen Israeli.
En oorlog voeren per referendum lijkt me ook zo wat.

Maar dat is nu juist het mooie aan democratie. Dan stuur je deze regering gewoon naar huis.
Heel anders dan hoe het in Gaza met Hamas gaat.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217750911
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2025 19:17 schreef capricia het volgende:

[..]
Er is daar een oorlog. Mensen willen vluchten. Maar als ze vluchten is het volgens sommigen meteen ethnic cleansing.
Ondertussen wil geen enkel buurland ook maar 1 Gazaanse familie opvangen.

Die hele situatie is fucked op.
Ik kan het bericht zo snel niet vinden maar tienduizenden hebben Gaza kunnen verlaten. Dat is veel minder dan het aantal mensen dat wil vluchten, alleen geen 1 is weer eens BS. Je ging met die zogenaamd niet bestaande gaarkeukens ook al zo lekker...
  Moderator zondag 25 mei 2025 @ 19:36:10 #234
236264 crew  capricia
pi_217750937
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2025 19:34 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik kan het bericht zo snel niet vinden maar tienduizenden hebben Gaza kunnen verlaten. Dat is veel minder dan het aantal mensen dat wil vluchten, alleen geen 1 is weer eens BS. Je ging met die zogenaamd niet bestaande gaarkeukens ook al zo lekker...
Wat fijn voor deze mensen. Super!
Waar zijn ze heen gegaan?

Zou goed zijn als andere mensen ook opvang in de regio zouden kunnen krijgen. Als ze willen hè.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217751005
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 12:50 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Het schijnt dat Fleurop in Gaza een aparte tak heeft voor bosjes dankbaarheidsbloemen richting Israël. Dat ze er geen gebruik van maken is inderdaad een schande.
Geen schande. Wel zonde.
pi_217751027
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2025 19:36 schreef capricia het volgende:

[..]

Zou goed zijn als andere mensen ook opvang in de regio zouden kunnen krijgen. Als ze willen hè.
_O-

De keuze is reuze !
pi_217751045
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2025 19:36 schreef capricia het volgende:

[..]

Egypte heeft een afspraak met de VS. Om de belangen van de VS (en Israël) te steunen. 1,3 miljard per jaar. Controleer die grens. Dat is je al eerder verteld alleen het bevalt je niet. Je kan wel blijven wijzen naar Egypte, dat zij maar even twee miljoen inwoners parmenent erbij moet nemen terwijl het daar al instabiel is. Het is mesjogge dat je alleen naar anderen wil wijzen en de beul volledig negeert
  Moderator zondag 25 mei 2025 @ 19:45:02 #238
236264 crew  capricia
pi_217751078
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2025 19:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Egypte heeft een afspraak met de VS. Om de belangen van de VS (en Israël) te steunen. 1,3 miljard per jaar. Controleer die grens. Dat is je al eerder verteld alleen het bevalt je niet. Je kan wel blijven wijzen naar Egypte, dat zij maar even twee miljoen inwoners parmenent erbij moet nemen terwijl het daar al instabiel is. Het is mesjogge dat je alleen naar anderen wil wijzen en de beul volledig negeert
Voor mij hoeft dat niet perse Egypte te zijn hoor.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217751091
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2025 19:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Men vergeet ook wel eens hoe sterk de band tussen de VS en Egypte is. Sinds 78 hebben ze sterke militaire betrekkingen.
  zondag 25 mei 2025 @ 19:47:24 #240
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_217751122
Ja, zo raar dat niemand die paar miljoen pallies wil huisvesten, dat ligt uiteraard aan alles en iedereen behalve aan de pallies zelf.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zondag 25 mei 2025 @ 19:48:10 #241
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217751134
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2025 19:24 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Dat de onschuldige mensen opvang in de regio zouden moeten kunnen zoeken.
Die is er niet.
De Palestijnen zijn puur op de bommen van Israel aangewezen.
Er zijn nog meer bommen op die mensen gevallen dan op Dresden en Hamburg vroeger. :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Moderator zondag 25 mei 2025 @ 19:48:27 #242
236264 crew  capricia
pi_217751142
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 19:47 schreef HeatWave het volgende:
Ja, zo raar dat niemand die paar miljoen pallies wil huisvesten, dat ligt uiteraard aan alles en iedereen behalve aan de pallies zelf.
Maar als je dat doet, en de gezinnen vertrekken uit Gaza, dan is het meteen ethnic cleansing. :+
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 25 mei 2025 @ 19:49:27 #243
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_217751161
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2025 19:48 schreef capricia het volgende:

[..]
Maar als je dat doet, en de gezinnen vertrekken uit Gaza, dan is het meteen ethnic cleansing. :+
Het maakt niet uit wat ze zelf stemmen, zeggen, luidkeels roepen of doen, ze zijn altijd slachtoffer en zielig.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_217751192
quote:
Waarom zou het niet aan de Palestijnen zelf kunnen liggen? Ze hebben een rijke historie van conflicten en misselijke daden. Pak een tissue en droog die tranen. Kop op
Verder is het leuk dat wij al die Arabieren als een volk zien, ze zijn hetzelfde. Alleen zo zien zij het zelf alleen niet. Er is onderling enorm veel wantrouwen en animositeit. Het zijn ook geen stabiele landen zonder interne problematiek. Het is vanuit Nederland makkelijk lullen
pi_217751207
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 19:48 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Die is er niet.
De Palestijnen zijn puur op de bommen van Israel aangewezen.
Er zijn nog meer bommen op die mensen gevallen dan op Dresden en Hamburg vroeger. :')
Bombardement op Dresden was circa 25.000 doden in twee nachten.
pi_217751223
quote:
Doet me denken aan de internationale conferentie van Evian.
pi_217751300
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 19:52 schreef Chadi het volgende:
e conferentie van Evian.
Na de Golfoorlog van 1990-1991 werden 400.000 Palestijnen uit de Golfstaten uitgezet als represaille voor de steun van de PLO aan Irak. Wat is jouw mening daarover?
  Moderator zondag 25 mei 2025 @ 20:09:21 #248
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217751546
Helaas zijn er genoeg personen op deze aardbol die de Gazanen of juist Israëliërs wel zouden willen etnisch zuiveren, triest genoeg allemaal.
pi_217751576
Ik heb het hier nog niet voorbij zien komen en waarschijnlijk weten de meeste users hier niet wat er nu politiek in Israel speelt, dus ik deel even wat over "Qatargate" en de huidige ontwikkelingen die daarmee te maken hebben:

quote:
The Qatari connection affair, also called "Qatargate" is a political affair in Israel, centered on the allegation that close advisors to Prime Minister Benjamin Netanyahu, as well as a lieutenant colonel in the reserves, were paid by representatives of the government of Qatar, an ally and financial supporter of Hamas, to promote its interests in the country. In March 2025, Shin Bet chief Ronen Bar affirmed that the agency was investigating the affair, which he described as complex and multi-faceted. The scandal has resulted in the arrests of at least two of Netanyahu's top aides for unlawful ties to a country which supports Hamas.

The investigation is being conducted by Shin Bet and Israel Police.

On 10 February 2025, Ofer Hadad reported on Channel 12 that the closest advisors to Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu: Yisrael Einhorn, Ofer Golan, Jonatan Urich,[8] and Eli Feldstein (who had already been arrested prior to the publication,å due to his involvement in the theft and leak of classified documents[9]) were employed by the Qatari government, for promoting the Qatari interests in the top political and security authorities of Israel, including the image of Qatar. The journalist Nir Dvori [he] wrote that he had often received reports from Feldstein that promoted the image of Qatar, but refused to publish them.

On 15 February 2025, the Shin Bet responded to inquiries by MKs Gilad Kariv and Naama Lazimi, stating that it would investigate the revealing of Israeli state secrets.

On 27 February 2025, Gali Baharav-Miara, the Attorney General of Israel, instructed the Shin Bet and the Police of Israel to open an investigation.

On 13 March 2025, Nadav Argaman, a former Shin Bet chief, told Yonit Levi on the Channel 12 news, that if he concluded that the prime minister would decide to act against the law, then he would disclose everything he knew. As a consequence, Netanyahu complained to the Israeli police against Argaman, accusing him of blackmailing him. On 16 March 2025 the police started an investigation into Argaman's statements.

On 23 March 2025, Baharav-Miara wrote a letter to the government about the intention to depose her.

On 16 March 2025, Netanyahu claimed that Ronen Bar would be dismissed in the next cabinet meeting. Baharav-Miara wrote a letter to Netanyahu stating that the decision was not valid due to Netanyahu being in a conflict of Interest stemming from Shin Bet's role in the Qatargate investigation.

On 21 March 2025, the high court in Israel issued an injunction to prevent the dismissal.

On 31 March 2025, Netanyahu announced that Eli Sharvit would be appointed as the Shin Bet chief. The United States senator Lindsey Graham stated that the appointment was undesirable because of Sharvit's statements against President Donald Trump. MKs Tally Gotliv and Nissim Vaturi claimed that Sharvit participated in the protest against the government, and his appointment was revoked after several hours.

https://en.wikipedia.org/wiki/Qatari_connection_affair
23 Mei:
quote:
Directly defying an order from the attorney general, Prime Minister Benjamin Netanyahu announced on Thursday evening that he was appointing IDF Maj. Gen. David Zini as the next Shin Bet chief.

The announcement came a day after the High Court of Justice issued a ruling that Netanyahu’s firing of outgoing Shin Bet chief Ronen Bar was made “improperly” and “unlawfully,” and that he had a conflict of interest.

Attorney General Gali Baharav-Miara then informed Netanyahu on Wednesday that he was barred from appointing a new Shin Bet chief while she worked out the implications of the ruling.

https://www.timesofisrael(...)next-shin-bet-chief/
quote:
Maj. Gen. David Zini, who Prime Minister Benjamin Netanyahu tapped as the next Shin Bet security agency head, was dismissed from the military on Friday after he held talks with the premier behind the back of the Israel Defense Forces chief of staff.

IDF Chief of Staff Lt. Gen. Eyal Zamir was caught off guard by Netanyahu’s Thursday evening announcement to appoint Zini, an active duty general, to head the Shin Bet. Zamir was not consulted prior to the appointment and was notified just minutes before the Prime Minister’s Office made the announcement.
https://www.timesofisrael(...)-behind-zamirs-back/
Over David Zini:
quote:
Zini’s name came up in media reports several months ago as a potential successor to former IDF chief of staff Lt. Gen. (res.) Herzi Halevi, who resigned over the military’s October 7 failures.

According to the reports, Netanyahu’s wife, Sara, had pushed for the move, despite Zini lacking the relevant experience.

Last year, Netanyahu refused to appoint Zini to become his military secretary, telling confidants after interviewing him that he was “too messianic,” Haaretz reported.

Zini is married and a father of 11 children, and lives in the Golan Heights community of Keshet.

His brother, Shmuel Zini, is reported to be the “right-hand man” of American billionaire Simon Falic, who is close to Netanyahu and his family.

Zini began his service in the military in 1992, serving in the elite Sayeret Matkal unit. After becoming an officer, he moved to serve in the Golani Brigade as a platoon commander, and later commanded a squadron in the Egoz commando unit.

After rising through the ranks, Zini, in 2006, was promoted to lieutenant colonel and was given command over Golani’s 51st Battalion. In 2008, he returned to Egoz to command the unit.

In 2011, Zini took command of the Alexandroni Brigade. During the 2014 Gaza War, Zini temporarily filled in as the commander of the Golani Brigade after the commander at the time was wounded in battle.

Zini briefly served as chief of operations in the Central Command before being appointed in 2015 to establish the Commando Brigade, a unit that brought four of the army’s elite units — Egoz, Rimon, Maglan, and Duvdevan — under one roof. (Rimon has since been shuttered.)

In 2018, Zini was promoted to the rank of brigadier general and was given command over the 340th “Idan” Division, a unit that has since been dissolved. In 2020, he was appointed to be the commander of the Tzeelim training base, where he served until late 2022.

In 2023, Zini was promoted to major general as he entered the role of chief of the Training Command and General Staff Corps. (The latter unit is only activated in wartime, and in reality is rarely used. Zamir has been considering closing it.)

Maj. Gen. David Zini, the head of the IDF’s Training Command (left), greets an ultra-Orthodox soldier drafting to the IDF’s new Haredi brigade, known as the Hasmonean Brigade, January 5, 2025. (Israel Defense Forces)
During the October 7, 2023, Hamas onslaught, Zini fought near Kibbutz Mefalsim, killing several Hamas terrorists. Footage (Warning: graphic) from that day showed Zini and a group of soldiers near the Black Arrow memorial site on the border, surrounded by the bodies of dozens of Palestinian terrorists following an intense battle.

Recently, as chief of the Training Command, Zini has been responsible for advancing the draft of Haredi soldiers to the military, including establishing the IDF’s new Hasmonean Brigade for ultra-Orthodox conscripts.
pi_217751628
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 20:11 schreef Momo het volgende:

[..]
Sneu dat de wereld eigenlijk niks heeft geleerd van 80 jaar geleden. Ben benieuwd hoe internetfora eruit hadden gezien toen.
Ik denk niet veel anders. Het blijkt gewoon heel makkelijk om mensen mee te krijgen in het haten van bevolkingsgroepen zoals we kunnen zien. Zeker ook met het echokamereffect. Men blijft constant herhalen hoe minderwaardig de Palestijnen zijn en gaat er na een tijdje bijna heilig in geloven. Alle informatie is tegenwoordig beschikbaar maar we kunnen van veel mensen zien dat ze niet weten hoe ze feit en fabel moeten scheiden of dat ze het niet willen.
Moet ook zeggen dat ik het schokkend vind hoeveel mensen genocidale handelingen zo gemakkelijk bagataliseren. Ik had niet verwacht dat mensen het graag zien gebeuren en dan over 10, 15 jaar als de rechter erover oordeelt moeten we dan zeker doen alsof we geschokt zijn dat het genocide was en doen alsof niemand het toen zeker kon weten. Het is overduidelijk, iedereen kan het nu zien alle experts zeggen hetzelfde, de feiten wijzen het uit, de Israelische regering is open over hun intenties.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')